Hätäradio!

Anonyymi-ap

Nykyään kaupataan kriisiajan radioksi "kampiradioita", joko omistat tällaisen. Ei siis tarvitse pattereita van radio saa virtansa kampea pyörittämällä.
Kun seuraa Ukrinan tilannetta niin tarpeen on sellainen jos Suomeenkin kriisi puhkeaa. Ei tarvita muuta kuin joku paha setä keksii tuhota Suomen sähköverkon ja kännykkäverkon yms.
Epätietoisuus on yksi kriisiajan ongelmista.
Kotitalouksilla olisi hyvä olla olemassa myös -70-80 luvuilta tuttu LA-puhelin. Varsinkin jos asuu taajaman ulkopuolella. Kerrostaloonkin mahdollista LA-puhelin antenni laittaa, jos ei parveketta niin ikkuna pellille magneettijalka johon autopiiska. Sähkökatkon varalta auton akku toimii virtalähteenä.
Tarpeeksi tiheässä kun olisi la-puhelimia niin tietoa saisi jaettua.
Joistakin voi tuntua että kaukaa haettu idea mutta kriisi tulee yleensä hyvin nopeasti kuten kävi Ukrainassakin.
Tästä asiasta kirjoitin kuukausia sitten Iisalmen puskaryhmään mutta se bannattiin. En saanut enää kommentoida asiaa. Todennäköisesti luulivat että yritän myydä la-puhelimia tai joku muu syy oli.

25

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Patterilla toimiva radio on mutta ei la-puhelinta. -80 luvulla oli kotona sekä autossa.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        ❤️ ­­­N­y­m­­­f­­o­m­­a­­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Kylläpä löytyy laalaa ratijo ja antennikin on mutta antenni varastossa.

    • Anonyymi

      Yks hailee

      • Anonyymi

        Niinhän sinä nyt sanot kun on ruokaa maha täynnä, on lämmintä, on vettä, on polttoainetta ja kännykkä toimii ja sähköä tulee seinästä sekä uutiset voit katsoa telkkarista tai tietokoneelta.
        Ihmisten varautuminen surkeaa. Kenellä on kahden-kolmen viikon selviytymis"pakkaus"?
        Onko vettä varattuna, onko säilyvää ruokaa/raaka-aineita, onko lääkkeitä, pattereita..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sinä nyt sanot kun on ruokaa maha täynnä, on lämmintä, on vettä, on polttoainetta ja kännykkä toimii ja sähköä tulee seinästä sekä uutiset voit katsoa telkkarista tai tietokoneelta.
        Ihmisten varautuminen surkeaa. Kenellä on kahden-kolmen viikon selviytymis"pakkaus"?
        Onko vettä varattuna, onko säilyvää ruokaa/raaka-aineita, onko lääkkeitä, pattereita..?

        Ihan yks' hailee. Mä en asu Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan yks' hailee. Mä en asu Suomessa.

        No miksi tänne kommentoit kun asia ei sinulle kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi tänne kommentoit kun asia ei sinulle kuulu.

        Missä lukee, että ulkosuomalaiset eivät kommentoida? Taidat olla tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan yks' hailee. Mä en asu Suomessa.

        Kyllä se Peltosalmi on vielä Suomea🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se Peltosalmi on vielä Suomea🤣

        Oikeassa olet, mutta en asu siellä.


    • Anonyymi

      Kaikenlaisia pelkureita tää maailma päällään kantaakin. Pelätkää paskamahat vaikka maailmanloppua, siinä ei teidän kampiradiot auta paskan vertaa.

      • Anonyymi

        Kyse ei ole maailmanlopusta. Ei tarvita muuta kun että ydinvoimala posahtaa jossain, silloin on syytä pysytellä sisätiloissa. Kauppaan et voi lähteä pariin viikkoon.
        Lisäksi kyse ei ole pelkuruudesta van ihan pelkästä varautumisesta.
        Viranomaiset kun suosittelee patteriradiota tai "kampi"radiota ihan van siksi että kansalaiset saa tietoa.
        Mutta jos noin ahdistaa niin älä sinä varaudu mitenkään. Ehkä elämääsi kuten ennenkin. Pahan päivän tullen kyllä naapurisi sinua auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole maailmanlopusta. Ei tarvita muuta kun että ydinvoimala posahtaa jossain, silloin on syytä pysytellä sisätiloissa. Kauppaan et voi lähteä pariin viikkoon.
        Lisäksi kyse ei ole pelkuruudesta van ihan pelkästä varautumisesta.
        Viranomaiset kun suosittelee patteriradiota tai "kampi"radiota ihan van siksi että kansalaiset saa tietoa.
        Mutta jos noin ahdistaa niin älä sinä varaudu mitenkään. Ehkä elämääsi kuten ennenkin. Pahan päivän tullen kyllä naapurisi sinua auttaa.

        Mä en tarvitse kenenkään apua, pärjään aina itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en tarvitse kenenkään apua, pärjään aina itse.

        Niin varmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en tarvitse kenenkään apua, pärjään aina itse.

        Etkö tarvii muka jonkun kauppiaan apua raha vastaan, sittari, Lidl , Prisma....?


      • Anonyymi

        Oli hyvä ohjelma teeveessä se "maailmanlopulta suojautujat".


    • Anonyymi

      Laitoin parvekkeelle la antennin ja kohta oon viikon kuunnellut kanavia mutta ei kuulu suomalaisia. Sakuja , italiaanoja ja mitä lie kuului päivällä.
      Italiaano kuulin kun mikkiin sanoin "buona giornata"😊

      • Anonyymi

        Jos oot kuunnellut kaikkia kanavia 1-22 ja am/fm niin aika toivotonta.
        Tuota am/fm ja varsinkin fm puolta käyttää vain pienet ryhmät mm. Etelä-Karjalassa, joka perjantai ilta klo. 20. Silloin siellä kuulee 11fm kanavalla harrastajia.
        Iisalmessa ei valitettavasti ole am/fm ja 1-22 kanavien käyttäjiä. Itse kyllä kuuntelen silloin tällöin kanavaa 7fm.
        Iisalmen ympäristön asemat ovat kanavalla 28usb.
        Vanhoista lälläreistä ei löydy usb-modea.
        Nykyään on myytävänä niin sanottuja ssb-lälläreitä joissa 40 kanavaa.
        Tuota USB-modea ei pidä sekoittaa tietokoneissa, kännyköissä yms olevin USB-portteihin, ne on ihan eri juttu.
        Lälläreissä USB tarkoittaa lähetysmuotoa, lähetysmuotoja eli moodeja on myös fm ja am. Am kohisee kuunneltavissa vähemmän ja kantaa lyhyemmän matkan kuin FM joka taas kuunneltaessa kohisee enemmän. SSB moodi on taas kohinaltaan miellyttävämpi ja kantaa kauemmas. Helposti vakioteholla pääsee 40-60km ja päivällä tähän aikaan vuodesta 4-5W lähetysteholla voi saada yhteyden Italiaan, Saksaan, Ranskaan yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos oot kuunnellut kaikkia kanavia 1-22 ja am/fm niin aika toivotonta.
        Tuota am/fm ja varsinkin fm puolta käyttää vain pienet ryhmät mm. Etelä-Karjalassa, joka perjantai ilta klo. 20. Silloin siellä kuulee 11fm kanavalla harrastajia.
        Iisalmessa ei valitettavasti ole am/fm ja 1-22 kanavien käyttäjiä. Itse kyllä kuuntelen silloin tällöin kanavaa 7fm.
        Iisalmen ympäristön asemat ovat kanavalla 28usb.
        Vanhoista lälläreistä ei löydy usb-modea.
        Nykyään on myytävänä niin sanottuja ssb-lälläreitä joissa 40 kanavaa.
        Tuota USB-modea ei pidä sekoittaa tietokoneissa, kännyköissä yms olevin USB-portteihin, ne on ihan eri juttu.
        Lälläreissä USB tarkoittaa lähetysmuotoa, lähetysmuotoja eli moodeja on myös fm ja am. Am kohisee kuunneltavissa vähemmän ja kantaa lyhyemmän matkan kuin FM joka taas kuunneltaessa kohisee enemmän. SSB moodi on taas kohinaltaan miellyttävämpi ja kantaa kauemmas. Helposti vakioteholla pääsee 40-60km ja päivällä tähän aikaan vuodesta 4-5W lähetysteholla voi saada yhteyden Italiaan, Saksaan, Ranskaan yms.

        Danita vanha oli. Siinä vaan nuo 22 kanavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Danita vanha oli. Siinä vaan nuo 22 kanavaa.

        Sitten vaan 7kanava ja FM, iltaisin kun siellä huutelee niin joku voi kuulla kenellä myös tuo sama kanava.
        Jos tiedät jonkun kellä myös lälläri niin pyydä mukana harrastukseen.


    • Anonyymi

      Ennen oli ns. kyläluutia, jotka levitti tietoa tehokkaasti kahvipalkalla. Jospa ihmiset pysyisi enemmän järjissään kriisiaikana ilman tietoa maailmanmenosta. Nykyinen tiedonvälitys aiheuttaa suurimmat ongelmat, kun jokainen risahdus pitää saada leviämään kaikkialle maapallolla.

      • Anonyymi

        Pahinta on epätietoisuus!


      • Anonyymi

        Kyllä oikein paha kriisi opettaa ihmisiä. Silloin elämästä karsiutui kaikki turha. Tilalle tulee huoli, suru ja pelko.


    • Anonyymi

      7 kanavalla juttelin juuri Saksan Hampuriin, siellä 7 astetta lämmintä. Andreas oli Hampurissa.

    • Anonyymi

      Joo tämä on havaittavissa ihan yleismailmallisesti, ihmiset on alkaneet keräämään vanhoja radioita ja kuuntelemaan niillä. Paremmat kaukokuuntelu ominaisuudet.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe