Sosiaalityöntekijän kotikäynti

Anonyymi-ap

Minulle ehdotettiin sosiaalityöntekijän kotikäyntiä psykiatrian polilta. Minulla on vaikeuksia huolehtia itsestäni ja kotonani on sotkuista. Mitä tarkoitusperiä mahtaisi tällainen käynti palvella? En koe sitä kovin luontevana, että esittelisin pommin jäljiltä olevaa kotiani sosiaalityöntekijälle. Seuraavaksi varmaan hankkivat jonkun pakollisen siivouspalvelun, mikä pahentaisi ahdistustani.

52

628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ovatko he ehkä miettineet jonkinlaisen tukihenkilön tarvetta, tms.?

      • Anonyymi

        Hän tarvitsee lääkehoitoa, olantsapiini 300 mg,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän tarvitsee lääkehoitoa, olantsapiini 300 mg,

        terve"! olanzapiini lihottaa ihan sairaasti! itse olen nyt oikein läski kun käytin sitä alle 2 vuotta! vaihdoin sen toiseen lääkkeeseen nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän tarvitsee lääkehoitoa, olantsapiini 300 mg,

        Olanzapiinia ei koskaan anneta noin isoja määriä. Vai että oikein 300......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olanzapiinia ei koskaan anneta noin isoja määriä. Vai että oikein 300......

        Olisko ollut mickrogrammoista kyse eikä krammoista kuka tietää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko ollut mickrogrammoista kyse eikä krammoista kuka tietää

        Lääkemäärät ilmoitetaan milligrammoissa ( mg ) tai grammoissa ( g ).
        Olanzapiinin annostus ilmoitetaan milligrammoissa, esim. 10 mg, tai 15 mg.
        Tuo aiemmin mainittu 300 mg on Olanzapiinia ajatellen aivan liian iso lukema.


    • Anonyymi

      "Minulla on vaikeuksia huolehtia itsestäni ja kotonani on sotkuista. "

    • Anonyymi

      Tuleekohan tuollisesta käynnistä yksityiskohtainen selostus kantaan lääkäreiden ilkuttavaksi? Tähän asti kaikki on viimeistä piirtoa myöden kirjattu kantaan. Tajusin sen vasta pari viikkoa sitten, kun olen ollut niin huonossa kunnossa, ettei oo tullut mieleenkään katsoa, mitä sinne on kirjoitettu. Avasin sen pari viikkoa sitten ja järkytyin, että pienimmätkin sivuhuomautuksetkin on kirjattu sinne. Tuppisuunako pitäisi istua? Apuakin tarttee, mutta en halua, että kun menen lääkäriin fyysisistä vaivoista, niin lääkäri pääsee perehtymään kaikkeen kotiasioita myöden.

      • Anonyymi

        Fysiikan lääkäreillä ei hirveästi ole sitä luppoaikaa lueskella jonkun sosiaalityöntekijän sepustuksia, ellei se nimenomaan kirjaa jotain fysiikkaan liittyvää.


      • Anonyymi

        " Lääkäreiden ilkuttavaksi.."
        Ei ne lääkärit mitenkään ilku, eli et joudu minkään kiusanteon kohteeksi.
        On hyvä totutella siihen, että kantaan kirjoitetaan kaikenlaista, mutta ei niistä kannata niin välittää.
        Tavallaan kanta on hyväkin juttu, mutta sehän siinä on huonoa, että näkee kaikki nekin tekstit, jotka ei välttämättä itseä niin miellytä. Mutta mitä sitten ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fysiikan lääkäreillä ei hirveästi ole sitä luppoaikaa lueskella jonkun sosiaalityöntekijän sepustuksia, ellei se nimenomaan kirjaa jotain fysiikkaan liittyvää.

        Minun yksi entinen omalääkärini, somaattisella puolella, taisi olla kiinnostunut psykiatrian puolen teksteistäni kannassa, kun oli ilmeisesti useammalta ajankohdalta niitä lueskellut.
        Somaattisen puolen käyntini eivät koskaan käsitelleet psyykkisiä aiheita, ne hoidettiin muualla.
        Mutta jos kirjoituksista ja hoitohistoriastani on hänelle iloa ollut, niin siitä vaan...


      • Anonyymi

        Eivät lääkärit mitenkään ilki potilaistaan se on väärä luulo.miksi auomalainen aina on niin negatiivinen
        Onhan se hyvä että kirjoittavat sen mitä huomioivat sillä se auttaa sinun hoitamisessasi ei ne niitä muuten kirjoittele


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun yksi entinen omalääkärini, somaattisella puolella, taisi olla kiinnostunut psykiatrian puolen teksteistäni kannassa, kun oli ilmeisesti useammalta ajankohdalta niitä lueskellut.
        Somaattisen puolen käyntini eivät koskaan käsitelleet psyykkisiä aiheita, ne hoidettiin muualla.
        Mutta jos kirjoituksista ja hoitohistoriastani on hänelle iloa ollut, niin siitä vaan...

        Ei heillä ole mitäön ” iloa” mitenkään asiallisista asioista , joten älä ala kuvittelemaan omiasi tekevät työtä sääntöjensä mukaisesti ei siis mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei heillä ole mitäön ” iloa” mitenkään asiallisista asioista , joten älä ala kuvittelemaan omiasi tekevät työtä sääntöjensä mukaisesti ei siis mitään muuta.

        En nyt suoranaisesti sanalla ilo tarkoittanut iloa siinä merkityksessä, mitä se eniten tarkoittaa.
        Olisi kai pitänyt käyttää eri sanaa tilalla.
        Jos lääkäriä on kiinnostanut lukea vanhoja tekstejäni, jotka eivät ole hoitotapahtumiin liittyneet, niin siitä vaan, tuottivat sitten iloa tai mitä tahansa.
        Sen takia asiasta kirjoitin, koska hänellä ei ollut mitään syytä/aihetta kajota psykiatrian puolen teksteihin.


      • Anonyymi

        No eikö se,ole hyvä asia jos merkitään asiat sellaisina kun ne on, ei totuutta tartte pakoilla. Sinulla in sekaista sen sanot itsekkin, sinulla on diagnoosi joten ota apu vastaan ilman ennakkoluuloja he näkevät sinut potilaana jota olet vaivojesi kanssa , ei siinä sen kummempaa pitäisi olla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikö se,ole hyvä asia jos merkitään asiat sellaisina kun ne on, ei totuutta tartte pakoilla. Sinulla in sekaista sen sanot itsekkin, sinulla on diagnoosi joten ota apu vastaan ilman ennakkoluuloja he näkevät sinut potilaana jota olet vaivojesi kanssa , ei siinä sen kummempaa pitäisi olla

        En ole enää potilas, olen diagnoosin omaava normaalisti pärjäävä ihminen.
        En tarvitse apua, eikä sitä enää tarjotakaan. Ihan avohoidon suunnilta itse lopettivat hoitosuhteen katsottuaan sen tarpeettomaksi.
        Tuli tuossakin esille asenne, joka jollain on, jopa täällä, jossa kukaan ei tunne toistaan.
        Kun kerroin, että on diagnoosi, niin heti ollaan sanomassa, ota apu vastaan.
        Eipä voi kuin ihmetellä.


    • Anonyymi

      Omakantaan kirjoitetaan kaikki mahdolliset ja mikäli kyseessä on MT ongelma niin tämän piikkiin laitetaan aivan kaikki fyysiset vaivat tulevaisuudessa.

      • Anonyymi

        Ihan kaikkia vaivoja ei laiteta mt-ongelmien piikkiin, mutta valitettavasti sitä tapahtuu aika runsaassa määrin.
        Etenkin, jos on jotain vaivaa, joka ei selviä perusverikokeilla tai jollain röntgenillä, niin vika laitetaan korvien väliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kaikkia vaivoja ei laiteta mt-ongelmien piikkiin, mutta valitettavasti sitä tapahtuu aika runsaassa määrin.
        Etenkin, jos on jotain vaivaa, joka ei selviä perusverikokeilla tai jollain röntgenillä, niin vika laitetaan korvien väliin.

        Kyllä mun mase johtuu fyysistä vaivoista jotka aiheuttavat särkyjä ja kipuja ja ovat parantumattomia. Joskus kun on parempi päivä niin silloin vähintään annan imurille liikuntaa. Kaikki kun vaikuttaa kaikkeen


      • Anonyymi

        Sekin on se tavallisin luulo eikö siis tieto. Sillä tosi on että niin monet fyysiset vaivat kyllä aiheuttaa psyykkinen tila. Mutta aitä sinä et välttämätä ymmärrä
        Sinulla saattaa olla kova selkäsärkyihin jota luulet fyysiseksi ja sitten selviääkin että se aiheutuu psyykkisistä syistä, niin olet syyttämässä lääkäreitä . Lue hieman näistä asioista sillä olet aika pihalla kerronnassasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on se tavallisin luulo eikö siis tieto. Sillä tosi on että niin monet fyysiset vaivat kyllä aiheuttaa psyykkinen tila. Mutta aitä sinä et välttämätä ymmärrä
        Sinulla saattaa olla kova selkäsärkyihin jota luulet fyysiseksi ja sitten selviääkin että se aiheutuu psyykkisistä syistä, niin olet syyttämässä lääkäreitä . Lue hieman näistä asioista sillä olet aika pihalla kerronnassasi

        Minulla on kaksi eri kiputilaa saatu leikkauksilla pois, vaikka pitkään niitä väitettiin psyykestä johtuviksi.
        Olisi vain pitänyt puhua psykiatrille, niin suositeltiin.
        Onneksi kirurgit hoitivat loppujen lopuksi.


      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa, kyllä potilas tutkitaan , eikä mitäön laiteta mt piikkiin , mutta jos kaikki kokeet ovat normaaleja ja eläimellistä vikaa ei löydy niin usein on vaan niin että mt asiat aiheuttavat myös että saa psyykkisiä sairauksia . Selkä , niskat, vatsa , sydämmeen pistäminen jne, usiein johtuvat psyykkisistä syistä..
        Mutta turha luulla että ei jotain fyysistä sairautta tutkittaisi . Se on ainoastaan epätietoisen ihmisen luuloja .ja alemmuuskomplekseja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kaikkia vaivoja ei laiteta mt-ongelmien piikkiin, mutta valitettavasti sitä tapahtuu aika runsaassa määrin.
        Etenkin, jos on jotain vaivaa, joka ei selviä perusverikokeilla tai jollain röntgenillä, niin vika laitetaan korvien väliin.

        Ja usein myös on sitä myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, kyllä potilas tutkitaan , eikä mitäön laiteta mt piikkiin , mutta jos kaikki kokeet ovat normaaleja ja eläimellistä vikaa ei löydy niin usein on vaan niin että mt asiat aiheuttavat myös että saa psyykkisiä sairauksia . Selkä , niskat, vatsa , sydämmeen pistäminen jne, usiein johtuvat psyykkisistä syistä..
        Mutta turha luulla että ei jotain fyysistä sairautta tutkittaisi . Se on ainoastaan epätietoisen ihmisen luuloja .ja alemmuuskomplekseja

        Minut on laitettu tutkimatta menemään psykiatrin juttusille, ja siellä ollaan sitten yhdessä pähkäilty, että on ihme touhua, huonoa kohtelua yleislääkäriltä.
        Sanoin psykiatrille, että tällaista tämä mt-diagnosoidun kohtelu aika usein on yleislääketieteen puolella. Psykiatri pahoitteli ja sanoi " se on yleisessä tiedossa ".
        Pisti kyllä ihmettelemään, kun kerran on yleisessä tiedossa, niin miksi asialle ei tehdä mitään.
        Kaikki ei ole pelkkää luuloa tai alemmuuskompleksia, siis varmasti sellaistakin on, mutta siihen on myös oltava perusteet ja selkeää näyttöä osoittaa, että niin on.
        Ei siihen riitä selitykseksi se, että ihmisellä on ollut mt-taustaa.


    • Anonyymi

      Meilläkin asiat ja vaikeudet vaietaan ja yritetään selvitä keskenään kun noita kyttääjiä ja kirjoittelijoita ei jaksa kukaan masentunut. Siis lääkäreiden ja sossujen.

      • Anonyymi

        Miten on masennus sillä vaikenemisella lähtenyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on masennus sillä vaikenemisella lähtenyt?

        Sen huomaa että moni ihminen joka in sairauskirjoilla ei ole edes itse selvillä että monet säryt aiheuttaa psyykkinen tila , sillä he kuvittelevat koko ajan että nyt on kova sairaus ja lääkäri ei sitä huomaa . Mutta yleensä se on niin että lääkäri näkee ensimmäisen viiden minuutin aikana aika paljon ihmisestä .
        Mutta kun suomalaiseen päähän ei mahdu se että tavallinen särky jäsenissä voisihan vaan tulla psyykkisistä syistä . Psyyke on aika voimakas tekijä ihmisen elämässä ja vaikuttaa moneen asiaan . Miksi ette lue asioista niin on helpompi ymmärtää asioista , se kun syytellään koko ajan lääkäreitä .
        Lumelääkkeitä on ollut näiden asioiden kanssa suuri vaikutus, kun potilas on saanut toivomansa lääkkeen ” fyysiseen” sairauteensa niin luottaa siihen ja särky lähtee . Siis tavallinen sokeri pilleri ei normaalisti tee ketään terveeksi , mutta kun potilas saa esim lume lälkeen niin jo auttaa, siis sairaus olikin psyykkinen .
        Tälläisiämkokeita on tehty isoissa ryhmissä johon ihmiset vapaa ehtoisesti ilmoittautuvat . Puolet saa lume lääkettä ja puolet vaikuttavaa lääkettä .
        Kukaan osanottajista eimtiedä mitä lääkettä he saavat Ja tulokset kertovat sitä mitä,psykiatrit ovat yrittäneet selvittää epäluuloisille ihmisilla siis että,psyykkinen sairaus esiintyy usein fyysisenä ihmisissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen huomaa että moni ihminen joka in sairauskirjoilla ei ole edes itse selvillä että monet säryt aiheuttaa psyykkinen tila , sillä he kuvittelevat koko ajan että nyt on kova sairaus ja lääkäri ei sitä huomaa . Mutta yleensä se on niin että lääkäri näkee ensimmäisen viiden minuutin aikana aika paljon ihmisestä .
        Mutta kun suomalaiseen päähän ei mahdu se että tavallinen särky jäsenissä voisihan vaan tulla psyykkisistä syistä . Psyyke on aika voimakas tekijä ihmisen elämässä ja vaikuttaa moneen asiaan . Miksi ette lue asioista niin on helpompi ymmärtää asioista , se kun syytellään koko ajan lääkäreitä .
        Lumelääkkeitä on ollut näiden asioiden kanssa suuri vaikutus, kun potilas on saanut toivomansa lääkkeen ” fyysiseen” sairauteensa niin luottaa siihen ja särky lähtee . Siis tavallinen sokeri pilleri ei normaalisti tee ketään terveeksi , mutta kun potilas saa esim lume lälkeen niin jo auttaa, siis sairaus olikin psyykkinen .
        Tälläisiämkokeita on tehty isoissa ryhmissä johon ihmiset vapaa ehtoisesti ilmoittautuvat . Puolet saa lume lääkettä ja puolet vaikuttavaa lääkettä .
        Kukaan osanottajista eimtiedä mitä lääkettä he saavat Ja tulokset kertovat sitä mitä,psykiatrit ovat yrittäneet selvittää epäluuloisille ihmisilla siis että,psyykkinen sairaus esiintyy usein fyysisenä ihmisissä

        Näkemättä potilasta lääkäri tekee jo omat päätelmänsä potilaasta, riittää kun hän lukee potilaan tiedot koneelta.
        Jos koneella näkyy vanhoja psykiatrisia diagnooseja, on potilas jo huoneeseen astuessaan lääkärin " silmissä " psyykkisesti sairas.
        Silloin ei enää huvita edes kuunnella saati tutkia, onko mahdollisesti oikeasti jotain somaattista vikaa.
        Silloin on kyseessä lääkärin asennevamma. Onneksi sitä ei kaikilla lääkäreillä ole, valitettavasti kuitenkin joillain.


      • Anonyymi

        Silloin kun nimittelee tukiverkostoa käyttäjiksi niin oaras kun hoitelee omat asiansa .et ole edes ymmärtänyt sitä miksi toiset ihmiset tarvitsevat yhteiskunnan apua myös kotonaa, ei ensinnäkään vuokra asuntoa saa pitää likaisena, siitä on huolehdittava että on puhdas sillä se tunkkainen lian haju tarttuu joka paikkaan.
        Tuki verkosto on juuri sen vuoksi olemassa. Joita sinä sanot kyttääjiksi
        Joten etkö koskaan ole voinut ajatella että sinulla on hieman väärä asenne asioita kohtaan
        Et oikein välkyltä vaikuta


    • Anonyymi

      Et lie toivoton tapaus kun tunnistat kumminkin että sotkusta on , itse en missään tapauksessa luota enään tän maan terveyden- tai sosiaalitoimeen , ei se sua ajattele tai sun etua , ainoastaan miten tulet halvemmaksi nyt ja tulevaisuudessa tai onko sulla omaisuutta tms. mihin saada näppinsä kiinni .Puheissa luvataan vaikka ja mitä mutta se ikävämpi puoli jääkin sitten kertomatta jos et osaa itse kysyä .

      • Anonyymi

        Tämän takia yrittävät nyt kovasti laillistaa Eutanasian Suomessa ja kas kummaa kun köyhien Omakantaan mystisesti ilmestyy Eutanasia hoitotahto kohtaan, vaikka eivät tätä itse ole sitä sinne lisänneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän takia yrittävät nyt kovasti laillistaa Eutanasian Suomessa ja kas kummaa kun köyhien Omakantaan mystisesti ilmestyy Eutanasia hoitotahto kohtaan, vaikka eivät tätä itse ole sitä sinne lisänneet.

        Sinähän outoja köyhiä tunnet, kun eutanasiat ilmestyvät kantaan...
        Tunnen monia köyhiä, itsekin sellainen olen, eikä ole hoitotahto-kohtiin mitään ilmaantunut oudosti " itsestään ".
        Kyllä sen hoitotahdon ihminen ihan itse päättää, tai jos ei ole voimissaan, niin joku edunvalvoja, ehkä jopa omainen.


      • Anonyymi

        Itse en luota?
        Mitä puhetta tuo on olevinaan , totta kai sitä nyt luottaa oman kuntansa apuun ja siihen että kunta huolehtii asukkaistaan .
        Ei välttämätä ihan niin kun potilas on mielessään ajatellut että hoito toimii, silti tavat millä hoitelevat hommiaan ovat heidän tehtävänsä , ja niin kauan kun ihmiset ovat noin epäuskoisia ihan kaikkeen niin ei ihme ettei yhteiskunnat toimi siten kun on ajateltu toimivan , aika lopettaa tuollainen luulottelu joka in usein omaa kykenemättömyyttä ymmärtää asioista
        Heillä on koulutus työhönsä,, joten tekevät kuten ovat saaneet oppia koulutuksessaan .
        Ettei muka mihinkään luoteta vaan haetaan vikoja joka puolelta on myöskin eräänlainen sairaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän takia yrittävät nyt kovasti laillistaa Eutanasian Suomessa ja kas kummaa kun köyhien Omakantaan mystisesti ilmestyy Eutanasia hoitotahto kohtaan, vaikka eivät tätä itse ole sitä sinne lisänneet.

        Eutanasia on ihmisen ihan oma päätös aitä ei päästä kukaan muu. Ja miksi siitä puhutaan nykyisin niin se on lähtenyt aiitä kun sairaat ihmiset ovat toivoneet kuolevansa kun mitäön ei enää
        Ole tehtävissä siis ei se juttu mistään muualtakaan ole lähtenyt. Jo on kovat luulot näistäkin asioista . Kun väännellään tuo eutanasia asiakin ihan toiseksi mitä se on.
        Mistä,oikein tälläisiä,epäluuloisia sikiää yleensä,.
        Täytyy kärsiä pahasti psyykkisestä sairaudesta kun epäilee asioista joita hoidetaan ihmisen hyväksi tuollaiset ihmiset tarvitsevat todella hoitoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän outoja köyhiä tunnet, kun eutanasiat ilmestyvät kantaan...
        Tunnen monia köyhiä, itsekin sellainen olen, eikä ole hoitotahto-kohtiin mitään ilmaantunut oudosti " itsestään ".
        Kyllä sen hoitotahdon ihminen ihan itse päättää, tai jos ei ole voimissaan, niin joku edunvalvoja, ehkä jopa omainen.

        Nämä ihmiset ovatkin pahasti sairaita psyykkisesti , keksivät kaiken mailman asioita ja vääristelevät ihan tavallisissa asioista onko sitten ihme että heitä yritetään ohjata enemmän normaali oloihin.
        Ei missään muualla maailmassa tuollaisia ihmisiä ole, muualla,luetetaan hoitoon ja sosiaalin apuihin , eikä olla luulottelemassa asioita mitä eimole muualla kun sairaan ihmisen päässä .
        Ei ihme että näitä ei saada terveiksi koskaan ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä ihmiset ovatkin pahasti sairaita psyykkisesti , keksivät kaiken mailman asioita ja vääristelevät ihan tavallisissa asioista onko sitten ihme että heitä yritetään ohjata enemmän normaali oloihin.
        Ei missään muualla maailmassa tuollaisia ihmisiä ole, muualla,luetetaan hoitoon ja sosiaalin apuihin , eikä olla luulottelemassa asioita mitä eimole muualla kun sairaan ihmisen päässä .
        Ei ihme että näitä ei saada terveiksi koskaan ,

        Kyllä muualtakin maailmasta löytyy samanlaista, ei Suomi ole mikään poikkeus.
        Kaikkialla, missä ihmisiä on, on myös sairaampia, kuten terveempiäkin ihmisiä.
        Ja aina on mahdollista saada ihminen terveeksi, koskaan ei voi etukäteen sanoa, että joku ei tervehtyisi ikinä. Eri asia sitten, jos/kun kaikki keinot on kokeiltu, voidaan tulla tulokseen, ettei muutosta saada aikaiseksi.


    • Anonyymi

      Tulispa meillekin joku kotiin katsomaan ja kartoittamaan tilanteen. Jos sitten vielä apua tulisi siivoojan muodossa, maksaisin mielelläni. Itse saan kaiken hoitaa, itseni ja kotini. Ei kiinnosta ketään!

      • Anonyymi

        Voihan sitä siivous apua saada kun itse soittaa ja tilaa siivoojan . Josmon rahaa maksaa niin firmoja on vaikka miten paljon.äjoskus saa kyllä hemmotella itseään sellaisillakin palveluilla


    • Anonyymi

      Mitä sinä häviät siinä, jos saat ilmaista siivousapua? Sosiaalityöntekijä ei voi vastoin sinun tahtoasi tietenkään mitään palvelua sinulle tyrkyttää, voit ihan reippaasti sanoa että tykkäät elää paskan keskellä ja pahalta haissen. Tietenkin jos kotisi on niin siivoton ja täynnä tavaraa että se aiheuttaa paloturvallisuusriskin, niin joudut vaaraan menettää kotisi, jos sosiaalityöntekijä tekee sinusta ilmoituksen.

      • Anonyymi

        Ensinnäkin millainen on tälläisen ihmisen vessa , usein tarvitsee siivous apua vaaan siksi kun ilmastointi kanavia myöten menee haju toisiiin asuntoihin


    • Anonyymi

      Ikinä en päästäisi uteliasta Sosiaalityöntekijää kotiin nuuskimaan + sekaantumaan asioihin. Tekevät kaikkensa että saavat aiheutettua mahdollisimman paljon vahinkoa. Jos eivät sellaista löydä niin keksivät kyllä. Suurin tavoite on saada hankittua ihmiselle edunvalvoja, joka voi laillisesti ryöstää ihmisen ja pahoinpidellä tätä...

      • Anonyymi

        Toivottavasti pääset hoitoon pian, ei tuollaisilla ajatuksilla varustettu ihminen ole terve mitenkään . Sosiaali työntekijät vaan auttavat ihmistä,,,eivät siin mitään pahaa halua kellekkään. Sillä se on heidän työtään.monella on edunvalvoja joka auttaa hoitelemaan esim että,laskut maksetaan ajoissa . Jos jossain päin suomea on sattunut niin että Edwin valvoja on mukamjonkun ryöstänyt niin se ei tarkoita sitä että kaikki,olisivat saman laisia. Minullamon työni vuoksi ollut paljon asioita että olen joutunut päättämään jollekkin Edun valvojan , ja kaikki asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä eikä,mitään ole keltään ryöstetty . Joten älä leimaa ammattikuntaa jotka tekevät ainoastaan työnsä , omien mielikuvitustesi luuloilla, sekin on sinänsä sairaus että on luulotautinen


      • Anonyymi

        Edunvalvojaa ei kenellekään laiteta ilman pätevää syytä. On oltava kykenemätön hoitamaan itse asioitaan, ja ammattilaisten on pystyttävä todentamaan se, ettei henkilö itse kykene siihen.


    • Anonyymi

      Olet oikeassa. Jos kotiisi on tulossa sosialityön tekijä? Tarkistetan kotisi ja sen siisteys.Miksi joku on voinnut tehdä ilmoitus haju haitoista .Huoli ilmotus kun voidaan tehdä nimettömänä soitolla,tai netin kautta.Jokaista harmitaa hajut,mitkä ei kuulu normaali elämän.Ne hajutkun leviää muihin asuntoihin kerrostaloissa keskusilmastoinnin kautta.Itse olet totunut ne hajut,et haista.

    • Anonyymi

      Heillä on 2 syytä tulla käymään kotonasi:
      1) he haluavat selvittää sinun tilanteesi. Kotikäynti voi helpottaa diagnoosin tekemisessä tai B-lausuntojen laatimisessa,

      2) he haluavat varmistaa että pärjäät kotonasi. he voivat myös tarjota sinulle palveluja tai apua kotitöissä tms.

    • Anonyymi

      Et ehkä saa oikeanlaista apua, jos vain käyt lääkärin 10 min luona ja juttelemassa jonkun hoitajan kanssa 30 min. Sieltä kun tullaan kotiin asti, näkee jo ettei kaikki ole hyvin ¨, jos asunto on terveydelle haitallisen sotkuinen. Etkä parane, jos jatkat vain elämistä sotkun keskellä.

    • Anonyymi

      Kotona pärjäämisen he käyvät katsomassa, eivät tule arvostelemaan, minkälaista jonkun kotona on, onko siistiä vai ei.

      • Anonyymi

        Ihan niin , eräillä on niin kieroja näkemyksiä asioista että tarvitsivat lääkärissä käyntiä.
        Ollaan niin ennakkoluuloisia että se on mennyt sairaudeksi jotenkin


    • Anonyymi

      Täysin luontevaa, kodin siisteys kertoo todella paljon mielenterveydestä ja toimintakyvystä.

      • Anonyymi

        Sen he kyllä näkevät, joo. Mutta eivät he ala arvostella, että voi voi kun on epäsiistiä, tms.


    • Anonyymi

      No ehkä hommaavat siivous apua .
      Minusta on hyvä keino laittaa paikkoja kuntoon, kun ajattelee etukäteen miten Monts minuuttia mikäkin tehtävä ottaa , siis silloin huomaa ettei ne asiat ole ylitsepääsemättömiä mitenkään .
      Esim tiskaus ei ota kauaa aikaa mun vaan alkaa niin juomaa että se menikin äkkiä. Ja kokeilla vaatteita jotka ovat jostain syystä jääneet lojumaan tulleille ja minne rahaansa
      Meidän työmaalla opetettiin ihmisille juuri sitä että laskisivat sen ajan , niin huomaavat ettei mikään työ kestä tunti kaupalla . Josku vaan ihmiset vaipuvat jotenkin siihen että eivät tee kotona mitään, mutta siitä pääsee kyllä eroon kun yrittää .ja luulen että saat avun kun käyvät luonasi

      • Anonyymi

        Kaikkea voi myös tehdä pikkuhiljaa, siivoamistakaan ei ole mikään pakko tehdä kertaheitolla.
        Tekee tänään jotain pientä, ja huomenna taas lisää jotain pientä.
        Saa samalla aikaakin kulumaan, jos ei ole muuta tekemistä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      195
      7687
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4412
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2089
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1905
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      39
      1726
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1659
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe