Miksi meidän pitäisi hävetä mistä olemme?

Anonyymi-ap

Ihmettelen suuresti miksi ihmiset (muutamat sellaiset) eivät kehtaa sanoa mistä ovat? Minä ainakin ylpeydellä kerron. Ikäni täällä asunut, niin ei vaikuta mitä meistä ajatellaan ja ei täällä negatiivisesti ajattele kuin noi muutamat höyryäjät, sekä muualla asuvat. Yksikään näistä höyryäjistä eivät ole täältä kotoisin! Jos hävettää niin aina voi nostaa kytkintä, et tervemenoa täältä mainetta pilaamasta...kiitos

30

1316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko myös syntynyt Sysmässä ?

      • Anonyymi

        Lahdessa pyörähdin syntymässä, ihan en ole puustellin aikakautta 😊


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        ❤️ ­­N­­y­­­m­f­o­­­m­a­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Puustellikin on poissa ,purettu. Siellä moni näki päivänvalon, en minä kuitenkaan. Asuin aikoinaan, kauan kauan sitten, puustellin yläkerran entisessä kätilön huoneessa vuokralla kun olin 2 kk kunnalla kesätöissä. Koko talo oli täysin tyhjä, ei ketään muuta, minä yksin. Oli rauhallista.

    • Anonyymi

      Aika vähän taitaa meillä täällä olla Sysmässä syntyneitä, valtaosa muualla syntynyt ja muuttanut tänne. Perheet ja ihmiset muuttaa ja liikkuu miten tahtovat.....

      • Anonyymi

        Eiköhän myö kaikki olla vit.sta kotoisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän myö kaikki olla vit.sta kotoisin.

        Vain ne viisi lasta kun kaikki on tyttöjä,sieltä vi....ta.


    • Anonyymi

      Ei siinä mitään pitäs olla vaikeeta sanoa mistä on kotosin, kun vaan joku ees pääsis siihen jutun juuressa että kysys !

    • Anonyymi

      Et sitte kyseiseen julkaisuun uskatanut taivastella?

    • Anonyymi

      Koska sysmä on paikka jossa kukaan ei haluaisi asua. Sysmästä pois muuttaneena, kiva aina käydä. Mutta kuka hullu siellä asuu. En häpeä sanoa että olen kotoisin sysmästä, hävettäisi sanoa että asun siellä

      • Anonyymi

        Älä yleistä omia mielipiteitäsi. Minä haluan asua täällä enkä ole hullu, toisin kuin sinä. Lauseessasi kyselit kuka teistä hulluista muka haluaisi asua Sysmässä.


    • Anonyymi

      Kyllä täällä muualta muuttaneet on pieni osa väestä ja sysmäläiseksi tulo vie kaksi sukupolvea eli noin kuusikymmentä vuotta sitten voi olla ettei katsota vieraaksi ja etelän vetelät on oma vieraslajinsa joka onneksi talviaikaan katoaa

    • Anonyymi

      Olen ylpeä kun olen aito Sysmäläinen.

    • Anonyymi

      Sama täällä. Ei hävettävää 😊

    • Anonyymi

      Synnyin Sysmässä vanhempieni vähän pidemmän kyläilyn aikana,

    • Anonyymi

      Joo voi sanoa olevansa Sysmästä.Suurin osa suomalaisista ei ole edes kuullut että on olemassa kunta nimeltä Sysmä. J a jos onkin kuullut niin ei se mitään tunteita herätä.Teistä sysmäläisitä tietenkin tuntuu että kaikki tietää Sysmän ja sen tapahtumat.Voin kertoa ulkopaikkakuntalaisena että en ollut kuullutkaan Sysmästä ennenkuin ostin mökin Sysmästä.

    • Anonyymi

      Näin on, kuvitellaan että kaikki tietää missä Sysmä on. Näin ei todellakaan ole. Ihan voi reilusti sanoa ja ei herätä tunteita. Kuvitellaan että nyt nolattu koko pitäjä, mut ketä kiinnostaa esim. kuka meidän kunnanjohtaja on? Tais edes se ex! Hyvin pienen piirin tunnetila, et ihan huoleti voit sanoa olevasi sysmästä vaikka kuinka "hävettää" .
      Täytyy myöntää että en edes tiedä näin sysmäläisenä kuka esim. mun mökkipaikkakunnan(mökki savossa) kunnanjohtaja on? En muista naapuripitäjän (hartolan) kunnanjohtajaakaan nimeä. Että kaikki me sysmäläiset ihan relax 😊

      • Anonyymi

        Joulunaikaan vierailin muutamassa kyläpaikassa Helsingissä. Siellä tiesivät Sysmäuutisen: "ootte kuulemma vihdoin saaneet uuden nuoremman kunnanjohtajan"


    • Anonyymi

      Sysmällä on pitkä rikas historia takanaan. Väläyksen siitä on kertonut Birgitta Stjernvall-Järvi. Näin sen filmin pätkän hiljattain. Se kerronta jäi vielä ajassa kauas. Itse asiassa, Sysmän kunnan historia kirjalle olisi iso tilaus, on ollut ajan saatossa niin runsaasti tapahtumaa ja rakennettu ja muutoksia ja erikoisuuksia ja tapoja aiheista ei ole puutetta.

    • Anonyymi

      Olipas se tomerasti sanottu, nuin tomerasti ei kykene sanomaan kukaan muu kuin sysmäläinen, ja vieläpä anonyyminä sarkaojien vatikosta.

      • Anonyymi

        Kyllä, olin sysmäläinen. Siellä oli ja on kiva ilmapiiri.


    • Anonyymi

      Ainakin muualta muuttaneet osaavat riidellä.Kummallisia riitoja kuuluu olevan heillä jopa keskenään.

    • Anonyymi

      Vaikka en olekaan syntyperäinen sysmäläinen (reilu 20 vuotta täällä on asuttu), niin kyllä muualla liikkuessani mainostan Sysmää ja kerron täällä asuvani. Kutsun niin uusia kuin vanhojakin tuttuja tulemaan pistäymään. Vaikka täällä vanhat sukuriidat ovat osin vaihtuneet poliittiseen vääntöön, niin silti asiat on keskimäärin aika hyvin.

      Näin pieneksi paikkakunnaksi meillä on palvelut kunnossa. Löytyy marketit ja tokmanni, rautakaupat, erikoisliikkeitä, uimahalli, tekojää, toimintakeskus ...

      Ja onnistuneen soteulkoistuksen seurauksena meillä on edelleen terveyskeskus vuodeosastoineen. Jos nyt koulu on vähän ahdas, niin kyllä se nykyisillä syntyvyys- ja muuttoluvuilla on kohta ihan sopivan kokoinen.

      • Anonyymi

        Erittäin hyvin sanottu. Tuohon lisäisin vielä Päijänteen, puhtaan luonnon ja kesän matkailijapalvelut.


    • Anonyymi

      Että ihan ylpeydellä voimme mainostaa olevamme sysmästä. Aloituksessa viitattu lähinnä siihen kun puskassa huudellaan kovasti miten sysmän maine pilattu ja ei kehtaa tunnustaa olevansa sysmästä. Näin ei suurimman osan mielestä todellakaan ole. Terveisin ylpeästi Sysmäläinen ja kehtaan sen julkisesti kaikille kertoa 😊

      • Anonyymi

        Kehtaan sen julkisesti anonyymina täällä myöskin kertoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehtaan sen julkisesti anonyymina täällä myöskin kertoa.

        Täällä ymmärrettävästi anonyyminä, kun en halua mieltäni pahoittaa maalittamisella. Sen verran itsesuojeluvaistoa. Muolimalla kehtoon kyl kertoa naamatusten ❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ymmärrettävästi anonyyminä, kun en halua mieltäni pahoittaa maalittamisella. Sen verran itsesuojeluvaistoa. Muolimalla kehtoon kyl kertoa naamatusten ❤️

        Kehtaatko sanoo v.tustaks oot lähtösin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehtaatko sanoo v.tustaks oot lähtösin.

        Kyllä kehtaan, vaikka en olekaan(esikoinen kun oon)... 😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehtaatko sanoo v.tustaks oot lähtösin.

        Nuin törkeästi , hyi , tollenko joku mänttipää Sysmässä kyselee, paikkakunnan hyvä maine ei siedä tollasta suunpieksäntää, .........


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe