Hyvätuloiset leipäjonossa

Anonyymi-ap

Miten on mahdollista, että hyvin toimeen tulevat ovat jonossa ensimmäisenä? On omakotitaloa, on huvilaa, sekä hyvä eläke ja silti hamstrataan kassikaupalla monta kertaa viikossa pakastimet täyteen. Eikö tuota röyhkeyttä voisi estää esim. sillä, että vaadittaisiin vaikkapa sosiaalihuollon todiste vähävaraisuudesta?

196

1772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No eikös se ole sanonta, että kakattaa.

      • Anonyymi

        No vähemmästäkin! Mersulla käyt viemässä vähävaraisten nenän edestä, eikö yhtään hävetä? Jos omistat kaksi omakotitaloa ym, niin silloin olet väärässä jonossa.


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍒 ­N­­y­­m­­­f­­o­­m­­a­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🍑 ­­N­­y­­­m­f­o­m­­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18187407l

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Aika moni ei täytä määritelmää vähävaraisesta ja siksi olisi hyvä olla jokin tapa todentaa tämä.

    • Anonyymi

      Kuulemma jokapäiväinen leipämme on yksi ihmisen perusoikeuksista.

      • Anonyymi

        Olen köyhä ja työtön, enkä silti ole vielä käynyt leipäjonossa. Olen ajatellut, että ehkä joku muu tarvitsee sitä kassia vielä enemmän. Sydän särkyy, kun kuulee että siellä jotkut rikkaat porsastelevat oikein urakalla. Pienellä paikkakunnalla kaikki tietävät. Ettekö häpeä?


      • Anonyymi

        "Ken ei työtä tee, ei hänen syömänkään pidä" sanottiin ennen vanhaan.

        Tänä päivänä kaiken saa perseilemällä ja röyhkeydellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ken ei työtä tee, ei hänen syömänkään pidä" sanottiin ennen vanhaan.

        Tänä päivänä kaiken saa perseilemällä ja röyhkeydellä.

        Mitenkäs ne jotka ei tee työtä kun eivät sitä saa. Ajattelitko tappaa heidät nälkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ken ei työtä tee, ei hänen syömänkään pidä" sanottiin ennen vanhaan.

        Tänä päivänä kaiken saa perseilemällä ja röyhkeydellä.

        TUOMMOINEN RAAMATUN KOHTA OLI KOHDISTETTU MIEHILLE SIELLÄ SEURAKUNNASSA NIMELLÄ VELJET JA MIEHIÄ EI KIINNOSTANUT OIKEIN ARKI ASIAT VELVOLLISUUDET mutta köyhien auttaminen ja ruokkiminen kuuluu aina kristityn tehtäviin ja koska tuo kohta oli osoitettu seurakunnan miehille jotka puuhaili luvattomia sen ajan seurakunnan johtajille pastorit oli veljiä keskenään et älä nyt toista jonkun kirjan yhtä kohtaa täällä ihmisiä vastaan joista useimmat ei edes kuulu mihinkään uskontoon tai ovat naisia lapsia. Täysin vastuutonta kohdistaa vihaa. Jos hellareissa on johtajat veljiä jotka vetää avustusruokia voit laittaa ne töihin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs ne jotka ei tee työtä kun eivät sitä saa. Ajattelitko tappaa heidät nälkään?

        Toi kohta oli oikeasti seurakunnan pastoreille veljille joita ei työnteko kiinnostanut silloin. Siis veljet tarkoittaa miestä ja apostolit puhutteli veljeksi eli pastoreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen köyhä ja työtön, enkä silti ole vielä käynyt leipäjonossa. Olen ajatellut, että ehkä joku muu tarvitsee sitä kassia vielä enemmän. Sydän särkyy, kun kuulee että siellä jotkut rikkaat porsastelevat oikein urakalla. Pienellä paikkakunnalla kaikki tietävät. Ettekö häpeä?

        Harvemmin osa heistä häpeää ja osa heistä käy siksi kun on kiinteistö omistuksia joista on ylisuuret kulut eikä tulot riitä aina kunnolla niihinkään ja jos kun eivät ole omistuksiaan halukkaita myymään joutuvat leipäjonossa käymään koska eivät soskusta välttis mitään sais ilman kehoitusta myydä omistuksiaan suurelta osin kuitenkin ihmisten omiavalintoja eli ei heistäkään kaikkia voi tuomita muutaman yksilön takia joilla ei ole omaatuntoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ken ei työtä tee, ei hänen syömänkään pidä" sanottiin ennen vanhaan.

        Tänä päivänä kaiken saa perseilemällä ja röyhkeydellä.

        No mihinkä malliin tämän maan olette noilla perinteisillä kusipäisillä tavoilla saanut meinaatteko että koska eläkeläinen ei ole enään työelämässä ei tämän kuulu enään mitään syödäkkään miksi kansanedustajille si edes maksetaan eläkkeitä omien havaintojeni mukaan he eivät ole edes työikäisinä tehneet töitä


    • Anonyymi

      Mutta mitä tarkottaa perusoikeus. Sitä tarina ei kerro mutta raamattu kertoo että anna meille meidän jokapäiväinen leipämme ja anna meille meidän syntimme anteeksi niinkun mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Jeesus on Herra Kristus ja mun toveri.

      • Anonyymi

        Jokaisella on oikeus elää. Se on ihmisoikeuslakeihin kirjattu, jollei oikeistolaiset kohta senkin muuta että köyhällä ei olisikaan enää oikeutta elää...


      • Anonyymi

        Jos jollain on varaa pitää sähkösyöppöä pakastinta vielä päällä voi poistua leipäjonosta. Köyhillä ei ole varaa pitää päällä pakastinta monella ei sellaisia ole. Köyhillä ei ole autoa myöskään ei ole varaa vakuutuksiin. Vanhalla pyörällä tai bussilla. Jos on varaa kulkea matkoja omalla autolla ei ole köyhä. Myy autosi syö se maksa sähkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jollain on varaa pitää sähkösyöppöä pakastinta vielä päällä voi poistua leipäjonosta. Köyhillä ei ole varaa pitää päällä pakastinta monella ei sellaisia ole. Köyhillä ei ole autoa myöskään ei ole varaa vakuutuksiin. Vanhalla pyörällä tai bussilla. Jos on varaa kulkea matkoja omalla autolla ei ole köyhä. Myy autosi syö se maksa sähkö.

        Totta. Ja jos kehtasit tulla kengät jalassa leipäjonoon niin painu kotiisi, et tarvite leipää. Tosi köyhät kulkee avojaloin. Jos kerran on rahat kenkiin niin myy kenkäsi ja osta niillä vaikka maksalaatikko einekseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on oikeus elää. Se on ihmisoikeuslakeihin kirjattu, jollei oikeistolaiset kohta senkin muuta että köyhällä ei olisikaan enää oikeutta elää...

        Etkö ymmärrä lukemaasi? Aloittaja ihmettelee juuri sitä asiaa, miksi hyvin toimeen tulevat käyvät leipäjonossa? No ahneuttaan, sehän tiedetään.
        Köyhiä aloittajakin puolusti, kuten muutama muukin täällä.
        Systeemissä on vikaa, koska se mahdollistaa tuon ryöväilyn, joten leipäjonot voisi lopettaa.
        Kansalaisapu rahana tilille niille, ketkä elävät köyhyysrajan alapuolella olisi paljon parempi avustusmuoto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä lukemaasi? Aloittaja ihmettelee juuri sitä asiaa, miksi hyvin toimeen tulevat käyvät leipäjonossa? No ahneuttaan, sehän tiedetään.
        Köyhiä aloittajakin puolusti, kuten muutama muukin täällä.
        Systeemissä on vikaa, koska se mahdollistaa tuon ryöväilyn, joten leipäjonot voisi lopettaa.
        Kansalaisapu rahana tilille niille, ketkä elävät köyhyysrajan alapuolella olisi paljon parempi avustusmuoto.

        Mistä sinä tiedät kenenkin tulotason ketkä jonoissa käy vai onko ylpeys niin suuri ettet itse kehtaa mennä leipäjonoon ja sitten haukut ne jotka sinne uskaltavat mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät kenenkin tulotason ketkä jonoissa käy vai onko ylpeys niin suuri ettet itse kehtaa mennä leipäjonoon ja sitten haukut ne jotka sinne uskaltavat mennä.

        No menen verotoimistoon ja tarkistan kaikkien tiedot. Mua kiinnostaa muiden elämä kun oma elämäni on niin tylsää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä lukemaasi? Aloittaja ihmettelee juuri sitä asiaa, miksi hyvin toimeen tulevat käyvät leipäjonossa? No ahneuttaan, sehän tiedetään.
        Köyhiä aloittajakin puolusti, kuten muutama muukin täällä.
        Systeemissä on vikaa, koska se mahdollistaa tuon ryöväilyn, joten leipäjonot voisi lopettaa.
        Kansalaisapu rahana tilille niille, ketkä elävät köyhyysrajan alapuolella olisi paljon parempi avustusmuoto.

        Elämäntilanteet vaihtelee eikä ihmisten taloudellista tilannetta voi arvioida pelkän ulkoisen olemuksen perusteella ja heillä saattaa olla aiemmin hankittu auto ja asuntokin käytössä auto turvaa liikkumisen tarpeen ei tarvitse kovinkaan montaa kilometriä olla esim. kaupalle matkaa kun huonojalkaiselle sen tekemiseen menee tuntikaupalla aikaa eikä jostain ikälopusta autosta oli se sitten mersu tai mikä hyvänsä juuri mitään myydessä saa siihen hyötyyn nähden, jos vaikka taksilla joutuisi asioita hoitamaan. Itsekin olen käynyt hakemassa naapurille ruokakassin autolla koska itse ei pääse juuri liikkumaan minnekään eli kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää.

        Asuntokin on tarpeen suomessa oli se sitten oma tai vuokra asunto toimittaa vain sitä virkaa mihin ne on tarkoitettukin eli antamaan suojaa ihmiselle. Vuokralla asuminen ei juuri sen edullisempaa ole kuin omassa jo maksetussa asunnossa asuminen. Lisäksi omassa talossa on aina jotain aktiviteetteja puutarha-, lumi- ja kunnostustöitä, joita vuokra asunnoissa ei juurikaan ole. Ihmiset pysyvät pitempään toimintakykyisinä puuhastellessaan, mikä taas tuo yhteiskunnalle säästöjä terveydenhoitokustannusten pienenemisen kautta.

        Kansalaispalkka olisi hyvä ratkaisu tähänkin ongelmaan joka sitten kokonaisuus verotuksessa huomioitaisiin, että ne vain hyötyisivät siitä ketkä sitä tarvitsevat toimeen tullakseen. Säästöjä tulisi pyrokratian vähenemisen kautta sitä enemmän mitä lähempänä määrä olisi kohtuullisen toimeentulemisen rajaa ja ostovoiman lisääntyminen piristäisi yritystenkin tuotteiden menekkiä ym. positiivisiä vaikutuksia eli käytännössä maksaisi itse itsensä yhteiskunnan kannalta olisihan kyseessä kansalaisten perusturva jonka päälle jokainen voi hankkia työtuloja sen määrän kuin kokee tarvisevansa itse perusturvan siitä pienenemättä lainkaan, koska veroja maksettaisiin vain työstä saatavista tuloista vähän enemmän kuin normaalisti, koska kansalaispalkka on verottomasti saatu tulo saajalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No menen verotoimistoon ja tarkistan kaikkien tiedot. Mua kiinnostaa muiden elämä kun oma elämäni on niin tylsää.

        Mene hoitoon ennemmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämäntilanteet vaihtelee eikä ihmisten taloudellista tilannetta voi arvioida pelkän ulkoisen olemuksen perusteella ja heillä saattaa olla aiemmin hankittu auto ja asuntokin käytössä auto turvaa liikkumisen tarpeen ei tarvitse kovinkaan montaa kilometriä olla esim. kaupalle matkaa kun huonojalkaiselle sen tekemiseen menee tuntikaupalla aikaa eikä jostain ikälopusta autosta oli se sitten mersu tai mikä hyvänsä juuri mitään myydessä saa siihen hyötyyn nähden, jos vaikka taksilla joutuisi asioita hoitamaan. Itsekin olen käynyt hakemassa naapurille ruokakassin autolla koska itse ei pääse juuri liikkumaan minnekään eli kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää.

        Asuntokin on tarpeen suomessa oli se sitten oma tai vuokra asunto toimittaa vain sitä virkaa mihin ne on tarkoitettukin eli antamaan suojaa ihmiselle. Vuokralla asuminen ei juuri sen edullisempaa ole kuin omassa jo maksetussa asunnossa asuminen. Lisäksi omassa talossa on aina jotain aktiviteetteja puutarha-, lumi- ja kunnostustöitä, joita vuokra asunnoissa ei juurikaan ole. Ihmiset pysyvät pitempään toimintakykyisinä puuhastellessaan, mikä taas tuo yhteiskunnalle säästöjä terveydenhoitokustannusten pienenemisen kautta.

        Kansalaispalkka olisi hyvä ratkaisu tähänkin ongelmaan joka sitten kokonaisuus verotuksessa huomioitaisiin, että ne vain hyötyisivät siitä ketkä sitä tarvitsevat toimeen tullakseen. Säästöjä tulisi pyrokratian vähenemisen kautta sitä enemmän mitä lähempänä määrä olisi kohtuullisen toimeentulemisen rajaa ja ostovoiman lisääntyminen piristäisi yritystenkin tuotteiden menekkiä ym. positiivisiä vaikutuksia eli käytännössä maksaisi itse itsensä yhteiskunnan kannalta olisihan kyseessä kansalaisten perusturva jonka päälle jokainen voi hankkia työtuloja sen määrän kuin kokee tarvisevansa itse perusturvan siitä pienenemättä lainkaan, koska veroja maksettaisiin vain työstä saatavista tuloista vähän enemmän kuin normaalisti, koska kansalaispalkka on verottomasti saatu tulo saajalleen.

        En ole edelleenkään kansalaispalkan kannalla enkä tule koskaan olemaan koska se ei ole valtion etu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jollain on varaa pitää sähkösyöppöä pakastinta vielä päällä voi poistua leipäjonosta. Köyhillä ei ole varaa pitää päällä pakastinta monella ei sellaisia ole. Köyhillä ei ole autoa myöskään ei ole varaa vakuutuksiin. Vanhalla pyörällä tai bussilla. Jos on varaa kulkea matkoja omalla autolla ei ole köyhä. Myy autosi syö se maksa sähkö.

        Vaan minäpäs tiedän yhden eläkeläisen, jolla on useampi pakastin ihan vaan avustusruokia varten. Onko tässäkään enää mitään järkeä, kun ahneuttaan kerää kaiken ja sinne pakastimiin jäävät pilaantumaan.


    • Anonyymi

      Mutta jos minä maksan palkastani asuntoani ja mersuani ja käteen jää vielä tonni mistä vielä maksetaan ruoka ja laskut niin enköhän mä ole kassini ansainnut.

      • Anonyymi

        Jos tulet lähelleni ruokajonoon, niin leikkaan sun kassisi irti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tulet lähelleni ruokajonoon, niin leikkaan sun kassisi irti.

        Ja minkä luulet antavan sulle tuohon oikeuden työssäkäyvänä tuo oli vasta murto-osa kuluista joita hän joutuu itse maksamaan minkä varmaan tiedät lienee sulla syy miksi et itse käy töissä kun joutusit ihan itse hoitaa OMAA elämääsi


    • Anonyymi

      Onhan sellaistakin juttua ollut, että ruokatarvikkeiden kuskaajat ottaisivat itselleen parhaat päältä. Ikään kuin vaivan palkaksi.

      • Anonyymi

        He ovat ansainneet parhaat päältä


      • Anonyymi

        He sentään tekevät konkreettisen hyödyllistä työtä, työstä ansaitaan palkkio.


      • Anonyymi

        Ruokajakelussa toimii ainakin hellareissa usein työtä tekemättömiä ahneuden vallassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokajakelussa toimii ainakin hellareissa usein työtä tekemättömiä ahneuden vallassa

        Terve ateisti. Kiinnostaako Jumalan leipä.


      • Anonyymi

        Se on väärin vaikka se onkin avustustyö ni ei jakajilla itsellään ole ETUOIKEUTTA tuohon heidän pitäisi tehdä sitä pyyteettömästi auttamisenhalusta eikä siksi että voivat itse ottaa parhaat päältä


    • Anonyymi

      Ahneus on sairautta, kun kahta kassia samaan talouteen haetaan.
      Kuulin eläkeläispariskunnasta, jotka tulevat yhdessä autollaan ja jonossa ovat niin kuin eivät toisiaan tuntisi. Akka kiilaa jonon keulaan kaikilla tekosyillä kovaan ääneen kailottaen, huonokuntoiset mummotkin saavat väistyä tämän röyhkimyksen tieltä.
      Eivät varmasti yhdestäkään jakopäivästä myöhästy, mutta minne menee noin valtava ruokamäärä? Jakavatko sukulaisille?

      • Anonyymi

        Mitähän se sulle kuuluu meidän perheen asiat. Ihan tiedoksi, että mieheni lisäksi jonossa on myös poikamme ja ihan omaan pakkaseen ruoat laitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän se sulle kuuluu meidän perheen asiat. Ihan tiedoksi, että mieheni lisäksi jonossa on myös poikamme ja ihan omaan pakkaseen ruoat laitetaan.

        Olkaa siellä vain, jos kerta olette sössineet elämänne ja naamioikaa poikannekin puliukoksi, niin saa hänkin oman kassinsa.
        Leipäjonoja ei tarvita suomalaisessa hyvinvointivaltiossa edes, rahankäyttöä pitäisi opetella ihmisten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkaa siellä vain, jos kerta olette sössineet elämänne ja naamioikaa poikannekin puliukoksi, niin saa hänkin oman kassinsa.
        Leipäjonoja ei tarvita suomalaisessa hyvinvointivaltiossa edes, rahankäyttöä pitäisi opetella ihmisten.

        Kassit on saatu joka kerta ja saadaan jatkossakin. Huolehdi sinä vain omasta elämästäsi vai onko oma elämä niin virikeköyhää että pitää kytätä ja vahtia muiden tekemisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kassit on saatu joka kerta ja saadaan jatkossakin. Huolehdi sinä vain omasta elämästäsi vai onko oma elämä niin virikeköyhää että pitää kytätä ja vahtia muiden tekemisiä.

        Kyllä minun elämässäni virikkeitä on riittämiin, kun teen pitkää päivää, että saan elättää sinuakin, täysin tuntematonta ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun elämässäni virikkeitä on riittämiin, kun teen pitkää päivää, että saan elättää sinuakin, täysin tuntematonta ihmistä.

        Kuitenkin olet sitten arvostelemassa täysin tuntematonta ihmistä! Taitaa tosiaan työ ottaa koville kun paska olo pitää sitten purkaa täysin sivullisiin. Mätäne sinä vaan siellä työssäsi, mutta minä nautin elämästä köyhänäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin olet sitten arvostelemassa täysin tuntematonta ihmistä! Taitaa tosiaan työ ottaa koville kun paska olo pitää sitten purkaa täysin sivullisiin. Mätäne sinä vaan siellä työssäsi, mutta minä nautin elämästä köyhänäkin.

