Eli Citroen Saxon lämpömittari touhuaa ihan omiaan. Kun auton laittaa käyntiin, lämpömittarin viisari vetää muutaman kerran tapista tappiin, sen jälkeen näyttää nollaa eikä siitä nouse, vaikka auto lämpenee. Joskus voi kesken ajon tehdä saman kuin käynnistettäessä, eli nousee ylös näyttämään punaista, tulee alas, nousee ylös, tulee alas johon sitten jää. Olisiko vika lämpömittarin anturissa vai itse mittarissa, ja missä se lämpömittarin anturi yleensä sijaitsee? Auto on Saxo 1.4 vm.1999.
Vastaukset 1
- Anonyymi
Lämpötila-anturi maksaa noin 5 euroa ja vaihtaminen on helppoa, joten tuo kokeilu olisi se helpoin paikka aloittaa.
Lämpötila-anturi löytyy termostaattikotelosta ja se kotelo löytyy kun lähtee seuraamaan jäähdyttäjältä lähtevää ylävesiletkua.
Huomioitavaa on se, että anturissa tulee olla samanlainen värimerkintä kuin autossa olevassa. Anturissa on siis muovirengas jonka väri kertoo anturin tyypin.
Jos termostaattikotelossa on useampi anturi, niin yksi niistä on moottorinohjaukselle ja toinen mittarille. Jos antureita on useampia, tulee selvittää, mikä niistä on mittarin anturi ennen vaihtoa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.742435Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt372017- 1021256
- 491022
- 94937
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.26867- 31755
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,154748- 41695
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56608