Asumistuki tuloa

Anonyymi-ap

Lasketaanko asumistuki tulona toimeentulotukeen? Aiemmim ei mulla ole laskettu mutta nyt oli?

37

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei lasketa

    • Anonyymi

      Mä oon hakenu monta kertaa toimeentulotukea, enkä oo sitä koskaan saanut, jää mukamas rahaa ylikin……ei tasan tarkkaan jää ! Saan liian vähän mitään tukia muutenkin, nytkin on mm 3:n kk:n vuokrat myöhässä. Kaikki mahdolliset tuet kuuluu tähän kaikkeen, mitä saat esim Kelalta tai töistäsi palkkaa/työosuusrahaa. Ihan täysin järjetöntä tällainen. Itse olen ainakin köyhä muutenkin, ja ne väitti viimeksi, kun hain, että olen ilmoittanut heille, että mulla olisi 30 000 €. Summa oli, mutta en ole tosiaankaan ilmoittanut sitä heille ! Ja sekin meni jo, eka 10 000 meni velkoihin, sain takaisin vain 10 000 €, kun ns ed. valvonta loppui. Minne lie mennyt omiin kuluihin yms mun rahoja……..muutama isompi ostos tuli tehtyä silloin, muttei noin paljon ! Ketale varas sekin akka ! Tais olla liikaa sille, ja se oli jo eläkeiässäkin…………mut oon luopunu toivosta enää hakea sitä netin kautta. Miks niitä kysymyksiä on tuhat suunnilleen ? Eikö ne itse voi tarkistaa asioita, jos ne kerran sanoo, et rahaa jää mukamas ylikin, vaikkei jää ? Elän vain tuilla ja olen köyhyysrajan alapuolella. Ja mm vuokrasopimus pitää aina lähettää sinne liitteenä. Aina. Sen pitäisi olla voimassa siihen asti, kun muuttaa ! Ainoa, mihin on tullut myönteinen päätös, on, että sain vihdoinkin henkilökohtaisen avustajan, se alkoi tämän vuoden alusta, sekin piti ite hakee, ku se, jonka ne haki, ei tullutkaan sovittuun aikaan, ja kun kysyin asiaa sieltä, ne sanoi, et se on ottanu loparit. Aika tyhmää. Ettei asiakkaat kelpaa. Ja näistä asioista pitää ilmoittaa etukäteen, eikä jälkikäteen ! Mun neuvo on kaikille: älkää hakeko enää, jos saatte kielteisen päätöksen mistä tahansa. He eivät halua sua asiakkaakseen. Kun muutenkin saat mukamas liikaa tukia. Jos mä saisin 2000 €/kk, niin sitten se riittäisi kaikkeen, ettei tulisi mitään karhulaskuja mistään. Ja rahaa jäisi vielä muuhunkin elämiseen. Nyt 20 €/vk ei riitä mihinkään. Ei ruokaan yms. Ei mitään hienoa ruokaa, normaali kelpaa hyvin. Kiitos.

      • Anonyymi

        Sinulla ongelmia näemmä riittää ja pääosin omasta tyhmästä päästä johtuvia


      • Anonyymi

        Enhän minä saa työstänikään noin paljon, niin miten sinun tulisi saada ilman työntekoa sama summa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enhän minä saa työstänikään noin paljon, niin miten sinun tulisi saada ilman työntekoa sama summa?

        Ei töitä rahan vuoksi tehdä vaan elämän sisällön vuoksi


      • Anonyymi

        Kannattaa ryhtyä alkoholistiksi niin saat kaikki tuet. Työssäkäyvä osa-aikatyöllinen ei saa mitään toimeentulotukia, ja nyt heiltä viedään mm. nyt 300e suojaosa joka ennen mahdollisti pätkätöiden ottamisen. Toimeentulotuella elelevä alkoholisti saa kaiken eikä menetä mitään. Asumistuenkin joka lakkautetaan alkoholisti saa toimeentulotukena takaisin. Eikö olekin kätevää?


    • Anonyymi

      Asumistuki on aina laskettu tuloksi toimeentulotuessa. Turha muuta väittää.

      • Anonyymi

        Älä valehtele ei se mitään tuloa ole vaan menee vuokraan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele ei se mitään tuloa ole vaan menee vuokraan

        Kyllä se tuloa on, ja sellaiseksi lasketaan, meni se sitten vuokraan tai olueeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se tuloa on, ja sellaiseksi lasketaan, meni se sitten vuokraan tai olueeseen.

        Enhän minä niitä rahoja edes näe käteisenä enkä tilillä vaan vuokranantajalle menevät suoraan. Miten voidaan laskea tuloksi sellaista mikä ei edes käväise hallussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele ei se mitään tuloa ole vaan menee vuokraan

        Meinaatkos ettei palkkakaan ole palkkaa, kun ei jää mitään käteen? Ei ihme, että pisa-tulokset laskevat kuin lehmän häntä. Suurimmat valittajat ovat niitä, jotka ovat ottaneet vippejä tai ostavat luotolla, joten rahankulutus on itse hankittua ja olisi parempi pitää turpansa kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele ei se mitään tuloa ole vaan menee vuokraan

        Mutta se lasketaan silti tuloksi.


    • Anonyymi

      Näinpä, kuten edellä jos sanotaan asumistuki on aina laskettu tuloksi toimeentulotuessa mutta vuokra on laskettu menoiksi täysmäärisesti niiden kuntakohtaisten normien mukaan joten ihan sama miten tuota hlauaa vääntää.. +-0

    • Anonyymi

      Kyllä lasketaan. Kaikki tulot mukaan lukien kelan etuudet lasketaan tuloksi.

    • Anonyymi

      KAIKKI TULOT VOIDAAN LAKEA YHTEEN NÄHDÄÄN KOKONAISTULOT.

    • Anonyymi

      Mistä mamu t rahaa saa . Kekadta mamu rahaa saa ja elää leveämmmin kyin oma kansa . On se viddu niin väärin . Nää pelket ei oo tuottanut mitään konkka funlandille .

    • Anonyymi

      Sain joskus bonuskortin käytöstä rahaa tilille muutaman euron ja leikattiin sen verran etuutta.Jopa joskus epäilivät että saan rahaa sukulaisilta käteisenä että pitää tehdä selvitys ja olivat leikkaamassa jopa 40% rahoista,no onneksi sain apua yhdeltä järjestöltä lakimiehen toimesta niin lopettivat selvitysten pyynnön.Kyllä köyhiä kytätään pahemmin kuin pahinta murhaajaa tässä maassa

      • Anonyymi

        Juu aivan varmasti🤡


    • Anonyymi

      Rikkaat sukulaiset kuuluvat kelan tieto järjestelmään.💥

    • Anonyymi

      Järjestelmä koijaa itse itseään?

    • Anonyymi

      Mitäs muuta se on kuin tuloa? Kyllä se on aina laskettu tuloksi, tuloa on joka ikinen euro, jonka saat. Voiko joku vielä ajatella, että nämä etuudet ovat jotakin ihme "lottovoitto" rahoja, josta on verot otettu päältä?

    • Anonyymi

      Minun piti näyttää s bonustiedot ja minulla laskettiin myös s bonukset tuloiksi ja s kaupan alennukset jotka näkyi s sovelluksessa.

      Olen ostanut ahkerasti alennuksesta punalaputettuja ruokia ja säästänyt vuodessa 400 euroa. Ja nyt tämä säästetty summa ikäänkuin lasketaan tuloiksi.

      • Anonyymi

        Läski luulee säästävänsä ostamalla😝


      • Anonyymi

        Ei salessa mitään lapputuotteita ole!


        Tupauuno, perähikiä


      • Anonyymi

        Johan vitsin murjasit. Vai lasketaan sinulla alennukset tuloiksi?


    • Anonyymi

      Tuloiksi lasketaan kelassa toimeentulotuessa kaikki raha joka katsotaan ettei se sinulle kuulu tai saat siitä jotain hyötyä itsellesi..

      Myös alennukupongit ja lahjakortti lasketaan sinulla tuloiksi jos sellaiset kelalle selviää..

      Myös bonukset,lahjat ,realisoitavaa varallisuus...

      Myös korut ja kellot jos sinilla on näkyvissä tai kelan tiedoissa merkitään. Realisoitavaa varallisuuteen josta pitää toimittaa tiedot kelalle
      🤤

    • Anonyymi

      Asumistuki on aina laskettu tulona. Työttömyyskorvaus bruttona.

      • Anonyymi

        Ei vaan toimeentulotuen laskelmassa huomioidaan kaikki tilille oikeasti saapuneet rahat sellaisenaan.

        Ansiotuloista tehdään laskelmassa kuitenkin 150 euron vähennys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan toimeentulotuen laskelmassa huomioidaan kaikki tilille oikeasti saapuneet rahat sellaisenaan.

        Ansiotuloista tehdään laskelmassa kuitenkin 150 euron vähennys.

        Tilille oikeasti tulleet rahat huomioidaan, vaikka ne käyttäisikin heti saman tien velanmaksuun.

        Sen sijaan jos omista vanhoista säästöistään maksaa velkaa pois ennen toimeentulotuen hakua, niin tätä olematonta rahaa ei voi enää huomioida laskelmassa.

