Kehtaatko mitätöidä saamasi joululahjan

Tuttavani kertoi vieneensä vieraillessaan kylään pienen joululahjan. Tätä kyläpaikan emäntä ei ollut kuitenkaan vastaanottanut vaan oli sanonut että meillä ei käytetä tuollaisia. Kyse oli laadukkaasta suklaasta ja mausteisesta joulukahvista . Niinpä tuttavani laittoi tuliaisensa kassiinsa takaisin ja toi pois. Oliko mielestänne talon emännältä fiksysti ja kohteliaasti toimittu?

41

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tökeröä käytöstä. Ottaisin etäisyyttä tuollaisiin tuttaviin. Itseasiassa olen ottanutkin.

      • Minusta myös suoraan sanottuna moukkamaista. Olisi ollut kohteliasta ottaa tuliaiset vastaan ja kiitellä. Mutta kaikilla ei vaan näköjään ole käytöstapoja eikä kaikki inkkarit välttämättä kanootissa.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Minusta myös suoraan sanottuna moukkamaista. Olisi ollut kohteliasta ottaa tuliaiset vastaan ja kiitellä. Mutta kaikilla ei vaan näköjään ole käytöstapoja eikä kaikki inkkarit välttämättä kanootissa.

        Lahjan antaja on harkinnut ostostaitosi koska halusi ilahduttaa lahjan saajaa . Silloin ei sanota ettei käytetä vaan otetaan lahja vastaan, koska se annetaan Sydämmestä änythön ihmiset myy joululahjoja netissä kun ei tykätty , sekin on kamalaa mielestäni , siinäkin on ollut antajalla antaa sydämmensä halusta toiselle lahjan .
        Moukkamaista todella . Sain kerran yhden lahja pieneltä tytöltä joka innoissaan sen minulle oli ostanut. Lahja oli sellainen pehmeä vehje mikä laitetaan varpaiden väliin. Silloin kun lakkaa varpaan kynnet. Kiittelin pientä tyttöä kovasti, ja hän oli mielissään.En tietysti tarvinnut sitä koskaan koska en lakkaa varpaiden kynsiä koskaan, mutta antaja halusi ilahduttaa minua , se oli se pääasia . Siinäkin oli se ajatus tärkeämpi mitä se lahja.
        Itse en enää vuosikausiin ole lastenlapsille ostanut itse lahjoja annan rahana niin ostavat itse mistä tykkäävät , niin silloin tulee oikein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lahjan antaja on harkinnut ostostaitosi koska halusi ilahduttaa lahjan saajaa . Silloin ei sanota ettei käytetä vaan otetaan lahja vastaan, koska se annetaan Sydämmestä änythön ihmiset myy joululahjoja netissä kun ei tykätty , sekin on kamalaa mielestäni , siinäkin on ollut antajalla antaa sydämmensä halusta toiselle lahjan .
        Moukkamaista todella . Sain kerran yhden lahja pieneltä tytöltä joka innoissaan sen minulle oli ostanut. Lahja oli sellainen pehmeä vehje mikä laitetaan varpaiden väliin. Silloin kun lakkaa varpaan kynnet. Kiittelin pientä tyttöä kovasti, ja hän oli mielissään.En tietysti tarvinnut sitä koskaan koska en lakkaa varpaiden kynsiä koskaan, mutta antaja halusi ilahduttaa minua , se oli se pääasia . Siinäkin oli se ajatus tärkeämpi mitä se lahja.
        Itse en enää vuosikausiin ole lastenlapsille ostanut itse lahjoja annan rahana niin ostavat itse mistä tykkäävät , niin silloin tulee oikein.

        Kyllä. Ajatus on tärkein eikä sen sijaan se itse lahja.

        Minä suosin nykyisin lahjakortteja varsinkin tällausille teineille. Tosin tänä vuonna sujautin lahjapussiin myös jokaiselle villapohjasukat. Sukkia tarvitsee aina.


      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😍 ­­N­y­m­­f­o­­m­­­a­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Olipa tökeröä käytöstä lahjan saajalta. Hyvä, että antaja otti takaisin.

      Itse olisin kiittäen ottanut lahjat vastaan. Jos en itse olisi pystynyt käyttämään olisin tarjoillut vieraille. Kysynyt antajalta, että kiehautetaanko heti maistiaiset.
      Kahvi ja suklaa on hyvä kombo. Maistuisi.

      • Juuri noin olisin minäkin toiminut.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Juuri noin olisin minäkin toiminut.

        Entinen ystäväni jota en ollut tavannut vuosikausiin ja kun pääsin tapaamaan olin ostanut ison suklaarasian lahjaksi hänelle, kun tiesin että me nuorena pidettiin kumpikin suklaasta.hän ei ottanut lahjaa vastaan, ja oli muutenkin muuttunut tosikoksi. Sain sitten kuulla toiselta ystävältä että hänestä oli tullut Jehovan todistaja muutama vuosi sitten.ei kuulemma lahjuksia ota vastaan.
        Jos olisin sen tiennyt en olisi mennyt edes katsomaan häntä vaan pitänyt sen kivan muiston humoristisesta tytöstä mielessäni .


    • Anonyymi

      Kiittämättömyys on maailman palkka.

    • Anonyymi

      Minulle on monesti tyrkytetty lahjaksi sellaista mitä en voi käyttää, myös muulloin kun jouluna. Olen aina nätisti sanonut minkä takia en voi lahjaa ottaa vastaan koska joudun sen kuitenkin roskiin viskaamaan ja olen kehottanut lahjan tarjoajaa antamaan sen sellaiselle joka voi sen käyttää tai käyttämään itse. Aina ei kaikki muista esim ruokarajoitteitani jonka takia en tiettyjä tuotteita voi ottaa vastaan enkä edes maistaa koska on minulle hengenvaarallisia. Ei ole vielä kukaan loukkaantunut vaan hyvin ottaneet asian.

      • Minä taas ajattelen niin että on epäkohteluasta olla ottamatta lahjaa vastaan. Jos ei itse tarvitse tai voi käyttää, aina löytyy sellainen joka voi eli lahjan voi laittaa eteenpäin tarvitseville sillä heitä riittää.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Minä taas ajattelen niin että on epäkohteluasta olla ottamatta lahjaa vastaan. Jos ei itse tarvitse tai voi käyttää, aina löytyy sellainen joka voi eli lahjan voi laittaa eteenpäin tarvitseville sillä heitä riittää.

        Ei yksityishenkilö ole mikään kierrätyskeskus.
        Olisit vienyt vaikka vanhan sohvasi ja kehoittanut heitä antamaan sen sitä tarvitsevalle.
        Roskapussinkin voisi hyvin kiikuttaa lahjaksi ja sanoa, että jos ei löydy käyttöä, sen voi anaa roskakuskille joululahjaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei yksityishenkilö ole mikään kierrätyskeskus.
        Olisit vienyt vaikka vanhan sohvasi ja kehoittanut heitä antamaan sen sitä tarvitsevalle.
        Roskapussinkin voisi hyvin kiikuttaa lahjaksi ja sanoa, että jos ei löydy käyttöä, sen voi anaa roskakuskille joululahjaksi.

        Olisit vienyt....?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Olisit vienyt....?

        Kävin äsken lääkärissä ja sanoin, että eräällä tuttavallani on varmasti sukupuolitauti ja nyt tarvittaisiin lääkettä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei yksityishenkilö ole mikään kierrätyskeskus.
        Olisit vienyt vaikka vanhan sohvasi ja kehoittanut heitä antamaan sen sitä tarvitsevalle.
        Roskapussinkin voisi hyvin kiikuttaa lahjaksi ja sanoa, että jos ei löydy käyttöä, sen voi anaa roskakuskille joululahjaksi.

        Nyt taisi liipata kommenttisi pikkasen liioittelun puolelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävin äsken lääkärissä ja sanoin, että eräällä tuttavallani on varmasti sukupuolitauti ja nyt tarvittaisiin lääkettä...

        Ai olit siis saanut "tuliaisia".


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Ai olit siis saanut "tuliaisia".

        Minä saanut....?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä saanut....?

        No "tuttavallesihan" lääkäristä hait.


      • Anonyymi

        Sä voisit ruokarajoitteinesi pysyä vaan kotona mullittelemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä voisit ruokarajoitteinesi pysyä vaan kotona mullittelemassa.

        No kotonahan olen ollutkin silloin kun niitä mulle sopimattomia tuotteita on tuotu. Ei mun ole niitä muualta tarvinnut hakea. Suakin auttas luetun ymmärtäminen niin ei tarttis toisia nokkia.

        terv ruokarajoitteinen

        ps. en ole osaani rajoitteisiin valinnut enkä pysty niitä estämään.

        Oletko itse muka täydellisen terve? Ei siltä vaikuta.


    • Anonyymi

      Minä vein tuttavaperheelle joululahjaksi Koskenkorva-pullon.
      Emäntä sanoi, että heillä ei tuollaisia tarvita ja ojensi pullon takaisin.
      Menin kotiin, korkkasin kossun ja ryypätessäni ajattelin, että kyllä on kiittämätöntä porukkaa...

      • No ehkä kuitenkin perhelahjaa hankkiessaan saa käyttää myös harkintaa.


    • Anonyymi

      *selkeästi*

      • Nyt en selkeästi ymmärrä 😁.


    • Anonyymi

      Vuosien myötä on tullut jos jonkinlaista kierrätettyä tavaraa lahjaksi. Se on vaan hyvä, että tavara kiertää. Nytkin on talosaunan peilihyllyllä aivan ihana tuikkukippo, jota en ikimaailmassa itse käyttäisi tai edes katselisi.

      Yksi asia vähän kaivelee. Miniä ostaa aina pienen joulukukka-asetelman, mutta aina sellaisen, josta en niin välitä. Nytkin tulilatvan peltikipossa. Olen yrittänyt useampaan kertaan vihjata, että josko hyasintti tai amaryllis, mutta aina vaan se peltikippo. Ajattelin ensivuonna ostaa itse tarvittavat kukka-asetelmat, mutta kun ei autoa ole, niin liikkuminen on hankalampaa kukkapakettien kanssa. Täytyy vaan yrittää!

    • Anonyymi

      Talon emäntä oli suora ,eikä jälleen kierättänyt lahjaa. Jonka toki olisi voinnut kierätää ja antaa toiselle ystävälle. Niin moni tekee lahjojen kanssa,joista ei välitä itse.

      • Paremminkin epäkohtelias. Vieraan tuominen ei kelvannut, vieras hämmentyi vaikka ei sitä osoittanut.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Paremminkin epäkohtelias. Vieraan tuominen ei kelvannut, vieras hämmentyi vaikka ei sitä osoittanut.

        Mites tuttava suhtautuisi jos talon emäntä olisi ottanut vastaan kalliit lahjapaketit ja sitten talon emäntä menisi tuttavan luokse kyläilemään tyhjin käsin.?


      • Siili2
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites tuttava suhtautuisi jos talon emäntä olisi ottanut vastaan kalliit lahjapaketit ja sitten talon emäntä menisi tuttavan luokse kyläilemään tyhjin käsin.?

        Tässä tapauksessa ei ollut kyse kalliista lahjapaketeista ja tämä tuttava vie tuliaista omasta tahdostaan odottamatta vastalahjaa. Toisin kuin tämä talon emäntä joka on kertonut että heille tullessaan pitää tuoda tullessaan lahja. Mietis sitä. Ja kuitenkaan tämä tuttavani viemä asiallinen lahja torjuttiin.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Tässä tapauksessa ei ollut kyse kalliista lahjapaketeista ja tämä tuttava vie tuliaista omasta tahdostaan odottamatta vastalahjaa. Toisin kuin tämä talon emäntä joka on kertonut että heille tullessaan pitää tuoda tullessaan lahja. Mietis sitä. Ja kuitenkaan tämä tuttavani viemä asiallinen lahja torjuttiin.

        Talon emännälle on tainnut tulla muistisairaus. Vaan ei kait kukaan tosissaan sano ettei vieraskäynnille saa tulla tyhjin käsin? Eri asia jos jää yöksi tai peräti viikonlopuksi, silloin jokin tuliainen on paikallaan tai jos on tupaantulijaiset tai synttäriluhjat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Talon emännälle on tainnut tulla muistisairaus. Vaan ei kait kukaan tosissaan sano ettei vieraskäynnille saa tulla tyhjin käsin? Eri asia jos jää yöksi tai peräti viikonlopuksi, silloin jokin tuliainen on paikallaan tai jos on tupaantulijaiset tai synttäriluhjat.

        Niinpä. Minä en kyllä kehtaisi sanoa kenellekkään vieraalle että meille tullessa pitää sitten tuoda lahja tai tuliaisia olivat sitten päiväkävijöitä tai yövieraita.


    • Anonyymi

      Ei ollut fiksua, eikä kohteliasta.
      Olen kiitollinen kaikista lahjoista.
      Tästä on aikaa kauan, asianosaiset edesmenneitä; paketoitu suklaarasia, jossa nimellä kuori, sisältäen lahjakortin, annettiin Joululahjaksi.
      Kehnosti muistaen, miten tuli esiin, että "pelkkä suklaarasia" oli mennyt suoraa kiertoon lahjana. Siellähän oli nimellä rahanarvoinen kuori ensimmäiselle lahjan saajalle ;)
      Iäkkäämpi ihminen oli, ymmärtää toki, ei liika suklaa ole hyväksi.. eikä jäänyt kaunaa.
      Sekin, muisto, että oli suklaa, eikä kahvipaketti vähän himmeä.

      • Anonyymi

        Voi

        Sukulainen ei hakenut kukkiaan

        Semmosta meillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi

        Sukulainen ei hakenut kukkiaan

        Semmosta meillä

        ?
        Kerro lisää ;)))


    • Anonyymi

      Ei ole fiksua tylyttää tuolla tavalla.Mielestäni lahja tulee ottaa vastaan kohteliaasti ja tietysti on jokaisen oma asia mitä lahjalla tekee.Sen voi laittaa kiertoon tai roskiin jos ei miellytä.
      Noin moukkamaiseen käytökseen vastaisin samalla oven avauksella,kääntymällä paluu matkalle.
      Olen itse törmännyt vastaavaan..Kerran vein iäkkäälle tuttavalle herkkukassin,joka sisälsi kahvia,suklaata,hedelmiä ja viiniä.
      Vastaanotto oli tyrmäävä..En kuule tarvitse mitään köyhän apua! Sanoi hän.. Selitin että nämä eivät ole kalliita ja halusin vain ilahduttaa näin,kun en keksinyt aineellista lahjaa kun tiedä että mitään et tarvitse.Hiukan nolostuneena otti lahjan vastaan ja juotiin kahvit sulassa sovussa.
      Toinen tapaus kävi x-vaimon kanssa..Tilanne ja tunnetilat olivat jo siinä ajassa hiukan kireät.
      Minulla oli kuitenkin tapana ostaa hieman arvokkaampi koru jouluksi ja niin tein sinäkin jouluna..Riipus oli niin kallis että oikein pahaa teki kun palautin sen liikkeeseen ja myyjä katsoi minua todella hämmästyneenä kun kerroin että se ei kelvannut.
      Jälkeen päin tietysti tajuan miksi se ei kelvannut,vaikka siinä hetkessä sitä ei osannut ajatella.
      Totta kai se olisi näyttänyt pahalta salasuhteessa,jos tuleva x-mies ostaa päällä pidettävän lahjan.Vai ajatteliko hän ettei häneen kannata sijoittaa.
      Mielestäni lahja olisi hänenkin pitänyt ottaa vastaan vaikka olikin raahassa mitattuna kallis.Itse en kuitenkaan ajattele niinkään hintaa vaan tunnearvoa ja tunnearvon loukkaus on olla ottamatta lahjaa vastaan..
      Mitäkämies.

      • Tässä tapauksessa lahjan antaja oli niin kiltti ja nöyrä että nieleskellen laittoi lahjat takaisin laukkuun. Pois lähteminen ei varmaan tullut mieleen kun oli juuri matkustanut tuolle kutsutulle vierailulle useamman sata kilometriä.

        Minäkin vein kerran alkukesästä kylään mennessäni uusia perunoita kun tiesin että heidän pullollaan ei vielä niitä ollut. Talon isäntä tyrkkäsi pussin takaisin että meillä kyllä on pottuja omasta takaa.

        Kaikenlaista sinäkin olet saanut kokea. Ei tainnut olla ez-vaimollasinolla pokkaa ottaa kallista korua vastaan# painoiko huononomatunto ja syyllisyys?


    • Anonyymi

      En pidä lahjoista ja tuttuni tietävät sen.
      Voisin palauttaa lahjatn kahdesta syystä. Yksi: Että olen pontevasti sanonut etten tahdo ja toinen silti toisi, en kokisi sitä hyvänä tahtona vaan sinä, että toinen ei piittaisi mitä minä tunnen. Kaksi: Jos käyjä ja lahja tulisivat yllättäen, eikä minulla olisi vastalahjaa, voisin tunteä häpeää.
      Muussa tapauksessa ottaisin ja laittaisin kiertoon. Siitä olen jokseenkin varma etten itse käyttäisi, Minulle on mahdotonta antaa lahjaa, kun turhia en tarvitse ja ostan itse mitä tarvitsen.

      • Tarvitseeko tuodusta lahjasta tehdä niin isoa numeroa. Kiittää ja tekee jälkeenpäin lahjalle mitä ikinä haluaa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe