Laihdu syömällä hedelmiä!

Anonyymi-ap

Vuoden alusta aloitin hedelmäpaaston. Ostin kilokaupalla hedelmiä, eri sorttia, mitä oli vähän halvemmalla.

Syön niitä varmaan ainakin kaksi kiloa päivässä. Vältän syömästä esimerkiksi taateleja ja rusinoita ja pähkinöitä, muutoin en aseta rajoituksia.

Nyt on neljäs päivä ja painoa on pudonnut jo pari kiloa.

Tarkoitus on jatkaa tällä tavalla tammikuun ajan.

Yksi hyvä keino päästä alkuun on ostaa multivitamiinitabletteja ja syödä niitä viisi, kuusi ensimmäisinä päivinä. Se tekee että ei halua erikoisemmin ruokaa.
Hedelmät kyllä tuntuu silti maistuvan. Tietenkään ei lie hyvä syödä liikaa vitamiineja joka päivä, mutta lupaan, että kyllästyt niihin jo viikon kuluttua.

Muutoin menee hyvin, mutta auttaa jos on aina jotain tekemistä.

59

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Punnerruksia ja vatsalihaksia voi tehdä ilman kuntosaliakin.

      • Anonyymi

        Aha, ok, kiitos tuosta 100 % uudesta tiedosta.


      • Anonyymi

        Ei taida motivoitua. Salilla kun on uimahalli ym. lisäksi, niin homma toimii, ja laitteet on paljon helpompia.


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😍 ­N­­­y­­m­f­­­o­m­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18197174y

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Onneksi olkoon.

      Onko taatelit ja rusinat ja pähkinät hedelmiä?

      • Anonyymi

        Onko sinulla kaikki taatelit laaksossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla kaikki taatelit laaksossa?

        Onko sinulla pähkinät lahkeissa?


    • Anonyymi

      Hedelmädieetti on erittäin yksipuolinen ja niukkaenerginen ruokavalio, joka voi aiheuttaa monia terveysongelmia. Hedelmädieetissä saadaan liikaa sokeria ja liian vähän proteiinia, rasvaa, kuitua, vitamiineja ja kivennäisaineita. Hedelmädieetti voi heikentää vastustuskykyä, hampaita, luustoa, lihaksia, hormonitoimintaa ja aineenvaihduntaa. Lisäksi hedelmädieetti voi johtaa syömishäiriöihin ja painon nousuun pitkällä aikavälillä¹².

      Jos haluat laihduttaa terveellisesti, sinun kannattaa syödä monipuolisesti ja tasapainoisesti kaikkia ruoka-aineita. Hedelmät ovat hyviä välipaloja, mutta niitä ei pidä syödä yksinään. Hedelmien lisäksi sinun tulisi syödä riittävästi kasviksia, täysjyväviljaa, palkokasveja, siemeniä, pähkinöitä, maitotuotteita, kalaa, kananmunia, lihaa ja hyviä rasvoja. Sinun tulisi myös juoda tarpeeksi vettä, liikkua säännöllisesti, nukkua hyvin ja välttää stressiä. Nämä ovat avaimet pysyvään painonhallintaan ja hyvään terveyteen³.

      (1) Kaalikeittodieetti, näkkileipädieetti, hedelmädieetti, Atkinsin .... https://www.etlehti.fi/hittidieetit.
      (2) Hedelmädieetti tuhosi Hannahin terveyden - MTVuutiset.fi. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hedelmadieetti-tuhosi-hannahin-terveyden/132360.
      (3) Painonpudotus hedelmillä - 7 hedelmää joista on apua - Askel Terveyteen. https://askelterveyteen.com/nama-7-hedelmaa-auttavat-painonpudotuksessa/.

      • Anonyymi

        Edellisen viestin linkit toimivat jos niistä ottaa pisteen pois lopusta.


      • Anonyymi

        Jokainen ruoka annos tulee punnita ja kalorilaskea erikseen, toki.


    • Anonyymi

      Painon hallinta riippuu siitä mitä ei syö.
      "Viisaatkin" erehtyvät. Rouva yleislääkäri, mies lankkuteknikko, olivat kaksi viikkoa vierainamme. Lääkärirouva yritti laihduttaa miestään syöttämällä jotain laihdutusmössöä. Rouva ihmetteli miksi paino ei laske tuosta mössöstä huolimatta.
      Kyse oli jostakin ateriakorvikkeesta jota hän tunki ukolleen tavallisten aterioiden jälkeen.
      Läskin vaihtaminen hedelmiin on liikahdus oikeaan suuntaan mutta ei koko ratkaisu.

    • Anonyymi

      ”Yksi hyvä keino päästä alkuun on ostaa multivitamiinitabletteja ja syödä niitä viisi, kuusi ensimmäisinä päivinä. Se tekee että ei halua erikoisemmin ruokaa.”

      Höpö höpö. Tuo voi olla jopa haitallista. Mega-annokset kivennäisaineita tai vitamiineja eivät koskaan ole hyödyksi.

      • Anonyymi

        Alussa enemmän on tunnettu suositus, mutta jatkossa oltava varovaine, ettei keho laiskistu tuotannossaan, joka hypoteesi on esitetty, samaten.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Turha nyplätä pilkkuja. Kyllä ne ihan hyviä on, kivennäistä yms myös. Proteiinilisä.


    • Anonyymi

      Olen nlukenut vastaväitteitä aloitukselleni, ja voin sanoa että ne perustuvat ennakkokäsityksiin.

      Olen elänyt tällaisella hedelmädietillä kuukauden jo kerran aikaisemmin, enkä saanut mitään puutoksia.
      Koska paino vähenee, silloin vapautuu myös valkuaista, joten sitä ei tarvitse lisätä. Ja multivitamiinejä ei kukaan syö liikaa vapaaehtoisesti. Kun otin viisi tablettia kahtena ensimmäisenä päivänä, ei yhtään tee mieli ottaa lisää, koska ne tympäisevät. Kuitenkin jos nyt sattuisi tulemaan halu syödä muuta kuin hedelmiä ja tuoreita vihanneksia, otan taas vaikka viisi kerralla. Ei niistä yliannostusta tule heti kun ottaa enemmän kuin yhden päivässä. Monta vitamiinia voi ottaa moninkertaisen määrän, c-vitamiiniakin voit ottaa satakertaisen annoksen ilman myrkytysvaaraa, A ja D-vitamiinit varastoituvat kyllä, mutta varastot eivät hetkessä täyty. Sitä paitsi kaikki tuskin ehtii edes varastoitua jos syöt purkillisen kerralla. Sen sijaan jos pakotat itsesi syömää tabletteja monin kertaisen määrän viikkotolkulla, tulet oksentamaan jo niiden näkemisestä. Siksi minäkään en ole koskaan onnistunut syömään ainutta multivitamiinipurkkia tyhjäksi ohjeiden mukaisesti yhteen menoon. Ei kertakaikkisesti ole huvittanut vaivata itseään sellaisella mikä yököttää.

      Olen nyt laihtunut 104:stä 101.een kiloon neljässä päivässä. Jos nyt laihdun jatkossa edes kolmesataa grammaa päivässä, olen tyytyväinen.

      En syö taateleja, rusinoita, enkä edes pähkinöitä niiden korkean kalorimäärän takia.

      Sen sijaan olen syönyt ehkä viisi omenaa, yhden banaanin, pari päärynää, kilon vesimeloonia, ja useampia tomaatteja yhdessä päivässä. Syön niin paljon kun huvittaa.

      Ja työhalut ovat hyvät, mutta kun olen nykyään eläkeiässä, ei ole muuta tekemistä kuin puiden hakkuuta ja lumen lapioimista. Lihakset surkastuvat jos ei tee työtä, ei ne surkastu valkuaisen puutteesta.

      Olin joku vuosi sitten sairaalassa, useamman viikon, ja kun tulin kotiin, tuntui kuin kaikki voimat olisivat kadonneet. Kuitenkin olin syönyt ylimääräistä valkuaista dietistin kontrollin alaisena. Vatsan rasvakerrokset kyllä kasvoivat.

      Olen joskus paastonnut ilman mitään muuta kuin mehuja, ilman suolaa ja valkuaista yhden kuukauden. Paino laski 17 kiloa, voimat jopa kasvoivat. testasin itseäni voimistelusalilla kuurin päätökseksi, ja jaksoin enemmän kuin kuurin alussa.

      Lääketiede perustuu olettamuksiin. Minun kuurini perustuu todellisuuteen.

      • Anonyymi

        Olipa tuossa lapsellinen kirjoitus.


      • Anonyymi

        ”Jos nyt laihdun jatkossa edes kolmesataa grammaa päivässä, olen tyytyväinen.”

        300 gramman laihduttaminen päivittäin vaatisi normaalikulutukseesi nähden noin 2 100 kilokalorin energiavajeen, joka on aika iso määrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos nyt laihdun jatkossa edes kolmesataa grammaa päivässä, olen tyytyväinen.”

        300 gramman laihduttaminen päivittäin vaatisi normaalikulutukseesi nähden noin 2 100 kilokalorin energiavajeen, joka on aika iso määrä.

        Kokeile itse! Näet sen heti ensimmäisenä päivänä että paino lähtee, ei tarvitse katsella experttien lausuntoja, kun on itse sen nähnyt.

        Sitä paitsi yleensä tersteissä lasketaan vain toimintaan kuluva energia.

        Koeta pitää itsesi kokoinen möykky 37 asteisena yksi vuorokausi, niin huomaat, että kaloreita kuluu vaikka olisit paikallasi. Suurin osa painonpudotuksesta johtuu juuri tarpeesta säilyttää kehon lämpötila. Jos olisit ulkona kylmässä, laihtuisit ehkä kilon päivässä.
        Siksi eskimot syövät paljon lihaa, vaikka olisivat paikallaan iglussansa. Minun dietilläni he kuolisivat kylmyyteen.

        Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile itse! Näet sen heti ensimmäisenä päivänä että paino lähtee, ei tarvitse katsella experttien lausuntoja, kun on itse sen nähnyt.

        Sitä paitsi yleensä tersteissä lasketaan vain toimintaan kuluva energia.

        Koeta pitää itsesi kokoinen möykky 37 asteisena yksi vuorokausi, niin huomaat, että kaloreita kuluu vaikka olisit paikallasi. Suurin osa painonpudotuksesta johtuu juuri tarpeesta säilyttää kehon lämpötila. Jos olisit ulkona kylmässä, laihtuisit ehkä kilon päivässä.
        Siksi eskimot syövät paljon lihaa, vaikka olisivat paikallaan iglussansa. Minun dietilläni he kuolisivat kylmyyteen.

        Aloittaja

        ...testeissä lasketaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile itse! Näet sen heti ensimmäisenä päivänä että paino lähtee, ei tarvitse katsella experttien lausuntoja, kun on itse sen nähnyt.

        Sitä paitsi yleensä tersteissä lasketaan vain toimintaan kuluva energia.

        Koeta pitää itsesi kokoinen möykky 37 asteisena yksi vuorokausi, niin huomaat, että kaloreita kuluu vaikka olisit paikallasi. Suurin osa painonpudotuksesta johtuu juuri tarpeesta säilyttää kehon lämpötila. Jos olisit ulkona kylmässä, laihtuisit ehkä kilon päivässä.
        Siksi eskimot syövät paljon lihaa, vaikka olisivat paikallaan iglussansa. Minun dietilläni he kuolisivat kylmyyteen.

        Aloittaja

        Tulet vielä huomaamaan, että painon pysyvä pudottaminen ei ole helppoa. Olet kenties koko ikäsi taistellut kilojesi kanssa, ja nyt luulet vihdoinkin keksineesi viisastenkiven.

        Laihtumisnopeutesi hidastuu ja tulet todennäköisesti lihoamaan takaisin lähtökiloihin tai jopa ylemmäs.

        Tiedän että laihduttajilla on aina tulenpalava kiire - ollut sitä jo montakymmentä vuotta - mutta miksi et kokeilisi kerrankin rauhoittaa tilannetta pariksi vuodeksi ja syödä melko terveellisesti mässäilemättä ja suurin piirtein sen verran kuin tavoitepainosi omaava ihminen söisi päivittäin säilyttääkseen nykyisen painonsa? Jos et edes siihen kykene, niin ei silloin ole tiukemmassakaan dieetissä järkeä.


    • Anonyymi

      Ei riitä proteiini. Itse syön normaalia sapuskaa kerran päivässä ja välillä perunalastuja ja karkkia. 17 kg tippunut kolmessa vuodessa, josta arviolta .. vatsanläski ja heikentyminen .. 5 kg lihasta. Osasyy lihasmassan menetykseen on tosin urheiluvamma.

    • Anonyymi

      Taas on paino laskenut puoli kiloa eilisestä, vaikka söinkin useamman omenan ja ainakin kolme appelsiinia eilen. Ostin kilon pakastettuja mansikoita, joista syön puolet tänään ja tietysti muita hedelmiä mieleni mukaan.

      Näin se käy käytännössä, antaa tiedemiesten väittää mitä tahansa.

      Kuinka moni tietää edes että aivot kuluttavat päivässä 300-400 kilokaloria? tai että
      täytyy kävellä kuusi kilometriä jotta polttaa yhden wienerileivän verran kalorioita liikkumalla? Tai että yhden pizzan kalorit riittää 12vkilometrin kävelyyn?

      Kuitenkin kaikki ymmärtävåt että kenenkään ei tarvitse kävellä edes kilometrin matkaa, jos syö vain yhden pizzan päivässä. Kaloritha menee ihmisen normaaliin ntoimintaan ja lämpimänäpitoon, vaikka ei kävelisi metriäkään.

      Olen ollut töissä vanhainkodissa, ja tiedän, ettei kukaan selviä ilman kaloreita. Vaikka lepäisi liikkumattomana peiton alla, tarvitsee ainakin lähemmä tuhat kaloria. Voi kyllä selvitä viikkoja juomalla puoli litraa nestettä päivässä, mutta rasvat häviävät joka paikasta.

      Ei tämä hedelmäkuuri ole muuten rasittava, mutta kun on niin vähän tekemistä eläkeläisenä. Toivottavasti tulee lisää lunta, että saa töitä.

      Aloittaja.

      • Anonyymi

        Onko makkara hedelmä?


      • Anonyymi

        Vähälläpä aiot levätä! Lähemmä 1000 kaloria /vrk. = 1kcal.
        INBODYn mukaan oma perusaineenvaihduntani kulutus oli vuosi stten, 79v ikäisenä miehenä, 1872kcaloria.
        En laske kalorejani mutta syön päivittäin kevyen aamupalan. Tavallisesti vesirinkelin puolikas johon imeytän juoksevaa hunajaa. 2dl maitoa. Veteen sekoitettuna noin 30g protskujauhetta 80%.
        Tuoresalaatti jossa jäävuorta, tomaattia, sipulia, raejuustoa, tuoretta inkivääriä, sinappia, valkosipulia, hunajaa ja yksi keitetty kananmuna.
        Normaali, lämmin ateria. Tavallisesti perunaa ja soosia sekä jonkun elukan lihaa.
        Jälkkäripaakelsi.
        Alkuillasta pari reissaria joiden päällä tavallisesti valkosipulivoita ja juustoa. Maitoa.
        Joissakin väleissä 85% suklaata, täytekeksejä yms.
        Perussafkaani kuuluu viikoittain 10 kananmunaa, kilo raejuustoa ja kilo rasvatonta rahkaa. Nuo noin niinkuin ylimääräisinä.
        Tuohon kun tälläisin lisäksi kehumasi hedelmät niinminähän kuihtuisin olemattomiin mutta saattaisin päästä tuohon lähemmä 1kcal lepokulutukseen.


    • Anonyymi

      Minä lasken kalorit, ja se on tehokkain keino.

    • Anonyymi

      Ei mitään järkeä tuossa.

    • Anonyymi

      Mä olen lopettanu joka iltaisen suklaan ylisyönnin , no pari suklaa keksiä menee , sipsit kans ongelma ja joka ilta lämpöiset juustoleivät heikkous eli on mistä karsia mutta pikkuhiljaa vähentäen lienee saapi pysyvämpiä tuloksia , saa nähä miten paino tippuu kun tulee valvottua ja naposteltua ja iltasyömistä en halua lopettaa , ei nälkäisenä nukkumaan .Onneksi ei ylipainoa ole kun joku 10kg , eikä siitä nouse vaikka kuin mässäis , mutta laihduttaminen tuo 10 kg ottaa tosi koville , muutama kilo lähtee helposti , taidan jatkaa naatiskelua ja kantaa ylimääräiset kiloni .

      • Anonyymi

        Sinun ongelmasi on että saat kalorioita, mutta et vitamiineja etkä mineraaleja. Sen tähden sinun koko kehosi huutaa puutteestaan.

        Osta edes multivitamiinitabletteja, niin voit onnistua paremmin. Tuollaisella laihdutuksella sinä et koskaan onnistu. Nälkä pitää huolen, että syöt, sitä enemmän mitä vähemmän sinulla on hivenaineita ja vitamiineja ruoassasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ongelmasi on että saat kalorioita, mutta et vitamiineja etkä mineraaleja. Sen tähden sinun koko kehosi huutaa puutteestaan.

        Osta edes multivitamiinitabletteja, niin voit onnistua paremmin. Tuollaisella laihdutuksella sinä et koskaan onnistu. Nälkä pitää huolen, että syöt, sitä enemmän mitä vähemmän sinulla on hivenaineita ja vitamiineja ruoassasi.

        Ruoan himo ei kyllä johdu vitamiinien ja kivennäisaineiden puutteesta. Vieläkö joku vuonna 2024 uskoo tuollaista? Antioksidanttiprofessori Antti Arstila kuoli nuorena syöpään. Ei ollut antioksidanteista hyötyä, päinvastoin ne saattavat isoina määrinä jopa kiihdyttää syövän kasvua. Laitan linkin kohta, kunhan pääsen kunnon koneelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoan himo ei kyllä johdu vitamiinien ja kivennäisaineiden puutteesta. Vieläkö joku vuonna 2024 uskoo tuollaista? Antioksidanttiprofessori Antti Arstila kuoli nuorena syöpään. Ei ollut antioksidanteista hyötyä, päinvastoin ne saattavat isoina määrinä jopa kiihdyttää syövän kasvua. Laitan linkin kohta, kunhan pääsen kunnon koneelle.

        Kas tässä se linkki: https://juhaniknuuti.wordpress.com/2018/05/21/antioksidantit/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoan himo ei kyllä johdu vitamiinien ja kivennäisaineiden puutteesta. Vieläkö joku vuonna 2024 uskoo tuollaista? Antioksidanttiprofessori Antti Arstila kuoli nuorena syöpään. Ei ollut antioksidanteista hyötyä, päinvastoin ne saattavat isoina määrinä jopa kiihdyttää syövän kasvua. Laitan linkin kohta, kunhan pääsen kunnon koneelle.

        Vielä tiedät äkö joku vuonna 2024 luulee antioksidanttien olevan sama kuin kivennäisaineet?
        Vieläkö joku on sellainen, ettei ymmärrä vitamiinien merkitystä?

        Hämmästyttävää tietämättömyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruoan himo ei kyllä johdu vitamiinien ja kivennäisaineiden puutteesta. Vieläkö joku vuonna 2024 uskoo tuollaista? Antioksidanttiprofessori Antti Arstila kuoli nuorena syöpään. Ei ollut antioksidanteista hyötyä, päinvastoin ne saattavat isoina määrinä jopa kiihdyttää syövän kasvua. Laitan linkin kohta, kunhan pääsen kunnon koneelle.

        Ei Antti Arstila ole tutkinut ruokahalua vaan antioksidanttien runsasta käyttöä.


    • Anonyymi

      Taas puoli kiloa haihtui painosta . nelisen kiloa viikossa on hyvä alku. Eikä väsytä.

      Aloittaja

      • Anonyymi

        Rasvakilon laihduttamiseen 7000 miinuskaloria, eli olet menettänyt nesteitä ja rasvan osuus ehkä vain runsas kilo.


    • Anonyymi

      Autuaita ovat yksinkertaiset sanoi veijo kun pussasi kioskimyyjää.

    • Anonyymi

      Liha ei ole vain rasvaa. Ethän sinä ole voista tehty.

      Tässä lihan kalorit sataa grammaa kohti:
      Sianliha: sisältää 107 kaloria.
      Hirvi / peura: 1 st. sisältää 100 kcal.
      Naudanliha: sisältää 191 kcal.
      Häränfilee: sisältää 122 kcal.
      Savustettu kalkkuna: sisältää 96 kcal.
      Broileri / kana: sisältää 115 kcal.
      Hirvenjauheliha: sisältää 106 kcal.

    • Anonyymi

      Nyt on pudonnut jo viisi kiloa , yhdeksäs päivä menossa.

      En ole ottanut mitään suolapitoista, en mitään valkuaista, en mitään muuta sokeria kuin mitä on hedelmissä ja marjoissa. Rypyt näyttää häviävän kasvoista myös.

      Koska en syö proteineja, keho käyttää hyväkseen kaikki jätteet mitä soluihin on kertynyt vuosien aikana, jolloin vain terveet solut jäävät jäljelle. Keho puhdistuu.

      • Anonyymi

        Vähänkös naurattaa tuollainen höpöily! Kiitos.


    • Anonyymi

      Taitaa olla enemmän mielikuvituksen tuotetta. Jo sana kuona yksinään aktivoi ihmisten mielikuvituksia, samoin kuin entsyymi tai rasvanpolton kiihdyttäminen. Kaikki ihan höpöhöpöä.

      • Anonyymi

        Väliäkö sillä, jos on hölynpölyä, jos se toimii! Jos keho ei saa valkuaista ruoasta, se ottaa typen siitä mistä se saa, siis ensimmäiseksi kudosten kuona-aineista.

        Samalla lailla verisuonet puhdistuvat. Verisuonten kalkkeutumisen näkee verenpaineesta; kun ylemmän ja alemman paineen ero suurenee, se johtuu juuri verisuonten kimmoisuuden vähenemisestä.
        Voit ajatella vaikka auton rengasta. Kun pumppaat ilmaa, paine nousee aika nopeasti, koska päällysrengas estää laajenemisen. Ja kun lasket ilmaa pois, paine laskee nopeasti.
        Ota vaihteeksi pelkkä sisäkumi ja mene huoltoasemalle pumppaamaan. Paine tuskin nousee juuri lainkaan, koska kumi joustaa koko ajan, ja jos laskee ilmaa pois, paine ei laske yhtä nopeasti kuin normaalista renkaasta.
        Ymmärrät siis, että kovettuneet verisuonet aiheuttavat tulokset 150/70, 180/90, 200/110, kun taas 120/70 on oikein hyvä arvo. Joillakin nuoremmilla saattaa olla vaikka 110/75, koska heillä on yhä joustavat verisuonet.

        Hedelmädietillä ja paastolla on sama vaikutus: kun keho ei saa koko ajan lisää rasvaa ja kalkkia, niin se ottaa niitä pois verisuonistakin. Seurauksena on että verisuonet tulevat joustavammiksi, jolloin yläpaine laskee, ja alapaine nousee. Jos on ennen kuuria ollut paine vaikka 130/70, se saattaa kuurin loputtua olla 120/80. Koska olen myös aiemmin pitänyt sekä pitkiä hedelmä- että paastokuureja, tiedän tuon kokemuksesta.

        On paljon parempi itse kokeilla, kuin kuvitella miten asioiden pitäisi olla!

        On myös pidettävä mielessä, että varsin monet tutkimukset ovat lääkefirmojen rahoittamia. Jos pyydät tukea tutkimukseen joka osoittaa esimerkiksi verenpaineen laskevan ilman lääkitystä, tuskin saat määrärahaa.

        Joten tee itse tutkimukset itselläsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väliäkö sillä, jos on hölynpölyä, jos se toimii! Jos keho ei saa valkuaista ruoasta, se ottaa typen siitä mistä se saa, siis ensimmäiseksi kudosten kuona-aineista.

        Samalla lailla verisuonet puhdistuvat. Verisuonten kalkkeutumisen näkee verenpaineesta; kun ylemmän ja alemman paineen ero suurenee, se johtuu juuri verisuonten kimmoisuuden vähenemisestä.
        Voit ajatella vaikka auton rengasta. Kun pumppaat ilmaa, paine nousee aika nopeasti, koska päällysrengas estää laajenemisen. Ja kun lasket ilmaa pois, paine laskee nopeasti.
        Ota vaihteeksi pelkkä sisäkumi ja mene huoltoasemalle pumppaamaan. Paine tuskin nousee juuri lainkaan, koska kumi joustaa koko ajan, ja jos laskee ilmaa pois, paine ei laske yhtä nopeasti kuin normaalista renkaasta.
        Ymmärrät siis, että kovettuneet verisuonet aiheuttavat tulokset 150/70, 180/90, 200/110, kun taas 120/70 on oikein hyvä arvo. Joillakin nuoremmilla saattaa olla vaikka 110/75, koska heillä on yhä joustavat verisuonet.

        Hedelmädietillä ja paastolla on sama vaikutus: kun keho ei saa koko ajan lisää rasvaa ja kalkkia, niin se ottaa niitä pois verisuonistakin. Seurauksena on että verisuonet tulevat joustavammiksi, jolloin yläpaine laskee, ja alapaine nousee. Jos on ennen kuuria ollut paine vaikka 130/70, se saattaa kuurin loputtua olla 120/80. Koska olen myös aiemmin pitänyt sekä pitkiä hedelmä- että paastokuureja, tiedän tuon kokemuksesta.

        On paljon parempi itse kokeilla, kuin kuvitella miten asioiden pitäisi olla!

        On myös pidettävä mielessä, että varsin monet tutkimukset ovat lääkefirmojen rahoittamia. Jos pyydät tukea tutkimukseen joka osoittaa esimerkiksi verenpaineen laskevan ilman lääkitystä, tuskin saat määrärahaa.

        Joten tee itse tutkimukset itselläsi!

        80v ukon useiden vuosien seurannan keskitaso.
        Normaalia suomalaista kotiruokaa. Perunaa eri muodoissaan kuten myös lihaa josta suurin osa sikaa.
        Omena päivässä.
        Ruisleivän päälle normaalia voita. Syön emmentalia leikkeleenä ja käsipaloina.
        Varmistelua. Viikoittain noin 10 kananmunaa, 10 litraa maitoa, kilo rasvatonta raejuustoa ja sama määrä rasvatonta rahkaa.
        85%:sta suklaata ja täytekeksejä. Ip kahvilla jotain hillopullaa.
        Paineet aamuisin noin 1,5 tuntia aamukahvin jälkeen 120 - 125 / 65 - 70. Leposyke 60 - 65.
        Ukon mitat. 172cm/80kg.
        Lopetin savuttelun42 vuotta sitten mutta pidän vuosittain muutaman kostean kuurin kestoltaan muutamasta päivästä pariin viikkoon. En häiriköi mutta aamupäivästä ilta klo 23:een kokonaismäärä on kohtalaisen mittava.
        Hirvittää ajatella missä kunnossa olisinkaan jos vielä ahmisin hurjat määrät hedelmiä!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        80v ukon useiden vuosien seurannan keskitaso.
        Normaalia suomalaista kotiruokaa. Perunaa eri muodoissaan kuten myös lihaa josta suurin osa sikaa.
        Omena päivässä.
        Ruisleivän päälle normaalia voita. Syön emmentalia leikkeleenä ja käsipaloina.
        Varmistelua. Viikoittain noin 10 kananmunaa, 10 litraa maitoa, kilo rasvatonta raejuustoa ja sama määrä rasvatonta rahkaa.
        85%:sta suklaata ja täytekeksejä. Ip kahvilla jotain hillopullaa.
        Paineet aamuisin noin 1,5 tuntia aamukahvin jälkeen 120 - 125 / 65 - 70. Leposyke 60 - 65.
        Ukon mitat. 172cm/80kg.
        Lopetin savuttelun42 vuotta sitten mutta pidän vuosittain muutaman kostean kuurin kestoltaan muutamasta päivästä pariin viikkoon. En häiriköi mutta aamupäivästä ilta klo 23:een kokonaismäärä on kohtalaisen mittava.
        Hirvittää ajatella missä kunnossa olisinkaan jos vielä ahmisin hurjat määrät hedelmiä!!!!!!!

        Lisätietoa.
        Normaaliin mässäämiseen kuuluu myös yksi omena tai suuren sellaisen puolikas.
        Mitättömästä edelmämäärästä huolimatta, tai ehkä sen ansiosta, 79 vuotisena kehon koostumus oli InBodyn mukaan
        BMI 27,0. Kamalaa!!!!
        Rasva 12,9%. Viitealue 10 - 20.
        Vatsaontelon viskeraali 57,1. Yleinen tavoitetaso 100 tai alle sen.
        Perusaineenvaihdunta 1872kcal/vrk.
        Inbody ei keksinyt vähäisintäkään tarvetta pyrkiä muuttamaan painoani.
        Johtopäätös. Riittävästi normaalia kotiruokaa varmistettuna protskutäydennyksellä ( reilu maito, kananmunat, raejuusto ja rahka )
        sekä tärkeimpänä päivittäinen, riittävä hedelmäannos. Minulla omena tai kookkkaan puolikas. Joskus jos ei satu olemaan omppua niin kähvellän vaimoltani yhden banaanin.
        Tämä on etuajassa laiskistuneen ukon yli 20:n vuoden kokemus.

        Ps. Hieman alle 40v ikää oli painoni 96kg.


    • Anonyymi

      Olen rajoittanut hedelmien syöntiä, koska ne sisältävät niin paljon sokeria.
      Kuori on kuin kova nahkapussi, joka on täytetty sokerivedellä. Mautonta.
      Kovat myrkytykset, niin että työntekijöiden elinikä lyhentyy kymmenillä vuosilla.
      Sitä on tullut myös tietoiseksi pitkien matkojen kuljetuksien vaikutuksesta.
      Suosin lähellä kasvaneita vihanneksia - mielellään raakana.
      En tule niistä pahoinvoivaksi, kuten sokerisista hedelmistä.
      Tämä ei ole kritiikkiä hedelmiä syövälle, vaan
      kaikki eivät tule autuaiksi hedelmillä.

      • Anonyymi

        Osta ekologisena vaihtoehtona, niin et saa myrkkyjä.

        Banaania ja sitrushedelmiä suojaa joka tapauksessa paksu kuori ja omenaakin hyvä vahakerros.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta ekologisena vaihtoehtona, niin et saa myrkkyjä.

        Banaania ja sitrushedelmiä suojaa joka tapauksessa paksu kuori ja omenaakin hyvä vahakerros.

        Ekologisissa tuotteissa on tavattu toisenlaisia myrkkyjä enemmän kuin tavallisissa vastaavissa. En tiedä, mistä se johtuu ja harvaa kasvista saa ekologisena halutessa.
        Tapaan huuhdella syötäväni joko etikka- tai suolavedessä.
        Siihen kehoitetaan myös jyvien, riisin ja pähkinöiden suhteen.
        Kaikkea sitä tutkitaan kuin pyörän olisivat keksineet!
        Tiedä sitten kauanko se viisaus on tapetilla.


    • Anonyymi

      Kahdestoista päivä menossa. Painoa on hävinnyt noin kuusi kiloa. Olen syönyt kilokaupalla omenia, appelsiineja, mandariineja, kakihedelmiä, ja pakastettuja mustikoita.

      Voimat ei ole vähentyneet, päinvastoin olen paljon aktiivisempi.

      Aloittaja.

      • Anonyymi

        ite tarvin vastapainoksi kalaa, leipää, ja juomina sekä vettä että maitoa, kaurapuuroa ja sitten kasvikset ja hedelmät ja myös kananmunasta tehdyt ruokajutut. Naudanjauhelihaakin tulee syötyä (en ole päässyt siitä eroon vaikka moni sanoo nykyään ettei sitä saisi syyä mut kyl mä syön).


    • Anonyymi

      kyl kai hedelmätkik lihottaa jos niitä paljon vettää naamarii, kun esim banaanissa on jonku verran sokeria. Voin toki olla väärässä eli sanokaa jos oon viärässä.

    • Anonyymi

      Vesimeloni: 15 kcal
      Greippi: 26 kcal
      Mansikat: 27 kcal
      Mispeli: 28 kcal
      Vadelmat: 30 kcal
      Persikka: 30 kcal
      Meloni: 30 kcal
      Karhunvatukka: 35 kcal
      Luumu: 36 kcal
      Punaherukka: 37 kcal
      Päärynä: 38 kcal
      Karpalo: 41 kcal
      Mandariini: 41 kcal
      Omena: 45 kcal
      viikuna: 47 kcal
      Kirsikka: 48 kcal
      Aprikoosi: 52 kcal
      Appelsiini: 53 kcal
      Ananas: 55 kcal
      Kiivi: 56 kcal
      Viinirypäle: 61 kcal
      Granaattiomena: 62 kcal
      Mango: 73 kcal
      Banaani: 85 kcal
      Avokado: 232 kcal

    • Anonyymi

      Kuudestoista päivä menossa. Seitsemän kiloa painoa on hävinnyt. Olen elänyt vain hedelmillä. Teen yhtä lailla askareita kuin muulloinkin.

      Aloittaja

    • Anonyymi

      Tänään huomasin ilokseni, että polveeni ei enää koskenut, niinkuin on tehnyt jo kuukausia. Joten yksi syy yrittää päästä ylipainosta eroon.

    • Anonyymi

      Nyt kun on 23. päivä minun, aloittajan, hedelmäkuurista, yllätyin hiukan mitatessani verenpaineeni. Kun kuurin alussa paine oli noin 140/95, paine oli nyt vain 120/90.

      Se että ylä-ja alapaineen ero on vain 30, merkitsee sitä, että verisuonet ovat tulleet kimmoisiksi. Mitä joustavammat verisuonet, sitä pienempi ero on paineiden välillä.

      Monen vanhemman ihmisen sydän lyö kuin vanha höyryveturi liikkeele lähtiessään, paine nousee ja laskee kuin junan jyskytys, 180/70, 160/80, jne.

      Minun verenpaineeni ei paljoa vaihtele lyöntien mukana, sydän toimii kuin sähköveturi.
      Voit ajatella vaikka auton sisäkumia: jos siihen ppumppaa ilmaa , ei paine juuri vaihtele, kun kumi joustaa. Toista se on jos pumppaa silloin kun on päällyskumi estämässä , paine nousee.

      Vielä on viikon verran kuuria edessä. En ole syönyt kuin tuoreita hedelmiä, paino laskenut yhdeksän kiloa.
      Aion nyt syödä myös idätettyjä auringonkukan ja alfalfan siemeniä, kunhan ehdin idättää. Maistoin eilen hiukan, tuntuvat hyviltä.

    • Anonyymi

      27. päivä menossa. Ei mitään ongelmia selvitä ilman valkuispitoisia ruoka-aineita, hedelmät riittävät aivan hyvin. Enkä edes suolaa ole ottanut tippaakaan.

      Aloittaja

    • Anonyymi

      "Se että ylä-ja alapaineen ero on vain 30, merkitsee sitä, että verisuonet ovat tulleet kimmoisiksi."

      Aha.

      Tuolle systeemillesi pitää hakea lääkäriliiton ja WHO:n kaikkia mahdollisia suosituksia ja useampi eri patentti. Vuosikausia jatkuneet huonot elämäntavat saadaan siis kumottua kolmessa viikossa, ja verisuonet tulevat kimmoisiksi.

      Olisiko sinulla antaa yhteystietojasi, että sinut saadaan ilmoittetua Nobel-komitealle?

    • Anonyymi

      Tänään on viimeinen päivä tammikuuta. Lupasin syödä vain hedelmiä uudesta vuodesta alkaen tammikuun loppuun.

      Jos nyt ei oteta huomioon sitä, että olen syönyt vihannesraastetta jonkun kerran, olen elänyt tuoreilla hedelmillä, lähinnä omenilla ja appelsiineilla, ilman tiuppaakaan suolaa, ja tuskin mitään valkuaista.

      Tiedemiesten mukaan se on mahdotonta, lihakset kutistuu ja vaikka mitä!

      Höpö höpö!

      Olen voinut erinomaisesti koko kuukauden. Tänään viimeksi olin pari tuntia ulkotöissä karsimassa oksia ja olen myös sahannut käsisahalla polttopuita pariksi päiväksi. Voimat eivät ole mihinkään hävinneet.

      Eri asia on jos on sairas ja ei voi käyttää lihaksiaan, tietysti ne silloin surkastuvat, vaikka söisi kuinka valkuaista.

      Verenpaineeni oli ennen kuuria noin 140/90, nyt se on laskenut aamulla herätessä mitattuna 115/ 85. Niin hyviä arvoja ei minulla ole ollut juuri koskaan.

      Verisuonet tulevat kimmoisemmiksi, mistä seuraa, että ero ylä- ja alapaineen välillä pienenee. Monet luulevat että korkea alapaine on vaarallista, mutta tosiasiassa korkea ero ylä- ja alapaineen välillä kertoo kalkkeetuneista verisuonista, silloin voi olla vaikka 150/60, tai 180/100.

      Ja paino sitten: Painoin kuurin alussa 104 kg, nyt painoin tänä aamuna hiukan alle 93 kg, ja nyt ei ole enää ongelmia saada sukkia jalkaan, kun vatsa ei ole tiellä.

      Ei minulla ole erikoisen nälkä, joten ehkä jatkaan laihdutusta kunnes paino on alle 90, mikä luultavasti on sopiva minulle, koska olen aika leveä hartioista.

      Toivoisin toisten seuraavan minun esimerkkiäni. Alku aina hankalaa.

      Aloittaja.

      • Anonyymi

        Minä olen ollut vuodenvaihteesta lähtien vegaani mutta laihtunut vain kaksi kiloa. Kerran tosin söin 200 g juustoa ja toisena päivänä runebergintortun, jossa oli voita. Lisäksi kerran taisin juoda litran Lidlin luomukevytmaitoa.Kerran söin myös 200 g silakkapihvejä. Muuten omatuntoni on 100-prosenttisen puhdas ellei oteta huomioon viimeperjantaista kilopitkoannosta (n. 200 g). Siinäkin oli maitoa.


      • Anonyymi

        Valehtelet niin että korvat heiluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen ollut vuodenvaihteesta lähtien vegaani mutta laihtunut vain kaksi kiloa. Kerran tosin söin 200 g juustoa ja toisena päivänä runebergintortun, jossa oli voita. Lisäksi kerran taisin juoda litran Lidlin luomukevytmaitoa.Kerran söin myös 200 g silakkapihvejä. Muuten omatuntoni on 100-prosenttisen puhdas ellei oteta huomioon viimeperjantaista kilopitkoannosta (n. 200 g). Siinäkin oli maitoa.

        Kun pyrkii laihtumaan ruokaa vähentämällä, keho pyrkii ottamaan kaiken ravinnon irti siitä vähästä mitä syö.

        Siksi täytyy valita sellaista syötävää, mikä täyttää vatsan, mutta sisältää vain vähän kaloreja.

        Eilen söin yhden purkillisen sardiineja, ja lautasellisen verran perunamuussia, sekä vihannesraasteita ja omenan vielä lisä'ksi,. Tuskin enempää kuin 700- 800 kaloria.
        Tein töitä muutaman tunnin ulkona.
        Aamulla paino oli sama kuin edellisenä aamuna. Sain siis riittävästi kaloreja. Joten täytyy olla vielä tarkempi kalorien suhteen, jos haluaa syömällä laihduttaa.

        Kun sen sijaan olen elänyt pelkällä raakaruoalla, olen laihtunut noin 300 grammaa päivässä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe