Toyota hybridit talvella riesa kuluttaja-asiamiehelle: TM:n testeistä Lapista pois hinausautolla

Anonyymi-ap

Ei tarvitse olla edes kovin kylmää kun Toyotan hybridien sähköjärjestelmä alkaa kyykkäämään erinäisin tavoin. Syynä ylihalpuutetut paskat sähkökomponentit.

TM:""mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/

Kaleva:"Hybridi hyytyi Oulun pak­ka­sil­la – Alexey Zerkin on kyl­läs­ty­nyt uutena os­ta­man­sa auton jat­ku­viin ja tois­tu­viin on­gel­miin
Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

146

2462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Facebookissa on todella paljon keskustelua Tojojen talviongelmista. Niitä.riittää!

    • Anonyymi

      Tojota on ainoa auto joka on pitänyt hinata TM:n talvitestistä etelään sulamaan.

      • Anonyymi

        Ei hinattu. Hybridiä ei saa hinata. Tuli etelään lavalla.


    • Anonyymi

      Niinhän tuo jo joulukuussa romahti Tojon myynti.

    • Anonyymi

      Toyotan hybridien talviongelmat ovat tuttuja viranomaisille ja Toyotan hybridi on ainoa joka on jouduttu tuomaan hinausauton lavalla pois TM:n talvitesteistä.

      Aika suvereenisti Toyotan hybridit ovat ottaneet paikkansa Suomen ongelmaisimpana talviautona.
      Ei ole millään muulla tuollaisia meriittejä talviongelmien suhteen.

      • Anonyymi

        Niin on Tojotan myyntikin rojahtanut alaspäin.


    • Anonyymi

      Ja kirsikkana läjän päällä on ruostuminen joka on kaikkein pahinta laatua.

      • Anonyymi

        Oikeasti Toyota on vähiten ruostuva automerkki. Ranskalaiset erityisesti Renault ruostuu nopeasti. Samoin on Skodan laita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti Toyota on vähiten ruostuva automerkki. Ranskalaiset erityisesti Renault ruostuu nopeasti. Samoin on Skodan laita.

        Toyota on todella kova ruostumaan. Ranskalaiset eivät ole olleet pahoja ruostumaan vuosikymmeniin ja Skodahan on yksi vähiten ruostuvista.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti Toyota on vähiten ruostuva automerkki. Ranskalaiset erityisesti Renault ruostuu nopeasti. Samoin on Skodan laita.

        Katseletko minkä vuoden tilastoja? Panetko linkin? Joskus tipparelluaikaan kun viimeksi luita autolehteä tämä piti paikkansa (tosin silloinkin japanilaiset tehtiinnohuesta pellistä). Nyt ranskikset ovat paremmin ruostesuojattuja kuin monet japsit ja erityisesti Renault loistaa parhaimpien joukossa. Oikeastaan vain hyperkalliissa leksuksessa on ruostesuojaus.

        Tämän tiedän minäkin vaikka saksalaista ajan
        .


    • Anonyymi

      Toyotat ovat ruostettomia, Toyotilla alkaa toinen elämä Afrikassa 35-40 vuoden käyttöiän paikkeilla, Toyotat ovat lähes ikuisia.

      • Anonyymi

        Afrikka on oikea paikka tojotalle. Eivät ole tien tukkoina suomalaisilla teillä ja siellä ei myöskään ole pakkasia. Saattavat lähteä jopa käyntiin aamulla.


      • Anonyymi

        Kemppiliima pitää ne Afrikan Toyotat kasassa. Uutta peltiä lisätään vanhan kadotessa.


    • Anonyymi

      Alkuperäinen vika takuulla korjataan 10 vuotta Katto pellit pitää vaihtaa reikiä on

    • Anonyymi

      Toyota on todella kova ruostumaan ja pakkasilla eniten käynnistysongelmia, mutta Toyotan onni on että omistajista suurimman osan ei tarvitse lähteä aamuisin töihin.

    • Anonyymi

      Pakkaset väistyivät ja tojollakin pääsee taas lähikauppaan.

    • Anonyymi

      Toyota on erinomainen talviauto. 2023 Tojo myi 6631 autoa enemmän kuin kilpailijansa, se on osoitus hyvästä autosta joka vuodenaikaan.

    • Anonyymi

      Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

      Lisäksi Tojo on ainoa auto koskaan joka jouduttiin tuomaan pois TMn talvitesteistä hinausautolla kun elektroniikka meni polvilleen jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Toinen Toyota (Rav4) lähti lavetin kyydissä pois testistä kun auto ei pysynyt testaajien käsissä ja päätyi kiveen ja pudotti öljyt ojaan. Toinen auto toimitwttiin et testi jatkui.

        Toyota on ainoa automerkki mikä on monesti hinattu korjaamolle testistä.

        Selvää on ettei Toyota ole talviautona hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen Toyota (Rav4) lähti lavetin kyydissä pois testistä kun auto ei pysynyt testaajien käsissä ja päätyi kiveen ja pudotti öljyt ojaan. Toinen auto toimitwttiin et testi jatkui.

        Toyota on ainoa automerkki mikä on monesti hinattu korjaamolle testistä.

        Selvää on ettei Toyota ole talviautona hyvä.

        Ravin ajettavuus oli niin heikko ettei pysynyt ammattilaistenkaan käsissä, vaikka yrittivät ilman avustimia ja myös avustimien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ravin ajettavuus oli niin heikko ettei pysynyt ammattilaistenkaan käsissä, vaikka yrittivät ilman avustimia ja myös avustimien kanssa.

        Toyota RAV4 on ajettavuudeltaan katumaasturien parhaimmistoa. Tuo penkkaan suistuminen kertoo kaiken oleellisen testikuskien taidoista. He ovat olleet varsinaisia surkimuksia. Taviksella tuossa tilanteessa ei olisi ollut ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota RAV4 on ajettavuudeltaan katumaasturien parhaimmistoa. Tuo penkkaan suistuminen kertoo kaiken oleellisen testikuskien taidoista. He ovat olleet varsinaisia surkimuksia. Taviksella tuossa tilanteessa ei olisi ollut ongelmia.

        Taviksen ajotaidot miataan myös hirvrn väisdtö kokeessa?
        https://youtu.be/VtQ24W_lamY

        Toyotan nelivedot tulee nykyään vastaan ylämäessä perä edellä.
        https://tekniikanmaailma.fi/tm-video-talviauto-2023-vertailun-nissan-ja-toyota-kitkaeromaessa-nain-autot-lahtevat-eri-suuntiin/

        Toyotissa on kauttalinjan todella vakavia ongelmia ja Toyota ei niitä korjaa.


    • Anonyymi

      Onhan se järkyttävää kuinka nopeasti ja syvälle Toyotan laatu ja luotettavuus on vaipunut. Ajettavuutta ja mukavuutta niissä ei ole koskaan ollut ja ruostekin on aina vaivannut, mutta nyt ei ole mitään hyvää jäljellä.

      • Anonyymi

        Jos halpuutus menee niin pitkälle että Toyota ei voi edes tehdä autoja jotka menevät läpi kolaritestistä ilman kepulikonsteja niin mitä luulet?
        Onko ihme että elektroniikka on niin kuraa että se ei kestä Suomen talvea?


    • Anonyymi

      Jollakin pitää itseään lohduttaa niin kaivetaan vanha yksittäistapaus framille.
      Ei auta, 6631 luku pysyy historiassa.🤣😂😁

      • Anonyymi

        Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        Eli hyvin yleinen ja tunnettu ongelma tämä tojojen hyytyminen pakkasissa on.

        Luku 21.000 on ainoa joka tarvitsee tietää. Niin monta suomalaista osti viime vuonna VW-konsernin valmistaman auton. Voittajaa ei kiinnosta kuinka paljon riisiritsa-konserni jä jälkeen. Vain voitto merkitsee.


      • Anonyymi

        Toyotan omapoika yrittää sitä viimeistä ja epätoivoisinta keinoaan peitellä Toyotan isoa ongelmaa siirtämällä keskustelua johonkin harhaiseen myyntilukuun ja silläkin vielä nolaa itseään lisää.

        Toyotalla on siis isoja ongelmia saada hybrid autonsa käynnistymään luotettavasti pakkasilla. Syynä on onnettoman pieni ja heikkolaatuinen 12 voltin akku ja sen huonosti suunniteltu latausjärjestelmä. Myös muissa käynnistykseen vaikuttavissa komponenteissa on ollut ongelmia, eli ne heikkolaatuiset releet.


    • Anonyymi

      Tömö ongelma on ollut jo vuosia, mutta Toyota ei tee asialle mitään.

    • Anonyymi

      Hyvin ne toimii pakkasella ainakin lapin Toyotan myyjien mukaan.
      Ihmeellistä et valitetaan paljon asiasta mikä on täysin kunnossa.

      • Anonyymi

        Toyotan myyjä on ehdottoman luotettava tietolähde kun puhutaan Toyotan talviongelmista. Aivan samaa huipputasoa kuin essonbaarin seniiraati.

        No sit on tietenkin nämä viranomaiset jotka kertovat millaisia valituksia heille tulee.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."


        https://www.kaleva.fi/hybridi-hyytyi-oulun-pakkasilla-alexey-zerkin-on-k/4207162#kommentit

        Se on elämän valintakysymys mille antaa painoarvoa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei mitään ongelmaa Yaris Hybridillä .Pakkasta -37 ja hyvin pelas .

      • Anonyymi

        Sun kannattaa sit lotota, jos sinulla on se se yksi miljoonasta mikä toimii.


      • Anonyymi

        Kyllähän ne hybridi-tojotkin lähtee pääsääntöisesti käyntiin. Vaikka olisi paljonkin pakkasta. Mutta kun niissä on sellainen tyyppivika joka silloin tällöin hyydyttää koko masiinan ja sitten pitää viedä korjaamolle.

        Muissa autoissa tuollaisia satunnaisia hyytymisiä ei ole, turha ottaa riskiä ostamalla hybridi-tojo.


      • Anonyymi

        Talon nurkassa roikassa kiinni nii toimii ei kannata reissuu suunitelee räsähtää jäätyy ku eii oo eristeitä lainkaan pelkät pellit vaan kolisee ovetkin kui tynnyri


    • Anonyymi

      Selitäppä mikä tyyppivika , et taida tietää itekkään .

      • Anonyymi

        Se tyyppivika on se mikä tuossa lehtijutussa on kerrottu ja josta valitetaan kuluttaja-asiamiehelle jatkuvasti.
        Tojo sähköjärjestelmä tilttaa välillä pakkasilla niin ettei se lähde käyntiin ollenkaan.
        On siitä täälläkin kirjoiteltu ja hybriditojolla ajavat tietävät kyllä vian.

        Se ongelma on ettei Toyotalla ole osaamista korjata vian juurisyytä. Vaihdetaan vain 12V akkua tai jotain releitä.


    • Anonyymi

      Yksittäistapaus saa röllin kiihdyksiin.

      • Anonyymi

        Höpö höpö mikään yksittäisvika kun viranomainen kuin sanoo näin.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        Muistaa myös tojotisti että kun se hybriditojo hyytyy aamulla pihaan niin se hinataan tojotakorjaamolle. Ei viedä kuluttaja-asiamiehelle.
        Valitus tehdään vasta sitten kun vika on jatkuva riesa jota Toyota ei saa korjattua.

        Vaatii Toyotalta paljon mokaamista ennenkuin tapaus päätyy viranomaisille. Ja näitä valituksia tulee usein. Raija ei valehtele.


    • Anonyymi

      Erityisesti valitukset koskevat talviongelmia.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Todella vaikea löytää Toyotasta mitään osaa mikä olisi oikeasti laadukas.

      • Anonyymi

        Vasta neljä kertaa vastasit itsellesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasta neljä kertaa vastasit itsellesi?

        Tojotero on niin pihalla kaikesta.
        Sulla olisi loistava ura lintulautana tai puistotätinä. Molemmissa pihalla olo lasketaan pelkästään plussaksi.


    • Anonyymi

      Ei ihmiset turhaa valita se on varmaa. Jos Toyotan hybridit toimisi niin kukaan ei valittaisi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rölli valittaa yksittäistapauksesta.
        https://autotoday.fi/japanilaiset-autot-karjessa-tmn-talviautovertailussa/

        Ei todellakaan mikään yksittäisvika kun viranomainen sanoo näin.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        Muistaa myös tojotisti että kun se hybriditojo hyytyy aamulla pihaan niin se hinataan tojotakorjaamolle. Ei viedä kuluttaja-asiamiehelle.
        Valitus tehdään vasta sitten kun vika on jatkuva riesa jota Toyota ei saa korjattua.

        Vaatii Toyotalta paljon mokaamista ennenkuin tapaus päätyy viranomaisille. Ja näitä valituksia tulee usein. Raija ei valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rölli valittaa yksittäistapauksesta.
        https://autotoday.fi/japanilaiset-autot-karjessa-tmn-talviautovertailussa/

        Tojopelle yrittää keulia yhdellä onnenkantamoisella kun VW on nuijinut tojon maanrakoon 9-1 TM:n talvivertailuissa

        VW Golf v. 2005
        Skoda Suberb v.2009
        Skoda Yeti v. 2010
        VW Passat v. 2015
        Audi A4 v. 2016
        Audi Q2 v. 2017
        Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
        Skoda Octavia v. 2021
        Skoda Fabia v. 2022

        Toyota Corolla v.2020


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan mikään yksittäisvika kun viranomainen sanoo näin.

        "Kilpailu- ja kuluttajaviraston asiantuntija Raija Marttala kertoo, että hybridiautojen pakkasongelmista valitetaan melko usein."

        Muistaa myös tojotisti että kun se hybriditojo hyytyy aamulla pihaan niin se hinataan tojotakorjaamolle. Ei viedä kuluttaja-asiamiehelle.
        Valitus tehdään vasta sitten kun vika on jatkuva riesa jota Toyota ei saa korjattua.

        Vaatii Toyotalta paljon mokaamista ennenkuin tapaus päätyy viranomaisille. Ja näitä valituksia tulee usein. Raija ei valehtele.

        "Vaatii Toyotalta paljon mokaamista ennenkuin tapaus päätyy viranomaisille."

        Näin se on. Kynnys ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen on korkea. Paljon pitää mennä pieleen ennenkuin suomalainen tekee virallisen valituksen.


    • Anonyymi

      Tekniikan Maailma -lehti on jälleen valinnut TM Talviauton. Tänä vuonna kärjessä oli kaksi japanilaista autoa.

      Ykköseksi nousi Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen.

      Toiseksi tuli Mazda CX-30 2,0 Skyactiv-X A Vision Plus pistemäärällä 8,9.

      • Anonyymi

        Turha yrittää keulia yhdellä onnenkantamoisella kun VW on nuijinut tojon maanrakoon 9-1 TM:n talvivertailuissa

        VW Golf v. 2005
        Skoda Suberb v.2009
        Skoda Yeti v. 2010
        VW Passat v. 2015
        Audi A4 v. 2016
        Audi Q2 v. 2017
        Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
        Skoda Octavia v. 2021
        Skoda Fabia v. 2022

        Toyota Corolla v.2020


      • Anonyymi

        Eli Corolla voitti ainoastaan yhdellä kymmenyksellä Mazdan, aika oli hiuksenvarassa.
        Puhut tästä vuodesta ja tuo oli jo muutama vuotta sitten.
        Tämän vuoden tuloksia ei vielä ole ja viimevuonna voittaja oli Honda(VW:n autoa ei ollut mukana) ja 2022 voittaja oli Skoda Fabia ylivoimaisella erolla tuplasti kalliimpaan Toyota Raviin verrattuna joka hävisi jopa Dacialle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli Corolla voitti ainoastaan yhdellä kymmenyksellä Mazdan, aika oli hiuksenvarassa.
        Puhut tästä vuodesta ja tuo oli jo muutama vuotta sitten.
        Tämän vuoden tuloksia ei vielä ole ja viimevuonna voittaja oli Honda(VW:n autoa ei ollut mukana) ja 2022 voittaja oli Skoda Fabia ylivoimaisella erolla tuplasti kalliimpaan Toyota Raviin verrattuna joka hävisi jopa Dacialle.

        RAV on siis huonompi auto kuin Dacia! Ei hitto miten joku kehtaa ajaa sellasella!


    • Anonyymi

      Miten talviautovertailu liittyy tähän Toyotan tunnettuun ongelmaan joka estää autojen käynnistymisen?
      Paskalla on tekijänsä.

    • Anonyymi

      Toyotan huippumenestys viime vuoden ensirekisteröinneissä aiheuttaa suunnatonta kateutta pitkälle vuodelle 2024.

    • Anonyymi

      Onko kokemusta vuosimallien välillä? Onko vanhemmat Yarikset parempia kuin uudet? Onko siis uudemmat komponentit huonompia kuin esim 10v vanhat?

      • Anonyymi

        Vanhat Yarikset ovat luotettavampia, mutta autona muuten todella surkeita ominaisuuksiltaan.
        Uudet on parempia ajaa, mutta vastaavasti niissä on paljon ongelmia ja vikoja.
        Vanhat ja uudet ovat molemmat kovia ruostumaan.


      • Anonyymi

        Isoin ero on hybridin ja ei-hybridin välillä.
        Nämä käynnistysongelmat kohdistuvat vain hybridi-malleihhin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isoin ero on hybridin ja ei-hybridin välillä.
        Nämä käynnistysongelmat kohdistuvat vain hybridi-malleihhin.

        Ja muita ei käytännössä enää edes myydä, eli surkea on tilanne Toyotalla ja niitä ostaneilla.


    • Anonyymi

      Nykypäivien Toyotien luotettavuus on melkoista harhaa, mutta setämiehet ja vaarit elävät vielä menneisyyden vankeina uskossaan.

    • Anonyymi

      Nykypäivien Toyotien luotettavuus on melkoista ylivoimaa, mutta setämiehet ja vaarit elävät vielä menneisyyden vankeina uskossaan saksalaisromuihin.

      • Anonyymi

        Ei osoita älykkyyttä jos kopioi ja kääntää viisaita viestäjä tyhmyyksiin.


    • Anonyymi

      Onhan Toyota ehkä aikamme ongelmallisin automerkki ollut 15 vuotta.
      Vikoja jos minkälaisia ja koskaan ne eivät ole olleet mukavia tai hyviä ajettavia.
      Nykyään eivät halua korjata edes selkeitä tehtaan vikoja ja Relax turva on vain suurta kusetusta jolla yrittävät pitää setämiehiä koukussa kalliilla huolto-ohjelmalla.

    • Anonyymi

      Kummasti ne vaan kestää ajella vaikka6 00tkm ne halpuutetut osat...
      Mutta akut on kirous huom HUOM niitä lataa ! Se on niin yksinkertainen juttu että niitä pitää ulkoisesti ladata niin jo vain toimii. HUOM HUOM koskee ihan kaikkia automerkkejä.

    • Anonyymi

      Toyota kulkee, näitä vedellään korjaamosta toiseen lavetilla.
      Mitä ihmettä? Katso mitkä kalliit premiummerkit roikkuvat useimmin hinurin koukussa tien päällä
      Saksalaiset premiummerkit Audi, BMW ja Mercedes tarvitsevat eniten hinauspalveluita tien päällä, paljastaa vakuutusyhtiön tilasto.

      • Anonyymi

        “Kaikki ikäluokat ja mallit huomioon ottaen raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW. Vähävikaisimpien joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo. Polttomoottoriautojen parhaat mallit ovat Audi A4 sekä BMW 1-sarja, 3-sarja ja X3.”

        “ADACin uusimman, vuoden 2023 raportin parhaat ja vähävikaisimmat automerkit ovat Audi ja BMW, jotka menestyivät kaikissa ikäryhmissä. Vähävikaisten joukkoon kuuluvat myös Mercedes-Benzin useimmat mallit sekä Suzuki, Mini, Mitsubishi ja Volvo.
        Nuorimmassa ikäluokassa sähköautot BMW i3 ja Volkswagen ID.3 olivat kaikkein parhaita, lähes viattomia ollen samalla koko raportin vähävikaisimmat automallit. Škodan kaikki mallit ovat myös keskimääräistä vähävikaisempia kaikissa ikäluokissa.”

        “Nuorimman ikäluokan (käyttöönottovuosi 2020) vikaherkimmät mallit ovat Renault Master, Toyota C-HR, Fiat Ducato, Ford Kuga, Toyota RAV4 ja Renault Captur. Toiseksi nuorimman ikäryhmän (käyttöönottovuosi 2019) vikaherkimmät mallit ovat Toyota CH-R, Toyota Corolla, Renault Master, Mercedes-Benz Citan, Fiat Ducato, Toyota RAV4 ja Ford Transit.”


    • Anonyymi

      Kuluttaja-asiamies = tojohybridi-asiamies. Ei ne muita valituksia ehdi talvisaikaan edes käsitellä.

      • Anonyymi

        Sama asia tosiaan.


    • Anonyymi

      Kertokaa jo Toyota uskovaiset, miksi Toyota autoissa on jatkuvasti isoja ongelmia ja valmistaja jää kiinni vaikka millaisista huijauksista ja väärennöksistä?

    • Anonyymi

      Kolarissa Toyota on yleensä altavastaajana koska turvallisuutta ei ole niissä lainkaan hengenvaara lisii ihme että vielä saavat myydä ohutta peltiä

      • Anonyymi

        Tällaistakin parkumista ja itkua Toyotan ylivoimaisen pitkä etumatka voi aiheuttaa. Sori siitä jos harmittaa!
        Petteri kun joskus kasvaa isoksi ja jos järki vahvistuu niin paremmin ymmärtää, miksi paremmat autot ovat kärjessä ja huonommat ym,kerhossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällaistakin parkumista ja itkua Toyotan ylivoimaisen pitkä etumatka voi aiheuttaa. Sori siitä jos harmittaa!
        Petteri kun joskus kasvaa isoksi ja jos järki vahvistuu niin paremmin ymmärtää, miksi paremmat autot ovat kärjessä ja huonommat ym,kerhossa

        Paremmat autot ovat kärjessä vertailussa, totta. Tojo aina viimeisenä, juuri otti kaksoistappionkin!


    • Anonyymi

      Pakkaset kiristyvät ja Tojot hyytyvät.

    • Anonyymi

      Toyota on ainoa auto joka on jouduttu hinaamaan talvitestistä etelään sulamaan.

    • Anonyymi

      Ei oo tänään Tojot liikenteessä.

      • Anonyymi

        Neljä kertaa jo vastasitkin itsellesi. Onko omasta mielestäsi ihan terveen ihmisen toimintaa vaikka Toyotan ylivoimainen etumatka harmittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neljä kertaa jo vastasitkin itsellesi. Onko omasta mielestäsi ihan terveen ihmisen toimintaa vaikka Toyotan ylivoimainen etumatka harmittaa?

        Olen kirjoittanut yhden neljästä viimeisestä joten tiedän että ainakin kaksi eri kirjoittajaa on osallistunut.

        Mistä saat päähäsi sellaisen harhan että tiedät anonyymien viestien kirjoittajat samaksi. Oletko selvänäkijä vai harhainen hörhö?


    • Anonyymi

      Vuonna 2023 myytiin itselataavia, mainioita Corolla-autoja miltei 5000 kappaletta.
      TM talvivertailu todisti Corollan parhaaksi talviautoksi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Yhdellä vanhalla onnenkantamoisella onneen, tuolloin ei ollut ylivoimaista VW:n autoa mukana vertailussa.
        Voitot on VW 9kpl, Toyota 1 kpl.


    • Anonyymi

      Korutonta kertomaa:

      Tekniikan Maailma -lehti on jälleen valinnut TM Talviauton. Tänä vuonna kärjessä oli kaksi japanilaista autoa.

      Ykköseksi nousi Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen.

    • Anonyymi

      Ykköseksi nousi Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Active. Se oli ainoa auto, joka kokonaispisteissä nousi yhdeksään pisteeseen, kaikkien aikojen suurin pistemäärä ihmiskunnan historiassa.

      • Anonyymi

        Vanhalla ja ainoalla "menestyksellä" onneen yrittää omapoika jälleen ja on lisännyt vielä valheen tuosta pisteytyksestä.

        VW 9 vs. Toyota 1.

        6527


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhalla ja ainoalla "menestyksellä" onneen yrittää omapoika jälleen ja on lisännyt vielä valheen tuosta pisteytyksestä.

        VW 9 vs. Toyota 1.

        6527

        On se säälittävää kun ei ymmärrä tosiasioita.


      • Anonyymi

        Toi-ota on suurin huijaus ihmiskunnan historiassa.


    • Anonyymi

      VW Golf v. 2005
      Skoda Suberb v.2009
      Skoda Yeti v. 2010
      VW Passat v. 2015
      Audi A4 v. 2016
      Audi Q2 v. 2017
      Porsche Taycan v. 2021 (ladattavat)
      Skoda Octavia v. 2021
      Skoda Fabia v. 2022

      Toyota Corolla v.2020

      • Anonyymi

        On niitä ainakin eniten hinattu korjaamolle TM:n testistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On niitä ainakin eniten hinattu korjaamolle TM:n testistä!

        Näin on!
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on!
        Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

        ID lähti toimimaan kun sai virtaa akkuun ja toimi moiteettomasti.
        Toyota sen sijaan vietiin korjaamolle hinausautolla eikä sitä saanut kuntoon edes Toyota korjaamo. Kertoo se aika paljon laadusta.


    • Anonyymi

      Kevättä kohti mennään Toyotatkin alkaa taas toimia kesäautoina.

      • Anonyymi

        Samalla paljastuu helmasta kevään ensimmäiset ruostekukkaset.


    • Anonyymi

      Nolla keli ja vw:n kausivalot väreilee.

    • Anonyymi

      Toyota saa aluumia halvalla vanhoista autoista missä on jäytetty alumiinisia osia runsaasti. kierrätysalumiinista tehdyt lohkot ovat tunnetusti todella heikkoja.

    • Anonyymi

      Vikaa timtuu riittävän valitusmäärän perusteella.

    • Anonyymi

      Vikoja taitaa olla Toyota itäihmeissä enemmän kuin vikawageneissa.

    • Anonyymi

      Voi teitä kuppaisen horon synnyttämiä kakaroita. Kuulkaas: Tojo kulkee kesällä ja talvella, säällä kuin säällä, myös kovilla pakkasilla.

      • Anonyymi

        Sinulle varmaan gourmeeta on lähikebab ja eksoottinen kaupunkiloma Tallinna, jos ankean harmaa Toyota saa sinut tuollaisiin fiiliksiin. Siis mauton, hajuton, tyylittömin,yrjöttävin, naurettavin, kassialmojen Toyota?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle varmaan gourmeeta on lähikebab ja eksoottinen kaupunkiloma Tallinna, jos ankean harmaa Toyota saa sinut tuollaisiin fiiliksiin. Siis mauton, hajuton, tyylittömin,yrjöttävin, naurettavin, kassialmojen Toyota?

        Ehkä sun kannattais vaihtaa tuonne ruokapuolelle täältä autopuolelta?


    • Anonyymi

      Miksi Toyotista valitetaan eniten?

    • Anonyymi

      Jokos joku postasi sen linkin kuluttaja asiamiehen tilastoihin tojoista jos on jokin ongelma kuten aloittaja väittää.

      • Anonyymi

        Missä sellaisia tilastoja julkaistaan, hihii?
        Eipä nuo lehtien jutut aiheesta ole keksittyjä, sitä et pysty peittämään, sori.


    • Anonyymi

      Toyota lienee laadukkain nykyautoista.

      • Anonyymi

        Se kertoo todella paljon laadusta jos Toyota hybridit talvella riesa kuluttaja-asiamiehelle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kertoo todella paljon laadusta jos Toyota hybridit talvella riesa kuluttaja-asiamiehelle!

        Itse, ihan omasta päästäsikö keksit tuon "riesa" sanan käytön jonnekin Toyotan yksittäistapaukseen kun Toyotan menestys harmittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse, ihan omasta päästäsikö keksit tuon "riesa" sanan käytön jonnekin Toyotan yksittäistapaukseen kun Toyotan menestys harmittaa?

        On se menestystä kun Toyota tuotteista valitetaan eniten? Hienoa että olet sitä mieltä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se menestystä kun Toyota tuotteista valitetaan eniten? Hienoa että olet sitä mieltä,

        Tuota minäkin ihmettelin.


    • Anonyymi

      Hirveää itkemistä Tojoista tällä palstalla mutta yksikään pikkupetteri ei ole tullut parkkipaikalla valittamaan Tojotasta.

      • Anonyymi

        Ei kehtaa tulla koska Toyota kuskit häpeää sitä et ajaa Toyota-autolla.


    • Anonyymi

      Eniten valityksia Toyota autoista. Eniten TM testistä hinattu korjaamille.
      Lisäksi viimeaikoina Toyota autoja ei ole toimitettu testeihin koska tulokset olisi surkeita. Kertoo paljon laadusta.

    • Anonyymi

      Ei kukaan valita jos auto on hyvä ja luotettava.

    • Anonyymi

      Hyvistä autoista ei valiteta. Toyota autoista valitetaan eniten.

      • Anonyymi

        Onko sinulla alzheimer vai joku muu sairaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla alzheimer vai joku muu sairaus?

        vika toka joo uhuh.


    • Anonyymi

      Jos auto olisi hyvä siitä ei tarvitse valittaa. Siinä on fakta mitä tohohörhö ei pääse karkuun selityksillä.

    • Anonyymi

      On se surkeata taas Toiotien toiminta.

    • Anonyymi

      jos auto olisi hyvä siitä ei varmasti valiteta.

    • Anonyymi

      Fakta on se ettei hyvästä ja toimivasta autosta valiteta.
      Toyotasta valitetaan eniten.

    • Anonyymi

      Ennen Toyota osasi valmistaa kohtuullisen viattomia autoja, vaikka oli ns. halpatuotantoa. Nykyään autot ovat paljon monimutkaisempia ja ne halvimmat osat mitä Toyota on aina käyttänyt, ei ole luotettavia ja hajoaa usein.

    • Anonyymi

      TM:n talviauto voitto aiheuttaa vielä neljän vuodenkin takaa kateutta.

    • Anonyymi

      Vammaisille tarkoitettu malli puuttuu eristeet Toyo karvalakki malli Lappiin jää jos sinne menee. Pyy räkää vahingonkorvausta 20 000 auton päälle vie vaihtoon välittömästi

    • Anonyymi

      Ei niitä kukaan valittais jos ne olisi oikeasti luotettavia ja hyvä laatuisia.
      Vain ongelmatapauksissa valitettaan.

    • Anonyymi

      Aina riesa niin naapureille kuin viranomaisille.
      Aina Tojomiehet pummimassa käynnistysapua.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei ole oikein usjottavaa nykysten Tojoti4n luotettavuus.

    • Anonyymi

      Suo siellä vetelä täällä

      • Anonyymi

        Ensiviikon tiistai vasta on se surun ja murheen päivä k-vaarassa ja nyt jo hermo noin pinnassa?


    • Anonyymi

      Jos autot olisi luotettavia niistä ei valiteta-

    • Anonyymi

      Tojotat on surkeimpia autoja mitä on ikinä tehty.
      Selvä se et laatua ei Tojo tee.

      • Anonyymi

        Koville Toyotan ylivoima näyttää ottavan rupumerkkien omistajien ajatuksissa.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Noloa se on kun Toioya hyytyy talvella.

      • Anonyymi

        Vikavagenin kuttaperkkakaasupoljin ei kestä talvikäyttöä. Katkeaa yli viiden asteen pakkasella. Vain kesäkäyttöön tarkoitettu!


    • Anonyymi

      Faktoja on vaikea siis todella vaikea tutkimuksissa muuttaa mutta toki se mahdollista on. Tutkimustuloksista kun voidaan huimioida ne mitä halutaan julkisuudessa käyttää.

    • Anonyymi

      Surkeita Tojoja vain rekisteröidään paljon mutta myynti tökkii pahasti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyotat ei toimi talvella!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5123
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2654
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2134
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      580
      1920
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      118
      1680
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1289
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1279
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1048
    9. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1027
    Aihe