Salem/Salom/Shalom oli kaananilaisten jebusilaisten auringonruskon jumala. Siitä kaupungin nimikin Jerusalem missä asuivat ennen juutalaisten valloitusretkiä. Jerusalem=Salem-jumalan perustus.
Juutalaiset ja muslimit: kun sanotte Salom, palvotte (ehkä) tietämättänne muinaista jumalaa ennen kuin islamia/juutalaisuutta uskoa oli edes keksitty.
Kristinuskon Raamatun Salomonin äiti muuten palvoi Salomia ja halusi täten pojalleen nimen Salomon.
Kun kristitty sanoo "Amen" hän tulee myös palvoneeksi muinaista auringon jumalaa Amonia. https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Amon
Kuinka paljon löydät kristinuskosta aurinkosymboliikkaa? Mm. Roomalaisten Sol Invictuksen syntymäpäivää vietettiin 25.12. Se ei ole sattumaa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Sol_Invictus
Shalom Aleikum
4
234
Vastaukset
- Anonyymi
Mikäs tuo Amenin kädessä oleva risti on? Piispat ainakin kantavat tuollaista?
- Anonyymi
Auringonjumalan syntymäpäivän "korvaaminen" Jeesuksen syntymäpäivällä kristillisessä traditiossa nyt ainakin on niin iso historiallinen fakta, että sitä tuskin kukaan kiistää?
- Anonyymi
Jeesus Nasaretilainen ei taatusti syntynyt 25.12, mutta voimme silti kunnioittaa hänen syntymäänsä pakanajumalan merkkipäivänä.
- Anonyymi
Miten sinä sen voit tietää, että ei syntynyt jonakin päivänä, jos et tiedä minä päivänä hän syntyi?
Onko sinulle syntynyt pakkomielle siitä, että joulu on pakanajuhla ja Jeesus ei varmasti syntynyt joulukuussa?
Onko Sinulla hyvä tieto siitä, mikä oli päivämäärä silloin, kun Jeesus naulattiin ristiin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197