Onko jossain vikakoodeista selvitystä !
Laita linkki jos löydät
Kiinan diesel lämmitin vikakoodit
40
7885
Vastaukset
- Anonyymi
vikakoodit
- Anonyymi
Vikakoodi Kuvaus Vika Syy Suositellut ratkaisut
01 Lämmönvaihtimen ylikuumeneminen Anturi lähettää signaalin lämmittimen sammuttamiseksi. Lämmönvaihtimen lämpötila anturivyöhykkeellä on yli 250°C Tarkista lämmitysyksikön imu- ja ulostuloaukko lämmitetyn ilman esteettömän sisään- ja ulostulon varalta. Tarkista tuulettimen eheys ja sen suorituskyky. Tarkista lämpötila-anturi ja vaihda se tarvittaessa. (katso korjauskäsikirjan kohdat 5.3-5.4) Tarkasta lämmönvaihdin. Tarkista ja poista tarvittaessa hiilijäämät lämmönvaihtimen sisältä (katso korjauskäsikirjan kohdat 5.8-5.9)
02 Imulämpötila-anturin mahdollinen ylikuumeneminen. Anturin lämpötila (ohjausyksikkö) on yli 55 astetta. Ohjausyksikkö ei ole jäähtynyt riittävästi 5 minuutin aikana. puhdistus ennen käynnistystä tai ohjausyksikön ylikuumeneminen käytön aikana. Tarkista lämmitysyksikön imu- ja poistoaukot esteettömän ilman pääsyn ja ulostulon varalta ja käynnistä lämmitin uudelleen sen jäähdyttämiseksi. Vaihda ohjausyksikkö. (katso korjauskäsikirjan kohta 5.7)
05 Viallinen lämpötila-anturi (PLANAR-2D) tai liekin ilmaisin Oikosulku koteloon tai avoin piiri anturin johdotuksessa. Tarkista anturi kuten kohdassa 5.3 tai 5.5, vaihda tarvittaessa.
04 tai 06 Viallinen lämpötila-anturi ohjausyksikössä Lämpötila-anturi epäkunnossa (sijaitsee ohjausyksikössä, ei voi vaihtaa) Vaihda ohjausyksikkö (katso korjauskäsikirjan kohta 5.7)
07 Ylikuumenemisanturi - avoin piiri Viallinen anturi. Liitinriman koskettimien hapettuminen. Tarkista, ettei ylikuumenemisanturin piiri ole auki. Poista hapettuminen liittimen koskettimista.
08 Katso vikakoodi 29.
09 Viallinen hehkutulppa Oikosulku, avoin virtapiiri, viallinen ohjausyksikkö. Tarkista hehkutulppa, vaihda tarvittaessa. (katso korjauskäsikirjan kohta 5.1) Tarkista ohjausyksikkö, vaihda tarvittaessa. (katso korjauskäsikirjan kohta 5.7)
10 Ilmapuhaltimen sähkömoottori ei kehitä tarvittavaa nopeutta. Lisääntynyt kitka laakereissa tai kosketus juoksupyörän ja puhaltimen tuulettimen suojuksen välillä. Viallinen sähkömoottori. Tarkista sähkömoottori, jos mahdollista, korjaa vika. Vaihda ilmapuhallin tarvittaessa (katso korjauskäsikirjan kohta 5.6). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vikakoodi Kuvaus Vika Syy Suositellut ratkaisut
01 Lämmönvaihtimen ylikuumeneminen Anturi lähettää signaalin lämmittimen sammuttamiseksi. Lämmönvaihtimen lämpötila anturivyöhykkeellä on yli 250°C Tarkista lämmitysyksikön imu- ja ulostuloaukko lämmitetyn ilman esteettömän sisään- ja ulostulon varalta. Tarkista tuulettimen eheys ja sen suorituskyky. Tarkista lämpötila-anturi ja vaihda se tarvittaessa. (katso korjauskäsikirjan kohdat 5.3-5.4) Tarkasta lämmönvaihdin. Tarkista ja poista tarvittaessa hiilijäämät lämmönvaihtimen sisältä (katso korjauskäsikirjan kohdat 5.8-5.9)
02 Imulämpötila-anturin mahdollinen ylikuumeneminen. Anturin lämpötila (ohjausyksikkö) on yli 55 astetta. Ohjausyksikkö ei ole jäähtynyt riittävästi 5 minuutin aikana. puhdistus ennen käynnistystä tai ohjausyksikön ylikuumeneminen käytön aikana. Tarkista lämmitysyksikön imu- ja poistoaukot esteettömän ilman pääsyn ja ulostulon varalta ja käynnistä lämmitin uudelleen sen jäähdyttämiseksi. Vaihda ohjausyksikkö. (katso korjauskäsikirjan kohta 5.7)
05 Viallinen lämpötila-anturi (PLANAR-2D) tai liekin ilmaisin Oikosulku koteloon tai avoin piiri anturin johdotuksessa. Tarkista anturi kuten kohdassa 5.3 tai 5.5, vaihda tarvittaessa.
04 tai 06 Viallinen lämpötila-anturi ohjausyksikössä Lämpötila-anturi epäkunnossa (sijaitsee ohjausyksikössä, ei voi vaihtaa) Vaihda ohjausyksikkö (katso korjauskäsikirjan kohta 5.7)
07 Ylikuumenemisanturi - avoin piiri Viallinen anturi. Liitinriman koskettimien hapettuminen. Tarkista, ettei ylikuumenemisanturin piiri ole auki. Poista hapettuminen liittimen koskettimista.
08 Katso vikakoodi 29.
09 Viallinen hehkutulppa Oikosulku, avoin virtapiiri, viallinen ohjausyksikkö. Tarkista hehkutulppa, vaihda tarvittaessa. (katso korjauskäsikirjan kohta 5.1) Tarkista ohjausyksikkö, vaihda tarvittaessa. (katso korjauskäsikirjan kohta 5.7)
10 Ilmapuhaltimen sähkömoottori ei kehitä tarvittavaa nopeutta. Lisääntynyt kitka laakereissa tai kosketus juoksupyörän ja puhaltimen tuulettimen suojuksen välillä. Viallinen sähkömoottori. Tarkista sähkömoottori, jos mahdollista, korjaa vika. Vaihda ilmapuhallin tarvittaessa (katso korjauskäsikirjan kohta 5.6).11 Viallinen ilman lämpötila-anturi (imu) vain mallille PLANAR8DM. Mekaaninen vika. Lohkon koskettimien hapettuminen. Tarkista liitäntäjohdot. Tarkista anturi (katso korjauskäsikirjan kohta 5.4).
12 Sammuta, ylijännite yli 30 V (24 V) tai yli 16 V (12 V). Viallinen jännitteensäädin. Viallinen akku. Tarkista akun navat ja johdot. Tarkista akku, lataa se tai vaihda tarvittaessa
13 Sammuta, matala jännite, alle 20 V (24 V) tai alle 10 V (12 V) Viallinen jännitesäädin. Viallinen akku. Tarkista akun navat ja johdot. Tarkista akku, lataa se tai vaihda tarvittaessa
11 Viallinen ilman lämpötila-anturi (imu) vain mallille PLANAR8DM. Mekaaninen vika. Lohkon koskettimien hapettuminen. Tarkista liitäntäjohdot. Tarkista anturi (katso korjauskäsikirjan kohta 5.4).
12 Sammuta, ylijännite yli 30 V (24 V) tai yli 16 V (12 V). Viallinen jännitteensäädin. Viallinen akku. Tarkista akun navat ja johdot. Tarkista akku, lataa se tai vaihda tarvittaessa
15 Sammuta, matala jännite, alle 20 V (24 V) tai alle 10 V (12 V) Viallinen jännitesäädin. Viallinen akku. Tarkista akun navat ja johdot. Tarkista akku, lataa se tai vaihda tarvittaessa
13 Lämmitin ei käynnisty - kaksi automaattista käynnistysyritystä epäonnistui. Säiliössä ei ole polttoainetta Täytä polttoainesäiliö.
13 Lämmitin ei käynnisty - kaksi automaattista käynnistysyritystä epäonnistui. Riittämätön polttoaineen saanti. Poista polttoaineletkun vuoto tai tukos. Tarkista polttoainepumpun suorituskyky, vaihda tarvittaessa (katso korjauskäsikirjan kohta 5.10).
13 Lämmitin ei käynnisty - kaksi automaattista käynnistysyritystä epäonnistui. Tukkeutunut poistokanava tai palamisilman imuaukko. Puhdista ilmanotto- tai poistoilmakanava mahdollisesta tukkeutumisesta.
13 Lämmitin ei käynnisty - kaksi automaattista käynnistysyritystä epäonnistui. Polttoainelaatu ei vastaa käyttöolosuhteita matalissa lämpötiloissa. Vaihda polttoaine, katso käyttöohje.
13 Lämmitin ei käynnisty - kaksi automaattista käynnistysyritystä epäonnistui. Hehkutulpan riittämätön esilämmitys, viallinen ohjausyksikkö. Tarkista pistoke, vaihda tarvittaessa (katso korjauskäsikirjan kohta 5.1). Tarkista ohjausyksikön syöttämä jännite, vaihda tarvittaessa.
13 Lämmitin ei käynnisty - kaksi automaattista käynnistysyritystä epäonnistui. Juoksupyörä koskettaa puhaltimen tuulettimen vaippaa ja sen seurauksena ilman virtaus palotilaan vähenee. Vaihda puhallin, kun olet todennut sen toimintahäiriön. (katso korjauskäsikirjan kohta 5.6).
13 Lämmitin ei käynnisty - kaksi automaattista käynnistysyritystä epäonnistui. CC:n hehkutulpan kotelo on tukossa. Tukkeutunut hehkutulpan näyttö tai sitä ei ole asennettu kokonaan koteloon. Puhdista hehkutulpan reikä. Vaihda hehkutulpan suojus tarvittaessa ja asenna se kohdan 5.2 mukaisesti.
16 Tyhjennysajan aikana lämpötila-anturia ei jäähtynyt. Tuuletusaika ylittyi. Lämpötila-anturi ei jäähtynyt riittävästi 5 minuutin tyhjennysajan ennen käynnistystä. Tarkista lämmittimen imu- ja ulostulo ilman esteetöntä sisään- ja ulostuloa varten. Tarkista tuulettimen eheys ja toiminta. Tarkista anturi, vaihda tarvittaessa
17 Viallinen polttoainepumppu Oikosulku tai avoin piiri polttoainepumpun johdoissa. Tarkista polttoainepumpun johdot oikosulun ja katkoksen varalta. Tarkista ylikuumenemisanturin johdot, eristyksen eheys.
20 Lämmitin ei käynnisty Virtajohtosarjan sulakkeet palaneet. Tarkista sulakkeet ja vaihda tarvittaessa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11 Viallinen ilman lämpötila-anturi (imu) vain mallille PLANAR8DM. Mekaaninen vika. Lohkon koskettimien hapettuminen. Tarkista liitäntäjohdot. Tarkista anturi (katso korjauskäsikirjan kohta 5.4).
12 Sammuta, ylijännite yli 30 V (24 V) tai yli 16 V (12 V). Viallinen jännitteensäädin. Viallinen akku. Tarkista akun navat ja johdot. Tarkista akku, lataa se tai vaihda tarvittaessa
13 Sammuta, matala jännite, alle 20 V (24 V) tai alle 10 V (12 V) Viallinen jännitesäädin. Viallinen akku. Tarkista akun navat ja johdot. Tarkista akku, lataa se tai vaihda tarvittaessa
11 Viallinen ilman lämpötila-anturi (imu) vain mallille PLANAR8DM. Mekaaninen vika. Lohkon koskettimien hapettuminen. Tarkista liitäntäjohdot. Tarkista anturi (katso korjauskäsikirjan kohta 5.4).
12 Sammuta, ylijännite yli 30 V (24 V) tai yli 16 V (12 V). Viallinen jännitteensäädin. Viallinen akku. Tarkista akun navat ja johdot. Tarkista akku, lataa se tai vaihda tarvittaessa
15 Sammuta, matala jännite, alle 20 V (24 V) tai alle 10 V (12 V) Viallinen jännitesäädin. Viallinen akku. Tarkista akun navat ja johdot. Tarkista akku, lataa se tai vaihda tarvittaessa
13 Lämmitin ei käynnisty - kaksi automaattista käynnistysyritystä epäonnistui. Säiliössä ei ole polttoainetta Täytä polttoainesäiliö.
13 Lämmitin ei käynnisty - kaksi automaattista käynnistysyritystä epäonnistui. Riittämätön polttoaineen saanti. Poista polttoaineletkun vuoto tai tukos. Tarkista polttoainepumpun suorituskyky, vaihda tarvittaessa (katso korjauskäsikirjan kohta 5.10).
13 Lämmitin ei käynnisty - kaksi automaattista käynnistysyritystä epäonnistui. Tukkeutunut poistokanava tai palamisilman imuaukko. Puhdista ilmanotto- tai poistoilmakanava mahdollisesta tukkeutumisesta.
13 Lämmitin ei käynnisty - kaksi automaattista käynnistysyritystä epäonnistui. Polttoainelaatu ei vastaa käyttöolosuhteita matalissa lämpötiloissa. Vaihda polttoaine, katso käyttöohje.
13 Lämmitin ei käynnisty - kaksi automaattista käynnistysyritystä epäonnistui. Hehkutulpan riittämätön esilämmitys, viallinen ohjausyksikkö. Tarkista pistoke, vaihda tarvittaessa (katso korjauskäsikirjan kohta 5.1). Tarkista ohjausyksikön syöttämä jännite, vaihda tarvittaessa.
13 Lämmitin ei käynnisty - kaksi automaattista käynnistysyritystä epäonnistui. Juoksupyörä koskettaa puhaltimen tuulettimen vaippaa ja sen seurauksena ilman virtaus palotilaan vähenee. Vaihda puhallin, kun olet todennut sen toimintahäiriön. (katso korjauskäsikirjan kohta 5.6).
13 Lämmitin ei käynnisty - kaksi automaattista käynnistysyritystä epäonnistui. CC:n hehkutulpan kotelo on tukossa. Tukkeutunut hehkutulpan näyttö tai sitä ei ole asennettu kokonaan koteloon. Puhdista hehkutulpan reikä. Vaihda hehkutulpan suojus tarvittaessa ja asenna se kohdan 5.2 mukaisesti.
16 Tyhjennysajan aikana lämpötila-anturia ei jäähtynyt. Tuuletusaika ylittyi. Lämpötila-anturi ei jäähtynyt riittävästi 5 minuutin tyhjennysajan ennen käynnistystä. Tarkista lämmittimen imu- ja ulostulo ilman esteetöntä sisään- ja ulostuloa varten. Tarkista tuulettimen eheys ja toiminta. Tarkista anturi, vaihda tarvittaessa
17 Viallinen polttoainepumppu Oikosulku tai avoin piiri polttoainepumpun johdoissa. Tarkista polttoainepumpun johdot oikosulun ja katkoksen varalta. Tarkista ylikuumenemisanturin johdot, eristyksen eheys.
20 Lämmitin ei käynnisty Virtajohtosarjan sulakkeet palaneet. Tarkista sulakkeet ja vaihda tarvittaessa20 Lämmitin ei käynnisty Ei tiedonsiirtoa säätimen ja ohjausyksikön välillä. Ohjain ei vastaanota tietoja ohjausyksiköltä. Tarkista liittimet ja liitäntäjohtosarjan vihreä johto. Poista hapetus liittimistä. Tarkista säädin ja liitäntäjohtosarja, vaihda tarvittaessa. Jos säädin on toiminnassa, vaihda ohjausyksikkö.
27 Moottori ei pyöri Vaurioitunut laakeri tai roottori, vieraat esineet jne. Tarkista sähkömoottorin piirilevyyn ja ohjausyksikköön johtavat liittimet ja johdot. Poista vika, jos mahdollista. (katso korjauskäsikirjan kohta 5.6)
28 Moottori pyörii. Nopeutta ei säädetä. Viallinen sähkömoottorin ohjauskortti tai lämmitin CU. Vaihda ilmapuhallin.
08 tai 29 Liekkivika lämmittimen käytön aikana. Riittämätön polttoaineen syöttö. Viallinen polttoainepumppu. Viallinen liekin ilmaisin. Tarkista polttoaineletkujen vuodot tai tukkeutuminen, kiristä polttoaineletkujen puristimet. Tarkista paloilman imu- ja pakoputki. Tarkista polttoainepumpun syöttämän polttoaineen määrä ja vaihda se tarvittaessa. (katso korjauskäsikirjan kohta 5.10) Jos lämmitin käynnistyy, tarkista liekin ilmaisin ja vaihda se tarvittaessa. (katso korjauskäsikirjan kohdat 5.3 tai 5.5)
30 Lämmitin ei käynnisty Ei tiedonsiirtoa säätimen ja ohjausyksikön välillä. Ohjausyksikkö ei vastaanota tietoja ohjaimelta. Tarkista liittimet ja valkoinen johto liitäntäjohtosarjassa. Poista liittimien hapettuminen. Tarkista ohjain ja liitäntäjohto, vaihda tarvittaessa. Jos ohjain on toiminnassa, vaihda ohjausyksikkö.
31 Kuuman ilman ulostulon lämpötila-anturin ylikuumeneminen. Planar 8DM kuuman ilman lämpötila-anturi antaa signaalin lämmittimen sammuttamiseksi. Tarkista lämpötila-anturi (katso korjauskäsikirjan kohta 5.4) vain PLANAR-8DM
32 Viallinen lämpötila-anturi ilmanottoaukossa. Viallinen lämpötila-anturi ilmanottoaukossa. Tarkista liitäntäjohdot. Tarkista anturi (korjauskäsikirjan kohta 5.4). vain PLANAR-8DM
33 Lämmittimen ohjaus on tukossa Virhe "Ylikuumeneminen" toistuu kolme kertaa. Katso ohjeet lämmittimen lukituksen avaamisesta. vain PLANAR-8DM:lle
34 Väärä komponenttikokoonpano Yksi lämpötila-antureista (imu, lähtö tai ylikuumeneminen) on asennettu väärään paikkaan ja antaa väärän signaalin. Yksi lämpötila-antureista (imu, lähtö tai ylikuumeneminen) on asennettu väärään paikkaan ja antaa väärän signaalin.
35 Liekkivika Syöttöjännitteen lasku. Tarkista akku, johdot. (Jännite voi pudota sähkökäynnistimen pitkäaikaisen käytön vuoksi) vain PLANAR-8DM
36 Liekin ilmaisimen lämpötila normaalia korkeampi Viallinen liekinilmaisin. Palamiskammion stabilisaattorin toimintahäiriö. Tarkistusliekin ilmaisin (korjauskäsikirjan kohta 5.5). Tarkista palotila. (kohta 5.8 korjauskäsikirjassa) vain mallille PLANAR-8DM
78 Liekkivika käytön aikana. Ilmakupla polttoainejärjestelmässä. Viallinen polttoainepumppu. Viallinen liekin ilmaisin. Tarkista polttoaineletkut vuotojen tai tukkeutumisen varalta. Kiristä polttoaineletkun puristimet. Tarkista palamisilman imu- ja poistokanava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
20 Lämmitin ei käynnisty Ei tiedonsiirtoa säätimen ja ohjausyksikön välillä. Ohjain ei vastaanota tietoja ohjausyksiköltä. Tarkista liittimet ja liitäntäjohtosarjan vihreä johto. Poista hapetus liittimistä. Tarkista säädin ja liitäntäjohtosarja, vaihda tarvittaessa. Jos säädin on toiminnassa, vaihda ohjausyksikkö.
27 Moottori ei pyöri Vaurioitunut laakeri tai roottori, vieraat esineet jne. Tarkista sähkömoottorin piirilevyyn ja ohjausyksikköön johtavat liittimet ja johdot. Poista vika, jos mahdollista. (katso korjauskäsikirjan kohta 5.6)
28 Moottori pyörii. Nopeutta ei säädetä. Viallinen sähkömoottorin ohjauskortti tai lämmitin CU. Vaihda ilmapuhallin.
08 tai 29 Liekkivika lämmittimen käytön aikana. Riittämätön polttoaineen syöttö. Viallinen polttoainepumppu. Viallinen liekin ilmaisin. Tarkista polttoaineletkujen vuodot tai tukkeutuminen, kiristä polttoaineletkujen puristimet. Tarkista paloilman imu- ja pakoputki. Tarkista polttoainepumpun syöttämän polttoaineen määrä ja vaihda se tarvittaessa. (katso korjauskäsikirjan kohta 5.10) Jos lämmitin käynnistyy, tarkista liekin ilmaisin ja vaihda se tarvittaessa. (katso korjauskäsikirjan kohdat 5.3 tai 5.5)
30 Lämmitin ei käynnisty Ei tiedonsiirtoa säätimen ja ohjausyksikön välillä. Ohjausyksikkö ei vastaanota tietoja ohjaimelta. Tarkista liittimet ja valkoinen johto liitäntäjohtosarjassa. Poista liittimien hapettuminen. Tarkista ohjain ja liitäntäjohto, vaihda tarvittaessa. Jos ohjain on toiminnassa, vaihda ohjausyksikkö.
31 Kuuman ilman ulostulon lämpötila-anturin ylikuumeneminen. Planar 8DM kuuman ilman lämpötila-anturi antaa signaalin lämmittimen sammuttamiseksi. Tarkista lämpötila-anturi (katso korjauskäsikirjan kohta 5.4) vain PLANAR-8DM
32 Viallinen lämpötila-anturi ilmanottoaukossa. Viallinen lämpötila-anturi ilmanottoaukossa. Tarkista liitäntäjohdot. Tarkista anturi (korjauskäsikirjan kohta 5.4). vain PLANAR-8DM
33 Lämmittimen ohjaus on tukossa Virhe "Ylikuumeneminen" toistuu kolme kertaa. Katso ohjeet lämmittimen lukituksen avaamisesta. vain PLANAR-8DM:lle
34 Väärä komponenttikokoonpano Yksi lämpötila-antureista (imu, lähtö tai ylikuumeneminen) on asennettu väärään paikkaan ja antaa väärän signaalin. Yksi lämpötila-antureista (imu, lähtö tai ylikuumeneminen) on asennettu väärään paikkaan ja antaa väärän signaalin.
35 Liekkivika Syöttöjännitteen lasku. Tarkista akku, johdot. (Jännite voi pudota sähkökäynnistimen pitkäaikaisen käytön vuoksi) vain PLANAR-8DM
36 Liekin ilmaisimen lämpötila normaalia korkeampi Viallinen liekinilmaisin. Palamiskammion stabilisaattorin toimintahäiriö. Tarkistusliekin ilmaisin (korjauskäsikirjan kohta 5.5). Tarkista palotila. (kohta 5.8 korjauskäsikirjassa) vain mallille PLANAR-8DM
78 Liekkivika käytön aikana. Ilmakupla polttoainejärjestelmässä. Viallinen polttoainepumppu. Viallinen liekin ilmaisin. Tarkista polttoaineletkut vuotojen tai tukkeutumisen varalta. Kiristä polttoaineletkun puristimet. Tarkista palamisilman imu- ja poistokanava.
Chinese Diesel Heater Error Codes
The following error codes may apply to many of the Chinese diesel heater units, however the codes for the name brand units (such as Eberspacher and Webasto) will be different.
Chinese Diesel Heater Error Codes:
ERROR
CODE ISSUE SOLUTION
E-01 Undervoltage of power supply – battery doesn’t have enough power • Recharge your battery before turning the diesel heater back on
E-02 Overvoltage of power supply – voltage is over the permitted level • Reduce the voltage to 12 volts
E-03 Glow plug fault – ignition plug failure • Check glow plug and leads (replace if necessary)
• Possibly low voltage
E-04 Fuel pump fault – fuel pump broken/ not working • Check the fuel pump’s getting power
• Check all fuel lines are intact
• Check there’s enough fuel in the tank
• Possibly low voltage
E-05 Overheating of the machine • Check air intake isn’t blocked
• Check all vents are unblocked
• Check fan is working correctly
• Check that ducting hasn’t been crushed
• Check the temperature sensor on the housing
E-06 Motor fault – fan motor issue • Check that the fan is turning freely
• Possibly low voltage
• Check the magnet polarity and Holzer sensor position
(see video below)
E-07 Broken circuit fault – communication broken between the heater and controller • Check all plugs and connections
• Possibly low voltage
E-08 Flame out – low fuel or air in fuel lines • Check fuel levels in fuel tank
• Check fuel filter is full
• Check for blockages in fuel supply
• Check all fuel connections are good
• Possibly low voltage
• May need to restart multiple times to refill fuel
E-09 Sensor fault • Check sensor plug isn’t loose/ broken
• Check the circuit
E-10 Ignition failure • Check lines & pump for blockages
• Check fuel supply
• Indicates multiple restarts without success (due to other errors)
Clearing Error Codes
To try and clear an Error Code after various troubleshooting, take the fuse out, then put it back in again before restarting the diesel heater. You may need to do this after trying to restart the diesel heater multiple times, as they can ‘lock out’ after 6 or so restart attempts.
E-06 Error
Here’s a handy video showing how to stop your diesel heater fan from touching other things and throwing the E-06 code. It also shows what (and where) the magnet polarity and Holzer sensors are, plus why it’s important for them to be perfectly lined up.
https://myrigadventures.com/chinese-diesel-heater-problems/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Chinese Diesel Heater Error Codes
The following error codes may apply to many of the Chinese diesel heater units, however the codes for the name brand units (such as Eberspacher and Webasto) will be different.
Chinese Diesel Heater Error Codes:
ERROR
CODE ISSUE SOLUTION
E-01 Undervoltage of power supply – battery doesn’t have enough power • Recharge your battery before turning the diesel heater back on
E-02 Overvoltage of power supply – voltage is over the permitted level • Reduce the voltage to 12 volts
E-03 Glow plug fault – ignition plug failure • Check glow plug and leads (replace if necessary)
• Possibly low voltage
E-04 Fuel pump fault – fuel pump broken/ not working • Check the fuel pump’s getting power
• Check all fuel lines are intact
• Check there’s enough fuel in the tank
• Possibly low voltage
E-05 Overheating of the machine • Check air intake isn’t blocked
• Check all vents are unblocked
• Check fan is working correctly
• Check that ducting hasn’t been crushed
• Check the temperature sensor on the housing
E-06 Motor fault – fan motor issue • Check that the fan is turning freely
• Possibly low voltage
• Check the magnet polarity and Holzer sensor position
(see video below)
E-07 Broken circuit fault – communication broken between the heater and controller • Check all plugs and connections
• Possibly low voltage
E-08 Flame out – low fuel or air in fuel lines • Check fuel levels in fuel tank
• Check fuel filter is full
• Check for blockages in fuel supply
• Check all fuel connections are good
• Possibly low voltage
• May need to restart multiple times to refill fuel
E-09 Sensor fault • Check sensor plug isn’t loose/ broken
• Check the circuit
E-10 Ignition failure • Check lines & pump for blockages
• Check fuel supply
• Indicates multiple restarts without success (due to other errors)
Clearing Error Codes
To try and clear an Error Code after various troubleshooting, take the fuse out, then put it back in again before restarting the diesel heater. You may need to do this after trying to restart the diesel heater multiple times, as they can ‘lock out’ after 6 or so restart attempts.
E-06 Error
Here’s a handy video showing how to stop your diesel heater fan from touching other things and throwing the E-06 code. It also shows what (and where) the magnet polarity and Holzer sensors are, plus why it’s important for them to be perfectly lined up.
https://myrigadventures.com/chinese-diesel-heater-problems/"Halvat" kiinalaiset diesellämmittimet ovat erittäin suosittuja asuntovaunu- ja matkailuautoyhteisössä. Kuten useimmat eBaysta löytyvät asiat, ei kuitenkaan ole olemassa sellaista asiaa kuin "jälkihuolto" tai "tekninen tuki". Kun teet ostoksen, jäät laitteidesi tehtäväksi asentamaan asia ja selvittämään laitteen kanssa matkan varrella mahdollisesti ilmenevät ongelmat.
Mutta älä vaivu epätoivoon! Asialle on omistettu useita Facebook-ryhmiä, jotka ovat täynnä tietoa ja armeijan avuliaita ihmisiä, jos joudut suolakurkkuun.
Olen myös koonnut tämän kiinalaisen diesellämmittimen ongelmia -viestin niin paljon kuin pystyin keräämään. Mukana ovat virhekoodit sekä monet vianetsintäratkaisut, jotka ihmiset ovat havainneet hyödyllisiksi omien diesellämmittimiensä kanssa.
Tämä viesti on omistettu yleisten kiinalaisten diesellämmittimien ongelmien luetteloimiseen ja ratkaisujen löytämiseen mahdollisuuksien mukaan. Jos sinulla on tietoja, joita haluat lisätä (tai muuttaa) tähän luetteloon, jätä kommentti alas tai lähetä minulle sähköpostia.
Lataa 12-sivuinen Diesel Heater Cheat Sheet säilyttääksesi pakettiautossa koko ajan!
Täysi vastuuvapauslauseke: En ole diesellämmittimien asiantuntija! Olen kuitenkin tutkinut laajasti luodakseni yhden suuren kokoelman niin monista kiinalaisista diesellämmittimien ongelmista ja vianetsintäratkaisuista kuin voin löytää auttaakseni muita heidän diesellämmittimen ongelmissaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Halvat" kiinalaiset diesellämmittimet ovat erittäin suosittuja asuntovaunu- ja matkailuautoyhteisössä. Kuten useimmat eBaysta löytyvät asiat, ei kuitenkaan ole olemassa sellaista asiaa kuin "jälkihuolto" tai "tekninen tuki". Kun teet ostoksen, jäät laitteidesi tehtäväksi asentamaan asia ja selvittämään laitteen kanssa matkan varrella mahdollisesti ilmenevät ongelmat.
Mutta älä vaivu epätoivoon! Asialle on omistettu useita Facebook-ryhmiä, jotka ovat täynnä tietoa ja armeijan avuliaita ihmisiä, jos joudut suolakurkkuun.
Olen myös koonnut tämän kiinalaisen diesellämmittimen ongelmia -viestin niin paljon kuin pystyin keräämään. Mukana ovat virhekoodit sekä monet vianetsintäratkaisut, jotka ihmiset ovat havainneet hyödyllisiksi omien diesellämmittimiensä kanssa.
Tämä viesti on omistettu yleisten kiinalaisten diesellämmittimien ongelmien luetteloimiseen ja ratkaisujen löytämiseen mahdollisuuksien mukaan. Jos sinulla on tietoja, joita haluat lisätä (tai muuttaa) tähän luetteloon, jätä kommentti alas tai lähetä minulle sähköpostia.
Lataa 12-sivuinen Diesel Heater Cheat Sheet säilyttääksesi pakettiautossa koko ajan!
Täysi vastuuvapauslauseke: En ole diesellämmittimien asiantuntija! Olen kuitenkin tutkinut laajasti luodakseni yhden suuren kokoelman niin monista kiinalaisista diesellämmittimien ongelmista ja vianetsintäratkaisuista kuin voin löytää auttaakseni muita heidän diesellämmittimen ongelmissaan.VIRHEKOODI
_ ONGELMA RATKAISU
E-01 Virtalähteen alijännite – akussa ei ole tarpeeksi virtaa • Lataa akku ennen kuin kytket diesellämmittimen takaisin päälle
E-02 Virtalähteen ylijännite – jännite ylittää sallitun tason • Alenna jännite 12 volttiin
E-03 Hehkutulpan vika – sytytystulpan vika • Tarkista hehkutulpat ja johdot (vaihda tarvittaessa)
• Mahdollisesti alhainen jännite
E-04 Polttoainepumpun vika – polttoainepumppu rikki/ei toimi • Tarkista, että polttoainepumppu saa virtaa
• Tarkista, että kaikki polttoaineletkut ovat ehjät
• Tarkista, että säiliössä on tarpeeksi polttoainetta
• Mahdollisesti alhainen jännite
E-05 Koneen ylikuumeneminen • Tarkista, ettei ilmanotto ole tukossa
• Tarkista, että kaikki tuuletusaukot ovat tukossa
• Tarkista, että tuuletin toimii oikein
• Tarkista, ettei kanava ole puristunut
• Tarkista kotelon lämpötila-anturi
E-06 Moottorivika - puhaltimen moottoriongelma • Tarkista, että puhallin pyörii vapaasti
• Mahdollisesti alhainen jännite
• Tarkista magneetin napaisuus ja Holzer-anturin asento
(katso video alla)
E-07 Vika piirissä – tiedonsiirto katkennut lämmittimen ja ohjaimen välillä • Tarkista kaikki pistokkeet ja liitännät.
• Mahdollisesti alhainen jännite
E-08 Liekki sammutettu – polttoaine on vähissä tai ilma polttoainelinjoissa • Tarkista polttoainesäiliön polttoainetasot
• Tarkista, että polttoaineensuodatin on täynnä
• Tarkista, onko polttoaineen syöttö
tukossa • Tarkista, että kaikki polttoaineliitännät ovat kunnossa
• Mahdollisesti alhainen jännite
• Saattaa olla tarpeen käynnistää useita kertoja polttoaineen lisäämiseksi
E-09 Anturin vika • Tarkista, ettei anturin pistoke ole löysällä tai rikki.
• Tarkista piiri
E-10 Sytytysvika • Tarkista linjat ja pumppu tukosten varalta
• Tarkista polttoaineen syöttö
• Osoittaa useiden uudelleenkäynnistysten epäonnistumisen (muista virheistä johtuen) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VIRHEKOODI
_ ONGELMA RATKAISU
E-01 Virtalähteen alijännite – akussa ei ole tarpeeksi virtaa • Lataa akku ennen kuin kytket diesellämmittimen takaisin päälle
E-02 Virtalähteen ylijännite – jännite ylittää sallitun tason • Alenna jännite 12 volttiin
E-03 Hehkutulpan vika – sytytystulpan vika • Tarkista hehkutulpat ja johdot (vaihda tarvittaessa)
• Mahdollisesti alhainen jännite
E-04 Polttoainepumpun vika – polttoainepumppu rikki/ei toimi • Tarkista, että polttoainepumppu saa virtaa
• Tarkista, että kaikki polttoaineletkut ovat ehjät
• Tarkista, että säiliössä on tarpeeksi polttoainetta
• Mahdollisesti alhainen jännite
E-05 Koneen ylikuumeneminen • Tarkista, ettei ilmanotto ole tukossa
• Tarkista, että kaikki tuuletusaukot ovat tukossa
• Tarkista, että tuuletin toimii oikein
• Tarkista, ettei kanava ole puristunut
• Tarkista kotelon lämpötila-anturi
E-06 Moottorivika - puhaltimen moottoriongelma • Tarkista, että puhallin pyörii vapaasti
• Mahdollisesti alhainen jännite
• Tarkista magneetin napaisuus ja Holzer-anturin asento
(katso video alla)
E-07 Vika piirissä – tiedonsiirto katkennut lämmittimen ja ohjaimen välillä • Tarkista kaikki pistokkeet ja liitännät.
• Mahdollisesti alhainen jännite
E-08 Liekki sammutettu – polttoaine on vähissä tai ilma polttoainelinjoissa • Tarkista polttoainesäiliön polttoainetasot
• Tarkista, että polttoaineensuodatin on täynnä
• Tarkista, onko polttoaineen syöttö
tukossa • Tarkista, että kaikki polttoaineliitännät ovat kunnossa
• Mahdollisesti alhainen jännite
• Saattaa olla tarpeen käynnistää useita kertoja polttoaineen lisäämiseksi
E-09 Anturin vika • Tarkista, ettei anturin pistoke ole löysällä tai rikki.
• Tarkista piiri
E-10 Sytytysvika • Tarkista linjat ja pumppu tukosten varalta
• Tarkista polttoaineen syöttö
• Osoittaa useiden uudelleenkäynnistysten epäonnistumisen (muista virheistä johtuen)Virhekoodien tyhjennys
Voit yrittää poistaa virhekoodin useiden vianmäärityksen jälkeen irrottamalla sulakkeen ja asettamalla sen sitten takaisin paikalleen ennen diesellämmittimen käynnistämistä uudelleen. Sinun on ehkä tehtävä tämä yrittäessäsi käynnistää diesellämmittimen uudelleen useita kertoja, koska ne voivat "lukkiutua" noin 6 uudelleenkäynnistysyrityksen jälkeen.
E-06 Virhe
Tässä on kätevä video, joka näyttää, kuinka voit estää diesellämmittimen tuuletinta koskemasta muihin asioihin ja heittämästä E-06-koodia. Se näyttää myös, mitä (ja missä) magneetin napaisuus ja Holzer-anturit ovat, sekä miksi on tärkeää, että ne ovat täydellisesti linjassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virhekoodien tyhjennys
Voit yrittää poistaa virhekoodin useiden vianmäärityksen jälkeen irrottamalla sulakkeen ja asettamalla sen sitten takaisin paikalleen ennen diesellämmittimen käynnistämistä uudelleen. Sinun on ehkä tehtävä tämä yrittäessäsi käynnistää diesellämmittimen uudelleen useita kertoja, koska ne voivat "lukkiutua" noin 6 uudelleenkäynnistysyrityksen jälkeen.
E-06 Virhe
Tässä on kätevä video, joka näyttää, kuinka voit estää diesellämmittimen tuuletinta koskemasta muihin asioihin ja heittämästä E-06-koodia. Se näyttää myös, mitä (ja missä) magneetin napaisuus ja Holzer-anturit ovat, sekä miksi on tärkeää, että ne ovat täydellisesti linjassa.Kiinalainen diesellämmitin puhaltaa kylmää ilmaa
Vaikuttaa siltä, että taustalla on monia syitä siihen, miksi diesellämmitin puhaltaa kylmää ilmaa tai ei käynnisty täysin. Tässä on joitain vianetsintäkohteita, joita voit tehdä, jos diesellämmittimesi puhaltaa kylmää ilmaa.
Polttoaineen vianmääritys
Tarkista, että polttoaineletku on puhdas ja polttoaine kulkee vapaasti (ei ilmakuplia, halkeamia tai esteitä)
Saattaa vaatia useita käynnistyksiä, jotta kaikki ilma saadaan pois linjasta
Varmista, että polttoaine kulkee onnistuneesti diesellämmitinyksikköön (vedä polttoaineletku irti lämmittimestä ja varmista, että se pumppaa läpi)
Onko diesel hyytelöitynyt (voi tapahtua, kun lämpötila laskee alle -12 ºC/ 10 ºF)?
Kokeile vaihtaa polttoainesuodatin laadukkaampaan
Jos saat E-10:n (ei käynnistynyt), vedä sulake ulos ja aseta se sitten takaisin paikoilleen nollataksesi lämmittimen. Yritä nyt ja käynnistä se uudelleen.
Virran vianmääritys
Tarvitset vähintään 150 watin invertterin
Tarvitsee vähintään 12,5 voltin virtaa
Varmista, että akuissasi on riittävästi latausta
Varmista, että alkuperäinen diesellämmittimen johto on kytketty suoraan akkuun
Jos johtoa on jatkettu eikä kytketty kunnolla, se ei ehkä saa tarpeeksi virtaa täydelle käynnistykselle
Tarkista hehkutulppa
Lämpötila-anturi on ehkä vaihdettava – katso alta kohtaa Lämmitin kytkeytyy päälle itsestään
Virhekoodit (katso taulukko yllä) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalainen diesellämmitin puhaltaa kylmää ilmaa
Vaikuttaa siltä, että taustalla on monia syitä siihen, miksi diesellämmitin puhaltaa kylmää ilmaa tai ei käynnisty täysin. Tässä on joitain vianetsintäkohteita, joita voit tehdä, jos diesellämmittimesi puhaltaa kylmää ilmaa.
Polttoaineen vianmääritys
Tarkista, että polttoaineletku on puhdas ja polttoaine kulkee vapaasti (ei ilmakuplia, halkeamia tai esteitä)
Saattaa vaatia useita käynnistyksiä, jotta kaikki ilma saadaan pois linjasta
Varmista, että polttoaine kulkee onnistuneesti diesellämmitinyksikköön (vedä polttoaineletku irti lämmittimestä ja varmista, että se pumppaa läpi)
Onko diesel hyytelöitynyt (voi tapahtua, kun lämpötila laskee alle -12 ºC/ 10 ºF)?
Kokeile vaihtaa polttoainesuodatin laadukkaampaan
Jos saat E-10:n (ei käynnistynyt), vedä sulake ulos ja aseta se sitten takaisin paikoilleen nollataksesi lämmittimen. Yritä nyt ja käynnistä se uudelleen.
Virran vianmääritys
Tarvitset vähintään 150 watin invertterin
Tarvitsee vähintään 12,5 voltin virtaa
Varmista, että akuissasi on riittävästi latausta
Varmista, että alkuperäinen diesellämmittimen johto on kytketty suoraan akkuun
Jos johtoa on jatkettu eikä kytketty kunnolla, se ei ehkä saa tarpeeksi virtaa täydelle käynnistykselle
Tarkista hehkutulppa
Lämpötila-anturi on ehkä vaihdettava – katso alta kohtaa Lämmitin kytkeytyy päälle itsestään
Virhekoodit (katso taulukko yllä)Ilman ja pakokaasun vianmääritys
Irrota pakoputki ja ilmanottoputki lämmittimen alta. Yritä käynnistää lämmitin uudelleen. Jos se toimii, putkissa on jossain tukos (puhdista tai vaihda putket ja/tai äänenvaimennin)
Kiinan diesellämmittimen palava sulake
Kiinalainen diesellämmitin palaa sulakkeen:
Vaihda sulake
Jos se puhaltaa jatkuvasti, hehkutulppa on saattanut epäonnistua ja aiheuttaa sen oikosulun. Vaihda tässä tapauksessa hehkutulppa
Tuuletin voi olla jumissa eikä pyöri (katso yllä olevaa E-06-virhettä videon korjaamisesta)
Onko sulake liian alhainen vedettäville vahvistimille? Tarkista, että sinulla on valmistajan suosittelema oikea sulake
Onko jossain linjassa oikosulku? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman ja pakokaasun vianmääritys
Irrota pakoputki ja ilmanottoputki lämmittimen alta. Yritä käynnistää lämmitin uudelleen. Jos se toimii, putkissa on jossain tukos (puhdista tai vaihda putket ja/tai äänenvaimennin)
Kiinan diesellämmittimen palava sulake
Kiinalainen diesellämmitin palaa sulakkeen:
Vaihda sulake
Jos se puhaltaa jatkuvasti, hehkutulppa on saattanut epäonnistua ja aiheuttaa sen oikosulun. Vaihda tässä tapauksessa hehkutulppa
Tuuletin voi olla jumissa eikä pyöri (katso yllä olevaa E-06-virhettä videon korjaamisesta)
Onko sulake liian alhainen vedettäville vahvistimille? Tarkista, että sinulla on valmistajan suosittelema oikea sulake
Onko jossain linjassa oikosulku?Kiinalainen diesellämmitin, joka puhaltaa savua
Yleinen kiinalainen diesellämmittimen ongelma on savun puhaltaminen. Jos olet yrittänyt käynnistää lämmittimen useita kertoja, voit odottaa sen puhaltavan savua, kun se todella käynnistyy – se polttaa pois ylimääräisen palamattoman polttoaineen ja kerääntyneen noen.
Diesellämmittimen savupuhallusvianmääritys:
Tarkista ilmanottoaukko, pakoputki ja äänenvaimennin varmistaaksesi, ettei niissä ole tukoksia
Valkoisen savun puhaltaminen voi olla merkki siitä, että polttoainetta ei ole tarpeeksi sytytykseen – täytä polttoainesäiliö
Yritä lyhentää pakoputkea alkuperäiseen sarjan pituuteen (1 metri), tyhjennä koodit ja käynnistä uudelleen. Pitkä pakoputki vähentää ilmasuhdetta ja edistää resonanssia
Jos olet käyttänyt sitä liian pitkään alhaisella teholla, se on luultavasti tukkeutunut lämmitysyksikön sisäpuolelta
Vedä lämmitin ajoittain erilleen puhdistusta ja huoltoa varten (onnistui ruiskuttamalla Brake Cleaner -ainetta ylös pakoputkeen ja alas polttokammioon hehkutulpan poistamisen jälkeen)
Tarkista hehkutulppa ja hehkutulpan sumutusnäyttö (katso alla oleva video) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalainen diesellämmitin, joka puhaltaa savua
Yleinen kiinalainen diesellämmittimen ongelma on savun puhaltaminen. Jos olet yrittänyt käynnistää lämmittimen useita kertoja, voit odottaa sen puhaltavan savua, kun se todella käynnistyy – se polttaa pois ylimääräisen palamattoman polttoaineen ja kerääntyneen noen.
Diesellämmittimen savupuhallusvianmääritys:
Tarkista ilmanottoaukko, pakoputki ja äänenvaimennin varmistaaksesi, ettei niissä ole tukoksia
Valkoisen savun puhaltaminen voi olla merkki siitä, että polttoainetta ei ole tarpeeksi sytytykseen – täytä polttoainesäiliö
Yritä lyhentää pakoputkea alkuperäiseen sarjan pituuteen (1 metri), tyhjennä koodit ja käynnistä uudelleen. Pitkä pakoputki vähentää ilmasuhdetta ja edistää resonanssia
Jos olet käyttänyt sitä liian pitkään alhaisella teholla, se on luultavasti tukkeutunut lämmitysyksikön sisäpuolelta
Vedä lämmitin ajoittain erilleen puhdistusta ja huoltoa varten (onnistui ruiskuttamalla Brake Cleaner -ainetta ylös pakoputkeen ja alas polttokammioon hehkutulpan poistamisen jälkeen)
Tarkista hehkutulppa ja hehkutulpan sumutusnäyttö (katso alla oleva video)INKKI: Ennen kuin ryhdyt hehkuttamaan hehkutulppaa, on hyvä idea olla käden ulottuvilla varaosa, sillä ne ovat keraamisia ja voivat helposti halkeilla. Löydät Gasket + Glow Plug Kit -sarjat eBaysta hintaan 25–35 dollaria. Tarvitset myös erityisen työkalun hehkutulpan poistamiseen, joten tarkista, että se tulee pakkauksen mukana (alla).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
INKKI: Ennen kuin ryhdyt hehkuttamaan hehkutulppaa, on hyvä idea olla käden ulottuvilla varaosa, sillä ne ovat keraamisia ja voivat helposti halkeilla. Löydät Gasket Glow Plug Kit -sarjat eBaysta hintaan 25–35 dollaria. Tarvitset myös erityisen työkalun hehkutulpan poistamiseen, joten tarkista, että se tulee pakkauksen mukana (alla).
https://www.youtube.com/watch?v=0kvzskE3LFk&embeds_referring_euri=https://myrigadventures.com/&source_ve_path=MjM4NTE&feature=emb_title
Kiinan diesellämmittimen tehdasasetusten palautus
Diesellämmittimen tehdasasetusten palauttamiseksi irrota sulake ja aseta se sitten takaisin paikalleen ennen kuin käynnistät diesellämmittimen uudelleen. Sinun on ehkä tehtävä tämä yrittäessäsi käynnistää diesellämmittimen uudelleen useita kertoja, koska ne voivat "lukkiutua" noin 6 uudelleenkäynnistysyrityksen jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=0kvzskE3LFk&embeds_referring_euri=https://myrigadventures.com/&source_ve_path=MjM4NTE&feature=emb_title
Kiinan diesellämmittimen tehdasasetusten palautus
Diesellämmittimen tehdasasetusten palauttamiseksi irrota sulake ja aseta se sitten takaisin paikalleen ennen kuin käynnistät diesellämmittimen uudelleen. Sinun on ehkä tehtävä tämä yrittäessäsi käynnistää diesellämmittimen uudelleen useita kertoja, koska ne voivat "lukkiutua" noin 6 uudelleenkäynnistysyrityksen jälkeen.Kiinalainen diesellämmitin tulvinut
Toinen yleisimmistä kiinalaisista diesellämmittimien ongelmista on polttoainekammion tulviminen ylitäyttöön. Ainoa tapa korjata tämä ongelma on päästä eroon ylimääräisestä dieselistä.
Jos polttoainekammio on liian täynnä syttyäkseen:
Voi kokeilla nostaa lämmitintä ylös ja kallistaa sitä pakoputkea kohti, jotta mahdollisimman paljon dieseliä valuu ulos
Avaa lämmitin ja puhdista polttoainekammio
Sen jälkeen sinun on käytettävä lämmitintä korkealla, kunnes kaikki ylimääräinen diesel on palanut (kunnes se lopettaa tupakoinnin). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalainen diesellämmitin tulvinut
Toinen yleisimmistä kiinalaisista diesellämmittimien ongelmista on polttoainekammion tulviminen ylitäyttöön. Ainoa tapa korjata tämä ongelma on päästä eroon ylimääräisestä dieselistä.
Jos polttoainekammio on liian täynnä syttyäkseen:
Voi kokeilla nostaa lämmitintä ylös ja kallistaa sitä pakoputkea kohti, jotta mahdollisimman paljon dieseliä valuu ulos
Avaa lämmitin ja puhdista polttoainekammio
Sen jälkeen sinun on käytettävä lämmitintä korkealla, kunnes kaikki ylimääräinen diesel on palanut (kunnes se lopettaa tupakoinnin).Kiinalainen diesellämmittimen polttoainepumppu ei toimi
Tarkistaaksesi, pääseekö polttoaine todella lämmittimeen vai ei, irrota polttoaineletku diesellämmittimestä. Kytke nyt lämmitin päälle ja katso, ruiskuttaako polttoainetta linjan päästä. Jos ei, polttoaine ei mene diesellämmitinyksikköön.
Diesellämmittimen polttoainepumpun vianetsintä:
Varmista, että polttoainesäiliössä on runsaasti polttoainetta
Varmista, että polttoainesäiliötä ei ole asennettu yli 2 metriä polttoainepumpun korkeuden alapuolelle
Varmista, että kaikki liitännät ovat hyvin tiiviit, jotta ilmaa ei pääse sisään
Varmista, että polttoainesuodatin ja polttoainepumppu eivät ole tukossa
Varmista, että diesel ei ole hyytelöinyt kylmällä säällä (kun lämpötila laskee alle -12 ºC/ 10 ºF)
Varmista, että diesel ei ole liian vanha
Jos polttoainesäiliössä kasvaa levää, sinun on huuhdeltava polttoaineletkut ja hankittava uusi polttoainesäiliö
Varmista, että bensapumppu saa virtaa
Jos mikään muu ei auta, vaihda polttoainepumppu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalainen diesellämmittimen polttoainepumppu ei toimi
Tarkistaaksesi, pääseekö polttoaine todella lämmittimeen vai ei, irrota polttoaineletku diesellämmittimestä. Kytke nyt lämmitin päälle ja katso, ruiskuttaako polttoainetta linjan päästä. Jos ei, polttoaine ei mene diesellämmitinyksikköön.
Diesellämmittimen polttoainepumpun vianetsintä:
Varmista, että polttoainesäiliössä on runsaasti polttoainetta
Varmista, että polttoainesäiliötä ei ole asennettu yli 2 metriä polttoainepumpun korkeuden alapuolelle
Varmista, että kaikki liitännät ovat hyvin tiiviit, jotta ilmaa ei pääse sisään
Varmista, että polttoainesuodatin ja polttoainepumppu eivät ole tukossa
Varmista, että diesel ei ole hyytelöinyt kylmällä säällä (kun lämpötila laskee alle -12 ºC/ 10 ºF)
Varmista, että diesel ei ole liian vanha
Jos polttoainesäiliössä kasvaa levää, sinun on huuhdeltava polttoaineletkut ja hankittava uusi polttoainesäiliö
Varmista, että bensapumppu saa virtaa
Jos mikään muu ei auta, vaihda polttoainepumppuKiinalainen diesellämmitin vuotaa polttoainetta
Vuodot polttoaineletkussa:
Tarkista, ettei koko polttoaineletkussa ole halkeamia tai halkeamia. Vaihda tarvittaessa
Tarkista kaikki yhteydet. Vaihda tai kiristä tarvittaessa
Jos säiliö vuotaa polttoainetta polttoaineletkun nipan/poratun reiän ympäriltä:
Hanki parempi O-rengas
Tiivistä O-renkaan ympärillä hieman silikonia
Vaihda säiliö ja sen sijaan, että poraisit reiän pohjaan polttoaineletkun nippaa varten, lisää polttoainesäiliön pystyputken noukin yläreiästä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalainen diesellämmitin vuotaa polttoainetta
Vuodot polttoaineletkussa:
Tarkista, ettei koko polttoaineletkussa ole halkeamia tai halkeamia. Vaihda tarvittaessa
Tarkista kaikki yhteydet. Vaihda tai kiristä tarvittaessa
Jos säiliö vuotaa polttoainetta polttoaineletkun nipan/poratun reiän ympäriltä:
Hanki parempi O-rengas
Tiivistä O-renkaan ympärillä hieman silikonia
Vaihda säiliö ja sen sijaan, että poraisit reiän pohjaan polttoaineletkun nippaa varten, lisää polttoainesäiliön pystyputken noukin yläreiästäKiinalainen diesellämmitin ei tehoa
Tässä on joitain asioita tarkistaaksesi, jos diesellämmittimessä ei ole virtaa:
Tarkista kaikki pistokkeet ja liitännät ja varmista, ettei mikään ole irronnut matkoillasi
Tarkista, että sulake on kunnossa. Vaihda tarvittaessa
Tarkasta kaikki pistokkeet ja varmista, ettei yksikään nasta ole työntynyt taaksepäin
Avaa liitäntäkotelot ja varmista, että jokainen johdin on kytketty oikein
Tarkista pääjohtosarjan jännite yleismittarilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalainen diesellämmitin ei tehoa
Tässä on joitain asioita tarkistaaksesi, jos diesellämmittimessä ei ole virtaa:
Tarkista kaikki pistokkeet ja liitännät ja varmista, ettei mikään ole irronnut matkoillasi
Tarkista, että sulake on kunnossa. Vaihda tarvittaessa
Tarkasta kaikki pistokkeet ja varmista, ettei yksikään nasta ole työntynyt taaksepäin
Avaa liitäntäkotelot ja varmista, että jokainen johdin on kytketty oikein
Tarkista pääjohtosarjan jännite yleismittarillaKiinalainen diesellämmittimen äänekäs tuuletin
Jos diesellämmittimen tuuletin on äänekäs, se on todennäköisesti osunut kanteen (tai johonkin muuhun osaan) yksikön sisällä.
Meluisen tuulettimen vianmääritys:
Avaa laite ja katso ja katso, mitä tuuletin koskettaa pyöriessään
Katso, voitko hieman säätää tuuletinta niin, että se ei enää osu mihinkään
Viilaa kaikki muovi, jota tuuletin saattaa koskettaa
Tarkista, että tuulettimen takana olevat pienet pyöreät magneetit eivät työnty ulos ja aiheuta tuulettimen hankausta
Kiinalainen diesellämmitin ei syty
Jos diesellämmitin ei syty, saatat olla tekemisissä E-10-virhekoodin kanssa.
Sytytyksen vianmääritys:
Tarkista polttoaineletkuissa ja polttoainepumpussa tukoksia, jotka saattavat estää polttoaineen pääsyn yksikköön kunnolla
Varmista, että tankissa on riittävästi polttoainetta
Varmista, että polttoaine ei ole hyytelöitynyt tai siinä ei ole kasvanut leviä (voi olla yleistä valkoisissa polttoainesäiliöissä, jotka saavat paljon auringonvaloa)
Tarkista, ettei polttoaineletkuissa ole ilmakuplia
Tarkista, että kaikki putket ja liitännät ovat kunnossa
Varmista, ettei ilmanotto- ja pakoputkes - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalainen diesellämmittimen äänekäs tuuletin
Jos diesellämmittimen tuuletin on äänekäs, se on todennäköisesti osunut kanteen (tai johonkin muuhun osaan) yksikön sisällä.
Meluisen tuulettimen vianmääritys:
Avaa laite ja katso ja katso, mitä tuuletin koskettaa pyöriessään
Katso, voitko hieman säätää tuuletinta niin, että se ei enää osu mihinkään
Viilaa kaikki muovi, jota tuuletin saattaa koskettaa
Tarkista, että tuulettimen takana olevat pienet pyöreät magneetit eivät työnty ulos ja aiheuta tuulettimen hankausta
Kiinalainen diesellämmitin ei syty
Jos diesellämmitin ei syty, saatat olla tekemisissä E-10-virhekoodin kanssa.
Sytytyksen vianmääritys:
Tarkista polttoaineletkuissa ja polttoainepumpussa tukoksia, jotka saattavat estää polttoaineen pääsyn yksikköön kunnolla
Varmista, että tankissa on riittävästi polttoainetta
Varmista, että polttoaine ei ole hyytelöitynyt tai siinä ei ole kasvanut leviä (voi olla yleistä valkoisissa polttoainesäiliöissä, jotka saavat paljon auringonvaloa)
Tarkista, ettei polttoaineletkuissa ole ilmakuplia
Tarkista, että kaikki putket ja liitännät ovat kunnossa
Varmista, ettei ilmanotto- ja pakoputkesKiinan diesellämmittimen ylikuumeneminen
Diesellämmittimiä ei ole suunniteltu imemään ulkoilmaa, joka on yli noin 30 ºC. Jos näin tapahtuu, ne ylikuumenevat ja sammuvat automaattisesti.
Ylikuumenemisen vianmääritys:
Yritä käynnistää diesellämmitin uudelleen, kun ilman lämpötila on viileämpi
Tarkista, ettei mikään aiheuta diesellämmittimeen menevän ilman lämpötilaa yli 30 ºC (onko kaapin sisällä, johon diesellämmitin on asennettu, liian kuuma?)
Avaa kaappi, jossa diesellämmitin sijaitsee ja katso, toimiiko yksikkö ylimääräisellä ilmavirralla – tämä on hyvä tapa nähdä, onko siellä liian kuuma suljettuna
Saattaa olla tarpeen lisätä paremmin eristetty kanava ilmanottoaukkoon
Saattaa olla tarpeen lisätä ilmanvaihtoa kaappiin, jossa diesellämmitin asuu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinan diesellämmittimen ylikuumeneminen
Diesellämmittimiä ei ole suunniteltu imemään ulkoilmaa, joka on yli noin 30 ºC. Jos näin tapahtuu, ne ylikuumenevat ja sammuvat automaattisesti.
Ylikuumenemisen vianmääritys:
Yritä käynnistää diesellämmitin uudelleen, kun ilman lämpötila on viileämpi
Tarkista, ettei mikään aiheuta diesellämmittimeen menevän ilman lämpötilaa yli 30 ºC (onko kaapin sisällä, johon diesellämmitin on asennettu, liian kuuma?)
Avaa kaappi, jossa diesellämmitin sijaitsee ja katso, toimiiko yksikkö ylimääräisellä ilmavirralla – tämä on hyvä tapa nähdä, onko siellä liian kuuma suljettuna
Saattaa olla tarpeen lisätä paremmin eristetty kanava ilmanottoaukkoon
Saattaa olla tarpeen lisätä ilmanvaihtoa kaappiin, jossa diesellämmitin asuuKiinalainen diesellämmittimen kaukosäädin ei toimi
Jos kaukosäädin ei toimi, tässä on neljä mahdollista syytä:
Kaukosäätimen paristo on tyhjä ja se on vaihdettava
Kaukosäädin on rikki ja pitää vaihtaa
Diesellämmittimeen ei tule virtaa
Syvämpi ongelma diesellämmittimen kanssa
Etävianmääritys:
Tarkista, ettei sulake ole palanut
Tarkista, että kaikki diesellämmittimeen menevät virtapistokkeet ja liitännät ovat hyvät ja tiiviit
Tarkista tulppien sisällä olevat tapit – onko niitä työnnetty taaksepäin?
Irrota liittimet ja tarkista, että jokainen johdin on kytketty nastaan
Irrota päävirtaliitin diesellämmittimestä ja tarkista syöttöjohtojen jännite yleismittarilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalainen diesellämmittimen kaukosäädin ei toimi
Jos kaukosäädin ei toimi, tässä on neljä mahdollista syytä:
Kaukosäätimen paristo on tyhjä ja se on vaihdettava
Kaukosäädin on rikki ja pitää vaihtaa
Diesellämmittimeen ei tule virtaa
Syvämpi ongelma diesellämmittimen kanssa
Etävianmääritys:
Tarkista, ettei sulake ole palanut
Tarkista, että kaikki diesellämmittimeen menevät virtapistokkeet ja liitännät ovat hyvät ja tiiviit
Tarkista tulppien sisällä olevat tapit – onko niitä työnnetty taaksepäin?
Irrota liittimet ja tarkista, että jokainen johdin on kytketty nastaan
Irrota päävirtaliitin diesellämmittimestä ja tarkista syöttöjohtojen jännite yleismittarillaKiinalainen diesellämmittimen näyttö ei toimi
Diesellämmittimen ohjaimessamme huomasin, että näyttö näyttää haalistuvan todella nopeasti, jolloin sitä on enää vaikea lukea. Jostain syystä LED-valot kuluvat melko nopeasti, mikä aiheuttaa näytön haalistumista.
Voit lisätä yksikköön pienen ylimääräisen LED-valon, jos olet kätevä sähkölaitteiden kanssa, mikä ratkaisee ongelman (katso alla oleva video).
Pidennä LED-ohjainnäytön käyttöikää sammuttamalla se, kun sitä ei käytetä. Voit myös sammuttaa näytön, kun diesellämmitin on käynnistynyt ja olet saanut komennot valmiiksi.
https://www.youtube.com/watch?v=VSZzSx2ExdU - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalainen diesellämmittimen näyttö ei toimi
Diesellämmittimen ohjaimessamme huomasin, että näyttö näyttää haalistuvan todella nopeasti, jolloin sitä on enää vaikea lukea. Jostain syystä LED-valot kuluvat melko nopeasti, mikä aiheuttaa näytön haalistumista.
Voit lisätä yksikköön pienen ylimääräisen LED-valon, jos olet kätevä sähkölaitteiden kanssa, mikä ratkaisee ongelman (katso alla oleva video).
Pidennä LED-ohjainnäytön käyttöikää sammuttamalla se, kun sitä ei käytetä. Voit myös sammuttaa näytön, kun diesellämmitin on käynnistynyt ja olet saanut komennot valmiiksi.
https://www.youtube.com/watch?v=VSZzSx2ExdUKiinalaisen diesellämmittimen nostaminen
Kondensoituminen pakoputkeen ja äänenvaimentimeen voi aiheuttaa nokitukoksia. Välttääksesi tämän kiinalaisen diesellämmitinongelman, käytä lämmitintä jonkin aikaa korkealla, ennen kuin sammutat sen joka kerta. Tämä auttaa polttamaan pois mahdollisen polttoaineen kertymisen, joka aiheuttaa nokea.
Noen vianmääritys:
Puhdista pakoputki ja äänenvaimennin
Varmista, että pakoputki on asennettu alaspäin, jotta kondenssivesi pääsee tippumaan ulos
Varmista, että äänenvaimennin on asennettu niin, että tyhjennysaukko osoittaa alaspäin maahan (katso alla olevaa kuvaa)
Vedä yksikkö ajoittain erilleen puhdistaaksesi ja huoltaaksesi sitä (onnistui ruiskuttamalla Brake Cleaner -ainetta pakoputkeen ja alas polttokammioon hehkutulpan poistamisen jälkeen)
Suuremmat korkeudet saavat lämmittimen käymään runsaasti, mikä vastaa noen kertymistä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalaisen diesellämmittimen nostaminen
Kondensoituminen pakoputkeen ja äänenvaimentimeen voi aiheuttaa nokitukoksia. Välttääksesi tämän kiinalaisen diesellämmitinongelman, käytä lämmitintä jonkin aikaa korkealla, ennen kuin sammutat sen joka kerta. Tämä auttaa polttamaan pois mahdollisen polttoaineen kertymisen, joka aiheuttaa nokea.
Noen vianmääritys:
Puhdista pakoputki ja äänenvaimennin
Varmista, että pakoputki on asennettu alaspäin, jotta kondenssivesi pääsee tippumaan ulos
Varmista, että äänenvaimennin on asennettu niin, että tyhjennysaukko osoittaa alaspäin maahan (katso alla olevaa kuvaa)
Vedä yksikkö ajoittain erilleen puhdistaaksesi ja huoltaaksesi sitä (onnistui ruiskuttamalla Brake Cleaner -ainetta pakoputkeen ja alas polttokammioon hehkutulpan poistamisen jälkeen)
Suuremmat korkeudet saavat lämmittimen käymään runsaasti, mikä vastaa noen kertymistäKiinalaisen diesellämmittimen nostaminen
Kondensoituminen pakoputkeen ja äänenvaimentimeen voi aiheuttaa nokitukoksia. Välttääksesi tämän kiinalaisen diesellämmitinongelman, käytä lämmitintä jonkin aikaa korkealla, ennen kuin sammutat sen joka kerta. Tämä auttaa polttamaan pois mahdollisen polttoaineen kertymisen, joka aiheuttaa nokea.
Noen vianmääritys:
Puhdista pakoputki ja äänenvaimennin
Varmista, että pakoputki on asennettu alaspäin, jotta kondenssivesi pääsee tippumaan ulos
Varmista, että äänenvaimennin on asennettu niin, että tyhjennysaukko osoittaa alaspäin maahan (katso alla olevaa kuvaa)
Vedä yksikkö ajoittain erilleen puhdistaaksesi ja huoltaaksesi sitä (onnistui ruiskuttamalla Brake Cleaner -ainetta pakoputkeen ja alas polttokammioon hehkutulpan poistamisen jälkeen)
Suuremmat korkeudet saavat lämmittimen käymään runsaasti, mikä vastaa noen kertymistä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalaisen diesellämmittimen nostaminen
Kondensoituminen pakoputkeen ja äänenvaimentimeen voi aiheuttaa nokitukoksia. Välttääksesi tämän kiinalaisen diesellämmitinongelman, käytä lämmitintä jonkin aikaa korkealla, ennen kuin sammutat sen joka kerta. Tämä auttaa polttamaan pois mahdollisen polttoaineen kertymisen, joka aiheuttaa nokea.
Noen vianmääritys:
Puhdista pakoputki ja äänenvaimennin
Varmista, että pakoputki on asennettu alaspäin, jotta kondenssivesi pääsee tippumaan ulos
Varmista, että äänenvaimennin on asennettu niin, että tyhjennysaukko osoittaa alaspäin maahan (katso alla olevaa kuvaa)
Vedä yksikkö ajoittain erilleen puhdistaaksesi ja huoltaaksesi sitä (onnistui ruiskuttamalla Brake Cleaner -ainetta pakoputkeen ja alas polttokammioon hehkutulpan poistamisen jälkeen)
Suuremmat korkeudet saavat lämmittimen käymään runsaasti, mikä vastaa noen kertymistäVika on lämpötila-anturissa, joka pitää vaihtaa. Löydät lämpötila-antureita eBaysta hintaan 10–15 dollaria.
https://www.youtube.com/watch?v=4bdZd1RmOL8&embeds_referring_euri=https://myrigadventures.com/&source_ve_path=MjM4NTE&feature=emb_title - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vika on lämpötila-anturissa, joka pitää vaihtaa. Löydät lämpötila-antureita eBaysta hintaan 10–15 dollaria.
https://www.youtube.com/watch?v=4bdZd1RmOL8&embeds_referring_euri=https://myrigadventures.com/&source_ve_path=MjM4NTE&feature=emb_titleKiinalainen diesellämmitin ei sammu
Jos diesellämmitin ei sammu:
Katkaise laitteen virta tai vedä sulake irti
Puhdista hehkutulppa huolellisesti (tai vaihda se)
Puhdista laitteen sisäpuoli ja varmista, ettei putkissa ole tukoksia
Laita se takaisin yhteen, kytke sulake takaisin pistorasiaan ja käytä sitten korkeaa, jotta se puhdistuu kunnolla
Jos ongelma jatkuu, yritä vaihtaa lämpötila-anturi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinalainen diesellämmitin ei sammu
Jos diesellämmitin ei sammu:
Katkaise laitteen virta tai vedä sulake irti
Puhdista hehkutulppa huolellisesti (tai vaihda se)
Puhdista laitteen sisäpuoli ja varmista, ettei putkissa ole tukoksia
Laita se takaisin yhteen, kytke sulake takaisin pistorasiaan ja käytä sitten korkeaa, jotta se puhdistuu kunnolla
Jos ongelma jatkuu, yritä vaihtaa lämpötila-anturiDiesel Heater Cheat Sheet (tulostettava PDF)
https://myrigadventures.com/diesel-heater-cheat-sheet/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diesel Heater Cheat Sheet (tulostettava PDF)
https://myrigadventures.com/diesel-heater-cheat-sheet/Katso !
Chinese Diesel Heater Error Codes
https://myrigadventures.com/chinese-diesel-heater-problems/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso !
Chinese Diesel Heater Error Codes
https://myrigadventures.com/chinese-diesel-heater-problems/Kiitoksia !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitoksia !
Suomenkielinen
https://www.tuontitukku.fi/storage/product_files/8/6438471003628-DIESELLaMMITIN5KW12VKaYTToOHJEET_b3788035889d72c28f8b9ed27546ce3f.pdf - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomenkielinen
https://www.tuontitukku.fi/storage/product_files/8/6438471003628-DIESELLaMMITIN5KW12VKaYTToOHJEET_b3788035889d72c28f8b9ed27546ce3f.pdfKiitos , näillä pärjää !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos , näillä pärjää !
...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Takaisin ylös - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Takaisin ylösMulla tuli b15 ja se on akun virran vähyys .
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
💋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Kiinalaisissa lämmittimissä on erittäin suuri paloriski ja osa on poistettu markkinoilta kaikkia sääntöjä rikkojina.
- Anonyymi
Kyse ollut 230v pistoke johdosta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse ollut 230v pistoke johdosta
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Takaisin ylös - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Takaisin ylösDiesel Heater E 06 error fix
https://www.youtube.com/watch?v=-39mfPY
Chinese Diesel Heaters Glow Plug & Atomizing Screen
https://www.youtube.com/watch?v=0kvzskE3LFk
Chinese diesel heater Dim LCD display fix/hack
https://www.youtube.com/watch?v=VSZzSx2ExdU
Chinese diesel heater Dim LCD display fix/hack
https://www.youtube.com/watch?v=VSZzSx2ExdU
#32 Fixing a Chinese Diesel heater changing the temperature sensor HOW TO REPAIR A HEATER UNDER £5
https://www.youtube.com/watch?v=4bdZd1RmOL8
#32 Fixing a Chinese Diesel heater changing the temperature sensor HOW TO REPAIR A HEATER UNDER £5
https://www.youtube.com/watch?v=4bdZd1RmOL8
Chinese Diesel Heater Settings & Error Codes
https://www.youtube.com/watch?v=aDK13v-jhcM
- Anonyymi
Osaako kukaan neuvoa missä vika ku ei tuu virtoja ohjaus paneeliin..
Kiinan diesel lämmitin pumppu ei lähde päälle.Jotain häiriökolmiota,ja 3....etumerkkiä en muista,kun lämmitin mökillä. Kotona ilman putkistoja toimi moitteetta. Vanhaa valopetroolia tankissa,ei kai se tuohon pumppuun voi vaikuttaa?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367549Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361833Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251830- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104958- 49890
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja21709