On melkoista rahastusta jatkaa Popeda nimellä kiertämistä sen jälkeen kun Mustajärvi lopetti. Hautamäellä olisi ollut kaikki saumat luoda vielä uusi ura Popedan jälkeen. Olisihan siinä nyt ollut enemmän haastetta. Raha ja laiskuus ajoivat miehen jatkossakin käyttämään Popeda nimeä
Se on varmaa että vuosimallin 2024 Popeda käy vain kolmella sylinterillä, ei Patea voi korjata, alkuperäinen osa on aina se paras.
Popeda vm.2024 käy vain kolmella.
79
1589
Vastaukset
- Anonyymi
*korjata = korvata
- Anonyymi
Patea ei voi "korjata", puhki on Paten sylinteri kulunut eikä entisestä Neuvostoliitosta uusia Popedan mäntiä löydy enää.
- Anonyymi
Vali vali . En näe aihetta valittaa tästä asiasta. Ei mitään järkeä nillittää tästä asiasta miten Costello hoitanu asian. Jätettäisiin vain costello rauhaan eikö? Pate itse on hyväksynyt tietääkseni Costellon toimet sitäpaitsi. Jos pitää nyt hieman päteä.
- Anonyymi
Uutta uraa luomaan vaan kuusikymppisenä. Firman nimi vaihtoon ensimmäisenä. Jokainen pyyteetön ja ahkera ammattilainen toimii noin, kun vähänkin omaa bisnestään ymmärtää.
- Anonyymi
Olisi vaatinut hitonmoisen duunin kasata uusi bändi ja keksiä uusi nimi ja tehdä sille uudet biisit. Mies on kuitenkin jo päälle 60v. Helpommalla päädi nyt kun etsi vaan uuden solistin.
- Anonyymi
Hyvä aloitus ja niin totta. Costello Hautamäeltä puuttuu nykyään se tärkein ominaisuus mikä voi muusikolla olla, luoda uutta. Miekkonen haluaa vain helppoa rahaa soittamalla vanhoja hittejä, suodaan se hänelle, vanhalle kohta eläkkeellä olevalle miehelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä aloitus ja niin totta. Costello Hautamäeltä puuttuu nykyään se tärkein ominaisuus mikä voi muusikolla olla, luoda uutta. Miekkonen haluaa vain helppoa rahaa soittamalla vanhoja hittejä, suodaan se hänelle, vanhalle kohta eläkkeellä olevalle miehelle.
Sullakaan panettelijalla nyt ole muita kykyjä kuin kuolettaa uutta, joten voisit puhua suulla soukemmalla. Luomisesta, varsinkin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä aloitus ja niin totta. Costello Hautamäeltä puuttuu nykyään se tärkein ominaisuus mikä voi muusikolla olla, luoda uutta. Miekkonen haluaa vain helppoa rahaa soittamalla vanhoja hittejä, suodaan se hänelle, vanhalle kohta eläkkeellä olevalle miehelle.
Juu ei ole kummoisia biisejä syntynyt yli kymmeneen vuoteen. 2011 vielä tuli ihan asiallisia biisejä.
- Anonyymi
niin juuri , , jakkara ja jakkarahumppa on jo keksitty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin juuri , , jakkara ja jakkarahumppa on jo keksitty.
juu juu ei mitään tajuntaa räjäyttävää tai vastaavaa puhumattakaan maailman valloituksesta. enpä jatka aiheesta enempää, tässä ne tärkeimät.
- Anonyymi
Olis voinut vain vaihtaa nimen. On pöyristyttävää että tämä uusi solisti rahastaa Popedan nimellä kun on kuitenkin hyvin kaukana Paten suosiosta. Pitäis joku raja olla. On kuitenkin yksin Paten ansiota koko Popeda.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä aloitus ja niin totta. Costello Hautamäeltä puuttuu nykyään se tärkein ominaisuus mikä voi muusikolla olla, luoda uutta. Miekkonen haluaa vain helppoa rahaa soittamalla vanhoja hittejä, suodaan se hänelle, vanhalle kohta eläkkeellä olevalle miehelle.
Joo,miekkonen menny Paten siivellä ikänsä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo,miekkonen menny Paten siivellä ikänsä
Pate on kyllä mennyt melko paljon Costellon biisien siivellä viimeiset 40 vuotta.
Popeda jatkaa Popedan nimellä Paten luvalla ja pitkäaikaisjäsenien yhteisellä päätöksellä. Teiltäkö se lupa olisi pitänyt kysyä? Älkää nyt naurattako. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pate on kyllä mennyt melko paljon Costellon biisien siivellä viimeiset 40 vuotta.
Popeda jatkaa Popedan nimellä Paten luvalla ja pitkäaikaisjäsenien yhteisellä päätöksellä. Teiltäkö se lupa olisi pitänyt kysyä? Älkää nyt naurattako.kaikilla popeda-jäsenillä on oma vahva panos. Näen se on vuan se totuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pate on kyllä mennyt melko paljon Costellon biisien siivellä viimeiset 40 vuotta.
Popeda jatkaa Popedan nimellä Paten luvalla ja pitkäaikaisjäsenien yhteisellä päätöksellä. Teiltäkö se lupa olisi pitänyt kysyä? Älkää nyt naurattako.pate costellon siivellä vs costello paten siivellä hmm älkääs ny. Molempien panos tärkiä. Eikö vain?
- Anonyymi
Löysiä puheita. Costello on Popedan musiikillinen sielu per 40 vuotta. Tässä mitään "uusia uria" luoda jonkun ha ujen houreiden mieliks. Höpöö pönttöön, ja tuuleen tai puhuriin!
- Anonyymi
*hanujen, sori.
- Anonyymi
Onhan Nightwishikin vaihtanut solistia kuin paitaa eikä siinä mitään ihmeellistä ole.
Antaa Paten nyt ryypätä rauhassa!- Anonyymi
Vaan kun ei ryyppää. Osittain oli lipsumisia muutamilla keikoilla 2021-2023 ihan siksi että homma alkoi tympiä. Alkoi tympiä ne samat soittokaverit ja samat Tammerfestit ja muut keikkapaikat. Niin ja se että keikkaa oli tehtävä tiuhempaan kun Costello ja muu yhtye niin halusi. Jatkossa Pate voi soolona tehdä vaikka vaan yhden keikan vuodessa ja siinä kaikki. Samoin rahaa jää kouraan enemmän kun nyt Pate on yksin koko oman homman pomo ja maksaa muille mitä maksaa.
Lisäksi varmaan alkoi tympiä joidenkin Karoliinojen ja muiden biisien laulaminen lähes seitsenkymppistä miestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan kun ei ryyppää. Osittain oli lipsumisia muutamilla keikoilla 2021-2023 ihan siksi että homma alkoi tympiä. Alkoi tympiä ne samat soittokaverit ja samat Tammerfestit ja muut keikkapaikat. Niin ja se että keikkaa oli tehtävä tiuhempaan kun Costello ja muu yhtye niin halusi. Jatkossa Pate voi soolona tehdä vaikka vaan yhden keikan vuodessa ja siinä kaikki. Samoin rahaa jää kouraan enemmän kun nyt Pate on yksin koko oman homman pomo ja maksaa muille mitä maksaa.
Lisäksi varmaan alkoi tympiä joidenkin Karoliinojen ja muiden biisien laulaminen lähes seitsenkymppistä miestä.Pate teki miehekkään ratkaisun. Popeda oli ja meni, ura oli hieno.
Ymmärrän toki että "Popeda" nimellä jatketaan. Syynä on raha eikä siinä mitään pahaa ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pate teki miehekkään ratkaisun. Popeda oli ja meni, ura oli hieno.
Ymmärrän toki että "Popeda" nimellä jatketaan. Syynä on raha eikä siinä mitään pahaa ole.Juu raha ja homman helppous. Nimi Popeda myy vaikka laulaja olisi Vicky Rosti. Tutut hitit, niin niitä on helppo esittää jatkossa edelleen eikä tartte keksiä uusia. Tutut soittokaverit ja roudarit edelleen ympärillä. Sama keikkamyyjä ja levy-yhtiö. Kai se homman helppous viehättää muita bändin jäseniä. Nyt vielä jos nokalle saadaan uusi solisti joka on innostunut niistä Karoliinoista sun muista jotka Patea alkoi tympiä niin bändi jatkanee vielä kymmenen vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pate teki miehekkään ratkaisun. Popeda oli ja meni, ura oli hieno.
Ymmärrän toki että "Popeda" nimellä jatketaan. Syynä on raha eikä siinä mitään pahaa ole.Se on huijausta koska hyvin kaukana alkuperäisestä. Se ei vaan ole ENÄÄN POPEDA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on huijausta koska hyvin kaukana alkuperäisestä. Se ei vaan ole ENÄÄN POPEDA
Sinäkös sen määräät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on huijausta koska hyvin kaukana alkuperäisestä. Se ei vaan ole ENÄÄN POPEDA
Aivan. Yhtye, jossa ei ole enää yhtään alkuperäistä jäsentä (kuten nyt Popedassa), sehän on oikeastaan cover-bändi.
Eli Popeda coveroi Popedaa... Selvitä olisi todellakin ollut muuttaa/vaihtaa nimeä, vaikkapa vain Popeda.2 tai jotain vastaavaa.
Ja minua(kaan) coverbändit eivät kiinnosta...
- Anonyymi
Costello Hautamäki Band jatkaa kulkuaan, esiintyvät tosin nimellä Popeda.
- Anonyymi
Solistiksi pitkätukkahippi Kuopiosta. Mä ja Kalpan "mies".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Solistiksi pitkätukkahippi Kuopiosta. Mä ja Kalpan "mies".
tää oli hyvä " letkaus " , , , Mä ja Kalpan " mies ".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tää oli hyvä " letkaus " , , , Mä ja Kalpan " mies ".
Kannattaa oikein toistaa perässä, niin paranee vaan.
- Anonyymi
Loogisempaa olisi ollut jatkaa Museokärry-nimellä ja siirtyä esiintymään pizzerioihin valeasussa. Olisi vaatinut hieman ahkeruutta, eikä saisi niin paljon rahaa.
- Anonyymi
Aivan surkea bändi kulahtaneine biiseineen. On ollut kuollut jo muutaman vuosikymmenen mutta silti vaan sitkeästi yritetään rahastaa. Ja hyvin tuntuu onnistuvan koska kansa ei tunnu parempaa tarvitsevan kuin popedan. Surkean oloisia reppanoita uutta laulajaa ja basistia lukuun ottamatta nämä muumioiden oloiset soittelijat. Joku Lacu tai Costello… hävettää katsoa. Luulin että Yö oli nolo bändi mutta kyllä se on Popeda
- Anonyymi
missä skipaleessa pate laulaa tarkoitan toistaa renkuttaen : maanantain huumetta tiistaina huu keskiviikkona huumetta torstaina huumetta perjantaina , , , jokapäivä hu h hu hu hu huuumetta . . ! ! ?
- Anonyymi
pahimmillaan bändi oli joskus kun rumpali oli kuin halonhakkuuhommissa josta tuli se töksäyttävä rumpusoundi. Ja kappalemateria pahimmillaan esim levyillä just, kansanpopeda, 500cc ja kaikkein pahimpana esimerkkinä haista popeda levy. Tuntuu että noilla levyillä saa hakea hakemalla niit hyvii biisei mut löytyy sielt toki ne omat helmet. Kansanpopedalla oma fiilis on se, että ois voineet kyllä panostaa kokonaisuuteen paljon enemmän. 500cc tuntuu kovin heppoiselta biisien osalta. Haista popeda on levynä tosi heikko.
Paten laulufraseeraukset livenä ja jopa levyllä meni välillä hieman yli hilseen, jos nyt rehellisiä ollaan, mutta kyllä pate on aina ollut hyvä laulaja jos hän haluaa laulaa tosissaan.
En sanoisi että surkea bändi mutta epätasainen eli on tehneet sekä huippubiisejä, keskitason biisejä kuin myös huonoja. - Anonyymi
Tässä omia havaintojani popedan eri biiseist;
1.Tää on se yö= kamala, tosi kamala bruce springsteen -tyylinen poprock -biisi jossa on ihan kamala kitarariffi ja väliosa sekä kertosäe eli kaikki pielessä kuin myös soitto on myös pielessä
2.Kauheeta ja kamalaa= loistava sävellys ja kitarariffi joka kruunaa kaiken
3.Kersantti karoliina= loistobiisi tääkin jossa mm huikea torvisoitinsoolo
4.Huummetta= aika ärsyttävä hu hu huumetta -kohta joka korvamato, joskin ärsyttävä semmone, mut muuten kappaleessa on makeet soundit ja teknisesti hyvää soittoa
5.Mönkiäislaulu= huikea soitto&sävellys&teksti ja soiton soundi tuo mieleen hieman psykedeeliset rock -vibat minulle ainaki
6.Pohjantähden alla= melankolinen teksti&sävel ja eipä tätä kappaletta voi moittia yhtään sillä eikös tämä noussut ihan klassikoksi ja pitkäaikaiseksi keikkalauluksikin ja kyl myös isojen massojen kanssa samoilla linjoilla eli onnistunut kappale jossa on syvyyttäkin paljon
7.Heavy lutaa= aika kamalia tiettyjä kohtia joita tosin tietyillä kohdilla kompensoidaan kappaleen kamalat kohdat melko hyvin joten kokonaisuus jää keskinkertaiseksi
8.Kummituskrapu= alkanu viehättää kappaleessa moniulotteisuus eli hieno komppikitara ja sähkökitara joilla tehdään ihmeitä kuten progerock-tyylinen soitto joka hivelee aistejani ja sävellys on ihan ok
9.Mauno soittaa stereoo= huikee laulu jossa kellarisoundit
10.Palkkasoturiksi nubiaan= punk rokkia kertosäe ja kappaleen alku menee hitaassa tempotasossa jota säestää akustinen kitara= tosi onnistunut biisi
11.Avaruusseikkailu= joka suhteessa täydellinen biisi
12.Korppi= tämä myös täydellinen laulu jossa varsin älykäs teksti filosofiassa ja suhteellisuus-matematiikassa
13.Tahdotko mut tosiaan=onnistunut sävellys, mut toteutus jättää toivomisen varaa koska soitto on kovin väkinäistä, mikä toisaalta jophtuu kappaleen sävelrakenteista mut voisin antaa 3/5 arvosanan kuitenni
14.Kylän suurin kypärä= pätevä laulu jossa aika duurimenoa koko ajan
15.Bebobbahobbin= huikea kappale jossa paten laulu teknisesti tosi hyvää ja sävellys myös huikee, tulee mieleen kappaleen tyylistä elviksen joku esittämä kappale tai chuck berryn eli rockn rolliahan tää!
16.Työtön kummitus= tosi hyvä kappale joka akustinen rock -pala jossa poliittinen sanoitus jossa porvaristo saa moitteet
17.Rutatuta= noin keskitasoa sävellys ja sanoitus on oivaltava jossa porvaristo saa moitteet
18.Silliviiliä= keskitasoa tääkin kappale jossa kitarariffi on progerock-tyylistä koukeroista tai semi-koukeroista mennoo
19.Isä aurinkoinen= teksti viittaa kait venäjän entiseen hulluun diktaattoriin josef staliniin ja sävellys on onnistunut, joskin väliosat osittain pilaa muuten loistavaa kertosäettä
20.Vankilalaulu jossa koskettava tarina ja annan kappaleelle noin 4/5 tähteä eli akustinen rock-biisi joka voisi mennä melkein irwin goodmanin tuotannossa yhtä lailla - Anonyymi
Lisää omia havaintoja popeda-biiseistä;
1.Rockn roll bileet= surkee kappale, ois joutanu pöytälaatikkoon! kaikki pielessä
2.Kun mies unelmoi= kaikki menee pieleen kappaleen väkinäisyyden takia
3.Keskiyön blues= kamala kappale, ja eipä toi riffikään kovin häävi ole sillä menee korniusmittarin huonolle puolelle ja kertosäe on umpisurkea &rimanalitus
4.Beibi on ylpee= ensinnäkin rumpusoundi on ihan kamala sillä ois kuin rumpali olis haloja hakkaamassa ja sävellys ei ole kovin häävi eli huono biisi ja vielä huonompi toteutus
5.Kuuma kesä= rento ja hyvä poprock-biisi(kesälaulu)
6.Siankorvaa ja raanavettä= pätevä laulu jota ei voi moittia ja aika hyvä kosketinsoitin -osuus väliosassa ja teksti osuu ajankohtaan ku suomessa oli suurlama
7.Hei nainen jossa onnistunut teksti&soitto&sävellys eli tykkään palijon!
8.tohtori mustajärvi= keskitasoa eli onnistunut kertsi mut kauhee väliosa(en tiä mitä miettineet kun ton väliosan tekivät!)
9.Kaasua peppone(simppelin tehokas riffi ja huikee kertosäe eli tykkään paljon tästä biisistä)
10.Viimeinen tanssi(aika vaisu kappale sillä kappalerakenteet on hyvin monotonisen tylsät ja rumputyö on hieman kömpelöä) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää omia havaintoja popeda-biiseistä;
1.Rockn roll bileet= surkee kappale, ois joutanu pöytälaatikkoon! kaikki pielessä
2.Kun mies unelmoi= kaikki menee pieleen kappaleen väkinäisyyden takia
3.Keskiyön blues= kamala kappale, ja eipä toi riffikään kovin häävi ole sillä menee korniusmittarin huonolle puolelle ja kertosäe on umpisurkea &rimanalitus
4.Beibi on ylpee= ensinnäkin rumpusoundi on ihan kamala sillä ois kuin rumpali olis haloja hakkaamassa ja sävellys ei ole kovin häävi eli huono biisi ja vielä huonompi toteutus
5.Kuuma kesä= rento ja hyvä poprock-biisi(kesälaulu)
6.Siankorvaa ja raanavettä= pätevä laulu jota ei voi moittia ja aika hyvä kosketinsoitin -osuus väliosassa ja teksti osuu ajankohtaan ku suomessa oli suurlama
7.Hei nainen jossa onnistunut teksti&soitto&sävellys eli tykkään palijon!
8.tohtori mustajärvi= keskitasoa eli onnistunut kertsi mut kauhee väliosa(en tiä mitä miettineet kun ton väliosan tekivät!)
9.Kaasua peppone(simppelin tehokas riffi ja huikee kertosäe eli tykkään paljon tästä biisistä)
10.Viimeinen tanssi(aika vaisu kappale sillä kappalerakenteet on hyvin monotonisen tylsät ja rumputyö on hieman kömpelöä)lisään vielä kommenttiini kappaleeseen viimeinen tanssi semmosen yksityiskohdan jonka havaitsen joka on se, että kappaleen väliosassa on potentiaalia , etenkin kun pate laulaa sen kohdan "ja oliivipuita ei näy" joka kuulostaa maukkaalta mut kertosäkeen vaisu, tappavan tylsä ja mononotonisesti etenevä melodia ei oikein suju hyvin ja paten laulufraseerauskaan kertosäkeessä ei onnistu niin hyvin kuin mitä hän laulaa esim ton kohdan "ja oliivipuita ei näy" .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pahimmillaan bändi oli joskus kun rumpali oli kuin halonhakkuuhommissa josta tuli se töksäyttävä rumpusoundi. Ja kappalemateria pahimmillaan esim levyillä just, kansanpopeda, 500cc ja kaikkein pahimpana esimerkkinä haista popeda levy. Tuntuu että noilla levyillä saa hakea hakemalla niit hyvii biisei mut löytyy sielt toki ne omat helmet. Kansanpopedalla oma fiilis on se, että ois voineet kyllä panostaa kokonaisuuteen paljon enemmän. 500cc tuntuu kovin heppoiselta biisien osalta. Haista popeda on levynä tosi heikko.
Paten laulufraseeraukset livenä ja jopa levyllä meni välillä hieman yli hilseen, jos nyt rehellisiä ollaan, mutta kyllä pate on aina ollut hyvä laulaja jos hän haluaa laulaa tosissaan.
En sanoisi että surkea bändi mutta epätasainen eli on tehneet sekä huippubiisejä, keskitason biisejä kuin myös huonoja.Pate tätä on kommentoinutkin että etenkin aika ennen pelkkää Costellon kitaraa on soitannollisesti vähän räiskintää. Niitä biisejä ei aina hiottu treenikämpällä tai studiossa kunnolla eikä soittojakaan soitettu useampia ottoja. Costellon päästessä määräävään asemaan soundit ja soittopuoli parani. Toki jo Mikä Sundqvistin mukaantulo aiemmin auttoi jo paljon.
Laulut on monesti purkitettu yhdellä tai kahdella otolla eikä niitä ole ennen ysärin alkua juuri hierottu. Eikä aina sen jälkeenkään kun Patea ei vaan huvittanut. On sen itse myöntänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pate tätä on kommentoinutkin että etenkin aika ennen pelkkää Costellon kitaraa on soitannollisesti vähän räiskintää. Niitä biisejä ei aina hiottu treenikämpällä tai studiossa kunnolla eikä soittojakaan soitettu useampia ottoja. Costellon päästessä määräävään asemaan soundit ja soittopuoli parani. Toki jo Mikä Sundqvistin mukaantulo aiemmin auttoi jo paljon.
Laulut on monesti purkitettu yhdellä tai kahdella otolla eikä niitä ole ennen ysärin alkua juuri hierottu. Eikä aina sen jälkeenkään kun Patea ei vaan huvittanut. On sen itse myöntänyt.oon kyl eri mieltä eli aika ennen costelloa on mun juttu enempi mikä johtuu puhtaasti paremmista sävellyksistä vaikka myönnän että soitto costellon aikakaudella kehittyi parempaan suuntaan. Kuuntelin tossa sammakka-laulua jossa kitaran soitto ei mene putkeen edes levyversiossa eli en oo varma kumpi kitaristi onko arwo vaiko puukka, mut käsittääkseni puukka oli soolokitaristi kun arwo oli muistaakseni komppirytmikitaristi ja päättelen sen siitä kun costello tuli bäntiin niin costello otti soolosähkökitaristin roolin ja arwo soitti komppikitaraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pate tätä on kommentoinutkin että etenkin aika ennen pelkkää Costellon kitaraa on soitannollisesti vähän räiskintää. Niitä biisejä ei aina hiottu treenikämpällä tai studiossa kunnolla eikä soittojakaan soitettu useampia ottoja. Costellon päästessä määräävään asemaan soundit ja soittopuoli parani. Toki jo Mikä Sundqvistin mukaantulo aiemmin auttoi jo paljon.
Laulut on monesti purkitettu yhdellä tai kahdella otolla eikä niitä ole ennen ysärin alkua juuri hierottu. Eikä aina sen jälkeenkään kun Patea ei vaan huvittanut. On sen itse myöntänyt.kun luin museorekisterissä kokoelmalevyn kansivihkosta paten tulkintaa popedan esikoisstudiolevy popedasta kun hän jottain sano näin että "ne kappaleet kaatuu ihan koko ajan nokilleen"
Sen sijaan ainiala oli ylypee kappaleista sillä hän piti niistä.
Lopulta ainiala sai lähtöpassit orkesterista koska musiikilliset erimielisyydet oli tietääkseni syy potkuihin. Ainiala oli vielä popedan kanssa hieman tekemisissä toki potkujen jälkeen eli hän mm teki huikean akustisen rock-biisin vankilalaulu popedan hullut koirat studiolevylle ja sama kappale löytyy myös livelevy live at the bbc:ltä(jonka omistan C -kasettina kun vuonna 96 toukokuussa ostin sen nivalan Esso huoltoasemalta). Sama kasetti löytyy vielä ja on hyväkuntoinen vaikka 18 vuotta vanaha =) eli noi c-kasetit(melkein kaikki) on huippulaatua eli niistä on mulla kaikkein parhaat kokemukset. CD levyistä kaksjakoiset kokemukset = osa toimii lähinnä ikuisesti mut osa hajjoo heti "alkumetreillä".
Jos et tiiä tota popedan live at the bbc julkaisua niin suosittelen että ostat sen kokoelmiis sillä se on ainutlaatuinen julkaisu jonka popeda julkaisi tietääkseni ulkomailla, tässä tapauksessa britanniassa (voi olla että muistan nyt väärin) ja julkaisulla orkesteri käyttää tosi paljon, normaalia paljon enemmän eri soittimia ja sellaisia soittimia joita ei ihan joka orkesteri välttämättä käytä eli vois sannoo että ns eksoottisiakin soittimia on mukana ja bändissä soittavat nämä seuraavat (mitä minä muistan ja muistini on huonohko joten en välttämättä muista ihan kaikki) ; koskettimet-piano = jukkis järvinen / kitara= costello hautamäki / kitara= petanderin markku / basso= sami ruusukallio(hänellä myös taustaa basistina eppu normaaleissa) ja rummut kari holm. Niitä eksoottisia soittimia en muista mitään niistä, mut hianoja soittimia on joist lähttee erikoisiakin ääniä aika-ajoin. kappaleet on muokattu melko akustiseen musamuotoon.
Palaan vielä tohon ainialan vankilalauluun. Panin heti merkille kun ekan kerran kuulin sen, että toi kappale vois mennä ihan heleposti irwin goodmanninkin tuotannossa. Ootko samaa mieltä?
Ne alkuaikojen 70-luvun lopun ja vuoteen 82 mustille enkeleille asti ne popedan sävellykset vaan on minusta laadukkaampia kun sen jälkeen alkoi tulla studiolevyistä huomattavan paljon epätasaisempia. costellon vahvuudet on selkeesti kitaristina ja etenkin livekitaristina. En ole kovin usein jos koskaan törmännyt youtubessa popedan livekeikoissa costellon tekemiin virheisiin sillä käytännössä aina soittanut puhtaasti ja tarkasti (melkein kuin levyllä) . Se on aika harvinaisen hyvä taito jota ei tosiaankana tuota taitoa löydy kaikilta muusikoilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pate tätä on kommentoinutkin että etenkin aika ennen pelkkää Costellon kitaraa on soitannollisesti vähän räiskintää. Niitä biisejä ei aina hiottu treenikämpällä tai studiossa kunnolla eikä soittojakaan soitettu useampia ottoja. Costellon päästessä määräävään asemaan soundit ja soittopuoli parani. Toki jo Mikä Sundqvistin mukaantulo aiemmin auttoi jo paljon.
Laulut on monesti purkitettu yhdellä tai kahdella otolla eikä niitä ole ennen ysärin alkua juuri hierottu. Eikä aina sen jälkeenkään kun Patea ei vaan huvittanut. On sen itse myöntänyt.Tosin ainialan voittanutta basistia ei popedasta löydy. sillä ainiala on musta kautta aikain paras popedan basisti ja popedan paras rumpali kautta aikain on minusta vuosien 1979-1982 aikana rumpuja takonut holm. Niitä on kaksi holomia eli kari ja kai ja mää aina sekoitan nämä molemmat ja holmin veljeksissä on se minusta vissi ero että toinen on huikea ja toinen ei edes välttämättä keskinkertainenkaan rumpali.
Kitaristeista costello paras mutta hänen kitarariffit ei niin hyviä kuin puukan keksimät riffit, mut costello teknisesti paras popeda-kitaristi (etenkin livenä huikea).
Komppikitaristeista eniten mieleeni arwo. Kosketinsoittajista ylivertainen on safka pekkonen joka ei tosin tainnut kovin monella popedalevyllä olla mukana mutta muistaakseni ainakin kaasua levyllä soittaa hammond-urkuaan. Hänen soittotekniikka on aika proggressiivinen eli sopisi hänen soittotyyli hyvin vaikkapa jonkun progerock .yhtyeen systeemiin.
Rumpaleista vielä semmosta että rautajoen arska oli perushyvä rumpali joka veti aika samalla kaavalla, joskaan ei tehny virheitä mut hänellä ei ollu semmosta kikka-arsenaalia mikä löytyy esim lacu lahtiselta tai siltä toiselta paremmalta holmilta.
Basisteista kunniamaininnan saa ainialan ohella petanderin markku jonka nopean rytmikäs bassottelu oli hunajaa korville svobodalla ja hönöllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pate tätä on kommentoinutkin että etenkin aika ennen pelkkää Costellon kitaraa on soitannollisesti vähän räiskintää. Niitä biisejä ei aina hiottu treenikämpällä tai studiossa kunnolla eikä soittojakaan soitettu useampia ottoja. Costellon päästessä määräävään asemaan soundit ja soittopuoli parani. Toki jo Mikä Sundqvistin mukaantulo aiemmin auttoi jo paljon.
Laulut on monesti purkitettu yhdellä tai kahdella otolla eikä niitä ole ennen ysärin alkua juuri hierottu. Eikä aina sen jälkeenkään kun Patea ei vaan huvittanut. On sen itse myöntänyt.Tuo jo melko hyvin selittääkin sen, miten ei ole mikään albumibändi ollut oikein koskaan.
Tuoreessa dokumentissa Costello tiivisti (muun) Popedan studiotyöskentelyn kantavan periaatteen vuosien varrelta: "eikö tää nyt jo olis tällä hyvä". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo jo melko hyvin selittääkin sen, miten ei ole mikään albumibändi ollut oikein koskaan.
Tuoreessa dokumentissa Costello tiivisti (muun) Popedan studiotyöskentelyn kantavan periaatteen vuosien varrelta: "eikö tää nyt jo olis tällä hyvä".Eilises popeda-dokumentissa muistaakseni pate sanoi näin "kyllä osa niistä tai aika moni alkuaikojen biiseistä on semmosia että ei ole kovin hyviä"
ilmeisesti pate viittasi aikakauteen jolloin ei vielä ollut costello hautamäkeä bändissä ja antoi kai pate ymmärtää että touhuun tuli enemmän parannusta costellon tulon myötä.
Hyvä dokumentti oli.
Makuasioita, sano naapurin friida kun on kyse musamausta. Mä tykkään juuri eniten popedan levyistä raswaa koneeseen, hullut koirat, popeda ja mustat enkelit. Kappaleet on niin huikeita. En tietenkään kritisoi costelloa millään lailla biisintekijänä että kyllä hän osasi myös tehdä hyvää laatua. Mut enempi minä viehättynyt puukan, eebon, paten, arwon ja ainialan sävellyksistä eli siis patekin on osallistunut sävellystalkoisiin joitakin kertoja juuri ihan popedan uran alussa. Esim kappaleissa ellu ja hullut koirat on muistaakseni pate ollut mukana sävellystalakoissa kuten myös kappaleessa bebobbahobbin(chuck berry tyylinen rockn roll -laulu muuten!). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo jo melko hyvin selittääkin sen, miten ei ole mikään albumibändi ollut oikein koskaan.
Tuoreessa dokumentissa Costello tiivisti (muun) Popedan studiotyöskentelyn kantavan periaatteen vuosien varrelta: "eikö tää nyt jo olis tällä hyvä".kappaletta tuomas parka oli säveltämässä arwon lisäksi safka pekkonen eli tietääkseni ainoo popeda-biisi jossa on ollu sävellystalakoissa safka pekkonen.
Jäin hieman kaipaamaan eilisessä dokumentissa tiettyjen muidenkin popeda-muusikkojen esiintuomista mut aika laihaksi jäi että kulminoitui pitkälti pate-costello akselille mutta muuten tosi hyvä dokumentti.
No tää safka pekkonen on siis huikea hammond urku-taiteilija. Tyyli on soittaa melko proge. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kappaletta tuomas parka oli säveltämässä arwon lisäksi safka pekkonen eli tietääkseni ainoo popeda-biisi jossa on ollu sävellystalakoissa safka pekkonen.
Jäin hieman kaipaamaan eilisessä dokumentissa tiettyjen muidenkin popeda-muusikkojen esiintuomista mut aika laihaksi jäi että kulminoitui pitkälti pate-costello akselille mutta muuten tosi hyvä dokumentti.
No tää safka pekkonen on siis huikea hammond urku-taiteilija. Tyyli on soittaa melko proge.Lyhyt puolen tunnin haastattelukooste vain, mutta kerrottiin kyllä koko bändin uran matkalta tiettyjä tosiasioita makuasioista puhelemistenkin pohjaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lyhyt puolen tunnin haastattelukooste vain, mutta kerrottiin kyllä koko bändin uran matkalta tiettyjä tosiasioita makuasioista puhelemistenkin pohjaksi.
Ai pahus mä en muistanukkaan että se oliki vaen puol tuntia tyhmä mä! =)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai pahus mä en muistanukkaan että se oliki vaen puol tuntia tyhmä mä! =)
Niin, puoleen tuntiin mahtuu rajallisesti uran syynäystä näkökulmineen, ja tuossa "dokkarissa" fokus oli varmaan väistyvässä Patessa ja Popedaa jatkavassa Costellossa, jotka tähänastiset pitkäaikaisimmat jäsenet.
Onneksi tänne mahtuu kaikenlaisia mielipiteitä ja puheenvuoroja enemmän, melkein rajattomasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, puoleen tuntiin mahtuu rajallisesti uran syynäystä näkökulmineen, ja tuossa "dokkarissa" fokus oli varmaan väistyvässä Patessa ja Popedaa jatkavassa Costellossa, jotka tähänastiset pitkäaikaisimmat jäsenet.
Onneksi tänne mahtuu kaikenlaisia mielipiteitä ja puheenvuoroja enemmän, melkein rajattomasti.mut toiveena(toivotko sie myös sammaa?) omana toiveena ja varmaan moni muukin toivoo jotain laajempaa popeda -dokumenttia.
Ootko katsonu youtubesta popeda-haastatteluja jossa popedaa haastatellaa? Ne on osa niistä tosi hyviä. Paljon myös riippuu haastattelijasta eli toiset haastattelijat moniulotteisempia kuin toiset. Jotkut haastattelut tosin on niin lyhyitä että se myös pitää ottaa huomioon.
Saimaa ilmiö onko tuttu? Mä katsonu sen monasti. Siinä käsitellään suomalaisia kasariluvun rock-bändejä kuten juice leskinen grand slam, hassisen kone(enempi pois perusrokista) , eppu normaali ja popeda. Siinä käyvvään suht laaja-alaisesti eri juttuja. Hyvää turinaa mm popedan keikkabussissa jossa pate , jukkis järvinen ja costello muun muassa. Sitten oli hyvä mika sundqvist myös siinä että hänet myös tuotiin esille.
En ehkä itse kaipaa mitään isoa kokoelmalevyä popedalta vaikka pate jättikin bändin. Niitä popeda-kokoelmia kun on niin paljon esim se 6 CD-levyn mittava kokoelmaboxi museorekisterissä. Siinä muuten on aika harvinaisia 80-luvun alun popedan livekeikkaottoja.
Varmaan myös joskus popedasta tehdään elokuvakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mut toiveena(toivotko sie myös sammaa?) omana toiveena ja varmaan moni muukin toivoo jotain laajempaa popeda -dokumenttia.
Ootko katsonu youtubesta popeda-haastatteluja jossa popedaa haastatellaa? Ne on osa niistä tosi hyviä. Paljon myös riippuu haastattelijasta eli toiset haastattelijat moniulotteisempia kuin toiset. Jotkut haastattelut tosin on niin lyhyitä että se myös pitää ottaa huomioon.
Saimaa ilmiö onko tuttu? Mä katsonu sen monasti. Siinä käsitellään suomalaisia kasariluvun rock-bändejä kuten juice leskinen grand slam, hassisen kone(enempi pois perusrokista) , eppu normaali ja popeda. Siinä käyvvään suht laaja-alaisesti eri juttuja. Hyvää turinaa mm popedan keikkabussissa jossa pate , jukkis järvinen ja costello muun muassa. Sitten oli hyvä mika sundqvist myös siinä että hänet myös tuotiin esille.
En ehkä itse kaipaa mitään isoa kokoelmalevyä popedalta vaikka pate jättikin bändin. Niitä popeda-kokoelmia kun on niin paljon esim se 6 CD-levyn mittava kokoelmaboxi museorekisterissä. Siinä muuten on aika harvinaisia 80-luvun alun popedan livekeikkaottoja.
Varmaan myös joskus popedasta tehdään elokuvakin.Joo siis pintaraapaisuhan tuollainen lyhyt dokumenttiväläys väistämättä on - kuten olisi varmaan toisaalta laajempikin vastaava, mutta kiinnostava ja toivottava toki silti.
Saapa nähdä, tuleeko koskaan Eput-elokuvan vastinetta tms. perusteellisempaa dokumenttia Popedasta.
Saimaa-ilmiössähän ei Popedaa ollut mukana, myöhemmillä Tuuliajolla-kiertueilla vasta. Jotain tv:n musiikkiohjelmien haastatteluja on 80-luvulta, missä varmaan noita mainitsemiasi juttuja.
Kokoelmia taitaa olla Popedalla riittämiin tosiaan. Livetaltioinnit vanhoilta ajoilta olisivat kiinnostavia, mutta lieneekö julkaisemattomia / harvinaisia missään arkistoissa enää olemassa. Esim. 90-luvun alkupuolella huomattava aukko noissa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo siis pintaraapaisuhan tuollainen lyhyt dokumenttiväläys väistämättä on - kuten olisi varmaan toisaalta laajempikin vastaava, mutta kiinnostava ja toivottava toki silti.
Saapa nähdä, tuleeko koskaan Eput-elokuvan vastinetta tms. perusteellisempaa dokumenttia Popedasta.
Saimaa-ilmiössähän ei Popedaa ollut mukana, myöhemmillä Tuuliajolla-kiertueilla vasta. Jotain tv:n musiikkiohjelmien haastatteluja on 80-luvulta, missä varmaan noita mainitsemiasi juttuja.
Kokoelmia taitaa olla Popedalla riittämiin tosiaan. Livetaltioinnit vanhoilta ajoilta olisivat kiinnostavia, mutta lieneekö julkaisemattomia / harvinaisia missään arkistoissa enää olemassa. Esim. 90-luvun alkupuolella huomattava aukko noissa...ainaki popedan museorekisteri kokoelmakiekolla on niitä 80-luvun alun keikkaliveottoja. Mut ois siistii jos olis niitä 70-luvun ihan ekoja keikkoja. Esim pikkustadin supermarket livekeikalta otettu koko kappaleen esitys löytyy youtubesta jos sua kiinnostaa. Ja taitaa olla myös 70-luvun livemateriaalia muutakin, joskin niukanpuoleisesti. Noihin aikoihin ihan ymmärrettävästi syystä paten lauluäänen soundi on hieman erilainen mikä varmaan johtuu iästä ja äänenmurros pian tuli sitten.
Ai niin huolimaton minä taas ei se ollutkaan siis saimaa-ilmiö vaan tuuliajolla. Mun pitää kertoa sulle yksi asia eli oon syntymästä asti ollut vähän ADHD ihmisiä joka selittää monet elämäni aikana tapahtuneet aivopierut ja muut sekoilut.
Popedaa oon kuunnellu vuodesta 96 saakka eli eka ostokseni oli live at the BBC c kasetti.
80-luvulla toki törmäsin popedaan niin radiossa kuin telkkarissa. Oon syntynyt 80-luvun alussa. Muistan hyvin kun äiti nauhoitti radiosta elämässä pitää olla runkkua-biisin C kasetille. Tuo biisihän on alunperin juice leskisen sävellys muuten, mut hyvinsoveltuva kappale popedalle. Popeda teki siitä enempi omannäköisensä version. Siinä isoserkkuni kanssa kuunneltiin vähän posket punaisina niitä hävyttömiä laulujen sanoja. Isoserkkua tais nolostuttaa niin paljon ettei olisi halunnut kuunnellakaan. - Anonyymi
Yes. Arwo Mikkosen aikaan tehtiin parhaat biisit, siitä lähtien ovat olleet sitä-sun tätä. Mutta niin kauan kuin niille sinne 80-90 luvulle jämähtänyttä (nahkatakki)yleisöä riittää, niin miksipä siitä ei joku leipäänsä repisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ainaki popedan museorekisteri kokoelmakiekolla on niitä 80-luvun alun keikkaliveottoja. Mut ois siistii jos olis niitä 70-luvun ihan ekoja keikkoja. Esim pikkustadin supermarket livekeikalta otettu koko kappaleen esitys löytyy youtubesta jos sua kiinnostaa. Ja taitaa olla myös 70-luvun livemateriaalia muutakin, joskin niukanpuoleisesti. Noihin aikoihin ihan ymmärrettävästi syystä paten lauluäänen soundi on hieman erilainen mikä varmaan johtuu iästä ja äänenmurros pian tuli sitten.
Ai niin huolimaton minä taas ei se ollutkaan siis saimaa-ilmiö vaan tuuliajolla. Mun pitää kertoa sulle yksi asia eli oon syntymästä asti ollut vähän ADHD ihmisiä joka selittää monet elämäni aikana tapahtuneet aivopierut ja muut sekoilut.
Popedaa oon kuunnellu vuodesta 96 saakka eli eka ostokseni oli live at the BBC c kasetti.
80-luvulla toki törmäsin popedaan niin radiossa kuin telkkarissa. Oon syntynyt 80-luvun alussa. Muistan hyvin kun äiti nauhoitti radiosta elämässä pitää olla runkkua-biisin C kasetille. Tuo biisihän on alunperin juice leskisen sävellys muuten, mut hyvinsoveltuva kappale popedalle. Popeda teki siitä enempi omannäköisensä version. Siinä isoserkkuni kanssa kuunneltiin vähän posket punaisina niitä hävyttömiä laulujen sanoja. Isoserkkua tais nolostuttaa niin paljon ettei olisi halunnut kuunnellakaan.Yksittäisiä biisejä toki on, mutta pidemmät taltioinnit sitten harvemmassa. Mikkosen ajoiltakaan, tai jostain myöhemmistäkään tärkeistä vaiheista.
Kunnon purismi on aina tietyissä määrin hienoa, mutta ovathan ne alkuaikojen materiaalit sitten jostain näkökulmista taas aika rajallisia ja vaatimattomiakin. Yksittäiset klassikot, helmet ja erikoisuudet tottakai mitä parhainta Popedaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksittäisiä biisejä toki on, mutta pidemmät taltioinnit sitten harvemmassa. Mikkosen ajoiltakaan, tai jostain myöhemmistäkään tärkeistä vaiheista.
Kunnon purismi on aina tietyissä määrin hienoa, mutta ovathan ne alkuaikojen materiaalit sitten jostain näkökulmista taas aika rajallisia ja vaatimattomiakin. Yksittäiset klassikot, helmet ja erikoisuudet tottakai mitä parhainta Popedaa.kyllä on hianoo että otetaan esille kokoelmassa laaja kirjo erityylisiä kappaleita joskaan popeda nyt koskaan kovin erityisen palijoo vaihellu tyylejä vaan vetäny aika perusrock-juttuansa vuodesta toiseen. Ihan uran alussa oli niitä pieniä erilaisia tyylilajeja mut costellon tulon myötä on sitte ollut vuodesta 82 sitä samaa tilulilu-rockia. Esim aika harvinaiset sammakkalaulu ja lauri lutavuori on sillä kokoelmalla samoin kuin tuomas parka(joka on kuuma kesä singlen B-puoli) ja bebobbahobbin(jossa muistaakseni usea popedan jäsen ollu säveltämässä sitä biisiä) ja tuomas parka on siitä mainio otto tuolla kokoelmalla kun sen kappaleen on säveltänyt kaksikko safka pekkonen ja arwo mikkonen ja safka pekkonen nimenomaan hänen kappale on se juttu tässä joka kiehtovaa koska hän ylipäänsäkään tosi harvoin kai urallaan tekeny kappaleita vaan keskittänyt fokuksensa urku hammondin soittoon jota muute soittaa proggressiivisella soittotekniikalla ja on kait minusta suomen kautta aikain paras kosketinsoitttaja. Muistaakseni sama herra on käynyt juice leskisen orkesterissa myös soittamassa urku hammondiandsa ja myös muiustaakseni hassisen koneessa. Tuolla kokoelmalla on myös harvinaisia singlejen b-puolia ja muistaakseni ennenjulkaisemattomiakin biisejä. Tuollaiset kokoelmat aina mua eniten kiehtoo.
- Anonyymi
Svoboda ja sen seuraaja on taas levyjä joissa biisejä hinkattiin joidenkin bändin jäsenten mukaan ihan kyllästymiseen asti. Useampia ottoja soittoon ja lauluun, tekstien korjailuja, sessiomuusikoita soittamassa rumpuja, soundien hakemista ja useita kitararaitoja päällekkäin jne. jne. Monessa biisissä ylimääräisiä soittajia maustamassa biisejä jne.
- Anonyymi
500 cc studiojulkaisu on siit aika poikkeava että siin ei ole sitä normaalia popedan "räkäistä" tai "karheaa " soundia ja osittain kai siihe vaikuttaa tekstimaailma myös, mutta tuskinpa kuitenkana niin paljoa. Kyllä ne kappaleet silti ihan popedaksi toki tunnistaa, mut varmaan tietoinen valinta oli jättää karkeet soundit vähemmälle.Mut eipä toi 500cc kovin häävi levy ole koska kun kappaleet on niin kehnoja ja osa jopa juostenkustuja sävellyksiä ja muutama rimanalituskin on sillä en voi sietää esim kappaletta hei pikku sisko ja kaasu pohjaan jää kappaleen orastava potentiaalia kaatuu hirvittävän jäykkään ja epäsvengaavaan kertosäkeeseen(kertosäe on aika sama kuin penny lane kappaleen kertosäe). Myös kappale minä, sinä ja mannerheim on rimanalitus.
mie muistan jottain tekstisekoiluja ettei menny ihan riidoiksi mut se tais koskee yö yhtyeen jotaki laulua oisko ollu ihmisen poikaa jossa tais riidellä tekstistä hanhiniemen pauli ja leskisen juice muistankohan oikein??
Popedan teksteistä en muista nyt paljoakaan kiistoja mut on kai niitä ollu vuosien aikana silloin tällöin ja joskus erimielisyyksiä kai kuka säveltänyt kappaleen kun joskus tulee niitä tilanteita että joku voi omia kappaleen liikaa nimiinsä.
Sen muistan että svobodaa seurannut HÖNÖ levy oli raskas prosessi popedan porukalle kun ne väsymiseen asti hinkkasi niit biisejä hieman liikaakin. Joskus voi käydä huonostikin jos noin tekkee kun kappaleista voi loppua ilma jos ne ahdataan täyteen liikaa kaikkea, mut onnistuessaan onnistumiskerroin on rikkaan syvä ja moniulotteinen. - Anonyymi
vastahan haastattelussa bändin porukka kertoo että neljässä tunnissa ja kännissä llaitettiin hönö purkkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vastahan haastattelussa bändin porukka kertoo että neljässä tunnissa ja kännissä llaitettiin hönö purkkiin.
No ei kyllä missään ole niin sanoneet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vastahan haastattelussa bändin porukka kertoo että neljässä tunnissa ja kännissä llaitettiin hönö purkkiin.
Se oli live at The BBC ja kolmessa tunnissa Lontoossa äänitetty. Sehän oli akustinen livelevy vanhoilla biiseillä.
Sitä kyllä sitten Costello ja Petander kirjailijat Suomessa ja lisäsivät esimerkiksi jotain soittimia siihen.
- Anonyymi
Uusi Popedan levy tulee syksyllä 2024 tuumaili Costello
- Anonyymi
Tai joku julkaisu ylipäätään. Saattaa olla muutakin kuin täyspitkä tuplaälpee...
- Anonyymi
No sitten muutkaan soittajat eivät kai ole koskaan voineet korvata alkuperäisiä jäseniä omilla paikoillaan. Miksi kukaan ylipäätään on viitsinyt kuunnella Popedaa vuoden 1978 jälkeen, kun koko ura on ollut pelkkää alamäkeä?
Voisi veikata niinkin päin, että uusi laulaja tuo joltain osin myös uutta vääntöä koneeseen. Menemättä tuon tarkemmin vertailemaan, ennalta ainakaan.- Anonyymi
700 000 myytyä levyä. Useita kulta ja platinalevyjä, useita palkintoja. 20 levytettyä albumia. Useita sinkkuja. Videoita. Ties kuinka monta tuhatta keikkaa. Loppuunmyytyjä keikkoja. Kasassa yli 40 vuotta.
Paten vuosiansiot olleet useana vuonna 80-200 000 euroa.
Ei ihan paska saavutus kuitenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
700 000 myytyä levyä. Useita kulta ja platinalevyjä, useita palkintoja. 20 levytettyä albumia. Useita sinkkuja. Videoita. Ties kuinka monta tuhatta keikkaa. Loppuunmyytyjä keikkoja. Kasassa yli 40 vuotta.
Paten vuosiansiot olleet useana vuonna 80-200 000 euroa.
Ei ihan paska saavutus kuitenkaan.Myös keikkoja Venäjällä, Virossa ja Rauhanturvaajille en nyt muista maata...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös keikkoja Venäjällä, Virossa ja Rauhanturvaajille en nyt muista maata...
kappale palle and the boys ehkä purrut hyvin venäläiseen yleisöön kun toi kappale palle and the boys on aika slaavilaistyylinen melodia-asultaan.
- Anonyymi
makuasioita kun mun nettikaveri sano mm näin "ekat 4 studiolevy timanttisia ja sen jälkeen loppu-ura surkeeta paskaa".
Hän sano olevansa popeda -fani mut kuuntelee ainoastaan levyjä popeda, raswaa koneeseen, hullut koirat ja mustat enkelit. Sen jälkeen sanoo että ei pysty kuunteleen vaan on kuin kidutusta jos kuuntelis.
Itsellä vähän sama juttu kuin hänellä joskaan ei yhtä voimakkaat reaktiot kun minusta myös mustat enkelit levynkin jälkeen löytyy hyviä kappaleita siellä täällä. Kaasua levyllä esim nimibiisi kaasua pepponen , harasoolla palle and the boys ja matkalla alabamaan jne jne.
ja ei kai kenenkään pidä mieltänsä pahoittaa jos antaa joku kritiikkiä popedalle vaikka on itse popeda-fani'??? Kritiikki asiallinen semmonen on myös hyvä asia demokratian kannalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
makuasioita kun mun nettikaveri sano mm näin "ekat 4 studiolevy timanttisia ja sen jälkeen loppu-ura surkeeta paskaa".
Hän sano olevansa popeda -fani mut kuuntelee ainoastaan levyjä popeda, raswaa koneeseen, hullut koirat ja mustat enkelit. Sen jälkeen sanoo että ei pysty kuunteleen vaan on kuin kidutusta jos kuuntelis.
Itsellä vähän sama juttu kuin hänellä joskaan ei yhtä voimakkaat reaktiot kun minusta myös mustat enkelit levynkin jälkeen löytyy hyviä kappaleita siellä täällä. Kaasua levyllä esim nimibiisi kaasua pepponen , harasoolla palle and the boys ja matkalla alabamaan jne jne.
ja ei kai kenenkään pidä mieltänsä pahoittaa jos antaa joku kritiikkiä popedalle vaikka on itse popeda-fani'??? Kritiikki asiallinen semmonen on myös hyvä asia demokratian kannalta.Kyllä - makujakin voi myös kultivoida ja monipuolistaa.
- Anonyymi
Uusi solisti hirvee vanha luuranko.
- Anonyymi
Neljäkymmentä vuotta. Pate oli 67v
- Anonyymi
Ensi kesänä Suomea kiertää Popeda ja YÖ. Kummassakaan ei ole ketään alkuperäistä jäsentä mukana. On aika härskiä vedätystä.
- Anonyymi
Costello on ollut Popedassa 42 vuotta, soittajana ja säveltäjänä / musiikillisena johtajana.
Kauankos sinä olet esimerkiksi elänyt?
- Anonyymi
Costello vaikuttaa kivalta,kiltiltä ja kohteliaalta mieheltä.Onnistunut pysymään sellaisena rock maailmassa.Ja on ollut Popedan kantava voima kaikki vuodet,säveltänyt monet biisit.Hänellä on oikeus jatkaa matkaa,yksi jäsen päätti lopettaa.
- Anonyymi
Määrittele rahastus? Niille joille ei kelpaa uusi bändi, niin he eivät mene keikalle. Niille jotka haluavat kuunnella Popedan biisejä, siihen on mahdollisuus ilman että olisi cover- bändi niitä soittamassa.
- Anonyymi
Costellolla on ollut elinikäinen pesti popedassa. Mitä muuta mies voisi tehdä?
Miksi aloittaa pohjalta kun on valmis paletti jonka turvin voi tehdä työtä entiseen malliin ja ansaita samalla eläkerahoja?- Anonyymi
Joo mut älä kato kantele liikaa ohi persees, voitulla sanomista.
Jännä nährä, mitä ne nyssin poukuttaa - jäärään katteleen. Murretta osaamattomat voi jättää paskapuheensa mualle, jamuut tiätte ketä ootte hööhähöönojoojoo... - Anonyymi
Tuo on kyllä suomeksi yllättävän vaikea asia monille. Mutta ei se mitään.
- Anonyymi
Vittu miten voi Pate-Eupokki kusi ton välispiikin. Ei ihme jos on vitun kylmä ja yö ja aamu ja jännmäkakka. Mut sehän on sitä. Auitoyy.
- Anonyymi
Jst Arww0n arwwoinen spiiki. haub haudatkaa
- Anonyymi
Kuolkaa kaikki.
- Anonyymi
Eks sulla oo yhtään järkeä enempää kuin buddyillakaan
Joita sä luulet olevas parempi koska diggaat Popedaa - Anonyymi
Pieni bass interlude vaan sopivaan kohtaan heijasteluja.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000588944124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132405Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1911560Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221317- 71960
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41897Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72814Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57812En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41762Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75662