        Työpaikan lopputili huomoidaan tulona, ja sitä vyörytetään mahdollisimman pitkälle eteenpäin. Tämä siksi ettei ihminen aloittaisi lopputilin jälkeen hirveää kulutusjuhlaa ja rahojen loputtua siirtäisi itsensä toimeentulotukiluukulle yhteiskunnan kustannettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilille oikeasti tulleet rahat huomioidaan, vaikka ne käyttäisikin heti saman tien velanmaksuun.

        Sen sijaan jos omista vanhoista säästöistään maksaa velkaa pois ennen toimeentulotuen hakua, niin tätä olematonta rahaa ei voi enää huomioida laskelmassa.

        Työpaikan lopputili huomoidaan tulona, ja sitä vyörytetään mahdollisimman pitkälle eteenpäin. Tämä siksi ettei ihminen aloittaisi lopputilin jälkeen hirveää kulutusjuhlaa ja rahojen loputtua siirtäisi itsensä toimeentulotukiluukulle yhteiskunnan kustannettavaksi.

        Vielä on aikaa siirtää omaisuutta piiloon valvovalta silmältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilille oikeasti tulleet rahat huomioidaan, vaikka ne käyttäisikin heti saman tien velanmaksuun.

        Sen sijaan jos omista vanhoista säästöistään maksaa velkaa pois ennen toimeentulotuen hakua, niin tätä olematonta rahaa ei voi enää huomioida laskelmassa.

        Työpaikan lopputili huomoidaan tulona, ja sitä vyörytetään mahdollisimman pitkälle eteenpäin. Tämä siksi ettei ihminen aloittaisi lopputilin jälkeen hirveää kulutusjuhlaa ja rahojen loputtua siirtäisi itsensä toimeentulotukiluukulle yhteiskunnan kustannettavaksi.

        Samaa systeemiä ollaan nyt hivuttamassa muihinkin kelan tukiin ja ensimmäisenä tämä vyöryrys tulee asumistukeen johon tulee varallisuusraja jossa varallisuus luetaan tuloiksi ja se selvitetty varallisuus voidaan vyöryttää vuosiksi eteenpäin johon asti tukia ei saa..

        Ei auta vaikka kuluttajista tai hävitä sijoituksiin rahat....kelassa se näkyy tuloina vaikka vuosikymmenen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa systeemiä ollaan nyt hivuttamassa muihinkin kelan tukiin ja ensimmäisenä tämä vyöryrys tulee asumistukeen johon tulee varallisuusraja jossa varallisuus luetaan tuloiksi ja se selvitetty varallisuus voidaan vyöryttää vuosiksi eteenpäin johon asti tukia ei saa..

        Ei auta vaikka kuluttajista tai hävitä sijoituksiin rahat....kelassa se näkyy tuloina vaikka vuosikymmenen.

        Varallisuus ei kuitenkaan ole sama kuin pankkitilille.oleva käytettävissä oleva raha..

        Siihen kohdistuu kuluja ja realisointiin kuluu kuluja ja veroja ja muita maksuja ja arvo on usein suhteellinen käsitys joka harvoin vastaa arviota tai halutta arvoa kun se nopeasti halutaan muuttaa rahaksi


    • Anonyymi

      Arvokellot,taide ,arvometallit....siinä on ainakin muutama kohde mihin kannattaa käteisen muuttaa jos sitä on niin paljon että tarve saada omaisuus pois valtiovallan kontrollin alta..

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Soveltamisohjeen kohdassa 1.3.5 on lueteltu tulot joita ei oteta toimeentulotukihakemuksen laskelmassa mukaan:

        KELA

        1.3.5 Tulot, joita ei huomioida

        Ansiotulosta jätetään huomioimatta
        • henkilökohtainen ansiotulovähennys, joka on enintään 150 euroa kuukaudessa
        • kohtuulliset kilometrikorvaukset tai päivärahat, työkalukorvaukset tai muut
        vastaavat tulot.
        Tuloina ei huomioida
        • työttömyysetuutta saavan hakijan kulukorvausta
        • työllistymistä edistävään palveluun osallistumisen aikana maksettavaa korotusosaa
        ja korotettua ansio-osaa
        • kuntouttavaan työtoimintaan osallistuvan henkilön toimintarahaa
        • täydentävänä tai ehkäisevänä toimeentulotukena saatua tuloa
        • oikaisuvaatimuskeskuksen päätöksellä saatua tuloa
        • äitiysavustusta
        • vammaisetuuksia
        – alle 16-vuotiaan vammaistuki
        – 16 vuotta täyttäneen vammaistuki ja
        – eläkettä saavan hoitotuki
        – veteraanilisä
        • kuntoutus- ja kuntoutusrahaetuuksista annetun lain mukaisia ylläpitokorvauksia
        • koulumatkatukea
        • opintolainan korkoavustusta
        • koulutarvikemäärärahaa (kuntoutus)
        • opintorahan oppimateriaalilisää
        • liikkuvuusavusta siltä osin kuin hakija pystyy näyttämään käyttäneensä avustuksen
        työssäkäynnin matkustuskustannuksiin tai muuttokustannuksiin
        • joulukuussa 2022 maksettu ylimääräinen lapsilisä
        Muut tulot
        Tuloina jätetään huomioimatta myös
        • vähäiseksi katsottava määrä, yksin asuvalta 50 euroa ja perheeltä 100 euroa,
        seuraavista tuloista
        – avustukset
        – veronpalautukset
        – vahingonkorvaukset
        – vakuutuskorvaus
        – rikosperusteiset korvaukset
        • eri yleishyödyllisistä säätiöistä myönnettävät avustukset, jotka on myönnetty
        hakijan vaikean taloudellisen tilanteen perusteella.
        – Avustukset voidaan myöntää rahana tai lahjakortteina.
        – Arviossa hyödynnetään Kelaan toimitettua sosiaalitoimen selvitystä.
        • alle 200 euron stipendit alle 30-vuotiaille nuorille, jotka on tarkoitettu kannustimena
        aktivoimaan nuoria osallistumaan esimerkiksi kesätyötoimintaan. Toiminta voi olla
        järjestetty esimerkiksi lastensuojelun, etsivän nuorisotyön tai sosiaalitoimen kautta
        • diakoniatyön kautta saatu tulo, joka on myönnetty saajan vaikean taloudellisen
        tilanteen perusteella
        • alle 18-vuotiaan muut kuin vähäiset tulot, jotka ylittävät hänen perusosansa ja
        toimeentulotuessa huomioon otettavat menot
        • alle 18-vuotiaan kesätöistä tai muista alle 3 kk kestävistä töistä saadut ansiotulot
        • sijoitetun lapsen vanhemmalle maksettava ruokaraha
        – kun lapsi on sijoitettu kodin ulkopuolelle ja lapsi tulee lomilla oman
        vanhemman luo, vanhemmalle maksetaan loma-ajalta ruokarahaa
        • vaaliavustus siltä osin kuin hakija käyttää avustuksen vaalityöstä aiheutuneisiin
        menoihin
        • perhehoitajien kustannusten korvaukset
        • perhepäivähoitajien saamat kustannusten korvaukset
        • äidinmaidon luovutuksesta saatava tulo
        • ateriakorvaus tai -tuki, joka maksetaan opiskelijalle työssäoppimisen tai
        työharjoittelun aikana
        • sellaista tuloa, joka saadaan korvauksena tai tulona toimeentulotuessa
        huomioitavien menojen kattamiseen
        • kehitysvammaisen työosuusrahaa, joka maksetaan erityishuollosta annetun lain
        mukaisesti osana erityishuoltoa järjestettävää työtoimintaa
        • lastensuojelulain 35 § ja 76 a §:n nojalla hyvinvointialueen myöntämää asumiseen
        ja toimeentuloon liittyvää taloudellista tukea
        • lastensuojelulain 36 § nojalla hyvinvointialueen myöntämää taloudellista
        tukea koulunkäyntiin, ammatin ja asunnon hankintaan, työhön sijoittumiseen,
        harrastuksiin, läheisten ihmissuhteiden ylläpitoon sekä muihin henkilökohtaisiin
        tarpeisiin liittyen
        • lastensuojelun keräämiä itsenäistymisvaroja, kunnes jälkihuolto päättyy
        Pankkilaina ja muut lainat
        Pankista nostettua lainaa ei oteta tulona huomioon. Poikkeuksena tästä on opintolaina,
        joka huomioidaan tulona. Pankkilainoista tai muista lainoista aiheutuvia korkomenoja
        tai lainan lyhennystä ei myöskään hyväksytä menoiksi. Katso lisää kohdasta
        asumisoikeusasunto.
        Myöskään sosiaalista luottoa, takuusäätiön myöntämää pienlainaa tai muuta vastaavaa
        yhteisöltä tai yritykseltä saatua lainaa esimerkiksi pikavippi yritykseltä, ei huomioida
        tulona tai menona. Näistä edellytetään pääsääntöisesti velkakirjaa.
        Yleensä yksityishenkilöltä otettu laina otetaan tulona huomioon. Jos hakija esittää
        velkakirjan ja lainan takaisinmaksu on todennettavissa etuusjakson aikana, voidaan
        laina jättää tältä osin tulona huomiomatta. Velkakirjaa ei yleensä edellytetä, jos lainan
        takaisinmaksu on todettavissa tiliotteelta.


    • Anonyymi

      Ostan asumistuella OLUTTA!

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe