Ulkolampussa on pistotulppa. Olisi tarkoitus asentaa se vanhan rikkoutuneen ulkolampun tilalle. Pitäisi katkaista johto, poistaa siis pistotulppa, ja tuoda se reiästä seinän läpi sisälle rasiaan, jossa se yhdistyy verkkovirtaan. Tekeekö sähkömies tällaisen kytkennän vai voiko pistotulpalliseen lamppumalliin liittyä rajoitus tämän suhteen?
Voiko pistotulpallisen lampun asentaa sokeripalaan eli katkaista johdon
7
284
Vastaukset
- Anonyymi
Laita siihen vanhan ulkolampun johdon päähän pistorasia. Ja siihen uuden valasimen kumikaapelin päässä oleva töpseli.
Saattaa olla että valaisimen johdon vedonpoistin on liian pieni mmj kaapelille.- Anonyymi
Tietenkin sillä pistorasialla pitää myös olla vikavirtasuoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin sillä pistorasialla pitää myös olla vikavirtasuoja.
Minulla on 80-luvulla rakennettu talo. Yhtään vikavirtasuojaa ei ole ja elän kuitenkin.
Eiks ole erikoista?! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on 80-luvulla rakennettu talo. Yhtään vikavirtasuojaa ei ole ja elän kuitenkin.
Eiks ole erikoista?!Ei ole erikoista, jos vanhat asennukset riittävät.
Uutta jos asennutat, niihin laittavat kaikki mahdolliset vikasuojaukset mitä suinkin vaan määräykset vaativat. 😁
- Anonyymi
Jos ulkovalaisin hajoaa, vaihtaminen taas työlästä, jos rasiaan kytket. Ei nykyiset halpis valonheittimet yleensä montaa vuotta kestä. Maalikon on helpompi tietysti kytkeä rasiaan sokeripalaan kuin uutta pistorasiaa alkaa värkkäilemään.
- Anonyymi
Ei sen nyt kovin suuri työ ole rasiaan kytkeä vaikka tekisi joka vuosi. Tietysti jos pitää ottaa sähköasentaja tekemään niin helpompi se on kun pyytää pistokkeen ulos niin voi itse vaihdella siitä eteenpäin.
- Anonyymi
Niin pistorasian. Kun valaisimen vaihto vaikkapa tunnistin valaisimeen on helpompaa kun/ jos on pistokeliitäntäinen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle874275Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt2093414Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473056Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle822776Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3832485- 1842153
- 401692
- 781625
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231428Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391412