Tykkään sinusta kuin kultakala

Anonyymi-ap

Kulhostaan. Eli paljon. Kultakala viihtyy pienessäkin astiassa, koska se unohtaa aina hetken päästä missä se on. Eli se kulho on sille koko ajan uusi ympäristö. Minun tykkääminen samanlaista. Unohdan aina hetken päästä karut faktat ja jatkan tykkäämistä onnellisena. 🥲

22

446

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kultakala tarvitsee minimi 100 litraisen akvaarion. Mitään kalaa ei saa pitää pienessä maljassa, se on eläinrääkkäystä. Lisäksi maljan muoto estää kalan hapensaantia muotonsa vuoksi.

• Anonyymi

Pointti oli se kultakalan muisti.

• Anonyymi

Ihan turhaan googletit tämän aloituksen takia tuon tiedon. Mulla ei ole kaloja, enkä aio hankkia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan turhaan googletit tämän aloituksen takia tuon tiedon. Mulla ei ole kaloja, enkä aio hankkia.

En googlettanut. Harrastin teininä akvaarioita ja yksi kultakalakin oli ja pari isoa karppia, eli koita, joista japanilaiset tykkää. Ne oli isoja akvaariokaloja ja niitä oli kiva ruokkia, kun söivät kädestä, kun sormilla tarjosi ruokapalaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pointti oli se kultakalan muisti.

Tajusin joo, mutta parempi, kun ei innosteta ketään spontaaniin eläinrääkkäykseen sisustuksen merkeissä, eikö?

Se on totta, että kultakalat on positiivisia eläimiä, eivät yhtä aggressiivisia ja reviiritietoisua kun monet muut kalat. Nekin kyllä voivat kiusata toisiaan, esim syömällä toistensa eviä napsimalla, jos akvaario on liian pienivä tai ei tule muuta ruokaa tai joku yksilö ei sopeudu muihin.

Näin juuri yhdessä uudehkossa elokuvassa oli kultakala yksinään maljassa ja ihan kuoleman kielissä haukkoi happea pohjalla. Uskomatonta, ettei kukaan välittänyt, yleensä eläimiä ei elokuvissa vahingoiteta mitenkään ja siitä ollaan tarkkoja.

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

😍 ­N­­y­m­­f­­o­­­m­­a­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18172470g

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Ihan kaunista tekstiä mutta on väärin olettaa, että kultakala viihtyisi maljassaan. Se on pahinta eläinrääkkäystä mitä voi olla. Kalan paikka on luonnossa eikä vesikupissa.

• Anonyymi

Juu, tarkoitin vaan sitä kultakalan lyhyttä muistia. Ainuttakaan kultakalaa ei rääkätty aloitusta kirjoittaessa.

• Anonyymi

Hauska mielikuva.
      Minäkin tykkään monista ihmisistä, koska he ovat ystävällisiä, kohteliaita ja mielenkiintoisia.

Mutta, rakkauteni olen joutunut kuolettamaan, koska sydämeni ei jaksa kaipausta.
      Rakkautta on päästää irti.

• Anonyymi

Kaikenlaista.🙄😳🥱

• Anonyymi

Muistisi vaikuttaa selektiiviseltä, eli päätät mitä tahdot pitää mielessä vastakkaisista todisteista huolimatta. Joku kutsuu kai vahvistusharhaksi keskittymistä siihen mikä oman mielen mukaista. Tiettyyn pisteeseen asti kaikki tekee sitä. Mutta voi olla irrationaalista, puolustusmekanismikin. Muistamattomuutta emotionaalisin ei ajallisin parametrein. Stressi, perinnöllisyys mutta myös persoonallisuushäiriö kuten bipolaarisuus voi olla taustalla. Äärimmillään dissosiaatiota. Harvinaista. Narsistit käyttää tarkoitustensa ajamiseen tarkistettuja versioitaan.

• Anonyymi

Itse tietoisesti valikoiva muisti on paras.Tyhmää taukkia on välillä kiva esittää kuten dementiikkoa,sillä saa paljon anteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse tietoisesti valikoiva muisti on paras.Tyhmää taukkia on välillä kiva esittää kuten dementiikkoa,sillä saa paljon anteeksi.

Muistisairaat eivät ole tyhmiä. Et näytä olevan kovinkaan hyvin perillä edes perusasioista.

• Anonyymi

No niin ja sitten taas vähän vähemmälle niitä diagnooseja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muistisairaat eivät ole tyhmiä. Et näytä olevan kovinkaan hyvin perillä edes perusasioista.

Tahalleeb ymmärsit väärin.Oli kyse esittää dementikkoa ei olla.

• Anonyymi

Saanen korjata että bipolaarisuus ei ole persoonallisuushäiriö..

• Anonyymi

Kultakala muistaa muutaman kuukauden, kuten muutkin kalat.

• Anonyymi

Ok selvä kiwa että tykkäät mun päässä viha velloo ja velloo ei jötä rauhaan

• Anonyymi

Hanki akvaario, se rauhoittaa. Mutta osta vähintään 150 litrainen, pienempiä on erittäin vaikea pitää puhtaana ja kalat kärsii tilanpuutteesta.

• Anonyymi

Miks mulle tuli yks nynfo mies tästä mieleen❤️
      A-Naiselta
      Taidettiin viihtyä samas kulhossa melkein kymmenen vuotta faktoista piittaamatta .

• Anonyymi

Jooh, se sama

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17303
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      42
      5122
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      301
      2823
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      155
      2169
    5. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      33
      1963
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      23
      1717
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      140
      1678
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      409
      1606
    9. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1487
    10. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      14
      1379
    Aihe