KUUSJÄRVI..

Anonyymi-ap

Itse olen ylpeä synnyin kunnasta Kuusjärvestä, sen mainitsen mielelläni.

Outokumpu nimenä tuo puistatuksia ja paskoja fiiliksiä kaikkien poissaolo vuosikymmentenkin jälkeen. Olin silmätikku ja koulukiusattu koko kouluaikani, hieman erilainen nuori joka ei taipunut muiden tavoin muottiin. Peruskoulun jälkeen läksin 16 vuotiaana maailmalle ja sille tielle jäin, hyppy tuntemattomaan jollaista ei moni ikäisistäni tehnyt. Kuulemani mukaan useimmat kulkeutuivat takaisin vähin äänin häntä koipien väissä, isin ja äidin puurokattilan äärelle.

Kävin ammattikoulun, ammattikorkean kautta ammattiin ja perustin perheen, aikuiset lapset ja liuta lapsenlapsia ukitettavana. Eläkkeelle pääsen parin vuoden sisällä, terveyttä kun riittäisi niin sen jälkeen avautuu uusi harrastusten täyteinen elämä.
Oudossa kummussa en usko että olisin pärjännyt tai saanut elämälleni suuntaa. Kiusaaminen oli sen kokoluokan touhua, uskoisin sen jatkoon jos olisin jäänyt nurkkiin pyörimään.

Vanhemmat jo haudassa, edellisen kerran kävin joskus 2000 luvun alkuvuosina perunkirjoituksessa, eikä ikävää ole jäänyt kuin vanhempiini. Sisarukseni ovat maailmalla ja pidän heihin toki yhteyksiä viikoittain.

Näin Joulun aikaan on aikaa miettiä menneitä, pyöriä netissä ja haaveilla, illemmalla sitten pölähtääkin Mummolaan väkeä tuvan täydeltä.

Hyvää joulunjatkos teille sinne jonnekin, fb sivuston ja google hakujen pohjalla ei Outokummun meno ainakaan ole korjaantumaan päin. Väki vähenee, kun muutin pois okulaisia oli silloin yli 10 000 henkeä, nyt luku lienee 6000 ihmisen paikkeilla.

Olen siis entinen Kuusjärveläinen, ylpeä juuristani mutten Outokumpulaisuudesta...

8

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saahan sitä satuja kirjoitella

      • Anonyymi

        Sanos muuta!


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😍 ­­­N­y­m­f­­­o­m­a­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Kyllä minuakin kiusattiin koulussa. Mutta ei se Outokummun syytä ole, kiusaamista tapahtuu kaikkialla.
      Olen asunut muuallakin, nyt asun Outokummussa, sama tuo missä asuu, viihdyn kodissani, en ole sosiaalinen joten ihmisistä en piittaa.

    • Anonyymi

      Hyvä että Kuusjärven henkilöstä on kasvanut menestyjä, sellaisia täällä kasvatamme maailmalle pilvin pimein. Ei olla katkeria sillä menestyjiä maailma tarvitsee..

      Satua tuskin on, vastaavia kohtaloita on monia muitakin..
      Nimim. Leukamurtuma ylä asteella kiusaajan nyrkistä saatu.

    • Anonyymi

      Tässä kaupungissa puhutaan paskaa ja kiusataan vaikka et edes liikkuisi kotoasi muualle kun töihin ja kauppaan

    • Anonyymi

      Kuusjärveläinen minäkin, allekirjoitan havaintosi täysin.

      Muutin mielelläni muualle paremman elämän perään, en kadu hetkeäkään valintaani.

    • Anonyymi

      Outokumpu on kiusaajien, uteliaiden, selkään puukottajien, juoruajien paratiisi. Huono sisäänlämpiävä ilmapiiri joka ei houkuttele ulkopuolisia asumaan paikkakunnalle.
      Kukaan ei tee asian parantamiseksi itään, valtuusto / hallitus keksii jos vaikka ja mitä mutta siihen se jääkin..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe