sälekaihtimien asennus

itse vai palveluna

Kannattaako sälekaihtimet asennuttaa vai laittaa itse? Mieheni on kyllä aika näppärä eli on tehnyt rakennusprojektissamme paljon itse. Mutta miten paljon aikaa ja vaivaa sälekaihtimien asentaminen vaatii (ikkunoita 8)? Entä on eri valmistajilla paljon laatueroja?

10

22855

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Golem

Asentaminen on helppoa. Riippuu tietenkin ikkunasta että miten sälekaihtimet asennetaan. Meillä on tupla ikkunat eli sälekaihtimet asennettiin sinne väliin. Ruuveilla kiinni yläkarmiin kiinni.
      Sitten piti porata vinosti kaksi 8 mm reikää poralla karmista läpi johonka tulee itse "säätimet". Ensimmäiset kaihtimet kannattaa ammattilaisen hoitaa. Kun seuraa vierestä asennusta niin osaa sitten itse asentaa seuraavat.
      Valmistajilla on eroja. Halvimmat esim. 0,16 mm kaihtimet roikkuu keskeltä. Jos on leveät kaihtimet, jotka asennetaan esim. olohuoneeseen tai keittiöön. Meillä on 0,25 mm ja ne ovat tukevat eikä roiku.

• itse asentanut

Sälekaihtimet on helppo asentaa itse. Tärkeintä on reikien oikea porauskulma ja tietenkin oikeankokoinen poranterä. Porauskulma kannattaa katsoa tarkasti, sillä se vaikuttaa myös siihen kuinka jäykkää kaihtimia on myöhemmin käännellä. Asensin omat kaihtimemme itse, ensimmäisen ikkunan jälkeen siihen ei juurikaan aikaa kulunut. Usein kaihtimien mukana tulee myös asennusohjeet.

• itse vai palveluna

Kiitos tiedosta! Eiköhän meilläkin homma hoidu itse. Täytyypä kysellä valmistajilta paksuuksia. Meillä on kyllä ruutuikkunat ja kapeat välit, mutta kiva olisi silti löytää laadukkaat kaihtimet.

• tai.

Mielestäni ei kannata, vaikka se ei vaikeaa olekaan. Tilasin just perjantaina 15 kpl säleverhoja asennuksineen. Asennuksen hinta n. 70 € kaikkine matkakuluineen ja verhojen tuonteineen, ei mielestäni paha. Ja onhan niillä sitten takuu jos jotain sattuu..

• nuukamuikkunen

...kaihdinten asennustyöstä saa vielä kotitalousvähennyksenkin...

jos ikkunat alkaa huurtua kaihdinten asennuksen jälkeen (läpiviennit vuotaa) niin vastaatko asiasta itse vai vastaako se työmies joka ne asensi?

• säle

eipä verottajan alennus koske uudisrakentajaa!

• kari789

Jos asennus maksaa 70 €, niin siitä ei vielä saa kotitalousvähennystä, koska omavastuu KUSTANNUKSISTA on 167,67 €.

• Sälekaihtimet
    • Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2861
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      189
      2465
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2185
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      20
      1493
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13