        Tuli fudut töistä ryyppäämisen takia että nähdään jonossa ensi viikolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kassit on saatu joka kerta ja saadaan jatkossakin. Huolehdi sinä vain omasta elämästäsi vai onko oma elämä niin virikeköyhää että pitää kytätä ja vahtia muiden tekemisiä.

        Virikkeitä, tai ei, mutta en ainakaan varkaaksi rupea.

        Etkö yhtään häpeä edes? Kyllä kaikki kylällä tietävät ihan nimiä myöden, ketkä käyvät jonossa, vaikka on hyvät eläketulot ja omaisuutta.

        Olette naurun ja ivan kohteina ahneutenne ja röyhkeytenne takia, mutta moukkamaisuudessanne ette sitä huomaa.

        Yhteiskuntaa syytetään , kun leipä siellä jonossa kapenee ja vähenee, eikä sitä riitä enää kaikille tarvitseville.

        Syy on teidän! Te varastatte ruoan köyhiltä!

        Tuollainen ahneus on jo mielenvikaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virikkeitä, tai ei, mutta en ainakaan varkaaksi rupea.

        Etkö yhtään häpeä edes? Kyllä kaikki kylällä tietävät ihan nimiä myöden, ketkä käyvät jonossa, vaikka on hyvät eläketulot ja omaisuutta.

        Olette naurun ja ivan kohteina ahneutenne ja röyhkeytenne takia, mutta moukkamaisuudessanne ette sitä huomaa.

        Yhteiskuntaa syytetään , kun leipä siellä jonossa kapenee ja vähenee, eikä sitä riitä enää kaikille tarvitseville.

        Syy on teidän! Te varastatte ruoan köyhiltä!

        Tuollainen ahneus on jo mielenvikaisuutta.

        Miksi sitten et tee rikosilmoitusta meistä kun kerran varastamme? Minä tekisin rikosilmoituksen jos huomaisin rikoksen tapahtuneen. Missä on selkärankasi kun kerran rikos on tapahtunut vai etkö uskalla vai eikö rikosta ole tapahtunutkaan. Tiedätkö mitä, me vähät välitetään mitä meistä ajatellaan, meillä on itsetuntoa, teillä ei. Jos teillä on pitkä aika ja muiden tekemiset kiinnostaa niin vahtikaa vain jatkossakin, ei haittaa eikä kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten et tee rikosilmoitusta meistä kun kerran varastamme? Minä tekisin rikosilmoituksen jos huomaisin rikoksen tapahtuneen. Missä on selkärankasi kun kerran rikos on tapahtunut vai etkö uskalla vai eikö rikosta ole tapahtunutkaan. Tiedätkö mitä, me vähät välitetään mitä meistä ajatellaan, meillä on itsetuntoa, teillä ei. Jos teillä on pitkä aika ja muiden tekemiset kiinnostaa niin vahtikaa vain jatkossakin, ei haittaa eikä kiinnosta.

        Pölvästi! Et sinä minulta varasta, vaan niiltä vähäosaisilta, keille se ruoka on tarkoitettukin.

        Ja itsetuntoa näyttää olevan, vaan ei omaatuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pölvästi! Et sinä minulta varasta, vaan niiltä vähäosaisilta, keille se ruoka on tarkoitettukin.

        Ja itsetuntoa näyttää olevan, vaan ei omaatuntoa.

        No miksi et tule sitten estämään varkautta vaan annat sen tapahtua. Taidat olla juuri tuollainen uhoaja joka vain tosipaikan tullen seisoo vain tumput suorina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi et tule sitten estämään varkautta vaan annat sen tapahtua. Taidat olla juuri tuollainen uhoaja joka vain tosipaikan tullen seisoo vain tumput suorina.

        Siksi kun mä olen kepulainen, puhun ja teen toisin. Kepuloita vaan sitten rattaisiin leipäjonoonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten et tee rikosilmoitusta meistä kun kerran varastamme? Minä tekisin rikosilmoituksen jos huomaisin rikoksen tapahtuneen. Missä on selkärankasi kun kerran rikos on tapahtunut vai etkö uskalla vai eikö rikosta ole tapahtunutkaan. Tiedätkö mitä, me vähät välitetään mitä meistä ajatellaan, meillä on itsetuntoa, teillä ei. Jos teillä on pitkä aika ja muiden tekemiset kiinnostaa niin vahtikaa vain jatkossakin, ei haittaa eikä kiinnosta.

        Vastaus antakoon osviittaa kommentoijan moraalipohjasta ja henkisestä kehitysasteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaus antakoon osviittaa kommentoijan moraalipohjasta ja henkisestä kehitysasteesta.

        Jokainen voi tehdä johtopäätelmät sinun moraalista kun et puutu asiaan kun huomaat rikoksen tapahtuvan. Sinun henkisen kehitysasteen voi tiivistää yhteen sanaan: TYHMÄ!


      • Anonyymi

        No totta on ettei kukaan ihmettele jos täysin työtön ostelee Espanjasta turkista asuntoja ja täällä autoja taloja mutta ne pimeät tulot pimeät vuokralaiset tuottaa salaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virikkeitä, tai ei, mutta en ainakaan varkaaksi rupea.

        Etkö yhtään häpeä edes? Kyllä kaikki kylällä tietävät ihan nimiä myöden, ketkä käyvät jonossa, vaikka on hyvät eläketulot ja omaisuutta.

        Olette naurun ja ivan kohteina ahneutenne ja röyhkeytenne takia, mutta moukkamaisuudessanne ette sitä huomaa.

        Yhteiskuntaa syytetään , kun leipä siellä jonossa kapenee ja vähenee, eikä sitä riitä enää kaikille tarvitseville.

        Syy on teidän! Te varastatte ruoan köyhiltä!

        Tuollainen ahneus on jo mielenvikaisuutta.

        Hellareissa on nähty myös että ottavat hintaa avustusruuasta myyvät niitä rahasta myös muissa uskonnoissa nähtyä. Pääasia että pärjää mutta kauppojen myyjien palkat maksetaan siitä kun maksat ostokset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virikkeitä, tai ei, mutta en ainakaan varkaaksi rupea.

        Etkö yhtään häpeä edes? Kyllä kaikki kylällä tietävät ihan nimiä myöden, ketkä käyvät jonossa, vaikka on hyvät eläketulot ja omaisuutta.

        Olette naurun ja ivan kohteina ahneutenne ja röyhkeytenne takia, mutta moukkamaisuudessanne ette sitä huomaa.

        Yhteiskuntaa syytetään , kun leipä siellä jonossa kapenee ja vähenee, eikä sitä riitä enää kaikille tarvitseville.

        Syy on teidän! Te varastatte ruoan köyhiltä!

        Tuollainen ahneus on jo mielenvikaisuutta.

        Ei se ole varastamista jos ruokakassi annetaan. Mistä ylipäätään olet tuomitseman kuka sen ruokakassin saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virikkeitä, tai ei, mutta en ainakaan varkaaksi rupea.

        Etkö yhtään häpeä edes? Kyllä kaikki kylällä tietävät ihan nimiä myöden, ketkä käyvät jonossa, vaikka on hyvät eläketulot ja omaisuutta.

        Olette naurun ja ivan kohteina ahneutenne ja röyhkeytenne takia, mutta moukkamaisuudessanne ette sitä huomaa.

        Yhteiskuntaa syytetään , kun leipä siellä jonossa kapenee ja vähenee, eikä sitä riitä enää kaikille tarvitseville.

        Syy on teidän! Te varastatte ruoan köyhiltä!

        Tuollainen ahneus on jo mielenvikaisuutta.

        No kun seuraava tukirahaa tulee menette kauppaan ostamaan TUORETTA leipää ja mehua muutaman maidon ja munia keksiä pari kiloa perunaa makkaraa. Näin siitä tehdään hyvääääää ruokaa hartaasti kiitollisena ja on tuoretta eikä parasta ennen viikko sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pölvästi! Et sinä minulta varasta, vaan niiltä vähäosaisilta, keille se ruoka on tarkoitettukin.

        Ja itsetuntoa näyttää olevan, vaan ei omaatuntoa.

        Työssä käydessä meillä oli silti tiukkaa syötiin viikko puuroa toinen hernekeittoa työssä teetä ja suklaapatukka. Sillä pärjätty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työssä käydessä meillä oli silti tiukkaa syötiin viikko puuroa toinen hernekeittoa työssä teetä ja suklaapatukka. Sillä pärjätty.

        Ilmankos olet kärttyinen ja vahdit ja arvostelet muiden elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellareissa on nähty myös että ottavat hintaa avustusruuasta myyvät niitä rahasta myös muissa uskonnoissa nähtyä. Pääasia että pärjää mutta kauppojen myyjien palkat maksetaan siitä kun maksat ostokset.

        Ihanaa kun olet kiinnostunut seurakuntien työstä. Haluaisitko kuulla Jeesuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun elämässäni virikkeitä on riittämiin, kun teen pitkää päivää, että saan elättää sinuakin, täysin tuntematonta ihmistä.

        No se on sun omaa hölmöyttä että teet pitkää päivää hanki elämääs jotain sisältöä ni ei tarvi kuluttaa sitä töitä tehden vai olitko niin hölmö vielä että luulit pystyväs pitään naises rahalla tyytyväisenä onea saat tehdä pitkään paljon töitä et saat velkas maksettua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli fudut töistä ryyppäämisen takia että nähdään jonossa ensi viikolla.

        Tuo on usein seurausta siitä jos juominen haittaa työntekoa vaikka sitä vapaa-ajallasi vain tekisitkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi et tule sitten estämään varkautta vaan annat sen tapahtua. Taidat olla juuri tuollainen uhoaja joka vain tosipaikan tullen seisoo vain tumput suorina.

        Sithän hän ei ole tulkintasi mukaan sua kummempi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se on sun omaa hölmöyttä että teet pitkää päivää hanki elämääs jotain sisältöä ni ei tarvi kuluttaa sitä töitä tehden vai olitko niin hölmö vielä että luulit pystyväs pitään naises rahalla tyytyväisenä onea saat tehdä pitkään paljon töitä et saat velkas maksettua

        Eihän tämä yhteiskunta pysy pystyssä, jos ei joku töitäkin tykkäisi tehdä.
        Terveisin velaton nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tämä yhteiskunta pysy pystyssä, jos ei joku töitäkin tykkäisi tehdä.
        Terveisin velaton nainen

        Totta kai sä olet velaton kun kaikki pieni raha mikä tulee niin se myös menee. Terveisin rikas mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai sä olet velaton kun kaikki pieni raha mikä tulee niin se myös menee. Terveisin rikas mies.

        Älä sinä Kehvon Timppa kuvittele olevasi rikas, vaikka joku tosiasioista tietämätön täällä niin kirjoittikin.
        Tosi rikkaan ei koskaan tarvitse tuota asiaa tuoda esille, siksi minäkin kirjoitin vain, että velaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä Kehvon Timppa kuvittele olevasi rikas, vaikka joku tosiasioista tietämätön täällä niin kirjoittikin.
        Tosi rikkaan ei koskaan tarvitse tuota asiaa tuoda esille, siksi minäkin kirjoitin vain, että velaton.

        En minä kuvittele olevani rikas, minä olen rikas. Ikävää jos olet perseaukinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä kuvittele olevani rikas, minä olen rikas. Ikävää jos olet perseaukinen.

        No meitä on sitten kaksi rikasta, eikä se ole ollenkaan ikävää.


    • Anonyymi

      Kyllä monet siellä jonossa olijat voisivat ostaa ruokansa jos vähentäsivät oluen ostoa.

      • Anonyymi

        Anna nyt ihmisten juoda oluensa kuitenkin toiset juo energia juomia toiset limsaa kahvia. Mikä täällä maksaa on myös shampoot saippuat pesuaineet siivous aineet missä voi säästää vain hetkittäin kuten jos rahat loppu pitää pestä lattiat astian pesuaineella ja pyykit.


      • Anonyymi

        Oluen hinta koostuu lähinnä veroista kuten monen muunkin tuotteen hinta eli vähän voisi niitä veronpalautuksia näistäkin myöntää.


    • Anonyymi

      Minäkin lopetin oluen juomisen, vaikka olut pistää mahan kiertämään ja kiertotaloutta pitäisi kuulemma harjoittaa.

    • Anonyymi

      Näin kasseja joskus jakaneena, ja eräässä kauppaliikkeessä myyjänä työskenneleenä.

      Samat henkilöt saatavat ostella 200-300€ edestä jouluruokaa, ja hyvin noloina olla seuraavana päivänä kassia hakemassa. Mukava oli aina kysyä jokos kinkku on syöty.

      • Anonyymi

        Kysy ihmeessä. Käytiin tänäkin jouluna ostelemassa 200-300 euron edestä ruokakasseja vähävaraisille. Sitten tultiin seuraavana päivänä hakemaan kassia jos meidänkin perhe saisi edes hieman jouluna syödä. No mites sinun joulu meni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy ihmeessä. Käytiin tänäkin jouluna ostelemassa 200-300 euron edestä ruokakasseja vähävaraisille. Sitten tultiin seuraavana päivänä hakemaan kassia jos meidänkin perhe saisi edes hieman jouluna syödä. No mites sinun joulu meni?

        Hyvä selitys. Todella uskottava.


      • Anonyymi

        No monet ostaa ruokaa myyntiin myös myy avustusruokia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä selitys. Todella uskottava.

        No kyllähän se omaatuntoon kolahtaa kun muut auttaa mutta itse pitää kaiken itsellään.


    • Anonyymi

      Meidän kaupungissa ruokajonoon pääsy edellyttää korttia eli vähvaraisuus on todettu.
      Täälläpäin oli näet tapana käydä naapurikuntienkin ruokajonoissa. Tietyt röyhkimykset hakivat siis useilta paikkakunnilta ruokaa.

      • Anonyymi

        Onko toiminu kuinka hyvin kuinka moni sellainen jäi ilman tuota jotka on omaisuutta hankkinu siksi että on jättää jotain lapsillekin ettei heidän ihan tyhjästä tarvi ponnistaa


    • Anonyymi

      Mitä sitten. Luuletko että mä näillä bensanhinnoilla töihin lähen. Te saatte elättää mut.

      • Anonyymi

        Kommariloiset ovat uskomatonta sakkia!
        Ihan oikeasti luulevat, että muut ovat velvollisia elättämään heidät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommariloiset ovat uskomatonta sakkia!
        Ihan oikeasti luulevat, että muut ovat velvollisia elättämään heidät.

        Ihmeellistä sakkia on nämä oikeistolaissiat. Luulevat että me lähdetään nälkäpalkalla teitä passaamaan. Antakaa kunnon palkka tai taatusti tullaan teidän kukkarolle.


      • Anonyymi

        Mä totesin jo silloi kun oli 1.50 bensanhinta et tää on ihan omaa hölmöyttä käydä töissä palkasta jääny juur mitään extraa vielä vähemmin mu oli siittä se työntekemisen ilo kuinkas moni hyvätuloinen voi sano edes pitävänsä työstään läl läl lää vituttaako kun duunari pitää työstään vaikka palkka ei häävi olekkaan kohta joudutte jo itte opetteleen niitä käsityötaitoja kun ei enään näillä palkoilla yksinkertaisesti ole pienintäkään järkeä käydä töissä kun hinnat on kolminkertaiset palkkatasoon nähden et osaako jo pikkuhiljaa ihmiset miettiä missä se ongelma on


    • Anonyymi

      Se on taitolaji tuo leivän hankkiminen. "Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot".

    • Anonyymi

      Mun mielestä leipäjonohäpeä pitäisi poistaa. Käynhän mäkin hakemassa avustuskassit vaikka olin mukana kuuluisassa eurojaska kimpassa mistä voitettiin se 90 000 000 eskoa.

      • Anonyymi

        Ja mitähän sä siellä jonossa teet tuollaisella rahamäärällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitähän sä siellä jonossa teet tuollaisella rahamäärällä.

        Tietysti ettei rahat kulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti ettei rahat kulu.

        Pyrit siis maksimoimaan varallisuutesi viemällä leivänkin köyhien nenän edestä?
        Onko säästäväisyydestä kehittynyt niin paha pakkomielle, ettet pysty asettumaan köyhien asemaan ja hillitsemään itseäsi?

        Harmi, kun Harjamäki on lakkautettu, tarvetta sille laitokselle näköjään olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyrit siis maksimoimaan varallisuutesi viemällä leivänkin köyhien nenän edestä?
        Onko säästäväisyydestä kehittynyt niin paha pakkomielle, ettet pysty asettumaan köyhien asemaan ja hillitsemään itseäsi?

        Harmi, kun Harjamäki on lakkautettu, tarvetta sille laitokselle näköjään olisi.

        Kerrotko kuka jäi jonosta ilman leipää? Minäkin olen sitä mieltä että Harjamäki pitäisi palauttaa. Saataisiin kuntaan paljon uusia työpaikkoja.


      • Anonyymi

        Työttömien ruokailu on hyvä juttu ollut monessa paikkaa ja diakonia ruokailu porukkaa saa jutella yhdessä syödä makkarasoppa.


      • Anonyymi

        Kleptomaaneille ei mikään riitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kleptomaaneille ei mikään riitä

        Ja kyttääjä ja kyttää kaikkialla. Kyttää tarvitteassa jopa kotona paskalla istuessaan vetääkö naapuri vessan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kyttääjä ja kyttää kaikkialla. Kyttää tarvitteassa jopa kotona paskalla istuessaan vetääkö naapuri vessan.

        On kilometri välimatkaa lähimpään naapuriin, sen verran isompi on tämä minun tonttini.
        Ei kuulu edes sinun kailotuksesi kaukaa kylältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kilometri välimatkaa lähimpään naapuriin, sen verran isompi on tämä minun tonttini.
        Ei kuulu edes sinun kailotuksesi kaukaa kylältä.

        No maaltahan saa näitä tönöjä isollakin tontilla pilkkahintaan. Me voitaisiin ostaa tuollaisia vaikka joka päivä. Sun kannattaa hankkia parempi kiikari kun paskahuussissa istuessasi kiikaroit naapurin puolelle niin näet tarkemmin.


      • Anonyymi

        Ahne paska ilman omaatuntoa oletko tyytyväinen siihen lopputulokseen millainen susta pikavoiton myötä tuli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahne paska ilman omaatuntoa oletko tyytyväinen siihen lopputulokseen millainen susta pikavoiton myötä tuli

        Kyllä olen. Entä sinä, oletko tyytyväinen itseesi, katkeruudesta päätellen et.


    • Anonyymi

      Olen kuullut sanonnan, "että joukossa tyhmyys tiivistyy". Luettuani näitä viestejä, täytyy korjata tuota sanontaa sen verran, että jonossa tyhmyys tiivistyy, nimittäin leipäjonossa.

    • Anonyymi

      Kassit on valitettavasti täynnä täällä pöljällä. Miten saan ne tyhjäksi oisko siku ainut vaihtoehto?

      • Anonyymi

        Miten sie pöljälle kassies kanssa oot eksyny? Olitko taas niin hamstrauksen huumassa, ettet kottiis siilinpäähän osannu?


      • Anonyymi

        Fontanellassa sikun saunaillassa kassit tyhjenee.


    • Anonyymi

      Ainakin täällä Kaustisella useat "köyhät" hakevat ensin ilmaiset ruuat ja sen jälkeen menevät pitkäripaseen hakemaan vähän ruokajuoma, eli onko tuo sitten oikein? Kaikkihan saavat työttömyysturvaa juuri ruokaan ja elämiseen, eli pitäisikö samalla niille antaa myös rahaa uusinpiin vaatteisiinkin?

      • Anonyymi

        Voi olla Kaustisella niinkin, mutta Siilinjärvellä ei valtavan kauppakeskuksen käytävän varrella sijaitsevassa Alkossa ole edes ovia. Jos tulee sisään kauppakeskukseen mersuparkista mainostornin puolelta, ei ole ripaa niissäkään ulko-ovissa vaan lävähtävät ovet auki itsestään kun vähän sinne päin kävelee. Pitempi ripa löytyy, jos käyttää Siilintorin puolella olevaa sisäänkäyntiä. Mutta sitä kautta kulkevat lähinnä oikeesti köyhät, joilla ei ole varaa edes mersua vaatimattomampaan kulkupeliin.


      • Anonyymi

        Kirppiksillä on merkkivaatteita osa varastettua osa virosta tuotua. Osa avustukseen annettua myydään myös SPR kontti myy vaatteet mitä lahjoittaa. Ei paljon maksa myös UFF vaatteet.


    • Anonyymi

      Koska ovat ahneempia,vievät köyhiltä ja sairailta leivänkin suusta ja sylkevät päin näköä ja hakkaavat maahan ja potkivat vielä maassa makaavaa ja lopuksi kusevat päälle

      • Anonyymi

        Niin, ja sä näit kaiken etkä tehnyt mitään. Hävettääkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja sä näit kaiken etkä tehnyt mitään. Hävettääkö?

        Ei hävetä. Itse pidin kiinni ja kaveri hakkasi. Näin niistä köyhistä pääsee eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hävetä. Itse pidin kiinni ja kaveri hakkasi. Näin niistä köyhistä pääsee eroon.

        Että mahtuu jonoon enemmän rikkaita vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että mahtuu jonoon enemmän rikkaita vai?

        Juuri näin, täsmälääke köyhyyteen.


      • Anonyymi

        Jotkut kuskaa meidän ruokia Viroon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut kuskaa meidän ruokia Viroon

        Totta, kaikkia pitää auttaa, eihän nälkä katso rajoja.


    • Anonyymi

      Ahneudelle pitäisi laittaa rajat lailla kun ei näköjään ahneilla ole omaa järkeä.

      • Anonyymi

        Osuvasti sanottu, juuri näin se asia on.


      • Anonyymi

        Tehdäänpä siis lakialoite että leipäjono on sallittu vain jos vuositulot jää alle 50 000 e vuodessa niin loppuu tuo ahneiden ryöstö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehdäänpä siis lakialoite että leipäjono on sallittu vain jos vuositulot jää alle 50 000 e vuodessa niin loppuu tuo ahneiden ryöstö.

        5-10 000 vuodessa on äärivähän kurjuus rajan alapuolella.


    • Anonyymi

      Pöljiä pöljältä

    • Anonyymi

      Ihminen, kellä on perusasiat kunnossa ja silti menee leipäjonoon, niin tuollaisen ihmisen täytyisi pyöritellä tervassa ja höyhenissä.

      Hyvätuloiset! Lopettakaa köyhiltä varastaminen!

    • Anonyymi

      Ihminen, elä omaa elämääsi ja anna toistenkin elää omaa elämäänsä. Jos minä käyn leipäjonossa ja sinä et käy leipäjonossa niin mikä on ongelma? Se ongema olet sinä kyylä joka vahdit ja seuraat toisten tekemisiä kun omassa elämässä ei ole merkityksellistä sisältöä.

      • Anonyymi

        Ihan oikeassa olet. Tuo kyttääjä varmaan vaanii kaupan kahvitarjoiluissakin silmä kovana ettei vain kukaan poistu paikalta iman ostoksia.


      • Anonyymi

        Eli oikeutat toimintasi syyllistämällä minua kyyläämisestä? Jos sinä ja kaltaisesi olette kylän puheenaiheita ahneutenne ja röyhkeytenne vuoksi, niin eihän se nyt minun vikani voi olla.

        Kylältä kuultua sekin, että eräs hyvin toimeentuleva eläkeläismies oli jonossa kertonut toiselle, että hänellä on jo pakastin kantta myöden täynnä ja silti käy eukkonsa kanssa joka ainoassa jaossa?
        Vanhat einekset pilaantuvat sinne pakkaseen ja uutta täytyy vain ahneuttaan hakea, onko tämä sinun mielestäsi ihan ok?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli oikeutat toimintasi syyllistämällä minua kyyläämisestä? Jos sinä ja kaltaisesi olette kylän puheenaiheita ahneutenne ja röyhkeytenne vuoksi, niin eihän se nyt minun vikani voi olla.

        Kylältä kuultua sekin, että eräs hyvin toimeentuleva eläkeläismies oli jonossa kertonut toiselle, että hänellä on jo pakastin kantta myöden täynnä ja silti käy eukkonsa kanssa joka ainoassa jaossa?
        Vanhat einekset pilaantuvat sinne pakkaseen ja uutta täytyy vain ahneuttaan hakea, onko tämä sinun mielestäsi ihan ok?

        Kyllä se on ok. Muuten ruuat pilaantusivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli oikeutat toimintasi syyllistämällä minua kyyläämisestä? Jos sinä ja kaltaisesi olette kylän puheenaiheita ahneutenne ja röyhkeytenne vuoksi, niin eihän se nyt minun vikani voi olla.

        Kylältä kuultua sekin, että eräs hyvin toimeentuleva eläkeläismies oli jonossa kertonut toiselle, että hänellä on jo pakastin kantta myöden täynnä ja silti käy eukkonsa kanssa joka ainoassa jaossa?
        Vanhat einekset pilaantuvat sinne pakkaseen ja uutta täytyy vain ahneuttaan hakea, onko tämä sinun mielestäsi ihan ok?

        No väännetäänpä vielä kerran rautalangasta ja koetetaan jos menisi perille. Kuten jo aiemmin sanoin, meitä ei kiinnosta tippaakaan mitä meistä puhutaan tai kuka meistä puhuu. Meille riittää, että elät omaa typerään elämääsi. Ja vastaus kysymykseesi kun joku kerää pakkaseen eineksiä: Ei kiinnosta tippaakaan hänen tekemisensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on ok. Muuten ruuat pilaantusivat.

        No kerroppas onko se sitten oikein että varastette leipäjonossa ja mä joudun nälkääni syömään ruokanikin kahteen kertaan eli kirjaimellisesti syömään oman paskani!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No väännetäänpä vielä kerran rautalangasta ja koetetaan jos menisi perille. Kuten jo aiemmin sanoin, meitä ei kiinnosta tippaakaan mitä meistä puhutaan tai kuka meistä puhuu. Meille riittää, että elät omaa typerään elämääsi. Ja vastaus kysymykseesi kun joku kerää pakkaseen eineksiä: Ei kiinnosta tippaakaan hänen tekemisensä.

        Kyllä sua ihan kauheesti näyttää kiinnostavan, kun täällä joka päivä kyttäät ja kirjoittelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No väännetäänpä vielä kerran rautalangasta ja koetetaan jos menisi perille. Kuten jo aiemmin sanoin, meitä ei kiinnosta tippaakaan mitä meistä puhutaan tai kuka meistä puhuu. Meille riittää, että elät omaa typerään elämääsi. Ja vastaus kysymykseesi kun joku kerää pakkaseen eineksiä: Ei kiinnosta tippaakaan hänen tekemisensä.

        On tullut selväksi, ettei itsensä elättäminen kiinnosta.
        Ei kiinnosta työpaikan haku.
        Ei kiinnosta, vaikka leipäjonossa joku jäisi ilman kassia, kun ukkosi kanssa hamstraatte kaiken, mitä irti saa.
        Ei kiinnosta edes minkälaisen elämisen mallin opetatte pojallenne, joten samanlainen pummi hänestäkin kasvaa.
        Teille riittää, että "minä elän omaa typerää elämääni"
        :) hoh hoijaa, mene hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sua ihan kauheesti näyttää kiinnostavan, kun täällä joka päivä kyttäät ja kirjoittelet.

        Ei kiinosta mutta vastaan kyllä mielelläni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tullut selväksi, ettei itsensä elättäminen kiinnosta.
        Ei kiinnosta työpaikan haku.
        Ei kiinnosta, vaikka leipäjonossa joku jäisi ilman kassia, kun ukkosi kanssa hamstraatte kaiken, mitä irti saa.
        Ei kiinnosta edes minkälaisen elämisen mallin opetatte pojallenne, joten samanlainen pummi hänestäkin kasvaa.
        Teille riittää, että "minä elän omaa typerää elämääni"
        :) hoh hoijaa, mene hoitoon.

        Kyllä, on tullut selväksi että teikäläinen kyttää ja vahtii aivan itselleen tuntemattomia kun oma elämä on niin vähäpätöinen eikä virikkeitä tahdo löytyä omaan elämään yhtään. Tottahan toki se teikäläistä harmittaa kun paras hetki päivästä kuluu tympeässä matalapalkkaisessa työssä ja omaa vapaa-aikaa ei löydy yhtään. Ilmankos sitä katkeroituu ja alkaa kahdehtimaan niitä joilla on aikaa toteuttaa itseään ja nauttivat elämästä. Hoh, hoijaa, hanki uudet lääkkeet tai joku harrastus niin ei tarvitse vahtia muiden tekemisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, on tullut selväksi että teikäläinen kyttää ja vahtii aivan itselleen tuntemattomia kun oma elämä on niin vähäpätöinen eikä virikkeitä tahdo löytyä omaan elämään yhtään. Tottahan toki se teikäläistä harmittaa kun paras hetki päivästä kuluu tympeässä matalapalkkaisessa työssä ja omaa vapaa-aikaa ei löydy yhtään. Ilmankos sitä katkeroituu ja alkaa kahdehtimaan niitä joilla on aikaa toteuttaa itseään ja nauttivat elämästä. Hoh, hoijaa, hanki uudet lääkkeet tai joku harrastus niin ei tarvitse vahtia muiden tekemisiä.

        Ja vahdin edelleenkin. Kävin juuri ostamassa juuri uudet kiikarit ja pysäköin autoni sopivaan paikkaan ja tarkistan kiikareillani kaikki leipäjonoon tulevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, on tullut selväksi että teikäläinen kyttää ja vahtii aivan itselleen tuntemattomia kun oma elämä on niin vähäpätöinen eikä virikkeitä tahdo löytyä omaan elämään yhtään. Tottahan toki se teikäläistä harmittaa kun paras hetki päivästä kuluu tympeässä matalapalkkaisessa työssä ja omaa vapaa-aikaa ei löydy yhtään. Ilmankos sitä katkeroituu ja alkaa kahdehtimaan niitä joilla on aikaa toteuttaa itseään ja nauttivat elämästä. Hoh, hoijaa, hanki uudet lääkkeet tai joku harrastus niin ei tarvitse vahtia muiden tekemisiä.

        Kuullostaa ihanan virikkeelliseltä tuo leipäjönossa jonottaminen, siinä sitä saakin toteuttaa itseään ja nauttia, kun saa ahnehtia oikein kaksin käsin ja kassein.
        Ja miten niin minun tarvitsee hankkia joku harrastus, kun minullahan on.

        Viimeksikin sain ujutettua jäniksen papanoita kassiisi ja se oli päivän paras hetki, kun söit niitä suklaarusinoina.

        Mikä oli tarinan opetus? Se, että ahneella on paskainen loppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuullostaa ihanan virikkeelliseltä tuo leipäjönossa jonottaminen, siinä sitä saakin toteuttaa itseään ja nauttia, kun saa ahnehtia oikein kaksin käsin ja kassein.
        Ja miten niin minun tarvitsee hankkia joku harrastus, kun minullahan on.

        Viimeksikin sain ujutettua jäniksen papanoita kassiisi ja se oli päivän paras hetki, kun söit niitä suklaarusinoina.

        Mikä oli tarinan opetus? Se, että ahneella on paskainen loppu.

        Ei siellä leipäjonossa mene kuin alle puolituntia ja siinä samassa vaihdetaan kuulumiset mukavien ihmisten kanssa ja loppupäivä onkin vapaa. Kyllähän se harmittaa kun paras aika päivässä kuluu pomon vittuilun kuuntelemiseen. Huomasin muuten ne kaninpaskat ja kävin tiputtamassa ne sun postilaatikkoon. Kyllä oli naurussa pitelemistä kun kahjo upottaa kätensä laatikkoon tavoitelleksaan mullikkaa mutta sormet uppoaa paskaan. Mikä oli tarinan opetus? Se, että älä sotkeudu asioihin jotka ei sulle kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vahdin edelleenkin. Kävin juuri ostamassa juuri uudet kiikarit ja pysäköin autoni sopivaan paikkaan ja tarkistan kiikareillani kaikki leipäjonoon tulevat.

        Tosin mulla on rahat vähissä että piti sen takia ostaa postimyynnistä halvin kiikari. Nää on aika kehnot, eli pitänee sittenkin maastoutua lähemmäs jonoa että näkee näillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin mulla on rahat vähissä että piti sen takia ostaa postimyynnistä halvin kiikari. Nää on aika kehnot, eli pitänee sittenkin maastoutua lähemmäs jonoa että näkee näillä.

        Mitä työtä sä sitten teet jos rahat on tiukassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä työtä sä sitten teet jos rahat on tiukassa?

        Suojatöitä, suojatöitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin mulla on rahat vähissä että piti sen takia ostaa postimyynnistä halvin kiikari. Nää on aika kehnot, eli pitänee sittenkin maastoutua lähemmäs jonoa että näkee näillä.

        Älä mene kovin lähelle jonoa, sillä siellä tyhmyys on tiivistynyt ja röyhkeys ryöpsähtänyt yli laidan
        Siellä on se hyvin toimeentulevien perusjoukko vaihtamassa kuulumisiaan ja saattavat lynkätä tuntemattoman.
        Varo ainakin sitä kovaäänisesti kailottavaa akkaa, on aika agressiivinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siellä leipäjonossa mene kuin alle puolituntia ja siinä samassa vaihdetaan kuulumiset mukavien ihmisten kanssa ja loppupäivä onkin vapaa. Kyllähän se harmittaa kun paras aika päivässä kuluu pomon vittuilun kuuntelemiseen. Huomasin muuten ne kaninpaskat ja kävin tiputtamassa ne sun postilaatikkoon. Kyllä oli naurussa pitelemistä kun kahjo upottaa kätensä laatikkoon tavoitelleksaan mullikkaa mutta sormet uppoaa paskaan. Mikä oli tarinan opetus? Se, että älä sotkeudu asioihin jotka ei sulle kuulu.

        Sinäkö se olitkin? Naapurit kertoivat jonkun puliakalta näyttäneen kovaan ääneen tonkineen postilaatikoita.
        Ihan oikein sinulle, että vietit yösi pahnoilla, mutta harmi, kun taisit myöhästyä leipäjonosta.
        Mikä oli tarinan opetus? Se, että jos vie ruoan tarvitsevilta, joutuu itsekin vedelle ja leivälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö se olitkin? Naapurit kertoivat jonkun puliakalta näyttäneen kovaan ääneen tonkineen postilaatikoita.
        Ihan oikein sinulle, että vietit yösi pahnoilla, mutta harmi, kun taisit myöhästyä leipäjonosta.
        Mikä oli tarinan opetus? Se, että jos vie ruoan tarvitsevilta, joutuu itsekin vedelle ja leivälle.

        En ollut minä eli jos katselit postilaatikollesi halpakiikareillasi niin oikeassa olet että halvalla ei saa hyvää. Kylillä puhuvat että siellä postilaatikolla oli narkkarivaimosi hakemassa haastemiehen kirjettä. Mikä oli tarinan opetus, halvalla ei saa hyvää, ei edes hyvää vaimoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä mene kovin lähelle jonoa, sillä siellä tyhmyys on tiivistynyt ja röyhkeys ryöpsähtänyt yli laidan
        Siellä on se hyvin toimeentulevien perusjoukko vaihtamassa kuulumisiaan ja saattavat lynkätä tuntemattoman.
        Varo ainakin sitä kovaäänisesti kailottavaa akkaa, on aika agressiivinen.

        Jos menet sinne jonon lähelle niin käy ainakin suihkussa sillä alueella käsitellään elintarvikkeita ettei susta saataisi mitään ruokamyrkytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suojatöitä, suojatöitä...

        No sitten mä jotekin ymmärrän sua sillä syn älykkyys on alhainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten mä jotekin ymmärrän sua sillä syn älykkyys on alhainen.

        Kuules nyt senkin kovaääninen pulimuija,! Mikä on sinun älykkyytesi taso, et ole tehnyt töitä koskaan.
        Joku sentään yrittää olla edes jotenkin hyödyllinen, mutta sinä elät yhteiskunnan elättinä ja maan vaivana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos menet sinne jonon lähelle niin käy ainakin suihkussa sillä alueella käsitellään elintarvikkeita ettei susta saataisi mitään ruokamyrkytystä.

        Kuules kovaääninen pulimuija! Älä pure jonon lähellä olevia ja jos puret, niin älä ainakaan nielaise, niin vältyt ruokamyrkytykseltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerroppas onko se sitten oikein että varastette leipäjonossa ja mä joudun nälkääni syömään ruokanikin kahteen kertaan eli kirjaimellisesti syömään oman paskani!

        Kyllä kannattais mennä töihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on ok. Muuten ruuat pilaantusivat.

        Perustatte yhdistyksen suomenkieliset köyhät ry ja valmistatte yhdessä ruoka pullaa avustuksista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules kovaääninen pulimuija! Älä pure jonon lähellä olevia ja jos puret, niin älä ainakaan nielaise, niin vältyt ruokamyrkytykseltä.

        Minun älykkyyteni on mitattu ja se on selvästä keskitasoa korkeampi. Töitä olen tehnyt ja niin kovalla palkalla että nyt voin nauttia elämästäni ja käydä vapaa-ajallani vaikkapa leipäjonossa. Kärvistele sinä vain siellä suojatöissä. Nakutteletko linnunpönttöjä vai mitä työnkuvaasi kuuluu...:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuules kovaääninen pulimuija! Älä pure jonon lähellä olevia ja jos puret, niin älä ainakaan nielaise, niin vältyt ruokamyrkytykseltä.

        Hyvä kun varoitit. Tosin sun kohdalla tosin sitä riskiä ei ole sillä sun haistaa jo satojen metrien päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ollut minä eli jos katselit postilaatikollesi halpakiikareillasi niin oikeassa olet että halvalla ei saa hyvää. Kylillä puhuvat että siellä postilaatikolla oli narkkarivaimosi hakemassa haastemiehen kirjettä. Mikä oli tarinan opetus, halvalla ei saa hyvää, ei edes hyvää vaimoa.

        Mun vaimoni on tunnettu siilissä, kiertänyt varmaan jokaisen siilin ukon ja antoi mulle joululahjaksi klamydian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun vaimoni on tunnettu siilissä, kiertänyt varmaan jokaisen siilin ukon ja antoi mulle joululahjaksi klamydian.

        Etkö pysty tyydyttämään muijaasi kun sen pitää ravata vieraissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun älykkyyteni on mitattu ja se on selvästä keskitasoa korkeampi. Töitä olen tehnyt ja niin kovalla palkalla että nyt voin nauttia elämästäni ja käydä vapaa-ajallani vaikkapa leipäjonossa. Kärvistele sinä vain siellä suojatöissä. Nakutteletko linnunpönttöjä vai mitä työnkuvaasi kuuluu...:D

        Nyt sinä erehdyit, ei se ollut älykkyysmittaus, vaan verenpainemittaus.
        Onneksi eivät sitten toista kertaa töitä tarjonneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun älykkyyteni on mitattu ja se on selvästä keskitasoa korkeampi. Töitä olen tehnyt ja niin kovalla palkalla että nyt voin nauttia elämästäni ja käydä vapaa-ajallani vaikkapa leipäjonossa. Kärvistele sinä vain siellä suojatöissä. Nakutteletko linnunpönttöjä vai mitä työnkuvaasi kuuluu...:D

        Mä tein variksenpelättimiä, mutta mut lomautettiin, kun sun kailotuksesi karkoittaa kaikki kirpuista kirahveihin koko kylältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tein variksenpelättimiä, mutta mut lomautettiin, kun sun kailotuksesi karkoittaa kaikki kirpuista kirahveihin koko kylältä.

        Miksi sä teit variksenpelättimiä kun olet itse yksi varksenpelätin jolle nauraa koko kylä vauvasta vaariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinä erehdyit, ei se ollut älykkyysmittaus, vaan verenpainemittaus.
        Onneksi eivät sitten toista kertaa töitä tarjonneet.

        En erehtynyt, Et vain ymmärrä kirjoitustani kun älykkyytesi on liian alhainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö pysty tyydyttämään muijaasi kun sen pitää ravata vieraissa?

        En pysty kun mulla on jänne poikki sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun älykkyyteni on mitattu ja se on selvästä keskitasoa korkeampi. Töitä olen tehnyt ja niin kovalla palkalla että nyt voin nauttia elämästäni ja käydä vapaa-ajallani vaikkapa leipäjonossa. Kärvistele sinä vain siellä suojatöissä. Nakutteletko linnunpönttöjä vai mitä työnkuvaasi kuuluu...:D

        Leipäjonosta löydettiin yksi selvinpäin oleva ja siitäkö mitattiin keskiarvo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leipäjonosta löydettiin yksi selvinpäin oleva ja siitäkö mitattiin keskiarvo?

        Ei toki. Älykkyystestejä järjestetään ihan muuallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustatte yhdistyksen suomenkieliset köyhät ry ja valmistatte yhdessä ruoka pullaa avustuksista

        Hyvä idea, mutta nuo jonossa olevat eivät ole köyhiä ja niille kaiken pitää tulla valmiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä idea, mutta nuo jonossa olevat eivät ole köyhiä ja niille kaiken pitää tulla valmiina.

        Voi voi kun et tiedä mistään mitään. Leipäjonosta saamilla jauhoilla leivomme ja muusta tarvikkeista teemme maittavaa ruokaa. Me emme ole mitään uusavuttomia mikroruokien puputtajia kuten sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun vaimoni on tunnettu siilissä, kiertänyt varmaan jokaisen siilin ukon ja antoi mulle joululahjaksi klamydian.

        Onks se kovaääninen kailottaja sun muijas?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei toki. Älykkyystestejä järjestetään ihan muuallakin.

        "Älykkyystestejä järjestetään ihan muuallakin"

        Niin toki muuallakin, mutta myös tuolla leipäjonossa.

        Olet kyllä melkoinen idiootti, vastauksistasi päätellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks se kovaääninen kailottaja sun muijas?

        Kyllä on, mutta mä puhuinkin sun kamydiaa kantavasta pirivaimostasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Älykkyystestejä järjestetään ihan muuallakin"

        Niin toki muuallakin, mutta myös tuolla leipäjonossa.

        Olet kyllä melkoinen idiootti, vastauksistasi päätellen.

        Kerrotko sitten lisää siitä leipäjonon älykkyystestistä kun koskaan en ole sitä huomannut vai valehtetko taas kuten epärehelliseen luonteeseesi kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrotko sitten lisää siitä leipäjonon älykkyystestistä kun koskaan en ole sitä huomannut vai valehtetko taas kuten epärehelliseen luonteeseesi kuuluu.

        En kerro sillä kohta losahtaa.


    • Anonyymi

      Kehvontimppa haki vehnästä hihi vaikka on miljonääri.

      • Anonyymi

        Kehvontimppa voisi mennä hoitoon ja ottaa pari ahneuden riivaamaa tältä palstalta mukaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehvontimppa voisi mennä hoitoon ja ottaa pari ahneuden riivaamaa tältä palstalta mukaansa.

        EläkeläisEsa ja muijansa, niitäkö tarkoitit?


      • Anonyymi

        Kuka kehvon tippa,?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka kehvon tippa,?

        Timo joka asuu kehvolla. Hän on rikas.


    • Anonyymi

      Pöljänarto käy myös jonossa. Pakastin kuulemma jo täynnä leipiä ja tuskin kerkee itse syömään mutta voi antaa naapurin hevosille eli kaikki hyvin.

    • Anonyymi

      Mitäpä sitä leipää antamaan niille, ketkä ovat muutenkin elämänsä sössineet?
      Syrjäkylän mummokaan ei pysty leipäjonoon kulkemaan, saati siellä seisomaan, niin olkoot ja kärsikööt nälissään.
      Ihan oikein on, että rikkaat saavat viedä leipää naapurin hevosille, sillä laihat hevoset pilaavat omat pihanäkymät.

    • Anonyymi

      Hakemuksia teen töihin joka päivä. Asiallisia. Te-toimi tarkastanut. Olen liian vanha. Te tarkastanut senkin. Haluan töihin heti.

      • Anonyymi

        Tosin tuskinpa kepulaista kukaan palkkaa.


    • Anonyymi

      Kuka nyt enää viitsii tuolla pakkasessa kiikaroida, kun voi käydä sossun valokuva-albumia selaamassa.


      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18206986/sossu-alkaa-kuvaamaan-ihmisia

      • Anonyymi

        Sullahan kiireitä pitää kun pitää kytätä sekä Siilin että Lieksan leipäjonot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullahan kiireitä pitää kun pitää kytätä sekä Siilin että Lieksan leipäjonot.

        Eipä mulla ole muutakaan tekemistä.


    • Anonyymi

      Pöljänarto, kehvontimppa, eläkeläisesa ja kovaääninen kailottaja!
      Muistakaa hymyillä, sossu ottaa kuvia.

      • Anonyymi

        Muistetaan muistetaan , me emme häpeä mitään!


    • Anonyymi

      "Tarjoamme ruoka-apua niille, joiden arki on selviytymistä. Vähävaraiset, lapsiperheet, työttömät, opiskelijat ja eläkeläiset saavat ilmaista ruokaa toimentulonsa tueksi. Ruoka-aputyömme mahdollistuu lahjoitusten ja vapaaehtoisten avulla"
      Tämä lainaus on suoraan ViaDian sivuilta, joten moniko jonossa olevista täyttää ehdot?
      Mitä mieltä on mersukuski?
      Miljonääritimppa Kehvolta?
      Pöljänarto?
      Monen asunnon omistaja Eläkeläisesa?

      • Anonyymi

        No jos me lahjoitetaan toimintaan tonni kuussa niin ei kai se iso rike ole hakea kympin pussi. Paljonko sä muuten lahjoitat avustustoimintaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos me lahjoitetaan toimintaan tonni kuussa niin ei kai se iso rike ole hakea kympin pussi. Paljonko sä muuten lahjoitat avustustoimintaan?

        Sinulla on aika vakavia harhoja, mitähän jos kävisit juttelemassa jollekin ammattiauttajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on aika vakavia harhoja, mitähän jos kävisit juttelemassa jollekin ammattiauttajalle.

        Minun ajatukseni ovat kristallinkirkkaat. Päinvastoin, monet ovat tulleet juttelemaan minulle ja saaneet siitä apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun ajatukseni ovat kristallinkirkkaat. Päinvastoin, monet ovat tulleet juttelemaan minulle ja saaneet siitä apua.

        No varmasti auttaa. Ei tarvitse kuin pienen hetken jutella kanssasi, niin huomaakin, että oma kuuppa onkin ihan kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on aika vakavia harhoja, mitähän jos kävisit juttelemassa jollekin ammattiauttajalle.

        Millekään "ammattiauttajille" ei kannata koskaan mennä. Jos edellinen kirjoittaja tarkoitti sillä psykiatreja, tai mt-alalla toimivia hoitajia. Oli sitten kenellä tahansa mitä tahansa oireita, tai sitten ei. Terveys, hyvinvointi ja koko elämä vahingoittuu, menee pilalle ja tuhoutuu. Etenkin, jos alkaa käyttää niitä alalla olevien ehdottamia myrkkyjä, joita oireiden hoitoon tarkoitettuja lääkkeitä väittävät.

        Sivusta kommentoiden, enkä ole koskaan leipäjonossa ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos me lahjoitetaan toimintaan tonni kuussa niin ei kai se iso rike ole hakea kympin pussi. Paljonko sä muuten lahjoitat avustustoimintaan?

        Muuta Seinäjoelle, siellä on hyvät ruokakassit. Kassin arvo lähemmäs 100 euroa ja mukana on myös suklaata ja muita herkkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varmasti auttaa. Ei tarvitse kuin pienen hetken jutella kanssasi, niin huomaakin, että oma kuuppa onkin ihan kunnossa.

        No sanoppa muuta. Niin se vaan äly ja karisma tarttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sanoppa muuta. Niin se vaan äly ja karisma tarttuu.

        Totta, sä olet ihana nainen ja sain suurta hepotusta elämääni. Kiitos kun jaksoit kuunnella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, sä olet ihana nainen ja sain suurta hepotusta elämääni. Kiitos kun jaksoit kuunnella.

        Ei mitään, mukavaa kun sain auttaa lähimmäistä. Minä autan toisia ihmisiä, enkä kyttää, vahdi ja arvoste heitä.


    • Anonyymi

      En euron latia enää, nyt kun on selvinnyt minkäläisia röyhkeitä huijareita ja varkaita siellä käy.

      • Anonyymi

        No ei sun euro mitään auta. Ei sillä saa edes kahvikuppia. Anna tonni kuten minä.


    • Anonyymi

      Voi hyvää päivää miten ahdasmielinen kunta on siilinjärvi. No kas kun nyt vasta alat. Me ollaan jo vuosia käyty työkavereitten kanssa ruokatunnilla leipäjonossa. Yleensä ollaan kännissä joskus ei. Me ollaan pienipalkkaisia virastorottia, ei tällä palkalla toimeentulo ole kummoista nykyisellä hintatasolla. Kun saa ruokaa leipäjonosta niin jää säästöäkin ja pääsee lomamatkalle.

      Aluksi tuntui vähän oudolta, koska osa jonottajista oli aika pohjalla, mutta porukalla kun mentiin niin ihan ok. Ei hävettänyt niin paljon, ja nyt tähän on jo tottunut. Kyllähän leipäjono on kaikkien yhtäläinen oikeus. Meillä on semmonen työajanseuranta, että omille asioille saa lähteä ruokatunilla kun leimaa kortin ulos. Eli ei olla työnantajan ajalla jonotettu.

      • Anonyymi

        Ahaa! Sossun salakuvaajat ja oikein jonossa :)


    • Anonyymi

      No mistäs herrat si ilmasta ruokaa saa siksi toisekseen veikkaan että heillä tulot riitä kun nippa nappa tuon kaiken ylläpitoon kun on pitän kaikki hommata sieltä kalleimmasta päästä leipäjonossa tulee se ongelma et kun se ei ole sosiaalivirasto ni ne ei voi niitä vaatia mu se etu on toki että soskusta on turha hakea mitään muutoin joutuvat omistuksiaan myymään nääs kun yleensä duunaria kehotetaan autonsakin myymään jos joutuu soskusta jotain hakeen joko se huomioidaan että yleensä työikäinen mahdollisen työnsä takia autoa tarvitsee monesti si autoa kun jo tarttii että on edes mahdollisuus saada töitä

    • Anonyymi

      Diesel on kallistunut niin, etten voi mersullani ajaa, joten pakko oli vaihtaa uuteen Teslaan, että pääsen leipäjonoon muiden huono-osaisten kanssa.

    • Anonyymi

      Sinällään harmi että täälläkin kirjoittelee lähinnä ne jotka ei leipäjonossa käy. Minä käyt ja katson että mielipiteelläni on merkitystä. Itse kävin leipäjonossa ja sain vain muutaman maustetun rahkan. Jonotin 2 tuntia että kerkesin edes saada kassin.
      Jonku pitäs tosissaa perustaa yritys valtion rahoilla ja perustaa sellainen toiminta että kaikki ketkä tarvitsevat leipäjonon kasseja saisivat ne heti siten että autolla tuotaisiin kotia saakka. Mutta jos leipäjonon kasseja voisi alkaa saada tälä tavalla niin kyllä olisin valmis jopa maksamaankin siitä jonkin verran siitä kuljetuksesta.
      Nykyisin on ihan hirveetä kun täällä ei leipäjonosta saa ensiksikkään mitään ja sitten se että siilin toisesta päästä köyhänä kävellä tai jos pyörä on kunnossa niin sillä mennä sinne ensiksi tunnin polkeminen ja 2 tunnin kävely yhteen suuntaan.
      Sitten sieltä ei saakkaan mitään. ja jos kassin kerkeää saada vähistä kasseista niin siellä on vain muutama rahka. valtio ja ihmiset voisivat oikeasti laittaa kauppojen kanssa valtion päätöksellä lain siihen että on pakko antaa minkä voi ja valtio voisi kustantaa että kasseja varmasti tulisi. nyt itse saan minimi eläkettä eli takuu eläkettä. vuokran jälkeen mulla jää noin 10 euroa rahaa päivää kohden.
      en voi omistaa siis yhtään mitään tuon köyhän varallisuuden takia.
      Nykyinen leipäjono on vain kiusaamista ja olen kulkenut siellä monta vuotta aina sillointällöin... ja nykyinen on pelkkää köyhän kiusaamista.
      vaadippa minulta se että yhteensä kävelen 3 tuntia ja olen jonossa 2 tuntia.
      köyhälle 5 tunnin päivä ja palkintona se että jaettavat kassit on loppu tai sitten jos kassin saa niin siinä on vain muutama rahka. Kyllä se on se valtiolle halvempaa ja minullekkin jos valtio kustantaisi minulle hankkija hinnalla leipäkasseja kuin se että tarvitsisi eläkettäni korottaa isompaan raha summaan. nyt tällä ajatuksella valtio joutuisi muuten antamaan minulle 300 euroa lisää rahaa joka kuukaudelle tai sitten itse valtio maksamaan hankkija hinnalla eli noin 50 euron hinnalla minulle kuukauden eli sen 300 euron arvoiset kauppa ostokset. ja tietenkin kun hygienia tuotteet mukaan ym niin hinta nousee mutta jos valtio hankinta hinnan ulospuhalluksesta ja ennen kauppiasta saa niin onlisiko koko hinta edes 50 euroa per henkilö per kuukausi valtiolle. vaihtoehtona vastaavalle hyvinvoinnin nousulle on se että perus pienin eläke nousisi vähintään 300 euroa kuukaudelle per henkilö.
      kummassa valtio ja veronmaksajat ja me köyhät voitetaan? pelkästään tuo leipäkassien jako olisi hienoa toimintaa mutta olisi sekin että saisi rahaa enemmän että voisi omistaa asunnossaa jotain vaikkakaan autoa mulla ei ole enkä laita.


      ystävällisin terveisin

      Rane.

      • Anonyymi

        Hei Rane!
        Kiitos rehellisestä ja erittäin asiallisesta kirjoituksestasi.
        Itse en ole leipäjonossa käynyt, mutta tein asiasta aloituksen, koska olen kuullut niin paljon suorastaan röyhkeästä väärinkäytöksestä.
        Jaettavaa on tänä päivänä vähemmän ja se pitäisi jotenkin saada turvattua ensisijaisesti niille, ketkä ovat heikommassa taloudellisessa asemassa.
        Taloutta kohden on tarkoitettu yksi ruokakassi (näin ainakin Kuopiossa), mutta meillä Siilinjärvellä tuota käytäntöä ei noudateta. Enkä muutenkaan ymmärrä niitä ihmisiä, keiden omatunto ei yhtään kolkuta kassia hakiessaan, vaikka ovat hyvin toimeentulevia.
        Eivät osaa edes hävetä ahneuttaan ja röyhkeyttään, vaikka täälläkin on kirjoitettu asiasta.
        On niin suuri vääryys, että tuolla ahneiden käytöksellä sinä ja monet muutkin jäävät ilman ruokaa.
        Tuli aika surullinen olo, mutta mitä voisimme tehdä?
        Turha varmaankin on vedota näiden ihmisten sydämiin, että pysyisivät pois jonosta, jos siihen ei todellista tarvetta ole.
        Mietin myös, olisiko mahdollista saada kunnalta jotkin tilat, missä ruokailun voisi järjestää?
        Auto kuljetuksia varten, niin jakopisteitä voisi saada lähemmäs tarvitsijoita?
        Mahdollisuuksia kyllä olisi, jos vain hyvää tahtoa ja yhteishenkeä riittäisi.
        Toivottavasti kansalaispalkka toteutuu, se toisi oikeutta tähänkin asiaan ja apu kohdistuisi oikein.


      • Anonyymi

        Sikunrane vi. Etkö jo eläkkeellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sikunrane vi. Etkö jo eläkkeellä

        Mikä on siku, en ole koskaan kuulutkaan. Eläkkeellä olen jo toistakymmentä vuotta.
        Terveisin Rane.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on siku, en ole koskaan kuulutkaan. Eläkkeellä olen jo toistakymmentä vuotta.
        Terveisin Rane.

        Jäbä ei ehkä kuule mutta tuntee sen takalistossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäbä ei ehkä kuule mutta tuntee sen takalistossa.

        Potkitko sokeitakin takalistoon?

        Kamala paikka tuo leipäjono :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Potkitko sokeitakin takalistoon?

        Kamala paikka tuo leipäjono :(

        sulla on paska housussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sulla on paska housussa.

        Ja nyt se paska on sun kengässäsi :)
        Buah hah haa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt se paska on sun kengässäsi :)
        Buah hah haa!

        Missä kengässä. Eikös leipäjonon tosi köyhät ole avojaloin.


    • Anonyymi

      Eiköhän sikun jäbä tarkoittanut jotain muuta exitkanavassa mutta ette te maalaiset tajunneet

      • Anonyymi

        Puhu vain omasta anaalikanavastasi.


    • Anonyymi

      Kehvontimppa kävi taas jonossa autohaalarit päällä. Hän onkin nykyajan antirobinhood. Vie köyhiltä ja antaa rikkaille ja jakaa kaikille saunaillassa.

      • Anonyymi

        Eli hän on hyväntekijä. Kerro myös pöljänartosta ja kopteriterosta.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe