Voiko pistotulpallisen lampun asentaa sokeripalaan eli katkaista johdon

Anonyymi-ap

Ulkolampussa on pistotulppa. Olisi tarkoitus asentaa se vanhan rikkoutuneen ulkolampun tilalle. Pitäisi katkaista johto, poistaa siis pistotulppa, ja tuoda se reiästä seinän läpi sisälle rasiaan, jossa se yhdistyy verkkovirtaan. Tekeekö sähkömies tällaisen kytkennän vai voiko pistotulpalliseen lamppumalliin liittyä rajoitus tämän suhteen?

9

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laita siihen vanhan ulkolampun johdon päähän pistorasia. Ja siihen uuden valasimen kumikaapelin päässä oleva töpseli.
      Saattaa olla että valaisimen johdon vedonpoistin on liian pieni mmj kaapelille.

      • Anonyymi

        Tietenkin sillä pistorasialla pitää myös olla vikavirtasuoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin sillä pistorasialla pitää myös olla vikavirtasuoja.

        Minulla on 80-luvulla rakennettu talo. Yhtään vikavirtasuojaa ei ole ja elän kuitenkin.
        Eiks ole erikoista?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 80-luvulla rakennettu talo. Yhtään vikavirtasuojaa ei ole ja elän kuitenkin.
        Eiks ole erikoista?!

        Ei ole erikoista, jos vanhat asennukset riittävät.
        Uutta jos asennutat, niihin laittavat kaikki mahdolliset vikasuojaukset mitä suinkin vaan määräykset vaativat. 😁


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🍒 ­­­N­­­y­m­­f­­­o­­m­­a­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Jos ulkovalaisin hajoaa, vaihtaminen taas työlästä, jos rasiaan kytket. Ei nykyiset halpis valonheittimet yleensä montaa vuotta kestä. Maalikon on helpompi tietysti kytkeä rasiaan sokeripalaan kuin uutta pistorasiaa alkaa värkkäilemään.

      • Anonyymi

        Ei sen nyt kovin suuri työ ole rasiaan kytkeä vaikka tekisi joka vuosi. Tietysti jos pitää ottaa sähköasentaja tekemään niin helpompi se on kun pyytää pistokkeen ulos niin voi itse vaihdella siitä eteenpäin.


    • Anonyymi

      Niin pistorasian. Kun valaisimen vaihto vaikkapa tunnistin valaisimeen on helpompaa kun/ jos on pistokeliitäntäinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1413
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1215
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      97
      961
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      944
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      139
      918
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      823
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      814
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      786
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      784
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe