sälekaihtimien asennus

itse vai palveluna

Kannattaako sälekaihtimet asennuttaa vai laittaa itse? Mieheni on kyllä aika näppärä eli on tehnyt rakennusprojektissamme paljon itse. Mutta miten paljon aikaa ja vaivaa sälekaihtimien asentaminen vaatii (ikkunoita 8)? Entä on eri valmistajilla paljon laatueroja?

10

23269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Golem

Asentaminen on helppoa. Riippuu tietenkin ikkunasta että miten sälekaihtimet asennetaan. Meillä on tupla ikkunat eli sälekaihtimet asennettiin sinne väliin. Ruuveilla kiinni yläkarmiin kiinni.
      Sitten piti porata vinosti kaksi 8 mm reikää poralla karmista läpi johonka tulee itse "säätimet". Ensimmäiset kaihtimet kannattaa ammattilaisen hoitaa. Kun seuraa vierestä asennusta niin osaa sitten itse asentaa seuraavat.
      Valmistajilla on eroja. Halvimmat esim. 0,16 mm kaihtimet roikkuu keskeltä. Jos on leveät kaihtimet, jotka asennetaan esim. olohuoneeseen tai keittiöön. Meillä on 0,25 mm ja ne ovat tukevat eikä roiku.

• itse asentanut

Sälekaihtimet on helppo asentaa itse. Tärkeintä on reikien oikea porauskulma ja tietenkin oikeankokoinen poranterä. Porauskulma kannattaa katsoa tarkasti, sillä se vaikuttaa myös siihen kuinka jäykkää kaihtimia on myöhemmin käännellä. Asensin omat kaihtimemme itse, ensimmäisen ikkunan jälkeen siihen ei juurikaan aikaa kulunut. Usein kaihtimien mukana tulee myös asennusohjeet.

• itse vai palveluna

Kiitos tiedosta! Eiköhän meilläkin homma hoidu itse. Täytyypä kysellä valmistajilta paksuuksia. Meillä on kyllä ruutuikkunat ja kapeat välit, mutta kiva olisi silti löytää laadukkaat kaihtimet.

• tai.

Mielestäni ei kannata, vaikka se ei vaikeaa olekaan. Tilasin just perjantaina 15 kpl säleverhoja asennuksineen. Asennuksen hinta n. 70 € kaikkine matkakuluineen ja verhojen tuonteineen, ei mielestäni paha. Ja onhan niillä sitten takuu jos jotain sattuu..

• nuukamuikkunen

...kaihdinten asennustyöstä saa vielä kotitalousvähennyksenkin...

jos ikkunat alkaa huurtua kaihdinten asennuksen jälkeen (läpiviennit vuotaa) niin vastaatko asiasta itse vai vastaako se työmies joka ne asensi?

• säle

eipä verottajan alennus koske uudisrakentajaa!

• kari789

Jos asennus maksaa 70 €, niin siitä ei vielä saa kotitalousvähennystä, koska omavastuu KUSTANNUKSISTA on 167,67 €.

• Sälekaihtimet
    • Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      30
      3928
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1879
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1334
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1276
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      67
      1146
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1011
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      921
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      331
      884
    9. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      872
    10. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      871
    Aihe