Mikä on lämpötolpan jännite, 12 vai 230V

Mikä on lämpötolpan jännite, 12 vai 230V

Tätä ei ole löydy googlaamalla. koska diskurssi on "laita johto pistokkeeseen, vedä johto pistokkeesta. Tieto kuuluu sähköalan luvan saaneelle ammattihenkilölle, jotta kukaan ei mene avaamaan mitään ja saamaan sähköiskua. Tarvitsen tiedon kuitenkin siihen, että hankin talooni oman pistokkeen ja minun täytyy tietää, että kumpi. Kyselin tätä syksyllä isännöitsijältä siinä muodossa, että "varasin lämpötolpan asuntoautolle, jotta voisin käyttää 230 V laitteita. Nyt sähkö ei kuitenkaan toimi, eli en tarvitse tolppaa ja perun tolpan kuukausimaksun". Sihteeri ei tiennyt syytä, mutta sanoi joo. Oletan, että 12 V ei riitä. Nyt sitten kun liitän lämpötolpan autoni kolmiomaiseen liittimeen puskurissa vihreällä johdolla, niin lohkolämmitin toimii tai ei toimi ja sisätilalämmittimen tuuleti pyörii, mutta ei lämpiä. Johtuuko se siitä, että lämmitin on rikki vai siitä, että 12 V ei riitä? En halua rikkoa auton lohkolämmitintä, jos se kestää vain 12 V kytkemällä sitä taloni 230 V ulkopistokkeeseen.

13

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko sulla tylsää, vai mikä ajaa leikkimään?

      • Mutku enhän minä leikin vaan tarvitsen todella tiedon siitä, että verkkovirta vai pienoisjännite on käytössä lämpötolpissa. Muuten en tiedä, että hankinko muuntajaa ulkopistokkeeseen enkä voi lämmittää autoa ennen kuin tiedän. Älä ole narsisti


      • Ilmoitin loukkaavan sisältösi suomi24lle


    • Älä neuvo minua ostamaan sähkömittaria tai menemään Motonettiin kysymään

      • Anonyymi

        Osta sähkömittari tai mene Motonettiin kysymään.


    • Anonyymi
      • vastasit kysymykseen "kuinka nopeasti sähköauto lataa 230 V latauspistokkeella" et "'mikä on lämpötolpan jännite"


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        vastasit kysymykseen "kuinka nopeasti sähköauto lataa 230 V latauspistokkeella" et "'mikä on lämpötolpan jännite"

        joillekin kaikki on vaikeaa

        tsemiä elämäsi kanssa


    • Anonyymi

      Kyllä tolpan pistorasiassa pitäisi aina olla 230 volttia, jolla autojen lohko- ja sisätilanlämmittimet toimivat.

      • Anonyymi

        Mutta sen sähkömittarin ostamisesta/lainaamisesta voisi silti olla hyötyä tällaisissa tilanteissa. Jos ei muuta, niin ainakin sillä tarkistaa, että sinne tolppaan oikeastikin tulee sähköä (niissä voi olla ties mitä taloyhtiökohtaisia aika- ym. rajoituksia) ja lohkolämmittimen johto ovat ehjiä. Helpottaa vian paikantamista, kun ainakin osan mahdollisista syistä pystyy sulkemaan heti pois.


    • Anonyymi

      Noilla tiedoilla on parempi ettet koske sähköpistokkeisiin laisinkaan.

      • Anonyymi

        Hauskinta tässä on se, että jos käyt aloittajan LinkedIn-sivulla, sieltä löytyy tällainen maininta koulutus-kohdasta:

        Winnova, Rauma, Finland
        Electrician basic degree - Electrician
        2014 - 2016


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe