Luotettavuustilasto saksalaisten juhlaa

Anonyymi-ap

L


“Tilasto on saksalaisten autojen juhlaa, sillä 7 vähävikaisinta autoa tulevat kaikki Saksasta. 20 vähävikaisimman joukossa on 14 saksalaisautoa.”

“20 vähävikaisinta automallia
Mercedes-Benz B-sarja, Mercedes-Benz GLC, Volkswagen Golf Sportsvan, Audi Q3, Audi Q2, Porsche Cayenne, Volkswagen T-Roc, Honda Jazz, Mercedes-Benz A-sarja, Hyundai ix20, Suzuki Vitara, Volvo V40, Mercedes-Benz C-sarja, Mercedes-Benz SLC, Porsche 911, Audi A3, Audi Q5, Smart Forfour, Mitsubishi Eclipse Cross, Renault Captur”

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tama-premiumauto-on-vahavikaisin-tilasto-silkkaa-saksalaisten-juhlaa-japanin-luotettavimmat-yllattavilta-merkeilta/136ffd1f-7a20-4123-a95f-c4dd34e63a6e

100

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei tuo ole mikään ADAC-lista. ADAC:in luotettavuuslista on luotettavin.


      • Anonyymi

        Kyseessä on saksalainen TÜV-katsastusraportti. Vastaava, kuin mihin suomalaisetkin uskovat kuin jumalan sanaan. Myös yhtä luotettava lista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on saksalainen TÜV-katsastusraportti. Vastaava, kuin mihin suomalaisetkin uskovat kuin jumalan sanaan. Myös yhtä luotettava lista.

        Mitä tekemistä katsastuksella ja luotettavuudella on keskenään, minusta ei todella mitään.
        Koska katsastettu auto ei ole yhtään luotettavampi kuin vasta ehkä vuoden päästä sinne menossa oleva.
        Ja katsastukseen mennään myös suoraan huollosta kuten naapurin Pertti,
        vie corollansa aina huollon jälkeen katsastukseen autolla jolla ajetaan 5000km vuodessa ei voi olla vikoja.
        Mutta toinen naapuri ajaa audillansa ainakin 40 000 km vuodessa eikä huolla eikä pidä hyvin, ajaa kovaa ja kuluttaa autonsa loppuun, kun se ei ole oma vaan liisattu miten sitä voi verrata pertin corollaan .


    • Anonyymi

      Kannattaa katsoa miten Suomessa on tilastoitu ja sehän menee näin:

      POP Vakuutuksen mukaan hinaukseen johtavista auton vioista yleisin – sen tilastoimien autojen kohdalla – on noin 30 prosentin osuudella moottorivika.

      – Näistä vioista suhteellisesti suurin osa löytyy Audeista. Audien hinauksista jopa 40 prosenttia johtuu moottorivioista, yhtiön tiedotteessa kerrotaan.

      Toiseksi yleisin syy hinaukseen on se, ettei auto käynnisty. Käynnistysongelmia on tilastojen mukaan suhteellisesti eniten Hyundailla, Renaultilla ja Nissanilla. Kokonaistilastoa tarkastellessa autot jättävät starttaamatta vajaassa 13 prosentissa tapauksista.

      POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.

      Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia. Huomattavasti harvemmin syynä on onnettomuus.
      Seuraavaksi vähiten kolareita on hinaustilastoihin kirjattu Citroenille, Audille ja BMW:lle. Peltien ja ihmisten kannalta tämä on tietenkin hyvä asia. Kuitenkin juuri näitä merkkejä hinataan eniten, joten teknisestä näkökulmasta tilanne ei näytä kolmikon kannalta yhtä positiiviselta.
      Japanilaiset merkit luotettavimpia

      Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.

      • Anonyymi

        Tässä otetaan huomioon ajetut kilometrit ja vertaillaan samanikäisiä ja kokoisia autoja keskenään:

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä otetaan huomioon ajetut kilometrit ja vertaillaan samanikäisiä ja kokoisia autoja keskenään:

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

        "vertaillaan samanikäisiä ja kokoisia autoja keskenään"

        Ja sen perään lista, jossa on aivan erikokoisia autoja


      • Anonyymi

        Hauska tuo POP vakuutuksen tilasto ja se onkin naurettu ji moneen kertaan. Itse vakuutusyhtiön edustaja sanoi että hinausten määrä on suhteessa suoraan ajettuihin kilometreihin ja ikään.
        Tuo on pienempi otanta kuin kärpäsen pieru kun vertaa saksalaisiin tilastoihin.


      • Anonyymi

        Samat autot joilla ajetaan eniten ja joita kuljettaja ei omista , ei välttämättä edes maksa, vaan käyttää ja kulkee mutta toisen auto on hinauspalveluvakuutettu ja sitähän käytetään.

        Sitten kun nämä useinmmiten uudemmat autot kuitenkin käsittävät paljon herkkää teknologiaa jota ei vanhemmissa ole, ei tule silloin pettämäänkään jos nyt joku 2000 mallin corolla kuski voi mitään teknologiaa edellä aikaansa olevaksi tosin kuin vaikka audeissa aina.

        En menisi mutkia suoriksi tuossa kun saattaa olla taas niin että luotettavammaksi merkitään autot joilla ajetaan vähemmän ja huolletaan useammin.

        Sitten nuo suistumisonnettomuudet jos olen neljäkymmentäkaksi vuotta ajellut täällä niin oman ajatuksen mukaan eniten penkoisssa ja ojanpohjalla on edelleen bmw tai muu vanhanaikainen , helppo ajettava takavetoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä otetaan huomioon ajetut kilometrit ja vertaillaan samanikäisiä ja kokoisia autoja keskenään:

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

        Meillä oli tuo asx ja varmaa on vain se että toista ei tule.


      • Anonyymi

        Selitys voi olla hyvin yksinkertainen. Minulla on BMW, ja jos siitä puhkeaa rengas, niin mitä teen? Sotken paikka-aineella renkaan ja vanteen tien päällä ja toivon, että se kestää korjaamolle, vai soitan hinausauton paikalle ja saan renkaan heti paikattavaksi tai vaihdettavaksi. Vakuutus maksaa kyllä hinauksen, mutta ei sitä paikka-aineen sotkamaaa vannetta. Yleensä on halvempi ostaa uusi vanne, kuin vanhan puhdistus.
        No tietenkin soitan hinurin paikalle!


      • Anonyymi

        Osoittautuvat luotettavimmiksi, edellyttäen ettei soiteta naapurin Jaskaa hinaamaan sitä manualilaatikkoista japsia kotiin, ja säästetään hinauskulut.


    • Anonyymi

      Taas haetaan Toyotasta referenssiä. No se on nähty että kaikia verrataan Toyotaan, niin Mersua kuin Volkkaria.

      • Anonyymi

        Tavallaan, Toyota on se hinatuin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan, Toyota on se hinatuin.

        Tarkoitin, vähiten hinattu.

        Näitä hinataan eniten:

        BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin, vähiten hinattu.

        Näitä hinataan eniten:

        BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta.

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”


    • Anonyymi

      Suomen olosuhteista kertoo tämä.
      BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta.

      • Anonyymi

        Tässä huomioidaan kilometrit. Jos niitä ei huomioida tilasto on arvoton. Tässä vertaillaan keskenään samanikäisiä autoja:

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


      • Anonyymi

        Varmasti ihan "kiva" tilasto siellä POP vakuutuksella.

        Näissä pitäisi, minun mielestä, huomioida kyllä myös ajomäärät. Noilla saksalaisilla ajetaan ihan varmasti enemmän kuin jollakin corollalla. Eiköhän enemmän ajetut kilometrit vikaannuta autoa herkemmin kuin tallissa seisottaminen.

        Sen lisäksi, pitäisi noissa tilastoissa huomioida myös sen vian korjauskustannukset. On eri hintaista vaihtaa corollaan sulake kuin audiin moottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti ihan "kiva" tilasto siellä POP vakuutuksella.

        Näissä pitäisi, minun mielestä, huomioida kyllä myös ajomäärät. Noilla saksalaisilla ajetaan ihan varmasti enemmän kuin jollakin corollalla. Eiköhän enemmän ajetut kilometrit vikaannuta autoa herkemmin kuin tallissa seisottaminen.

        Sen lisäksi, pitäisi noissa tilastoissa huomioida myös sen vian korjauskustannukset. On eri hintaista vaihtaa corollaan sulake kuin audiin moottori.

        Tottakai kilometrit kuluttavat autoa eniten. Toyotilla ei paljon ajeta.
        Eri hintaista on vaihtaa Audiin sulake kuin Toyotaan moottori.


    • Anonyymi

      Tämä aiheuttaa suurta närää hinattavien saksalaisautojen omistajien keskuudessa.
      POP Vakuutuksen mukaan hinaukseen johtavista auton vioista yleisin – sen tilastoimien autojen kohdalla – on noin 30 prosentin osuudella moottorivika.

      – Näistä vioista suhteellisesti suurin osa löytyy Audeista. Audien hinauksista jopa 40 prosenttia johtuu moottorivioista, yhtiön tiedotteessa kerrotaan.

      Toiseksi yleisin syy hinaukseen on se, ettei auto käynnisty. Käynnistysongelmia on tilastojen mukaan suhteellisesti eniten Hyundailla, Renaultilla ja Nissanilla. Kokonaistilastoa tarkastellessa autot jättävät starttaamatta vajaassa 13 prosentissa tapauksista.

      POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.

      Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia. Huomattavasti harvemmin syynä on onnettomuus.
      Seuraavaksi vähiten kolareita on hinaustilastoihin kirjattu Citroenille, Audille ja BMW:lle. Peltien ja ihmisten kannalta tämä on tietenkin hyvä asia. Kuitenkin juuri näitä merkkejä hinataan eniten, joten teknisestä näkökulmasta tilanne ei näytä kolmikon kannalta yhtä positiiviselta.
      Japanilaiset merkit luotettavimpia

      Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.

      • Anonyymi

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

        Saksalaisella rehellisyydellä tuskin on mitään ongelmaa laatia tuollainenkin lista. Salainen ja tarkoituksellinen ja suunnitelmallinen törkeä päästöhuijausohjelmakin oli saksalaista huippuosaamista ihan viimeisen päälle. Ja luotettava ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalaisella rehellisyydellä tuskin on mitään ongelmaa laatia tuollainenkin lista. Salainen ja tarkoituksellinen ja suunnitelmallinen törkeä päästöhuijausohjelmakin oli saksalaista huippuosaamista ihan viimeisen päälle. Ja luotettava ?

        Tuo lista on luotettava ja tehty saksalaisella täsmällisyydellä.
        Toyotan "osaaminen" näkyi kaasupolkimien jumittumisessa, valtavissa ruosteongelmissa joista piti maksaa miljardikorvaukset. Nyt on Hinon päästöhuijaus kesken ja kolaritesteihin toimitettiin vahvistettuja autoja. Eikö mikään huijaamisen määrä riitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo lista on luotettava ja tehty saksalaisella täsmällisyydellä.
        Toyotan "osaaminen" näkyi kaasupolkimien jumittumisessa, valtavissa ruosteongelmissa joista piti maksaa miljardikorvaukset. Nyt on Hinon päästöhuijaus kesken ja kolaritesteihin toimitettiin vahvistettuja autoja. Eikö mikään huijaamisen määrä riitä?

        Tarkista faktasi.

        Se ei ollut toyota joka niitä autoja vahvisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkista faktasi.

        Se ei ollut toyota joka niitä autoja vahvisti.

        Nimenomaan oli:

        “Toyota-​konserni huijasi kolaritesteissä – "Teemme parhaamme palauttaaksemme asiakkaiden luottamuksen"”

        “Toyota-konsernin hallituksen puheenjohtajaksi vetäytynyt Toyoda tuli julkisuuteen, kun konserni oli jäänyt kiinni huijaamisesta”

        https://www.ksml.fi/teemat/5899760


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkista faktasi.

        Se ei ollut toyota joka niitä autoja vahvisti.

        Mikä siinäkin on että vain saksalainen kansanautovalmistaja on tuomittu törkeästä huijaamisesta ja petoksesta vuosiksi lusimaankin kymmenien miljardien sanktioiden lisksi mutta Toyotan brändiarvo on automaailman paras?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että vain saksalainen kansanautovalmistaja on tuomittu törkeästä huijaamisesta ja petoksesta vuosiksi lusimaankin kymmenien miljardien sanktioiden lisksi mutta Toyotan brändiarvo on automaailman paras?

        Teslan brändiarvo on paras, mutta ei näillä brändiarvoilla ole merkitystä kuin niille, jotka eivät asioita ymmärrä.
        Kovin on Toyota huijannut viime vuosinakin. Hinon päästöhuijaus ja korivahvistushuijaus ovat tuoreita juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että vain saksalainen kansanautovalmistaja on tuomittu törkeästä huijaamisesta ja petoksesta vuosiksi lusimaankin kymmenien miljardien sanktioiden lisksi mutta Toyotan brändiarvo on automaailman paras?

        Kun törkeästi tekee jekkua niin saa vuosiksi kakkua!


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta mikä siinäkin on ettei tullut kakkua niinkuin koijarikonsernin huijarille!

        Mikähän siinäkin on, että VW-konsernin myynti Suomessa ja Euroopassa nousee, Tojota-konsernin laskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän siinäkin on, että VW-konsernin myynti Suomessa ja Euroopassa nousee, Tojota-konsernin laskee.

        Koko koijarikonserniko jo myynnissä kaikkine pikkusintteineen päivineen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko koijarikonserniko jo myynnissä kaikkine pikkusintteineen päivineen?

        Tuntuu harmittavan kun Tojo on pikkusintti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko koijarikonserniko jo myynnissä kaikkine pikkusintteineen päivineen?

        Itkupotkuraivarit onkin parasta mitä Toyotan omapoika on saanut koskaan aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itkupotkuraivarit onkin parasta mitä Toyotan omapoika on saanut koskaan aikaan.

        Niitä saakin useamman kerran päivässä. Aamusta iltaan kadehtii sähköautoja ja spämmää vetyautojuttujaan. Riehuu länsiautopalstoilla. Aikaa kun sillä on, ei "tarvitse" töitä tehdä. Varmaan jouluna hoitajat keksivät jotain tonttuleikkejä tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä saakin useamman kerran päivässä. Aamusta iltaan kadehtii sähköautoja ja spämmää vetyautojuttujaan. Riehuu länsiautopalstoilla. Aikaa kun sillä on, ei "tarvitse" töitä tehdä. Varmaan jouluna hoitajat keksivät jotain tonttuleikkejä tms.

        Onko ihan omaa kokemusperäistä tietoa?


    • Anonyymi

      Tässä jälleen tämä miten Suomessa on tilastoitu ja sehän menee näin:

      POP Vakuutuksen mukaan hinaukseen johtavista auton vioista yleisin – sen tilastoimien autojen kohdalla – on noin 30 prosentin osuudella moottorivika.

      – Näistä vioista suhteellisesti suurin osa löytyy Audeista. Audien hinauksista jopa 40 prosenttia johtuu moottorivioista, yhtiön tiedotteessa kerrotaan.

      Toiseksi yleisin syy hinaukseen on se, ettei auto käynnisty. Käynnistysongelmia on tilastojen mukaan suhteellisesti eniten Hyundailla, Renaultilla ja Nissanilla. Kokonaistilastoa tarkastellessa autot jättävät starttaamatta vajaassa 13 prosentissa tapauksista.

      POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.

      Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia. Huomattavasti harvemmin syynä on onnettomuus.
      Seuraavaksi vähiten kolareita on hinaustilastoihin kirjattu Citroenille, Audille ja BMW:lle. Peltien ja ihmisten kannalta tämä on tietenkin hyvä asia. Kuitenkin juuri näitä merkkejä hinataan eniten, joten teknisestä näkökulmasta tilanne ei näytä kolmikon kannalta yhtä positiiviselta.
      Japanilaiset merkit luotettavimpia

      Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.

      Ja tämä on siis Suomen vaativissa olosuhteissa tehty kartoitus.
      Täällä jyvät erotellaan akanoista ja autot kulkuneuvoista.

    • Anonyymi

      Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

      1 .Mitsubishi ASX
      2. Volvo XC40
      3. BMW 2-sarja
      4. BMW X1
      5. Audi A3
      6. BMW X2
      7. VW T-Roc
      8. Mitsubishi Eclipse Cross
      9. BMW 1-sarja
      10. Seat Ateca
      11. Mazda CX-5
      12. VW Golf
      13. Audi Q2
      14. Audi Q3
      15 Mercedes Benz GLA
      16. Seat Leon
      17. Mercedes Benz A-sarja
      18. Renault Kajar
      19. VW Tiguan
      20. Hyundai Tucson
      21. Skoda Karoq
      22. VW Caddy
      23. Mercedes Benz B-sarja
      24. Mercedes Benz CLA
      25. Kia Ceed
      26. Ford Tourneo/Transit Connect
      27. Peugeot 3008
      28. Peugeot 308
      29. Ford C MAX
      30. Fiat Tipo
      31. Dacia Duster
      32. Hyundai i30
      33. Kia Sportage
      34. VW Touran
      35. Ford Focus
      36. Nissan Qashqai
      37. Mazda 3
      38. Citroen Berlingo
      39. Renault Megane
      40. Opel Astra
      41. Ford Kuga
      42. Dacia Docker
      43. Renault Scenic
      44. Toyota Corolla
      45. Toyota C-HR

      Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

      https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/

      • Anonyymi

        Justjoo, saksalainen tilasto saksalaisella perusteellisuudella ja rehellisyydellä! Ihan veret seisauttavan uskottava? Kilpailee jopa saksalaiskonsernin päästöuskottavuuden kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justjoo, saksalainen tilasto saksalaisella perusteellisuudella ja rehellisyydellä! Ihan veret seisauttavan uskottava? Kilpailee jopa saksalaiskonsernin päästöuskottavuuden kanssa!

        Tilasto on tehty niinkuin pitääkin. Otetaan kilometrit huomioon, ja vertaillaan samanikäisiä ja kokoisia autoja keskenään. Japanilainen auto siellä on ykkösenä. Hybridi Toyotat ovat osoittautuneet erittäin epäluotettavaviksi. TM:n testeistäkin niitä on hinattu etelään lämpöiseen sulamaan. Kuluttaja-asiamieheen otettu yhteyttä kun eivät lähde pakkasella käyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilasto on tehty niinkuin pitääkin. Otetaan kilometrit huomioon, ja vertaillaan samanikäisiä ja kokoisia autoja keskenään. Japanilainen auto siellä on ykkösenä. Hybridi Toyotat ovat osoittautuneet erittäin epäluotettavaviksi. TM:n testeistäkin niitä on hinattu etelään lämpöiseen sulamaan. Kuluttaja-asiamieheen otettu yhteyttä kun eivät lähde pakkasella käyntiin.

        Tässä oikea Suomen tilanne, vaativine olosuhteineen. Saksalaisella Adacin tilastolla voi pyyhkiä vaikka öljytikkua.
        POP Vakuutuksen mukaan hinaukseen johtavista auton vioista yleisin – sen tilastoimien autojen kohdalla – on noin 30 prosentin osuudella moottorivika.

        – Näistä vioista suhteellisesti suurin osa löytyy Audeista. Audien hinauksista jopa 40 prosenttia johtuu moottorivioista, yhtiön tiedotteessa kerrotaan.

        Toiseksi yleisin syy hinaukseen on se, ettei auto käynnisty. Käynnistysongelmia on tilastojen mukaan suhteellisesti eniten Hyundailla, Renaultilla ja Nissanilla. Kokonaistilastoa tarkastellessa autot jättävät starttaamatta vajaassa 13 prosentissa tapauksista.

        POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.

        Useimmiten hinausauto tilataan teknisen vian takia. Huomattavasti harvemmin syynä on onnettomuus.
        Seuraavaksi vähiten kolareita on hinaustilastoihin kirjattu Citroenille, Audille ja BMW:lle. Peltien ja ihmisten kannalta tämä on tietenkin hyvä asia. Kuitenkin juuri näitä merkkejä hinataan eniten, joten teknisestä näkökulmasta tilanne ei näytä kolmikon kannalta yhtä positiiviselta.
        Japanilaiset merkit luotettavimpia

        Luotettavimmiksi osoittautuivat Toyota, Honda ja Nissan.

        Ja tämä on siis Suomen vaativissa olosuhteissa tehty kartoitus.
        Täällä jyvät erotellaan akanoista ja autot kulkuneuvoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilasto on tehty niinkuin pitääkin. Otetaan kilometrit huomioon, ja vertaillaan samanikäisiä ja kokoisia autoja keskenään. Japanilainen auto siellä on ykkösenä. Hybridi Toyotat ovat osoittautuneet erittäin epäluotettavaviksi. TM:n testeistäkin niitä on hinattu etelään lämpöiseen sulamaan. Kuluttaja-asiamieheen otettu yhteyttä kun eivät lähde pakkasella käyntiin.

        Kikkailemalla ja suhmuroimalla saa koijarikonsernistakin uskottavan kun saksassa kuksmannit itse tilaston laativat. Kokonaan eri asia on, kuka sitäkin "rehellisyyttä" uskoo? Puolueeton suomalainen vakuutusyhtiön tilasto suomalaisille on lahjomaton ja selkeä ja uskottava. Kuka suomalainen uskoo ja luottaa Lapin polttajiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kikkailemalla ja suhmuroimalla saa koijarikonsernistakin uskottavan kun saksassa kuksmannit itse tilaston laativat. Kokonaan eri asia on, kuka sitäkin "rehellisyyttä" uskoo? Puolueeton suomalainen vakuutusyhtiön tilasto suomalaisille on lahjomaton ja selkeä ja uskottava. Kuka suomalainen uskoo ja luottaa Lapin polttajiin?

        Eihän tuossa ole mitään kikkailua eikä suhmurointia. Se on puhdasta raakaa faktaa.
        Vakuutusyhtiön tilastolla on korkeintaan huumoriarvoa, koska siinä ei oteta huomioon ajokilometrejä, ja vertaillaan eri ikäisiä ja kokoisia autoja keskenään. No sinä oletkin kunnon Tero, vain epämääräiset ja hämäräperäiset tutkimukset kelpaavat. Samoin humalaisille tehdyt ovensuukyselyt. Kaikki länsiautot ovat pahoja, kaikki on suurta lännen salaliittoa kunnon tojohihhulin mielestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuossa ole mitään kikkailua eikä suhmurointia. Se on puhdasta raakaa faktaa.
        Vakuutusyhtiön tilastolla on korkeintaan huumoriarvoa, koska siinä ei oteta huomioon ajokilometrejä, ja vertaillaan eri ikäisiä ja kokoisia autoja keskenään. No sinä oletkin kunnon Tero, vain epämääräiset ja hämäräperäiset tutkimukset kelpaavat. Samoin humalaisille tehdyt ovensuukyselyt. Kaikki länsiautot ovat pahoja, kaikki on suurta lännen salaliittoa kunnon tojohihhulin mielestä!

        Nomutta, nyt on aivopesua terästetty ja talutusnuoraa kiristetty! Onko oman pään käyttö jo luvanvaraistettu ? Tosi upea ja uskottava se kuksmannien luettelo omien merkkien tueksi jota ei usko erkkikään todeksi mutta talutusnuorassa pitää k kengän pelossa uskoa . Haitanneeko se ketään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuossa ole mitään kikkailua eikä suhmurointia. Se on puhdasta raakaa faktaa.
        Vakuutusyhtiön tilastolla on korkeintaan huumoriarvoa, koska siinä ei oteta huomioon ajokilometrejä, ja vertaillaan eri ikäisiä ja kokoisia autoja keskenään. No sinä oletkin kunnon Tero, vain epämääräiset ja hämäräperäiset tutkimukset kelpaavat. Samoin humalaisille tehdyt ovensuukyselyt. Kaikki länsiautot ovat pahoja, kaikki on suurta lännen salaliittoa kunnon tojohihhulin mielestä!

        "Eihän tuossa ole mitään kikkailua eikä suhmurointia. Se on puhdasta raakaa faktaa."

        Vahva olet uskossasi. Ennenkin huijasivat ja sinä sokeasti uskot. Pakko arvostaa tuollaista sokeaa uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eihän tuossa ole mitään kikkailua eikä suhmurointia. Se on puhdasta raakaa faktaa."

        Vahva olet uskossasi. Ennenkin huijasivat ja sinä sokeasti uskot. Pakko arvostaa tuollaista sokeaa uskoa.

        Kova on Tojota ollut huijaamaan, mutta sinä vaan puolustelet.
        Se nyt vaan Tojo on hinatuin eikä sille mitään voi.


    • Anonyymi

      Saksalainen autoteollisuus myynnin sakkaamista viivytelläkseen julkaisee tilastoja, jotka mairittelevat omaa autotuotantoa onanoidessaan tilastoilla.
      Tosin muutama paha kiinnijääminen näissä tilastoissa on aikaisemminkin ollut.
      Kertomatta on jäänyt myös autovalmistajien omat hinauspalvelut, jotka eivät tule
      ADAC:in tilastoon. Vaikkapa kiinalaisella autovalmistajalla ei näitä palveluja ole. Kauan autoilla ajaneet ,tai niitä hankkineet tietävät mitkä merkit jäävät tielle.

      Vaikkapa kerran Hertzin autovastaava. Soitto yöllä tai illalla tulee Opelin omistajalta, jonka asiakkaat usein valitsevat. Minkä merkkinen auto on tällä hetkellä, en sitä ryhdy arvuuttelemaan, mutta todennäköisesti juuri aikaisemmin mainituilta merkeiltä.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö.


    • Anonyymi

      Tässä oikea Suomen tilanne, vaativine olosuhteineen, mm. talvi.

      Saksalaisella Adacin tilastolla voi pyyhkiä vaikka öljytikkua.
      POP Vakuutuksen mukaan hinaukseen johtavista auton vioista yleisin – sen tilastoimien autojen kohdalla – on noin 30 prosentin osuudella moottorivika.

      – Näistä vioista suhteellisesti suurin osa löytyy Audeista. Audien hinauksista jopa 40 prosenttia johtuu moottorivioista, yhtiön tiedotteessa kerrotaan.

      Toiseksi yleisin syy hinaukseen on se, ettei auto käynnisty. Käynnistysongelmia on tilastojen mukaan suhteellisesti eniten Hyundailla, Renaultilla ja Nissanilla. Kokonaistilastoa tarkastellessa autot jättävät starttaamatta vajaassa 13 prosentissa tapauksista.

      POP Vakuutuksen tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.

      • Anonyymi

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”

        7 vuotta lusimista ja 30 miljardia kertovat kaiken saksalaisesta uskottavuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        7 vuotta lusimista ja 30 miljardia kertovat kaiken saksalaisesta uskottavuudesta.

        “Toyota-​konserni huijasi kolaritesteissä – "Teemme parhaamme palauttaaksemme asiakkaiden luottamuksen"”

        “Toyota-konsernin hallituksen puheenjohtajaksi vetäytynyt Toyoda tuli julkisuuteen, kun konserni oli jäänyt kiinni huijaamisesta”

        https://www.ksml.fi/teemat/5899760


        “Toyotan kaasupoljin tappanut lähes 60 USA:ssa”

        https://yle.fi/a/3-5519704?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

        Skandaali rasittaa Toyotaa

        "Maanantain paljastus oli tuorein merkki skandaalin paisumisesta sen jälkeen, kun Hino ilmoitti maaliskuussa ensimmäisen kerran suuriin kuorma-autoihin liittyvistä tietojen väärentämisistä."

        "Japanilaisen auton­valmistajan moottorit tutkinnan kohteina –  vilunkipeliä epäillään"

        "Maanantain paljastus oli tuorein merkki skandaalin paisumisesta sen jälkeen, kun Hino ilmoitti maaliskuussa ensimmäisen kerran suuriin kuorma-autoihin liittyvistä tietojen väärentämisistä."

        https://www.is.fi/autot/art-2000009024003.html


    • Anonyymi

      Mikäs siinä, saksalaiset autot ovat parhaita.

      • Anonyymi

        Mikä siinäkin on että vain ja ainoastaan saksalaisen kansanautokonsernin pomo on saanu törkeästä ja suunnitelmallisesta huijaamisesta peräti 7 vuotta kakkua? Ei se tule mistään pienestä jekuttamisesta. Kyllä siinä melkoinen konna pitää olla ja konserni sen mukainen. Ei kannata sotkeutua ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinäkin on että vain ja ainoastaan saksalaisen kansanautokonsernin pomo on saanu törkeästä ja suunnitelmallisesta huijaamisesta peräti 7 vuotta kakkua? Ei se tule mistään pienestä jekuttamisesta. Kyllä siinä melkoinen konna pitää olla ja konserni sen mukainen. Ei kannata sotkeutua ollenkaan.

        “Toyota-​konserni huijasi kolaritesteissä – "Teemme parhaamme palauttaaksemme asiakkaiden luottamuksen"”

        “Toyota-konsernin hallituksen puheenjohtajaksi vetäytynyt Toyoda tuli julkisuuteen, kun konserni oli jäänyt kiinni huijaamisesta”

        https://www.ksml.fi/teemat/5899760


        “Toyotan kaasupoljin tappanut lähes 60 USA:ssa”

        https://yle.fi/a/3-5519704?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

        Skandaali rasittaa Toyotaa

        "Maanantain paljastus oli tuorein merkki skandaalin paisumisesta sen jälkeen, kun Hino ilmoitti maaliskuussa ensimmäisen kerran suuriin kuorma-autoihin liittyvistä tietojen väärentämisistä."

        "Japanilaisen auton­valmistajan moottorit tutkinnan kohteina –  vilunkipeliä epäillään"

        "Maanantain paljastus oli tuorein merkki skandaalin paisumisesta sen jälkeen, kun Hino ilmoitti maaliskuussa ensimmäisen kerran suuriin kuorma-autoihin liittyvistä tietojen väärentämisistä."

        https://www.is.fi/autot/art-2000009024003.html


    • Anonyymi

      Miten saksalainen katsastustilasto kuvaa autojen luotettavuutta kun suomalainen katsastustilasto ei sitä näiden trollien mukaan koskaan ole kuvannut.

      • Anonyymi

        Saksalaisessa tilastossa huomioidaan ajetut kilometrit. Täysin älytöntä tehdä mitään vikatilastoa, jos ajettuja kilometrejä ei huomioida.


    • Anonyymi

      Jostain syystä keskusteluissa ämpärimuoviautot on aina niitä parhaita ja mitä uudempi ja kalliimpi mersu, niin sitä huonompi se on.

      Vähän kuin vertailisi alennus sikanautaa kobehärkään ja väittää sen sikanaudan olevan parempaa, koska itse on tottunut lapsesta asti huonoon ruokaan.

      • Anonyymi

        Juuri näin se menee. Ämpärimuoviautoilijoiden mielestä lauantaimakkarakin on parempaa kuin kobehärkä.


      • Anonyymi

        Jokainen tietysti puhuu omakohtaisesta parhaasta.

        Kun suomalaiset ajaa keskimäärin 12 vuoden ikäisillä autolla jonka arvo on noin 3000 euroa, ei tuollainen uudempi mersu vaan ole paras, ihan siitä syystä ettei siihen ole varaa.


    • Anonyymi

      Toyotoilla ei ajeta niin kauas, ettei pääse työntämättä kotiin.

    • Anonyymi

      Silloin kun toyota on listojen kärjessä sanotaan että tilastoilla ei väliä, ei kerro kokototuutta, mutta kun Toyotaa ei ole listalla sanotaan lista on totuus/:
      No tietenkin riippuu myös mikä lista on kyseessä.

      • Anonyymi

        Kuinka nyt vaan jotenkin on tullut vakuuttuneeksi pitkän elämän aikana mitään erittelemättä että saksalaisuus. konserni ja rehellisyys eivä kuulu samaan lauseeseen.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Aloitus taas pelkkä trolli. Mikään muu ei voi olla syynä siihen että aloitus on tojo-palstalla.

      • Anonyymi

        Omapoika on ajanut ihmiset pois muilta palstoilta, niin siksi varmaan aloitus on täällä.


    • Anonyymi

      Vakuutusyhtiöitten tilastot osoittavat, että BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi työllistävät eniten hinausfirmoja.

      • Anonyymi

        Eli tilastot kertoo sen, että ajomäärät ja huollon vähyys vaikuttavat enemmän auton luotettavuuteen kuin auton merkki.

        Kun teknisesti citroen = peugeot ja audi = vw, seat, skoda


      • Anonyymi

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”

        Noilla asioilla ei ole juurikaan merkitystä jos vikojen laatua ei ole eritelty.

        Fiatin radion nupin vaihto ja audin moottorin vaihto on pikkasen eri hintaisia vikoja.


    • Anonyymi

      Joopajoo, näitä tilastojahan tuntuu löytyvän joka lähtöön niin että jokainen saa valikoida itseään miellyttävät tulokset. Mutta sen oman autonsa luotettavuuteen voi myös jossain määrin vaikuttaa omalla toiminnallaankin, vaikkapa huollattamalla auton huolellisesti ja korjauttamalla aluillaan olevat viat ennen kuin niistä seuraa jokin pahempi ongelma.

      Ja lisäksi kun varautuu mahdollisiin tien päällä tuleviin ongelmiin vakuutuksella tai oman merkin ajoturvalla/liikkuvuusturvalla/tms. niin ei niistäkään mitään katastrofia seuraa.

      Katsastukseenkinhan voi tietysti varautua korjauttamalla mahdolliset viat etukäteen, jos pitää tärkeänä sitä että menee kerralla läpi, tai sitten voi käyttää katsastusaseman tarjoamaa puolueetonta vianhakupalvelua ennen mahdollisia korjaustöitä, jolloin toki voi tulla aluksi se hylky joka tiputtaa sijoitusta tilastoissa. Mutta so what, sehän juuri on tarkoitus että mahdolliset viat löydetään ja tiedetään mitä pitää korjata. (Joojoo, niin, ei katsastuksessa kaikkea tutkita, muilta osin auton kunnossapito jää sitten omistajan ja/tai luottohuoltamon hoidettavaksi.)

    • Anonyymi

      BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta.
      -Audi moottorivikojen kingi-

      • Anonyymi

        Tuota pikkuruisen POP vakuutuksen listaa poika yrittää pitää jonain mittarina. Vakuutusyhtiön edustaja kertoo kuitenkin, että niitä hinataan usein joilla ajetaan eniten, eli ns. paremmilla autoilla ja toisaalla vakuutusyhtiö on sanonut mm BMW:n kohdalla, että niihin kohdistuu paljon kateellista vahingontekoa ja varastetaan eniten ja se aiheuttaa paljon hinauksia.

        Eiköhän vaan oteta vastaan tuo mittavan kokoinen laaja tilasto joka on koottu Saksassa vakuutusyhtiöiltä, korjaamoilta, hinaurilta ja omistajilta ja todetaan se faktana ja jokainenhan tuon jo oikeasti tietää sisällään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota pikkuruisen POP vakuutuksen listaa poika yrittää pitää jonain mittarina. Vakuutusyhtiön edustaja kertoo kuitenkin, että niitä hinataan usein joilla ajetaan eniten, eli ns. paremmilla autoilla ja toisaalla vakuutusyhtiö on sanonut mm BMW:n kohdalla, että niihin kohdistuu paljon kateellista vahingontekoa ja varastetaan eniten ja se aiheuttaa paljon hinauksia.

        Eiköhän vaan oteta vastaan tuo mittavan kokoinen laaja tilasto joka on koottu Saksassa vakuutusyhtiöiltä, korjaamoilta, hinaurilta ja omistajilta ja todetaan se faktana ja jokainenhan tuon jo oikeasti tietää sisällään.

        Käyttäjän kannalta taitaa olla ihan sama, jättääkö auto tielle teknisen vian vuoksi vai sen vuoksi että joku on harrastanut ilkivaltaa varastamalla autosta osia.

        Kummassakin tapauksessa matka ei etene.

        Jos BMW hinnoittelee 50 euron umpion 5000 euron umpioksi niin sehän johtaa vain siihen, että noita osia sitten varastetaan.

        Samaa hinnoittelua harrastaa toki pari muutakin saksalaismerkkiä.


      • Anonyymi

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttäjän kannalta taitaa olla ihan sama, jättääkö auto tielle teknisen vian vuoksi vai sen vuoksi että joku on harrastanut ilkivaltaa varastamalla autosta osia.

        Kummassakin tapauksessa matka ei etene.

        Jos BMW hinnoittelee 50 euron umpion 5000 euron umpioksi niin sehän johtaa vain siihen, että noita osia sitten varastetaan.

        Samaa hinnoittelua harrastaa toki pari muutakin saksalaismerkkiä.

        "Jos hinnoittelee"mutta kun ei hinnoittele. Miksi koko ajan pitää valehdella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos hinnoittelee"mutta kun ei hinnoittele. Miksi koko ajan pitää valehdella?

        ""Jos hinnoittelee"mutta kun ei hinnoittele. Miksi koko ajan pitää valehdella?"

        Sori, pientä epätarkuutta kieltämättä oli jutussani. Referenssini ei ollut BMW vaan Audi ja umpion hinta ei ollut 5000 euroa vaan 4700 euroa per kpl, asennettuna.

        https://www.is.fi/autot/art-2000008382391.html

        Oma hinta-arvioni, 50 euroa, on ihan tuon umpion valmistuskustannukset. Muoviahan se vain on, ei sinne mitään timantteja ole upotettu.


    • Anonyymi

      Tällainen samantapainen tilasto löytyy myös IF:ltä.
      BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi. Tämä selviää POP Vakuutuksen tilastoista. Hinausmääriä tutkittiin kolmen vuoden ajalta.

      Heikkoja ovat saksalaiset.

      • Anonyymi

        Saksalaiset ovat lujimpia.

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”


    • Anonyymi

      "Luotettavuustilasto saksalaisten juhlaa."
      Enemmän kylläkin saksalaisten manipuloimia tilastoja. Saksalla on merkittävä määrä autotuotantoa ja teollisuutta, että en yhtään yllättyisi jos saksalaiset autojen ns.luotettavuus tilaston tekijät saavat rahoitusta sakemannien autovalmistajilta. Toiseksi sitten tuo ADAC tilastot herättää hieman naurua koska he merkitsevät auton luotettavuuden ongelmaksi akkuviat. Todellisuudessa auton omistaja on itse ratkaisevassa asemassa siihen miten pitkään auton akku pysyy käyttökelpoisena ja huonolla omistajalla auton akku kuolee käyttökelvottomaksi jo alle vuodessa. Hyvällä omistajalla auton akku kestää useimmiten vähintään yli 2 vuotta ellei kyseessä ole sitten joku halvin mahdollinen kiinassa valmistettu akku- tai autossa jotain akkua syvempää vikaa, kuten jonkun sähkölaitteen vika joka aiheuttaa parasiittista sähkövirran kulutusta(useimmiten vanhojen autojen sähkövika). Vaihtoehtoisesti akku alimitoitettu mutta useimpiin autoihin on mahdollista vaihtaa vakiota tehokkaampi akku.

      • Anonyymi

        Aina kun tutkimusta syytetään manipuloiduksi, pitää olla valmis esittämään vankat perustelut ja näytöt. Tänä päivänä näkee niin paljon huuhaata, jolla tieteellinen tutkimus leimataan manipuloiduksi ilman mitään näyttöjä väitteen tueksi - ja siinä ollaan hyvin kaltevalla pinnalla matkalla kohti tilannetta, jossa mitkä tahansa itseä miellyttävät ei_tieteelliset_tutkimukset ovat omassa mielessä totuus. Näin lähinnä matalasti koulutettujen kohdalla.

        Mitä akkuihin tulee, niin samanlainen vika akun tyhjeneminen on kuin muutkin viat hinattavaksi joutumisen kannalta, etenkin kun se johtuu valmistajan kyvyttömyydestä tai haluttomuudesta (halpuuttamisesta) panostaa koko järjestelmän toimivuuteen. Erään nimeltä mainitsemattoman valmistajan autojen akkujen tyhjeneminen johtuu mm. releiden toimimattomuudesta. Useat ihmiset ovat joutuneet ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaiseen asian tiimoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina kun tutkimusta syytetään manipuloiduksi, pitää olla valmis esittämään vankat perustelut ja näytöt. Tänä päivänä näkee niin paljon huuhaata, jolla tieteellinen tutkimus leimataan manipuloiduksi ilman mitään näyttöjä väitteen tueksi - ja siinä ollaan hyvin kaltevalla pinnalla matkalla kohti tilannetta, jossa mitkä tahansa itseä miellyttävät ei_tieteelliset_tutkimukset ovat omassa mielessä totuus. Näin lähinnä matalasti koulutettujen kohdalla.

        Mitä akkuihin tulee, niin samanlainen vika akun tyhjeneminen on kuin muutkin viat hinattavaksi joutumisen kannalta, etenkin kun se johtuu valmistajan kyvyttömyydestä tai haluttomuudesta (halpuuttamisesta) panostaa koko järjestelmän toimivuuteen. Erään nimeltä mainitsemattoman valmistajan autojen akkujen tyhjeneminen johtuu mm. releiden toimimattomuudesta. Useat ihmiset ovat joutuneet ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaiseen asian tiimoilta.

        "Aina kun tutkimusta syytetään manipuloiduksi, pitää olla valmis esittämään vankat perustelut ja näytöt. "

        ADAC on jo kerran jäänyt kiinni vääristelystä, joten vankka perustelu on se, että tekevät samaa edelleenkin, mutta nyt ovat fiksumpia salaamisessa.

        Maailman luotettavimmat autot ei voi tulla Saksasta, kun ne on luotettavimpia vain Saksassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aina kun tutkimusta syytetään manipuloiduksi, pitää olla valmis esittämään vankat perustelut ja näytöt. "

        ADAC on jo kerran jäänyt kiinni vääristelystä, joten vankka perustelu on se, että tekevät samaa edelleenkin, mutta nyt ovat fiksumpia salaamisessa.

        Maailman luotettavimmat autot ei voi tulla Saksasta, kun ne on luotettavimpia vain Saksassa.

        Yhtään kertaa ADAC ei ole jäänyt kiinni tuon raportin vääristelystä.
        Saksalaiset ovat olleet luotettavimpia muuallakin kuin Saksassa. Tosin oikeastaan missään muualla ei tehdä luotettavia luotettavuustutkimuksia. Usein ne ovat vain ns. humalaisille tehtyjä ovensuukyselyitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtään kertaa ADAC ei ole jäänyt kiinni tuon raportin vääristelystä.
        Saksalaiset ovat olleet luotettavimpia muuallakin kuin Saksassa. Tosin oikeastaan missään muualla ei tehdä luotettavia luotettavuustutkimuksia. Usein ne ovat vain ns. humalaisille tehtyjä ovensuukyselyitä.

        Aivan aivan .... Kun nimenomaan tuota tilastoa ei ole aiemmin näpelöity, vaan muita, niin ei tietenkään ole minkäänlaista epäilyä ilmassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan aivan .... Kun nimenomaan tuota tilastoa ei ole aiemmin näpelöity, vaan muita, niin ei tietenkään ole minkäänlaista epäilyä ilmassa...

        Saksalaiseen voi aina luottaa kuin neuvostoliittoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan aivan .... Kun nimenomaan tuota tilastoa ei ole aiemmin näpelöity, vaan muita, niin ei tietenkään ole minkäänlaista epäilyä ilmassa...

        Yhtä äänestystä ja siinäkään ei vaikuttanut lopputulokseen, vain kokonaisäänimääriä oli liioiteltu. Eikä asiasta vastannut ihminen ole enää tuolla töissä.

        Saksalaisten luotettavuustestit ovat ylivoimaisesti pätevimpiä ja luotettavimpia. Niissä on valtava määrä dataa ja ajetut kilometrit huomioidaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä äänestystä ja siinäkään ei vaikuttanut lopputulokseen, vain kokonaisäänimääriä oli liioiteltu. Eikä asiasta vastannut ihminen ole enää tuolla töissä.

        Saksalaisten luotettavuustestit ovat ylivoimaisesti pätevimpiä ja luotettavimpia. Niissä on valtava määrä dataa ja ajetut kilometrit huomioidaan.

        Saksalainenko luotettava? Älä naurata!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalainenko luotettava? Älä naurata!

        Saksalainen on luotettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalainen on luotettava.

        Hinausyhtiöt luottavat myös saksalaisiin, ne tuovat leivän pöytään.

        Kalliit saksalaisautot ovat Suomessa hinaustilaston kärjessä.
        Eri automerkkien todennäköinen hinaustarve vaihtelee selvästi, kertoo vakuutusyhtiö If tilastojensa perusteella. Hinaustarpeen kärkipäässä ovat BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit.

        Toisessa päässä ovat Toyota ja Nissan, ne ovat tavattoman varmoja ja kestäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinausyhtiöt luottavat myös saksalaisiin, ne tuovat leivän pöytään.

        Kalliit saksalaisautot ovat Suomessa hinaustilaston kärjessä.
        Eri automerkkien todennäköinen hinaustarve vaihtelee selvästi, kertoo vakuutusyhtiö If tilastojensa perusteella. Hinaustarpeen kärkipäässä ovat BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit.

        Toisessa päässä ovat Toyota ja Nissan, ne ovat tavattoman varmoja ja kestäviä.

        Täytyy hinuriyrittäjänkin jotenkin työllistyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinausyhtiöt luottavat myös saksalaisiin, ne tuovat leivän pöytään.

        Kalliit saksalaisautot ovat Suomessa hinaustilaston kärjessä.
        Eri automerkkien todennäköinen hinaustarve vaihtelee selvästi, kertoo vakuutusyhtiö If tilastojensa perusteella. Hinaustarpeen kärkipäässä ovat BMW:t, Mercedes-Benzit ja Audit.

        Toisessa päässä ovat Toyota ja Nissan, ne ovat tavattoman varmoja ja kestäviä.

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


    • Anonyymi

      Paha homma sakemannien kohdalla.
      Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

      • Anonyymi

        Suuri ADAC:in tiellejättämistilasto on julkaistu:

        1 .Mitsubishi ASX
        2. Volvo XC40
        3. BMW 2-sarja
        4. BMW X1
        5. Audi A3
        6. BMW X2
        7. VW T-Roc
        8. Mitsubishi Eclipse Cross
        9. BMW 1-sarja
        10. Seat Ateca
        11. Mazda CX-5
        12. VW Golf
        13. Audi Q2
        14. Audi Q3
        15 Mercedes Benz GLA
        16. Seat Leon
        17. Mercedes Benz A-sarja
        18. Renault Kajar
        19. VW Tiguan
        20. Hyundai Tucson
        21. Skoda Karoq
        22. VW Caddy
        23. Mercedes Benz B-sarja
        24. Mercedes Benz CLA
        25. Kia Ceed
        26. Ford Tourneo/Transit Connect
        27. Peugeot 3008
        28. Peugeot 308
        29. Ford C MAX
        30. Fiat Tipo
        31. Dacia Duster
        32. Hyundai i30
        33. Kia Sportage
        34. VW Touran
        35. Ford Focus
        36. Nissan Qashqai
        37. Mazda 3
        38. Citroen Berlingo
        39. Renault Megane
        40. Opel Astra
        41. Ford Kuga
        42. Dacia Docker
        43. Renault Scenic
        44. Toyota Corolla
        45. Toyota C-HR

        Sijoille 1-7 sijoittuneiden autojen vikojen määrä oli erittäin matala (vikaindeksi 0.9-1.4), sijoilla 8-28 matala (vikaindeksi 1.7-3.8), sijoilla 29-42 keskiverto (vikaindeksi 4.1-6.5), sijalla 43 korkea (vikaindeksi 7.6) ja sijoilla 44-45 erittäin korkea.

        https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/


      • Anonyymi

        Juu ja eikä ollut mikään saksalainen saksalailille automyyjille tehty kysely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja eikä ollut mikään saksalainen saksalailille automyyjille tehty kysely.

        Ei todellakaan ollut vaan ADAC:in hinaustilasto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ollut vaan ADAC:in hinaustilasto.

        Saksalainen hinaustilasto on melkein yhtä luotettava kuin saksalainen päästöohjelma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalainen hinaustilasto on melkein yhtä luotettava kuin saksalainen päästöohjelma

        Saksalainen hinaustilasto on luotettavin luotettavuustilasto.

        Toyotan Hinon päästöohjelma on ollut 20 vuotta huijausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksalainen hinaustilasto on melkein yhtä luotettava kuin saksalainen päästöohjelma

        Onko adac sama kuin ag?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko adac sama kuin ag?

        Ei ole. Onpa sinulla huonot yleistiedot ja matala koulutus.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3216
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      114
      2693
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2674
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      161
      2112
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1927
    6. 173
      1335
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      74
      1154
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1010
    Aihe