Mikä on lämpötolpan jännite, 12 vai 230V

Mikä on lämpötolpan jännite, 12 vai 230V

Tätä ei ole löydy googlaamalla. koska diskurssi on "laita johto pistokkeeseen, vedä johto pistokkeesta. Tieto kuuluu sähköalan luvan saaneelle ammattihenkilölle, jotta kukaan ei mene avaamaan mitään ja saamaan sähköiskua. Tarvitsen tiedon kuitenkin siihen, että hankin talooni oman pistokkeen ja minun täytyy tietää, että kumpi. Kyselin tätä syksyllä isännöitsijältä siinä muodossa, että "varasin lämpötolpan asuntoautolle, jotta voisin käyttää 230 V laitteita. Nyt sähkö ei kuitenkaan toimi, eli en tarvitse tolppaa ja perun tolpan kuukausimaksun". Sihteeri ei tiennyt syytä, mutta sanoi joo. Oletan, että 12 V ei riitä. Nyt sitten kun liitän lämpötolpan autoni kolmiomaiseen liittimeen puskurissa vihreällä johdolla, niin lohkolämmitin toimii tai ei toimi ja sisätilalämmittimen tuuleti pyörii, mutta ei lämpiä. Johtuuko se siitä, että lämmitin on rikki vai siitä, että 12 V ei riitä? En halua rikkoa auton lohkolämmitintä, jos se kestää vain 12 V kytkemällä sitä taloni 230 V ulkopistokkeeseen.

13

517

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko sulla tylsää, vai mikä ajaa leikkimään?

• Mutku enhän minä leikin vaan tarvitsen todella tiedon siitä, että verkkovirta vai pienoisjännite on käytössä lämpötolpissa. Muuten en tiedä, että hankinko muuntajaa ulkopistokkeeseen enkä voi lämmittää autoa ennen kuin tiedän. Älä ole narsisti

• Ilmoitin loukkaavan sisältösi suomi24lle

• Älä neuvo minua ostamaan sähkömittaria tai menemään Motonettiin kysymään

• Anonyymi

Osta sähkömittari tai mene Motonettiin kysymään.

• Anonyymi
      • vastasit kysymykseen "kuinka nopeasti sähköauto lataa 230 V latauspistokkeella" et "'mikä on lämpötolpan jännite"

• Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

vastasit kysymykseen "kuinka nopeasti sähköauto lataa 230 V latauspistokkeella" et "'mikä on lämpötolpan jännite"

joillekin kaikki on vaikeaa

tsemiä elämäsi kanssa

• Anonyymi

Kyllä tolpan pistorasiassa pitäisi aina olla 230 volttia, jolla autojen lohko- ja sisätilanlämmittimet toimivat.

• Anonyymi

Mutta sen sähkömittarin ostamisesta/lainaamisesta voisi silti olla hyötyä tällaisissa tilanteissa. Jos ei muuta, niin ainakin sillä tarkistaa, että sinne tolppaan oikeastikin tulee sähköä (niissä voi olla ties mitä taloyhtiökohtaisia aika- ym. rajoituksia) ja lohkolämmittimen johto ovat ehjiä. Helpottaa vian paikantamista, kun ainakin osan mahdollisista syistä pystyy sulkemaan heti pois.

• Anonyymi

Noilla tiedoilla on parempi ettet koske sähköpistokkeisiin laisinkaan.

• Anonyymi

Hauskinta tässä on se, että jos käyt aloittajan LinkedIn-sivulla, sieltä löytyy tällainen maininta koulutus-kohdasta:

Winnova, Rauma, Finland
        Electrician basic degree - Electrician
        2014 - 2016

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1555
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1193
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe