Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Minkä takia aurauksen säädöstä pitää nykyään maksaa kokonaisen työpäivän palkka?

Anonyymi-ap

90-100€??? Se on matalapalkka-aloilla työskentelevälle kirjaimellisesti 7.5h - 8h palkka. Ja mitä sen eteen tehdään, ruuvataan kahta mutteria 10min max. Aivan persesilmästä tämä!

32

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aja polkupyörällä niin ei tarvitse aurausta säätää.
      Säästyneen satasen voit käyttää vaikka bussikorttiin.
      Köyhän ei kannata autoa omistaa.

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        ❤️ ­­­N­­y­­m­­f­­o­­­m­­­a­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Ei se ole niin yksinkertaista, että vain ruuvataan kahta mutteria. Jos et halua maksaa, tee itse se työ.

      • Anonyymi

        Voishan se olla näinkin että mittaus tehtäisiin omistajan pyynnön mukaan :Jos kysytään vain aurauksen säätö niin silloin vain se eikä koko auton arvoja neljästä pyörästä. Onneksi teen nuo asiat itse niin ei tarvitse ottaa noita menoeriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voishan se olla näinkin että mittaus tehtäisiin omistajan pyynnön mukaan :Jos kysytään vain aurauksen säätö niin silloin vain se eikä koko auton arvoja neljästä pyörästä. Onneksi teen nuo asiat itse niin ei tarvitse ottaa noita menoeriä.

        Eli osaat itse kertoa minkä pyörän kulmat on pielessä? Ajatus on, että pyörän kulmat tarkastetaan ja säädetään joka nurkasta. Mutta parempi kun korjaat Taunuksesi itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli osaat itse kertoa minkä pyörän kulmat on pielessä? Ajatus on, että pyörän kulmat tarkastetaan ja säädetään joka nurkasta. Mutta parempi kun korjaat Taunuksesi itse.

        Useimmissa autoissa ei ole takana minkäänlaista säätöä, pätenyt kaikkiin autoihin joita olen omistanut. Mm. missään daciassa ei ole takana säätöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmissa autoissa ei ole takana minkäänlaista säätöä, pätenyt kaikkiin autoihin joita olen omistanut. Mm. missään daciassa ei ole takana säätöä.

        Olen samaa mieltä aurauksen säädön hinnasta, kohtuuton.
        Aurauksen säätö tapahtuu raidetankojen pituutta säätämällä.
        Kun halutaan tehdä nelipyöräsuuntaus kyseessä on useimmiten kolaroitu ritsa.
        Takapyörien aurausta säädetään vain harvassa automerkissä, paremmissa kuten Peugeot 406 on myös takapyörien aurauksen säätö mahdollista. Säätönä se vastaa etupyörien säätöä.


    • Anonyymi

      Halli, jossa aurauksen säätö tehdään, maksaa.
      Nosturi, jolla aurauksen säätö tehdään, maksaa.
      Se kone, joka näyttää sen aurauksen, maksaa.

      Joten miksi ei pitäisi maksaa myös sille, joka sen aurauksen säädön haluaa.

      Siitä aurauksen säädöstä vielä.
      Voihan etupyörät säätää vaikka metrin mitalla tai narunpätkällä, mutta jos se tehdään oikein niin pitää tietää missä asennossa takarenkaat on ja säätää eturenkaat takarenkaiden ehdolla.

      • Anonyymi

        "Takarenkaiden ehdoilla " ? Eikös eturenkaat säädetä autonvalmistajan ohjeiden mukaan ? Tuota narusäätöä olen käytänytkin .


      • Anonyymi

        Ja höpöhöpö, takarenkaissa ei useinmiten ole minkäänlaista säätöä, joissain sporteissa ehkä, mutta tavan persekiikuissa ei ole, mm. ei missään daciassa. Edestä säädetään auraus tehtaan arvoihin ja sanotaan että nelipyöräsuuntaus tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpöhöpö, takarenkaissa ei useinmiten ole minkäänlaista säätöä, joissain sporteissa ehkä, mutta tavan persekiikuissa ei ole, mm. ei missään daciassa. Edestä säädetään auraus tehtaan arvoihin ja sanotaan että nelipyöräsuuntaus tehty.

        Vaikka takana ei olisi säätömahdollisuutta, niin kulkusuunta pitää kuitenkin huomioida etupään säädöissä, eli noissakin tapauksissa on kyse nelipyöräsuuntauksesta. Monessa ihan perheautossakin on takana monivarsituenta, eli pääsääntöisesti myös takapää on säädettävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka takana ei olisi säätömahdollisuutta, niin kulkusuunta pitää kuitenkin huomioida etupään säädöissä, eli noissakin tapauksissa on kyse nelipyöräsuuntauksesta. Monessa ihan perheautossakin on takana monivarsituenta, eli pääsääntöisesti myös takapää on säädettävissä.

        Edelleen höpöhöpö. Mekaanikolla on tietokoneella PDF mistä katsoo arvot etuakselille ja laittaa juuri niihin arvoihin ei toisin pyydetä. Takarenkaita ei oteta huomioon mitenkään jos/kun niissä ei ole säätöä, renaulteissa ja dacioissa ei ole näin kun dacia palstalla ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen höpöhöpö. Mekaanikolla on tietokoneella PDF mistä katsoo arvot etuakselille ja laittaa juuri niihin arvoihin ei toisin pyydetä. Takarenkaita ei oteta huomioon mitenkään jos/kun niissä ei ole säätöä, renaulteissa ja dacioissa ei ole näin kun dacia palstalla ollaan.

        Pieni lukihäiriö, piti olla *jos ei toisin pyydetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen höpöhöpö. Mekaanikolla on tietokoneella PDF mistä katsoo arvot etuakselille ja laittaa juuri niihin arvoihin ei toisin pyydetä. Takarenkaita ei oteta huomioon mitenkään jos/kun niissä ei ole säätöä, renaulteissa ja dacioissa ei ole näin kun dacia palstalla ollaan.

        Joo jos saat jonkun liikkeen tekemään nimenomaan vain pelkän aurauksen säädön.

        Itse en tiedä yhtään liikettä joka näin tekisi, johtuen ihan siitä että pelkällä aurauksen säädöllä ohjearvoihin on iso todennäköisyys siihen että auton kulkukulma on päin sitä itseään ja ajettavuus heikkenee (jäykkä yhdystukiakseli takana on harvoin niin suorassa etteikö sitä tarvitsisi kompensoida etupään säädöillä).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpöhöpö, takarenkaissa ei useinmiten ole minkäänlaista säätöä, joissain sporteissa ehkä, mutta tavan persekiikuissa ei ole, mm. ei missään daciassa. Edestä säädetään auraus tehtaan arvoihin ja sanotaan että nelipyöräsuuntaus tehty.

        Legacyn pitkittäiset puslat kuluivat vahtokuntoon ja takakelkassa on aneemiset epäkeskoprikat joilla säätöä voi jonkin verran tehdä.
        Muitakaan pyöränkulmia ei voi useimmissa autoissa säätää pyörän tai kääntöakselin pystykallistuma olkatapin pystykallistuma jne ovat rakenteellisia ja käytännössä vain haritus on säädettävissä.
        Joissain kuten Volvossa voidaan säätää hiukan pyörän pystykallistumaa iskunvaimentimen alapään kiinnityspultilla ja vieläpä molemmilla puolilla erikseen.


    • Anonyymi

      Jos eturenkaat säätää suoraan ja takarengas/renkaat ei ole suorassa, niin kulkeeko auto suoraan?

      • Anonyymi

        Liekö sillä merkitystä kun useimmissa autoissa ei ole takana säätöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liekö sillä merkitystä kun useimmissa autoissa ei ole takana säätöä.

        Silloin ne eturenkaat säädetään takarenkaiden ehdolla, että auto kulkee suoraan.


    • Anonyymi

      Miksi hammaslääkäri tienaa moninkertaisesti katuporariin verrattuna, vaikka katuporari tekee paljon isompia reikiä ja työ on raskaampaa?

      • Anonyymi

        Siksi että sinulla olisi ihmeteltävää. Siksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi että sinulla olisi ihmeteltävää. Siksi

        Kun asiaa tarkemmin ajattelen, tästä lähtien poraankin hampaani itse akkuporakoneella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi että sinulla olisi ihmeteltävää. Siksi

        Et ole ihan terävin keskustelija.


      • Anonyymi

        Ei se säätäjä tienaa kuin 15€/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se säätäjä tienaa kuin 15€/h.

        Korkeintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ihan terävin keskustelija.

        Hihihihihihihihi. Hahahahahahahah. Muhahahahsssss


      • Anonyymi

        Hyvä huomio. Kiitos aamunauruista!


    • Anonyymi

      Korjaamot on yrityksiä, ja yritysten kuuluu kasvaa, eli tienata joka vuosi vähän edellistä vuotta enemmän, muuten ne eivät ole menestyviä. Kasvua voidaan saada menoja vähentämällä tai tuloja lisäämällä, eli vaikkapa hintoja nostamalla.

      • Anonyymi

        Olihan aika suoraviivainen ja lapsellinen juttu.
        Kasvua ei saa kauaa vain hintoja nostamalla, sillä konstilla loppuu työt.
        Ei kaikki pienet yritykset halua kasvaa, vaan toimia riittävän kannattavasti jotta sillä elää. Kasvattaminen on aina riski ja monet kaatuvat siihen.
        Kasvun pitää tulla kysynnän kasvaessa ja sellaisella maltilla joka maksaa itseään kokoajan tai sitten pitää ottaa tosiaan riski ja ns. "All in" ja uskoa vahvasti, että nyt on isketty rahat ja velat kasvuun ja kannattavaan bisnekseen.


    • Anonyymi

      Pitää olla nääs vinoputkiasentaja suoraputkiasentajan lisäksi.

    • Anonyymi

      Aurauksen? Siis tarkoitatko lumiauraa vai aurausKULMIEN säätöä autoissa? Tulet saamaan mielenkiintosia vastauksia.

      • Anonyymi

        Mitä lumiauraa? Kurkiaurasta tietenkin kyseli ja sen säädöstä? Totuus ja fakta kylläkin on että mitä enemmän itse osaa ja pystyy jotain autohuoltoa tekemään, sitä isomman tilin tekee. Merkkihuollot ja -korjaamot ovat kyllä laillistettuja ryöstäjiä. Itse tekemällä satasen tuntiansioon pääseminen on mahdollista ihan hitaastikin kiiruhtaen ja tietää, mitä on tehty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe