Heidän sivuilla on suuri määrä asuntoja tarjolla, silti eivät ole olleet yhteydessä. Sanovat heillä olevan paljon hakijoita, silti samat huoneistot esillä. Nyt hetkellä vieläkin enemmän.
Mikä tuon JVA :n toiminta ajattelu on?
23
321
Vastaukset
- Anonyymi
Sen verran outo, että jos omistaisi puhtaat luottotiedot etsisin yksityiseltä asunnon. Maahantunkeutujille löytyy kuitenkin nopeasti asunto siinä missä kanttikset jonottaa kuukausia turhaan.
- Anonyymi
Itse sain yksityiseltä kämpän vaikka luottotiedot menny.
Riittää kunhan on vuokransa maksanut niin kuin pitääkin eikä häiriköi thats it - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse sain yksityiseltä kämpän vaikka luottotiedot menny.
Riittää kunhan on vuokransa maksanut niin kuin pitääkin eikä häiriköi thats itSulla käynyt tuuri. Yleensä kysyvät heti luotot ja tulee melkein luuri korvaan, jos ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla käynyt tuuri. Yleensä kysyvät heti luotot ja tulee melkein luuri korvaan, jos ei ole.
Se on neuvottelu kysymys...
Jva:n kämpät kalliita ja joka vuosi nostavat vuokria.
Yksityisellä ei nosteta vuokria itse asunut kymmenen vuotta ja vuokra pysyy samana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla käynyt tuuri. Yleensä kysyvät heti luotot ja tulee melkein luuri korvaan, jos ei ole.
Vitu**i täyttä heidän laajaa tiedustelu (suorastaan urkintaa) hakemusta. Kaiken joutu kirjoitteleen itsestään, jopa missä nykyisin asuu. Täyttäessä pakolliset tiedot heille liru tuli jo monesti vaippoihin. Sitten lopuksi vielä viestivät, että hakemuksen voi peruttaa koska vain haluaa. Mitenhän mahtaa olla, pitävätkö laittomasti tiedot jos useiden kuukausien jäkeen peruttaa hakemuksen? Kuka hyvänsä heistä voi tulostaa ja säilytellä omissa arkistoissa yksityisten tietoja. Ilmeisesti Jyväskylässä ei käytännössä valvota tuota toimintaa riittävällt tehokkuudella. Luin jostain, että Jyväskylässä joku lääkäri sairaalassa oli urkkinut ihmisten tietoja, jäi siitä kiinni, hänet heti erotettiin?
- Anonyymi
Pysy vaan siellä säykissä
- Anonyymi
Kamelikuskeja on nyt sen verran jonossa, että suomalaisille ei voi tarjota juuri mitään. Kela kun on maksajana, niin ei tarvitse kysellä luottotietoja, tuskin edes henkilötietoja.
- Anonyymi
Jotta Kela suostuu auttamaan vuokrassa se saa olla enintään Toimeentulotuessa hyväksytty 528€/kk. En tiedä onko "muualta tulleilla" samat säännöt.
- Anonyymi
Tuo 528.e. on eläkeläisten vuokrakatto
- Anonyymi
Tuolla 528€ vuokralla näyttää olevan muutama asunto Vaajakosken Haapaniemessä siinä kaikki. Että mistä ihmeestä hallitus luulee niitä riittävän kaikille!?
- Anonyymi
Kato kuule tori.fi siellä on kämppiä kun vaan valikoi
- Anonyymi
JVA:lta ei saa asuntoa kuin raskaana olevat naiset, maahanmuuttajat ja isännöitsijöiden tutut.
- Anonyymi
Kääkö katteeks toiset saa sinä et
- Anonyymi
Olin joskus kanssa jva ja kaupungin johdolta tulee suoraan käskyt paljonko voittoa pitää tulla.
Myös määräys paljonko tyhjiä pitää olla joita ei saa täyttää.
Jva maksaa piilovoittoja kaupungille eri tavoin, mikä on vuokrien korotuksen tarkoitus.
Lisäksi kiinteistöjä hoidetaan isännöitsijoiden toimesta hyvin vaihtelevasti, jopa huonosti.
Ei kaikki välitä kunhan palkka n. 4000€ tulee.
Esim. Kotimäessä Vaajakoskella on sisäilmassa outoja hajuja ja asunnoissa kosteusvaurioita mutta jva ei tee mitään, kun arava taloja. Onkohan tarkoitus saada ne huonoon kuntoon ja purkaa sitten pois?
Näin on myös pupuhuhdan alueella ja keltinmäessä.
Järkevää kiinteistöhoitoa ei jva ole ollut enää 5-6 v. Vaan kaupungin tulojen maksimointi.- Anonyymi
Kukaan normaali muuta jva:n kämppään surkeita pikku koppeja ja vuokria nostetaan joka vuosi.
Yksityisellä kun asuu niin talot rauhallisia ja vuokrat pysyy samana ...
- Anonyymi
JVA:lla on kuulemma suunnitelmia koko asuinkiinteistöomaisuudesta luopumisesta. Yksi ostajataho lienee joku Rautiaisen firmoista. Osa toki on purkukuntoisia, nuoremmista voisi joku Sato tai ruotsalaiset sijoittajat kiinnostua.
- Anonyymi
Jyväskylässä tosiaan kaupungilla menee heikosti, mihin ihmeeseen ovat rahat hukanneet? Huonompiaki kai on, hiukan aatellut kun nuo omistusomakotitalot on niin heikon näköisiä ja kuntoisia ettei enää hakeutusi Jyväskylään ainakaan taloa ostaan. Hyvin kauan lähes kaikki olleet myynnissä niin kuin monilla muillaki paikkakunnilla. Jyväskylässä vai "hyvät" talot ylihintaisia ja huonot kuin purkukuntoisia, millähän nekin saaneet tyydyttäviksi?
- Anonyymi
Se on muuten yksityiset vuokran antajat jotka useimmin kusettaa vuokralaisia. Vuokrataan kohteita joissa alkaa heti joku remontti taloyhtiössä. Pahimpia ovat sijoittajat joutuu tekeen kaiken ihte kun sijoittaja ei ehdi mökiltä Epsanjasta.
Ihan hyviä kaupunkien kuntien vuokra asunnot olleet ainaki muualla, niist pässyt pois kun haluaa eikä joutunut yksityiste 11kuukauden ansaan. Ihmetytti van tuo kun JVA lla jatkuvasti vapaana asuntoja, mitä ymmärtänyt niissä jo pitäisi asua jos niin kovin hakijoit. Ymmärrän tietysti näilläkin sivuilla on sitä mörkö puheita joita yksityisasuntoja vuokraavat röhkii. Yksityis asunnot on erityisen kalliita ennen kuin edes teoriassa on vähän parempikuntoisia. 80% kohteista on silkkaa navetan näköistä ja hajista monasti. Ei kukkaan vuokraisi sitä parasta, vanhan ajan kusetus kohtelu palannut Suomessa. Se on sitä rakenusalaa, kun yhdet kusettaa niin kusetus kiertää.- Anonyymi
Pysy siellä kankitiellä nillittäjä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pysy siellä kankitiellä nillittäjä
Koko ajan on tuo kanki tiellä. Riisuu housuja tai pukee, niin aina on kanki tiellä. Paskalla istuessakin ei tiedä mihin sen tunkisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko ajan on tuo kanki tiellä. Riisuu housuja tai pukee, niin aina on kanki tiellä. Paskalla istuessakin ei tiedä mihin sen tunkisi.
Sinähän sen tiedät tenukeppi kjäh kjäh 😅🤣
- Anonyymi
Varsinkin Ylä kaupungilla Vaasankadulla jne.. yksityisten vuokraamat asunnot alkuperäisessä 60-luvun moodissa, mutta sijainnin vuoksi vuokrat ylhäällä.
- Anonyymi
Kaupunki on linjannut, että JVA tehtävä on maksimoida tuotto kaupungin kassaan.
Asuttaminen ja edullinen vuokra-asuntojen ja työllisten saaminen ei ole hyväksyttävää, sillä opiskelijoita ja niistä tulevia työttömiä on liikaa.
Tärkeintä on saada kaupungille maksimimäärä rahaa ja valtion rahaa kela asumistuen kautta. Lisäksi rahaa pitää tulla myös asukkaiden ns. omasta pussista, jotta saadaan maksimointia tuotto.
Vuokrat pitää olla vähintään markkinatasoa.
Lisäksi sisäänvetoasuntoja eli hyvä sijainti tai vähän edullisempi vuokra, niin niitä ei saa antaa kenellekkään vaan ne on pidettävä tyhjänä. Niitä kysyttäessä vastataan että mennyt ja tarjotaan kalliimpia JVA vapaarahoitteisia asuntoja, joista saadaan pyytää niin paljon vuokraa kuin kohdataan.
Tärkeintä on saada maksukykyisiä ja työssä olevia vuokralaisia.
Työttömiä yritetään saada muuttamaan pois Jyväskylästä esim. Laukaaseen, Äänekoskelle tai Jämsään tai Etelä-Suomeen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953849
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473225Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002837- 1362530
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572470- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172397Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212344Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232326- 642090