Miten saada koulu motii?

Anonyymi-ap

Mietin miten sais motii enemmän kouluu kun oon skipannu jotai 2kk yhteensä kouluu ku en vaa jaksa mennä sinne. On kans tullu paljon unohduksii ja myöhästymisiä. Tuli väli todistuksee parii aineeseen 4. Ja opo sano että jos en ala panostaa kouluu niin pahasti sit alkaa näyttää siltä että jään luokalle. Oisko siis kellään vinkkejä saada koulu motii? (heti ekan päivän skippasin koulust)

22

342

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hanki jostain mielenterveysapua. Tuolla menolla et saa ikinä työtä etkä työeläkettä, jos edes elät eläkeikään.

      • Anonyymi

        ap- miks mun mielenterveysapua pitäis hommata kun ei mun mielessä mitään vikaa oo vaan siinä jaksamisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ap- miks mun mielenterveysapua pitäis hommata kun ei mun mielessä mitään vikaa oo vaan siinä jaksamisessa.

        No, mitä jos nukkuisit yösi ILMAN SITÄ VITUN PUHELINTA!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mitä jos nukkuisit yösi ILMAN SITÄ VITUN PUHELINTA!!!

        joka yö nukunki tai ainaki yritän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ap- miks mun mielenterveysapua pitäis hommata kun ei mun mielessä mitään vikaa oo vaan siinä jaksamisessa.

        Jaksaminen ja mielenterveys kulkee käsikädessä. Jaksaminen loppuu silloin kun mielenterveydessä ei ole kaikki ok. Eikä se ole huono asia päinvastoin, kaikilla on välillä sellaisia kausia että kaikki ei ole ok ja suurin osa nykyään kärsii jossain kohtaa jostain mielenterveys ongelmista. Jaksamisen puute on käytännössä mielenterveys ongelma. Mielestäni tuossa tilanteessa kannattaa pyytää apua muuten ongelma ei ikinä ratkea. Kysy esim kuraarttorilta, opettajalta, huoltajalta tms. Yritä selvittää mistä jaksamisen puute tulee. Itsellä ollut sama ongelma ja voin kokemuksella suositella apvun pyytämistä. Se oli minulle vaikeaa myöntää ns heikkous. Itellä helpottui kovasti koulun käynti kun sai terapiaa ja tukiopetusta. Ja myös oman asenteen suhteen piti tehdä kovasti töitä. Piti vain päättää että nyt perk*ele opiskelen jotta en jää luokalle ja pääsen haluamaani kouluun ja töihin. Ja nyt olen lukiossa ja kaikki hyvin:) niin paljon ei ehtinyt nostaa että olisin siihen tiettyyn lukioon päässyt mutta ei voi mitään. Tsemppiä sulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joka yö nukunki tai ainaki yritän

        Jos siinä nukkumisesta on haasteita kannattaa puhua lääkärille/terkalle tms. Itse sain sitten nukastamis lääkettä. Yleensä melatoniinia määrätään ensin ja myöhemmin muita. Melatoniinia saa aika helpostikin jos tarvitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siinä nukkumisesta on haasteita kannattaa puhua lääkärille/terkalle tms. Itse sain sitten nukastamis lääkettä. Yleensä melatoniinia määrätään ensin ja myöhemmin muita. Melatoniinia saa aika helpostikin jos tarvitsee.

        ap- ei yleensä nukahtamisen kaa ongelmii mut kaikkien lomien jälkee ihan päin persettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaksaminen ja mielenterveys kulkee käsikädessä. Jaksaminen loppuu silloin kun mielenterveydessä ei ole kaikki ok. Eikä se ole huono asia päinvastoin, kaikilla on välillä sellaisia kausia että kaikki ei ole ok ja suurin osa nykyään kärsii jossain kohtaa jostain mielenterveys ongelmista. Jaksamisen puute on käytännössä mielenterveys ongelma. Mielestäni tuossa tilanteessa kannattaa pyytää apua muuten ongelma ei ikinä ratkea. Kysy esim kuraarttorilta, opettajalta, huoltajalta tms. Yritä selvittää mistä jaksamisen puute tulee. Itsellä ollut sama ongelma ja voin kokemuksella suositella apvun pyytämistä. Se oli minulle vaikeaa myöntää ns heikkous. Itellä helpottui kovasti koulun käynti kun sai terapiaa ja tukiopetusta. Ja myös oman asenteen suhteen piti tehdä kovasti töitä. Piti vain päättää että nyt perk*ele opiskelen jotta en jää luokalle ja pääsen haluamaani kouluun ja töihin. Ja nyt olen lukiossa ja kaikki hyvin:) niin paljon ei ehtinyt nostaa että olisin siihen tiettyyn lukioon päässyt mutta ei voi mitään. Tsemppiä sulle

        ap- emmä jaksa kellekkää mennä puhuu ku voin vaa pakottaa itteni sinne kouluu🙈


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ap- miks mun mielenterveysapua pitäis hommata kun ei mun mielessä mitään vikaa oo vaan siinä jaksamisessa.

        Et tuu sana sittä aupua koskana tarpekesi älä hae jos tarvit mene koulu terkarille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, mitä jos nukkuisit yösi ILMAN SITÄ VITUN PUHELINTA!!!

        Ala vaik kuntoille sit koulun ja iske muija ja elä siinä sen kaa ps pääset loukkalta sempiä


      • Anonyymi

        Kaikki sen tietää mamun kakarat ei opi mitään koulussa yhteiskunnan rahat menee hukkaan kun mamun kakaroita hyysätään ei siitä ole mitään apua. Motivaatio on nolla mamun kakaroilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki sen tietää mamun kakarat ei opi mitään koulussa yhteiskunnan rahat menee hukkaan kun mamun kakaroita hyysätään ei siitä ole mitään apua. Motivaatio on nolla mamun kakaroilla

        ap- siis ihan kyllä suomalainen itse olen suomaliset vanhemmatkin on ja vaalea iho on meieän perheellä. EN OLE MAMU!


    • Anonyymi

      Mun keskiarvo oli 9,73 et suosittelen pyytään hyvistä numeroista rahaa nii saa motivaatiota.

    • Anonyymi

      Voin sanoa suoraan, että olet laiska paska, mikä keksii itselleen tekosyitä, että sinne kouluun ei tarvitse mennä. Olet onnistunut polkemaan itsesi sen verran syvälle, että kärsi seuraukset.

      • Anonyymi

        ap- oi kiitos kiitos oiken ihanista ja luovista sanoista😘😘🥰🤩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ap- oi kiitos kiitos oiken ihanista ja luovista sanoista😘😘🥰🤩

        Kiitos paljon, tuli vaan sanottua totuus. Mitä muuta oikeasti olet kuin laiska, kuka keksii tekosyitä?


    • Anonyymi

      Mikä siinä koulun käynnissä niin pahasti tökkii, ettei sinne jaksa mennä? Mikäli vastaat, että siellä on tylsää, niin annoit väärän vastauksen.

      • Anonyymi

        ap-
        1. siel on tylsää
        2. en jaksa herätä aikasin pitäis 8.15 aamuina herätä 6.00 ja niitä on melkein kaikki päivät
        3. en pysty keskittuu siellä
        4. kaikki frendit on eri kouluis nii kouluskaa ei oo mitää tekemist

        eiköhän siinä nyt jotai ollu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ap-
        1. siel on tylsää
        2. en jaksa herätä aikasin pitäis 8.15 aamuina herätä 6.00 ja niitä on melkein kaikki päivät
        3. en pysty keskittuu siellä
        4. kaikki frendit on eri kouluis nii kouluskaa ei oo mitää tekemist

        eiköhän siinä nyt jotai ollu

        Kohta 1 on täysi tekosyy. Tiesitkö sen, että elämässä moni muukin asia on tylsää, mutta niitä joutuu tekemään, halusit tai et? Ei tuo klo. 6:00 ole mikään paha, itse tein 3,5 vuotta vuorotöitä, niin aamuvuoroissa herätys oli juuri tuo aika. Eikä tehnyt yhtään tiukkaa. Asenteesta se on kiinni. Mikäli keskittymisen kanssa on ongelmia, niin suosittelen hakeutumaan tutkimuksiin. Sinulla voi olla ADD tai ADHD, mitä ei ole diagnosoitu. Noihin on olemassa lääkkeet, mitkä parantavat keskittymistä. Hommaa uusia kavereita. Tai oletko niin kusipäinen tapaus, että kukaan ei halua olla kanssasi tekemisissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta 1 on täysi tekosyy. Tiesitkö sen, että elämässä moni muukin asia on tylsää, mutta niitä joutuu tekemään, halusit tai et? Ei tuo klo. 6:00 ole mikään paha, itse tein 3,5 vuotta vuorotöitä, niin aamuvuoroissa herätys oli juuri tuo aika. Eikä tehnyt yhtään tiukkaa. Asenteesta se on kiinni. Mikäli keskittymisen kanssa on ongelmia, niin suosittelen hakeutumaan tutkimuksiin. Sinulla voi olla ADD tai ADHD, mitä ei ole diagnosoitu. Noihin on olemassa lääkkeet, mitkä parantavat keskittymistä. Hommaa uusia kavereita. Tai oletko niin kusipäinen tapaus, että kukaan ei halua olla kanssasi tekemisissä?

        ap- joo tiiän kohta 1 on tekosyy, mutta nyt on koulu menny parempaan suuntaan kun olen vaihtanut koulua ja päässyt pien luokalle. Kavereitakin oon saanut jonkin vertan täältä. Kokeista on alkanut tulemaan 7-8. Tutkimuksiinkin on varattu aika 💪


    • Anonyymi

      Puhu koulu psykologille ja jätä PUHELIN TAUOLLE VAIKKA KUUKAUDEKSI TEKISIN ITEKKIN NIIN JOD EN OLIS ADDIKTI VAIKKA KOULU LUISTAAKI puhelin on joka nuoren ongelma vaikkei kukaan myönnäkkään sitä.

      • Anonyymi

        ap- Tää on hyvä kiitos ideasta! Ite oon tehny sillee että katon jokatoinen viikko vaan 30min-1h päivässä ja pikkuhiljaa siitä sitte vähemmän ja vähemmän. Pisin aika mulla ilman puhelinta on ollu nytte 3vko ja oon hlpee siitä. En ois uskonu itestäni että pystyn tähän💪🏻💪🏻


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe