Deeku kakkonen ja Libre2

Anonyymi-ap

Kun olen vuosikymmeniä ollut Deeku ja hoitanut tautiani insuliinilla, mittauksia liuskoilla.
Kolmisen vuotta sitten sain Lbren käyttöön joka nyttemmin on Libre2.
Tulokset olivat huonot vaikka isuliinia käytin 160/160 ky vrk, siis pitkää ja ateriainsuliinia.
Jatkuva mittaus on tehnyt muutoksia aimmat yli kympin arvot ovat 5...7 % = 45...55 mmol/mol.
Ateriainsuliinit ovat jääneet lähes pois ja pitkä on 100...120 ky.
Haittana on Libre 2 hälyt jotka tulevat aamuyöstä 3,9% alle, no pari ruisleipää korjaa sen.
Mutta pitkää on korjattava ja aateriainsuliinin kanssa on oltava tarkempi.
Tilaston mukaan arvot ovat alueella 3,9... 10 yli 80 % ajasta, 10... 13,3 alueella arvot ovat vain alle 10%.
Omasta mielestäni olen päässyt merkittävästi parempaan tasapainoon, mutta sillä ei ole SiunSotelle vi**aan merkitystä.
Sieltä ei antureita tipu.
Tärkeintä on että kaikki 75 johtajaa saavat ainakin sen kymppitonnin kuussa.

5

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerrot tuossa prosenttiarvoja, eli tarkoittanet ilmeisesti HbA1c arvoja, mutta mielestäni Libre ei mittaa noita arvoja vaan hetkellistä verensokeriarvoa. Oletko siis jotenkin erehtynyt mitattavista arvoista.

      Olen itsekin kakkonen ja käytän perusinsuliinia pillerien lisäksi. Kokeilin itse hankkien Libreä (vanha perusmalli) ja huomasin vertailumittauksissa liuskoilla , sekä labramittauksessa, että Libre näytti säännöllisesti selvästi alempia verensokeriarvoja verrattuna liuskamittauksiin. Tuossa vanhassa perusmallissa ei ollut hälytystä puhelimeen (onneksi), joten aamuyöllä Libren mukaan romahtaneet arvot eivät kiusanneet. Aamulla liuskamittauksella tarkistettu verensokeriarvo oli ihan normaali (Libre väitti edelleen alhaista arvoa). Jos olisin yöllisen hälytyksen vuoksi alkanut korjaamaan ruisleipää syömällä, arvo olisi ollut aamulla liian korkea. En oikein luottanut Libren antamiin arvoihin, mutta sen keräämät käyrästöt olivat informaatiotietoa. En ole enää tilannut skannereita lisää vaan luotan liuskamittauksiin.

      • Anonyymi

        Libren äppi kertoo tilastotietoa pitemmältä ajalta, yksi on laskettu arvio HBA1c arvosta, joka muuten piti viimeksikin labra-arvon kanssa yhtä.
        Itse asiassa minulla ei edes ole lukijaa vaan puhen kun on mukana siirtyy mittaustieto reaaliajassa ja ennakointi muutoksissa on helppoa.
        Liikunta ja ateriarytmin muutos ovat hankaluuksia ja liikunta pudottaa arvot, mutta vaikka matalantuntemus (heikotus tuleekin kolmen pintaan antaa Libre2 hälyn haluttaessa jo ylemmällä arvolla.
        Rajarvoikkuna on minulla 3,9...10 mytta sen voi muuttaa halutuksi
        Kaiken kaikkiaan labratulokset vahvistavat paremmat hoitotulokset.
        Itse olen myös tarkistanut arvoja molemmilla, mutta radikaalisti eroa ei ole.
        Mittausperiaate kuitenkin on eri joten....
        Liuskakaudella matalat herättivät aamuyösta tuskaiseen oloon ja hikeen ja joskus kolmen pinnassa olevat arvot sumensivat näön ja sen jälkeen ei pari ruisleipäpalaa riittänyt vaan jääkaappi ja pullapussit oli pakko tyhjentää.

        Liuska aikakaudella pidin iltasokerit nukkumaan mennessä 15 matalien pelossa, eipä sitä voi hoidoksi sanoa.
        Se että neljän pinnassa oleva arvo ei hätkäytä voisin kyllä
        hyvin nukkua vielä aamuunkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Libren äppi kertoo tilastotietoa pitemmältä ajalta, yksi on laskettu arvio HBA1c arvosta, joka muuten piti viimeksikin labra-arvon kanssa yhtä.
        Itse asiassa minulla ei edes ole lukijaa vaan puhen kun on mukana siirtyy mittaustieto reaaliajassa ja ennakointi muutoksissa on helppoa.
        Liikunta ja ateriarytmin muutos ovat hankaluuksia ja liikunta pudottaa arvot, mutta vaikka matalantuntemus (heikotus tuleekin kolmen pintaan antaa Libre2 hälyn haluttaessa jo ylemmällä arvolla.
        Rajarvoikkuna on minulla 3,9...10 mytta sen voi muuttaa halutuksi
        Kaiken kaikkiaan labratulokset vahvistavat paremmat hoitotulokset.
        Itse olen myös tarkistanut arvoja molemmilla, mutta radikaalisti eroa ei ole.
        Mittausperiaate kuitenkin on eri joten....
        Liuskakaudella matalat herättivät aamuyösta tuskaiseen oloon ja hikeen ja joskus kolmen pinnassa olevat arvot sumensivat näön ja sen jälkeen ei pari ruisleipäpalaa riittänyt vaan jääkaappi ja pullapussit oli pakko tyhjentää.

        Liuska aikakaudella pidin iltasokerit nukkumaan mennessä 15 matalien pelossa, eipä sitä voi hoidoksi sanoa.
        Se että neljän pinnassa oleva arvo ei hätkäytä voisin kyllä
        hyvin nukkua vielä aamuunkin.

        Sama juttu itsellä libre2 suhteen. Labratulokset komppaa hyvin libre2 osoittamia lukuja. Uskallan mennä nukkumaan 7-8 arvoilla, luotan että libre2 hälyttää jos yöllä laskee alle neljän. Liuska-aikaan sokerit oli itselläkin reilu 10 kun uskalsin nukahtaa, ja aamuyöllä varuiksi kello soimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu itsellä libre2 suhteen. Labratulokset komppaa hyvin libre2 osoittamia lukuja. Uskallan mennä nukkumaan 7-8 arvoilla, luotan että libre2 hälyttää jos yöllä laskee alle neljän. Liuska-aikaan sokerit oli itselläkin reilu 10 kun uskalsin nukahtaa, ja aamuyöllä varuiksi kello soimaan.

        Libre 2 mittausrvojen luotettavuutta epaillään.
        Koska liskamittauksen ja Libre 2 mittausperiaate on erilaiset voi mittaukset erota toisistaan.
        Uudemmissa sensorimittauksissa on mahdollisuus vertailurvin syöttämiseen liuskamittaukseen perustuen.
        Diabeteslehdessä esitellään uusia mittausmenetelmiä, joten Abbottin monopoli murtuu.

        Itse olen verrannut Libren ja liuskojen mittausarvoja ja eroa on noin 1,5...2 % yksikköä,
        siis lukema 5 on esim. 6...7.
        Mutta hälytysrajaksi asetettu 3,9 on todellisuutta, sillä siinä vaiheessa tuntemukset ja ruokahalu kertovat että alhaalla ollaan.
        Siinä suhteessa ero on merkitykseetö ja vain opastaa ottamaan välipalaa riittävän ajoissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe