Yleisiä keskusteluainheita ovat vaikka ympäristö, uutiset, urheilu, sää.
En oikein tiedä miten aloittaa keskustelu kenenkään kanssa. Ei tule mitään mieleen. Jos vaikka aloittaisi sen tuntemattoman kanssa jossain kadulla että "onpas ollut sateista nyt" hän varmaan hämmentyneenä vastaisi "niin on" ja se keskustelu päättyisi siihen. Hän varmaan jäisi miettimään että miksi joku yritti edes puhua hänelle.
Ympäristöstä voisi sanoa vaikka että "jaa tuohon on tullut tuollainen uusi rakennus, mitäköhän siellä on?" Sama reaktio voisi tulla kun tuossa säässä.
Ehkä suomessa ei nyt ole sellaista "small talk" kulttuuria. En tiedä miksi mieli on tyhjä kun voisi sanoa jotain toiselle. Ei vain tule mitään mieleen. Ehkä minua ei vain kiinnosta?
Voisi myös antaa kohteliaisuuden jollekin vaikka että "hienoa auto" tai "hieno hattu". Tästä joku voisi ajatella että "mitä tuo imartelee tuolla tavalla?"
Keskustelu voisi edellyttää positiivista mieltä, huumorintajua, tilannetajua mitä minulla ei ole ja näin keskustelu ei tapahdu.
Miten aloittaa keskustelu tuntemattoman kanssa?
33
747
Vastaukset
- Anonyymi
bööö
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18185632T
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Olin lunta luomassa postilaatikon ympäriltä ja vieras mises käveli tiellä, tervehti ja vastasin ja kun hän katsoi niin sanoin että ompas nyt tullut lunta kovasti. Siitä kehittyi pitkä keskustelu ilmoista sodasta korkeista elintarvikkeiden hinnoista
Mukava juttuhetki . Ilmeisesti kummallakin oli kova halu puhua .sitten jatkoi mies matkaansa ja minä jatkoin lumenluomista- Anonyymi
Ehkä olette olleet jotenkin samalla aaltopitudeella. Kyllä siinä tarvitaan halua puhua jollekin. Jos jollekin puhun uutisista voin saada vastauksen "joo mekin luetaan uutisia". Se voi olla jotain ennakkoluuloa minua kohtaan kun ei haluta puhua. Jotain tekemistä voi myös olla sen kanssa että olen asunut mustasaaressa ja vaasassa. Vaasassa harva edes tervehtii kerrostalon rappukäytävässä. Hyvä ettei hyökkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä olette olleet jotenkin samalla aaltopitudeella. Kyllä siinä tarvitaan halua puhua jollekin. Jos jollekin puhun uutisista voin saada vastauksen "joo mekin luetaan uutisia". Se voi olla jotain ennakkoluuloa minua kohtaan kun ei haluta puhua. Jotain tekemistä voi myös olla sen kanssa että olen asunut mustasaaressa ja vaasassa. Vaasassa harva edes tervehtii kerrostalon rappukäytävässä. Hyvä ettei hyökkää.
Viivähdin aikoinaan jonkin aikaa Vaasassa, ja ainakin silloin tuntemattomien kanssa jutustelu onnistui vallan hyvin, ihan vaan kaupungilla jossain.
Ei taida olla paikasta kiinni, vaan ennemminkin ihmisistä, minkälaisiin sattuu törmäämään.
- Anonyymi
Taisi olla jokin aika sitten jossain lehdessä, että suurin osa ihmisistä tykkää siitä, kun joku tuntematon alkaa jutella.
Minustakin on ihan kiva, jos joku jotain sanoo, toki alan herkästi itsekin puhua ventovieraille. Yleensä mielellään juttelevat, ja tulee hyviäkin keskusteluja erilaisista aiheista.
Ja sen huomaa kyllä, jos joku ei halua alkaa puhua mitään, niin voi jättää hänet rauhaan, ei pidä mennä väkisin jututtamaan, jos toinen ei tykkää.
Turhaa on myös kääntää ajatus niin päin, että itsessä olisi jokin vika, jos joku tuntematon ei halua jutella. Ei kannata miettiä sitä, mitä se toinen muka ajattelee juuri minusta/sinusta.- Anonyymi
Mistä huomaa ettei toinen halua puhua? Ei katsekontaktia, lyhyitä vihaisia vastauksia?
Itseäni harmittaa kun en keksi sanottavaa ja saa keskustelua aikaiseksi samalla tavalla kuin jotkut muut. Varmaan siksi koska olen ollut koulukiusattu, on muutenkin vaikeaa aloittaa keskustelu. Anonyymi kirjoitti:
Mistä huomaa ettei toinen halua puhua? Ei katsekontaktia, lyhyitä vihaisia vastauksia?
Itseäni harmittaa kun en keksi sanottavaa ja saa keskustelua aikaiseksi samalla tavalla kuin jotkut muut. Varmaan siksi koska olen ollut koulukiusattu, on muutenkin vaikeaa aloittaa keskustelu.Lyhyet, vihaiset vastaukset ovat kyllä merkki siitä että ei kannata jatkaa jututtamista. Jotkut ihmiset kokevat katsekontaktin vaikeana, mutta kaitpa se yleisimmin on niin että katsekontaktin vältteleminen kertoo että ihminen haluaa ottaa etäisyyttä. Teen itsekin niin vaikkapa kadulla feissareille. Katselen poispäin ja yritän livistää ohi. Ottavat helpommin kontaktia jos heihin päin katsoo.
Jos toinen ei osallistu jutusteluun vastavuoroisesti niin tulkitsen asian niin että hän ei halua jutella. Mutta nämä eivät ole absoluuttisia asioita, kun tosiaan on ihmisiä jotka eivät oikein osaa jutustella, tai ovat hyvin ujoja tai sosiaalisia jännittäjiä tai muuta. Mutta ei tästä kannata tehdä elämää suurempaa ongelmaa. Aina voi yrittää ja erehtyä - mitäs siitä. Vaikka mokaisikin jotain niin yleensä se asia on vain itselle ongelma, tuskin ihmiset jäävät kelailemaan toisten kömmähdyksiä. Niillä on paljon tärkeämpiäkin mietittäviä.
- Anonyymi
Minä en tykkää yhtään, kun joku tuntematon yrittää minua jututtaa vaikka bussissa, missä ei edes kuule kunnolla. Kiusallista.
Kyllä sen yleensä näkee, olisiko joku juttuseuraa vailla. Aina voi aloittaa säästä. Siitä pääsee helposti muihin aiheisiin, jos juttu on alkanut luistaa. Tai voi lopettaa, kun sää on kommentoitu, jos toinen ei olekaan juttutuulella.- Anonyymi
Tuo voisi olla hyvä asenne. Minulla se on liian pakonomaista, että keskustelusta pitää tulla jotain. Muuten tulee huonommuuden tunne. Enkö taaskaan kyennyt. Miksi en osaa. Mistä näkee että joku on juttuseuraa vailla?
Kerran portugalissa yritin keskustella erään nuoren naisen kanssa linja autossa. Hän vastasi tylysti kysymyksiini ja raivostui puhumiseni jälkeen. Joku magneetti olen epätasapainoisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo voisi olla hyvä asenne. Minulla se on liian pakonomaista, että keskustelusta pitää tulla jotain. Muuten tulee huonommuuden tunne. Enkö taaskaan kyennyt. Miksi en osaa. Mistä näkee että joku on juttuseuraa vailla?
Kerran portugalissa yritin keskustella erään nuoren naisen kanssa linja autossa. Hän vastasi tylysti kysymyksiini ja raivostui puhumiseni jälkeen. Joku magneetti olen epätasapainoisille.Sinun suurin ongelmasi tähän liittyen taitaa olla se huonommuuden tunne, etkö muka osannut, etkö kyennyt...
Se ei tarkoita, että olisi aina oma vika, jos jokin juttu ei onnistu.
Luota ja usko itseesi, äläkä syyllistä itseäsi muiden ihmisten takia, kaikki eivät ole jutusteluihmisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun suurin ongelmasi tähän liittyen taitaa olla se huonommuuden tunne, etkö muka osannut, etkö kyennyt...
Se ei tarkoita, että olisi aina oma vika, jos jokin juttu ei onnistu.
Luota ja usko itseesi, äläkä syyllistä itseäsi muiden ihmisten takia, kaikki eivät ole jutusteluihmisiä.Hyvä neuvo. Siinä vain voi mennä kauan että luottaa ja uskoo itseensä tässä asiassa. Ehkä en ikinä. No on sekin jo jotain että tietää miksi epäonnistuu. Tietää mikä on mahdollista ja mikä ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä neuvo. Siinä vain voi mennä kauan että luottaa ja uskoo itseensä tässä asiassa. Ehkä en ikinä. No on sekin jo jotain että tietää miksi epäonnistuu. Tietää mikä on mahdollista ja mikä ei.
Jos joku toinen ei halua puhua, ei se ole ainakaan omasta itsestä johtuvaa epäonnistumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku toinen ei halua puhua, ei se ole ainakaan omasta itsestä johtuvaa epäonnistumista.
Selvä. Jos joku ei halua jutella ajattelen että olen jotenkin epämääräisen oloinen tai näköinen, hänellä on ennakkoluuloja tai sanon sen jotenkin apeasti tai sanon jotain mitä normien mukaan ei saisi kysyä tai sanon jotain vähän hölmöä. No sitä se kiusattuna oleminen varmaan on teettänyt.
- Anonyymi
Pitää varmistaa ettei ole päihdeongelmainen tai muuta ensin.
- Anonyymi
Sen huomaa nopeasti. Viimeistään kun henkilö sanoo jotain takaisin. Ehkä olen myös aika vakavailmeinen. Puhuessa voisi enemmän hymyillä.
- Anonyymi
Vaikka ihminen olisi tuntematon päihdeongelmainen, niin kyllä hänellekin voi puhua, jos haluaa.
Itse entisenä ongelmaisena tykkäsin, kun joku tuntematonkin jutteli samalla tavalla kuin kenelle muulle tahansa.
Usein päihteiden käyttäjiä karsastetaan ja kierretään kaukaa, harva heistä on mitenkään paha ihminen, hekin haluavat joskus saada kohtelua ihmiseltä ihmiselle.
Jokaisella on ihmisarvo, on se elämä sitten millaista tahansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka ihminen olisi tuntematon päihdeongelmainen, niin kyllä hänellekin voi puhua, jos haluaa.
Itse entisenä ongelmaisena tykkäsin, kun joku tuntematonkin jutteli samalla tavalla kuin kenelle muulle tahansa.
Usein päihteiden käyttäjiä karsastetaan ja kierretään kaukaa, harva heistä on mitenkään paha ihminen, hekin haluavat joskus saada kohtelua ihmiseltä ihmiselle.
Jokaisella on ihmisarvo, on se elämä sitten millaista tahansa.Jotkut päihtyneet voi olla arvaamattomia ja aggressiivisia. Ehkä sen vuoksi ei haluta jutella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut päihtyneet voi olla arvaamattomia ja aggressiivisia. Ehkä sen vuoksi ei haluta jutella.
Toki tämäkin pitää paikkansa, ainakin täytyy olla varuillaan, jos avaa keskustelun.
Usein pelkästään alkoholia nauttineet ovat tietyllä tavalla ennakoitavissa, siis heidän käytöksensä, mutta jos ihminen on nauttinut huumeita tai jotain krääsää sekaisin, hän voi olla arvaamaton.
- Anonyymi
You know, doesn't really matter. A matter of trust.
Twinkspeaks - Anonyymi
Jos minulle sanoisit jotain noin niin arvelen heti että haluat vittuilla .
- Anonyymi
Sanoisin mitä?
- Anonyymi
Säästä voisi aloittaa. Sen jälkeen voisi kysyä harrastuksista.
- Anonyymi
Miten voisi luontevasti kysyä harrastuksista? Jos vaikka aloittaa että "onpa ollut hyviä säitä viime aikoina" vastaus "niin on". Miten tuosta siirtyä kysymään harrastuksista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voisi luontevasti kysyä harrastuksista? Jos vaikka aloittaa että "onpa ollut hyviä säitä viime aikoina" vastaus "niin on". Miten tuosta siirtyä kysymään harrastuksista?
Joku tekee tahallaan asian vaikeaksi. Talvella on lunta ja voi kysyä harrastatko hiihtoa tai laskettelua vai kiinnostaa lenkkeily? Siihen voisi vastata että nuorempana hiihdin, mutta enää se ei kiinnosta. Nykyään mieluummin kävelen.
Minä olen autisminkirjolla, se selvisi minulle ihan vasta nyt virallisesti (olen jo päälle nelikymppinen). Olen varsin avoin eikä minua haittaa jos vieraat tulevat juttelemaan. Juttelen itsekin vieraille jos siltä tuntuu, vaikka bussissa tms. Kuitenkin minulla on hieman pelisilmää, mitä kaikilla autisteilla ei ole. (Olen usein miettinyt että yksinäisissä ihmisissä saattaa olla paljon autisteja jotka eivät tiedä sitä olevansa.) Kyllä se keskustelu taitaa olla tilannekohtaista ja ihmiset ovat muutenkin erilaisia. Minusta toisille voi vallan hyvin sanoa jotain kevyttä ja tyhjänpäiväistä jutustelun aloittamiseksi, vaikkapa siitä säästä. Se on helppo kun kenelläkään ei tarvitse olla mitään erityistietoa asiasta, eikä mikään mielipide ole väärä. Tai voi sanoa siitä jos toisella on hienot lapaset. Sitten voi lopettaakin, ei sen jutustelun tarvitse jatkua jos se ei ole jatkuakseen. Jotkut ihmiset hämmentyvät joskus tai kokevat tilanteen kiusalliseksi, mutta kun huomaan sen niin annan heidän sitten olla. Kyllähän siitä voi tulla itellekin vähän hämillinen tai joskus jopa nolo olo, mutta sitten kun ajattelen asiaa, niin aivan turhaan. Maailmassa ei mikään toimisi jos ihmiset eivät kommunikoisi. Meillä on lupa puhua, on lupa olla puhumattakin. Ei siihen kuole. Mutta minä asun Pohjois-Karjalassa ja meilläpäin se ei tunnukaan olevan mikään synti jos iskee juttua tuntemattomille. Niinpä satunnaiset kommentoinnit siellä täällä ovat tuntuneet minusta ihan luonnollisilta. Joskus niistä lähtee juttua, joskus ei. Toki aina ei jaksa (ihmisiä, ollenkaan!). Toki kannattaa huomata että tilanteissa on eroa. Jos kävelet kadulla ja vastaan kävelee joku matkalla toisaalle, niin ei ole todennäköistä että hän haluaisi käydä siinä juttelemaan, ilman mitään ilmeistä syytä. Voisi pitää vähän outona jos häntä siinä yhtäkkiä lähestytään. Mutta jos toinen tulee vaikka samalle puistonpenkille istumaan, niin se voi olla jo parempi tilanne. Jne. Ei se todellakaan tae ole että hän haluaisi jutella, mutta ihminen joka karttaa muita, ei todennäköisesti tule siihen vierelle istumaan.
Noh, varmaan tiedätkin nämä ja puhelen tässä taas itsestäänselvyyksiä... Mut onhan näitä jännä ajatella. Ihmisten käyttäytymisessä on paljon analysoitavaa.
Minä käyn aika ajoin istuksimassa eräässä kahvilassa, koska siellä on yleensä tuttuja. Siellä kun istuu niin huomaa että ihmiset usein ensimmäiseksi kysyvät toisiltaan mitä kuuluu. Sitten toinen vastaa jotain ympäripyöreää/kaunisteltua: no mitäpäs tässä, ihan hyvää jne. Sitten voidaan kysyä "ootko jo vaihtanut talvirenkaat?" tai "kävitkö kattomassa pilkkikisat viikonloppuna? tms. :D
Henkilökohtaisesti minua uuvuttaa jos aina vaan puhutaan tämmösiä keveitä ja merkityksettömiä eikä keskustelu etene jonnekin vähän syvällisempiin aiheisiin. Kyllä sitä small talkia jonkun verran jaksaa, olen ymmärtänyt että ilman sitä ei suoraan pääse tutustumaan ihmisiin eikä sukeltamaan syvemmälle. Siksipä ihmisiin tutustuminen on aika raskasta kun pitää aina jaksaa tämmöistä kevyttä kahvipöytäkeskustelua ennen kuin alkaa muodostua "todellista" yhteyttä. Ilmeisesti joillekin riittää että saa edes jotain puhua jonkun kanssa. Olen joskus ihan kuuntelijana vaan, että joku toinen saa puhua itsestään. Aika monet tuntuvat kaipaavan kuuntelijaa... Mutta niin, on ilmeisesti aika paljon ihmisiä jotka eivät jaksa yhtään tätä small talkia, minkä ymmärrän erittäin, erittäin hyvin. Erityisherkkiä, introvertteja, autisteja, ehkä lie muitakin... Miten he löytävät kontakteja ihmisiin, se jäänee arvoitukseksi. :D
Vastasinkohan mie mihinkään? Noh...- Anonyymi
Niin jotkut autistit teeskentelee. Tästä tuli dokumentti yleltä vähän aikaa sitten. Sille on jokin nimikin sille teeskentelylle, taitaa olla maskata sanasta masking. Hän katsoo nenään koska ei halua katsoa silmiin.
Niin ja miten voisi saada kavereita jos ei ikinä puhu muille. Joskus voi ottaa riskin sen vuoksi.
Jos itse olisin autisti niin se selittäisi kyllä asioita kuten vaikeuteni keskustella tuntemattomille mutta se nyt on varmaan muutenkin vähän vaikeaa. Anonyymi kirjoitti:
Niin jotkut autistit teeskentelee. Tästä tuli dokumentti yleltä vähän aikaa sitten. Sille on jokin nimikin sille teeskentelylle, taitaa olla maskata sanasta masking. Hän katsoo nenään koska ei halua katsoa silmiin.
Niin ja miten voisi saada kavereita jos ei ikinä puhu muille. Joskus voi ottaa riskin sen vuoksi.
Jos itse olisin autisti niin se selittäisi kyllä asioita kuten vaikeuteni keskustella tuntemattomille mutta se nyt on varmaan muutenkin vähän vaikeaa.Minusta teeskentely on vähän huono sana, sillä on negatiivinen sävy. Voihan sen toki niinkin nähdä, totta. Mutta miten se on kummempaa kuin muukaan ihmisten käyttäytyminen? Maskaushan tarkoittaa sitä että käyttäytyy sellaisella tavalla jonka on oppinut sosiaalisesti hyväksyttäväksi ja ns. oikeanlaiseksi tavaksi käyttäytyä ja toimia, vaikkei se ole sitä ominta itseä. Ettei vedä itseään kohtaan negatiivista huomiota tai saa muita ihmisiä tuntemaan oloansa kiusaantuneiksi tai loukkaantuneiksi tms. Esim. jos toisella on hirveä tukka kun se tulee kampaajalta, niin en töräytä sitä sille päin naamaa jos hän kysyy mielipidettäni, vaan keksin jonkin kiertoilmaisun. Joiltakin autisteiltahan tämä ei onnistu, ja sitten toinen loukkaantuu vaikka toinen ei ole tarkoittanut mitään pahaa, ja toisesta tulee ns. paska tyyppi. Toisaalta maskaus voi olla vaikka sitä että piilottaa esim. oman tarpeensa vaikka heiluttaa itseään julkisella paikalla, vaikka sen tekeminen helpottaisi omaa oloa. Mutta kun ei halua vetää sitä ikävää huomiota itseensä.
Oletko koskaan ajatellut miten ihmiset oppivat olemaan ihmisiä, käyttäytymään ja olemaan ihmisten lailla? Mallioppimalla, eikö vaan. Maskaava ihminen on oppinut miten tulee käyttäytyä sosiaalisesti hyväksyttävällä tavalla, ja käyttää sitä pärjätäkseen paremmin sosiaalisesti. Nähdäkseni kaikki ihmiset siis maskaavat jossain määrin.kärsimyskukka kirjoitti:
Minusta teeskentely on vähän huono sana, sillä on negatiivinen sävy. Voihan sen toki niinkin nähdä, totta. Mutta miten se on kummempaa kuin muukaan ihmisten käyttäytyminen? Maskaushan tarkoittaa sitä että käyttäytyy sellaisella tavalla jonka on oppinut sosiaalisesti hyväksyttäväksi ja ns. oikeanlaiseksi tavaksi käyttäytyä ja toimia, vaikkei se ole sitä ominta itseä. Ettei vedä itseään kohtaan negatiivista huomiota tai saa muita ihmisiä tuntemaan oloansa kiusaantuneiksi tai loukkaantuneiksi tms. Esim. jos toisella on hirveä tukka kun se tulee kampaajalta, niin en töräytä sitä sille päin naamaa jos hän kysyy mielipidettäni, vaan keksin jonkin kiertoilmaisun. Joiltakin autisteiltahan tämä ei onnistu, ja sitten toinen loukkaantuu vaikka toinen ei ole tarkoittanut mitään pahaa, ja toisesta tulee ns. paska tyyppi. Toisaalta maskaus voi olla vaikka sitä että piilottaa esim. oman tarpeensa vaikka heiluttaa itseään julkisella paikalla, vaikka sen tekeminen helpottaisi omaa oloa. Mutta kun ei halua vetää sitä ikävää huomiota itseensä.
Oletko koskaan ajatellut miten ihmiset oppivat olemaan ihmisiä, käyttäytymään ja olemaan ihmisten lailla? Mallioppimalla, eikö vaan. Maskaava ihminen on oppinut miten tulee käyttäytyä sosiaalisesti hyväksyttävällä tavalla, ja käyttää sitä pärjätäkseen paremmin sosiaalisesti. Nähdäkseni kaikki ihmiset siis maskaavat jossain määrin.Tai ehkä minä käsitän vain maskauksen terminä väärin. Ehkä tuo kampausesimerkki ei sovi tähän. Jotenkin vaan ajattelin että siinä on jotain samaa.
- Anonyymi
kärsimyskukka kirjoitti:
Minusta teeskentely on vähän huono sana, sillä on negatiivinen sävy. Voihan sen toki niinkin nähdä, totta. Mutta miten se on kummempaa kuin muukaan ihmisten käyttäytyminen? Maskaushan tarkoittaa sitä että käyttäytyy sellaisella tavalla jonka on oppinut sosiaalisesti hyväksyttäväksi ja ns. oikeanlaiseksi tavaksi käyttäytyä ja toimia, vaikkei se ole sitä ominta itseä. Ettei vedä itseään kohtaan negatiivista huomiota tai saa muita ihmisiä tuntemaan oloansa kiusaantuneiksi tai loukkaantuneiksi tms. Esim. jos toisella on hirveä tukka kun se tulee kampaajalta, niin en töräytä sitä sille päin naamaa jos hän kysyy mielipidettäni, vaan keksin jonkin kiertoilmaisun. Joiltakin autisteiltahan tämä ei onnistu, ja sitten toinen loukkaantuu vaikka toinen ei ole tarkoittanut mitään pahaa, ja toisesta tulee ns. paska tyyppi. Toisaalta maskaus voi olla vaikka sitä että piilottaa esim. oman tarpeensa vaikka heiluttaa itseään julkisella paikalla, vaikka sen tekeminen helpottaisi omaa oloa. Mutta kun ei halua vetää sitä ikävää huomiota itseensä.
Oletko koskaan ajatellut miten ihmiset oppivat olemaan ihmisiä, käyttäytymään ja olemaan ihmisten lailla? Mallioppimalla, eikö vaan. Maskaava ihminen on oppinut miten tulee käyttäytyä sosiaalisesti hyväksyttävällä tavalla, ja käyttää sitä pärjätäkseen paremmin sosiaalisesti. Nähdäkseni kaikki ihmiset siis maskaavat jossain määrin.Teeskentely ei ole paras sana sille. En tiedä mikä olisi. Ehkä sana näyttely, että näyttelee. Ja kaikki "teeskentelee". Niinhän se on. Ei vain autistit. Mitä olen myös autismista lukenut niin että he eivät tiedä mitä sanoa ja miten sanoa sosiaalisissa tilanteissa. Nämä luonnistuu paremmin niin sanotuille neurotyypillisille, siis heille jolla ei ole muun muassa autismia. Varmaan tiesitkin tämän jo.
Siinä ohjelmassa oli myös että autisteilla voi olla aistiyliherkkyyttä vaikka melulle ja valolle. Muutokset voi olla vaikea kohdata. Kun erään autistisen vanhempi oli jotenkin muuttanut huonekalujen järjestystä tai poistanut huonekaluja, tämä autistinen henkilö meni ulos koska ei halunnut olla siellä muutoksen vuoksi. Anonyymi kirjoitti:
Teeskentely ei ole paras sana sille. En tiedä mikä olisi. Ehkä sana näyttely, että näyttelee. Ja kaikki "teeskentelee". Niinhän se on. Ei vain autistit. Mitä olen myös autismista lukenut niin että he eivät tiedä mitä sanoa ja miten sanoa sosiaalisissa tilanteissa. Nämä luonnistuu paremmin niin sanotuille neurotyypillisille, siis heille jolla ei ole muun muassa autismia. Varmaan tiesitkin tämän jo.
Siinä ohjelmassa oli myös että autisteilla voi olla aistiyliherkkyyttä vaikka melulle ja valolle. Muutokset voi olla vaikea kohdata. Kun erään autistisen vanhempi oli jotenkin muuttanut huonekalujen järjestystä tai poistanut huonekaluja, tämä autistinen henkilö meni ulos koska ei halunnut olla siellä muutoksen vuoksi.Jep, kuulostaa tutulta. Tuntuu surulliselta kun ajattelen niitä autisteja joilla on todella vaikeita oireita. Itselläkin on riittävän vaikeita, mm. nuo aistiherkkyydet ja monet muuta jutut, mutta minulla on kohtalaisen korkea toimintakyky eikä kukaan tiedä mitä pääni sisällä tapahtuu jos en kerro. Mutta se siitä.
Siitä piti sanomani, että tosiaan olen kuullut että jotkut maskaavat niin paljon että eivät lopulta oikein enää itsekään tiedä keitä he todellisuudessa ovat, jos ovat ihan rehellisesti omana itsenään. Jotkut muuten esim. harjoittelevat ilmeitä peilin edessä, kun eivät osaa käyttää niitä automaattisesti. (Minulla ei ole sitä ongelmaa.)
Täytyy kyllä itsekin miettiä että millainen sitä olisikaan jos todella voisi sanoa aina mitä ajattelee ja tehdä sitä mitä haluaa, siten kuin haluaa. Mutta kun täällä maailmassa joutuu niin paljon tekemään sellaista mitä ei haluaisi... Oi voi.
- Anonyymi
Tuntemattomat juttelevat usein keskenään kaikesta jokapäiväisestä, ajankohtaisista asioista, yhteiskunnallisista asioista, jne.
Vaikka vaikuttaahan keskusteluun jonkin verran ihmisten ikäkin, aiheet voivat olla vähän erilaisia nuorilla ja vanhoilla. Sekään ei kuitenkaan estä keskustelemista. - Anonyymi
Anna olla. Ei se tuntematon sun kanssa halua jutella.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433404Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172632Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762536Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821757- 861405
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541080SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70985- 74955
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.27779Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4734