Näin kerran oudon argumentin "naiset on henkisen väkivallan harjoittajia ja miehet on fyysisen väki

Anonyymi-ap

vallan harjoittajia" Niin minusta lause/mielipide on vähemmän järkevä.
Siis nainen on fyysisesti heikompi kuin mies, joten silloin selitys on se, että nainen harjoittaa henkistä väkivaltaa.
Mikä ei tarkoita sitä että nainen on henkiseen väkivaltaan taipuvaisempi.

14

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Fyysinen väkivalta menee tietysti vahvimman lain mukaan. Eli naiset käyttävät fyysistä väkivaltaa yleisimmin lapsiin kuin miehiin.

    • Anonyymi

      Miksi yleensä ollaan suhteessa jossa harjoitetaan väkivaltaa oli se sitten henkistä tai fyysistä.
      Eikö silloin jo ole aika ajatella että onko mitään ideaa olla yhdessä jos elämä on väkivallan harjoittamista puoleen sun toiseen

    • Anonyymi

      Jos ihmisellä on taipumusta väkivaltaan, ei se ole kiinni sukupuolesta.
      Ihan kumpi tahansa voi harjoittaa henkistä tai fyysistä väkivaltaa, jotkut jopa molempia.
      Ei koskaan väkivaltaiseen suhteeseen, itse olen sitä mieltä.

      • Anonyymi

        okei mut on toki kai aika selvää sekin että moni nainen jättää käyttämättä fyysistä väkivaltaa koska ei uskalla panna kampoihin kun mies on fyysisesti vahvempi??
        Mut otit ihan fiksusti tuon asian esille että ei sukupuolesta ole niin kiinni se onko henkinen vaiko fyysinen muoto.

        Minä itse siis totesin avauksessani että on outoa ja lapsellista väittää että naiset on henkisesti julmempia kuin miehet sillä enkös mä sitä tarkoittanut vai mitä mä olinkaan nyt kirjoittanut, siis odota luen nyt... joo siis tuossa mä sepustan otsikossa&avauspostissani nuo asiat mutta hyvä kommentti sinulta että kyllä myös nainen pystyy fyysiseen väkivaltaan. Kyllä kyllä, mut varmasti myös paljon naisia jotka pelkää sitä miehen fyysistä ylivoimaa jos joku nainen on esim paljon fyysisesti heikompi kuin ukkonsa.

        en kyllä minäkään menis väkivaltaiseen suhteeseen. Inhoan väkivaltaa. Inhoan myös yleistämistä jos esim joku väittää että nainen on henkisesti julmempi kun joskus näin semmosen kommentin jossa joku sanoi että naiset on henkisesti julmempia kuin miehet niiin ei se voi pitää paikkaansa. Ei pidä paikkaansa. Mut varmaan sä olet oikeassa ehkä enemmän tossa mitä sanoit että ei sukupuoli fyysisessä väkivallassa merkitse , niin kai sä olet sitten oikeassa. Tai oletkin.


      • Anonyymi

        hetkinen en kai mä syyllistynyt yleistämiseen?Jos syyllistyin niin pyydän heti anteeksi mutta en tehnyt sitä tahallani vaan vahingossa tietämättäni . Eli siis syyllistyinkö yleistämiseen? Mulla ei aina tuo yläkerta/hoksottimet eli aivot toimi niin hyvin kuin voisi toivoa, mutta oon kiltti eli en halua mitään pahaa kellekään jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        okei mut on toki kai aika selvää sekin että moni nainen jättää käyttämättä fyysistä väkivaltaa koska ei uskalla panna kampoihin kun mies on fyysisesti vahvempi??
        Mut otit ihan fiksusti tuon asian esille että ei sukupuolesta ole niin kiinni se onko henkinen vaiko fyysinen muoto.

        Minä itse siis totesin avauksessani että on outoa ja lapsellista väittää että naiset on henkisesti julmempia kuin miehet sillä enkös mä sitä tarkoittanut vai mitä mä olinkaan nyt kirjoittanut, siis odota luen nyt... joo siis tuossa mä sepustan otsikossa&avauspostissani nuo asiat mutta hyvä kommentti sinulta että kyllä myös nainen pystyy fyysiseen väkivaltaan. Kyllä kyllä, mut varmasti myös paljon naisia jotka pelkää sitä miehen fyysistä ylivoimaa jos joku nainen on esim paljon fyysisesti heikompi kuin ukkonsa.

        en kyllä minäkään menis väkivaltaiseen suhteeseen. Inhoan väkivaltaa. Inhoan myös yleistämistä jos esim joku väittää että nainen on henkisesti julmempi kun joskus näin semmosen kommentin jossa joku sanoi että naiset on henkisesti julmempia kuin miehet niiin ei se voi pitää paikkaansa. Ei pidä paikkaansa. Mut varmaan sä olet oikeassa ehkä enemmän tossa mitä sanoit että ei sukupuoli fyysisessä väkivallassa merkitse , niin kai sä olet sitten oikeassa. Tai oletkin.

        Naisen ei tarvitse käyttää fyysistä väkivaltaa edes laittaakseen kampoihin mahdollisesti vahvemmalle ukolle.
        Nainen voi ns. lähteä ovesta ulos palaamatta takaisin, ja jättää väkivaltaisen ukon tappelemaan ihan itsekseen.
        Kuka haluaa vapaaehtoisesti ottaa moneen kertaan iskuja vastaan ? Tuskin kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hetkinen en kai mä syyllistynyt yleistämiseen?Jos syyllistyin niin pyydän heti anteeksi mutta en tehnyt sitä tahallani vaan vahingossa tietämättäni . Eli siis syyllistyinkö yleistämiseen? Mulla ei aina tuo yläkerta/hoksottimet eli aivot toimi niin hyvin kuin voisi toivoa, mutta oon kiltti eli en halua mitään pahaa kellekään jne.

        Et sä mitään yleistänyt. Ja joskus sitä oikeasti saattaa jotain yleistää ihan vaan vahingossakin, mutta sittenkin se on lukijasta kiinni, miten hän asian ajattelee.
        Aika monet näilläkin palstoilla yleistävät lähes kaiken, vaikkei tarvetta siihen olisikaan, tai sitten ottavat jotkut kommentit liian henkilökohtaisesti.

        Mun mielestä tällaisia palstoja kun lukee, vastuu tekstien ymmärtämisestä on parasta ottaa vaan itselle ( lukijalle ).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        okei mut on toki kai aika selvää sekin että moni nainen jättää käyttämättä fyysistä väkivaltaa koska ei uskalla panna kampoihin kun mies on fyysisesti vahvempi??
        Mut otit ihan fiksusti tuon asian esille että ei sukupuolesta ole niin kiinni se onko henkinen vaiko fyysinen muoto.

        Minä itse siis totesin avauksessani että on outoa ja lapsellista väittää että naiset on henkisesti julmempia kuin miehet sillä enkös mä sitä tarkoittanut vai mitä mä olinkaan nyt kirjoittanut, siis odota luen nyt... joo siis tuossa mä sepustan otsikossa&avauspostissani nuo asiat mutta hyvä kommentti sinulta että kyllä myös nainen pystyy fyysiseen väkivaltaan. Kyllä kyllä, mut varmasti myös paljon naisia jotka pelkää sitä miehen fyysistä ylivoimaa jos joku nainen on esim paljon fyysisesti heikompi kuin ukkonsa.

        en kyllä minäkään menis väkivaltaiseen suhteeseen. Inhoan väkivaltaa. Inhoan myös yleistämistä jos esim joku väittää että nainen on henkisesti julmempi kun joskus näin semmosen kommentin jossa joku sanoi että naiset on henkisesti julmempia kuin miehet niiin ei se voi pitää paikkaansa. Ei pidä paikkaansa. Mut varmaan sä olet oikeassa ehkä enemmän tossa mitä sanoit että ei sukupuoli fyysisessä väkivallassa merkitse , niin kai sä olet sitten oikeassa. Tai oletkin.

        Tutkimusten mukaan naiset ovat perheväkivallan suhteen suunnilleen yhtä väkivaltaisia kuin miehetkin, mutta se heidän väkivalta suuntautuu lapsiin.

        Siksi naisiin kohdistuvan väkivallan ehkäisemiseen tarkoitetut kampanjat, niin kauniita kuin ajatusten tasolla ovatkin, niin jäävät vähän torsoiksi.


      • Anonyymi

        ootko lukenu astrologiaa ? eikun siksi kysyn että onkohan niissä keskusteluissa puhuttu minkä tähtimerkin edustajat harjoittaa fyysistä tai henkistä väkivaltaa?

        Itse olen tähtimerkiltäni härkä. Mun tähtimerkin pitäs olla rauhallinen ja pitkään venyvä pinna, mut voi olla härkä vaarallinen suuttueessaan kun sohii sarvillaan raivoisasti kuin härkä mut toisaalta härkä on kasviksia syövä feminiininen tähtimerkki ja konflikteja välttelevä.

        Vaaka-merkistä sanotaan näin "murahtelee korkeintaan riitojen aikana eli ei näytä tunteitaan ja osaa sanoa niin hienovaraisesti vittuillessa että joku voi mennä siitä sekaisin"

        Skorpionista sanottua (sen temperamentista) suuttuessaan pisteliäs.

        Oinas ; impulsiivinen

        Jousimies ; tulimerkin edustaja kuten oinas eli suuttuu herkästi

        Vahvimmat /maskuliinisimmat merkit; jousimies, oinas, leijona, vaaka, kaksonen ja vesimies

        Feminiinisimmät/naisellisimmat &heikoimmat merkit (niillä myös hitaat energiat) = rapu, härkä, kalat ja skorpioni



        En yleensä siis arvota tähtimerkkejä tyyliin "se on paras merkki ja se on kaikkein huonoin" koska se on typerää ja myös väärin sanoa niin koska silloin syyllistyy ehkä kiusaamiseen kun erittelee toisia paremmuusjärjestykseen.


        Taipuvaisempia toiset väkivaltaan suhteessa toisiin. Tuo on niin totta. Liian usein suomessa puhutaan fyysisen väkivallan harjoittajista tai siis varsinaisesti ei ole huonoa että niistä puhutaan paljon ,mut yhtä lailla pitäs puhua julkisuudessa yhtä paljon myös henkisen väkivallan harjoittajista. Ootko samaa mieltä?

        Onko sun kokemuksen mukaan henkisen ja fyysisen väkivallan harjoittavat ihmiset temperamentiltaan erilaisempia ? Osaatko sanoa? Tiedätkö joitakin henkisen ja fyysisen väkivallan harjoittajia ja osaatko sanoa mitään heidän temperamentista? Onko nimittäin niin että tyyni ja ns vähemmän tunteita näyttävä syyllistyy herkemmin henkiseen väkivaltaan kun taas tunneihminen syyllistyy herkemmin fyysiseen väkivaltaan? Toisaalta mitä tarkoitetaan tunneihmisellä eli jos puhutaan impulsiivisesta tunteesta niin sitä mä hain nyt enemmän sillä ei kyllä sellainen tunneihminen joka on empaattinen, taida kovin väkivaltainen olla. En usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimusten mukaan naiset ovat perheväkivallan suhteen suunnilleen yhtä väkivaltaisia kuin miehetkin, mutta se heidän väkivalta suuntautuu lapsiin.

        Siksi naisiin kohdistuvan väkivallan ehkäisemiseen tarkoitetut kampanjat, niin kauniita kuin ajatusten tasolla ovatkin, niin jäävät vähän torsoiksi.

        myös oon lukenut paljon semmosia virheellisiä kirjoituksia jotka ei perustu loogisuuteen millään lailla eli odotas nyt kun kerron eli siis joku sanoi että naispoliitikot&naisjohtajat politiiikassa eivät ole yhtä väkivaltaisia kuin miespäättäjät niin siis tosi ontuva mielipide, koska maailman historian aikana miehiä on ollut huomattavan paljon enemmän ykkösvalta-asemissa kuin naisia niin se tietenkin matemaattisesti kertoo sen että miehet on tehneet myös enempi pahempia juttuja eli jos naisia olisi ollut vallassa yhtä paljon kuin miehiä politiikassa niin ei siellä mitään eroa olisi eli ei sukupuoli määritä väkivaltaisuutta. Sama asia ihonvärissä eli ei ihonvärillä ole merkitystä väkivallassa. Joissakin kulttuureissa joku väkivallan muoto on erilaisempaa kuin toisessa.

        Usein törmää myös semmoseen populistiseen heittoon jossa joku väittää että esim Israelin tai siis yleensäkin koko lähi-idän ihmiset tai afrikkalaiset on väkivaltaisempia&pahempia kuin esim me suomalaiset niin argumentti ei kestä päivänvaloa sillä ensinnäkin afrikassa on niin surkeat olot että se aiheuttaa paljon ongelmia, esim väkivaltaa ja lähi-idän maissa on olemassa myös sitä vääräoppista uskontoa mikä aiheuttaa väkivaltaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimusten mukaan naiset ovat perheväkivallan suhteen suunnilleen yhtä väkivaltaisia kuin miehetkin, mutta se heidän väkivalta suuntautuu lapsiin.

        Siksi naisiin kohdistuvan väkivallan ehkäisemiseen tarkoitetut kampanjat, niin kauniita kuin ajatusten tasolla ovatkin, niin jäävät vähän torsoiksi.

        luin myös juttua että afrikan mustaihoiset pärjää kestävyysjuoksussa sen takia koska ne on mustia, mut se johtuu syy ja seuraussuhteesta eli kun ne liikkuu koko ajan käytännössä eli kulkee koulut juosten&kävellen ja joku sanoi että kaikki musta ja ruskeaihoiset on geeneiltään sellaisia että niille kasvaa isommat lihakset ja sen takia ne pärjää nopeuslajeissa ja voimalajeissa paremmin niin ei pidä paikkaansa, sillä esim pikajuoksussa musta -ja ruskeaihoisten pärjääminen johtuu ihan muista tekijöistä sillä pikajuoksu on suosittua mustien ja ruskeaihoisten keskuudessa. Voimalajeissa taas näkee yhtä paljon sekä valkoihoisia kuin musta ja ruskeaihoisia koska siellä kulttuuri on se, että se urheilulaji vetää puoleensa kaiken värisiä.

        jotkut populisti -pölvästit menee niin pitkälle että väittää että mustaihoiset on tyhmempiä kuin valkoihoiset.


    • Anonyymi

      Mies lyö naista.
      Nainen lyö lapsia.

    • Anonyymi

      Väkivaltainen ihminen on heikko, hänellä on itsellään ongelmia, joiden kanssa hän ei pärjää. Itsetunto on myös huono.
      Jos ihmisellä on hyvä olla, hän ei käytä väkivaltaa, ei fyysistä eikä henkistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      388
      3763
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2639
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      128
      1855
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1300
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1172
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      166
      1162
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1157
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      63
      1104
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      930
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      50
      922
    Aihe