Jokainen menee töihin, joka töitä saa

Anonyymi-ap

Ei ne ole yhdet ja samat, jotka on työttömänä.
Joka päivä joku jää työttömäksi (konkurssit, "tuotannon tehostaminen")
ja joku saa töitä.
Noin 90000 työttömistä on yli 50-vuotiaita,
joita ei huolita mihinkään töihin
koska heillä on terveysongelmia tai ammattitaito
on vanhentunut, sillä ei ole kysyntää.

Muut työttömät on vaihtuva porukka.
Suurin osa työllistyy uudestaan alle vuoden.

45

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja on oikeilla jäljillä.
      Mutta valitut hallituksessa eivät ole niin fiksuja, että olisivat puhua syistä tai vieläpä ymmärtäisivät.
      Beng

      • Anonyymi

        Kyllä he hallituksessa ovat asiasta tietoisia, mutta uskottelevat kansalle muuta ajaakseen omaa etuaan läpi. Kun jotain asiaa toistaa kansalle tarpeeksi usein, se muuttuu ajan mittaan kansan mielissä faktaksi. Varsinkin niitten keskuudessa, jotka eivät kykene ajattelemaan itsenäisesti. Suomalaisesta työttömästä on tehty syntipukki, josta ollaan saatu loihdittua uhkakuva kansalle, ja jota vastaan nykyiset toimet on saatu perusteltua kansalle oikeutetuksi. Tätä mielenmuokkausta ei harrasta pelkästään oikeisto. Edellinenkin hallitus viisveisasi suomalaisten työttömyydestä ja työllistämisestä, vaikka he nyt antavat ymmärtää asian olevan toisin. Yhtään rakentavaa ratkaisua ei tullut sieltä suunnalta vaikka sitä toivottiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä he hallituksessa ovat asiasta tietoisia, mutta uskottelevat kansalle muuta ajaakseen omaa etuaan läpi. Kun jotain asiaa toistaa kansalle tarpeeksi usein, se muuttuu ajan mittaan kansan mielissä faktaksi. Varsinkin niitten keskuudessa, jotka eivät kykene ajattelemaan itsenäisesti. Suomalaisesta työttömästä on tehty syntipukki, josta ollaan saatu loihdittua uhkakuva kansalle, ja jota vastaan nykyiset toimet on saatu perusteltua kansalle oikeutetuksi. Tätä mielenmuokkausta ei harrasta pelkästään oikeisto. Edellinenkin hallitus viisveisasi suomalaisten työttömyydestä ja työllistämisestä, vaikka he nyt antavat ymmärtää asian olevan toisin. Yhtään rakentavaa ratkaisua ei tullut sieltä suunnalta vaikka sitä toivottiin.

        Marinin hallituksen aikana työllisyys nousi huippuunsa vuosikymmeniin !
        Petteri oli sokea ja kuuro sille asialle ja teki itsensä naurettavaksi
        hokiessaan oppositiossa: "Mitä hallitus aikoo tehdä työllisyydelle?"

        Media hehkutti samaan aikaan työllisyyden kasvua.
        Petterin aivoja tieto ei tavoittanut.


    • Anonyymi

      Osa kansastakin syyllistää työttömät niinkuin kenenkään tavoite olisi
      kurjuus eli työttömyys.
      Työttömänä ei ole tulevaisuutta. Ihminen haluaa luonnostaan hyvää
      tulevaisuudeltaan ja tietää, että sen edellytys on työ.

      • Anonyymi

        Lue Rene Girardin syntipukkiteoria.


      • Anonyymi

        Suurin osa haluaa tehdä työtä totta kai eikä heitä tarvitse syyllistää. Mutta siltikin on pienimosa jotka eivät halua. Olen itse kuullut omin korvin ihmisen leuhkivan että elää herroiksi ilaman työtäkin .
        Mutta tavallinen ihminen haluaa nimenomaan elättää itsensä


    • Anonyymi

      Jokainen ei mene töihin, vaikka töitä tarjottaisiin.
      Turha sitä on muuta väittää.

      • Anonyymi

        En ole ollut kuulolla, oletko sinä?
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ollut kuulolla, oletko sinä?
        Beng

        Sitähän te täällä olette jo kuukausia jauhaneet, että ei kannata mennä töihin kun asumistuet ja muut avustukset pienenevät.


      • Anonyymi

        Persun mielipide ? Harvalle töitä tullaan muuten arjoamaan. Muitten on haettava
        itse töitä paitsi hyvä-veli-kerholaisten eli poliittisten broilereitten ja korkeitten
        virkamiesten, heille tarjotaan seuraavaa paikkaa jos he sattuisivat jostain virasta
        joutumaan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän te täällä olette jo kuukausia jauhaneet, että ei kannata mennä töihin kun asumistuet ja muut avustukset pienenevät.

        16:02
        Aika mahtavasti muistelet. Mutta et muista.
        Vänkäät vain jotain omaa luuloasi.
        Epäasiallista.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        16:02
        Aika mahtavasti muistelet. Mutta et muista.
        Vänkäät vain jotain omaa luuloasi.
        Epäasiallista.
        Beng

        Sinähän täällä itse vänkäät tosiasioita vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän täällä itse vänkäät tosiasioita vastaan.

        20:38
        Hassu kommentti. Minun totuuteni on sinun valheesi.
        Jännää.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän te täällä olette jo kuukausia jauhaneet, että ei kannata mennä töihin kun asumistuet ja muut avustukset pienenevät.

        Minäkin tunnen lähisuvustani kolme, jotka eivät mene töihin vaikka saisivatkin töitä. Yksi on peräkamarin poika jotain 50 v. Ei maistu työ, vanhusten (yli 90 v) siivellä elää. tupakkaan ja kaljaan raha riittää. Toinen on kolmikymppinen perus- ja jonkin kauppakoulun käynyt. Ei vain osaa kirjoittaa kynällä paperille eikä viitsi opetellakaan. Töihin vain olisi hirveä hinku eikä ihan pienelle palkallekaan! Nyt päässyt työttömyyseläkkeelle. Enpä ole tiennyt sellaista olevankaan. Kolmas on noin 50 v FM. Ei vähääkään työkokemusta eikä -halua. Silti vain työtätekevien verorahoilla elelee eikä edes häpeä. Neljännenkin tiedän, noin 50 v tietokonealan koulut käynyt. Kun työnantajafirma meni konkurssiin ja työt loppui pian 10 v sitten, niin ei ole edes hakenut uutta työpaikkaa. Kelan kultakortilla Taikaseinästä rahaa saa, ei tule edes mieleen ne nälän aiheuttamat pakkoliikkeet, joita työksi sanotaan.
        Minä sain eläkkeeseeni muutaman % korotuksen. Ruuan hinta on noussut keskimäärin ainakin 40 %, jotkut jopa 300 % (graavi kirjolohi ym). Verotuskin nousi 31,5 %:sta 32 %:in. Pitäähän sitä Eliitillekin juhlarahaa saada, kun matuillekin.


      • Anonyymi

        Helpompi olla kortistoalalla.
        Olen ollut monta vuotta.


    • Anonyymi

      No ei kai 50 ikäisillä vielä mitään terveysongelmia voi olla Parhaassa iässä ovat niitä ongelmia saavat odottaa myöhemmällä iällä .
      Kyllä 50 vuotias on työmarkkinoilla etsittyä sillä heillä on kokemusta
      asioista .ämiksi eräät aina leimaavat sen ikäiset muka vanhaksi

      • Anonyymi

        Ei voi vai .... ? Mieti uudestaan. Mieti eri aloja.


      • Anonyymi

        Heh. Itse tuli työkyvyttömäksi, tarkalleen... ööö... olisinkohan ollut 38 v. Satutin itseni töissä. Polvet meni lopullisesti paskaks. Kouluttauduin toimisto-istumatyöhön, mutta en saanut töitä.

        Työkkäri laittoi myöhemmin työllisyyskurssille, jossa paine oli sen verran kova, että kesken kaiken menetin siellä tajuntani, aloin krampata. Minulla puhkesi uudelleen lapsuuden epilepsia.

        Olin alle 50-v kun laitettiin työkyvyttömyyseläkkeelle.

        Sairauksia on ihmisillä monenlaisia, ei ne ikää katso. Sairastuin lapsuuden epilepsiaan 4-vuotiaana.


    • Anonyymi

      Töttömyys vie ihmisarvon.

      • Anonyymi

        Työttömyys, täytyy pestä silmälaisit, Satosen selitykset ei ole uskottavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyys, täytyy pestä silmälaisit, Satosen selitykset ei ole uskottavia.

        16:24
        Ei olekaan uskottavia.
        Kun lähtee kansalaisten kokonaisluvusta ja vähentää eri ryhmiä, minkä määrän tietää, ei työttömiä ole sitä määrää, mitä Satanen väittää.
        Työttömyyttä on tullut lisää kylläkin tämän hallituksen aikana mm. rakennusalan kriisin myötä.
        Mutta työtä tulee olemaan, kun 30 vuotta sitten tehtyjä kouluja ja päiväkoteja puretaan homeen ja muiden ilmaingelmien takia. Kenen syy? Kenen vastuu?
        Useista kiinteistöistä katkaistiin ilmastointi perjantsi-illasta maanantaiaamuun.
        Käyttökukusäästöt. Viis ihmisistä!
        Beng
        Tämähän se halpaa on. 30 vuotta sitten oli lama. Elikkäs ei kannata ostaa tänä vuotena rakennetusta talosta asuntoa. Rakennusalan moraali on pudonnut.
        Missä ovat rakennustarkastajat?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tätä yhtä tapausta persu jaksaa jankuttaa ja sekin on persu 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä yhtä tapausta persu jaksaa jankuttaa ja sekin on persu 🤣

        23:10
        Voi olla, että on itse ollut ljntsari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä yhtä tapausta persu jaksaa jankuttaa ja sekin on persu 🤣

        On valtavasti samanlaisia tapauksia. Eivät vaan naamaansa näytä julkisesti asian suhteen. Vatipäätä eivät tietenkään usko.


    • Anonyymi

      pääasia että loisijoilta katkaistaan sosiaaliavustukset tietyn ajan jälkeen

      oli matu tai ay-pelle

      • Anonyymi

        20:28
        Oletko itse lintsari?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Työpaikoista pian tapellaan.
      Niiden, joille nyt työtä tarjotaan, kannattaisi ottaa se vastaan.

      Siipeilijöitä ei sodan aikana suvaita.
      Niin makaa, kuin itse petasi.

    • Anonyymi

      Henriksonni on menettämässä inisteripostinsa

      inisee likaa ja vääristä asioista bensaveronostosta

      ""yksityisajattelua” – RKP:ssä alkamassa valtataistelu?""

      • Anonyymi

        Suomi lienee ainoa maa maailmassa, jonka parlamentissa ihan laillisesti on jo virallisesti 200 vuotta sitten valtansa menettäneen vierasvaltion edustus, pitämässä huolta oman kansansa elitistisistä erillisoikeuksista, ohi maan oman kansan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi lienee ainoa maa maailmassa, jonka parlamentissa ihan laillisesti on jo virallisesti 200 vuotta sitten valtansa menettäneen vierasvaltion edustus, pitämässä huolta oman kansansa elitistisistä erillisoikeuksista, ohi maan oman kansan.

        Joo ja yksikään Itämeren valtiosta ei ole kaksikielinen

        täällä nuollaan jotain svedujoukkoa joka on niin pieni
        että se ei saa ylläpidettyä yliopistoa Åbo Akademi se nyt ilman muuta pitäisi
        lopettaa ja siirtää toimivat osat turun yliopistoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja yksikään Itämeren valtiosta ei ole kaksikielinen

        täällä nuollaan jotain svedujoukkoa joka on niin pieni
        että se ei saa ylläpidettyä yliopistoa Åbo Akademi se nyt ilman muuta pitäisi
        lopettaa ja siirtää toimivat osat turun yliopistoon

        Koska persu ei pysty oppimaan ruotsia niin sen täytyy alkaa vihaamaan ruotsinkielisiä suomalaisia(kin). Keitäpä persu ei vihaisi ?


    • Anonyymi

      Työttömäksi 56 vuotiaana. Vuoden kattelin muaalimaa. En veronmaksajien rahoilla vaan omilla. Funtsin mitä tekis. Hakemuksia lähti n 300. Vastauksia "valintamme ei...." tuli niinkin runsaasti, kuin neljä (4)! Muista syvä hiljaisuus. Haistatin paskat te-toimistolle ja siirryin "kahlaamaan" netin ihmeelliseen maailmaan. Ei tarvinnut kauaa kahlata ja tässä sitä on "uudessa" työssä vierähtänyt vuosi jos toinenkin. Tykkään työstä, palkka kaukana siitä, mitä oli, toimistopöydän takana vierähti vuosikymmeniä ja joskus mietin, kuin helvetissä en lähtenyt aiemmin paskapaikasta, no rahanahneus pidätti. Raha ei korvaa mielekästä työtä, sen tiedän nyt.
      Loisimaan ei tullut mieleenikään jäädä ja nyt häämöttää eläkepäivät. Kyllä minullekkin riittää liki 50v työssä olo. Onneksi on vielä terveys jäljellä, mutta ei sekään ole enää itsestäänselvyys.

    • Anonyymi

      Työttömiä on jo useammassa polvessa.

    • Anonyymi

      Sosiaaliturva turvaa ihmisen elämän yllättävissä tilanteissa.

      Sosiaaliturva ei ole almu.

      Jokainen maksaa palkastaan sosiaaliturva- ja työttömyysvakuutusmaksua
      yllättävän tilanteen varalle.

      • Anonyymi

        Jotkut valitettavasti haluavat elää elämää, tekemättä itse mitään asioiden ja yhteisten hyvän eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut valitettavasti haluavat elää elämää, tekemättä itse mitään asioiden ja yhteisten hyvän eteen.

        Olen koko ikäni ollut vankkumaton vasemmiston äänestäjä.
        Mutta päivääkään en ole rehellistä työtä tehnyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut valitettavasti haluavat elää elämää, tekemättä itse mitään asioiden ja yhteisten hyvän eteen.

        En ole tuntenut elämäni varrella yhtäkään sellaista ihmistä.
        Pahansuovat ihmiset levittävät "valhelegendoja" tunteakseen itsensä
        "paremmaksi ihmiseksi".
        Pahansuovat nalkuttajatyypit nauttivat, kun saavat levittää pahaa ympärilleen.
        Onkohan niitä persuissa erikoisen paljon, vaikka persujen kannattajissa
        on eniten työttömiäkin ?
        Oudoimmat kommentit ilman mitään perustelja ovat yleensä persujen kannattajilta.


      • Anonyymi

        Kaunis ajatus, mutt ei ole.


    • Anonyymi

      Jokainen kone insinööri ja kansallis pukuinen menee töihin joso saa

    • Anonyymi

      Oma vika jos on työtön , itte en päivääkään työttömänä .-Eläkkeelle 67 vuotiaana !

      Gubbe 74

      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole aina oma vika tai itsestään kiinni. Lama-aikana on moni ollut työttöminä ihan omasta tahdosta huolimatta.


    • Anonyymi

      Olin aktiivivuosistani yli 20 vuotta työnanjan edustajana tuotantopuolen linjavastuussa. Useassa PK-yrityksessä tuotantopäällikkönä ja yhdessä toimitusjohtajana.
      Melkein kaikilla työvoimatoimiston lähettämillä hakijoilla oli kaiken sortin reunaehtoja työn vastaanottamisen esteenä.
      Osa viesti varsin selvästi, ettei työ kiinnosta.
      Jokaiseen yritykseen sain työvoiman puskaradion kautta. Kaverit tiesivät tullessaan yrityksen toiminnan, periaatteet, palkkauksen ja yleisen hengen.
      Kaikkina näinä vuosina esiintyi vain muutama pettymys. Alkoholin siivittämä!

    • Anonyymi

      Nimenomaan on monia samoja, jotka karttavat työntekoa ja pysyvät tahallaan työttöminä. Tämä on nimenomaan se koko pointti. Jos ei usko asiaa, niin sitten ei voi paljon mitään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2599
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      207
      2353
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2272
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      179
      1771
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1288
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe