mitä pidätte dingolevyjen kansikuvista ja ketkä niitä on tekeneet

Anonyymi-ap

Ketkä on niitä valmistaneet onks tietoa?
Ja mitä pidätte niistä?

Mun oma henkilökohtainen ykköslempparini kansikuvista on don huonojen silmänkääntötemppu levyn kansikuva joka voi olla tosin joillekin liian ns creepy, mut on siinä ideaa paljon ja hauskaa mustaa huumoria ja samalla poliittinen kannanottokin ja paljon muuta eri merkitystasoa .

eli mä siis pidän kansikuvissa siit jos on paljon eri monikerroksisia tasoja. Dingolevyjen kansikuvia en oo pohtinu niin paljoa mut mieleen tuli nyt pyhä klaanin kansikuva joka on ns peruskansikuva jos ei mitään ihmeempää kai tai pitäs mennä katsomaan nyt sitä kansikuvaa eli kai siinä voi olla enempikin ideaa.

mieleen tuli nyt yks dingolevyn kansikuva jossa taustalla joku upea vuoristomaisema eli oisko kuva otettu ulkomailla? Muistanks mää ihan täysin väärin nyt????? Onko semmosta olemassakaan? Noh se on tosi hyvä kansikuva koska sillä kansikuvalla on minusrta syvempi merkitystaso. Kansainvälisyys kun on hyvä asia jolla dingo kansikuvalla antaa ymmärtää että me kaikki olhaan samassa veneessä ja käymällä ulkomailla se myös sivistää ja avartaa maailmankatsomusta ja ymmärtämistasoa ja tuo viisautta ja rikkautta myös elämään.

Noh nyt menee ehkä liikatulkinnaks mut kun mulla on noita neurologisia vikoja eli aivoni on erikoiset joten älkää välittäkö näistä joistaki "oudoista " avauksistani, ettehän , etenki ku nyt tiiätte mist on kysymys =)

hyvää uuttavuotta!"

7

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oma suosikkini on debyyttilevyn Nimeni on Dingo kansikuva. Se on otettu jossain vanhassa teollisuushallissa. Jotenkin siinä on mahtava tunnelma, ja koko bändi seisoo siinä pienen välimatkan päässä toisistaan.

      Ja se taustan värimaailma...huikea taideteos.

      Kerjäläisten valtakunnan kannet on kuvattu Marokossa. Sekin on hieno. Vaatii kyllä sen alkuperäisen LP-levyn, että pääsee oikeuksiinsa kuten Nimeni on Dingon kansikuvakin. Ei noi CD-versioissa saatika kaseteissa näytä yhtä upeilta kuvilta.

      Myöhempien levyjen kansikuvat on vähän kehnompia. Se Pyhän klaanin "mystinen" kansikuva on kyllä omalla tavallaan hieno. Sitten näiden comeback-levyjen kannet eivät niinkään.

      Ylivoimaisesti huonoin kansikuva on Purppuraa-levyssä. Neumann ja Eve kävivät käsittääkseni ulkomailla asti ottamassa kuvia levyä varten. Niitä hyödynnettiin Musta leski- ja Purppuraa-sinkkujen kansissa, ja levyn sisäkansissa. Mutta sitten itse kansikuvaksi otetaan joku halpa studiossa mustaa taustaa vasten otettu kuva. Hei haloja.

      • Anonyymi

        ai niin joo se pyhän klaanin "mystinen" kansikuva on hiton magee jee! Mä innostuin nyt ihan "simona". Joo pitää mennä katsoon tonne omaan huoneeseen heti nyt sitä pyhän klaanin kansikuvaa ja ihailla.

        Kiitos viestistäsi. Näitä viestejä vuan kaipaan enempi kun ei porukka aina mun postauksiini vastaa, mut ehkä se kertoo vaan siitä että ihan sattumanvaraisesti ihmiset vastaa tai jättää vastaamatta tai sitten mun kirjoitustapa on liian pitkän puuduttava tai oudohko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai niin joo se pyhän klaanin "mystinen" kansikuva on hiton magee jee! Mä innostuin nyt ihan "simona". Joo pitää mennä katsoon tonne omaan huoneeseen heti nyt sitä pyhän klaanin kansikuvaa ja ihailla.

        Kiitos viestistäsi. Näitä viestejä vuan kaipaan enempi kun ei porukka aina mun postauksiini vastaa, mut ehkä se kertoo vaan siitä että ihan sattumanvaraisesti ihmiset vastaa tai jättää vastaamatta tai sitten mun kirjoitustapa on liian pitkän puuduttava tai oudohko.

        Joo ja nykyaikana nuo kaikki kansikuvat löytyy netistäkin.

        Usein sanotaan, että cd-levyjen yleistyminen 90-luvulla tuhosi levyjen kansitaiteen. Tavallaan totta, koska CD-levy on niin pieni, niin hienokaan kansi ei pääse oikeuksiinsa kuten isolla vinyylilevyllä.

        Ja sitten kun vinyylejä ei enää julkaistu, CD-levyjen kansiin ei yleisellä tasolla jaksettu panostaa samalla tavalla.

        Nyt suoratoistoajasta puhumattakaan kun fyysisiä levyjä ei tehdä ja jengi haluaa kuunnella yksittäisiä biisejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai niin joo se pyhän klaanin "mystinen" kansikuva on hiton magee jee! Mä innostuin nyt ihan "simona". Joo pitää mennä katsoon tonne omaan huoneeseen heti nyt sitä pyhän klaanin kansikuvaa ja ihailla.

        Kiitos viestistäsi. Näitä viestejä vuan kaipaan enempi kun ei porukka aina mun postauksiini vastaa, mut ehkä se kertoo vaan siitä että ihan sattumanvaraisesti ihmiset vastaa tai jättää vastaamatta tai sitten mun kirjoitustapa on liian pitkän puuduttava tai oudohko.

        Ja itse luen näitä viestejä päivittäin ja tunnistan kirjoitustyylisi. Aina ei ehdi/jaksa vastata mitään syvällisempää. Bändiä pitkään fanittaneena silti kiva huomata, että täälläkin alkanut keskustelu taas elpyä. Välillä ollut hiljaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ai niin joo se pyhän klaanin "mystinen" kansikuva on hiton magee jee! Mä innostuin nyt ihan "simona". Joo pitää mennä katsoon tonne omaan huoneeseen heti nyt sitä pyhän klaanin kansikuvaa ja ihailla.

        Kiitos viestistäsi. Näitä viestejä vuan kaipaan enempi kun ei porukka aina mun postauksiini vastaa, mut ehkä se kertoo vaan siitä että ihan sattumanvaraisesti ihmiset vastaa tai jättää vastaamatta tai sitten mun kirjoitustapa on liian pitkän puuduttava tai oudohko.

        Kaikkeen ei jaksa vastailla, ja joskus voi olla vain niinkin, ettei ole erityistä lisättävää.

        Debyytin kansi on kyllä tyylikäs. Ei muissakaan kasareissa vikaa.

        Kerjäläisten valtakunnassahan oli erilaiset kannet lp:ssä ja kasetissa.


    • Anonyymi

      Humisevan harjun paluun kansikuva on komea. Brittein saarilla otettuja kuvia on myös sisäkansissa. Levyn julkaisun alla Eve lähti taas bändistä, mutta käytti yhtä samassa miljöössä otettua promokuvaa solokeikkamainoksessaan, eli oli levyn teossa mukana ihan viime metreille asti kuvaussessiota myöten.

      • Anonyymi

        Tokkopa vain. Eve oli mukana vain scorpioninainen sinkulla soittamassa.

        En usko että Eve oli mukana ollenkaan Englannissa kuvaus reissulla.

        Kylläpähän Englannin reissulla oli ainoastaan Nipa ja Ilpo Musto, tuo legendaatrnen valokuvaaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3095
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2462
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2257
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1837
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1267
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1094
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe