Talvinopeudet liikenneruuhkissa

Anonyymi-ap

Olen huomannut liikkuessani että autojen nopeudet eivät laske olipa keli miten huono ja liukas tahansa. Kaupunkien läheisyydessä ruuhkissa kun rysähtää kysymys on heti useamman ajoneuvon kolarista ja kustannukset sen mukaisesti heti kymmeniä jopa satoja tuhansia euroja. Tiedetään että vain raha on konsultti jonka voima voi meihin vaikuttaa. Mielestäni vakuutusmaksujen bonuspudotus pitäisi seurata aiheutetun vahingon määrää, mennä jopa miinukselle. Näin vahingon aiheuttaja maksaisi toheloinnistaan eikä vahingot menisi kannsa-autoilijoiden maksettavaksi. Sama käytäntö myös kolarointikaskoihin. Kolaroiville liikenteen riskiautoilijoille tulisi myös palauttaa liikenteessä käyttäytyminen ja liikenteen riskien hallinta, määräämällä uudelleen kirjallinen koe ja ajokoe sekä liukkaan kelin ajokoe heti kun on aiheuttanut huomattavan onnettomuuden (kustannuksiltaan tai henkilövahinkoja aiheuduttua).

60

475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos tohelointi on normaalia, saa toheloija rangaistuksen liikenteen vaarantamisesta.
      Jos tohelointi on merkittävästi normaalia vakavampaa, saa toheloija rangaistuksen törkeästä liikenteen vaarantamisesta ja silloin kuvaan alkavat tulla myös kuvaamasi rahalliset sanktiot, joskaan eivät kirjaimellisesti kuvaamallasi tavalla.

    • Anonyymi

      Pk-seudulla ajellaan 10-20kmh alle rajoitusten kelistä riippumatta.
      Siis aika moni ajelee.

      Miksi pitäisi vielä hidastaa?

      • Anonyymi

        "Pk-seudulla ajellaan 10-20kmh alle rajoitusten kelistä riippumatta.
        Siis aika moni ajelee."

        Sinäpä sen sanoit, aika moni ajelee, mutta ylivoimainen enemmistö, ehkä 95 % ajaa aina sen 10-20 km/h ylinopeutta, oli keli tai sää mikä tahansa. Aamulla herättäessä on niin kiire, ettei säätä tai keliä ehdi tarkastaa, että voisi lähteä vaikka varttitunnin normaalia aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pk-seudulla ajellaan 10-20kmh alle rajoitusten kelistä riippumatta.
        Siis aika moni ajelee."

        Sinäpä sen sanoit, aika moni ajelee, mutta ylivoimainen enemmistö, ehkä 95 % ajaa aina sen 10-20 km/h ylinopeutta, oli keli tai sää mikä tahansa. Aamulla herättäessä on niin kiire, ettei säätä tai keliä ehdi tarkastaa, että voisi lähteä vaikka varttitunnin normaalia aiemmin.

        Jep. Enemmistö ajaa jonkun verran ylinopeutta, kuten totesit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pk-seudulla ajellaan 10-20kmh alle rajoitusten kelistä riippumatta.
        Siis aika moni ajelee."

        Sinäpä sen sanoit, aika moni ajelee, mutta ylivoimainen enemmistö, ehkä 95 % ajaa aina sen 10-20 km/h ylinopeutta, oli keli tai sää mikä tahansa. Aamulla herättäessä on niin kiire, ettei säätä tai keliä ehdi tarkastaa, että voisi lähteä vaikka varttitunnin normaalia aiemmin.

        Siinä on vaan sellainen juttu, että alle suurimmansallitunnopeuden SAA AJAA mutta yli suurimmansallitunnopeuden EI SAA AJAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pk-seudulla ajellaan 10-20kmh alle rajoitusten kelistä riippumatta.
        Siis aika moni ajelee."

        Sinäpä sen sanoit, aika moni ajelee, mutta ylivoimainen enemmistö, ehkä 95 % ajaa aina sen 10-20 km/h ylinopeutta, oli keli tai sää mikä tahansa. Aamulla herättäessä on niin kiire, ettei säätä tai keliä ehdi tarkastaa, että voisi lähteä vaikka varttitunnin normaalia aiemmin.

        Pk seutu on täynnä kameroita.
        Ylinopeuksia ei ole.

        Hirveästi on kuskeja joilla ei pitäisi olla ajokorttia.

        Jos 80 kehällä tai 100 moottoritiellä hirvittää ja ylittää kyvyt, niin ei ole ajokuntoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pk seutu on täynnä kameroita.
        Ylinopeuksia ei ole.

        Hirveästi on kuskeja joilla ei pitäisi olla ajokorttia.

        Jos 80 kehällä tai 100 moottoritiellä hirvittää ja ylittää kyvyt, niin ei ole ajokuntoinen.

        Yksikin km/h yli nopeusrajoituksen on ylinopeutta, joten väitteesi, ettei lyinopeuksia muka ole, ei todellakaan pidä paikkansa.


    • Anonyymi

      Niillä on rajaton luotto ajonvaikeutusjärjestelmiin ja nelivetoon.

    • Anonyymi

      Se on totta, että talven olosuhteissa korostuu tarve kiinnittää huomiota nopeuteen. Huonossa kelissä nopeutta on syytä alentaa. Mutta, valitettavan moni ei ymmärrä, että turvavälin tulisi olla suurempi kuin kesäkelillä. Tosin moni ei osaa pitää kunnollista väliä pippeli edessä ajavaan missään olosuhteissa.

      • Anonyymi

        Kesäkelissä sattuu pahimmat onnettomuudet.
        Kun pidetä turvaväliä edellä ajavaan.


    • Anonyymi

      Nastarenkailla on oikeasti niin hyvä ajaa että käytännössä meillä on tarpeeksi alhaiset nopeudet kaikkiin olosuhteisiin, talvikeli on normaalisti ihan normaali ajokeli tässä maassa.

      Mutta te varovasti tai siis "varovasti" ajelevat ajelijat, kun te ajatte 10km/h hitaammin kuin normaalisti niin onko se kaikki autuas ja laupias tila ja nopeus jossa ei voi ikinä, koskaan, missään, tapahtua mitään koska se -10km/h hitaampi nopeus auttaa kaikkeen, ihan kaikkeen myös muuallakin elämässä. On täysin MAHDOTONTA menettää auton hallinta jos ajaa 10km/h hitaammin kuin normaalisti koska silloin sinusta on tullut Kimi Räikkönen, Mikä Häkkinen, Kalle
      Rovanperä ja voi Rovanperän tapaan pitää vaikka välivuoden koska olet niin hyvä kuski ja kaikki vaan siksi koska ajat 10km/h hitaammin.

      • Anonyymi

        Vaikka tekniikka ja renkaat ovat kehittyneet, niin ihmien ei ja ihmiset sitä autoa ajavat.


      • Anonyymi

        Minäpä annan sinulle hyvän neuvon: Jos joku ajaa hiljempaa kun sinä haluat ajaa, aja ohi. Tai jos et vaikka osaa tai uskalla ohittaa, aja perässä. Hermot kannattaa menettää vasta siellä työpaikalla josta myöhästyt aina oli edelläsi tai takanasi liikenteessä mitä tahansa. Sinun kiireesi on sinun itse hankkimaa siis et osaa hallita ajankäyttöäsi. Nyt kun luit tämän ja verenpaineesi on huipussaan älä kirjoita vielä vastinetta vaan vasta sitten kun olet syönyt ja rauhoittunut.


      • Anonyymi

        HYVÄ KUSKI niin millainen on hyvä kuski. Monen mielestä kuski, joka ajaa kovasti, on hyvä kuski. Mielestäni kovaa ja siis ylinopeutta ajava on huono kuski. Ensinnäkin sellaisella on asennevamma, ei noudata liikenne sääntöjä, aiheuttaa turhia riskejä liikenteessä,, haittaa muuta liikennettä ja vaarantaa myös kanssaliikujien hengen sekä terveyden.
        Mielestäni hyvä kuski ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti, ymmärtää sopeuttaa nopeuden kelin mukaiseksi, huomioi kanssaliikkujat.
        Moni "muka muita parempi kuski" morkkaa nopeusrajoitusten mukaisesti letkan keulassa ajajaa huonoksi kuskiksi. Jos letkan ensimmäinen ajaa rajoituksen mukaisesti niin letkan vetäjä on ainut osaava kuski. Kaikki muut letkassa eivät osaa ajaa sääntöjen mukaisesti, vaan ovat ajaneet ylinopeutta, ottaneet riskejä ja haittaavat sujuvaa liikennettä.


      • Anonyymi

        Niin et varmaankaan superkuskina aja koskaan kolareita. Etkä ilmeisesti ole ymmärtänyt että kelistä johtuen he osaavina kuskina ovat pudottaneet hieman nopeutta suurimmasta sallitusta tai sitä totutusta 10-20 km/h ylinopeudesta. Ehkä et ole huomannut että osaavat kuskit ovat myös lisänneet välimatkaa edellä ajavaan. Ehkä nämä osaavat kuskit ovat jo jopa useastikin pelastaneet sinut onnettomuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tekniikka ja renkaat ovat kehittyneet, niin ihmien ei ja ihmiset sitä autoa ajavat.

        Ja senhän takia talvinopeusrajoitukset luotiiinkin. Nyt kuitenkin haluat talvi, talvi nopeusrajoituksia.
        Eiköhän oikeasti ole niin, että siitä kun talvinopeusrajoitukset otettiin käyttöön ole tosiaan autojen renkaat ja erityisesti ajoa avustavat teknonogia kehittyneet niin, että tavinopeuksia voisi niiden puolesta jopa nostaa, mutta ei, sinä haluat talvi, talvi nopeusrajoituksia.


    • Anonyymi

      Hyvä kommentti noista sanktioita toheloille liikenteessä. On vaan iso ongelma jos ja kun tohelo on jo aiheuttanut vahingon. ( Tohelo on kuljettaja joka ei ole esim. osannut sopeuttaa nopeutta keli olosuhteisiin). On siis tullut jo ruumiita, vammautuneita, särkyneitä elämiä monella tapaa ja tullut valtavia taloudellisia vahinkoja. Toheloija saa korkeintaan sakon.
      Ylinopeutta ajavat kun provosoivat muitakin ajamaan ylinopeutta. Kuka nyt haluaa olla se "jäykkäniska" joka vetää autoletkaa nopeusrajoituksen rajoissa, ei kukaan.
      Kun ajaa ylinopeutta ei joudu ylinopeutta ajavien mielenosoitusten ja provosoinnin kohteeksi.

    • Anonyymi

      Kun viime päivinä satoi lunta niin pääkaupunkiseudulla toheloitiin satoja kolareita. Lumisade on normaali talvikeli jossa ei siis ole osattu ajaa. Siitähän on yksinkertaisesti kyse.

      • Anonyymi

        Eihän pääkaupunkiseudulla osata ajaa junallakaan jos on talvi.


    • Anonyymi

      Ajonvakautusjärjestelmästä, sanon alan asiantuntijana että ne auttavat osaamatonta tai äkkitilanteeseen joutunutta osaavaakin kuljettajaa hiljaisessa nopeuksissa. Ajonvakautukset eivät ehdi eikä auta enää kun puhutaan yli 100 km/ hnopeuksista. Ne kaverit jotka kertovat ajavansa kovissa nopeuksissa vakautusjärjestelmää vasten eivät ymmärrä ja tajua vakautusjärjestemän toiminnasta mitään tai heidän kova nopeus on ollut n. 50-80 km/h.
      Nopeinkaan kuski vaikka hänellä olisi se miehuudenjatke Bemari ei voi ohittaa fysiikan lakeja. Fysiikan lait kun ovat kaikille samat.

      • Anonyymi

        Ajonvakautusjärjestelmä tekee kuljettajasta matkustajan ja kun ei muutenkaan mitään osata niin on se vaan aika vaarallista muita kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajonvakautusjärjestelmä tekee kuljettajasta matkustajan ja kun ei muutenkaan mitään osata niin on se vaan aika vaarallista muita kohtaan.

        Asiantuntijat kuitenkin on tuosta, uusissa autoissa nyt pakollisesta ajonvakautusjärjestelmästä, nimen omaisesti liikenneturvallisuuden kannalta katsottuna, kanssasi vastakkaista mieltä.


    • Anonyymi

      Ketjukolariin osallistuneille kaikille tulisi antaa roimat sanktiot, sakot. Ketjukolariin kauan ei jouduta toisen syystä. Ketjukolariin johtuu siitä että ei ole osattu sopeuttaa nopeutta ja välimatkaa edellä ajavaan keliolosuhteiden mukaisesti.
      Hyvin moni kaupunkien läheisyydessä jonoissa ajava, ajaa silmät sumeana ja vailla aivotoimintaa, sallittua suurinta ajonopeutta, monesti ylinopeutta kärsä edellä ajavan hännän alla.
      Siis ajattelematta josko jostain syystä olisi tarve pysähtyä tai hidastaa jostain häiriöstä.
      Oma-ajoneuvo kun tulee hallita näkyvällä tien osuudella, näkyvä tien osuus on se välimatka edellä ajavaan.

      • Anonyymi

        Loistavasta kommentistasi päätellen sinulla ei ole, eikä koskaan edes ole ollut ajokorttia, autosta puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loistavasta kommentistasi päätellen sinulla ei ole, eikä koskaan edes ole ollut ajokorttia, autosta puhumattakaan.

        Minulla on ollut ajokortti 46 vuotta ja olen omistanut auton 48 vuotta. Olen itse ajanut yli miljoona kilometriä autolla, ilman aiheutettuja kolareita. Olen varmasti ajanut autolla pitemmälti takaperin kuin sinä etuperin.
        Olen ollut liikennöitsijänä raskailla kuorma- autoilla, siis nähnyt liikennettä ja liikenteen ongelmia paljon.
        On lasten leikkiä ajella henkilöautoilla talvikeleissä ja silti suuri osa ei osaa ajaa kolaroimatta. Kaikki kolarithan ovat taitamattomuutta.
        Suomessa ajaa satohatuhansia ihmisiä joilla ei ole edellytyksiä ajaa talvikeleissä. Suurin ongelma on asennevammaiset sitten muuten taitamattomat ja terveydeltään ym. kykenemättömät.
        Montako kolaria itse olet aiheuttanut.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loistavasta kommentistasi päätellen sinulla ei ole, eikä koskaan edes ole ollut ajokorttia, autosta puhumattakaan.

        Sinulla on ilmeisesti se miehuuden jatke bemari ja siinä stereot. Melko vasta saatu ajokortti, siis nuori kuolematon superkuski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut ajokortti 46 vuotta ja olen omistanut auton 48 vuotta. Olen itse ajanut yli miljoona kilometriä autolla, ilman aiheutettuja kolareita. Olen varmasti ajanut autolla pitemmälti takaperin kuin sinä etuperin.
        Olen ollut liikennöitsijänä raskailla kuorma- autoilla, siis nähnyt liikennettä ja liikenteen ongelmia paljon.
        On lasten leikkiä ajella henkilöautoilla talvikeleissä ja silti suuri osa ei osaa ajaa kolaroimatta. Kaikki kolarithan ovat taitamattomuutta.
        Suomessa ajaa satohatuhansia ihmisiä joilla ei ole edellytyksiä ajaa talvikeleissä. Suurin ongelma on asennevammaiset sitten muuten taitamattomat ja terveydeltään ym. kykenemättömät.
        Montako kolaria itse olet aiheuttanut.?

        Olen aiheuttanut 665 kolaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut ajokortti 46 vuotta ja olen omistanut auton 48 vuotta. Olen itse ajanut yli miljoona kilometriä autolla, ilman aiheutettuja kolareita. Olen varmasti ajanut autolla pitemmälti takaperin kuin sinä etuperin.
        Olen ollut liikennöitsijänä raskailla kuorma- autoilla, siis nähnyt liikennettä ja liikenteen ongelmia paljon.
        On lasten leikkiä ajella henkilöautoilla talvikeleissä ja silti suuri osa ei osaa ajaa kolaroimatta. Kaikki kolarithan ovat taitamattomuutta.
        Suomessa ajaa satohatuhansia ihmisiä joilla ei ole edellytyksiä ajaa talvikeleissä. Suurin ongelma on asennevammaiset sitten muuten taitamattomat ja terveydeltään ym. kykenemättömät.
        Montako kolaria itse olet aiheuttanut.?

        Netissä on helppo valehdella ja juuri niin sinä nyt sorruit tekemään, jonka muiden ajotaitojen ja kykyjen arvioinneillasi oikeaksi todistat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on ilmeisesti se miehuuden jatke bemari ja siinä stereot. Melko vasta saatu ajokortti, siis nuori kuolematon superkuski.

        Bemaria ei ole kun en siitä pidä. kortti ollut vasta hiukan yli puolivuosisataa eli en ole nuori enkä edes kuolematon, mistään superista edes puhumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netissä on helppo valehdella ja juuri niin sinä nyt sorruit tekemään, jonka muiden ajotaitojen ja kykyjen arvioinneillasi oikeaksi todistat.

        Minä näin sivusta voin arvioida, että hän ei valehdellut, mutta sinä luulet itsestäsi liikoja, bemarikuski kun olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemaria ei ole kun en siitä pidä. kortti ollut vasta hiukan yli puolivuosisataa eli en ole nuori enkä edes kuolematon, mistään superista edes puhumatta.

        Volkkariko sulla sitten on? Ihan sama, asennevamma kaikilla sinunlaisillasi on lujassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä näin sivusta voin arvioida, että hän ei valehdellut, mutta sinä luulet itsestäsi liikoja, bemarikuski kun olet?

        Arviosi sieltä sivusta mene harakoille. Ei tässä iässä enää itsestään liikoja luulla kun sitä ei ole ennenkään tapahtunut. Bemaria en ole koskaan, lyhyttä koeajoa lukuun ottamatta edes ajanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkkariko sulla sitten on? Ihan sama, asennevamma kaikilla sinunlaisillasi on lujassa!

        Ei ole volkkaria, eikä ole asennevammaa.


    • Anonyymi

      Turvaväli on tärkeämpi asia. Tarpeeksi pitkä turvaväli liukkaassa kelissä on olennainen asia.

    • Anonyymi

      En halua sotkeutua teidän ajotyyleihin koska ette opi kuitenkaan..

      Mutta olen aina ihmetellyt, että mitä ihmeellistä siinä on jos talvella
      sataa lunta ajoradalle.... siitä varoitetaan netissä, tv:ssa, lehtien palstoilla
      ja kerrotaan että xxxx lehti seuraa sadetta. Naurettavaa pelleilyä.

      Kaikesta varoittelusta ja hyysäämisestä huolimatta saatte aikaan kymmenien autojen romukasoja vähän joka puolelle etelää..

      Monella on kitkat joillakin nastat joillakin ketjut ym ym.. Ainoa mikä saa ne
      romukasat aikaan istuu siellä kopissa ohjauspyörä sylissä ja osaa kaiken.

    • Anonyymi

      Minusta tänäänkin autojonot liikkuivat pitkin kehä III:a todella hiljaa noin 20 - 30 km/h alle nopeusrajoituksien ja hyvä niin. Tekniikan maailmasta lueskelin, että onnettomuudet ovat kaikenkaikkiaan laskenee vuosien saatossa. Liikennekuolemat ovat merkittävästi vähentyneet, niin miksi tällä palstalla on noin negatiivinen asenne.

      • Oli huonoin ajokeli miesmuistiin, koska vielä oli sumua paikoitellen.
        Et kuitenkaan taida tietää, mistä alhainen kävelynopeus Kehä III-tiellä
        18.01. johtui!
        Ajaessani itäänpäin Tikkurilan liittymästä neljän pintaan, toinen
        kaista ennen mäkeä oli Poliisin toimesta katkaistu, koska joku oli
        suoralla tieosuudella vetänyt 25 metriä pöpelikköön, ollen siellä
        kyljellään.
        Sinne ei noita nopeuksia käyttäen edes pääse, vaan nopeutta on
        arvatenkin ollut liikaa - aika paljonkin - kun liikenne jostain syystä
        on äkisti pysähtynyt.
        Vaihtoehtoina ovat olleet vetää perään, tai vetää ulos.
        Tämä veti ulos.
        Ambulansseja ei kuulunut, mutta voihan olla, ettei henkilövahinkoja
        tullut, koska pussit laukesivat.


