Ei tee yhtään mieli tehdä mitään aloitusta 27

Anonyymi-ap

Nythän on niin kiire, että on pakko istua ja antaa kiireiden mennä. Vai?
No. Olin käyttämässä tämän yhteiskunnan palveluja. Niin, no.
Mietitään.
Ennen palvelut tulivat luoksemme. Niitä oikein tyrkytettiin. Oli kilpailua, kuka saadaan asiakkaaksi.
Niitä oli kaikissa kortteleissa, kivijaloissa.
Myös yhteiskunnan palvelut tulivat luoksemme.
Nyt pitää itse juosta.
Pitää tutkia, missä lähin palvelu on. Onko ovet auki? Pitääkö varata aika? Netistä? Puhelimella?
Ei voi vain mennä, kun minulle sopii.
En ole enää 'minun ylhäisyyteni' = asiakas = tavoiteltu palvelun kohde.
He ovat Heidän ylhäisyytensä. He vastaavat, kun heille sopii. He antavat ajan, kun heille sopii. He ovat läsnä, kun heille sopii.
Olet jonossa, ja jos katkaiset, joku menee ohitsesi, fiuu, menetit Heidät.
He soittavat takaisin 'mahdollisimman pian'. Heillä on eri käsitys 'mahdollisimman piasta' kuin sinulla.
Oletat, että Heillä on jokin palvelulupaus. Voi olla, että oli, muttei ole enää.
Aikataulujen käyttö tulee tutuksi, jos julkispelillä liikut. Eivätkä reitit ole Sinulle suunniteltuja. Vaan He ovat ne suunnitelleet. Minuutin tarkkuudella.
Beng

115

752

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On sinullakin vaikea elämä ja pahoja ongelmia.
      Ei sitten ole mikään ihme, että ei tee mieli tehdä aloituksia...

• Anonyymi

16:40
        Nyt et ymmärrä.
        Onko kyse todella minun elämästäni? Ovatko muutokset vain minun ongelmani?
        Kriittisyys ja asioiden toteaminen, miten ne ovat, on ehto kehitykselle ja kehittämiselle.
        Näin rankka kulttuurimuutos ottaa koville.
        Ei ole kysymys mistään ilmiöistä.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

16:40
        Nyt et ymmärrä.
        Onko kyse todella minun elämästäni? Ovatko muutokset vain minun ongelmani?
        Kriittisyys ja asioiden toteaminen, miten ne ovat, on ehto kehitykselle ja kehittämiselle.
        Näin rankka kulttuurimuutos ottaa koville.
        Ei ole kysymys mistään ilmiöistä.
        Beng

Silloin kun nykyiset vanhukset olivat vielä nuoria, kärsivät silloiset vanhukset hiljaa kotonaan infarktinsa ja kuolivat sänkyynsä tai linja-autopysäkille. Heidän lapsensa palvelivat pienellä palkalla parempiosaisia kaukana kotiseudultaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin kun nykyiset vanhukset olivat vielä nuoria, kärsivät silloiset vanhukset hiljaa kotonaan infarktinsa ja kuolivat sänkyynsä tai linja-autopysäkille. Heidän lapsensa palvelivat pienellä palkalla parempiosaisia kaukana kotiseudultaan.

11:20
        Noin on ollut maaseudulla. Joku vanhus pääsi vanhainkotiin.
        Sitten yleensä perintönä maatalo jäi jollekin lapsista ja tehtiin syytinkisopimus.
        Onkohan enää käytössä ko. järjestely.
        Paljon henkilökemioista varmaan riippui, millaiset oltavat vanhuksella oli.
        Kuolinsyitä oli heikkous, verenvähyys, vanhuus. Mitähän kunnanlääkärit kirjoittivatkaan syyksi?
        Beng
        Tuo siirtyminen maalta kaupunkiin, on voinut olla kuvaamasi kaltaista.

• Anonyymi

"Ei voi vain mennä, kun minulle sopii"

Pitäisikö viinakaupankin olla auki yöllä kello 3, jos sinulla tulee mieli hakea Koskenkorvapullo?
      Ja illalla joskus yhdentoista aikaan muistat autosi katsastuksen, mutta saatana!
      Katsastustoimisto onkin jo kiinni ja joudut vaivautumaan ihan itsa aamulla tilaamaan itsellesi ajan.

Kyllä se on niin kauheata kohtelua sinua kohtaan.

• Anonyymi

No, Hei makeat naurut kommentista.
        Olen eläessäni käynyt Alkossa about 13 kertaa. Ei tarvitse. Edelleen juomatta 14 pullia whiskyä.
        + muuta nestemäistä matkamuistoa.
        Autoa en omista. Katsastan aamuisin vain frisyyrini. Ei stana - taas James Potkukelkkana....
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, Hei makeat naurut kommentista.
        Olen eläessäni käynyt Alkossa about 13 kertaa. Ei tarvitse. Edelleen juomatta 14 pullia whiskyä.
        muuta nestemäistä matkamuistoa.
        Autoa en omista. Katsastan aamuisin vain frisyyrini. Ei stana - taas James Potkukelkkana....
        Beng

Arvasin, että olet rajoittunut kansalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvasin, että olet rajoittunut kansalainen.

Joissain mielissä kyllä.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joissain mielissä kyllä.
        Beng

Hei. Lisäys. Monet kaupat ovat auki 24/7, joten janoiset sankarit saavat olkkoset ainakin.
        Beng

• Anonyymi

Taitaa olla tahallaan väärin ymmärretty. No, sellaista se nykyään on.

• Anonyymi

On totta, että harvoin asiakasta enää kukaan toivottaa tervetulleeksi
      mihinkään.
      Ennemminkin tuntee itsensä häiriöksi ja kun joskus sanottiin,
      että "asiakas on kuningas" nykyään asiakas on enemmän alainen.

• Anonyymi

16:54
        Tuo tunne tai kokemus sai tekemään aloituksen.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

16:54
        Tuo tunne tai kokemus sai tekemään aloituksen.
        Beng

Aloituksesi on oikein hyvä, mutta pysykäämme kohtuudessa vaatimuksinemme,
        koska hallitus leikkaa koko ajan rahaa monilta tahoilta, joilta me palvelua
        tarvitsemme. Hyviä palveluja on vaikea tuottaa liian vähillä resursseilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloituksesi on oikein hyvä, mutta pysykäämme kohtuudessa vaatimuksinemme,
        koska hallitus leikkaa koko ajan rahaa monilta tahoilta, joilta me palvelua
        tarvitsemme. Hyviä palveluja on vaikea tuottaa liian vähillä resursseilla.

Onhan kurjaa, kun Suomessa ollaan niin hitaita tajuamaan ja että resurssipula on tullut kuin yhtäkkiä.
        Joka alalla?
        Tosin se on kyllä kätevä hötävalhe. Entä, jos ei osata organisoida.
        Nyt jossain kirjoituksessa pahoiteltiin kun johtajilta odotetaan niiiin paljon.
        Tietenkin odotetaan. Parhaiten koulutettu ja parhaat suositukset omaava kait valitaan.
        Sitten hänelle maksetaan mojovaa palkkaa.
        Siitä paljon puhutusta vastuustakin.
        Miten joku toimittaja voi kirjoittaa jotain noin alkeellista.
        Ei pidä ryhtyä johtajaksi, jos ei suju.
        Beng
        Myös Zara-liikkeen henkilöstöhallinnon outous pistää miettimään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan kurjaa, kun Suomessa ollaan niin hitaita tajuamaan ja että resurssipula on tullut kuin yhtäkkiä.
        Joka alalla?
        Tosin se on kyllä kätevä hötävalhe. Entä, jos ei osata organisoida.
        Nyt jossain kirjoituksessa pahoiteltiin kun johtajilta odotetaan niiiin paljon.
        Tietenkin odotetaan. Parhaiten koulutettu ja parhaat suositukset omaava kait valitaan.
        Sitten hänelle maksetaan mojovaa palkkaa.
        Siitä paljon puhutusta vastuustakin.
        Miten joku toimittaja voi kirjoittaa jotain noin alkeellista.
        Ei pidä ryhtyä johtajaksi, jos ei suju.
        Beng
        Myös Zara-liikkeen henkilöstöhallinnon outous pistää miettimään.

Onko sinulla tietoa miten muissa maissa resurssipula hoidetaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla tietoa miten muissa maissa resurssipula hoidetaan?

Ei. Voin arvata ja luulla. Ihmistuonnilla?
        Kun saan passini, pitäisikö lähteä kyselemään.
        Beng

• Anonyymi

Osaako tämä aloittaja mitään muuta, kuin valittaa?

• Anonyymi

On aloitus nro 27.
        Ei tee mielensä aloittaa, mutta aloittaa pian nro 28 aloituksen.

• Anonyymi

16:55
        Valitettavasti ehkä osaakin.
        Leipoa, neuloa, auttaa, lukea, kirjoittaa, käyttää nettiä, käyttää puhelinta etc.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On aloitus nro 27.
        Ei tee mielensä aloittaa, mutta aloittaa pian nro 28 aloituksen.

17:05
        Ihanaa törmätä selvänäkijään.
        Laittaisitko horoskoopin leijonalle vuodelle 2024.
        Beng

• Anonyymi

Osaatko sinä muuta kuin kulkea perässä haukkumassa eri kirjoittajia ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

11:39:51
        Että, mitä?
        Mitäs Sinä nyt teit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös kommentteihin kuulu vastata?
        Mene pois, jos et tykkää.
        Ei ole mikään pakko käydä piereskelemässä, jos ei miellytä.

• Anonyymi

Ei niitä julkisen liikenteen reittejä voi joka ihmiselle suunnitella erikseen.
      Maaseudulla on kuulemma surkea tuo julkinen liikenne.

Itse käytän puhelinta vain sukulaisille ja ystäville soittaen, muuten hoidan kaikki viralliset sähköpostilla ja hyvin on pelannut. Minun ei tarvitse käydä pankissa, eikä missään virastoissa henkilökohtaisesti. Ainoastaan lekurit pitää henkilökohtaisesti tavata ja sinnekin ajan tilaaminen käy kätevästi netissä.

• Anonyymi

17:57
        Niin. Tuo, että on todella linja-autoyhteyksistä katveessa.
        Muista ajan, kun olin pikkanen, niin mummolaan sinne kippuraisen tien perälle meni senaikuinen bussi.
        Kun asuu täällä ruuhka-alueella, olettaa tiiviitä kattavia reittejä.
        Narina johtuukin tavallaan siitä, että kun yksityinen liikennöitsija hoiti yhteydet, niin sujui.
        On vertailukohde.
        Netissähän sitä pyrkii kaikkea hoitamaan.
        Ostaminen sitä kautta ei ole juttuni. Minusta on kivempi mennä kauppaan ja laittaa harkintaan tai tehdä tarvehankinnat.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

17:57
        Niin. Tuo, että on todella linja-autoyhteyksistä katveessa.
        Muista ajan, kun olin pikkanen, niin mummolaan sinne kippuraisen tien perälle meni senaikuinen bussi.
        Kun asuu täällä ruuhka-alueella, olettaa tiiviitä kattavia reittejä.
        Narina johtuukin tavallaan siitä, että kun yksityinen liikennöitsija hoiti yhteydet, niin sujui.
        On vertailukohde.
        Netissähän sitä pyrkii kaikkea hoitamaan.
        Ostaminen sitä kautta ei ole juttuni. Minusta on kivempi mennä kauppaan ja laittaa harkintaan tai tehdä tarvehankinnat.
        Beng

Käpykylässä olet kertonut asuvasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käpykylässä olet kertonut asuvasi

Ruuhka-alueella on näitä käpyisiä kyliäkin.
        Jotenkin olettaa kehitystä tapahtuvaksi.
        Ehkä taannoisten palvelujen runsaudesta ja toimivuudestakin johtunee, että on tavallaan poispilattu
        Beng

• Anonyymi

Juuri noin on nyt kuten aloittaja sanoo. Itse pitää olla aktiivinen että saa palvelua ja tilata aikaa sinne tänne. Mutta miten on sitten ennen ollut. Mikä yhteiskunnan palvelu on tullut luo? Missä palvelua on kotiin tyrkytetty? Olenkohan unohtanut että minua on palveltu. En tosin ole odottanutkaan, itsepalvelu on minulle miellyttävämpi asia kuin tyrkytys. Ehkä nyt on niin että kun kaupassa kysyy, myyjä ei tiedä, ovat niin kouluttamattomia, kun pitkäaikaiset asiakaspalvelijat ovat kadonneet. Näyttäisi olevan vain aputyttöjä ja -poikia. Ehkä jonkin verran muutosta on tullut koronan myötä kun yrityksiä ja kauppoja on mennyt konkkaan.
      Mutta jotain yksilöintiä asiaan olisin lukenut, kuka, mitä palvelua, kun koko aloitus oli passiivimuodossa.

• Anonyymi

17:58
        Kotipalveluja kyllä pienyritykset tarjoavat, siis kotiapuja siivousta, apua suihkussa käyntiin.
        Maksua vastaan.
        Ainoa kotiin liittyvä palvelu nyt on posti, huoltoyhtiö ja isännöinti.
        Voi olla, että pian joutuu postinsa hakemaan 'jostain', kenties naapurikaupungista, kuten poliisipalvelut, pankkipalvelut jne.
        Ihmettelin tänään OP:n ovelle muodostunutta jonoa ja pankkiin virrannutta ihmisjoukkoa.
        Vieläkö on laskunmaksuaparaatteja?
        Beng
        Olen saanut nykyisin myyjiltä kiitettävästi apua.
        Ei aina kaupan repertuaariin kuulu sellaista, mitä etsin, vaan jostain erityiskaupasta.

• Anonyymi

Miettikääs tätä.
      Teet henkilöpaperien hakemukset sähköisesti.
      Ilmeisesti voit jopa ottaa itse itsestäsi kuvan? Tästä olen hieman epävarma.
      Kuitenkin kuvani kulkee sähköisesti, mutta sitten silti jotuu viranomaisella pyörähtämään sormenjäljen ja signeerauksen takia.
      Tätä palvelua ei ole enää kaikissa kaupungeissa.
      Ei ole poliisiakaan.
      Olen itse toimistosihteeri (kuten olen pankkineitikin).
      Beng
      Maksan silti samaa veroa kuin sellainen, jolla palvelu on liki.
      Viranomaisten ostetut ohjelmat ja niiden ylläpito sisältyy veroon.
      Kuten terveydenhoidon takaisinsoittosysteemi, ohjelma ja ylläpito.

• Anonyymi

Valokuvaamo lähettää ottamansa passikuvan sähköisesti poliisille.

Jos tarvitset vain henkilökortin, sormenjälkiä ei tarvita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valokuvaamo lähettää ottamansa passikuvan sähköisesti poliisille.

Jos tarvitset vain henkilökortin, sormenjälkiä ei tarvita.

Niinpä lähetti.
        Tarvitsin molemmat.
        Beng
        Niin vaikeaa kuin on myöntää (että härdeli oli miun syy), niin kaikki uusiminen kannattaisi laittaa vireille ehkä jo kuukausia aiemmin. Muistaakseni suositellaan, että pitää olla asiakirjassa 3 kk voimassaoloaikaa matkan jälkeenkin. Toisaalta tuntuu kummalliselta, että on takaraja (virallinen) ja silti pitää olla varoaika.
        Oletteko tyytyväisiä passikuviinne? Pipokausi. Hahhah.

• Anonyymi

Joka toinen kerta pitää käydä viranomaisen luona.

Hyvin harvalla se poliisiasema on naapurissa. En minäkään kotikuntani poliisiasemalla käuy,, vaan menen naapurikuntaan. Nopeampi matka ja vähemmän ruuhkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä lähetti.
        Tarvitsin molemmat.
        Beng
        Niin vaikeaa kuin on myöntää (että härdeli oli miun syy), niin kaikki uusiminen kannattaisi laittaa vireille ehkä jo kuukausia aiemmin. Muistaakseni suositellaan, että pitää olla asiakirjassa 3 kk voimassaoloaikaa matkan jälkeenkin. Toisaalta tuntuu kummalliselta, että on takaraja (virallinen) ja silti pitää olla varoaika.
        Oletteko tyytyväisiä passikuviinne? Pipokausi. Hahhah.

Mitä tehdään molemmilla?

Minulle on ihan sama, millainen se passikuva on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joka toinen kerta pitää käydä viranomaisen luona.

Hyvin harvalla se poliisiasema on naapurissa. En minäkään kotikuntani poliisiasemalla käuy,, vaan menen naapurikuntaan. Nopeampi matka ja vähemmän ruuhkaa.

Kyllä näköjään joka kerta. 5 vuotta on pitkä aika. Kysyinkin, josko jälki muuttua.
        Virkailijan mukaan voi.
        Beng
        Harmitusta teki tuo keli-kin. Naskalikengissä, vaikka ne eivät paina juurikaan, on raskas kävellä ja kepakot otin poikkeuksellisesti mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä näköjään joka kerta. 5 vuotta on pitkä aika. Kysyinkin, josko jälki muuttua.
        Virkailijan mukaan voi.
        Beng
        Harmitusta teki tuo keli-kin. Naskalikengissä, vaikka ne eivät paina juurikaan, on raskas kävellä ja kepakot otin poikkeuksellisesti mukaan.

Minun ei tarvinnut, kun edellisestä käynnistä oli vajaa 6 vuotta.

Tämän uuden takia kävin vain passikuvassa ja sitten tietty hain uuden passin tuosta r-kiskalta, johon se lähetettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämän uuden takia kävin vain passikuvassa ja sitten tietty hain uuden passin tuosta r-kiskalta, johon se lähetettiin.

12:06
        Aika jännä juttu, että käytännöissä on eroa.
        Luulisi poliisin toimivan kaikkialla samoin.
        Hmmmm.
        Et olisi kertonut. Tuli näppylöitä.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

12:06
        Aika jännä juttu, että käytännöissä on eroa.
        Luulisi poliisin toimivan kaikkialla samoin.
        Hmmmm.
        Et olisi kertonut. Tuli näppylöitä.
        Beng

Selvät ohjeet löytyy netistä ja siten toimin viimeksi.

Seuraavalla kerralla joudun taas käymään. Mulla on nyt passi, mutta ensi kerralla otan henk.tod., joka sopii rahapussiinkin. :)

Passia en enää tarvitse, koska en tule matkustamaan EU:n ulkopuollelle ja EU-maihin kelpaa tuo henk.tod.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selvät ohjeet löytyy netistä ja siten toimin viimeksi.

Seuraavalla kerralla joudun taas käymään. Mulla on nyt passi, mutta ensi kerralla otan henk.tod., joka sopii rahapussiinkin. :)

Passia en enää tarvitse, koska en tule matkustamaan EU:n ulkopuollelle ja EU-maihin kelpaa tuo henk.tod.

Jep. Henkilökortti lompakossa on näpsäkkä.
        Koskahan saadaan eri yrityskortit samalle kortille.
        Luottokorttiinkin saadaan kaikki?
        Missäs it-kehitys luuraa?
        Beng
        Onko minulla väärä tai hirveän vanha muistikuva, että Eestissä jossain vaiheessa saatettiin sakottaa usealla satalappusella, jos passia ei ollut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai menikö 10 vuotta nopeasti?
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai menikö 10 vuotta nopeasti?
        Beng

Siis mitä tarkoitat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis mitä tarkoitat?

Jos sormenjälkiä ei kaivata kuin joka toinen kerta. Muistelin, että edellinen kerta oli 5 vuotta sitten.
        Pitääkö kaikki ruveta kirjaamaan johonkin ylös?
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sormenjälkiä ei kaivata kuin joka toinen kerta. Muistelin, että edellinen kerta oli 5 vuotta sitten.
        Pitääkö kaikki ruveta kirjaamaan johonkin ylös?
        Beng

"Kun haet passia verkossa, sinun ei tarvitse käydä poliisiasemalla, jos

olet käynyt passivirkailijan tunnistettavana ja antamassa sormenjälkesi passi- tai henkilökorttihakemusta varten enintään 6 vuotta sitten.
        nimesi on sama kuin edellisessä passissasi.
        lupavirkailija pystyy toteamaan, että uusi passikuvasi esittää samaa henkilöä kuin edelliset passikuvasi."

En nyt tiedä mitä sinun pitäisi kirjata ylös. Kyllä minä muistan ilman kirjaamista, että tämän passin hain verkosta ilman virkailijan luona käyntiä ja näin tiedän, että seuraava vaatii käyntiä. Saa sitten nähdä minkä poliisiaseman silloin valitsen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kun haet passia verkossa, sinun ei tarvitse käydä poliisiasemalla, jos

olet käynyt passivirkailijan tunnistettavana ja antamassa sormenjälkesi passi- tai henkilökorttihakemusta varten enintään 6 vuotta sitten.
        nimesi on sama kuin edellisessä passissasi.
        lupavirkailija pystyy toteamaan, että uusi passikuvasi esittää samaa henkilöä kuin edelliset passikuvasi."

En nyt tiedä mitä sinun pitäisi kirjata ylös. Kyllä minä muistan ilman kirjaamista, että tämän passin hain verkosta ilman virkailijan luona käyntiä ja näin tiedän, että seuraava vaatii käyntiä. Saa sitten nähdä minkä poliisiaseman silloin valitsen.

No, tuo, mitä kirjoitit. Ehkä siis olenkin antanut sormenjälkeni 10 vuotta sitten.
        Beng

• Anonyymi

Henkilökorttini hävisi muutama vuosi sitten, jäljellä aikoinaan hommattu kuvallinen kelakortti, joka ei enään virallinen henkilötodiste silti on kelvannu kun sanonut ettei ole muuta.

• Anonyymi

Teitkö katoamisilmoituksen? Kait saisit tilalle uuden.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teitkö katoamisilmoituksen? Kait saisit tilalle uuden.
        Beng

En tehny, jos en pärjään vanhalla kuvallisella kelakortilla täytyy sitten hommata. Pankissa kelpasi kelakortti, postissa kelvannu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tehny, jos en pärjään vanhalla kuvallisella kelakortilla täytyy sitten hommata. Pankissa kelpasi kelakortti, postissa kelvannu.

No. Kuvasi on ilmeisesti varsin onnistunut ja saatat olla tuttu, jos olet samalla paikkakunnalla asunut.
        Mites äänestys?
        Vaalilautakunnasta, jos muutama tuntee, ei voi estää äänestämästä.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No. Kuvasi on ilmeisesti varsin onnistunut ja saatat olla tuttu, jos olet samalla paikkakunnalla asunut.
        Mites äänestys?
        Vaalilautakunnasta, jos muutama tuntee, ei voi estää äänestämästä.
        Beng

Äänestys onnistunut, elisan liikkeessä ei hyväksyny kelakorttia niin pirautin asiakaspalveluun, he soittivat elisan liikkeeseen, koittakaas palvella kelakorttilaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äänestys onnistunut, elisan liikkeessä ei hyväksyny kelakorttia niin pirautin asiakaspalveluun, he soittivat elisan liikkeeseen, koittakaas palvella kelakorttilaista.

11:44
        Aika jännä juttu. Mielenkiintoinen.
        Beng

• Anonyymi

Pakko laittaa tämä näistä palveluista.

Keusote: jos irtoaa paikka hampaasta, laita tee-se-itse-paikka!

Voiko käydä niin, että pienestä reiästä tulee kraatteri, kun se tee-se-itse-paikka poistetaan ja laitetaan oikea täyte. Hygienia.

Beng

• Anonyymi

Varmaan vaan väliaikaista paikkaa tarkoittavat. Onkohan se totta, että
        ateekista saa ostaa jotain ainetta,
        jota voi tunkea hampaanreikään, ettei se vihlo eikä siihen mene kuumaa tai kylmää
        ja pöpöjä, jotka menevät verenkiertoon, se on vaarallista. Suussa on eniten bakteereja.
        Se olisi tietysti väliaikaisratkaisu kunnes pääsee hammaslääkärille.
        Ei reikää kauan voi pitää paikkaamatta. Hammas voi tulla niin kipeäksikin,
        että on kestämistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jota voi tunkea hampaanreikään, ettei se vihlo eikä siihen mene kuumaa tai kylmää
        ja pöpöjä, jotka menevät verenkiertoon, se on vaarallista. Suussa on eniten bakteereja.
        että on kestämistä.

No. Minusta pyyntö on älytön.
        Miten usein muistutetaan, että hampaiden kautta pöpöt voivat siirtyä verenkiertoon. Diabeetikot?
        Paradontaxia käytän iltaisin hammaskiveä vastaan.
        Beng
        Ehkä kannattaa ottaa ensiapupaikka ainakin yksityiseltä.
        Mikään vakuutus ei taatusti korvaa, jos isompi hoitovirhe saadaan näin aikaan.
        Vastuutonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

että on kestämistä.

17:34
        Niin. Kuinka pian koko hampaasta irronnut paikka ja kolo voi muuttua juurihoitoa vaativaksi?
        Beng

• Anonyymi

Ano 18.12 16:55 kirjoittaa "Osaako tämä aloittaja mitään muuta, kuin valittaa?"

Kysymys:Osaatko sinä itse muuta kuin kulkea perässä haukkumassa eri kirjoittajia ?

• Anonyymi

11:43
        Jotkut tulkitsevat kriittisyyden ja korkeat odotukset valitukseksi.
        Luemme toisiamme eritavoin.
        En vain pysty olemaan niin flegmaattinen.
        Beng

• Anonyymi

Kervosta on.

• Anonyymi

Entä Tusby?

• Anonyymi

Miksi ihmiset urputtavat, ettei heidän kela-korttinsa käy henkilötodistuksesta ?
      Kela-kortti ei ole virallinen henkilötodistus.
      Jos joku sen hyväksyy esim. pankissa se on väärin toimittu ja jos sen takia
      tapahtuu väärinkäytöksiä pankin ihminen on vastuussa vahingosta.

ENPÄ haluaisi, että jos joku joka saisi Kela-korttini käsiinsä menisi sen kanssa
      yrittämään nostaa rahaa tililtäni tai käyttäisi sitä muuten väärin.

Nostaisin tietysti syytteen henkilöä kohtaan, joka kela-korttiini olisi
      hyväksynyt lainvastaisesti henkilötodistuksena.
      Vaatisin myös mahdollisimman suuret korvaukset lainrikkojalta.

• Anonyymi

Systerin ajokortti ei kelvannut pankissa henkilötodistuksena. Äänestyksessä kelpasi.

• Anonyymi

12:31
        Tuota aprikoin myös.
        Beng

• Anonyymi

En väittäny kuvallista kelakortti viralliseksi henkilötodistukseksi, kun henkilötodistukseni hävisi kokeilin kelakorttia ja on toiminut.
      Muistan kun kuvallinen kelakortti hyväksyttiin viralliseksi, sittemmin ei enää kelvannu. En tosin ole kokeillu nostaa pankista rahaa, käyny pankissa muussa muussa asioidessa, tosin nyt ei paikkakunnalla pankkia.
      Muutamassa liikkeessä ei kelpaa enään käteinen raha, Orpon hallitukselle vaarallista antaa rahan käyttö oikeuksia, Purralta menee hermot sen takia, ei kestä 3,5 vuotta tulematta pöpiksi.

• Anonyymi

15:08
        Ilmeisesti ihmiset maksavat taksissa paljon käteisellä.
        Minulta kysytään joka kerta, että kortilla?
        Tämä nyt on taustaoletus vain.
        Vieläkin kysytään, otanko kuitin ja kaikki eivät anna, jos ei pyydä, esim. huoltamon kassalla.
        Tästä on ohjeistettu, että pyytämättä pitää se antaa.
        Teoriassa kuitin voi hyvittää ja ottaa rahat kassasta -> tuotteet? -> hävikki = 'varkaat'

Beng

• Anonyymi

Onko Purra narsistinen diiva. Miesten tulisi olla varovaisia narsististen naisten kanssa. Nuoria miehen alkuja tulisi jo varhain varoittaa narsisistisista naisista, joita on tosi iso prosentti kaikista naisista. Miesten tulisi jättää ihastumisensa naisiin vähemmälle ja tarkkailla terävällä silmällä naisia koska ihastumisen kohteeksi huomaantunut nainen osaa peitellä narsisminsa oireita.
        Jossain vaiheessa narsistinen diiva nainen paljastuu. Yleisimmin tämä tapahtuu narsistiselle diivalle siten että saa huutokohtauksen ja olemattomien patoutumien generointikohtauksen, jonka syyksi ja kohteeksi kelpaa mikä tahansa kohde/asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Purra narsistinen diiva. Miesten tulisi olla varovaisia narsististen naisten kanssa. Nuoria miehen alkuja tulisi jo varhain varoittaa narsisistisista naisista, joita on tosi iso prosentti kaikista naisista. Miesten tulisi jättää ihastumisensa naisiin vähemmälle ja tarkkailla terävällä silmällä naisia koska ihastumisen kohteeksi huomaantunut nainen osaa peitellä narsisminsa oireita.
        Jossain vaiheessa narsistinen diiva nainen paljastuu. Yleisimmin tämä tapahtuu narsistiselle diivalle siten että saa huutokohtauksen ja olemattomien patoutumien generointikohtauksen, jonka syyksi ja kohteeksi kelpaa mikä tahansa kohde/asia.

6 x sana narsisti, narsismi, narsistinen eri tavoin taivuteltuna.
        15:32
        Keittiöpsykologina en ossoo sannoo.
        Mutta kusasen, jotta onko sinulla ollut pettymyksiä elämässä. Narsistin takia?
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

6 x sana narsisti, narsismi, narsistinen eri tavoin taivuteltuna.
        15:32
        Keittiöpsykologina en ossoo sannoo.
        Mutta kusasen, jotta onko sinulla ollut pettymyksiä elämässä. Narsistin takia?
        Beng

Ei, ihan vaan lehdistä lukenut näistä narsistisista naisista. D
        Kirjoitusaktini narsismiin laukesi tästä kommentista:
        "Purralta menee hermot sen takia, ei kestä 3,5 vuotta tulematta pöpiksi."
        Laukean joskus tosi herkästi ja silloin on kynä otettava käteen ! D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, ihan vaan lehdistä lukenut näistä narsistisista naisista. D
        Kirjoitusaktini narsismiin laukesi tästä kommentista:
        "Purralta menee hermot sen takia, ei kestä 3,5 vuotta tulematta pöpiksi."
        Laukean joskus tosi herkästi ja silloin on kynä otettava käteen ! D

15:46
        Toinen vaihtoehto on, että koko kansa tulee papiksi ja maan nimen voi muuttaa Pöpiläksi.
        Pitään aikaan ei toimittajien kandee kysellä ulkomailla, mitä mieltä olette suomalaisista = ollaaks me okei, ollaaks me kivoi....
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

15:08
        Ilmeisesti ihmiset maksavat taksissa paljon käteisellä.
        Minulta kysytään joka kerta, että kortilla?
        Tämä nyt on taustaoletus vain.
        Vieläkin kysytään, otanko kuitin ja kaikki eivät anna, jos ei pyydä, esim. huoltamon kassalla.
        Tästä on ohjeistettu, että pyytämättä pitää se antaa.
        Teoriassa kuitin voi hyvittää ja ottaa rahat kassasta -> tuotteet? -> hävikki = 'varkaat'

Beng

On jotenkin ärsyttävää, että kysytään "otatko kuitin".
        Se kuuluu antaa ilman kyselyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On jotenkin ärsyttävää, että kysytään "otatko kuitin".
        Se kuuluu antaa ilman kyselyjä.

17:36
        Aivan, olet oikeassa.
        Beng

• Tänään saatiin sitten suomen pankin ja VM ennusteet, tämän vuoden VM ennusteet olleet joka kerta liian positiiviset. Pankkien ja muiden rahoituslaitosten ennusteet olleet paljon osuvimpia, silti heidänkin olleet liian positiivisia.

Saadaanko neljän vuoden aikana yhtään normaali kasvun vuotta, mikä on normaali nykyään, ennen pidettiin 1,7 % kasvua rajana. Hyvä talouden asiantunjia osaisi teoriassa laskea mitä pitäisi tapahtua,
      Tämä hallitus keskittynyt tähän asti etsimään säästöjä tai leikkauksia, valtio ei juuri työllistä, voisi sentään yrittää elvyttää siihenkin tarvitaan velkarahaa.
      Velkaraa rahaa tarvittiin heti alkuun veron kevennyksiin, kenen hyväsi.

• Anonyymi

Jo-o. Mutta ei ole uutisoitu, millainen tase SP:lla on. Olli Rehn sitä johtaa.
        Melkein vuoden viimeisenä päivänä nyt ihmetellään.
        Onkohan suomalaiset vähän hidasjörkisiä?
        Kyllä ovat hitaita. Laiva ruopii pohjaa.
        Riikka saa ruutia pyttyyn.
        Beng
        Ennustaa voi aina vaikka vaaleanpunaisia elefantteja.

Eihän ekonomistit ja taloustieteilijätkään ole nähneet kuraa.
        Mutta. Kun koronaan, Ukrainaan, aseisiin jne. on aikuistenoikeasti tarvittu rahaa, velkaa, niin tällä kertaa se on maksanut ja vanhat edellistäkin hallitusta edeltäneeltä hallitukselta tulleet velat. Korot. EK on ulosmitannut valtioiden veloista korkoa niin maan perusteellisesti.
        Mutta silti Suomen varakkaat haluavat verohelpotuksia.
        Keitähän riikka kauppaa seuraavaksi? Kauanko EK katselee häntä?

• Anonyymi

Hallitukselta tuntuu unohtuneen kaikki muu paitsi köyhät, joilta leikataan
        ja rikkaat, jolle rahaa tungetaan.

Eipä ole juurikaan kuultu mistään hallituksen lyhyen, keskipitkän ja pitkän tähtäimen
        suunnitelmista.

Ainoa se hokee on "leikkaus, leikkaus, leikkaus".....
        Kohta hallitukselle "tulee pää vetävän käteen". Ei ole enää leikattavaa,
        koska mistään se ei leikkaa, mikä koskee varakkaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hallitukselta tuntuu unohtuneen kaikki muu paitsi köyhät, joilta leikataan
        ja rikkaat, jolle rahaa tungetaan.

Eipä ole juurikaan kuultu mistään hallituksen lyhyen, keskipitkän ja pitkän tähtäimen
        suunnitelmista.

Ainoa se hokee on "leikkaus, leikkaus, leikkaus".....
        Kohta hallitukselle "tulee pää vetävän käteen". Ei ole enää leikattavaa,
        koska mistään se ei leikkaa, mikä koskee varakkaita.

Mikä on ryhmän ethos?
        Beng
        Joulun alla oikein mässäillään kurituksilla.
        Onko kaikilla hallituksessa ollut kurja lapsuus?

• Njaa
      Satonen ainakin toivoo, laskee tuo työllistää tuon verran, se työllistetty määrä tuo sen verran euroja. Kun tuet vähenee työttömältä on pakko mennä töihin, Satonen ensi vuonna on 65 000 enemmän työllisiä toivotaan toivotaan kaikki paremmaksi muuttuu...toivotaan.

• Anonyymi

Satasella on kaupallista koulutusta ja yhteiskuntatieteitä.
        Hieman hymyilytti lopputyö thatcherismia ja sen vaikutusta Ahon politiikkaan.
        Opiskellut myös Briteissä.
        Mutta.
        Onko hän ajan hermolla vai jäljessä?
        Beng

• Anonyymi

Jokainen, joka töitä saa menee muutenkin töihin. On kummallinen ajatus,
      että kaikki työttömät välttelisivät töitä.

• Anonyymi

Komppaan. Noin arvelen.
        Ehkä joiltakin menee itseluottamuskin jostain syystä.
        Beng

• Vielä tähän joutavaan,
      Hallitus vetoaa VM ohjeisiin arvioon, ymmärrän kansalaiset hyvä pitää toivekkaina ennustukset lupaa parempaa kuin todellisuus. Nyt nähdään ettei leikkaus/säästöt riitä en usko ensi vuodesta tulee tätä vuotta parempaa. Keväällä varoitettiin rakennusalan romahduksesta, pyydettiin hallitusta elvyttämään, Rydman ei hallitus ei tule apuun. Rakennus ala työllistää normi aikana kaksisataa tuhatta suoraan, epäsuorasti vaikuttaa hyvin laajasti kaupasta sahateollisuuteen jne. Konkurssit kaataneet ison osan yrityksistä, ei uusia yrityksiä polkasta noin vain kun elpyminen joskus alkaa.
      Metsäteollisuus, nokia, on aloja joilla menee hyvin, työvoima pulaa.
      Kun nousukausi alkaa muualla suomeen nousukausi tullut aina viiveellä, mistä äkkiä kaksisataa tuhatta työntekijää jos ilmenee avoimia työpaikkoja.

• H-44
        Kirjoita mitä haluat, niin minäkin, sinä näyt saavan pääsärkyä kun seuraat minua.

• Anonyymi

Liikenteestä. Katsoin nettiuutisen klipin.
      Auton ei tarvitse aina väistää suojatiellä.

Miksi kevyenliikenteen väylän nimi on s u o j a t i e. Eikö sen väylän ole tarkoitus olla turvallinen.
      Joku nainen aiheutti aivovamman ihmiselle 'kun ei huomannut'.
      Ihmisistä on tullut niin hätäisiä, että hyvä kun ei kantapäille ajella.
      Poliisi otti jonkun ajajan kortin sentään hyllylle.
      Lähimmältä suojatieltä voisin kerätä useita ajokortteja ja voisin jaella pikavoittoja uukkarintekijöille.
      Nyt on pimeää ja jäistä. Autoilijoiden kannattaisi olla kärsivällisiä. Sekunti sinne tai tänne.
      Beng

• Anonyymi

Aatto lähestyy.
      Kirjoittelu tapahtuu tämän valmistelupöjinän lomassa.
      Käsitöitä, siivousta, leipomista, pyykkäröintiä.
      Välillä on vain heittäydyttävä sohvan nurkkaan ja lööbailtava.
      No.
      Tänään on otettava erityinen terveysriski. Ikkunasta katsottuna maa kiiltää jäätä.
      Beng
      Olkaapa erityisen varovaisia jäisillä keleillä. Naskalikengöt jalkaan. Kenties kepakot käteen. Ja tarkkana suojateillä.

• Anonyymi

Eipä ole minkäänlaista jouluhässäkkää itsellä. Ruuat tulee huomenna
      kaupasta kotiin niinkuin joka viikko viiden vuoden ajan.
      Mikään ei muutu, paitsi että telkkarista ei tule paljon katsottavaa,
      kun joka kanavalla on joululaulua tms. Voikin syventyä kirjoihin.

• Anonyymi

Pitäisi opetella tuo ostosten tilaaminen. Kaiken varalta. Viime vuonna olisi ollut taito tarpeen.
        Pitää olla hyvä, luotettava kokemus.
        Beng
        Joulumusiikkiohjelmia olen kaivannut. Vaikka vanhoja konsertteja.
        Sen sijaan olen katsonut joululeffoja, joita on kuulemma tullut viime vuonnakin.
        Täysin hurahdin.
        Olen kertonut ja mielessäni ajatellut, että vain minä olen vajonnut näin romanttiseen hömppään, mutta tunnustautuneita on useitakin. Ohessa voi vaikkapa neuloa.
        Sama juoni, samat yliampuvat joulukoristeet. Kaikki kliseet. Uppoaa.
        Ensin vähän oikutellaan, kuiteskin rakastutaan. Söpöilyä. Siirappia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäisi opetella tuo ostosten tilaaminen. Kaiken varalta. Viime vuonna olisi ollut taito tarpeen.
        Beng
        Sen sijaan olen katsonut joululeffoja, joita on kuulemma tullut viime vuonnakin.
        Täysin hurahdin.
        Olen kertonut ja mielessäni ajatellut, että vain minä olen vajonnut näin romanttiseen hömppään, mutta tunnustautuneita on useitakin. Ohessa voi vaikkapa neuloa.

Missä viipyy aloitus 28?

Eilen oli aloittaja täällä 26 (kaksikymmentäkuusi) kertaa + tietysti kaikilla muilla palstoilla arvostelemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä viipyy aloitus 28?

Eilen oli aloittaja täällä 26 (kaksikymmentäkuusi) kertaa tietysti kaikilla muilla palstoilla arvostelemassa.

14:53
        Ja mitäs sinä juuri teit?
        Olen käynyt jo kaupoilla.
        Olen imuroinut.
        Laitan pian ruokaa.
        Beng
        Etköhän nyt liioittele "kaikilla muilla" palstoilla.
        Olet taas juonut tosi kitkerää kahvia. Keitä unikkoteetä.
        Kaikkiin kirjoituksiin en osallistu.
        Sota. Erimielisyyksien uhka. Jo kun näen saharoovan kasvot ja ojennetun käden kuin almua pyytäen, etoo.
        Jostain osui silmiini, että Suomessa sairaaloita tullaan lakkauttamaan.

Eikö sinua yhtään harmita?
        Onko kaikki okei?

P.S. Omaan ketjun kommentteihin vastaan. Tuon verran ovat muutkin kirjoittaneet.
        Muut tee sinä sudokuja. Minäkin teen tässä välillä.
        Ei sinunkaan tarvitsisi tehdä jotain niin tylsää, kuin toisten vahtaaminen.
        Paarma?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

14:53
        Ja mitäs sinä juuri teit?
        Olen käynyt jo kaupoilla.
        Olen imuroinut.
        Laitan pian ruokaa.
        Beng
        Etköhän nyt liioittele "kaikilla muilla" palstoilla.
        Olet taas juonut tosi kitkerää kahvia. Keitä unikkoteetä.
        Kaikkiin kirjoituksiin en osallistu.
        Sota. Erimielisyyksien uhka. Jo kun näen saharoovan kasvot ja ojennetun käden kuin almua pyytäen, etoo.
        Jostain osui silmiini, että Suomessa sairaaloita tullaan lakkauttamaan.

Eikö sinua yhtään harmita?
        Onko kaikki okei?

P.S. Omaan ketjun kommentteihin vastaan. Tuon verran ovat muutkin kirjoittaneet.
        Muut tee sinä sudokuja. Minäkin teen tässä välillä.
        Ei sinunkaan tarvitsisi tehdä jotain niin tylsää, kuin toisten vahtaaminen.
        Paarma?

"Ja mitäs sinä juuri teit?" = muotivastaus.

En minä tee sudokuja, enkä ristisanatehtäviä.

Mikä kumman paarma? Mistä puhut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Beng
        Täysin hurahdin.

Prisma on hyvä nettiruokakauppa. Ei ole ollut valittamista.
        Sen ostoskorikin oli viimeksi vertailussa toiseksi edullisin.
        Lidlin oli edullisin.

• Anonyymi kirjoitti:

Prisma on hyvä nettiruokakauppa. Ei ole ollut valittamista.
        Sen ostoskorikin oli viimeksi vertailussa toiseksi edullisin.
        Lidlin oli edullisin.

Huomenna tulee muutaman viikon ruuat k-superista kun k-city on remontissa vielä muutaman kuukauden. Meillä on k-city ja prisma samassa rakennuksessa plus muut kaupat.
        Pyöräkelien aikaan käyn vähän kummassakin, vertailu joitakin vuosia takaperin on ruoka aika paljon kalliimpaa.
        Pääsee tekee jouluruokia, lipeäkalaa en tilannu, lihaa tilasin vastoin määräyksiä oikeesti ei paljon eroa arki ruuista.

• Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

Huomenna tulee muutaman viikon ruuat k-superista kun k-city on remontissa vielä muutaman kuukauden. Meillä on k-city ja prisma samassa rakennuksessa plus muut kaupat.
        Pyöräkelien aikaan käyn vähän kummassakin, vertailu joitakin vuosia takaperin on ruoka aika paljon kalliimpaa.
        Pääsee tekee jouluruokia, lipeäkalaa en tilannu, lihaa tilasin vastoin määräyksiä oikeesti ei paljon eroa arki ruuista.

Sama täällä. Ei Joulu aiheuta suuria muutoksia mihinkään.
        Yksinelävän joulu on helppo sitä paitsi. Jos niin haluaa senkun laittaa
        valmiita ruokia mikroon, muukin on enimmäkseen valmista.
        Perunoita "joutuu" keittämään joulukalojen seuraksi, joita ostin vähän
        kutakin sorttia valmiina, koska en kinkkua en syö.
        Lipeäkalan unohdin tilata, se olisi herkkuani, mutta saahan sitä vielä
        joulun jälkeenkin.

Kun on vuosia tilannut ruuat kotiin ei oikein enää muista mitä kaikkea
        kaupasta saa. Kaupassa tavarat on silmien edessä.
        Nettiruokakaupassa ne eivät ole samalla lailla näkyvillä.
        Siinä on hyvä puolikin, ei tule tehtyä heräteostoksia.

• Anonyymi

Satoja hamasin ystäviä vaatii Yleä ja Suomea boikotoimaan ensi kevään euroviisuja Malmö:ssa, jos Israel osallistuu. Pönttöjä.

Israel ehdottomasti mukaan euroviisuihin kommunistien puheista viis veisata.

• Anonyymi

En ota kantaa. Mutta kun näin tämän Netanjahun tulevan taas johtamaan, arvasin että siinä se sodankylväjä on taas.
        Beng

• Anonyymi

Persu "ärähti" 🤣

• Anonyymi

Mukava kuunnella joululauluja cd:ltä, katsella ikkunasta lumisadetta.
      Aamuhässäkän jälkeen on mukava hetken vain olla.
      Beng
      Kiitos kirjoittajille
      Tehdään sydämiimme joulu, Oi jouluyönä.

• Anonyymi

Tykkääkö joku oikeasti vieläkin kuunnella joululauluja ?

• Anonyymi

Minä tykkään. Kaikenlaisia joululauluja hilpeitä ja hartaita.
        Beng

• Anonyymi

Mitä enemmän tulee "keskijohtoa" ,sitä sekavammaksi menevät asiat.

• Anonyymi

Niin. Olen miettinyt organisaatiota tietyn jutun puitteissa.
        Kohderyhmä rahoittaa + valtio.
        Minusta korkeimpaan kattojärjestöön välissä on 3 porrasta.
        Minusta kattojärjestön ja minun välillä on paljon pullahiiriä.
        En edes tiedä, mitä on koskaan saatu aikaan.
        Ruohonjuuritasolla osa treffaa, höpöttää aikansa, ja poistuu.
        Pelkkä sosiaalinen tilaisuus.
        Ja kun näitä on Suomessa paljon.
        Aikojen alussa saattoi olla merkitystäkin.
        Tänään päättävät poliitikot (en nyt siis kirjoita yrityksestä).
        Beng
        Muissa yhteyksissä keskijohtoa lihotetaan, kun täytyy avata urapolkuja.
        Tehokkaampaa olisi, jos nuo pikkukiipijät vain tekisivät töitä.
        Toisaalta ne ovat rottakokeita. Miten hallitsee ihmisiä.

• Anonyymi

Isossa organisaatiossa on oltava pikku nilkkinsä.

• Anonyymi

Nyt iski lähelle persuhallituksen leikkaukset. Kahdelta tutulta otettiin
      kotihoito pois.
      Rikkaitten veroaleen velaksi on varaa.

• Anonyymi

Olen lukenut asiasta. Kotihoidon ulkopuolelle jätetään nyt vanhoja sairaita
        ihmisiä, jotka tarvitsisivat kotihoitoa, koska hallitus leikkaa sotesta. Ei ole rahaa huolehtia kaikista vanhuksista kotona eikä laitoksissa. Priorisointi on menossa ketä hoidetaan.
        Ajatus avuttomista vanhuksista hirvittää ja tekee hyvin murheelliseksi.

Kokoomus ajaa kunnallista terveydenhuoltoa alas. Jollain kierolla konstilla se ehkä aikoo
        päästä yhä suuremmille osingoille sotesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ihmisiä, jotka tarvitsisivat kotihoitoa, koska hallitus leikkaa sotesta. Ei ole rahaa huolehtia kaikista vanhuksista kotona eikä laitoksissa. Priorisointi on menossa ketä hoidetaan.

Kokoomus ajaa kunnallista terveydenhuoltoa alas. Jollain kierolla konstilla se ehkä aikoo

Hoivayritysten osakkeet. Mikä niiden arvo on ja tulee olemaan.
        "Sijoitusta kotimaisiin kohteisiin".
        Käy varmaan niin, että julkisvaroin rakennettuja terveyskeskuksia ja sairaaloita siirtyy pilkkahinnalla yksityiselle puolelle.
        Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hoivayritysten osakkeet. Mikä niiden arvo on ja tulee olemaan.
        "Sijoitusta kotimaisiin kohteisiin".
        Käy varmaan niin, että julkisvaroin rakennettuja terveyskeskuksia ja sairaaloita siirtyy pilkkahinnalla yksityiselle puolelle.
        Beng

Siitä on jo suunnitelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Julmaa peliä.
        Onneksi vanhempani eivät ole näkemässä. Ahdistuisivat.
        Tuo sukupolvi oli solidaarinen.
        Paljonko vaativat itselleen?
        Nyt äärioikeisto, se 'osattomin väki' vetää kotiin.
        Ei ole kyse k a n s a n t a l o u d e s ta'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä on jo suunnitelma.

Orpo on pedannut asiaa. 10 yhdestätoista "toiveesta" meni läpi,
        kun kuntien kanssa oli neuvoteltu. Yritän löytää ko. jutun lähteeksi.
        En muista missä mediassa siitä kerrottiin vai kuulinko sen TV:ssä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Orpo on pedannut asiaa. 10 yhdestätoista "toiveesta" meni läpi,
        kun kuntien kanssa oli neuvoteltu. Yritän löytää ko. jutun lähteeksi.
        En muista missä mediassa siitä kerrottiin vai kuulinko sen TV:ssä.

Soteuudistuksen yhteydessä kuntien omistamiin kiinteistöihin tuli vuokralle
        hyvinvointialueet. Tyhjiksi jääviä kiinteistöjä kunnat yrittävä myydä
        tai vuokrata. On saanut käsityksen, että joihinkin tulee vuokralle
        yksityisiä terveys- ja hoivapalveluja tuottavia yrityksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Soteuudistuksen yhteydessä kuntien omistamiin kiinteistöihin tuli vuokralle
        hyvinvointialueet. Tyhjiksi jääviä kiinteistöjä kunnat yrittävä myydä
        tai vuokrata. On saanut käsityksen, että joihinkin tulee vuokralle
        yksityisiä terveys- ja hoivapalveluja tuottavia yrityksiä.

14:07
        Ajatelkaas.
        Miten paljon valtion järjestelmän sisällä voi laskelmoida ja pelata ulos.
        Beng
        En pidä Riikan joulunalussympatioiden kerjäämisestä. On muitakin, jotka ovat kokeneet menetyksiä. (Surullista, mutta kiitos en halua tietää. Traumaatikko arjessa julma?)

• Anonyymi
      • Anonyymi

Valtonen seisoi "puputyttönä" taustalla, kun Blinken ja Häkkänen allekirjoittivat
        sopimuksen Washingtonissa. Valtonen on nyt lähes USA:n pressa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valtonen seisoi "puputyttönä" taustalla, kun Blinken ja Häkkänen allekirjoittivat
        sopimuksen Washingtonissa. Valtonen on nyt lähes USA:n pressa.

22:40
        Vakava tilaisuus. Häkkänen hauskuutti, vaikkei ole hauskuuttajatyypin oloinen vaan asiallisen vakava.
        Beng
        Hyvää Joukuaamua.

• Anonyymi kirjoitti:

22:40
        Vakava tilaisuus. Häkkänen hauskuutti, vaikkei ole hauskuuttajatyypin oloinen vaan asiallisen vakava.
        Beng
        Hyvää Joukuaamua.

Mukavaa sehän vain uudet ministerit saa kaiken kunnian, vanhat ' kunnia on katoavaista.

Aatto kaik joulua varten tehty voip tuurata jouten olevia.

• Anonyymi

Onko PS-puolue tehnyt kyberhyökkäyksen palstalle ?
      Persuista on niin paljon niin huonoja uutisia, että palsta on sotkettu,
      että esiin tulee enimmäkseen hallituksen aikaisia kommentteja
      ja aloituksia, joissa persut haukkuvat edellistä hallitusta.

• Anonyymi

Savolainen on myllännyt yöaikaan palstat, välillä kurkkii linnunpesiä.

• Anonyymi

Harmillista, kun palstaa sotketaan.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2394
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      892
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      54
      711
    8. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      710
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25
      689
    10. Olette kyllästyneet

Mutta hyvää huomenta kuitenkin. Mukava päivä tämäkin. 😊⚜️🦌🎄✨❤️
      Ikävä
      135