Miksi ihmiset lihovat??

Anonyymi-ap

Vastaus tähän on yksinkertainen: liikaa vääränlaista ruokaa ja liian vähän liikuntaa.

Pienellä osalla lihomiseen vaikuttavat ehkä perintötekijät ja sairaudet, mutta nykyisin yleistyvä ylipaino on kyllä ihan täysin seurausta ihmisten omista valinnoista.

Selityksiä löytyy: masennusta. "Ei ehdi". "Ei ole varaa". Kaikki ne ovat vain selitystä. Esimerkiksi yksin elävä ihminen saa tehtyä peruskeitot erittäin halvalla. Energiajuomia ei ole pakko juoda. Ruuan kanssa voi juoda vettä tai maitoa. Limsaa ei ole järkeä vetää joka aterialla.

Totuus on se, että ihmiset ovat jumissa puhelimissaan. Ne kaikki tunnit niiden kimpussa voisi käyttää muuhun. Sen sanoo kyllä ihan järkikin. Eniten hämmästyttävät ihmiset, jotka lihottavat lapsensa! Se väki pitäisi laittaa julkisesti jalkapuuhun.

Totuuden Torvi

64

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rasvasolujen lukumäärä määräytyy sikiö- ja varhaislapsuuden vaiheissa.
      Sen jälkeen vain niiden kokoon voi vaikuttaa.
      Synnyin itse valekuolleena. Napanuora kaulan ympärillä sinisenä,yli 4-kiloisena pallerona, 1943.
      Kaksivuotisena otetussa valokuvassa olen järkyttävä pallero. Muinainen Michelin ukko on samaa mallia.
      Minulla on eräs 4,5:n viikon kokemus jolloin ikäni ja kokoni puolesta täysin vertailukelpoisen miehen kanssa söimme samat sapuskat, ryyppäsimme yhtä paljon samoja aineksia ja liikuimme jalan samat matkat. Kaverin paino putosi muutaman kilon. Minulla nousi 4 kiloa. Kaveri ei ollut mikään varsinainen läpipaskuri vaan seuraavien 20:n vuoden aikana hänkin onnistui hankkimaan hyvinkin havaittavan mahan.
      Useiden säätely-yritysten jälkeen rusautin kerran 6:ssa viikossa painoni 96kg -> 80kg ja sen jälkeen elin ennakkosuunnitelman mukaan.
      Nyt painoni on hieman alle 80kg mutta kehon koostumus on muuttunut epäedulliseen suuntaan verrattuna lähivuosikymmeniin.

      • Anonyymi

        Sitten sitä kehoa vain pitää käyttää. Se on katsos sen kehon tarkoitus. Liiku. Mene salille. Älä pelkästään istu ja murehdit sitä, millainen kehosi on.

        Totuuden Torvi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten sitä kehoa vain pitää käyttää. Se on katsos sen kehon tarkoitus. Liiku. Mene salille. Älä pelkästään istu ja murehdit sitä, millainen kehosi on.

        Totuuden Torvi

        Huomasitko syntymävuoden? 1943. Pelkkä salille meneminen ei todista mitään eikä auta mihinkään.
        Oleellista on se mitä siellä tekee.
        Hauraan vanhuksen meneminen.
        Ma ja to koukistajat.
        Ti ja pe ojentajat.
        Ke ja su jalat.
        Tehoja ja sarjoja vaihdellen. Kapeista pyramideista nuorison 10:n sarjoihin.
        Vatsaa vaihtelevasti muutaman kerran viikossa.
        Protskutarpeekseni lasken 2g/ RASVATON painokilo.

        Murehdin lihas- ja voimakatoa.
        Viime vuosina on lihasta hävinnyt noin 1kg/vuosi.
        75v ikäisenä vedin maasta 200kg. Nyt en takaa 150kg:a enempää.
        Ainoa lohtu on se kun ukko kevenee niin leukailut pysyy entisessä tasossa. Koivet suorana kulmariipunnassa vedot kulkevat yhtä kevyesti kuin vuosia sitten.

        Katsos kun tässä salilla "käymisessä" on myös terveydellinen merkitys varsinkin hauraalle vanhukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasitko syntymävuoden? 1943. Pelkkä salille meneminen ei todista mitään eikä auta mihinkään.
        Oleellista on se mitä siellä tekee.
        Hauraan vanhuksen meneminen.
        Ma ja to koukistajat.
        Ti ja pe ojentajat.
        Ke ja su jalat.
        Tehoja ja sarjoja vaihdellen. Kapeista pyramideista nuorison 10:n sarjoihin.
        Vatsaa vaihtelevasti muutaman kerran viikossa.
        Protskutarpeekseni lasken 2g/ RASVATON painokilo.

        Murehdin lihas- ja voimakatoa.
        Viime vuosina on lihasta hävinnyt noin 1kg/vuosi.
        75v ikäisenä vedin maasta 200kg. Nyt en takaa 150kg:a enempää.
        Ainoa lohtu on se kun ukko kevenee niin leukailut pysyy entisessä tasossa. Koivet suorana kulmariipunnassa vedot kulkevat yhtä kevyesti kuin vuosia sitten.

        Katsos kun tässä salilla "käymisessä" on myös terveydellinen merkitys varsinkin hauraalle vanhukselle.

        Vanha käppänä on kova rehentelemään. No, kukin tavallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha käppänä on kova rehentelemään. No, kukin tavallaan.

        Tosiasian toteaminen ei ole rehentelyä!
        Vastasin haasteesi salille "menemisestä".
        Välillisesti myös istumiseen ja murehtimiseen.
        Kumma sinänsä, että nuoret treenikaverini onnistuvat asennoitumaan vanhaan käppänään ilman ikäsyrjinnän vivahdettakaan.
        Nostolavalla ei ole tungosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasian toteaminen ei ole rehentelyä!
        Vastasin haasteesi salille "menemisestä".
        Välillisesti myös istumiseen ja murehtimiseen.
        Kumma sinänsä, että nuoret treenikaverini onnistuvat asennoitumaan vanhaan käppänään ilman ikäsyrjinnän vivahdettakaan.
        Nostolavalla ei ole tungosta!

        "75v ikäisenä vedin maasta 200kg. Nyt en takaa 150kg:a enempää."

        Itse nostin nuorempana reilut 300 kiloa, nyt 280 kiloakin tekee tiukkaa. Aika ja painovoima tekevät tehtävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha käppänä on kova rehentelemään. No, kukin tavallaan.

        Et osaa oikein käyttäytyä, koska omat vanhempasi eivät olleet kunnioittamisen arvoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et osaa oikein käyttäytyä, koska omat vanhempasi eivät olleet kunnioittamisen arvoisia.

        Tapasin kerran sinun äitisi, maailman vanhimman ammatin harjoittajan. Siitä kunnioitusta, vaikka kalliiksi tulikin.

        Isääsi et edes tavannut koskaan itse, äitisikin tapasi hänet vain kerran. Kyseessä oli pakkotila, joka on nykyisin rangaistavaa.

        Kunnioitatko itse noita henkilöitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapasin kerran sinun äitisi, maailman vanhimman ammatin harjoittajan. Siitä kunnioitusta, vaikka kalliiksi tulikin.

        Isääsi et edes tavannut koskaan itse, äitisikin tapasi hänet vain kerran. Kyseessä oli pakkotila, joka on nykyisin rangaistavaa.

        Kunnioitatko itse noita henkilöitä?

        Et ole aikuinen mies vaan murrosikäinen tyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole aikuinen mies vaan murrosikäinen tyttö.

        Sinut tunnetaan foorumin aparana joka jattaa pissamerkit kaikkialle ja joka paiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole aikuinen mies vaan murrosikäinen tyttö.

        Sinun piti jättää pissamerkkisi, kuten aina.

        Isääsi et tunne, äitisi oli todella vanhan ammatin harjoittaja. Edesmennyt jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut tunnetaan foorumin aparana joka jattaa pissamerkit kaikkialle ja joka paiva.

        Sinun pitäisi löytää poikaystävä, joka silittelisi hiuksiasi ja kuiskutteli korvaasi helliä sanoja. Arvioni mukaan myöskään runsaat sulosi eivät ole saaneet ansaitsemaansa huomiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäisi löytää poikaystävä, joka silittelisi hiuksiasi ja kuiskutteli korvaasi helliä sanoja. Arvioni mukaan myöskään runsaat sulosi eivät ole saaneet ansaitsemaansa huomiota.

        Arvioni mukaan sulla pyörii rattaat tyhjää. Miksi et hankkisi itsellesi työtä jostakin sosiaalitoimistosta? Taidat tosin jo olla täysin liian iäkäs, vanhuksen tasolla. Menisit edes vapaaehtoistyöhön lihavien keskuuteen tai ruokajonoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvioni mukaan sulla pyörii rattaat tyhjää. Miksi et hankkisi itsellesi työtä jostakin sosiaalitoimistosta? Taidat tosin jo olla täysin liian iäkäs, vanhuksen tasolla. Menisit edes vapaaehtoistyöhön lihavien keskuuteen tai ruokajonoon.

        Halveksitko vanhuutta? Sinä et vaikuta tasapainoiselta ihmiseltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten sitä kehoa vain pitää käyttää. Se on katsos sen kehon tarkoitus. Liiku. Mene salille. Älä pelkästään istu ja murehdit sitä, millainen kehosi on.

        Totuuden Torvi

        Luuleeko Totuuden Torvi, että sali on ainoa paikka, jossa voi liikkua ja laihtua?? Totuuden Torvi on harvinaisen tyhmä eli aivot ei ole saanut riittävästi ravintoa. Paas poika syören kunnon ruokaa, jos yläpäässä alkaisi säteillä. Alapääsikin on varmaan toimintakyvytön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuleeko Totuuden Torvi, että sali on ainoa paikka, jossa voi liikkua ja laihtua?? Totuuden Torvi on harvinaisen tyhmä eli aivot ei ole saanut riittävästi ravintoa. Paas poika syören kunnon ruokaa, jos yläpäässä alkaisi säteillä. Alapääsikin on varmaan toimintakyvytön

        Mitä mieltä riitapukarit olette Anna Saivosalmen kotitreeniohjelmasta?

        https://yle.fi/a/74-20069414


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halveksitko vanhuutta? Sinä et vaikuta tasapainoiselta ihmiseltä.

        Sä et ole aikuinen mies vaan murrosikäinen tyttö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä et ole aikuinen mies vaan murrosikäinen tyttö.

        Niin olet sinäkin. Miksi riitelemme? Voisimme pussata toisiamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin olet sinäkin. Miksi riitelemme? Voisimme pussata toisiamme.

        Olen hetero, en pidä sinusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hetero, en pidä sinusta.

        Pidätkö edes itsestäsi? Tähän asti olet inhonnut omia vanhempiasi, vanhuksia ja homoseksuaaleja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidätkö edes itsestäsi? Tähän asti olet inhonnut omia vanhempiasi, vanhuksia ja homoseksuaaleja.

        Miksi sotket tarkoituksella kirjoittajat toisiinsa?

        Kaikki tunnistavat sinut, kerrostalokyttääjän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidätkö edes itsestäsi? Tähän asti olet inhonnut omia vanhempiasi, vanhuksia ja homoseksuaaleja.

        Olet siis homoseksuaali. Okey, se selittääkin monta asiaa käytöksessäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun piti jättää pissamerkkisi, kuten aina.

        Isääsi et tunne, äitisi oli todella vanhan ammatin harjoittaja. Edesmennyt jo.

        Kertoi olevansa homoseksuaalinen joka ei pidä nuorista tytöistä.

        Vanhemmat olivat mitä olivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidätkö edes itsestäsi? Tähän asti olet inhonnut omia vanhempiasi, vanhuksia ja homoseksuaaleja.

        Missä noin kerrottiin?

        Pitäisikö sinun muuttaa johonkin suureen kaupunkiin, jossa taipumuksesi huomioidaan paremmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoi olevansa homoseksuaalinen joka ei pidä nuorista tytöistä.

        Vanhemmat olivat mitä olivat.

        Voisi olla puutetta neidoissa. Se on rypsiöljy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mieltä riitapukarit olette Anna Saivosalmen kotitreeniohjelmasta?

        https://yle.fi/a/74-20069414

        Annukan voimisteluohjelma toimii You Tubessa nopeana kuin Tabata ja
        hitaasti kehoa muovaten. Kun palelee, niin siitä vaan Annukan seuraksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä noin kerrottiin?

        Pitäisikö sinun muuttaa johonkin suureen kaupunkiin, jossa taipumuksesi huomioidaan paremmin?

        Se on kerrottu rivien välissä! Etkö osaa lukea, älykääpiö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kerrottu rivien välissä! Etkö osaa lukea, älykääpiö!

        Tuo oli se kerrostalokyttääjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi olla puutetta neidoissa. Se on rypsiöljy.

        Mitäpä jos laitat poslíínípílluusí neitsytoliiviöljyä? Voisi sopia sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäpä jos laitat poslíínípílluusí neitsytoliiviöljyä? Voisi sopia sinulle.

        Hyvin sanottu. Pilailija on jälleen verbaaliakrobatiassaan ylivoimainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu. Pilailija on jälleen verbaaliakrobatiassaan ylivoimainen.

        Ei tuo ollut aito pilailija, vaan aito kyttääjä. Siis se joka kehuu itseään ja vartioi muiden toimintaa. Jos äly olisi riittänyt, hänestä olisi voinut tulla poliisi. Nyt hän on vain katkera ja iäkäs, elämän ohi ajama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu. Pilailija on jälleen verbaaliakrobatiassaan ylivoimainen.

        Hankkisit fiksummat esikuvat itsellesi.

        Aito pilailija on matkimisen arvoinen, tuo on kyttäävä vartija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo ollut aito pilailija, vaan aito kyttääjä. Siis se joka kehuu itseään ja vartioi muiden toimintaa. Jos äly olisi riittänyt, hänestä olisi voinut tulla poliisi. Nyt hän on vain katkera ja iäkäs, elämän ohi ajama.

        Hyvin sanottu, hyvin nähty.


    • Anonyymi

      Olin ennen kouluikää hyvin pullea. Koulussa kiusattiin, pidättäytyminen ruokailusta pudotti painon , mutta kiusaaminen jatkui. Terveystarkastuksessa sain huomautuksen että pitää syödä enemmän joka johti jälleen nimittelyyn ” luuviulu” .
      Totuus on että mikään tässä elämässä ei ole niin helppoa ja yksinkertaista kuin jonkun asian tekemättä jättäminen , niin myös ravinnon ahtaaminen sisuksiin.
      Ylen syönti on vain teko syy itsesääliin , ” kyllä minä olen ansainnut nuo maukkaat ateriat.” Olen toistamiseen ollut ylipainoinen reilusti ja vain siksi että siirryin kasvisrasvoihin ja öljyihin. Tunsin itseni sairaaksi, nälkäiseksi olo oli etoava , väsytti
      Ja laiskotteluun ja täysin haluton mihinkään. 25% ylipaino oli syynä .
      Päätin että aloitan paastoamaan ,mikä oli pirun vaikeaa kun oli kaiken aikaa nälkä.
      Nälkä katosi kun aloin juoksemaan , juoksin niin pitkään että oksensin.
      Oksentamisen jälkeen jatkoin kunnes oksensin uudelleen . Nälän tunnetta ei olut 4 päivään , en halunnut nähdäkään ruokaa. Siis kaikki öljy ja kevyt rasva oli minun kudoksissani varastoituneena. Sen koommin en ole öljyihin ja kevytleviteisiin koskenut
      Ja nälkä tulee vasta syödessä , ei mitään ongelmaa ole olla 4-5 päivää syömättä .
      Mitä raskaampaa työtä teen sitä vähemmän syön. Vapaalla syön vain vauvan annoksia.
      Ainoa oikea vastaus ylipainoon on ” syöt liikaa vääränlaista ruokaa jossa on liian vähän suolaa. ” suolaa tarvitaan ravinnon kuljettamiseen ..” suolaton ruoka tekee vain nälkäiseksi. En ole huomannut suolan vaikuttavan verenpaineeseeni. .
      Jokainen on sitä mitä haluaa olla. Minä halusin olla reipas ja terve.

      • Anonyymi

        Sulla on paljon hyviä pointteja! Olin "tukihenkilönä" laihdutuksessa itseäni 10v. nuoremmalle 22v. serkkutytölle.
        Muistan, että näistä teollisista kasviöljyistä ja niiden haitoista puhuttiin jo 10v. sitten. En tiedä, mikä vaisto minulla tuolloin oli, mutta otin sen vakavissani. Ne ovat suurimpia syitä kehon hiljaiseen tulehdukseen ja metaboliseen syndroomaan.
        Kannustin serkkuani käyttämään oliiviöljyä, voita ja avokado öljyä ja jättämään pika- ja einesruuat kokonaan pois.
        Koko homma lähti itseasiassa koronasta, eli hän muutti luokseni korona-ajaksi.
        Hän halusi laihduttaa. Osa syy oli että korona on vakavampi lihaville ja muutenkin.
        Sellaisia "ajattelun vinoumia" tai suoranaisia tekosyitä hänen ajattelussaan havaitsin, mitkä on ehkä tyypillisiä addikteille. Hän esim. vertasi omaa tilaansa alkoholistiin ja sanoi, että alkoholisti voi lopettaa juomisen mutta ihminen tarvitsee ruokaa ja syömistä ei voi lopettaa loppuelämäkseen, joten hänen ongelmansa on vaikeampi ja mahdoton ratkaista???
        Olen kuullut tämän selityksen muualtakin joskus aikaisemmin. Eli ruoka-addiktin lempiselitys.
        Kyllähän alkoholisti voi juoda ja hänen pitääkin juoda esim. teetä, kahvia, vettä, piimää jne. On valtavasti alkoholittomia juomia. Samaten ruoka-addiktille on valtavasti terveellisiä vaihtoehtoja pikaruokamätön sijaan. Hänen pitää nähdä roskaruoka "alkoholina" ja vaihtaa ne kasviksiin, muniin, kanaan ym.
        Toinen oli, että hän ei osannut laittaa ruokaa. Hän joutui opettelemaan ruuanlaiton ihan alkutekijöistä mutta hän onneksi innostui siitä.
        Ystäväni laihtui pari vaatekokoa korona-aikana ja on hyvin tyytyväinen ja ylpeä itsestään ja jatkaa kohti parempia tuloksia. Ikävä kyllä hänen ystäväpiirinsä koostuu suurelta osin lihavista nuorista naisista, jotka ovat katkeria hänelle ja yrittävät houkutella häntä vanhoihin epäterveellisiin elämäntapoihin. Onneksi hän on löytänyt uusia ystäviä, joiden kanssa liikkua ja jotka kannustaa häntä uusissa elämäntavoissa ja myös poikaystävän! joka arvostaa häntä ja hänen tavoitteitaan.
        Tuota olen miettinyt, että se jäätävä suhtautuminen hänen ystäväpiirinsä taholta oli outoa. Se oli todella vihamielistä ja halveksivaa, kuin hän olisi "pettänyt" ystäväpiirinsä. Eli hänen ystävänsä hyväksyivät vain sellaiset jotka olivat valmiita kärsimään lihavuudesta yhdessä "uppoavassa laivassa" ja tukemaan toistensa addiktiota. Jos vapaudut tästä laihduttamalla, et ole enää ystävä vaan petturi ja vihollinen.
        Sitten nämä lihavat saavat "tsemppiä" näistä "läski-influenssereistä" eli superlihavista sometytöistä, jotka elävät "unelmiensa elämää". Matkustelevat, herkuttelevat ja shoppailevat. Silmiinpistävää on, että suosituimmat influensserit on juuri näitä groteskeja superlihavia, jotka ei pysty lausetta sanomaan, ilman läähätystä ja puhinaa. Eli lihaville ei kelpaa itseään pienempi "someläskivakuttaja" vaan he haluavat nähdä itseään lihavampia ihmisiä koska ehkä hekin haluavat salaa tuntea mielihyvää, että en vielä ole noin lihava?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on paljon hyviä pointteja! Olin "tukihenkilönä" laihdutuksessa itseäni 10v. nuoremmalle 22v. serkkutytölle.
        Muistan, että näistä teollisista kasviöljyistä ja niiden haitoista puhuttiin jo 10v. sitten. En tiedä, mikä vaisto minulla tuolloin oli, mutta otin sen vakavissani. Ne ovat suurimpia syitä kehon hiljaiseen tulehdukseen ja metaboliseen syndroomaan.
        Kannustin serkkuani käyttämään oliiviöljyä, voita ja avokado öljyä ja jättämään pika- ja einesruuat kokonaan pois.
        Koko homma lähti itseasiassa koronasta, eli hän muutti luokseni korona-ajaksi.
        Hän halusi laihduttaa. Osa syy oli että korona on vakavampi lihaville ja muutenkin.
        Sellaisia "ajattelun vinoumia" tai suoranaisia tekosyitä hänen ajattelussaan havaitsin, mitkä on ehkä tyypillisiä addikteille. Hän esim. vertasi omaa tilaansa alkoholistiin ja sanoi, että alkoholisti voi lopettaa juomisen mutta ihminen tarvitsee ruokaa ja syömistä ei voi lopettaa loppuelämäkseen, joten hänen ongelmansa on vaikeampi ja mahdoton ratkaista???
        Olen kuullut tämän selityksen muualtakin joskus aikaisemmin. Eli ruoka-addiktin lempiselitys.
        Kyllähän alkoholisti voi juoda ja hänen pitääkin juoda esim. teetä, kahvia, vettä, piimää jne. On valtavasti alkoholittomia juomia. Samaten ruoka-addiktille on valtavasti terveellisiä vaihtoehtoja pikaruokamätön sijaan. Hänen pitää nähdä roskaruoka "alkoholina" ja vaihtaa ne kasviksiin, muniin, kanaan ym.
        Toinen oli, että hän ei osannut laittaa ruokaa. Hän joutui opettelemaan ruuanlaiton ihan alkutekijöistä mutta hän onneksi innostui siitä.
        Ystäväni laihtui pari vaatekokoa korona-aikana ja on hyvin tyytyväinen ja ylpeä itsestään ja jatkaa kohti parempia tuloksia. Ikävä kyllä hänen ystäväpiirinsä koostuu suurelta osin lihavista nuorista naisista, jotka ovat katkeria hänelle ja yrittävät houkutella häntä vanhoihin epäterveellisiin elämäntapoihin. Onneksi hän on löytänyt uusia ystäviä, joiden kanssa liikkua ja jotka kannustaa häntä uusissa elämäntavoissa ja myös poikaystävän! joka arvostaa häntä ja hänen tavoitteitaan.
        Tuota olen miettinyt, että se jäätävä suhtautuminen hänen ystäväpiirinsä taholta oli outoa. Se oli todella vihamielistä ja halveksivaa, kuin hän olisi "pettänyt" ystäväpiirinsä. Eli hänen ystävänsä hyväksyivät vain sellaiset jotka olivat valmiita kärsimään lihavuudesta yhdessä "uppoavassa laivassa" ja tukemaan toistensa addiktiota. Jos vapaudut tästä laihduttamalla, et ole enää ystävä vaan petturi ja vihollinen.
        Sitten nämä lihavat saavat "tsemppiä" näistä "läski-influenssereistä" eli superlihavista sometytöistä, jotka elävät "unelmiensa elämää". Matkustelevat, herkuttelevat ja shoppailevat. Silmiinpistävää on, että suosituimmat influensserit on juuri näitä groteskeja superlihavia, jotka ei pysty lausetta sanomaan, ilman läähätystä ja puhinaa. Eli lihaville ei kelpaa itseään pienempi "someläskivakuttaja" vaan he haluavat nähdä itseään lihavampia ihmisiä koska ehkä hekin haluavat salaa tuntea mielihyvää, että en vielä ole noin lihava?

        Käytän runsaasti maltillisesti kuumennettua Neito-rypsiöljyä, eikä se ainakaan minulla labratestien mukaan aiheuta tulehdusta.

        Laatikainen on kirjoittanut tulehduksesta kirjankin, mutta tässä linkki yhteen blogiartikkeliin https://www.pronutritionist.net/2013/05/anti-inflammatorinen-eli-tulehdusta-vahentava-ruokavalio/

        "Tyydyttyneen rasvan vaikutukset matala-asteiden tulehduksen kannalta lienevät haitallisia. Tyydyttynyt rasva kermana suurina annoksina aiheuttaa selvän aterianjälkeisen tulehdusvasteen, joka ilmenee mm. CRP:n ja LPS:n nousuna. Vertailun vuoksi, puhdas hiilihydraatti aiheuttaa vain CRP:n nousun, ei LPS:n nousua veressä (L). Voi on lisännyt joissakin tutkimuksissa tulehdusta ja joissakin se on ollut neutraali. Tyydyttyneen rasvan aiheuttama pro-inflammatorinen tulehdusvaste selittynee seuraavilla tekijöillä:"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on paljon hyviä pointteja! Olin "tukihenkilönä" laihdutuksessa itseäni 10v. nuoremmalle 22v. serkkutytölle.
        Muistan, että näistä teollisista kasviöljyistä ja niiden haitoista puhuttiin jo 10v. sitten. En tiedä, mikä vaisto minulla tuolloin oli, mutta otin sen vakavissani. Ne ovat suurimpia syitä kehon hiljaiseen tulehdukseen ja metaboliseen syndroomaan.
        Kannustin serkkuani käyttämään oliiviöljyä, voita ja avokado öljyä ja jättämään pika- ja einesruuat kokonaan pois.
        Koko homma lähti itseasiassa koronasta, eli hän muutti luokseni korona-ajaksi.
        Hän halusi laihduttaa. Osa syy oli että korona on vakavampi lihaville ja muutenkin.
        Sellaisia "ajattelun vinoumia" tai suoranaisia tekosyitä hänen ajattelussaan havaitsin, mitkä on ehkä tyypillisiä addikteille. Hän esim. vertasi omaa tilaansa alkoholistiin ja sanoi, että alkoholisti voi lopettaa juomisen mutta ihminen tarvitsee ruokaa ja syömistä ei voi lopettaa loppuelämäkseen, joten hänen ongelmansa on vaikeampi ja mahdoton ratkaista???
        Olen kuullut tämän selityksen muualtakin joskus aikaisemmin. Eli ruoka-addiktin lempiselitys.
        Kyllähän alkoholisti voi juoda ja hänen pitääkin juoda esim. teetä, kahvia, vettä, piimää jne. On valtavasti alkoholittomia juomia. Samaten ruoka-addiktille on valtavasti terveellisiä vaihtoehtoja pikaruokamätön sijaan. Hänen pitää nähdä roskaruoka "alkoholina" ja vaihtaa ne kasviksiin, muniin, kanaan ym.
        Toinen oli, että hän ei osannut laittaa ruokaa. Hän joutui opettelemaan ruuanlaiton ihan alkutekijöistä mutta hän onneksi innostui siitä.
        Ystäväni laihtui pari vaatekokoa korona-aikana ja on hyvin tyytyväinen ja ylpeä itsestään ja jatkaa kohti parempia tuloksia. Ikävä kyllä hänen ystäväpiirinsä koostuu suurelta osin lihavista nuorista naisista, jotka ovat katkeria hänelle ja yrittävät houkutella häntä vanhoihin epäterveellisiin elämäntapoihin. Onneksi hän on löytänyt uusia ystäviä, joiden kanssa liikkua ja jotka kannustaa häntä uusissa elämäntavoissa ja myös poikaystävän! joka arvostaa häntä ja hänen tavoitteitaan.
        Tuota olen miettinyt, että se jäätävä suhtautuminen hänen ystäväpiirinsä taholta oli outoa. Se oli todella vihamielistä ja halveksivaa, kuin hän olisi "pettänyt" ystäväpiirinsä. Eli hänen ystävänsä hyväksyivät vain sellaiset jotka olivat valmiita kärsimään lihavuudesta yhdessä "uppoavassa laivassa" ja tukemaan toistensa addiktiota. Jos vapaudut tästä laihduttamalla, et ole enää ystävä vaan petturi ja vihollinen.
        Sitten nämä lihavat saavat "tsemppiä" näistä "läski-influenssereistä" eli superlihavista sometytöistä, jotka elävät "unelmiensa elämää". Matkustelevat, herkuttelevat ja shoppailevat. Silmiinpistävää on, että suosituimmat influensserit on juuri näitä groteskeja superlihavia, jotka ei pysty lausetta sanomaan, ilman läähätystä ja puhinaa. Eli lihaville ei kelpaa itseään pienempi "someläskivakuttaja" vaan he haluavat nähdä itseään lihavampia ihmisiä koska ehkä hekin haluavat salaa tuntea mielihyvää, että en vielä ole noin lihava?

        "Muistan, että näistä teollisista kasviöljyistä ja niiden haitoista puhuttiin jo 10v. sitten. En tiedä, mikä vaisto minulla tuolloin oli, mutta otin sen vakavissani. Ne ovat suurimpia syitä kehon hiljaiseen tulehdukseen ja metaboliseen syndroomaan."

        Tieteellisissä tutkimuksissa ei ole löytynyt vahvistusta väitteellesi.


    • Anonyymi

      Ihte ko lopetin yleisurheilun ja aloin popsia mielenterveyslääkkeitä ja ruokavalio alko koostua rasvaruoasta ja muista kahvipöydän herkuista niin kyllähän se oli selviä että paino lähti huimasti nouseen eli melko lyhyessä ajassa oli +30 ylipainoo tullut. Käristemakkaroita, sipsejä, karkkeja, limsaa, pullaa, munkkeja, jauhelihalasagnea joka viikonloppu tolkuton määrä isoine annoskokoineen tuli syötyä ja joka kuukausi piti ahmia pizzaa kuin mikäkin mässäilijä ja karkkia tuli ostettua 2-3 päivänä viikossa ja vaikka liikuntaa harrastin niin eihän se paino tippunut kun piti panna sitten ruokavalio remonttiin niin alko tulla tuloksia, mut mä lähdin painonpudotusjutuissa maltillisella kaavalla etenemään enkä ole koskaan oikein tykännyt nopeasta painonpudotusmenetelmästä koska se ei välttämättä sovi kaikille.

      Noh nykyään oon normipainoinen ja rasvaprosentti on alhainen. Voimaakin löytyy ja kestävyyttä sekä nopeuttakin. Hauiskäännössä rapiat 30kg vasemmalla kädellä siten että en pidä käsivartta lantiossa kiinni eli kun en pidä käsivartta lantiossa kii niin silloin pystyy saamaan paremman tuloksen. Oon kokeillut myös toisella tekniikalla jossa käsivarsi on lantiossa kii jolloin ennätykseni vasemmalla kädellä hauiskäännössä on 22kg . Noin 10 kg enemmän saan kun muutan tekniikkaa hauiskäännössä. Onko se sitten fuskaamista niin en tiedä. Ei kai se ole. Juoksin pitkästä aikaa 50 metrin testituloksen kun isä kellotti ajan ja se näytti käsiaikaa 6.40. En juossut vielä ihan 100% teholla mutta ei kaukana 100% tehosta. Kestävyyttä on niin paljon että voisin hölkätä hitaalla vauhdilla puolimaratonin. 10 kilsaa hitaalla hölkällä siten että ei tule isompaa hengästymistä.

      Kyllä siis ruokavalio on ehkä liikuntaa vieläkin isomassa roolissa. Omasta itsestäni otin nyt esimerkkiä. Varmaan johtui tuo kuvioni siitä koska olen luonnostani helpostilihoavaa sorttia. Voin kertoa kuvaavan esimerkin: kerran halusin testata tarkoituksenmukaisest miten nopeaa lihon 2 päivän aikana kun mässäilin herkkuja niin 4 kiloa tuli lisäpainoa.

      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus! Itse olen myös helpostilihovaa sorttia ja "entinen ahmatti".
        On ihmeellistä kuinka jotkut luonnostaan menettävät ruokahalunsa heti kun ovat kylläisiä. Eli vaikka olisi millainen herkkuruoka edessä niin annos jää kesken ja ruoka ei enää maistu kun keho lähettää signaaleja. Joillain taas tämä signaalijärjestelmä puuttuu ja he ahmivat itsensä ähkyyn .
        Itse sain tämän signaalijärjestelmän kuntoon pätkäpaastolla. lakkasin syömästä joka ilta klo 18.00 ja aamiaisen söin vasta klo 12.00.
        Ensimmäiset pari viikkoa oli ihan helvettiä! Join vissyä ja teetä kun nälkä vaivasi ja klo 12.00 aloin hillittömän mässäilyn ja pohdin, että olenkohan kehittämässä itselleni mässäilyhäiriöö.
        Sitten tilanne tasottui ja mässäilyhimo katosi kokonaan. Myös makeanhimo katosi.
        On totta että kuntoilu ei ole kummoinen laihdutuskonsti. kaikki lähtee ruokavaliosta. Monet käyttää kuntoilua jopa tekosyynä mässäillä "hyvällä omatunnolla". Laihdutuksessa 80% on ruokavalio ja 20% kuntoilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus! Itse olen myös helpostilihovaa sorttia ja "entinen ahmatti".
        On ihmeellistä kuinka jotkut luonnostaan menettävät ruokahalunsa heti kun ovat kylläisiä. Eli vaikka olisi millainen herkkuruoka edessä niin annos jää kesken ja ruoka ei enää maistu kun keho lähettää signaaleja. Joillain taas tämä signaalijärjestelmä puuttuu ja he ahmivat itsensä ähkyyn .
        Itse sain tämän signaalijärjestelmän kuntoon pätkäpaastolla. lakkasin syömästä joka ilta klo 18.00 ja aamiaisen söin vasta klo 12.00.
        Ensimmäiset pari viikkoa oli ihan helvettiä! Join vissyä ja teetä kun nälkä vaivasi ja klo 12.00 aloin hillittömän mässäilyn ja pohdin, että olenkohan kehittämässä itselleni mässäilyhäiriöö.
        Sitten tilanne tasottui ja mässäilyhimo katosi kokonaan. Myös makeanhimo katosi.
        On totta että kuntoilu ei ole kummoinen laihdutuskonsti. kaikki lähtee ruokavaliosta. Monet käyttää kuntoilua jopa tekosyynä mässäillä "hyvällä omatunnolla". Laihdutuksessa 80% on ruokavalio ja 20% kuntoilua.

        sallin itselleni herkkujakin mut hyvin hyvin tarkka pitää olla kun ettei kolesteroliarvot pian nouse koholle eli koko loppuikäni joudun oleen tarkka mitä syyä ja joudun kerran vuodessa käymään (tai eihän se ole pakollista) verikokeissa joissa kolesteroliarvoja tutkitaan kun lekuri sanoi että jos alkaa nousta niin määrää lääkkeet minulle ja mielelläni en monia lääkkeitä söisi kun joudun käyttämään masennuspillereitä 2 , paniikkilääkettä joka kolmas lääke ja oon käyttäny myös rauhoittavia, mut luovuin niistä ja tänään kävinkin apteekissa asioimassa eli uusin paniikkilääkereseptin, niin että on tähän tottunut, mut ei oikein isä meinaa aina ymmärtää mun ruokavaliojuttujani, kuten välttelen paistinpannulla paistamistra jossa usein lotrataan rasvalla niin usein valmistan nykyään liha&kalaruoat mikrossa tai uunissa, mut isä ei meinaa oikein aina ymmärtää kun sanoo että paljon parempaa tulee paistinpannulla rasvan kanssa.

        Voisin heittää tähän lukumääriä oikein mitä sallin ja miten paljon , esim yhden viikon tai yhden tai kahden kuukauden aikajaksolla, tai pitempi aikajakso kuten yksi vuosi;

        3-5 pizzaa yhden vuoden aikana ja noin 3-4 hampurilaista yhden vuoden aikana. Suklaata yhden vuoden aikana noin 7-9 (usein patukkoina). Jäätelöä noin 5-6 x yhden vuoden aikana(pallojäätelöinä kesäisin noin 3-4 ja sitten syksyllä 2-3 joko tuuttina tai tikkujäätelönä). Jauhelihalasagnea noin yhden kerran 2-4 kuukauden aikana. Munkkeja tosi pieninä palasina, ei ihan murusina, mut siis tosi pieninä palasina noin 1 munkki tai 2 munkkia 3-4 viikon aikajaksolla. Pullaa noin sama verta kuin munkkia. Nekin syön tosi pieninä paloina eli yhden päivän aikana se määrä on niin pieni ettei siitä turpoa kun käy vielä tekkeen pitkän 10 kilsan kävelyn nopealla tempolla. Siinä samalla kalorit palaa. Karkkia kerran viikossa ja suosia enempi karkkilaatikoita (siis sellaisia pienejä lootia&askeja siis).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus! Itse olen myös helpostilihovaa sorttia ja "entinen ahmatti".
        On ihmeellistä kuinka jotkut luonnostaan menettävät ruokahalunsa heti kun ovat kylläisiä. Eli vaikka olisi millainen herkkuruoka edessä niin annos jää kesken ja ruoka ei enää maistu kun keho lähettää signaaleja. Joillain taas tämä signaalijärjestelmä puuttuu ja he ahmivat itsensä ähkyyn .
        Itse sain tämän signaalijärjestelmän kuntoon pätkäpaastolla. lakkasin syömästä joka ilta klo 18.00 ja aamiaisen söin vasta klo 12.00.
        Ensimmäiset pari viikkoa oli ihan helvettiä! Join vissyä ja teetä kun nälkä vaivasi ja klo 12.00 aloin hillittömän mässäilyn ja pohdin, että olenkohan kehittämässä itselleni mässäilyhäiriöö.
        Sitten tilanne tasottui ja mässäilyhimo katosi kokonaan. Myös makeanhimo katosi.
        On totta että kuntoilu ei ole kummoinen laihdutuskonsti. kaikki lähtee ruokavaliosta. Monet käyttää kuntoilua jopa tekosyynä mässäillä "hyvällä omatunnolla". Laihdutuksessa 80% on ruokavalio ja 20% kuntoilua.

        yksi avain oli menestykseen siinä ettei paino nouse ennää suattaa olla kova veden juonti eli noin 2 litraa taitaa mennä vettä vuorokaudessa mulla kun luin josttain että aktiivinen veden juonti ylläpitää parem,paa aineenvaihduntaa. Lisäksi kun syö oikein ateriarytmein , nii se parantaa aineenvaihduntaa. Pienet annoskoot, noin 3-4 syöntikertaa päivässä. Jotkut sanoo että pitäs olla 5 syöntikertaa päivässä, mut se riippuu kait siitä että onko ollu päivän aikana liikuntaa ja jos ollu raskasta tosi kuluttavaa liikuntaa niin silloin annoskoot suurenee tietenki. Voi ola nimittäin kohtalokasta jos syö liian vähän suhteessa siihen miten paljon kuluttaa. Siitä voi alkaa terveysongelmat. Tosin en ole 100% varma enkä väitä nyt mitään faktaa eli en esitä nyt mitään faktaa, vaan oma olettamus vaan ja enhän mä ole asiantuntija enkä terveyslekuri vaan koulujakäymätön mies.

        Paino on pysynyt samassa noin 7 kuukauden ajan. Siinä 79-81 kg ;n välillä paino vaihtelee eli heittelee 2 kilon välein toi paino ja oon pituudeltani 175cm ja rasvaprosenttini on alhainen. Näytän tosi hoikalta etenkin kun oon luonnostani keskivartaloltani tosi kapoisa mies ja mun peppu on myös tosi pieni. Ainoa iso kohtani kehossani on leveät hartiat joista on välillä haittaa vaateostoksissa.

        Oon tyytyväinen tähän tilanteeseen mut ainoa huoli on toki se kolesterolijuttu että nyt kun en syksyllä 2023 käynytkään tutkimuksissa niin sanoin tänä aamuna isälleni että "nyt pitää tässä lähiaikoian käydä tutkimuksissa koska mitä jos kolesteroliarvot on nousseet" sillä se voi ottaa kimmokkeen nousemaan päin jopa ihan pienestäkin jutusta, kun etenkin kun mun lähisuvussa kärsitään korkeaasta kolesterolista kun äidilläni on se kolesterolinumero 6.9 ja äidin äidillä vielä korkeampi. Mulla se oli 2 vuotta sitten 6.1 mutta sain pudotettua alemmas eli jotain 4.8 ja toinen kolesteroliarvoni oli 2 vuotta sitten 4.4 josta se lekuri oli enemmän huolissaan ja sain pudotettua sen 3.4;een.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yksi avain oli menestykseen siinä ettei paino nouse ennää suattaa olla kova veden juonti eli noin 2 litraa taitaa mennä vettä vuorokaudessa mulla kun luin josttain että aktiivinen veden juonti ylläpitää parem,paa aineenvaihduntaa. Lisäksi kun syö oikein ateriarytmein , nii se parantaa aineenvaihduntaa. Pienet annoskoot, noin 3-4 syöntikertaa päivässä. Jotkut sanoo että pitäs olla 5 syöntikertaa päivässä, mut se riippuu kait siitä että onko ollu päivän aikana liikuntaa ja jos ollu raskasta tosi kuluttavaa liikuntaa niin silloin annoskoot suurenee tietenki. Voi ola nimittäin kohtalokasta jos syö liian vähän suhteessa siihen miten paljon kuluttaa. Siitä voi alkaa terveysongelmat. Tosin en ole 100% varma enkä väitä nyt mitään faktaa eli en esitä nyt mitään faktaa, vaan oma olettamus vaan ja enhän mä ole asiantuntija enkä terveyslekuri vaan koulujakäymätön mies.

        Paino on pysynyt samassa noin 7 kuukauden ajan. Siinä 79-81 kg ;n välillä paino vaihtelee eli heittelee 2 kilon välein toi paino ja oon pituudeltani 175cm ja rasvaprosenttini on alhainen. Näytän tosi hoikalta etenkin kun oon luonnostani keskivartaloltani tosi kapoisa mies ja mun peppu on myös tosi pieni. Ainoa iso kohtani kehossani on leveät hartiat joista on välillä haittaa vaateostoksissa.

        Oon tyytyväinen tähän tilanteeseen mut ainoa huoli on toki se kolesterolijuttu että nyt kun en syksyllä 2023 käynytkään tutkimuksissa niin sanoin tänä aamuna isälleni että "nyt pitää tässä lähiaikoian käydä tutkimuksissa koska mitä jos kolesteroliarvot on nousseet" sillä se voi ottaa kimmokkeen nousemaan päin jopa ihan pienestäkin jutusta, kun etenkin kun mun lähisuvussa kärsitään korkeaasta kolesterolista kun äidilläni on se kolesterolinumero 6.9 ja äidin äidillä vielä korkeampi. Mulla se oli 2 vuotta sitten 6.1 mutta sain pudotettua alemmas eli jotain 4.8 ja toinen kolesteroliarvoni oli 2 vuotta sitten 4.4 josta se lekuri oli enemmän huolissaan ja sain pudotettua sen 3.4;een.

        Minullakin on tosi kapoisat lantiot ja peppu kuin isoäidin lätty.
        Mutta ei vielä kuin isukin crepet.
        Hartioitakin on niin paljon, että isä sanoi minun sopivan rakennustyömaalle kantamaan lautoja olkapäilläni.
        Kumpikaan ei ole hyväksi naispuoliselle, mutta naimaikäni on ohi, joten kukaan ei kärsi.
        Minä tosin kärsin, ellei ole pehmeää tyynyä istuessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on tosi kapoisat lantiot ja peppu kuin isoäidin lätty.
        Mutta ei vielä kuin isukin crepet.
        Hartioitakin on niin paljon, että isä sanoi minun sopivan rakennustyömaalle kantamaan lautoja olkapäilläni.
        Kumpikaan ei ole hyväksi naispuoliselle, mutta naimaikäni on ohi, joten kukaan ei kärsi.
        Minä tosin kärsin, ellei ole pehmeää tyynyä istuessa!

        minä olen siis mies sukupuoleltani eli siis oon kommentoija jolle vastasit =)
        mulla on urheilutaustaa sis ja jonka jäläkheen kun lopetin sen, niin lihoin 35 kiloa mut sain pudotettua melkein samaan painoni kuin mitä se ol kun kilpaurheilin. Siis kilptasolla yleisurheilin ja olin mm 22 vuotiaiden sarjassa yhtenä vuonna SM-tason urheilija.

        taipumusta ollut ylensyöntiin, persoiluun, ku pohjimilltani oon tosi perso ruoalle ja herkuille ja taipumusta lihota herkästi. Piti sitten muuttaa syömiskuvioita. Mukaan tuli veden juonti = 2 litraa juon vettä vuorokaudessa. Pienet ateriakoot mut ateriakoot suurenee sitä mukaa miten paljon kulutan jos liikuntaa eli mitä raskaampaa liikuntaa niin sitä enemmän appaan safkaa naamarii.

        välillä huomaa sen kehossani jos on jääny syönti vähälle nin iskee kova nälkä mut toisilla ihmisillä joilla oon kuullu heidän tarinoita kun ne on samalla tavalla syöneet nin heille ei ole iskenyt nälkä mikä kertoo ehkä siitä että ihmisten kehot on erilaisia eli minulle iskee herkästi nälkä kun toisella ihmisellä ei iske nälkä ja kun iskee nälkä niin on pakko mennä syömään koska jos jättäisin syömättä niin tulisi heikko olotila ja mul on kokemusa siitä jos oon päästäny oloni heikoksi niin se on semmosta riutumista, ja alkaa vapisemaan jopa, kuten kerran alkoi oikean käden peukalo vapinaliikettä tehdä, että sen jälkeen mä totesin "näin ei saa jatkua enää vaan nyt pitää ottaa itteä niskasta kii". Löysin lopulta tasapainon syömiseeni.

        mulkla kun puhkes paniikkihäiriö vuonna 2018 syömisongelnmien, tolkuttoman kovan saunomisen ja hermoperäistenb sairauksieni(mielenterveysongelmat) ja liian raskaan liikunnan seurauksesta. Siinä ois voinbu käyvä uhuonomminki noh pitihän mun kerran soittaa ambulanssikin kotiin ja ramppasin terveyskeskusken väliä usein. Alkoi myös tulla puutumisia eli naamassa alko tuntua puutumista, samoin käsissä. Pelkäsin tietenki halvaantumisvaaraa. Silloinkin piti menhä lääkärin pakeille.

        on pitäny oppia asioista noisrta ja ola paljon armollisempi itselleen. Hyviä tuloksia saa maltillisemmallakin syömis-kaavalla. Nyt 7 kuukautta pAino pysynyt samassa ja rasvaprosentti on alhainen.


    • Anonyymi

      Varusmiesten kuntotestit kestävyys testeissä todennuttu taas kerran nuorten olevan heikossa jamassa ja ylipainoa varsinkin miehillä . Painoindeksin ollen 30 tai yli eli lihavuus ongelmia runsaasti. Pahasti pielessä uokailutottumukset ja varsinkin jatkuva makeiden juomien kittaaminen, Samoin liikkumattomuus monilla aivan olematonta, Vanhemmat kuskaa kouluun, traktorit, mopoautot, sähköiset potkulaudat . Miten muka jaksaa työelämässä . Sitten mennään lääkäriin eikä lääkäri voi sanoa että ylipainoa eikä korjaavia toimenpiteitä elämänlaatuun. Entä kun tulee tarve ambulanssiin , niin tarvitaan kuusi kovakuntoista ensiapuhenkilökuntaa että sadaan ylös yli satakiloisia ettei hekin saa selkävaivoja, Vähän vastuuta omiin valintoihin ja huomioi samalla muitakin ihmisiä.

      • Anonyymi

        Minäkin olen katsonut noita varusmiesten kuntoharjoituksia.
        Kovin ovat hepposia, kun 70+ mummeli kykenee käymään ne läpi melkein kaikki!
        Jos joutuisin kentälle harjoituksiin niiden nuorten kanssa, niin saisin varmasti kantaa ne takaisin metsästä! Tytöt ja pojat, keski-ikänne lyhenee nykyisellä tavallanne!


    • Anonyymi

      Lainaus: "Käristemakkaroita, sipsejä, karkkeja, limsaa, pullaa, munkkeja, jauhelihalasagnea joka viikonloppu tolkuton määrä isoine annoskokoineen tuli syötyä ja joka kuukausi piti ahmia pizzaa kuin mikäkin mässäilijä ja karkkia tuli ostettua 2-3 päivänä viikossa ja vaikka liikuntaa harrastin niin eihän se paino tippunut kun piti panna sitten ruokavalio remonttiin niin alko tulla tuloksia, mut mä lähdin painonpudotusjutuissa maltillisella kaavalla etenemään enkä ole koskaan oikein tykännyt nopeasta painonpudotusmenetelmästä koska se ei välttämättä sovi kaikille."

      Okei.

      Edellä kuvatut ruuat ovat erinomaisia. Suosittelen.

      • Anonyymi

        Monia muita noista karsinut paljon vähemmäksi, mutten ihan nyt kokonaan lopettanut esim munkin syöntiä ja joskus teen siten että yhden päivän aikana haukkaan munkista pikkupalan vain.

        Jauhelihalasagnen valmistan noin 3-5 kuukauden välein, joskus voi olla lyhyempikin väli. Pizzaa noin 3-4 kertaa vuodessa. Jäätelöä noin 4-6 kertaa vuodessa. Hampurilaista noin 3-4 kertaa vuodessa. Sipsejä en muista milloin oon syöny niitä viimeksi(varmaan 3 vuotta sitten viimeksi).

        Karkkia syön yhden pussin turkinpippureita viikossa tai ostan karkkilootan . Kerran viikossa karkkipäivä, mutta pyrkiä siihen etten syö kaikkia karkkeja heti kerralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monia muita noista karsinut paljon vähemmäksi, mutten ihan nyt kokonaan lopettanut esim munkin syöntiä ja joskus teen siten että yhden päivän aikana haukkaan munkista pikkupalan vain.

        Jauhelihalasagnen valmistan noin 3-5 kuukauden välein, joskus voi olla lyhyempikin väli. Pizzaa noin 3-4 kertaa vuodessa. Jäätelöä noin 4-6 kertaa vuodessa. Hampurilaista noin 3-4 kertaa vuodessa. Sipsejä en muista milloin oon syöny niitä viimeksi(varmaan 3 vuotta sitten viimeksi).

        Karkkia syön yhden pussin turkinpippureita viikossa tai ostan karkkilootan . Kerran viikossa karkkipäivä, mutta pyrkiä siihen etten syö kaikkia karkkeja heti kerralla.

        Minulla menevät tässä ketjussa henkilöt sekaisin. Oletko edellinen kirjoittaja laihduttanut tuolla roskaruoankarsimismetodillasi paljonkin kiloja pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla menevät tässä ketjussa henkilöt sekaisin. Oletko edellinen kirjoittaja laihduttanut tuolla roskaruoankarsimismetodillasi paljonkin kiloja pois?

        hetkinen minä itsekin menin ihan nyt sekaisin ajatuksissani kuten sinä eli en osaa tietää/sanoa itsekään nyt yhtään mitään. Sori pahoittelut mulla on ADHD -oireilua. Veljelläni on ADHD . Äitini suvun puolella on neurologisia sairauksia jotka olemme perineet. Ei kai mun silloin pitäs pahoitella mitään mutta ei ole kuule ensimmäinen kerta kun joudun selvittelemään asioista sosiaalisessa mediassa koska kirjoitan varmaankin epäselvästi. Sanoisin että noin 10 kertaa 20 päivän kommentista joudun aina tähän tilanteeseen kun jollakin on epäselvää kanssani.

        Että näin, toivottavasti ymmärrät.

        Mitä nyt vähän alkoi valjeta viestisi niin oma laihduttamiseni meni siten että oon laihduttanut hitaasti. Liian nopeat painonpudutoskuviot ei ole mun juttuni. Olen vähentänyt huomattavasti roskaruokia ja muita herkkuja ruokaympyrästäni mutta en ole pannut täyskieltoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hetkinen minä itsekin menin ihan nyt sekaisin ajatuksissani kuten sinä eli en osaa tietää/sanoa itsekään nyt yhtään mitään. Sori pahoittelut mulla on ADHD -oireilua. Veljelläni on ADHD . Äitini suvun puolella on neurologisia sairauksia jotka olemme perineet. Ei kai mun silloin pitäs pahoitella mitään mutta ei ole kuule ensimmäinen kerta kun joudun selvittelemään asioista sosiaalisessa mediassa koska kirjoitan varmaankin epäselvästi. Sanoisin että noin 10 kertaa 20 päivän kommentista joudun aina tähän tilanteeseen kun jollakin on epäselvää kanssani.

        Että näin, toivottavasti ymmärrät.

        Mitä nyt vähän alkoi valjeta viestisi niin oma laihduttamiseni meni siten että oon laihduttanut hitaasti. Liian nopeat painonpudutoskuviot ei ole mun juttuni. Olen vähentänyt huomattavasti roskaruokia ja muita herkkuja ruokaympyrästäni mutta en ole pannut täyskieltoa.

        Tervetuloa ADHD/ADD-klubiin! Me lisäännymme!;-D

        Älä ole pahoillasi, vaan kiita saamastasi muista kyvyistä,
        joita on alettu tarvitsemaan ja arvostamaan!


    • Anonyymi

      Liikunta ei laihduta! Liikunta kohentaa yleisterveyttä kuten hengitystä ja verenkiertoa.
      Ruoka ja sen määrä on asian ydin mihin alkaa paino asettua.

      • Anonyymi

        Väitetään:liikunta ei laihduta! Ravinnon määrä on ratkaisevaa.

        Miten tämä on selitettävissä: ikäni ja pituuteni huomioon ottaen
        saisin syödä perustarpeisiini 1300kcal.
        Olen kuitenkin syönyt keskimäärin 2 000kcal/pvä lokakuusta asti.
        Päivittäinen kävely kauppaan ja joskus 30min voimistelua.

        Olin varma, että paino olisi noussut, mutta se on 55kg jatkuvasti.
        Joskus jopa alle 55kg, mikä oli keski-ikäisenäkin. 3 kuukautta näin!
        Ainoa ero on vyötärömitta, mikä on lisääntynyt 10cm, eli nyt 69cm.

        Pimeä kausi saa minut aina löhömään ja lukemaan - allapäin.
        Nyt aurinko on tullut esiin ja lumen sulava tuoksu antaa
        aavistuksen ovella olevasta keväästä! Energiaa virtaa taas.
        Heti on iloinen kuin peipponen! Odotan leskenlehtiä!
        Kevään ensi kukat sinivuokkojen kanssa saa riemuitsemaan!

        Nyt jaksaa taas ottaa lihasvoima välineet esiin ja käyttöön.
        Sama aloitus joka vuosi aallonpohjasta sen harjaan!


    • Anonyymi

      Näen omassa elämässä miten jotkut mättää rasvaisia ja muita epäterveellisiä ruokia naamaansa hurjia määriä,mutta eivät liho yhtään.Toiset saavat painoa lisää vaikka syövät kohtuudella ja eivät syö epäterveellisesti.Olen oppinut,että kaikki ovat yksilöitä ja samat jutut ei toimi kaikilla.Eli turha yleistää mitä aloittaja teki

    • Anonyymi

      Totuus on se, että sairaita on valitettavasti paljon ja mie syön silloin, kun on nälkä.

      • Anonyymi

        Nälkä on paras mauste! En kykene siihen sairaala-ruoka-aikoihin.
        Ensin saa odottaa vatsan kunnuttaessa ärsyyntyneenä.
        Sitten syödä ahmaisten äkäisenä.

        Ei! Kahvi keitetään, kun tekee kahvia mieli!
        Salaattia raastetaan, kun sitä halutaan.
        Minä kuuntelen kehon eri tarpeita ja voin hyvin.
        Koskaan ei tule täytettyä vatsaa liika nälässään.

        Saan myös paremmin keskitettyä päivän tehtäviin.
        On koko ajan hyvällä tuulella.


    • Anonyymi

      Onpas ketju rönsyillyt.

      Kyllä minä pidän faktana sitä, että lihominen useimmiten on seurausta ihmisen omista valinnoista. Omituisimpana asiana pidän nuorten ihmisten lihomista. Siinä taustalla ovat kyllä ihan selkeästi älylaitteet ja liikunnan puute.

      "Kehopositiivisuus" on käsite, joka pitäisi lailla kieltää.

      Totuuden Torvi

      • Anonyymi

        "Älylaitteet"!? Kun kakarat eivät osaa enää kirjoittaa, lukea, laskea?
        Eivät myöskään ajatella!


    • Anonyymi

      Itselläni on sellainen sairaus joka kerää keskivartaloon nestettä ja painetta. Olen usein kesällä saanut kuulla huutoja että laihduta läski. Sitten on myös kyselty että milloin on laskettu aika ? Itse en huudoista välitä kun tiedän totuuden mutta ajattelen muita jotka eivät ole niin vahvoja. Voi olla että itsetunto romahtaa tai viha itseä kohtaan nousee ja koko elämä suistuu raiteiltaan. Miettikää aina ensin ennenkuin alatte huudella asiattomuuksia.

      • Anonyymi

        Enemmistö kansaa on läskejä, eivät sairaita. Sinä olet poikkeus, ja huutelu sinulle tuskin on henkilökohtaista.

        Saako läskille terveelle sitten huudella? No, läskiys on tämän maan uusi normaali, joten saisi olla huutelemassa koko ajan. Läskille huutelua saisi olla tekemässä kokoa ajan, joten siihen varmaan kyllästyy, eikä sitä voida edes pitää hyvien tapojen mukaisena. Läski ihminen on ihminen tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmistö kansaa on läskejä, eivät sairaita. Sinä olet poikkeus, ja huutelu sinulle tuskin on henkilökohtaista.

        Saako läskille terveelle sitten huudella? No, läskiys on tämän maan uusi normaali, joten saisi olla huutelemassa koko ajan. Läskille huutelua saisi olla tekemässä kokoa ajan, joten siihen varmaan kyllästyy, eikä sitä voida edes pitää hyvien tapojen mukaisena. Läski ihminen on ihminen tietenkin.

        Tietenkään läskeille ei saa huudella! Mikään ei ole omiaan tekemään ihmisestä vastenmielisempää kuin pahansuopuus.
        Usein läskeihin kohdistuvan pahansuopuuden ja aggressioiden takana on omat traumaattiset kokemukset.
        Monet näistä "läskivihaajista" on itse olleet läskejä. Heitä on traumatisoitu samalla tavoin ja pistettyään itsensä kondikseen ja siiryttyään hoikkien leiriin he jatkavat traumakäytöstään. Vähän kuin entiset koulukiusatut muuttuvat heikoimpiensa kiusaajiksi.

        Somessa tämän huomaa: fitnesinfluenseri joka on ollut hoikka ja liikunnallinen lapsesta asti, ei juuri korvaa lotkauta läski-aktivisteille ja suhtautuu neutraalisti ja kohteliaasti "kehopositiivisuuteen", Mutta fitnesinfluenseri joka on ollut joskus lihava plösö ja on muuttanut elämänsä ja kroppansa, suhtautuu läskeihin hyvin vihamielisesti ja halveksivasti.


      • Anonyymi

        Jos kyseessä on sairaus, se on tietenkin oma lukunsa.

        Nykypäivänä nuoret, terveet ihmisetkin kuitenkin näyttävät lihovan. Turha siinä on selitellä, jos liikuntaa vain ei viitsi harrastaa ja mitään ruokaa itse laittaa.

        Totuuden Torvi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään läskeille ei saa huudella! Mikään ei ole omiaan tekemään ihmisestä vastenmielisempää kuin pahansuopuus.
        Usein läskeihin kohdistuvan pahansuopuuden ja aggressioiden takana on omat traumaattiset kokemukset.
        Monet näistä "läskivihaajista" on itse olleet läskejä. Heitä on traumatisoitu samalla tavoin ja pistettyään itsensä kondikseen ja siiryttyään hoikkien leiriin he jatkavat traumakäytöstään. Vähän kuin entiset koulukiusatut muuttuvat heikoimpiensa kiusaajiksi.

        Somessa tämän huomaa: fitnesinfluenseri joka on ollut hoikka ja liikunnallinen lapsesta asti, ei juuri korvaa lotkauta läski-aktivisteille ja suhtautuu neutraalisti ja kohteliaasti "kehopositiivisuuteen", Mutta fitnesinfluenseri joka on ollut joskus lihava plösö ja on muuttanut elämänsä ja kroppansa, suhtautuu läskeihin hyvin vihamielisesti ja halveksivasti.

        Nuoret hoikat ja lapset huutelee usein läskeille.

        Se on turhaa, koska myös heistä tulee aikuisina läskejä varmuudella 2/3.


    • Anonyymi

      Sairastavuus lisääntyy painon kohotessa, tupakoinnin ja liikkumattomuuden vuoksi, varsinkin syöpä

    • Anonyymi

      SUOMESSA konkursseja, työttömuuttä,irtisanomisia nimenomaan miesten töissä. MIHIN TARVITAAN MATUJA JOITA TÄNNE TUPPAA kielitaidottomia, kouluttamattomia, Varattomuutta.PALJON VELKASANEERAUKSESSA, SEKIN YHTEISKUNNALTA POIS. Paljon yhteiskunnan tuilla asuvia, Kalliit vuokrat pääkaupunkisuunnalla, tuilla elävien määrä kasvussa. Kouluissa osaamattomia, kirjoitustaidottomia, erikoisarvioinnin oppilaita eli päästetään luokalta vaikka ei mitään osaakaan.Nuoret, mielenterveys-, päihde- ja rikkollistaustaisia. Ei normaalia että kymmenen vuotiat kaduilla kännissä jahuumeissa. Vielä puhutaan että lääkkeet pitäisi tuoda marketeihin, varmasti helppoa saada nuppi sekaisin kaljalla ja pillereillä. Rahattomuus tuo yhteiskunnan pysähtymisen, Ryöstely ,varastaminen lisääntynyt. Nuorten työhaluttomuus , On loisijoita jotka kokevat että voi oleilla ilman työntekovelvoitetta. Huostaanotot monta vuotta ihan kaaosmaisessa tilassa, Vanhemmuus ihan hukassa, miksi ei huolehdi ehkäisystä kun tietää ettei pysty hoitamaan omia eikä lapsiensa asioita . Pieniä lapsia jätetään yksin kotiin ilman ruokaa, Joitain löydetään kaduilta vähissä vaatteissa.
      Koulussa moni saa ainoan aterian, Harmi vaan kun nykyään kouluruoka on aivan ala.arvoista kun kaikki tehdastoimintaa, Kuinka lainkaan ravintosuositukset tulee
      toteutuneeksi. Kotona lämmintä ruokaa saa harva. Liikkuumattomuus suuri ongelma, Kouluun mennään kyydillä, kotona ollaan läppäri ja puhelin kourassa, Lihavuus kansansairaus, painoindeksit ihan pilvissä, Eikö häiritse yhtään kun vaatekoot pyörii xxxl malleissa. Makkaraa vyötäröllä .isoja ahtereita ja reisiä.
      tämä tuo paljon sairautta, lisääntyneet diabetes, rasvamaksa, verenpaine, kolestroli. Nyt noussut suolistosyöpä tilastollisesti ESIIN, PIKARUOKA JA MAKEAT LIMUT JA ENERGIAJUOMAT tehneet tehtävänsä. Työmaailma kärsii myös paljoista saikuista.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe