Tammikuussa isännöitsijää työllistävät jatkuvat puhelut, joissa on toistuva teema: puheenjohtaja soittaa puolen tunnin puhelun, jonka sisältö on ytimekkäästi, koska tilinpäätös valmistuu?
Niin, koska tilinpäätös valmistuu? Hyvä kysymys, mutta saman kysymyksen esittäminen joka vuosi tammikuun alussa on aivan naurettavaa. Vinoilematta, tilinpäätös valmistuu sitten, kun se valmistuu. Tilinpäätös on valmis, kun isännöitsijä ilmoittaa puheenjohtajalle, että tilinpäätös on valmis. Sitten se on valmis. Lain mukaan tilinpäätös on tehtävä 4 kk:n kuluessa tilikauden päättymisestä. Tilinpäätöstä ei siis tarvitse tehdä tammikuun ensimmäisellä viikolla!
Minulla ei ole kristallipalloa. Osaan ennustaa yhtä vähän maaliskuun säätilaa näin tammikuun alussa kuin sitä, milloin tilinpäätös valmistuu. Jos saan ensi yönä sydänkohtauksen, niin tilinpäätös ei valmistu koskaan, ainakaan minun viimeistelemänäni. Joku muu tekee sen. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa, milloin joku tilinpäätös valmistuu. Valmistuu kun valmistuu tai ei valmistu. Mitä väliä sillä on?
Sen sijaan että rimputetaan isännöitsijälle ja jankataan, koska tilinpäätös valmistuu, sovitaanko ennemmin niin, että annetaan isännöisijälle TYÖRAUHA, eikä soiteta kertaakaan isännöitsijälle ennen huhtikuun loppua? Annetaan isännöitsijän pitää neljän viikon talviloma helmikuusssa, jookos? Saattaa nimittäin olla niin, että isännöitsijä osaa kyllä oma-aloitteisesti ilmoittaa sitten, kun tilinpäätös on valmis. Eikä sen tosiaan tarvitse olla valmis ennen huhtikuun loppua!
Nautitaan talvesta, pidetään vähintään neljän viikon talvilmoa ja fiilistellään sitä, että saamme ylipäänsä olla hengissä.
Tilinpäätös - Ketä se voi vähempää kiinnostaa?
Typerin kysymys, jonka voi esittää tammikuussa isännöitsijälle?
5
279
Vastaukset
- Anonyymi
No yleisesti loka- marraskuussa on jo tieto millä viikolla luvut valmistuu ja joulukuussa viimeistään sovittu tai ainakin tarjottu niille PJ:lle aikataulua milloin olisi hall käsiteltävissä.
Ei ole tullut puheluita tai kyselyitä tuosta aiheesta.
Saattaa olla että asiakkaat haluaa järjestellä omat kalenterinsa kokousten suhteen ja siksi kysyvät.- Anonyymi
Sinulla on edelleen mainio huumorintaju. Pitää laittaa oikein kiertämään viestisi isännöitsijöiden keskuudessa. Saadaan hyvät naurut!
"No yleisesti loka- marraskuussa on jo tieto millä viikolla luvut valmistuu ja joulukuussa viimeistään sovittu tai ainakin tarjottu niille PJ:lle aikataulua milloin olisi hall käsiteltävissä."
Edes Elon Musk kamapäissään ei keksi mitään noin hauskaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on edelleen mainio huumorintaju. Pitää laittaa oikein kiertämään viestisi isännöitsijöiden keskuudessa. Saadaan hyvät naurut!
"No yleisesti loka- marraskuussa on jo tieto millä viikolla luvut valmistuu ja joulukuussa viimeistään sovittu tai ainakin tarjottu niille PJ:lle aikataulua milloin olisi hall käsiteltävissä."
Edes Elon Musk kamapäissään ei keksi mitään noin hauskaa!Tuolla viittaan siis WSJ:n viikonloppuiseen artikkeliin pörssifirman toimarin huumeidenkäytöstä. Go Elon Musk!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla viittaan siis WSJ:n viikonloppuiseen artikkeliin pörssifirman toimarin huumeidenkäytöstä. Go Elon Musk!
Laita ihmeessä kiertämään niin saatte homman teilläkin pyörimään. Tarkasti juuri ja 25.10. ooli viimeinenkin kirjanpitäjä lähettänyt tän vuoden aikataulunsa minulle. Siitä sen jälkeen sitten sovittu hall kokoukset ja yk:t keväälle.
Tänään ilmoittelen tilintarkastajille aikataulun niin menee sekin sujuvasti (tätä ei varmaan kaikki jaksa tehdä)
Noin on ainakin kaikissa 3 toimistossa tehty jossa olen 15+v aikana ollut hommissa.
Voi olla kevät aika hässäkkä teillä jos silloin aletaan aikatauluttaa ja sopimaan hallitusten kanssa - Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
😋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18203547
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446