Olin tuossa eräs päivä asentamassa peräkärryyn etuparkkivaloja. Kun testasin yhteyttä miinusjohdon ja peräkärryn rungon välillä, yleismittari ei piipannut. Kun kokeilin yhteyttä plussan ja miinuksen välillä, yleismittari piippasi. Kuitenkin, kun kytkin plussan plussaan ja miinuksen miinukseen, valot toimivat niin kuin pitääkin. Mistä johtuu, että miinuksen ja plussan välillä piippaa? Ei ymmärrä, ei!
Plussan ja miinuksen välillä yhteys
10
317
Vastaukset
- Anonyymi
Otappa kaikki polttimot pois ja mittaa sitten...
- Anonyymi
Vähän vaikea ottaa selvä mitä olet mittailut, mutta ehkä peräkärryssäsi on miinus vain johdossa, eikä yhteyttä runkoon.
Jos mittaat "plussan ja miinuksen välillä" niin yleismittarin virta menee tietysti sen hehkulangan läpi. Jos polttimo ei ollut paikallaan, niin varmaan joku muu polttimo kärryssä oli. - Anonyymi
Eli kyseessä oli sellainen tilanne, että etuparkkivalaisinta ei ollut vielä paikallaan. Kokeilin peräkärryn alta tulevien johtojen päitä piipata, jolloin yleismittari piippasi plus ja miinusjohtojen välillä olevan yhteyden. Sen ei käsittääkseni pitäisi olla mahdollista ilman oikosulkua johdoissa. Kuitenkin valot toimivat normaalisti valaisinten kytkemisen jälkeen??
- Anonyymi
Kokeileppas seuraavaksi lukea yllä olevat vastaukset vielä kerran uudelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeileppas seuraavaksi lukea yllä olevat vastaukset vielä kerran uudelleen.
Täytyy koittaa yrittää sisäistää saadut tiedot.
- Anonyymi
Tietenkin piippausyhteys syntyi muiden parkkivalojen läpi, ja miinusta ei oltu kytketty kärryn runkoon. Piippaus ei tarvitse suoraa oikosulkua, pienehkö vastuskin piippaa.
- Anonyymi
Ok, hyvä tietää. 👍
- Anonyymi
Olen joutunut korjaamaan joka kesä tuttavan peräkärryn valoja. Siinä on 7-napainen pistotulppa. Työ on kaikkein v-mäisintä sähkötyötä. Liittimet ovat aina hapettuneet, samoin pistotulppa ja rasia. Johtojen värit eivät vastaa netistä saatuja värejä. Miinus ei ole kärryn rungossa, mutta auton miinus on rungossa ja myös vetokuulassa.
Kun kunnollista testauslaitetta ei ole, niin kärry pitää testata kytkemällä autoon.
Valot on kytketty siten, että pysäköintivalot ovat erikseen vasemmalle ja oikealle, samoin tietysti vilkut. Jarruvalo on omalla johdolla ja vapaalla johdolla ladataan asuntovaunun akkua. Miinus on yhteinen. Kärry on matala, joutuu työskentelemään polvillaan.
Rasioissa on hiekan pölyä ja joskus myös vettä. - Anonyymi
Joskus on viisainta uusia koko peräkärryn valojärjestelmä ja ajatella
huollettavuutta ja kunnossa pitoa ennen edullisuutta niin kuin
nykyisin tuntuu olevan tapana.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v3910596- 372391
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362326- 951711
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511270Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?831232Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51155Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?265983- 52956
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36737