90-100€??? Se on matalapalkka-aloilla työskentelevälle kirjaimellisesti 7.5h - 8h palkka. Ja mitä sen eteen tehdään, ruuvataan kahta mutteria 10min max. Aivan persesilmästä tämä!
Minkä takia aurauksen säädöstä pitää nykyään maksaa kokonaisen työpäivän palkka?
32
561
Vastaukset
- Anonyymi
Aja polkupyörällä niin ei tarvitse aurausta säätää.
Säästyneen satasen voit käyttää vaikka bussikorttiin.
Köyhän ei kannata autoa omistaa.- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
❤️ Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Ei se ole niin yksinkertaista, että vain ruuvataan kahta mutteria. Jos et halua maksaa, tee itse se työ.
- Anonyymi
Voishan se olla näinkin että mittaus tehtäisiin omistajan pyynnön mukaan :Jos kysytään vain aurauksen säätö niin silloin vain se eikä koko auton arvoja neljästä pyörästä. Onneksi teen nuo asiat itse niin ei tarvitse ottaa noita menoeriä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voishan se olla näinkin että mittaus tehtäisiin omistajan pyynnön mukaan :Jos kysytään vain aurauksen säätö niin silloin vain se eikä koko auton arvoja neljästä pyörästä. Onneksi teen nuo asiat itse niin ei tarvitse ottaa noita menoeriä.
Eli osaat itse kertoa minkä pyörän kulmat on pielessä? Ajatus on, että pyörän kulmat tarkastetaan ja säädetään joka nurkasta. Mutta parempi kun korjaat Taunuksesi itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli osaat itse kertoa minkä pyörän kulmat on pielessä? Ajatus on, että pyörän kulmat tarkastetaan ja säädetään joka nurkasta. Mutta parempi kun korjaat Taunuksesi itse.
Useimmissa autoissa ei ole takana minkäänlaista säätöä, pätenyt kaikkiin autoihin joita olen omistanut. Mm. missään daciassa ei ole takana säätöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmissa autoissa ei ole takana minkäänlaista säätöä, pätenyt kaikkiin autoihin joita olen omistanut. Mm. missään daciassa ei ole takana säätöä.
Olen samaa mieltä aurauksen säädön hinnasta, kohtuuton.
Aurauksen säätö tapahtuu raidetankojen pituutta säätämällä.
Kun halutaan tehdä nelipyöräsuuntaus kyseessä on useimmiten kolaroitu ritsa.
Takapyörien aurausta säädetään vain harvassa automerkissä, paremmissa kuten Peugeot 406 on myös takapyörien aurauksen säätö mahdollista. Säätönä se vastaa etupyörien säätöä.
- Anonyymi
Halli, jossa aurauksen säätö tehdään, maksaa.
Nosturi, jolla aurauksen säätö tehdään, maksaa.
Se kone, joka näyttää sen aurauksen, maksaa.
Joten miksi ei pitäisi maksaa myös sille, joka sen aurauksen säädön haluaa.
Siitä aurauksen säädöstä vielä.
Voihan etupyörät säätää vaikka metrin mitalla tai narunpätkällä, mutta jos se tehdään oikein niin pitää tietää missä asennossa takarenkaat on ja säätää eturenkaat takarenkaiden ehdolla.- Anonyymi
"Takarenkaiden ehdoilla " ? Eikös eturenkaat säädetä autonvalmistajan ohjeiden mukaan ? Tuota narusäätöä olen käytänytkin .
- Anonyymi
Ja höpöhöpö, takarenkaissa ei useinmiten ole minkäänlaista säätöä, joissain sporteissa ehkä, mutta tavan persekiikuissa ei ole, mm. ei missään daciassa. Edestä säädetään auraus tehtaan arvoihin ja sanotaan että nelipyöräsuuntaus tehty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpöhöpö, takarenkaissa ei useinmiten ole minkäänlaista säätöä, joissain sporteissa ehkä, mutta tavan persekiikuissa ei ole, mm. ei missään daciassa. Edestä säädetään auraus tehtaan arvoihin ja sanotaan että nelipyöräsuuntaus tehty.
Vaikka takana ei olisi säätömahdollisuutta, niin kulkusuunta pitää kuitenkin huomioida etupään säädöissä, eli noissakin tapauksissa on kyse nelipyöräsuuntauksesta. Monessa ihan perheautossakin on takana monivarsituenta, eli pääsääntöisesti myös takapää on säädettävissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka takana ei olisi säätömahdollisuutta, niin kulkusuunta pitää kuitenkin huomioida etupään säädöissä, eli noissakin tapauksissa on kyse nelipyöräsuuntauksesta. Monessa ihan perheautossakin on takana monivarsituenta, eli pääsääntöisesti myös takapää on säädettävissä.
Edelleen höpöhöpö. Mekaanikolla on tietokoneella PDF mistä katsoo arvot etuakselille ja laittaa juuri niihin arvoihin ei toisin pyydetä. Takarenkaita ei oteta huomioon mitenkään jos/kun niissä ei ole säätöä, renaulteissa ja dacioissa ei ole näin kun dacia palstalla ollaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen höpöhöpö. Mekaanikolla on tietokoneella PDF mistä katsoo arvot etuakselille ja laittaa juuri niihin arvoihin ei toisin pyydetä. Takarenkaita ei oteta huomioon mitenkään jos/kun niissä ei ole säätöä, renaulteissa ja dacioissa ei ole näin kun dacia palstalla ollaan.
Pieni lukihäiriö, piti olla *jos ei toisin pyydetä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen höpöhöpö. Mekaanikolla on tietokoneella PDF mistä katsoo arvot etuakselille ja laittaa juuri niihin arvoihin ei toisin pyydetä. Takarenkaita ei oteta huomioon mitenkään jos/kun niissä ei ole säätöä, renaulteissa ja dacioissa ei ole näin kun dacia palstalla ollaan.
Joo jos saat jonkun liikkeen tekemään nimenomaan vain pelkän aurauksen säädön.
Itse en tiedä yhtään liikettä joka näin tekisi, johtuen ihan siitä että pelkällä aurauksen säädöllä ohjearvoihin on iso todennäköisyys siihen että auton kulkukulma on päin sitä itseään ja ajettavuus heikkenee (jäykkä yhdystukiakseli takana on harvoin niin suorassa etteikö sitä tarvitsisi kompensoida etupään säädöillä). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja höpöhöpö, takarenkaissa ei useinmiten ole minkäänlaista säätöä, joissain sporteissa ehkä, mutta tavan persekiikuissa ei ole, mm. ei missään daciassa. Edestä säädetään auraus tehtaan arvoihin ja sanotaan että nelipyöräsuuntaus tehty.
Legacyn pitkittäiset puslat kuluivat vahtokuntoon ja takakelkassa on aneemiset epäkeskoprikat joilla säätöä voi jonkin verran tehdä.
Muitakaan pyöränkulmia ei voi useimmissa autoissa säätää pyörän tai kääntöakselin pystykallistuma olkatapin pystykallistuma jne ovat rakenteellisia ja käytännössä vain haritus on säädettävissä.
Joissain kuten Volvossa voidaan säätää hiukan pyörän pystykallistumaa iskunvaimentimen alapään kiinnityspultilla ja vieläpä molemmilla puolilla erikseen.
- Anonyymi
Jos eturenkaat säätää suoraan ja takarengas/renkaat ei ole suorassa, niin kulkeeko auto suoraan?
- Anonyymi
Liekö sillä merkitystä kun useimmissa autoissa ei ole takana säätöä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liekö sillä merkitystä kun useimmissa autoissa ei ole takana säätöä.
Silloin ne eturenkaat säädetään takarenkaiden ehdolla, että auto kulkee suoraan.
- Anonyymi
Miksi hammaslääkäri tienaa moninkertaisesti katuporariin verrattuna, vaikka katuporari tekee paljon isompia reikiä ja työ on raskaampaa?
- Anonyymi
Siksi että sinulla olisi ihmeteltävää. Siksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi että sinulla olisi ihmeteltävää. Siksi
Kun asiaa tarkemmin ajattelen, tästä lähtien poraankin hampaani itse akkuporakoneella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi että sinulla olisi ihmeteltävää. Siksi
Et ole ihan terävin keskustelija.
- Anonyymi
Ei se säätäjä tienaa kuin 15€/h.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se säätäjä tienaa kuin 15€/h.
Korkeintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole ihan terävin keskustelija.
Hihihihihihihihi. Hahahahahahahah. Muhahahahsssss
- Anonyymi
Hyvä huomio. Kiitos aamunauruista!
- Anonyymi
Korjaamot on yrityksiä, ja yritysten kuuluu kasvaa, eli tienata joka vuosi vähän edellistä vuotta enemmän, muuten ne eivät ole menestyviä. Kasvua voidaan saada menoja vähentämällä tai tuloja lisäämällä, eli vaikkapa hintoja nostamalla.
- Anonyymi
Olihan aika suoraviivainen ja lapsellinen juttu.
Kasvua ei saa kauaa vain hintoja nostamalla, sillä konstilla loppuu työt.
Ei kaikki pienet yritykset halua kasvaa, vaan toimia riittävän kannattavasti jotta sillä elää. Kasvattaminen on aina riski ja monet kaatuvat siihen.
Kasvun pitää tulla kysynnän kasvaessa ja sellaisella maltilla joka maksaa itseään kokoajan tai sitten pitää ottaa tosiaan riski ja ns. "All in" ja uskoa vahvasti, että nyt on isketty rahat ja velat kasvuun ja kannattavaan bisnekseen.
- Anonyymi
Pitää olla nääs vinoputkiasentaja suoraputkiasentajan lisäksi.
- Anonyymi
Aurauksen? Siis tarkoitatko lumiauraa vai aurausKULMIEN säätöä autoissa? Tulet saamaan mielenkiintosia vastauksia.
- Anonyymi
Mitä lumiauraa? Kurkiaurasta tietenkin kyseli ja sen säädöstä? Totuus ja fakta kylläkin on että mitä enemmän itse osaa ja pystyy jotain autohuoltoa tekemään, sitä isomman tilin tekee. Merkkihuollot ja -korjaamot ovat kyllä laillistettuja ryöstäjiä. Itse tekemällä satasen tuntiansioon pääseminen on mahdollista ihan hitaastikin kiiruhtaen ja tietää, mitä on tehty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko841786- 431419
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu1191230Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.871172Siltojen varjoissa
Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja2911151- 66983
- 56942
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!40917Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20910- 34864