sälekaihtimien asennus

itse vai palveluna

Kannattaako sälekaihtimet asennuttaa vai laittaa itse? Mieheni on kyllä aika näppärä eli on tehnyt rakennusprojektissamme paljon itse. Mutta miten paljon aikaa ja vaivaa sälekaihtimien asentaminen vaatii (ikkunoita 8)? Entä on eri valmistajilla paljon laatueroja?

10

22495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Golem

Asentaminen on helppoa. Riippuu tietenkin ikkunasta että miten sälekaihtimet asennetaan. Meillä on tupla ikkunat eli sälekaihtimet asennettiin sinne väliin. Ruuveilla kiinni yläkarmiin kiinni.
      Sitten piti porata vinosti kaksi 8 mm reikää poralla karmista läpi johonka tulee itse "säätimet". Ensimmäiset kaihtimet kannattaa ammattilaisen hoitaa. Kun seuraa vierestä asennusta niin osaa sitten itse asentaa seuraavat.
      Valmistajilla on eroja. Halvimmat esim. 0,16 mm kaihtimet roikkuu keskeltä. Jos on leveät kaihtimet, jotka asennetaan esim. olohuoneeseen tai keittiöön. Meillä on 0,25 mm ja ne ovat tukevat eikä roiku.

• itse asentanut

Sälekaihtimet on helppo asentaa itse. Tärkeintä on reikien oikea porauskulma ja tietenkin oikeankokoinen poranterä. Porauskulma kannattaa katsoa tarkasti, sillä se vaikuttaa myös siihen kuinka jäykkää kaihtimia on myöhemmin käännellä. Asensin omat kaihtimemme itse, ensimmäisen ikkunan jälkeen siihen ei juurikaan aikaa kulunut. Usein kaihtimien mukana tulee myös asennusohjeet.

• itse vai palveluna

Kiitos tiedosta! Eiköhän meilläkin homma hoidu itse. Täytyypä kysellä valmistajilta paksuuksia. Meillä on kyllä ruutuikkunat ja kapeat välit, mutta kiva olisi silti löytää laadukkaat kaihtimet.

• tai.

Mielestäni ei kannata, vaikka se ei vaikeaa olekaan. Tilasin just perjantaina 15 kpl säleverhoja asennuksineen. Asennuksen hinta n. 70 € kaikkine matkakuluineen ja verhojen tuonteineen, ei mielestäni paha. Ja onhan niillä sitten takuu jos jotain sattuu..

• nuukamuikkunen

...kaihdinten asennustyöstä saa vielä kotitalousvähennyksenkin...

jos ikkunat alkaa huurtua kaihdinten asennuksen jälkeen (läpiviennit vuotaa) niin vastaatko asiasta itse vai vastaako se työmies joka ne asensi?

• säle

eipä verottajan alennus koske uudisrakentajaa!

• kari789

Jos asennus maksaa 70 €, niin siitä ei vielä saa kotitalousvähennystä, koska omavastuu KUSTANNUKSISTA on 167,67 €.

• Sälekaihtimet
    • Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      30
      5860
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      18
      3204
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      17
      1321
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      51
      1313
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      23
      1174
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      155
      1098
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      43
      989
    8. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      126
      974
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      854
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      142