Kuinka helposti opettaja löytää töitä?

Anonyymi-ap

Minulla on tähän mennessä käynyt hyviä sattumia, kun olen löytänyt kaksi kertaa kemian ja fysiikan opettajan paikan. Taustastani sen verran, että olen valmistunut soveltavalta kemian ja fysiikan alalta maisteriksi. Näitä opintoja ei katsota lain mukaan kelpoisiksi virkaa ajatellen. Nyt suoritan pedagogisia opintoja ja olen tehnyt harjoitteluni yliopistolla. Tavoitteena olisi työllistyä tämänkin vuoden jälkeen yläkouluun, jossa olen viihtynyt.

Mikä on teidän mielestänne tilanne työmarkkinoilla tällä hetkellä ja helpottuuko työllistyminen merkittävästi, kun on jo työkokemusta.

Kiitos vastauksista!

3

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      matematiikan, fysiikan ja kemian maikoista on pulaa.
      Pätevyysehdoissa on juurikin tuo pedagogiikan pätevyysvaatimus että saa muutakin
      kuin keikkaopettajan paikkoja ja määräaikaisuuksia. Lehtorin vakivirka edellyttää että on viralliset pedagogiset opettajan pätevyydet.

      • Anonyymi

        Kertokaapa matemaattis- luonnontieteellisten aineiden opettajat, että millä eväillä oppistuloksia saadaan paremmiksi.
        Mitä itse olen kirjastoissa käynyt vaikka matikan kirjoja katsomassa, niin kirjoista paistaa Jerusalemiin asti kirjamyyntiä edistävä sumutus.
        Jätetään yhdestä painoksesta vähän asiaa pois, niin sitten taas vuoden parin päästä uudistettuun painokseen korjataan virheet.
        Yhdessä lulion matikan kirjassa on esim. tämmöinen tehtävä.
        Henkilö a) kävelee tontin reunaa itään 65 askelta ja pohjoiseen 156 askelta.
        Kuinka monta henkilön a) askelta tontin lävistäjä on?

        (Tähän asti vielä tehtävä toimii, mutta entäs jatko.)

        Tehtävässä kerrotaan, että seuraavaksi henkilö b) kävelee saman tontin reunaa itään 65 askelta ja pohjoiseen 156 askelta, mutta väitetysti jääkin 13 askelen päähän lähtöpisteestä käveltyään etäisimmästä nurkasta tontin lävistäjää pitkin tavoitteenaan päätyä lähtöpisteeseen.
        Selitys on tehtävänannossa se, että henkilön a) askelpituus on henkilöön b) nähden suurempi.

        (Nyt tehtävä menee mielenkiintoiseksi.)

        a) kuinka monta prosenttia henkilön a) askelpituus on suurempi, kuin henkilön b) askelpituus?

        b) Millä luvulla henkilön b) askelmäärä pitää kertoa, että hän päätyy tontin vastakkaisesta nurkata lävistäjää pitkin takaisin lähtöpisteeseen?

        c) Anna henkilölle b) ohjeet, joilla hän pääsee tavoitteeseensa?

        Vastaus: Tehtävän annossa tarvitaan Pythagoraan lausetta.
        Muutoin suosittelisin, että henkilö b) kävelee suoria linjoja pitkin eikä mutkittele kännipäissään.

        Että näin ja Suomi nousuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaapa matemaattis- luonnontieteellisten aineiden opettajat, että millä eväillä oppistuloksia saadaan paremmiksi.
        Mitä itse olen kirjastoissa käynyt vaikka matikan kirjoja katsomassa, niin kirjoista paistaa Jerusalemiin asti kirjamyyntiä edistävä sumutus.
        Jätetään yhdestä painoksesta vähän asiaa pois, niin sitten taas vuoden parin päästä uudistettuun painokseen korjataan virheet.
        Yhdessä lulion matikan kirjassa on esim. tämmöinen tehtävä.
        Henkilö a) kävelee tontin reunaa itään 65 askelta ja pohjoiseen 156 askelta.
        Kuinka monta henkilön a) askelta tontin lävistäjä on?

        (Tähän asti vielä tehtävä toimii, mutta entäs jatko.)

        Tehtävässä kerrotaan, että seuraavaksi henkilö b) kävelee saman tontin reunaa itään 65 askelta ja pohjoiseen 156 askelta, mutta väitetysti jääkin 13 askelen päähän lähtöpisteestä käveltyään etäisimmästä nurkasta tontin lävistäjää pitkin tavoitteenaan päätyä lähtöpisteeseen.
        Selitys on tehtävänannossa se, että henkilön a) askelpituus on henkilöön b) nähden suurempi.

        (Nyt tehtävä menee mielenkiintoiseksi.)

        a) kuinka monta prosenttia henkilön a) askelpituus on suurempi, kuin henkilön b) askelpituus?

        b) Millä luvulla henkilön b) askelmäärä pitää kertoa, että hän päätyy tontin vastakkaisesta nurkata lävistäjää pitkin takaisin lähtöpisteeseen?

        c) Anna henkilölle b) ohjeet, joilla hän pääsee tavoitteeseensa?

        Vastaus: Tehtävän annossa tarvitaan Pythagoraan lausetta.
        Muutoin suosittelisin, että henkilö b) kävelee suoria linjoja pitkin eikä mutkittele kännipäissään.

        Että näin ja Suomi nousuun!

        Olet ihan oikeilla jäljillä, että virheitä löytyy. Suurin syy lienee tähän, että luonnontieteessä on paljon tietoa. Itse opetan peruskoulussa, mutta ammennan tietoa yliopiston amerikkalaisista perusopintojen kirjoista. Olen huomannut, että siellä on ns. oikeaa tietoa.

        En usko, että oppimistulokset ovat opettajien syytä, vaikka kollegani sotkee välillä (harvoin) perusasioita. Suurin syy on nuorten mielenkiinto puhelimissa ja yleinen asenne. Jos en opi, niin syy on automaattisesti kirjoissa ja opettajissa. Olen myöntänyt oppilaille, että käytössämme on vaikeaselkoinen kirja, mutta samalla antanut ohjeita lukea sitä. Tunnilla sitten käsittelen asioita niin, että se tukee kirjan ymmärtämistä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe