Mercedes Benz c300 de t

Anonyymi-ap

Onko muilla ollut c300 de kanssa ongelmia kovilla pakkasilla? Itselläni kävi niin, että kesken matkaa auto alkoi ilmoittaa alhaisesta öljyn paineesta ja käski laittaa matkan seis HETI. No tein työtä käskettyä ja auto lähti Veholle. Tänään sain tiedon että öljypohja umpijäässä, suodatin ilmeisesti myös ja öljysihti myös tukossa… autolla ajettu vähän reilu 85tkm. Kuulostaa omasta mielestäni vähän oudolta?!? Vehon vastaus oli, että jos autolla ajetaan lyhyttä pientä pätkää niin vettä pääsee kondensoitumaan öljypohjaan ja tämä on seuraus?!? Mitä vittua. Mun duunimatka on 64 km suuntaan, joten ei liene kysymys tästä ongelmasta? Onko muilla kokemusta? Kustannusarvio oli 900-1300€ tästä hupista. Uskoo menee meseen..
Auto on siis 2021 C300 De T

11

2248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hähhää. Paska säkä!

      • Anonyymi

        Vahingonilo on iloista se suurin! Suomalainen tietää.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti vettä kondensoituu siis pidemmässäkin ajossa. Ei kai tuohon muuta selitystä voi olla, jos tuo mitä veholta kertovat, on totta.

    • Anonyymi

      Toyotalla pääset perille.

    • Voisiko olla myös niin, ettei Suomen ja muiden pohjoismaiden sääoloja
      Stuttgartissa erityisemmin ole mietitty.
      Itselläni on vähän vanhempi Mese ja yritän olla erityisen tarkkana siitä,
      että moottori jokaisella ajorupemalla pääsee käyntilämpöönsä, eikä
      autoa talvella käytetä kioskilla käymiseen.
      Sinun ajomäärillä pitäisi siis käyntilämpöihin päästä.
      Joskus saa ajaa paljonkin ja dieselin nokka on tietenkin peitettävä.
      Ellei peitä ja ajaa koko päivän kaupunkipyöritystä, veden lämpö ei
      koko päivänä nouse 85 astetta ylemmäs tai lämpö ei pysy siinä ja
      tippuu liikennevaloissa seisoessa, mikäli ulkona on vaikka -12C.
      S212-mallista 2015 eteenpäin, on lisäksi A9-automaatti, joka laskee
      400 Nm-väännön johdosta kierrosluvun aika alas - 1300 rpm.
      Veholla ovat sitä mieltä, ettei moottori tästä nokeennu, vaikka Nox-
      suotimia näillä km-määärillä on mennyt jo pari - toinen takuuna. ( 170.000)
      Sinun autossa jo uudempi OM654 - pannu, onko ongelmia lämmön kanssa?
      Ikävää, mikäli Veho ei yhtään tullut vastaan.

    • Anonyymi

      Hybrid ja maailma pelastuu, lompakon päälle tämä tekniikka tosin voi käydä.

    • Anonyymi

      Ja paljonko ajat tuosta matkasta jatkuvasti sillä pelkällä sähköllä, aja välillä tyyliin 2-3 päivää putkeen tuo matkasi dieselillä talvisin.

    • Anonyymi

      Ostat Toyotan hybridin ja huolet loppuu!

    • Anonyymi

      Mulla kävi ihan samalla tavalla, mutta myös turbo meni rikki siinä samassa. Jos talvella lähtee tuolla de t koneella liikkeelle sähköllä niin tässä on tulos. Aja ensin vähintään se 30km dieselillä ja sitten loppumatka sähköllä, älä toisin päin. Jos matkaa esim. 10 km niin vetele pelkällä sähköllä ilman polttomoottoria.

      • Anonyymi

        Sama vika rahikaisella.
        43.000 km ajettu C200d automaatti kyykähti - 17 C pakkasella 7 km ajon jälkeen tievarteen. Oli eperillä lämmitetty 1/2 tuntia enen ajoon lähtöä ja eperi oli vielä ajaessakin päällä. Hinausautolla korjaamolle: Turbo hajonnut josta syystä myös välijäähdytin sökö ja partikkeliisuodatin tunkekeunut. Kustannusarvio 8600 egeä.

        Mersu toimitti osat, mutta ei töitä. Myyjäliike otti töistä kontolleen pääosan ja itselleni maksettavaa puolitoista tonnia.

        Anku meni takuuseen vaihtoon 43000 km kohdalla. Nox antureita meni 72000 km mennessä 4 kpl, jotka Mersu vastasi töineen, muuten a. 950 egeä.
        Viimeistä nox anturia vaihdettaessa (tuo 72.000 km) ilmoittivat hiukkassuodattimien olevan lähes tukossa testerin mukaan. No 100 km ajon jälkeen niin kertoi myös auton tietsikka ja sytytti moottorivalon. Työ ja osat 350 egeä.
        Sitten meni auto vaihtoon. Alkoi ottamaan päähän. Vuosittaisten huoltojen lisäksi sai olla korjauttamassa vähän päästä.

        Aiemmin ollu 21 kotteroa uusina ja käytettyinä ostettuja, joissa ei yhteensäkään ole ollut noin paljoa vikoja. Sattui tuo maanantaipäivän mese minulle. Muuten oli mukava ja sopiva c200n.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama vika rahikaisella.
        43.000 km ajettu C200d automaatti kyykähti - 17 C pakkasella 7 km ajon jälkeen tievarteen. Oli eperillä lämmitetty 1/2 tuntia enen ajoon lähtöä ja eperi oli vielä ajaessakin päällä. Hinausautolla korjaamolle: Turbo hajonnut josta syystä myös välijäähdytin sökö ja partikkeliisuodatin tunkekeunut. Kustannusarvio 8600 egeä.

        Mersu toimitti osat, mutta ei töitä. Myyjäliike otti töistä kontolleen pääosan ja itselleni maksettavaa puolitoista tonnia.

        Anku meni takuuseen vaihtoon 43000 km kohdalla. Nox antureita meni 72000 km mennessä 4 kpl, jotka Mersu vastasi töineen, muuten a. 950 egeä.
        Viimeistä nox anturia vaihdettaessa (tuo 72.000 km) ilmoittivat hiukkassuodattimien olevan lähes tukossa testerin mukaan. No 100 km ajon jälkeen niin kertoi myös auton tietsikka ja sytytti moottorivalon. Työ ja osat 350 egeä.
        Sitten meni auto vaihtoon. Alkoi ottamaan päähän. Vuosittaisten huoltojen lisäksi sai olla korjauttamassa vähän päästä.

        Aiemmin ollu 21 kotteroa uusina ja käytettyinä ostettuja, joissa ei yhteensäkään ole ollut noin paljoa vikoja. Sattui tuo maanantaipäivän mese minulle. Muuten oli mukava ja sopiva c200n.

        No jäipä tuonne näppisvirheitäkin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      187
      11458
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5459
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2737
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2385
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1861
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1815
    7. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      29
      1624
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      41
      1460
    9. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1436
    10. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      38
      1387
    Aihe