Ikuinen hiivakierre

kiukututtaa

Ikää on 26 ja nyt oon kolme vuotta kärsinyt hiivasta. Se tulee 1-2 kuukauden välein, tavallaan tuntuu, etten koskaan ole terve sen suhteen. YTHS:llä olen ravannut 2-3 kk välein, eli noin joka toisella kerralla. Menen sinne yleensä vasta siinä vaiheessa kun tajuan, ettei se itsestään mene ohi (onneksi joskus menee sentään).

Olen saanut kaikki mahdolliset lääkkeet estohoidosta voiteisiin, puikkoihin ja tabletteihin, mutta silti tuntuu etten koskaan ole terve. Hiiva voi tulla myös estohoidon aikana. Limakalvoja olen koittanut parannella muutamallakin apteekista saatavalla voiteella (myös Ceridal intimellä), mutta enpä ole huomannut mitään vaikutusta. Alapäätäni en pese saippualla, mutta päivittäin hyvin vedellä kuitenkin. Pikkuhousunsuojia en käytä ja öisin nukun alasti, saavatpahan paikat tuulettua.

Suun kautta otettavia maitohappobakteereitakin olen käyttänyt säännöllisesti -> ei vaikutusta. Tänään ostin emättimeen pistettäviä maitohappobakteereita. Voikohan niitä käyttää koko ajan, jos niillä saisin sen kuriin, vai voiko niitä käyttää vain kuuriluonteisesti? Olisin kyllä valmis sijoittamaan maitohappobakteereihin parikymppiä kuussa, jos ne vain auttaisivat. Jotenkin kun tuntuu, että tämä hiivakierre alkaa haittaamaan seksielämäänikin jo.

Lääkärini ei osaa tehdä asialle mitään, eikä häntä kyllä kiinnostakkaan. Viimeksikin hän kysyi minulta suoraan, että mitä lääkettä minä haluan. Alan hermostua kohta koko terveydenhuoltoon, kai lääkäreiden pitää itse tietää mitä lääkettä he tarjoavat. Papassa käyn vuosittain, siellä ei ole ilmennyt mitään erikoista ja lukuisista pyynnöistä huolimatta en ole päässyt jatkotutkimuksiin tai toiselle lääkärille.

Onko kenelläkään kokemuksia ulkoisesta kondyloomasta hiivan laukaisijana? Sisäisen kondylooman (siis se joka yleensä näkyy papassa) on todettu laukaisevan toistuvia hiivatulehduksia, mutta miten on tämän ulkoisen kondylooman kanssa. Sehän ei näy papassa..Kondytestiin en ole kuitenkaan päässyt, vaikka sitäkin olen pyytänyt.

Onko kenelläkään mitään konstia miten pääsisin tästä kierteestä eroon. Käsittääkseni pillereiden käyttö ei ainakaan paranna tilannetta, mutta pitäiskö minun kuitenkin niitäkin/rengasta yrittää vai pahentaako ne tosiaan hiivaa. Kiitos, jos saan joltain kanssasisarelta jonkun kivan vinkin.

14

5010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alan mies

Hiiva yleensä tottelee lääkityksiä kohtalaisen hyvin, vaikka saattaakin hoidon jälkeen herkästi uusia. Jos kuitenkin estolääkityksenkin aikana vaivaa, voi kyseessä huonolla tuurilla olla herpeskin. Ei niissä kaikissa ole kovaa kipua tai kunnon rakkuloita. Diagnoosiin pääseminen voi olla työlästä ja vaatia koepalaakin kirvelevästä kohtaa. Asiaa voinee seuloa mittauttamalla verestä herpesvasta-aineet ( HSV 1 ja 2). Jos on herpes, vaatinee estolääkitystä vaivojen poispitämiseksi. Ne ovat reseptilääkeitä ja niihinkin menee parikymppiä kuussa.

• hiivatonta

ruokavaliota. Älä myöskään juo olutta. Joillakin helpottanut näin.

• olekaan

Ei ole mitään sellaista kondylomatestiä, jolla tauti todettaisiin. Papa näyttää jotain, mutta ei muuta kuin kohdunsuun tilanteen.

Verensokeri varmaan kantsii tarkistuttaa.

• kiukututtaa

Kyllähän kondylooman voi testata etikkavärjäyksellä, mutta minun tapauksessani lääkärit ovat haluttomia sitä tekemään. Mikään sukupuolitauti ei ole poissuljettu, mutta mitään ulkoisia oireita mistään ei ole ollut. Klamydia ja tippuri on otettu moneen kertaan, mutta näitä virustauteja ei ole lähdetty testaamaan pyydöistäni huolimatta. Ja testeistä aina kuitenkin hiiva löytyy, joten hiivaksi se aina diagnosoidaan. Hiivatestit on otettu myös ulosteesta. Lääkäri piti hyvin epätodennäköisenä, että sitä ulosteesta löytyy, mutta löytyihän sieltä sitä. Hiivakantojani on myös tyypitetty, mutta se tavallisin hiiva, candida albicans sieltä löytyi.

Verensokeri on tutkittu ja se on täysin normaali. Ruokavalioni koostuu kyllä leivästä ja juon joskus olutta, mutta leipä ei ole "pääruokani" ja oluttakaan ei mene koreittain. En oikein osaa jättää leipää kokonaan pois ja hiivatonta leipää en ole löytänyt. Tosin en kaikkia kauppoja ole läpi kiertänytkään.

• Lellu
        kiukututtaa kirjoitti:

Kyllähän kondylooman voi testata etikkavärjäyksellä, mutta minun tapauksessani lääkärit ovat haluttomia sitä tekemään. Mikään sukupuolitauti ei ole poissuljettu, mutta mitään ulkoisia oireita mistään ei ole ollut. Klamydia ja tippuri on otettu moneen kertaan, mutta näitä virustauteja ei ole lähdetty testaamaan pyydöistäni huolimatta. Ja testeistä aina kuitenkin hiiva löytyy, joten hiivaksi se aina diagnosoidaan. Hiivatestit on otettu myös ulosteesta. Lääkäri piti hyvin epätodennäköisenä, että sitä ulosteesta löytyy, mutta löytyihän sieltä sitä. Hiivakantojani on myös tyypitetty, mutta se tavallisin hiiva, candida albicans sieltä löytyi.

Verensokeri on tutkittu ja se on täysin normaali. Ruokavalioni koostuu kyllä leivästä ja juon joskus olutta, mutta leipä ei ole "pääruokani" ja oluttakaan ei mene koreittain. En oikein osaa jättää leipää kokonaan pois ja hiivatonta leipää en ole löytänyt. Tosin en kaikkia kauppoja ole läpi kiertänytkään.

Hei! Itse kärsin samoista vaivoista muutama vuosi sitten toistuvien antibioottikuurien jälkeen. Itse pääsin vaivasta eroon kun löysin luontaistuote kaupasta hiivantuhoajat-luontaistuotteen. Olen aina joskus syönyt purkillisen ettei hiiva pääsisi elimistössä kovin pahaksi. Sinulla ilmeisesti hiiva on suolistossa jos se on löytynyt ulosteestakin. Suosittelen luontaistuotteita vaikka niiden tehosta aina väitellään, itsellläni tehosivat paremmin kuin mitkään apteekin lääkkeet.

• Kohalotoverisi
        kiukututtaa kirjoitti:

Itse olen puoli vuotta taistellut hiivaa vastaan ja olen myös epäillyt sukupuolitautia. Klamydiatesti minulta otettiin, mutta lääkäri sanoo ettei mikään näytä viittaavan muuhun sukupuolitautiin. Silti pelkään kondyloomaa, herpestä tms.

Kokeilin hiivatonta ruokavaliotakin, mutta eipä siitä ollut hyötyä. Hiivattomassa leivässä olen silti pysysyt. Löysin ihania leipiä kun oikein etsin. Jos pidät ruisleivästä niin maistapa Moilas Leipurien luhtiruista. Se on todella hyvää perinteisellä taikinajuurimenetelmällä leivottua leipää. Se ei turvotakaan vaikka kuinka ahmisi. tämän vain halusin kertoa.

Toivottavasti pääsemme pian eroon hiivasta. Hermot tässä menee!!!

• hiivanen

itselläni vastaavanlainen tilanne. olen syönyt pidemmän aikaa hiiva-antibiotteja, käyttänyt rasvoja ulkoisesti, mutta olo on edelleen samanlainen. nyt mietitytttä, kun en ole hiivalabrassa vähän aikaan käynyt, onko oireiden (punotus, kuumotus) takana joku muu kuin hiiva. kuivattaako esim. ulkoiset hiivavoiteet ja kuumotus johtuukin tästä? pitäisikö antaa vaan olla, ja odottaa, että oireet häviävät. kutinaa ja kokkarevuotoa en ole itselläni hiivan aikana koskaan havainnut, mutta haavaumia kylläkin. nyt käytössä luotaistuotteet (hiivantappajat ja maitohappobakteerit). viimeisiä vaihtoehtoja viedään.

• kesä

Toistuvia vitsatietulehduksia ja hiivakierre, josta olen päässyt ruokavaliolla. Myös vulvodynia epäily, mutta triptyl lääkityksestä ei löytynyt vastetta. Tänään taas virtsis. Soitin lääkäriin ja pyysin nitrofur-c reseptin apteekkiin. Onneksi se käy näin helposti.
        Hiivakierteestä olen päässyt, mutta kivuista en. Oireet on joka kuukausi kuin olisi hiiva, mutta näyte nykyään aina puhdas. Miksi polttaa, jos ei hiivaa tai bakteeritulehdusta? Voiko kolmikymppisellä olla estrogeeninpuutteesta johtuvaa limakalvojen heikkoutta, mikä yleensä on menopaussi vaiva? Onko kokemuksia?

• polttoa
        kesä kirjoitti:

Toistuvia vitsatietulehduksia ja hiivakierre, josta olen päässyt ruokavaliolla. Myös vulvodynia epäily, mutta triptyl lääkityksestä ei löytynyt vastetta. Tänään taas virtsis. Soitin lääkäriin ja pyysin nitrofur-c reseptin apteekkiin. Onneksi se käy näin helposti.
        Hiivakierteestä olen päässyt, mutta kivuista en. Oireet on joka kuukausi kuin olisi hiiva, mutta näyte nykyään aina puhdas. Miksi polttaa, jos ei hiivaa tai bakteeritulehdusta? Voiko kolmikymppisellä olla estrogeeninpuutteesta johtuvaa limakalvojen heikkoutta, mikä yleensä on menopaussi vaiva? Onko kokemuksia?

minulla vastaavanlaisesti, tosin ilman virtsatietulehduksi, hiivatulehdus polttelee pitkään vaikka ei enää näy labrassa. kun rasvaan tiheään bepantenilla polte lakkaa ja ajattelinkin, että hiivarasvat varmaan kuivattaa limakalvoja ja polte (=rohtuminen?) syntyy tästä syystä. tosin eihän normaalisti mitään rasvausta tarvita, kun kaikki on kunnossa. mutta summa summarum rasvauksella ei polttele, kun hiivaa ei enää labrassa todeta

• Sininen vai punainen?
        polttoa kirjoitti:

minulla vastaavanlaisesti, tosin ilman virtsatietulehduksi, hiivatulehdus polttelee pitkään vaikka ei enää näy labrassa. kun rasvaan tiheään bepantenilla polte lakkaa ja ajattelinkin, että hiivarasvat varmaan kuivattaa limakalvoja ja polte (=rohtuminen?) syntyy tästä syystä. tosin eihän normaalisti mitään rasvausta tarvita, kun kaikki on kunnossa. mutta summa summarum rasvauksella ei polttele, kun hiivaa ei enää labrassa todeta

Kumpiko auttaa?

• polte
        Sininen vai punainen? kirjoitti:

Kumpiko auttaa?

käytin/käytän punaista

• -

Itsellä ainainen vaiva! On ollut niin kauan kuin muistan hiivakierteitä, vaikka vaalea leipä, karkit, alkoholi lähes kokonaan jätetty pois. En syö pillereitä, en pese liikaa, en käytä tiukkoja farkkuja, sillon tällön pyöräilen... Oon käyttänyt apteekin lääkkeitä, mutta ne vaan ärsyttää enemmän, ja sama kirvely, punotus, kuumotus...(kai ne limakalvot sitten rohtuu) Itsellä on myös todettu ulkoinen kondylooma, johon ei näköjään ainakaan wartec näytä purevan. Tuo penslaus on vaan saanut koko alapään hirveän kipeäksi, silti kukkakaalit pysyy. Hiivakierre on hiukan helpottanut kun aloin syömään luontaistuotekaupan hiivatuhoajia ja maitohappobakteeria päivittäin. Myös bepanthen on hyvä kaveri tätä nykyä. Mytta kun joku puhui tuosta estrogeenin puutteesta, niin varmasti voi kolmekymppisellä olla, kun on kerran 23 vuotiaallakin. Eli siis viimeisimmän lääkärikäynnin jälkeen oli kotiin viemisinä vagifem emätinpuikkoja, kun alkaa limakalvot olla kaiken tän oireilun jälkeen niin lopussa! Alkaa tuntua että puikot on ihan hyvä juttu, meinaan on välillä jopa käynyt mielessä että ehkä sitä vielä joskus tulee seksiäkin harrastettua. Tosin kondylooman kanssa saattaa mennä vuosiakin, eli ei mitään kiirettä. Mutta kyllä se välillä laittaa hiukan vituttamaan, kun on vasta 23 eikä oo pariin vuoteen tarvinnut ajatellakkaan harrastavansa seksiä, kun paikat on aina niin kipeenä. En ole koskaan ollut seksuaalisesti mitenkään normaalia aktiivisempi, mutta eikai tuon kondylooman saamiseen tarvitse ollakkaan, kun 80% sen naisista kerran jossain vaiheessa elämää sairastaa. Itse oon tavannut just todella mukavan miehen ja muutamaan kertaa käyty ulkona, ja soiteltu melkein päivittäin. Sen pitäisi huomenna tulla käymään,(asuu siis toisella paikkakunnalla) mutta itsellä on sellainen olo että sanon vain että ei tarvi tulla. Koska jos se tulee pitää nostaa ehkä kissa pöydälle ja kertoa kondystä, mikä ei sinänsä houkuttele, mutta kaippa tuo kohta alkaa ihmettelemään kun ei mitään tapahdu, vaikka kemia selvästi pelaa... Onko kellään kokemuksia että miten kondylooman kanssa aletaan seurustelemaan, en meinaan ihan heti haluaisi tuota miestä poiskaan päästää!

• kokemusta on

millaiset oireesi ovat kun mietit kondyloomaa? itsellän kondylooma oli myös hiivan kanssa ja kondylooman litteätä muotoa. selvästi kondyloomainen kohta oli arka (emättimen suuaukko) ja koska kondyloma oli litteäää mallia eikä kondylooman tunnusomaista kukkakaalimaisuutta en osannut tätä epäillä. ei kutinaa eikä muita vaivoja myöskään hiivasta. kondyloomasta eroon pääsy sit vaatikin vuosia.

• Hömpsis

Heips!
      Tulin nopeasti koneella, enkä ehdi nyt lukemaan kovin tarkkaan, mutta itselläni on ollut 9 kk bakteeritulehdus emättimessä, eikä se siis ole parantunut, mutta antibiootit ym, kaikki mahdolliset mukaan lukien niin vagi-C kapselit, joita laitan JOKA ilta emättimeen, ovat auttaneet minulla parhaiten. Mutta joudun käyttämään niitä päivittäin jotta pärjään oireideni kanssa. Niitä saa reseptivapaana apteekista. Mistään muusta (olen kokeillut varmaan sataa eri juttua...) ei ole ollut hyötyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4461
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2365
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2357
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2118
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1677
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1471
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1104
    Aihe