Voiko alkoholismia ja ahdistuneisuushäiriötä verrata toisiinsa?

Anonyymi-ap

Voidaanko alkoholismia ja ahdistuneisuushäiriötä verrata toisiinsa ja puhua samanluokan sairaudesta? Etenkään jos ahdistuneisuushäiriöön ei kyseisessä tapauksessa alkoholin käyttö missään muodossa edes kuulu? !

11

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ahdistuneisuus häiriö voi tulla ilman alkoholin käyttöä, miksei voisi ?
      Alkoholia liikaa käyttävät ovat usein ahdistuneita, ja jotkut lääkitsevät ahdistustaan alkoholilla, joka ei ole lainkaan hyväksi ahdistukselle.
      Ole tyytyväinen itseesi, kun et ole ottanut alkoholia mukaan kuvioon.

      • Anonyymi
        UUSI

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🍑 ­­­N­y­­­m­f­o­­­m­­a­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      mun mielestä ei voi verrata. tiedätkö jonkun ahdistuneisuushäiriöisen joka ei juo ja on saanut maksakirroosin.

      • Anonyymi

        Aloin ihan miettiä, tiedänkö ketään. On kai sanottava, ettei tule ketään mieleen.
        Kotikylillä aikanaan naapurin mummo kuoli kirroosiin, vaikkei ollut eläessään alkoholia käyttänyt. Hänellä ei kuitenkaan tainnut ahdistuneisuushäiriötä olla.

        Tunnen muutaman ihmisen, joilla kirroosi ollut vaivana, pari heistä jo kuollutkin, en heidänkään ahdistuksista tiedä. Jokainen heistä kuitenkin alkoholia käyttäneitä. Varmaan siinä vaiheessa voi alkaakin ahdistaa, jos kuulee sairastavansa kirroosia, ei voi tietää.

        Mistä sinulle tuli kirroosi mieleen ? Harvemmin se kuitenkaan tulee, jos on terveelliset elämäntavat. Toki ei sekään ihan aina estä mahdollista sairastumista, mutta todennäköisyys taitaa olla aika pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloin ihan miettiä, tiedänkö ketään. On kai sanottava, ettei tule ketään mieleen.
        Kotikylillä aikanaan naapurin mummo kuoli kirroosiin, vaikkei ollut eläessään alkoholia käyttänyt. Hänellä ei kuitenkaan tainnut ahdistuneisuushäiriötä olla.

        Tunnen muutaman ihmisen, joilla kirroosi ollut vaivana, pari heistä jo kuollutkin, en heidänkään ahdistuksista tiedä. Jokainen heistä kuitenkin alkoholia käyttäneitä. Varmaan siinä vaiheessa voi alkaakin ahdistaa, jos kuulee sairastavansa kirroosia, ei voi tietää.

        Mistä sinulle tuli kirroosi mieleen ? Harvemmin se kuitenkaan tulee, jos on terveelliset elämäntavat. Toki ei sekään ihan aina estä mahdollista sairastumista, mutta todennäköisyys taitaa olla aika pieni.

        Koska mulla on ahdistuneisuushäiriö. Ja paljon alkoholia nauttiva voi saada maksakirroosiin kuin minä joka en juo alkoholia.

        Rasvamaksa voi aiheuttaa maksakirroosia. oliko se mummeli ylipainoinen joka ei juonut mutta jolla oli maksakirroosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska mulla on ahdistuneisuushäiriö. Ja paljon alkoholia nauttiva voi saada maksakirroosiin kuin minä joka en juo alkoholia.

        Rasvamaksa voi aiheuttaa maksakirroosia. oliko se mummeli ylipainoinen joka ei juonut mutta jolla oli maksakirroosi.

        Ei se mummeli ollut ylipainoinen, aika pienikokoinen.
        Rasvamaksa on nykyään aika yleinen ongelma, eikä se johdu ainoastaan ylipainosta, laihoillakin ihmisillä voi yhtä hyvin maksa rasvoittua.
        Ruokavalio on yksi keino, jolla pystyy huolehtimaan myös maksan terveydestä. Sokeri ja rasva eivät ole hyväksi muutenkaan, ei myöskään maksalle.

        Maksaa voi joskus vaurioittaa jotkut lääkkeet, jopa jotkut luontaistuotteetkin voi olla haitallisia maksalle.
        Maksa on suodatin, joka suodattaa koko elämän ajan kaiken, minkä ihminen suuhunsa laittaa ja nielee. Eli aika paljon maksa joutuu kestämään, ja usein kestääkin.


    • Anonyymi

      En lähtisi vertailemaan näitä asioita keskenään.

      Käytännöllisesti katsoen kaikkien riippuvuus sairauksien taustalla on joitakin mielenterveyshäiriöitä. Mutta sen verran ne on omia juttujaan, että ehkä on parempi että niitä käsitellään yksilöllisesti.

    • Anonyymi

      Mun isä kuoli maksakirroosiin. Hänellä ei ollut tiettävästi mitään ahdistuneisuushäiriötä ja alkoholiakin taisi käyttää kohtuudella suurimman osan elämästään. Mulla on ahdistuneisuushäiriö ja käytän toisinaan runsaasti alkoholia pidempiäkin aikoja. Sitten yritän taas pitkään olla ilman. Olen siis niinsanottu tuurijuoppo. Onkohan itselläkin tuo kirroosi kohtalona ennenpitkää.

      Ahdistunut Mies

      • Anonyymi

        Sitä ei voi tietää etukäteen, toivottavasti sinulle ei kirroosia tule.
        Joidenkin elimistö kestää paremmin ja pidempään, kuin joidenkin toisten taas ei. Se on aika yksilöllistä.


      • Anonyymi

        rasvamaksa voi aiheuttaa maksakirroosin jos on reilusti ylipainoinen vaikka ei jois alkoholia.


    • Anonyymi

      Kummatkin on eri asioita, mutta silti kummatkin voi olla toistensa laukaisevia asioita. Alkoholismiin voi sairastua ilman ahdistustakin. Ei tarvitse kuin tykätä humalatilasta ja antaa periksi haluille. Se on tie kohti alkoholismia, joka voi päätyä lopulta ahdistavaan elämäntilanteeseen.

      Ahdistus itsessään pitää stressihormoneja korkealla, kuten myös verenpainetta, sekä erilaisia psykosomaattisia oireita. Vuosia sellaista oireilua voi johtaa esim. sv-tauteihin ja suolistosairauksiin. Siihen päälle vielä alkoholi, joka nostaa riskiä sairastua ruokatorven, vatsan ja suoliston syöpiin, sekä maksa-, haima- ja munuaissairauksiin.

      Lyh. san. ei koskaan alkoholia teeskentelylääkkeeksi, sillä se ei paranna oloa pätkääkään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe