Kulhostaan. Eli paljon. Kultakala viihtyy pienessäkin astiassa, koska se unohtaa aina hetken päästä missä se on. Eli se kulho on sille koko ajan uusi ympäristö. Minun tykkääminen samanlaista. Unohdan aina hetken päästä karut faktat ja jatkan tykkäämistä onnellisena. 🥲
Tykkään sinusta kuin kultakala
22
446
Vastaukset
- Anonyymi
Kultakala tarvitsee minimi 100 litraisen akvaarion. Mitään kalaa ei saa pitää pienessä maljassa, se on eläinrääkkäystä. Lisäksi maljan muoto estää kalan hapensaantia muotonsa vuoksi.
- Anonyymi
Pointti oli se kultakalan muisti.
- Anonyymi
Ihan turhaan googletit tämän aloituksen takia tuon tiedon. Mulla ei ole kaloja, enkä aio hankkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan turhaan googletit tämän aloituksen takia tuon tiedon. Mulla ei ole kaloja, enkä aio hankkia.
En googlettanut. Harrastin teininä akvaarioita ja yksi kultakalakin oli ja pari isoa karppia, eli koita, joista japanilaiset tykkää. Ne oli isoja akvaariokaloja ja niitä oli kiva ruokkia, kun söivät kädestä, kun sormilla tarjosi ruokapalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pointti oli se kultakalan muisti.
Tajusin joo, mutta parempi, kun ei innosteta ketään spontaaniin eläinrääkkäykseen sisustuksen merkeissä, eikö?
Se on totta, että kultakalat on positiivisia eläimiä, eivät yhtä aggressiivisia ja reviiritietoisua kun monet muut kalat. Nekin kyllä voivat kiusata toisiaan, esim syömällä toistensa eviä napsimalla, jos akvaario on liian pienivä tai ei tule muuta ruokaa tai joku yksilö ei sopeudu muihin.
Näin juuri yhdessä uudehkossa elokuvassa oli kultakala yksinään maljassa ja ihan kuoleman kielissä haukkoi happea pohjalla. Uskomatonta, ettei kukaan välittänyt, yleensä eläimiä ei elokuvissa vahingoiteta mitenkään ja siitä ollaan tarkkoja. - Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18172470g
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Ihan kaunista tekstiä mutta on väärin olettaa, että kultakala viihtyisi maljassaan. Se on pahinta eläinrääkkäystä mitä voi olla. Kalan paikka on luonnossa eikä vesikupissa.
- Anonyymi
Juu, tarkoitin vaan sitä kultakalan lyhyttä muistia. Ainuttakaan kultakalaa ei rääkätty aloitusta kirjoittaessa.
- Anonyymi
Hauska mielikuva.
Minäkin tykkään monista ihmisistä, koska he ovat ystävällisiä, kohteliaita ja mielenkiintoisia.
Mutta, rakkauteni olen joutunut kuolettamaan, koska sydämeni ei jaksa kaipausta.
Rakkautta on päästää irti. - Anonyymi
Kaikenlaista.🙄😳🥱
- Anonyymi
Muistisi vaikuttaa selektiiviseltä, eli päätät mitä tahdot pitää mielessä vastakkaisista todisteista huolimatta. Joku kutsuu kai vahvistusharhaksi keskittymistä siihen mikä oman mielen mukaista. Tiettyyn pisteeseen asti kaikki tekee sitä. Mutta voi olla irrationaalista, puolustusmekanismikin. Muistamattomuutta emotionaalisin ei ajallisin parametrein. Stressi, perinnöllisyys mutta myös persoonallisuushäiriö kuten bipolaarisuus voi olla taustalla. Äärimmillään dissosiaatiota. Harvinaista. Narsistit käyttää tarkoitustensa ajamiseen tarkistettuja versioitaan.
- Anonyymi
Itse tietoisesti valikoiva muisti on paras.Tyhmää taukkia on välillä kiva esittää kuten dementiikkoa,sillä saa paljon anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse tietoisesti valikoiva muisti on paras.Tyhmää taukkia on välillä kiva esittää kuten dementiikkoa,sillä saa paljon anteeksi.
Muistisairaat eivät ole tyhmiä. Et näytä olevan kovinkaan hyvin perillä edes perusasioista.
- Anonyymi
No niin ja sitten taas vähän vähemmälle niitä diagnooseja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistisairaat eivät ole tyhmiä. Et näytä olevan kovinkaan hyvin perillä edes perusasioista.
Tahalleeb ymmärsit väärin.Oli kyse esittää dementikkoa ei olla.
- Anonyymi
Saanen korjata että bipolaarisuus ei ole persoonallisuushäiriö..
- Anonyymi
Kultakala muistaa muutaman kuukauden, kuten muutkin kalat.
- Anonyymi
Ok selvä kiwa että tykkäät mun päässä viha velloo ja velloo ei jötä rauhaan
- Anonyymi
Hanki akvaario, se rauhoittaa. Mutta osta vähintään 150 litrainen, pienempiä on erittäin vaikea pitää puhtaana ja kalat kärsii tilanpuutteesta.
- Anonyymi
Miks mulle tuli yks nynfo mies tästä mieleen❤️
A-Naiselta
Taidettiin viihtyä samas kulhossa melkein kymmenen vuotta faktoista piittaamatta . - Anonyymi
Jooh, se sama
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517303Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?425122HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3012823- 1552169
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki331963- 231717
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1401678Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4091606mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111487Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E141379