Kuinka helposti opettaja löytää töitä?

Anonyymi-ap

Minulla on tähän mennessä käynyt hyviä sattumia, kun olen löytänyt kaksi kertaa kemian ja fysiikan opettajan paikan. Taustastani sen verran, että olen valmistunut soveltavalta kemian ja fysiikan alalta maisteriksi. Näitä opintoja ei katsota lain mukaan kelpoisiksi virkaa ajatellen. Nyt suoritan pedagogisia opintoja ja olen tehnyt harjoitteluni yliopistolla. Tavoitteena olisi työllistyä tämänkin vuoden jälkeen yläkouluun, jossa olen viihtynyt.

Mikä on teidän mielestänne tilanne työmarkkinoilla tällä hetkellä ja helpottuuko työllistyminen merkittävästi, kun on jo työkokemusta.

Kiitos vastauksista!

4

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

matematiikan, fysiikan ja kemian maikoista on pulaa.
      Pätevyysehdoissa on juurikin tuo pedagogiikan pätevyysvaatimus että saa muutakin
      kuin keikkaopettajan paikkoja ja määräaikaisuuksia. Lehtorin vakivirka edellyttää että on viralliset pedagogiset opettajan pätevyydet.

• Anonyymi

Kertokaapa matemaattis- luonnontieteellisten aineiden opettajat, että millä eväillä oppistuloksia saadaan paremmiksi.
        Mitä itse olen kirjastoissa käynyt vaikka matikan kirjoja katsomassa, niin kirjoista paistaa Jerusalemiin asti kirjamyyntiä edistävä sumutus.
        Jätetään yhdestä painoksesta vähän asiaa pois, niin sitten taas vuoden parin päästä uudistettuun painokseen korjataan virheet.
        Yhdessä lulion matikan kirjassa on esim. tämmöinen tehtävä.
        Henkilö a) kävelee tontin reunaa itään 65 askelta ja pohjoiseen 156 askelta.
        Kuinka monta henkilön a) askelta tontin lävistäjä on?

(Tähän asti vielä tehtävä toimii, mutta entäs jatko.)

Tehtävässä kerrotaan, että seuraavaksi henkilö b) kävelee saman tontin reunaa itään 65 askelta ja pohjoiseen 156 askelta, mutta väitetysti jääkin 13 askelen päähän lähtöpisteestä käveltyään etäisimmästä nurkasta tontin lävistäjää pitkin tavoitteenaan päätyä lähtöpisteeseen.
        Selitys on tehtävänannossa se, että henkilön a) askelpituus on henkilöön b) nähden suurempi.

(Nyt tehtävä menee mielenkiintoiseksi.)

a) kuinka monta prosenttia henkilön a) askelpituus on suurempi, kuin henkilön b) askelpituus?

b) Millä luvulla henkilön b) askelmäärä pitää kertoa, että hän päätyy tontin vastakkaisesta nurkata lävistäjää pitkin takaisin lähtöpisteeseen?

c) Anna henkilölle b) ohjeet, joilla hän pääsee tavoitteeseensa?

Vastaus: Tehtävän annossa tarvitaan Pythagoraan lausetta.
        Muutoin suosittelisin, että henkilö b) kävelee suoria linjoja pitkin eikä mutkittele kännipäissään.

Että näin ja Suomi nousuun!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertokaapa matemaattis- luonnontieteellisten aineiden opettajat, että millä eväillä oppistuloksia saadaan paremmiksi.
        Mitä itse olen kirjastoissa käynyt vaikka matikan kirjoja katsomassa, niin kirjoista paistaa Jerusalemiin asti kirjamyyntiä edistävä sumutus.
        Jätetään yhdestä painoksesta vähän asiaa pois, niin sitten taas vuoden parin päästä uudistettuun painokseen korjataan virheet.
        Yhdessä lulion matikan kirjassa on esim. tämmöinen tehtävä.
        Henkilö a) kävelee tontin reunaa itään 65 askelta ja pohjoiseen 156 askelta.
        Kuinka monta henkilön a) askelta tontin lävistäjä on?

(Tähän asti vielä tehtävä toimii, mutta entäs jatko.)

Tehtävässä kerrotaan, että seuraavaksi henkilö b) kävelee saman tontin reunaa itään 65 askelta ja pohjoiseen 156 askelta, mutta väitetysti jääkin 13 askelen päähän lähtöpisteestä käveltyään etäisimmästä nurkasta tontin lävistäjää pitkin tavoitteenaan päätyä lähtöpisteeseen.
        Selitys on tehtävänannossa se, että henkilön a) askelpituus on henkilöön b) nähden suurempi.

(Nyt tehtävä menee mielenkiintoiseksi.)

a) kuinka monta prosenttia henkilön a) askelpituus on suurempi, kuin henkilön b) askelpituus?

b) Millä luvulla henkilön b) askelmäärä pitää kertoa, että hän päätyy tontin vastakkaisesta nurkata lävistäjää pitkin takaisin lähtöpisteeseen?

c) Anna henkilölle b) ohjeet, joilla hän pääsee tavoitteeseensa?

Vastaus: Tehtävän annossa tarvitaan Pythagoraan lausetta.
        Muutoin suosittelisin, että henkilö b) kävelee suoria linjoja pitkin eikä mutkittele kännipäissään.

Että näin ja Suomi nousuun!

Olet ihan oikeilla jäljillä, että virheitä löytyy. Suurin syy lienee tähän, että luonnontieteessä on paljon tietoa. Itse opetan peruskoulussa, mutta ammennan tietoa yliopiston amerikkalaisista perusopintojen kirjoista. Olen huomannut, että siellä on ns. oikeaa tietoa.

En usko, että oppimistulokset ovat opettajien syytä, vaikka kollegani sotkee välillä (harvoin) perusasioita. Suurin syy on nuorten mielenkiinto puhelimissa ja yleinen asenne. Jos en opi, niin syy on automaattisesti kirjoissa ja opettajissa. Olen myöntänyt oppilaille, että käytössämme on vaikeaselkoinen kirja, mutta samalla antanut ohjeita lukea sitä. Tunnilla sitten käsittelen asioita niin, että se tukee kirjan ymmärtämistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      123
      6059
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      553
      2142
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      28
      1398
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1263
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1133
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1025
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      991
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      65
      941
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      928
    10. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      59
      925
    Aihe