Rossingnol ja Salomon?

Anonyymi-ap

Minulla on Rossignol X-ium S2 premium sukset luistelussa kovalle alustalle. Mieli teki toista paria ja tilasin SALOMON S/LAB CARBON SKATE UNIVERSAl sukset. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Salomonin suksesta? Huomaako eroja? Toinen pari nyt hyvä olla jokatapuksessa, kun tulee enempi hiihdettyä eri keleillä yms.

13

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se merkki tee suksea vaan profiili. Jos jotain yleistä voisi sanoa, niin salomoni tyypillisesti ketterämpi ja rossari taasen rauhallisempi. Jos hiihtää tasaisella, ei eroa käytännössä ominaisuuksissa ole. Ylä ja alamäissä taasen voi hyödyntää kunkin merkin vahvuuksia kelistä tai radasta riippuen. Hyviä kapuloita molemmat suomen pakkasiin.

      • Anonyymi

        mitä takoitat rofiililla? ja mikä rata on...eikö ladulla hiihdetä enään? entä kun on 0 keli tahi plusaa, voikos silloin enää hiihtää noilla suksilla


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        😍 ­N­­­y­m­­­f­­­o­­­m­a­­­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      mitä meinaat taputtaa noilla suksillasi? ja mitä eroja tarkoiitat, pituus, paino, väri, makuja nuolla?

    • Anonyymi

      Ite oon tykännyt juuri noista Salomoneista, samat sukset mullakin. Rossaritkin on kyllä hyvät, mutta Salomonit tosiaan ketterät ylämäissä. Hiukkasen tosin lyhyemmätkin mulla noi Salomonit. Ei niissä paljoa kuitenkaan eroa oo, ehkä sitten jos sulla on toiset selvästi esim. pehmeän kelin sukset ja toiset kovan alustan. Silloin pystyy kuntoilijakin pientä eroa huomaamaan.

      • Anonyymi

        eli onko ne ns, keskiketterät? ootko ite lyhentänyt niitä suksia sahaamalla? entä mitä eroa kykennet huoommaammaaan


      • Anonyymi

        ei sulla voi olla samoja suksia hej...ne on mun. kovana on parempi tondis


    • Anonyymi

      Suurin kehitys viimeisen parinkymmenen vuoden aikana noillakin mainituilla suksimerkeillä on ylämäki hiihdettävyydessä joka taasen näkyy yleensä myös positiivisena asiana suksen hallittavuutena kovavauhtisissa laskuissa.

      Eli laskuissa ei aina tarvitse teputtaa askelkäännöksellä, askelkäännös on hallittu ja suksia voi ohjatakin, eikä pelkästään luisutella ojaa kohti. Joskus oli muotia tehdä niin kiertojäykkä suksi että sitä ajettiin suoraan metsään ja askelkäännöksillä yritettiin suksia myydäkin. Olihan jäykkä toki nopea joillakin rataprofiileilla.

      Ylämäki hiihdettävyydellä tarkoitetaan, että kuinka jyrkkään kulmaan voi vielä wassuta, pureeko suksen kärjet rinteeseen kiinni kuokalla, vai vuoleeko suksi helposti. Ja ketteryys / hallittavuus tulee esiin loikalla.

      Asiaan vaikuttaa moni asia - suksen profiili, keulan toiminta (uiko, pureeko), kannan toiminta (miten toimii eri alustoilla, onko suksi kiikkerä, toipuuko suksi taaksepäin horjahduksista) jne.

      Jotenkin vois yleistää, että vapaan hiihtoasento on menny suksien osalta pikkuhiljaa hyökäävämmäksi (vois kysyä että montako astetta?), suksen keuloja on kevennetty eloisimmiksi ja kannoista tehty jämäkämpiä. Toki hyvinkin löysälle/lerpulle sukselle löytyy omat optimikelinsä. Suksen profiili on oma lukunsa.

      Osa suksista on painopisteen osalta myös armottomia, side ei toimi kuin muutamassa asennossa, muuten pienikin hiihtohorjahdus voi muuttua hallitsemattomaksi, jos paketti ei ole kasassa.

      Hiihtoasentoa voi ja pitää säätää myös sauvojen pituudella.

      Hyviä suksia molemmat.

      • Anonyymi

        oletko monta kertaa ajanut metsään...ajattelepa ite. onko teuttava askel, ryhti huono kenties, mene käy llääkärissä. laihduta jos painoa liikaa armoton suksi siten siteen. sauvan pituus kasvaa eerektios


    • Anonyymi

      kokeile parin vaihtoa jos kihotut siitä.

    • Anonyymi

      ei helkutti, aloittaja tässä. Kyllä on muuten aivan yllättävän ketterät ja hyvät nuo Salomonin sukset. Oon ikinä hiihtänyt Rossareille ja täytyy kyllä sanoa, että jotenkin Salomon menee paremmin. Eli ylämäki ketteryys, suksen keveys (hieman lyhyempi) alamäen jälkeen kääntyminen ja kyllä, jotenkin luistaakin hieman paremmin. Varmaan juuri oikea hionta. Nyt kyllä pisteet Salomonille.

    • Anonyymi

      Joka parille löytyy optimikeli.

    • Anonyymi

      Rossignol on suomeksi satakieli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe