Gerberan hoito

inni

Sain hiljattain gerberan joka oli ruukussa (ei siis maljakkoon laitettava). Ongelma on kuitenkin se, etten osaa yhtään hoitaa kukkaa. Kuinkaa usein sitä pitäisi kastella? Sen tiedän ettei se siedä kylmää. Mikä olisi paras paikka gerberalle? Haluaisin kukan pysyvän kauan elossa, sillä kukalla on paljon tunnearvoa.

11

19744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • netistä löytynyt

      Gerbera vaatii kotona valoisan kasvupaikan. Liiallista kastelua tulee
      välttää, multa saa kuivahtaa kastelujen välillä.

      Kukkavarsi kasvaa pituutta koko kukan kehityksen ajan. Kun kukan
      terälehdet vanhentuvat poista kukka varsineen, jolloin uudet kukat valtaavat tilan.

      Hyvissä oloissa gerbera voi kukkia myöhemmin uudelleen. Keskikesällä sen voi laittaa myös ulos, jossa se multavassa kasvualustassa voi kukkia uudelleen.

    • anelmas

      Minä laitoin kerran ulos laatikkoon, ja gerberani teki ennätyskukat ja kukki lähes koko kesän. Suosittelen!

    • anni

      Itsekin painiskelen tämän gerpera-ongelman kanssa en todellakaan tiedä... miten saisin sen hoidettua. Antakaa vinkkejä!!!

    • nuoriska

      heippis

    • rusettikaktus

      kukka on valoisassa paikassa ikkunan alla ja pidän mullan kosteana. Kuihtuneet kukat kannattaa leikata pois, samoin nuutuneet lehdet! Ostaessani kukkia oli 3, mutta ne kuihtuivat nopeasti, kenties ympäristövaihdon takia. Nyt nuppuja on tulossa 5, joten ei kannata heti lyödä hanskoja tiskiin!

    • kukka ystävä

      ruukku gerberaa kastellaan kerralla paljon ja annetaan mullan kuivahtaa kasteluiden välillä.Lannoitetaan joka viikko
      t:kukka ystävä

    • Tärkeäkukka

      Kukka on minulle todella tärkeä sillä sain sen vaariltani, onno mahdollista että kukka säilyy talven yli?
      Oisi mukava jos joku vastaisi, arvostaisin sitä todella paljon

      • valokuvassa

        "Tavallisesti kasvi heitetään pois kukinnan jälkeen, mutta voit yrittää kasvattaa sitä myös monivuotisena. Silloin se tarvitsee talvella valoisan ja viileän, noin 10-14 asteisen paikan. Anna sille lepoaikana silloin tällöin vähän vettä. Istuta kasvi uudelleen keväällä sen aloittaessa kasvuaan ja lisää vähitellen kastelua. Kun kasvu on päässyt vauhtiin, voit siirtää kasvin lämpimämpään ja aloittaa normaalin kastelun. Huoneenlämmössä gerbera kukkii vain muutaman kuukauden, mutta ulkona, esimerkiksi parvekkeella, koko kesän."
        http://www.kukkatalo.fi/tuotteet/ruukkugerbera

        Minulla kuollut viimeistään talvella huoneenlämmössä.


    • Anonyymi

      Sain. Gerberan ystävän päivänä siinä oli yksi pinkin värinen kukka,kukka kesti pitkään kun se vanheni olin kukan poikki ja laitoin Gerberan vähän isompaan ruukkuun nyt siinä on kasvamassa kaksi uutta kukan vartta pidän valoisassa paikassa mutta en suoraan aurinkossa👍👍

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1628
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      124
      1248
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    9. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe