L
“Tilasto on saksalaisten autojen juhlaa, sillä 7 vähävikaisinta autoa tulevat kaikki Saksasta. 20 vähävikaisimman joukossa on 14 saksalaisautoa.”
“20 vähävikaisinta automallia
Mercedes-Benz B-sarja, Mercedes-Benz GLC, Volkswagen Golf Sportsvan, Audi Q3, Audi Q2, Porsche Cayenne, Volkswagen T-Roc, Honda Jazz, Mercedes-Benz A-sarja, Hyundai ix20, Suzuki Vitara, Volvo V40, Mercedes-Benz C-sarja, Mercedes-Benz SLC, Porsche 911, Audi A3, Audi Q5, Smart Forfour, Mitsubishi Eclipse Cross, Renault Captur”
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tama-premiumauto-on-vahavikaisin-tilasto-silkkaa-saksalaisten-juhlaa-japanin-luotettavimmat-yllattavilta-merkeilta/136ffd1f-7a20-4123-a95f-c4dd34e63a6e
Luotettavuustilasto saksalaisten juhlaa
120
1043
Vastaukset
- Anonyymi
ADAC lista....Liekö lista itsessään kovin luotettava...
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001826640.html- Anonyymi
Ei tuo ole mikään ADAC-lista. ADAC:in luotettavuuslista on luotettavin.
- Anonyymi
Kyseessä on saksalainen TÜV-katsastusraportti. Vastaava, kuin mihin suomalaisetkin uskovat kuin jumalan sanaan. Myös yhtä luotettava lista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on saksalainen TÜV-katsastusraportti. Vastaava, kuin mihin suomalaisetkin uskovat kuin jumalan sanaan. Myös yhtä luotettava lista.
Mitä tekemistä katsastuksella ja luotettavuudella on keskenään, minusta ei todella mitään.
Koska katsastettu auto ei ole yhtään luotettavampi kuin vasta ehkä vuoden päästä sinne menossa oleva.
Ja katsastukseen mennään myös suoraan huollosta kuten naapurin Pertti,
vie corollansa aina huollon jälkeen katsastukseen autolla jolla ajetaan 5000km vuodessa ei voi olla vikoja.
Mutta toinen naapuri ajaa audillansa ainakin 40 000 km vuodessa eikä huolla eikä pidä hyvin, ajaa kovaa ja kuluttaa autonsa loppuun, kun se ei ole oma vaan liisattu miten sitä voi verrata pertin corollaan .
- Anonyymi
Kannattaa katsoa miten Suomessa on tilastoitu ja sehän menee näin:
POP Vakuutuksen mukaan hinaukseen johtavista auton vioista yleisin – sen tilastoimien autojen kohdalla – on noin 30 prosentin osuudella moottorivika.
– Näistä vioista suhteellisesti suurin osa löytyy Audeista. Audien hinauksista jopa 40 prosenttia johtuu moottorivioista, yhtiön tiedotteessa kerrotaan.
Toiseksi yleisin syy hinaukseen on se, ettei auto käynnisty. Käynnistysongelmia on tilastojen mukaan suhteellisesti eniten Hyundailla, Renaultilla ja Nissanilla. Kokonaistilastoa tarkastellessa autot jättävät starttaamatta vajaassa 13 prosentissa tapauksista.
POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.
Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia. Huomattavasti harvemmin syynä on onnettomuus.
Seuraavaksi vähiten kolareita on hinaustilastoihin kirjattu Citroenille, Audille ja BMW:lle. Peltien ja ihmisten kannalta tämä on tietenkin hyvä asia. Kuitenkin juuri näitä merkkejä hinataan eniten, joten teknisestä näkökulmasta tilanne ei näytä kolmikon kannalta yhtä positiiviselta.
Japanilaiset merkit luotettavimpia
Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.- Anonyymi
Tässä otetaan huomioon ajetut kilometrit ja vertaillaan samanikäisiä ja kokoisia autoja keskenään:
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä otetaan huomioon ajetut kilometrit ja vertaillaan samanikäisiä ja kokoisia autoja keskenään:
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/"vertaillaan samanikäisiä ja kokoisia autoja keskenään"
Ja sen perään lista, jossa on aivan erikokoisia autoja - Anonyymi
Hauska tuo POP vakuutuksen tilasto ja se onkin naurettu ji moneen kertaan. Itse vakuutusyhtiön edustaja sanoi että hinausten määrä on suhteessa suoraan ajettuihin kilometreihin ja ikään.
Tuo on pienempi otanta kuin kärpäsen pieru kun vertaa saksalaisiin tilastoihin. - Anonyymi
Samat autot joilla ajetaan eniten ja joita kuljettaja ei omista , ei välttämättä edes maksa, vaan käyttää ja kulkee mutta toisen auto on hinauspalveluvakuutettu ja sitähän käytetään.
Sitten kun nämä useinmmiten uudemmat autot kuitenkin käsittävät paljon herkkää teknologiaa jota ei vanhemmissa ole, ei tule silloin pettämäänkään jos nyt joku 2000 mallin corolla kuski voi mitään teknologiaa edellä aikaansa olevaksi tosin kuin vaikka audeissa aina.
En menisi mutkia suoriksi tuossa kun saattaa olla taas niin että luotettavammaksi merkitään autot joilla ajetaan vähemmän ja huolletaan useammin.
Sitten nuo suistumisonnettomuudet jos olen neljäkymmentäkaksi vuotta ajellut täällä niin oman ajatuksen mukaan eniten penkoisssa ja ojanpohjalla on edelleen bmw tai muu vanhanaikainen , helppo ajettava takavetoinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä otetaan huomioon ajetut kilometrit ja vertaillaan samanikäisiä ja kokoisia autoja keskenään:
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/Meillä oli tuo asx ja varmaa on vain se että toista ei tule.
- Anonyymi
Selitys voi olla hyvin yksinkertainen. Minulla on BMW, ja jos siitä puhkeaa rengas, niin mitä teen? Sotken paikka-aineella renkaan ja vanteen tien päällä ja toivon, että se kestää korjaamolle, vai soitan hinausauton paikalle ja saan renkaan heti paikattavaksi tai vaihdettavaksi. Vakuutus maksaa kyllä hinauksen, mutta ei sitä paikka-aineen sotkamaaa vannetta. Yleensä on halvempi ostaa uusi vanne, kuin vanhan puhdistus.
No tietenkin soitan hinurin paikalle! - Anonyymi
Osoittautuvat luotettavimmiksi, edellyttäen ettei soiteta naapurin Jaskaa hinaamaan sitä manualilaatikkoista japsia kotiin, ja säästetään hinauskulut.
- Anonyymi
Taas haetaan Toyotasta referenssiä. No se on nähty että kaikia verrataan Toyotaan, niin Mersua kuin Volkkaria.
- Anonyymi
Tavallaan, Toyota on se hinatuin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tavallaan, Toyota on se hinatuin.
Tarkoitin, vähiten hinattu.
Näitä hinataan eniten:
BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitin, vähiten hinattu.
Näitä hinataan eniten:
BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta.“Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”
“ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”
“Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”
- Anonyymi
Suomen olosuhteista kertoo tämä.
BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta.- Anonyymi
Tässä huomioidaan kilometrit. Jos niitä ei huomioida tilasto on arvoton. Tässä vertaillaan keskenään samanikäisiä autoja:
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/ - Anonyymi
Varmasti ihan "kiva" tilasto siellä POP vakuutuksella.
Näissä pitäisi, minun mielestä, huomioida kyllä myös ajomäärät. Noilla saksalaisilla ajetaan ihan varmasti enemmän kuin jollakin corollalla. Eiköhän enemmän ajetut kilometrit vikaannuta autoa herkemmin kuin tallissa seisottaminen.
Sen lisäksi, pitäisi noissa tilastoissa huomioida myös sen vian korjauskustannukset. On eri hintaista vaihtaa corollaan sulake kuin audiin moottori. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti ihan "kiva" tilasto siellä POP vakuutuksella.
Näissä pitäisi, minun mielestä, huomioida kyllä myös ajomäärät. Noilla saksalaisilla ajetaan ihan varmasti enemmän kuin jollakin corollalla. Eiköhän enemmän ajetut kilometrit vikaannuta autoa herkemmin kuin tallissa seisottaminen.
Sen lisäksi, pitäisi noissa tilastoissa huomioida myös sen vian korjauskustannukset. On eri hintaista vaihtaa corollaan sulake kuin audiin moottori.Tottakai kilometrit kuluttavat autoa eniten. Toyotilla ei paljon ajeta.
Eri hintaista on vaihtaa Audiin sulake kuin Toyotaan moottori.
- Anonyymi
Tämä aiheuttaa suurta närää hinattavien saksalaisautojen omistajien keskuudessa.
POP Vakuutuksen mukaan hinaukseen johtavista auton vioista yleisin – sen tilastoimien autojen kohdalla – on noin 30 prosentin osuudella moottorivika.
– Näistä vioista suhteellisesti suurin osa löytyy Audeista. Audien hinauksista jopa 40 prosenttia johtuu moottorivioista, yhtiön tiedotteessa kerrotaan.
Toiseksi yleisin syy hinaukseen on se, ettei auto käynnisty. Käynnistysongelmia on tilastojen mukaan suhteellisesti eniten Hyundailla, Renaultilla ja Nissanilla. Kokonaistilastoa tarkastellessa autot jättävät starttaamatta vajaassa 13 prosentissa tapauksista.
POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.
Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia. Huomattavasti harvemmin syynä on onnettomuus.
Seuraavaksi vähiten kolareita on hinaustilastoihin kirjattu Citroenille, Audille ja BMW:lle. Peltien ja ihmisten kannalta tämä on tietenkin hyvä asia. Kuitenkin juuri näitä merkkejä hinataan eniten, joten teknisestä näkökulmasta tilanne ei näytä kolmikon kannalta yhtä positiiviselta.
Japanilaiset merkit luotettavimpia
Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.- Anonyymi
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/Saksalaisella rehellisyydellä tuskin on mitään ongelmaa laatia tuollainenkin lista. Salainen ja tarkoituksellinen ja suunnitelmallinen törkeä päästöhuijausohjelmakin oli saksalaista huippuosaamista ihan viimeisen päälle. Ja luotettava ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalaisella rehellisyydellä tuskin on mitään ongelmaa laatia tuollainenkin lista. Salainen ja tarkoituksellinen ja suunnitelmallinen törkeä päästöhuijausohjelmakin oli saksalaista huippuosaamista ihan viimeisen päälle. Ja luotettava ?
Tuo lista on luotettava ja tehty saksalaisella täsmällisyydellä.
Toyotan "osaaminen" näkyi kaasupolkimien jumittumisessa, valtavissa ruosteongelmissa joista piti maksaa miljardikorvaukset. Nyt on Hinon päästöhuijaus kesken ja kolaritesteihin toimitettiin vahvistettuja autoja. Eikö mikään huijaamisen määrä riitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo lista on luotettava ja tehty saksalaisella täsmällisyydellä.
Toyotan "osaaminen" näkyi kaasupolkimien jumittumisessa, valtavissa ruosteongelmissa joista piti maksaa miljardikorvaukset. Nyt on Hinon päästöhuijaus kesken ja kolaritesteihin toimitettiin vahvistettuja autoja. Eikö mikään huijaamisen määrä riitä?Tarkista faktasi.
Se ei ollut toyota joka niitä autoja vahvisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkista faktasi.
Se ei ollut toyota joka niitä autoja vahvisti.Nimenomaan oli:
“Toyota-konserni huijasi kolaritesteissä – "Teemme parhaamme palauttaaksemme asiakkaiden luottamuksen"”
“Toyota-konsernin hallituksen puheenjohtajaksi vetäytynyt Toyoda tuli julkisuuteen, kun konserni oli jäänyt kiinni huijaamisesta”
https://www.ksml.fi/teemat/5899760 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkista faktasi.
Se ei ollut toyota joka niitä autoja vahvisti.Mikä siinäkin on että vain saksalainen kansanautovalmistaja on tuomittu törkeästä huijaamisesta ja petoksesta vuosiksi lusimaankin kymmenien miljardien sanktioiden lisksi mutta Toyotan brändiarvo on automaailman paras?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että vain saksalainen kansanautovalmistaja on tuomittu törkeästä huijaamisesta ja petoksesta vuosiksi lusimaankin kymmenien miljardien sanktioiden lisksi mutta Toyotan brändiarvo on automaailman paras?
Teslan brändiarvo on paras, mutta ei näillä brändiarvoilla ole merkitystä kuin niille, jotka eivät asioita ymmärrä.
Kovin on Toyota huijannut viime vuosinakin. Hinon päästöhuijaus ja korivahvistushuijaus ovat tuoreita juttuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että vain saksalainen kansanautovalmistaja on tuomittu törkeästä huijaamisesta ja petoksesta vuosiksi lusimaankin kymmenien miljardien sanktioiden lisksi mutta Toyotan brändiarvo on automaailman paras?
Kun törkeästi tekee jekkua niin saa vuosiksi kakkua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun törkeästi tekee jekkua niin saa vuosiksi kakkua!
Tämä se vasta törkeää on
“Toyotan kaasupoljin tappanut lähes 60 USA:ssa”
https://yle.fi/a/3-5519704?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä se vasta törkeää on
“Toyotan kaasupoljin tappanut lähes 60 USA:ssa”
https://yle.fi/a/3-5519704?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiappNo mutta mikä siinäkin on ettei tullut kakkua niinkuin koijarikonsernin huijarille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta mikä siinäkin on ettei tullut kakkua niinkuin koijarikonsernin huijarille!
Mikähän siinäkin on, että VW-konsernin myynti Suomessa ja Euroopassa nousee, Tojota-konsernin laskee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän siinäkin on, että VW-konsernin myynti Suomessa ja Euroopassa nousee, Tojota-konsernin laskee.
Koko koijarikonserniko jo myynnissä kaikkine pikkusintteineen päivineen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko koijarikonserniko jo myynnissä kaikkine pikkusintteineen päivineen?
Tuntuu harmittavan kun Tojo on pikkusintti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko koijarikonserniko jo myynnissä kaikkine pikkusintteineen päivineen?
Itkupotkuraivarit onkin parasta mitä Toyotan omapoika on saanut koskaan aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itkupotkuraivarit onkin parasta mitä Toyotan omapoika on saanut koskaan aikaan.
Niitä saakin useamman kerran päivässä. Aamusta iltaan kadehtii sähköautoja ja spämmää vetyautojuttujaan. Riehuu länsiautopalstoilla. Aikaa kun sillä on, ei "tarvitse" töitä tehdä. Varmaan jouluna hoitajat keksivät jotain tonttuleikkejä tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä saakin useamman kerran päivässä. Aamusta iltaan kadehtii sähköautoja ja spämmää vetyautojuttujaan. Riehuu länsiautopalstoilla. Aikaa kun sillä on, ei "tarvitse" töitä tehdä. Varmaan jouluna hoitajat keksivät jotain tonttuleikkejä tms.
Onko ihan omaa kokemusperäistä tietoa?
- Anonyymi
Tässä jälleen tämä miten Suomessa on tilastoitu ja sehän menee näin:
POP Vakuutuksen mukaan hinaukseen johtavista auton vioista yleisin – sen tilastoimien autojen kohdalla – on noin 30 prosentin osuudella moottorivika.
– Näistä vioista suhteellisesti suurin osa löytyy Audeista. Audien hinauksista jopa 40 prosenttia johtuu moottorivioista, yhtiön tiedotteessa kerrotaan.
Toiseksi yleisin syy hinaukseen on se, ettei auto käynnisty. Käynnistysongelmia on tilastojen mukaan suhteellisesti eniten Hyundailla, Renaultilla ja Nissanilla. Kokonaistilastoa tarkastellessa autot jättävät starttaamatta vajaassa 13 prosentissa tapauksista.
POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.
Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia. Huomattavasti harvemmin syynä on onnettomuus.
Seuraavaksi vähiten kolareita on hinaustilastoihin kirjattu Citroenille, Audille ja BMW:lle. Peltien ja ihmisten kannalta tämä on tietenkin hyvä asia. Kuitenkin juuri näitä merkkejä hinataan eniten, joten teknisestä näkökulmasta tilanne ei näytä kolmikon kannalta yhtä positiiviselta.
Japanilaiset merkit luotettavimpia
Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.
Ja tämä on siis Suomen vaativissa olosuhteissa tehty kartoitus.
Täällä jyvät erotellaan akanoista ja autot kulkuneuvoista. - Anonyymi
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/- Anonyymi
Justjoo, saksalainen tilasto saksalaisella perusteellisuudella ja rehellisyydellä! Ihan veret seisauttavan uskottava? Kilpailee jopa saksalaiskonsernin päästöuskottavuuden kanssa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Justjoo, saksalainen tilasto saksalaisella perusteellisuudella ja rehellisyydellä! Ihan veret seisauttavan uskottava? Kilpailee jopa saksalaiskonsernin päästöuskottavuuden kanssa!
Tilasto on tehty niinkuin pitääkin. Otetaan kilometrit huomioon, ja vertaillaan samanikäisiä ja kokoisia autoja keskenään. Japanilainen auto siellä on ykkösenä. Hybridi Toyotat ovat osoittautuneet erittäin epäluotettavaviksi. TM:n testeistäkin niitä on hinattu etelään lämpöiseen sulamaan. Kuluttaja-asiamieheen otettu yhteyttä kun eivät lähde pakkasella käyntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilasto on tehty niinkuin pitääkin. Otetaan kilometrit huomioon, ja vertaillaan samanikäisiä ja kokoisia autoja keskenään. Japanilainen auto siellä on ykkösenä. Hybridi Toyotat ovat osoittautuneet erittäin epäluotettavaviksi. TM:n testeistäkin niitä on hinattu etelään lämpöiseen sulamaan. Kuluttaja-asiamieheen otettu yhteyttä kun eivät lähde pakkasella käyntiin.
Tässä oikea Suomen tilanne, vaativine olosuhteineen. Saksalaisella Adacin tilastolla voi pyyhkiä vaikka öljytikkua.
POP Vakuutuksen mukaan hinaukseen johtavista auton vioista yleisin – sen tilastoimien autojen kohdalla – on noin 30 prosentin osuudella moottorivika.
– Näistä vioista suhteellisesti suurin osa löytyy Audeista. Audien hinauksista jopa 40 prosenttia johtuu moottorivioista, yhtiön tiedotteessa kerrotaan.
Toiseksi yleisin syy hinaukseen on se, ettei auto käynnisty. Käynnistysongelmia on tilastojen mukaan suhteellisesti eniten Hyundailla, Renaultilla ja Nissanilla. Kokonaistilastoa tarkastellessa autot jättävät starttaamatta vajaassa 13 prosentissa tapauksista.
POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.
Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia. Huomattavasti harvemmin syynä on onnettomuus.
Seuraavaksi vähiten kolareita on hinaustilastoihin kirjattu Citroenille, Audille ja BMW:lle. Peltien ja ihmisten kannalta tämä on tietenkin hyvä asia. Kuitenkin juuri näitä merkkejä hinataan eniten, joten teknisestä näkökulmasta tilanne ei näytä kolmikon kannalta yhtä positiiviselta.
Japanilaiset merkit luotettavimpia
Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.
Ja tämä on siis Suomen vaativissa olosuhteissa tehty kartoitus.
Täällä jyvät erotellaan akanoista ja autot kulkuneuvoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tilasto on tehty niinkuin pitääkin. Otetaan kilometrit huomioon, ja vertaillaan samanikäisiä ja kokoisia autoja keskenään. Japanilainen auto siellä on ykkösenä. Hybridi Toyotat ovat osoittautuneet erittäin epäluotettavaviksi. TM:n testeistäkin niitä on hinattu etelään lämpöiseen sulamaan. Kuluttaja-asiamieheen otettu yhteyttä kun eivät lähde pakkasella käyntiin.
Kikkailemalla ja suhmuroimalla saa koijarikonsernistakin uskottavan kun saksassa kuksmannit itse tilaston laativat. Kokonaan eri asia on, kuka sitäkin "rehellisyyttä" uskoo? Puolueeton suomalainen vakuutusyhtiön tilasto suomalaisille on lahjomaton ja selkeä ja uskottava. Kuka suomalainen uskoo ja luottaa Lapin polttajiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kikkailemalla ja suhmuroimalla saa koijarikonsernistakin uskottavan kun saksassa kuksmannit itse tilaston laativat. Kokonaan eri asia on, kuka sitäkin "rehellisyyttä" uskoo? Puolueeton suomalainen vakuutusyhtiön tilasto suomalaisille on lahjomaton ja selkeä ja uskottava. Kuka suomalainen uskoo ja luottaa Lapin polttajiin?
Eihän tuossa ole mitään kikkailua eikä suhmurointia. Se on puhdasta raakaa faktaa.
Vakuutusyhtiön tilastolla on korkeintaan huumoriarvoa, koska siinä ei oteta huomioon ajokilometrejä, ja vertaillaan eri ikäisiä ja kokoisia autoja keskenään. No sinä oletkin kunnon Tero, vain epämääräiset ja hämäräperäiset tutkimukset kelpaavat. Samoin humalaisille tehdyt ovensuukyselyt. Kaikki länsiautot ovat pahoja, kaikki on suurta lännen salaliittoa kunnon tojohihhulin mielestä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään kikkailua eikä suhmurointia. Se on puhdasta raakaa faktaa.
Vakuutusyhtiön tilastolla on korkeintaan huumoriarvoa, koska siinä ei oteta huomioon ajokilometrejä, ja vertaillaan eri ikäisiä ja kokoisia autoja keskenään. No sinä oletkin kunnon Tero, vain epämääräiset ja hämäräperäiset tutkimukset kelpaavat. Samoin humalaisille tehdyt ovensuukyselyt. Kaikki länsiautot ovat pahoja, kaikki on suurta lännen salaliittoa kunnon tojohihhulin mielestä!Nomutta, nyt on aivopesua terästetty ja talutusnuoraa kiristetty! Onko oman pään käyttö jo luvanvaraistettu ? Tosi upea ja uskottava se kuksmannien luettelo omien merkkien tueksi jota ei usko erkkikään todeksi mutta talutusnuorassa pitää k kengän pelossa uskoa . Haitanneeko se ketään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuossa ole mitään kikkailua eikä suhmurointia. Se on puhdasta raakaa faktaa.
Vakuutusyhtiön tilastolla on korkeintaan huumoriarvoa, koska siinä ei oteta huomioon ajokilometrejä, ja vertaillaan eri ikäisiä ja kokoisia autoja keskenään. No sinä oletkin kunnon Tero, vain epämääräiset ja hämäräperäiset tutkimukset kelpaavat. Samoin humalaisille tehdyt ovensuukyselyt. Kaikki länsiautot ovat pahoja, kaikki on suurta lännen salaliittoa kunnon tojohihhulin mielestä!"Eihän tuossa ole mitään kikkailua eikä suhmurointia. Se on puhdasta raakaa faktaa."
Vahva olet uskossasi. Ennenkin huijasivat ja sinä sokeasti uskot. Pakko arvostaa tuollaista sokeaa uskoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eihän tuossa ole mitään kikkailua eikä suhmurointia. Se on puhdasta raakaa faktaa."
Vahva olet uskossasi. Ennenkin huijasivat ja sinä sokeasti uskot. Pakko arvostaa tuollaista sokeaa uskoa.Kova on Tojota ollut huijaamaan, mutta sinä vaan puolustelet.
Se nyt vaan Tojo on hinatuin eikä sille mitään voi.
- Anonyymi
Saksalainen autoteollisuus myynnin sakkaamista viivytelläkseen julkaisee tilastoja, jotka mairittelevat omaa autotuotantoa onanoidessaan tilastoilla.
Tosin muutama paha kiinnijääminen näissä tilastoissa on aikaisemminkin ollut.
Kertomatta on jäänyt myös autovalmistajien omat hinauspalvelut, jotka eivät tule
ADAC:in tilastoon. Vaikkapa kiinalaisella autovalmistajalla ei näitä palveluja ole. Kauan autoilla ajaneet ,tai niitä hankkineet tietävät mitkä merkit jäävät tielle.
Vaikkapa kerran Hertzin autovastaava. Soitto yöllä tai illalla tulee Opelin omistajalta, jonka asiakkaat usein valitsevat. Minkä merkkinen auto on tällä hetkellä, en sitä ryhdy arvuuttelemaan, mutta todennäköisesti juuri aikaisemmin mainituilta merkeiltä.- Anonyymi
Höpöhöpö.
- Anonyymi
Tässä oikea Suomen tilanne, vaativine olosuhteineen, mm. talvi.
Saksalaisella Adacin tilastolla voi pyyhkiä vaikka öljytikkua.
POP Vakuutuksen mukaan hinaukseen johtavista auton vioista yleisin – sen tilastoimien autojen kohdalla – on noin 30 prosentin osuudella moottorivika.
– Näistä vioista suhteellisesti suurin osa löytyy Audeista. Audien hinauksista jopa 40 prosenttia johtuu moottorivioista, yhtiön tiedotteessa kerrotaan.
Toiseksi yleisin syy hinaukseen on se, ettei auto käynnisty. Käynnistysongelmia on tilastojen mukaan suhteellisesti eniten Hyundailla, Renaultilla ja Nissanilla. Kokonaistilastoa tarkastellessa autot jättävät starttaamatta vajaassa 13 prosentissa tapauksista.
POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.- Anonyymi
“Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”
“ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”
“Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
“Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”
“ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”
“Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”7 vuotta lusimista ja 30 miljardia kertovat kaiken saksalaisesta uskottavuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
7 vuotta lusimista ja 30 miljardia kertovat kaiken saksalaisesta uskottavuudesta.
“Toyota-konserni huijasi kolaritesteissä – "Teemme parhaamme palauttaaksemme asiakkaiden luottamuksen"”
“Toyota-konsernin hallituksen puheenjohtajaksi vetäytynyt Toyoda tuli julkisuuteen, kun konserni oli jäänyt kiinni huijaamisesta”
https://www.ksml.fi/teemat/5899760
“Toyotan kaasupoljin tappanut lähes 60 USA:ssa”
https://yle.fi/a/3-5519704?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
Skandaali rasittaa Toyotaa
"Maanantain paljastus oli tuorein merkki skandaalin paisumisesta sen jälkeen, kun Hino ilmoitti maaliskuussa ensimmäisen kerran suuriin kuorma-autoihin liittyvistä tietojen väärentämisistä."
"Japanilaisen autonvalmistajan moottorit tutkinnan kohteina – vilunkipeliä epäillään"
"Maanantain paljastus oli tuorein merkki skandaalin paisumisesta sen jälkeen, kun Hino ilmoitti maaliskuussa ensimmäisen kerran suuriin kuorma-autoihin liittyvistä tietojen väärentämisistä."
https://www.is.fi/autot/art-2000009024003.html
- Anonyymi
Mikäs siinä, saksalaiset autot ovat parhaita.
- Anonyymi
Mikä siinäkin on että vain ja ainoastaan saksalaisen kansanautokonsernin pomo on saanu törkeästä ja suunnitelmallisesta huijaamisesta peräti 7 vuotta kakkua? Ei se tule mistään pienestä jekuttamisesta. Kyllä siinä melkoinen konna pitää olla ja konserni sen mukainen. Ei kannata sotkeutua ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinäkin on että vain ja ainoastaan saksalaisen kansanautokonsernin pomo on saanu törkeästä ja suunnitelmallisesta huijaamisesta peräti 7 vuotta kakkua? Ei se tule mistään pienestä jekuttamisesta. Kyllä siinä melkoinen konna pitää olla ja konserni sen mukainen. Ei kannata sotkeutua ollenkaan.
“Toyota-konserni huijasi kolaritesteissä – "Teemme parhaamme palauttaaksemme asiakkaiden luottamuksen"”
“Toyota-konsernin hallituksen puheenjohtajaksi vetäytynyt Toyoda tuli julkisuuteen, kun konserni oli jäänyt kiinni huijaamisesta”
https://www.ksml.fi/teemat/5899760
“Toyotan kaasupoljin tappanut lähes 60 USA:ssa”
https://yle.fi/a/3-5519704?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
Skandaali rasittaa Toyotaa
"Maanantain paljastus oli tuorein merkki skandaalin paisumisesta sen jälkeen, kun Hino ilmoitti maaliskuussa ensimmäisen kerran suuriin kuorma-autoihin liittyvistä tietojen väärentämisistä."
"Japanilaisen autonvalmistajan moottorit tutkinnan kohteina – vilunkipeliä epäillään"
"Maanantain paljastus oli tuorein merkki skandaalin paisumisesta sen jälkeen, kun Hino ilmoitti maaliskuussa ensimmäisen kerran suuriin kuorma-autoihin liittyvistä tietojen väärentämisistä."
https://www.is.fi/autot/art-2000009024003.html
- Anonyymi
Miten saksalainen katsastustilasto kuvaa autojen luotettavuutta kun suomalainen katsastustilasto ei sitä näiden trollien mukaan koskaan ole kuvannut.
- Anonyymi
Saksalaisessa tilastossa huomioidaan ajetut kilometrit. Täysin älytöntä tehdä mitään vikatilastoa, jos ajettuja kilometrejä ei huomioida.
- Anonyymi
Jostain syystä keskusteluissa ämpärimuoviautot on aina niitä parhaita ja mitä uudempi ja kalliimpi mersu, niin sitä huonompi se on.
Vähän kuin vertailisi alennus sikanautaa kobehärkään ja väittää sen sikanaudan olevan parempaa, koska itse on tottunut lapsesta asti huonoon ruokaan.- Anonyymi
Juuri näin se menee. Ämpärimuoviautoilijoiden mielestä lauantaimakkarakin on parempaa kuin kobehärkä.
- Anonyymi
Jokainen tietysti puhuu omakohtaisesta parhaasta.
Kun suomalaiset ajaa keskimäärin 12 vuoden ikäisillä autolla jonka arvo on noin 3000 euroa, ei tuollainen uudempi mersu vaan ole paras, ihan siitä syystä ettei siihen ole varaa.
- Anonyymi
Toyotoilla ei ajeta niin kauas, ettei pääse työntämättä kotiin.
- Anonyymi
Silloin kun toyota on listojen kärjessä sanotaan että tilastoilla ei väliä, ei kerro kokototuutta, mutta kun Toyotaa ei ole listalla sanotaan lista on totuus/:
No tietenkin riippuu myös mikä lista on kyseessä.- Anonyymi
Kuinka nyt vaan jotenkin on tullut vakuuttuneeksi pitkän elämän aikana mitään erittelemättä että saksalaisuus. konserni ja rehellisyys eivä kuulu samaan lauseeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka nyt vaan jotenkin on tullut vakuuttuneeksi pitkän elämän aikana mitään erittelemättä että saksalaisuus. konserni ja rehellisyys eivä kuulu samaan lauseeseen.
Minulla on juuri päinvastaiset kokemukset.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18179781/toyota-karahti-174-mallin-huijauksesta-pikkuautojen-toimitukset-laitettu-jaihin-koko-maailmassa
- Anonyymi
Aloitus taas pelkkä trolli. Mikään muu ei voi olla syynä siihen että aloitus on tojo-palstalla.
- Anonyymi
Omapoika on ajanut ihmiset pois muilta palstoilta, niin siksi varmaan aloitus on täällä.
- Anonyymi
Vakuutusyhtiöitten tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.
- Anonyymi
Eli tilastot kertoo sen, että ajomäärät ja huollon vähyys vaikuttavat enemmän auton luotettavuuteen kuin auton merkki.
Kun teknisesti citroen = peugeot ja audi = vw, seat, skoda - Anonyymi
“Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”
“ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”
“Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
“Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”
“ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”
“Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”Noilla asioilla ei ole juurikaan merkitystä jos vikojen laatua ei ole eritelty.
Fiatin radion nupin vaihto ja audin moottorin vaihto on pikkasen eri hintaisia vikoja.
- Anonyymi
Joopajoo, näitä tilastojahan tuntuu löytyvän joka lähtöön niin että jokainen saa valikoida itseään miellyttävät tulokset. Mutta sen oman autonsa luotettavuuteen voi myös jossain määrin vaikuttaa omalla toiminnallaankin, vaikkapa huollattamalla auton huolellisesti ja korjauttamalla aluillaan olevat viat ennen kuin niistä seuraa jokin pahempi ongelma.
Ja lisäksi kun varautuu mahdollisiin tien päällä tuleviin ongelmiin vakuutuksella tai oman merkin ajoturvalla/liikkuvuusturvalla/tms. niin ei niistäkään mitään katastrofia seuraa.
Katsastukseenkinhan voi tietysti varautua korjauttamalla mahdolliset viat etukäteen, jos pitää tärkeänä sitä että menee kerralla läpi, tai sitten voi käyttää katsastusaseman tarjoamaa puolueetonta vianhakupalvelua ennen mahdollisia korjaustöitä, jolloin toki voi tulla aluksi se hylky joka tiputtaa sijoitusta tilastoissa. Mutta so what, sehän juuri on tarkoitus että mahdolliset viat löydetään ja tiedetään mitä pitää korjata. (Joojoo, niin, ei katsastuksessa kaikkea tutkita, muilta osin auton kunnossapito jää sitten omistajan ja/tai luottohuoltamon hoidettavaksi.) - Anonyymi
BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta.
-Audi moottorivikojen kingi-- Anonyymi
Tuota pikkuruisen POP vakuutuksen listaa poika yrittää pitää jonain mittarina. Vakuutusyhtiön edustaja kertoo kuitenkin, että niitä hinataan usein joilla ajetaan eniten, eli ns. paremmilla autoilla ja toisaalla vakuutusyhtiö on sanonut mm BMW:n kohdalla, että niihin kohdistuu paljon kateellista vahingontekoa ja varastetaan eniten ja se aiheuttaa paljon hinauksia.
Eiköhän vaan oteta vastaan tuo mittavan kokoinen laaja tilasto joka on koottu Saksassa vakuutusyhtiöiltä, korjaamoilta, hinaurilta ja omistajilta ja todetaan se faktana ja jokainenhan tuon jo oikeasti tietää sisällään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota pikkuruisen POP vakuutuksen listaa poika yrittää pitää jonain mittarina. Vakuutusyhtiön edustaja kertoo kuitenkin, että niitä hinataan usein joilla ajetaan eniten, eli ns. paremmilla autoilla ja toisaalla vakuutusyhtiö on sanonut mm BMW:n kohdalla, että niihin kohdistuu paljon kateellista vahingontekoa ja varastetaan eniten ja se aiheuttaa paljon hinauksia.
Eiköhän vaan oteta vastaan tuo mittavan kokoinen laaja tilasto joka on koottu Saksassa vakuutusyhtiöiltä, korjaamoilta, hinaurilta ja omistajilta ja todetaan se faktana ja jokainenhan tuon jo oikeasti tietää sisällään.Käyttäjän kannalta taitaa olla ihan sama, jättääkö auto tielle teknisen vian vuoksi vai sen vuoksi että joku on harrastanut ilkivaltaa varastamalla autosta osia.
Kummassakin tapauksessa matka ei etene.
Jos BMW hinnoittelee 50 euron umpion 5000 euron umpioksi niin sehän johtaa vain siihen, että noita osia sitten varastetaan.
Samaa hinnoittelua harrastaa toki pari muutakin saksalaismerkkiä. - Anonyymi
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttäjän kannalta taitaa olla ihan sama, jättääkö auto tielle teknisen vian vuoksi vai sen vuoksi että joku on harrastanut ilkivaltaa varastamalla autosta osia.
Kummassakin tapauksessa matka ei etene.
Jos BMW hinnoittelee 50 euron umpion 5000 euron umpioksi niin sehän johtaa vain siihen, että noita osia sitten varastetaan.
Samaa hinnoittelua harrastaa toki pari muutakin saksalaismerkkiä."Jos hinnoittelee"mutta kun ei hinnoittele. Miksi koko ajan pitää valehdella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos hinnoittelee"mutta kun ei hinnoittele. Miksi koko ajan pitää valehdella?
""Jos hinnoittelee"mutta kun ei hinnoittele. Miksi koko ajan pitää valehdella?"
Sori, pientä epätarkuutta kieltämättä oli jutussani. Referenssini ei ollut BMW vaan Audi ja umpion hinta ei ollut 5000 euroa vaan 4700 euroa per kpl, asennettuna.
https://www.is.fi/autot/art-2000008382391.html
Oma hinta-arvioni, 50 euroa, on ihan tuon umpion valmistuskustannukset. Muoviahan se vain on, ei sinne mitään timantteja ole upotettu.
- Anonyymi
Tällainen samantapainen tilasto löytyy myös IF:ltä.
BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta.
Heikkoja ovat saksalaiset.- Anonyymi
Saksalaiset ovat lujimpia.
“Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”
“ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”
“Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”
- Anonyymi
"Luotettavuustilasto saksalaisten juhlaa."
Enemmän kylläkin saksalaisten manipuloimia tilastoja. Saksalla on merkittävä määrä autotuotantoa ja teollisuutta, että en yhtään yllättyisi jos saksalaiset autojen ns.luotettavuus tilaston tekijät saavat rahoitusta sakemannien autovalmistajilta. Toiseksi sitten tuo ADAC tilastot herättää hieman naurua koska he merkitsevät auton luotettavuuden ongelmaksi akkuviat. Todellisuudessa auton omistaja on itse ratkaisevassa asemassa siihen miten pitkään auton akku pysyy käyttökelpoisena ja huonolla omistajalla auton akku kuolee käyttökelvottomaksi jo alle vuodessa. Hyvällä omistajalla auton akku kestää useimmiten vähintään yli 2 vuotta ellei kyseessä ole sitten joku halvin mahdollinen kiinassa valmistettu akku- tai autossa jotain akkua syvempää vikaa, kuten jonkun sähkölaitteen vika joka aiheuttaa parasiittista sähkövirran kulutusta(useimmiten vanhojen autojen sähkövika). Vaihtoehtoisesti akku alimitoitettu mutta useimpiin autoihin on mahdollista vaihtaa vakiota tehokkaampi akku.- Anonyymi
Aina kun tutkimusta syytetään manipuloiduksi, pitää olla valmis esittämään vankat perustelut ja näytöt. Tänä päivänä näkee niin paljon huuhaata, jolla tieteellinen tutkimus leimataan manipuloiduksi ilman mitään näyttöjä väitteen tueksi - ja siinä ollaan hyvin kaltevalla pinnalla matkalla kohti tilannetta, jossa mitkä tahansa itseä miellyttävät ei_tieteelliset_tutkimukset ovat omassa mielessä totuus. Näin lähinnä matalasti koulutettujen kohdalla.
Mitä akkuihin tulee, niin samanlainen vika akun tyhjeneminen on kuin muutkin viat hinattavaksi joutumisen kannalta, etenkin kun se johtuu valmistajan kyvyttömyydestä tai haluttomuudesta (halpuuttamisesta) panostaa koko järjestelmän toimivuuteen. Erään nimeltä mainitsemattoman valmistajan autojen akkujen tyhjeneminen johtuu mm. releiden toimimattomuudesta. Useat ihmiset ovat joutuneet ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaiseen asian tiimoilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina kun tutkimusta syytetään manipuloiduksi, pitää olla valmis esittämään vankat perustelut ja näytöt. Tänä päivänä näkee niin paljon huuhaata, jolla tieteellinen tutkimus leimataan manipuloiduksi ilman mitään näyttöjä väitteen tueksi - ja siinä ollaan hyvin kaltevalla pinnalla matkalla kohti tilannetta, jossa mitkä tahansa itseä miellyttävät ei_tieteelliset_tutkimukset ovat omassa mielessä totuus. Näin lähinnä matalasti koulutettujen kohdalla.
Mitä akkuihin tulee, niin samanlainen vika akun tyhjeneminen on kuin muutkin viat hinattavaksi joutumisen kannalta, etenkin kun se johtuu valmistajan kyvyttömyydestä tai haluttomuudesta (halpuuttamisesta) panostaa koko järjestelmän toimivuuteen. Erään nimeltä mainitsemattoman valmistajan autojen akkujen tyhjeneminen johtuu mm. releiden toimimattomuudesta. Useat ihmiset ovat joutuneet ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaiseen asian tiimoilta."Aina kun tutkimusta syytetään manipuloiduksi, pitää olla valmis esittämään vankat perustelut ja näytöt. "
ADAC on jo kerran jäänyt kiinni vääristelystä, joten vankka perustelu on se, että tekevät samaa edelleenkin, mutta nyt ovat fiksumpia salaamisessa.
Maailman luotettavimmat autot ei voi tulla Saksasta, kun ne on luotettavimpia vain Saksassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aina kun tutkimusta syytetään manipuloiduksi, pitää olla valmis esittämään vankat perustelut ja näytöt. "
ADAC on jo kerran jäänyt kiinni vääristelystä, joten vankka perustelu on se, että tekevät samaa edelleenkin, mutta nyt ovat fiksumpia salaamisessa.
Maailman luotettavimmat autot ei voi tulla Saksasta, kun ne on luotettavimpia vain Saksassa.Yhtään kertaa ADAC ei ole jäänyt kiinni tuon raportin vääristelystä.
Saksalaiset ovat olleet luotettavimpia muuallakin kuin Saksassa. Tosin oikeastaan missään muualla ei tehdä luotettavia luotettavuustutkimuksia. Usein ne ovat vain ns. humalaisille tehtyjä ovensuukyselyitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtään kertaa ADAC ei ole jäänyt kiinni tuon raportin vääristelystä.
Saksalaiset ovat olleet luotettavimpia muuallakin kuin Saksassa. Tosin oikeastaan missään muualla ei tehdä luotettavia luotettavuustutkimuksia. Usein ne ovat vain ns. humalaisille tehtyjä ovensuukyselyitä.Aivan aivan .... Kun nimenomaan tuota tilastoa ei ole aiemmin näpelöity, vaan muita, niin ei tietenkään ole minkäänlaista epäilyä ilmassa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan aivan .... Kun nimenomaan tuota tilastoa ei ole aiemmin näpelöity, vaan muita, niin ei tietenkään ole minkäänlaista epäilyä ilmassa...
Saksalaiseen voi aina luottaa kuin neuvostoliittoon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan aivan .... Kun nimenomaan tuota tilastoa ei ole aiemmin näpelöity, vaan muita, niin ei tietenkään ole minkäänlaista epäilyä ilmassa...
Yhtä äänestystä ja siinäkään ei vaikuttanut lopputulokseen, vain kokonaisäänimääriä oli liioiteltu. Eikä asiasta vastannut ihminen ole enää tuolla töissä.
Saksalaisten luotettavuustestit ovat ylivoimaisesti pätevimpiä ja luotettavimpia. Niissä on valtava määrä dataa ja ajetut kilometrit huomioidaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtä äänestystä ja siinäkään ei vaikuttanut lopputulokseen, vain kokonaisäänimääriä oli liioiteltu. Eikä asiasta vastannut ihminen ole enää tuolla töissä.
Saksalaisten luotettavuustestit ovat ylivoimaisesti pätevimpiä ja luotettavimpia. Niissä on valtava määrä dataa ja ajetut kilometrit huomioidaan.Saksalainenko luotettava? Älä naurata!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalainenko luotettava? Älä naurata!
Saksalainen on luotettava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalainen on luotettava.
Hinausyhtiöt luottavat myös saksalaisiin, ne tuovat leivän pöytään.
Kalliit saksalaisautot ovat Suomessa hinaustilaston kärjessä.
Eri automerkkien todennäköinen hinaustarve vaihtelee selvästi, kertoo vakuutusyhtiö If tilastojensa perusteella. Hinaustarpeen kärkipäässä ovat BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit.
Toisessa päässä ovat Toyota ja Nissan, ne ovat tavattoman varmoja ja kestäviä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hinausyhtiöt luottavat myös saksalaisiin, ne tuovat leivän pöytään.
Kalliit saksalaisautot ovat Suomessa hinaustilaston kärjessä.
Eri automerkkien todennäköinen hinaustarve vaihtelee selvästi, kertoo vakuutusyhtiö If tilastojensa perusteella. Hinaustarpeen kärkipäässä ovat BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit.
Toisessa päässä ovat Toyota ja Nissan, ne ovat tavattoman varmoja ja kestäviä.Täytyy hinuriyrittäjänkin jotenkin työllistyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hinausyhtiöt luottavat myös saksalaisiin, ne tuovat leivän pöytään.
Kalliit saksalaisautot ovat Suomessa hinaustilaston kärjessä.
Eri automerkkien todennäköinen hinaustarve vaihtelee selvästi, kertoo vakuutusyhtiö If tilastojensa perusteella. Hinaustarpeen kärkipäässä ovat BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit.
Toisessa päässä ovat Toyota ja Nissan, ne ovat tavattoman varmoja ja kestäviä.Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/
- Anonyymi
Paha homma sakemannien kohdalla.
Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.- Anonyymi
Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:
1 .Mitsubishi ASX
2. Volvo XC40
3. BMW 2-sarja
4. BMW X1
5. Audi A3
6. BMW X2
7. VW T-Roc
8. Mitsubishi Eclipse Cross
9. BMW 1-sarja
10. Seat Ateca
11. Mazda CX-5
12. VW Golf
13. Audi Q2
14. Audi Q3
15 Mercedes Benz GLA
16. Seat Leon
17. Mercedes Benz A-sarja
18. Renault Kajar
19. VW Tiguan
20. Hyundai Tucson
21. Skoda Karoq
22. VW Caddy
23. Mercedes Benz B-sarja
24. Mercedes Benz CLA
25. Kia Ceed
26. Ford Tourneo/Transit Connect
27. Peugeot 3008
28. Peugeot 308
29. Ford C MAX
30. Fiat Tipo
31. Dacia Duster
32. Hyundai i30
33. Kia Sportage
34. VW Touran
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/ - Anonyymi
Juu ja eikä ollut mikään saksalainen saksalailille automyyjille tehty kysely.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja eikä ollut mikään saksalainen saksalailille automyyjille tehty kysely.
Ei todellakaan ollut vaan ADAC:in hinaustilasto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan ollut vaan ADAC:in hinaustilasto.
Saksalainen hinaustilasto on melkein yhtä luotettava kuin saksalainen päästöohjelma
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalainen hinaustilasto on melkein yhtä luotettava kuin saksalainen päästöohjelma
Saksalainen hinaustilasto on luotettavin luotettavuustilasto.
Toyotan Hinon päästöohjelma on ollut 20 vuotta huijausta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalainen hinaustilasto on melkein yhtä luotettava kuin saksalainen päästöohjelma
Onko adac sama kuin ag?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko adac sama kuin ag?
Ei ole. Onpa sinulla huonot yleistiedot ja matala koulutus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Onpa sinulla huonot yleistiedot ja matala koulutus.
Se on omapoika vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko adac sama kuin ag?
Jaa'ah, kupikohan noista on enemmän huijannut?
- Anonyymi
Yhtä juhlaa, tirsk.
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.- Anonyymi
Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.
"Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.
"Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.
Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.
Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."
Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.
"Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.
"Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.
Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.
Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."
Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.Kuinka aivopesty ja talutusnuorassa pitää olla että uskoo jotain saksalaista adacin "tilastoa" saksalaismerkkkien paremmuudesta kun meillä maksavan vakuutusyhtiön tilasto on aivan jotain muuta. Ei olisi ensimmäinen kerta kun kuksmanni kusettaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka aivopesty ja talutusnuorassa pitää olla että uskoo jotain saksalaista adacin "tilastoa" saksalaismerkkkien paremmuudesta kun meillä maksavan vakuutusyhtiön tilasto on aivan jotain muuta. Ei olisi ensimmäinen kerta kun kuksmanni kusettaa.
Kuinka aivopesty ja itäaasialaisten talutusnuorassa pitää olla, että kyseenalaistaa suuren tutkimuslaitoksen tulokset, jossa mallit ja vuosimallit eritellään, sekä otetaan huomioon ajokilometrit?
Suomessa ei ole julkaistu yhtään vakuutusyhtiön tilastoa, jossa otetaan huomioon ajokilometrit ja auton ikä. Toteavat itsekin, että paljon ajetuilla autoilla on suurempi riski jäädä tienpäälle kuin vähän ajetuilla. Ja nuorilla kuskeilla myös. Kuinka hölmö pitää olla, että tekee tämmöisestä mitään johtopäätöstä autojen luotettavuuden suhteen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.
"Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.
"Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.
Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.
Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."
Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.Oikeassa tilastossa, jossa ei ole oman maan lehmät ojassa, tilasto on rehellinen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeassa tilastossa, jossa ei ole oman maan lehmät ojassa, tilasto on rehellinen!
Semmoista tilastoa ei ole Suomessa, mutta onneksi Saksassa on.
- Anonyymi
Tässä totuus:
Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.- Anonyymi
Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.
"Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.
"Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.
Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.
Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."
Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.
- Anonyymi
Audi, moottorivikojen kuningas.
Ja muut saksalaiset precum-merkit.
Nämä automerkit työllistävät eniten hinausfirmoja – lista saattaa yllättää laatutietoisen.
POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja, kerrotaan POP Vakuutuksen tiedotteessa.
Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta. Useimmiten hinausauto tilataan POP Vakuutuksen mukaan teknisen vian takia.- Anonyymi
Näkyi siinä olevan neljä Toyotaa kuuden hinatuimman automallin joukossa.
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.
- Anonyymi
Vikoja löytyy.
Nämä automerkit työllistävät eniten hinausfirmoja – lista saattaa yllättää laatutietoisen.
POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja, kerrotaan POP Vakuutuksen tiedotteessa.
Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta. Useimmiten hinausauto tilataan POP Vakuutuksen mukaan teknisen vian takia.- Anonyymi
Kotimaisessa tilastossa neljä Toyotaa oli kuuden hinatuimman automallin joukossa.
Suuressa saksalaisessa tilastossa Toyotan "menestys" näyttää häntä:
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotimaisessa tilastossa neljä Toyotaa oli kuuden hinatuimman automallin joukossa.
Suuressa saksalaisessa tilastossa Toyotan "menestys" näyttää häntä:
35. Ford Focus
36. Nissan Qashqai
37. Mazda 3
38. Citroen Berlingo
39. Renault Megane
40. Opel Astra
41. Ford Kuga
42. Dacia Docker
43. Renault Scenic
44. Toyota Corolla
45. Toyota C-HR
Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.Saksalaisilla tuskin on mitään ongelmaa laatia tällaista "tilastoa" kun omia merkkejä pelastetaan? Tosin sen uskottavuus ja luotettavuuskin on totuttua saksalaista tasoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksalaisilla tuskin on mitään ongelmaa laatia tällaista "tilastoa" kun omia merkkejä pelastetaan? Tosin sen uskottavuus ja luotettavuuskin on totuttua saksalaista tasoa.
Sen uskottavuus ja luotettavuus on korkeaa tasoa. Viranomaiset valvovat.
Toyotalla on muuten neljä eri mallia kuuden hinatuimman joukossa kotimaisen vakuutusyhtiön tilastossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen uskottavuus ja luotettavuus on korkeaa tasoa. Viranomaiset valvovat.
Toyotalla on muuten neljä eri mallia kuuden hinatuimman joukossa kotimaisen vakuutusyhtiön tilastossa.Onko luotettavampi kuin saksalainen päästöohjelma?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko luotettavampi kuin saksalainen päästöohjelma?
Erittäin luotettava. Tojon kauan kestänyt päästöohjelma ei kovin luotettava ollut. Eikä kolaritestihuijaus.
- Anonyymi
Tämä fakta saa röllit kiimaan.
Nämä automerkit työllistävät eniten hinausfirmoja – lista saattaa yllättää laatutietoisen.
POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja, kerrotaan POP Vakuutuksen tiedotteessa.
Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta. Useimmiten hinausauto tilataan POP Vakuutuksen mukaan teknisen vian takia.- Anonyymi
Voihan sitä noin yrittää lohduttaa itseään, ja verrata vanhoja paljon ajettuja autoja uusiin. Toyotalla kun ei paljon ajeta tunnetuista syistä.
"Ikä on eduksi kuskille, mutta ei autolle
Hinattavaksi joutumisella on selkeä yhteys ajokilometreihin. Mitä enemmän niitä vuodessa kertyy, sitä suuremmalla todennäköisyydellä auto päätyy hinaukseen.
"Tämä selittää osaltaan premium-merkkien valloittamia kärkisijoja, sillä ne ovat tyypillisesti paljon ajavien autoja. Lisäksi merkit ovat myös nuorten suosiossa, mikä osaltaan lisää myös todennäköisyyttä päätyä hinausasiakkaaksi", Jalonen täydentää.
Auton ikä korreloi myös hinausten kanssa. Eniten hinataan yli kymmenen vuotta vanhoja autoja.
Kuskin iän vaikutus on päinvastainen. Mitä vanhempi kuski, sen varmemmin auto pääsee määränpäähänsä omin avuin. Nuoret kuskit tutustuvat useammin hinausalan yrittäjiin."
Oikeassa tilastossa, jossa huomioidaan ajomäärät ja vuosimallit, hybridi Toyota on ylivoimaisesti hinatuin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5477056Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3252648Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872025- 1271236
- 311183
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41138- 87998
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel101975Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h62944- 41820