Sain hiljattain gerberan joka oli ruukussa (ei siis maljakkoon laitettava). Ongelma on kuitenkin se, etten osaa yhtään hoitaa kukkaa. Kuinkaa usein sitä pitäisi kastella? Sen tiedän ettei se siedä kylmää. Mikä olisi paras paikka gerberalle? Haluaisin kukan pysyvän kauan elossa, sillä kukalla on paljon tunnearvoa.
Gerberan hoito
11
19744
Vastaukset
- netistä löytynyt
Gerbera vaatii kotona valoisan kasvupaikan. Liiallista kastelua tulee
välttää, multa saa kuivahtaa kastelujen välillä.
Kukkavarsi kasvaa pituutta koko kukan kehityksen ajan. Kun kukan
terälehdet vanhentuvat poista kukka varsineen, jolloin uudet kukat valtaavat tilan.
Hyvissä oloissa gerbera voi kukkia myöhemmin uudelleen. Keskikesällä sen voi laittaa myös ulos, jossa se multavassa kasvualustassa voi kukkia uudelleen. - anelmas
Minä laitoin kerran ulos laatikkoon, ja gerberani teki ennätyskukat ja kukki lähes koko kesän. Suosittelen!
- anni
Itsekin painiskelen tämän gerpera-ongelman kanssa en todellakaan tiedä... miten saisin sen hoidettua. Antakaa vinkkejä!!!
- nuoriska
heippis
- rusettikaktus
kukka on valoisassa paikassa ikkunan alla ja pidän mullan kosteana. Kuihtuneet kukat kannattaa leikata pois, samoin nuutuneet lehdet! Ostaessani kukkia oli 3, mutta ne kuihtuivat nopeasti, kenties ympäristövaihdon takia. Nyt nuppuja on tulossa 5, joten ei kannata heti lyödä hanskoja tiskiin!
- kiteytetty tieto l
gerberasta kerraksee kirjoitti:
http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=251
- kukka ystävä
ruukku gerberaa kastellaan kerralla paljon ja annetaan mullan kuivahtaa kasteluiden välillä.Lannoitetaan joka viikko
t:kukka ystävä - Tärkeäkukka
Kukka on minulle todella tärkeä sillä sain sen vaariltani, onno mahdollista että kukka säilyy talven yli?
Oisi mukava jos joku vastaisi, arvostaisin sitä todella paljon- valokuvassa
"Tavallisesti kasvi heitetään pois kukinnan jälkeen, mutta voit yrittää kasvattaa sitä myös monivuotisena. Silloin se tarvitsee talvella valoisan ja viileän, noin 10-14 asteisen paikan. Anna sille lepoaikana silloin tällöin vähän vettä. Istuta kasvi uudelleen keväällä sen aloittaessa kasvuaan ja lisää vähitellen kastelua. Kun kasvu on päässyt vauhtiin, voit siirtää kasvin lämpimämpään ja aloittaa normaalin kastelun. Huoneenlämmössä gerbera kukkii vain muutaman kuukauden, mutta ulkona, esimerkiksi parvekkeella, koko kesän."
http://www.kukkatalo.fi/tuotteet/ruukkugerbera
Minulla kuollut viimeistään talvella huoneenlämmössä.
- Anonyymi
Sain. Gerberan ystävän päivänä siinä oli yksi pinkin värinen kukka,kukka kesti pitkään kun se vanheni olin kukan poikki ja laitoin Gerberan vähän isompaan ruukkuun nyt siinä on kasvamassa kaksi uutta kukan vartta pidän valoisassa paikassa mutta en suoraan aurinkossa👍👍
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä571628- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1241248- 1401054
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten338849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612