Pian alkaa tipaton tammikuu

Anonyymi-ap

Vielä kaksi viikkoa ryyppäämistä, sitten alkaa raitis tammikuu.

Olen joka vuosi viettänyt tipattoman tammikuun.
Joskus on mennyt jopa maaliskuun puolelle.
Saapa nähdä jos ensi vuonna hurahtaisi vappuun?

Ihan hyvä tapa.
Kun on ottanut tavaksi, että tammikuu on tipatpn, niin se on.
Maksa puhdistuu.

25

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Zemppiä sinulle. Elimistösi tykkää. Minulle tipaton tammikuu muutama vuosi sitten johti absolutismiin. Olin tissutellut Uudenvuodenaattona, mennyt persuuksilleen ja tuottanut pettymyksen koko aatto. Uudenvuodenpäivänä lähdin hakemaa paria kaljaa kun oli vähän tylsä päivä. Kauppa olikin mennyt aikaisin kiinni, enkä halunnut lähteä autolla hakemaan kauempa, kun epäilin että veressä voi vielä olla. Menin tylsistyneenä ja ärtyneenä kotiin. Siitä sitten rauhoituin ja iski päähän ajatus, taidan olla ilman koko tammikuun. Se on jatkunut.

• Anonyymi

Eiköhän se maksakin kohta puhdistu, kun tuet ja avustukset pienenevät.
      Maksa tykkää siitä, kun sen vie työmaalle!

• Anonyymi

Avustuksilla ja tuilla ei eletä, ja näin vanha on jo eläkkeellä.
        Oletkohan itse vielä työmailla?

Kiitos 18:06:51 tsempistä!
        Tammikuu onnistuu kyllä, katsotaan jos pitemmälle.

Tammikuussa ja talvella on helpompaa, kun ei viiti lähteä pakkaseen ja tuiskuun.
        Kotona on kahvia ja teetä, sillä pärjää. Maksa-arvot on aina olleet ihan normaalit.
        Tammikuussa vielä kirkastuvat!

• Anonyymi

Jos maksaan tukee vaurio alkoholista niin se on pysyvä. Ja pienikin vaurio vaikuttaa maksan toimintaan

• Anonyymi

Eläkeläinen ei ole töissä.

• Anonyymi

Minulla on tipatonta vuodet ympäri ilman että olen sitä edes ajatellut tai päättänyt. Ei vaan tunnu koskaan että tarttis ottaa mitään aivotoimintaa häiritsemään .
      Mutta kuukausikin on hyvä sinänsä että näkee pystyvänsä siihen, jos on muuten pitänyt tapanaan tippoja ottaa

• Minulla on ollut tipaton joka päivä siitä saakka, kun aloin odottamaan ensimmäistä lastani elikkä vuodesta -79.
        Aina ollut sitä mieltä, että lapset ja alkoholi eivät sovi yhteen. Ei sitten ole tehnyt mieli tipotella senkään jälkeen enää, kun lapset kasvoivat aikuisiksi. En vain tunne mitään tarvetta. rentoutua osaan ilman alkoholiakin.

• Anonyymi

Vuoden kuluttua voitkin sitten jo viettää "Maksatonta maaliskuuta".

• Anonyymi

Itse sain nuorena monenlaista hoitoa, että muuttui elämä tipattomaksi. Mutta onnistui lopulta. Koko loppuelämään se kuitenkin löi varjonsa.

Kiitän huolenpidosta lähinnä Jumalaa ja enkeleitä. 🧚✨

• Anonyymi

En vietä.

Jotenkin tympii tollaset kampanjat. Mulla kutina, tipattomasta keuhkoo eniten ne, jotka ei muutenkaan dokaa paljoa. Lisäks tieten taloussyyt kannustavat monia, kun on pitänyt haaskata rahansa jouluissa ja uusissa vuosissa.

Mulla kyllä tahtoo olla epävirallisempia kuivistelukausia satunnaisesti. Vaikkei nyt valtavia määriä dokaakkaan, välillä hyvä antaa maksan palautua. Ja tekee se muutenkin hyvää, unikin parempaa. Sellanen lieveilmiö asiaan kyllä liittyy, alkaa ruoka huilaamaan turhan hyvin, paino uhkaa nousta. Se sitten niinkuin ei ole hyvä maksan kannalta. Elikkä vähän ojasta allikkoon.

Mutta juu, sen verran tympii tollaset muotivillitykset, liki pakko ainakin snadisti törpötellä tammikuussa- Voihan sitä viettää humalatonta helmikuuta, maltaatonta maaliskuuta tms. Sitäpaitsi, talvella kiva ottaa kuumaa glökiä. Siis jallua ja mustikkamehua. Tahtoo noit valmiit glökit olla turhan makeita usein.

=DW=

• Anonyymi

Minua tympii taas tuollaiset arvostelijat.

Ei oo pakko osallistua keskusteluun, ja yrittää viedä toisilta intoa.
        Tuollainen jatkuva arvostelu on myös "muotivillitys".
        Juo rauhassa glögiäsi, miksi muuten on pakko tulla siitä muille kehumaan?

• Anonyymi

On hyvä, että ihmiset innostuvat tipattomiin. Siitä voi jatkaa,
      ainakin ottaa harvemmin, jos katsoo,
      että olisi hyvä vähentää kokonaiskulutusta.
      En ole dokaillut mitään 10 vuoteen. Ei ollut ongelmaa,
      lopetin muuten vaan.
      Maailmaasyleilevät pienet nousuhumalat olivat kyllä kivoja.
      Elämä täysin ilman viinaa on tylsempää,
      toisaalta parempaa. Riippuu mitä arvostaa.

• Anonyymi

Alkoholisti ei kykene hallitsemaan juomistaan.
        Mahd. tipattomat ajat koetaan hammasta purren ja tuska on valtaisa.

Nk. tuurijuopoilta tuo onnistuu. Alkoholisti ei myöskään "hoida maksaansa". Hän joutuu maksahoitoon lähinnä pakosta, ambulanssilla vietynä.

Alkoholisti ei muusta piittaa, kunhan saa, mieluiten jokapäiväisen pullonsa.

• Anonyymi

Tsemppiä aloittajalle ! Lasketko päiviä tammikuussa ?
      Odotatko, että tulispa helmikuu ? Onko tehnyt vaikeeta ?

• Anonyymi

Yleensä menee helposti.

Jos on jäänyt uudelta vuodelta jotain, niin pitäähän ne käyttää, mutta sitten olenkin raitis loppukuukauden ja pitemmällekin menee yleensä.

Laihtuu ja saa paljon aikaseksi.

Tähtään tänä vuonna vappuun.
        Katson sitten, mikä on tilanne.

• Anonyymi

Vuosia ollut jo tipattomana, menee näin ikärinä, vaan nuorena olisi ollut ikävämpää, sekä sulkenut ulos kivoista kemuista.

• Anonyymi

Jos viinakset olisi tarkoitettu elämisen laatuun niin ihmisellä olisi sellainen elin joka näitä promilleja tuottaisi elimistöön.😒

• Anonyymi

Olisiko sama logiikka tupakkiin ja huumeisiinkin?
        Että elimistö tuottaisi niitä promilleja elimistöön?

• Anonyymi

Lasketaanko tipattomaksi jos otan tammikuussa vain viikonloppuisin?

• Anonyymi

Sekin viikonloppu juominen on tarve sinänsä joten olet todella riippuvainen jos viikonloppu jotenkin pyhitetään alkoholille..
        Sääliksi käy ihmisiä jotka tekevät viikot töitä ja sitten pyhien aika juodaan.
        Ja kaikista huvittavinta on kun sanovat että pitää rentoutua. Siis sumentaa kyllä aivoja mutta otapas selvää millä koetuksella sinun maksaisi ja haimasi ovat kun yrittäävät tehdä sitä työtä kehossa mikä niille kuuluu, siis maksa ja haima ovat stressivaiheessa. Silloin ei voi sanoa että ihminen rentoutuu mitenkään. Pää on tietysti rentona koska viina on turruttanut eri osia aivoissa, mutta muut sisäelimet voivat hyvin huonosti.mutta kuten aina ihminen päättää jos haluaa olla tilassa mikä on keinotekoinen .
        Siis juo jos se sinulle antaa jotakin me muut osataan kyllä rentoutua ilman viinaa pyhän ajat myös

• Anonyymi

Ei lasketa.
        Et osaa pitää yhtä ainutta viikonloppua ilman juomista.
        Kokeile, edes yksi!

Aloita sillä mielellä tammikuu, että kyllä sinä aikuinen ihminen selviät yhden viikon ja viikonlopun juomatta.
        Se on eräänlainen testi, että miten vahva/heikko luonne sinulla on.
        Uskallatko haastaa itsesi?

Kun olet ollut viikon ja viikonlopun juomatta, on toinen viikko ja viikonloppu helppoa.
        Olet jo puolessa välissä maalia ja testiäsi.
        Sitten ne kaksi viimeistä viikkoa menee omalla painolla.

Olet näin ollen osannut olla kuukauden juomatta, et ole riippuvainen, olet "voittanut".

Sen jälkeen voit ruveta juomaan, jos haluat.
        Oli kyse VAIN yhdestä kuukaudesta.

Jotkut selviää, useimmat riippuvaiset eivät.

• Anonyymi

Pidän huikattoman helmikuun kun se on lyhyempi sitten taas maaliskuussa mallasta.

• Anonyymi

Etkä pidä, miksi valehtelewt itsellesi.
        Ja tuo loru, mitä jankutetaan on tosi tyhmä ja kulunut.
        Aina sama ja sama.

• Anonyymi

Helmikuu olisi lyhyempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2394
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      892
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      54
      711
    8. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      710
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25
      689
    10. Olette kyllästyneet

Mutta hyvää huomenta kuitenkin. Mukava päivä tämäkin. 😊⚜️🦌🎄✨❤️
      Ikävä
      135