      • Anonyymi
        ZJJ kirjoitti:

        Oli huonoin ajokeli miesmuistiin, koska vielä oli sumua paikoitellen.
        Et kuitenkaan taida tietää, mistä alhainen kävelynopeus Kehä III-tiellä
        18.01. johtui!
        Ajaessani itäänpäin Tikkurilan liittymästä neljän pintaan, toinen
        kaista ennen mäkeä oli Poliisin toimesta katkaistu, koska joku oli
        suoralla tieosuudella vetänyt 25 metriä pöpelikköön, ollen siellä
        kyljellään.
        Sinne ei noita nopeuksia käyttäen edes pääse, vaan nopeutta on
        arvatenkin ollut liikaa - aika paljonkin - kun liikenne jostain syystä
        on äkisti pysähtynyt.
        Vaihtoehtoina ovat olleet vetää perään, tai vetää ulos.
        Tämä veti ulos.
        Ambulansseja ei kuulunut, mutta voihan olla, ettei henkilövahinkoja
        tullut, koska pussit laukesivat.

        No siinähän on taas hyvä syy madella ja vaihdella jatkuvasti nopeutta, vaikka kesähelteellä.

        Tai jossain kohtaa oli tietyö 3 vuotta sitten, niin jarrutellaan vieläkin neljään kymppiin.


      • Anonyymi
        ZJJ kirjoitti:

        Oli huonoin ajokeli miesmuistiin, koska vielä oli sumua paikoitellen.
        Et kuitenkaan taida tietää, mistä alhainen kävelynopeus Kehä III-tiellä
        18.01. johtui!
        Ajaessani itäänpäin Tikkurilan liittymästä neljän pintaan, toinen
        kaista ennen mäkeä oli Poliisin toimesta katkaistu, koska joku oli
        suoralla tieosuudella vetänyt 25 metriä pöpelikköön, ollen siellä
        kyljellään.
        Sinne ei noita nopeuksia käyttäen edes pääse, vaan nopeutta on
        arvatenkin ollut liikaa - aika paljonkin - kun liikenne jostain syystä
        on äkisti pysähtynyt.
        Vaihtoehtoina ovat olleet vetää perään, tai vetää ulos.
        Tämä veti ulos.
        Ambulansseja ei kuulunut, mutta voihan olla, ettei henkilövahinkoja
        tullut, koska pussit laukesivat.

        Ajoin kylläkin länteenpäin. Käyttämäni tilannenopeus oli sama kuin muillakin kanssaliikujilla. Ketään ei ollut ojassa saati katollaan. Ehkä länsisuunnasta löytyy ne fiksummat kuljettajat.

        Olen sama kommentoija, kuka ihmetteli palstalaisten negatiivista asennetta.


      • Anonyymi

        Valistunut arvaus tuohon negatiivisyyteen on peräisin joidenkin "viisaiden" ahkerien kirjoittajien , ainakin omasta mielestään ylimaallisen turvallisen (hitaan) ajokyvyn omaavien ikäkuskien kirjoituksista. Nämä setämiehet elää vielä 60-70 lukujen vaihdetta ja tietämyksensä liikenneonnettomuuksien kehityksestä on noilta vuosikymmeniltä kotoisin.


      • Anonyymi
        ZJJ kirjoitti:

        Oli huonoin ajokeli miesmuistiin, koska vielä oli sumua paikoitellen.
        Et kuitenkaan taida tietää, mistä alhainen kävelynopeus Kehä III-tiellä
        18.01. johtui!
        Ajaessani itäänpäin Tikkurilan liittymästä neljän pintaan, toinen
        kaista ennen mäkeä oli Poliisin toimesta katkaistu, koska joku oli
        suoralla tieosuudella vetänyt 25 metriä pöpelikköön, ollen siellä
        kyljellään.
        Sinne ei noita nopeuksia käyttäen edes pääse, vaan nopeutta on
        arvatenkin ollut liikaa - aika paljonkin - kun liikenne jostain syystä
        on äkisti pysähtynyt.
        Vaihtoehtoina ovat olleet vetää perään, tai vetää ulos.
        Tämä veti ulos.
        Ambulansseja ei kuulunut, mutta voihan olla, ettei henkilövahinkoja
        tullut, koska pussit laukesivat.

        Ei saa sanoa miesmuistiin! Pitää sanoa ihmismuistiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa sanoa miesmuistiin! Pitää sanoa ihmismuistiin.

        Vai niin!
        Ymmärrän toki näkemyksen, mutta kaikissa kielissä on olemassa vuosikausia vanhoja sanontatapoja, joita ei noin vain voi muuttaa!
        Ihmismuisti, kuulostaa korvissani tosi teennäiseltä.
        Onhan näitä muitakin.
        Tervetuloa "joukkoon tummaan" sai ennen sanoa - nykyään ei!


      • Anonyymi
        ZJJ kirjoitti:

        Vai niin!
        Ymmärrän toki näkemyksen, mutta kaikissa kielissä on olemassa vuosikausia vanhoja sanontatapoja, joita ei noin vain voi muuttaa!
        Ihmismuisti, kuulostaa korvissani tosi teennäiseltä.
        Onhan näitä muitakin.
        Tervetuloa "joukkoon tummaan" sai ennen sanoa - nykyään ei!

        Nyt sinä et suhtaudu minuun sensitiivisesti. Et voi laiminlyödä velvollisuuttasi tehdä tästä keskustelusta minulle turvallista tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa sanoa miesmuistiin! Pitää sanoa ihmismuistiin.

        Ei, kun pitää sanoa henkilömuistiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, kun pitää sanoa henkilömuistiin.

        Väärin. Ilmaisu loukkaa ihmisiä, jotka eivät koe itseään henkilöksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Ilmaisu loukkaa ihmisiä, jotka eivät koe itseään henkilöksi.

        Väärin, väitetyllä tavalla kokevia ei ole olemassa.


    • Anonyymi

      Pidän avauspostauksesta. Kiitos siitä siis. Hyvä että on olemassa ihmisiä jotka "viilaa pilkkua" sillä hyvää me tarkoitamme vain kun haluamme sanoa asian miten sen pitää olla.

    • Anonyymi

      Paljon haittaa, harmia ja vaaraa liikenteessä aiheuttavat ne "hyvät kuljettajat", jotka ajavat "sujuvasti" ja aina ylinopeudella ja pitävät nopeusrajoituksia noudattavia tai turvallista tilannenopeutta ajavia huonoina kuljettajina, kun nämä eivät "uskalla" ajaa heidän hyvänä pitämällään nopeudella.

      He juuri tekevät jonoja ja joskus vaarallisiakin ohitustilanteita oli sitten keli mikä hyvänsä! Yleisemmin jonoja eivät muodosta nopeusrajoituksen alle ajavat, vaan sen yli ajavat. Niistä hitaista pääsevät kaikki ohi.

      Jos olet eri mieltä, yritä joskus ajaa nopeusrajoituksen mukaan ja havainnoi, että tuleeko jonoa eteen vai taakse. Tämä siis silloin, kun ohituspaikkoja ei ole kovin paljon . Harvan liikenteen aikana ja ohituspaikkojen ollessa monesti tarjolla taaksesi ei luonnollisestikaan jää jonoa, kun kaikki ylinopeutta ajavat ohittavat sinut.

      Eli hiljaisessa liikenteessä näistä potentiaalisista jononmuodostajista ei yleensä vaaraa tai haittaa muille aiheudu.

      • Anonyymi

        Et ole tainnut käydä pääkaupunkiseudulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tainnut käydä pääkaupunkiseudulla?

        ...kysyy aito Kyselijäpösilö.


      • Anonyymi

        Asia on juuri noin!

        Mikä aikuisiin ihmisiin menee, kun liikenteeseen pääsevät ja alkavat käyttäytymään kuin idiootit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...kysyy aito Kyselijäpösilö.

        Niin kysyy.

        Et siis ole ajanut pääkaupunkiseudulla, kun tuollaisia kirjoittelet.

        Täällä ainakin tukitaan liikennettä huomattavan matalilla nopeuksilla, koska ikääntyminen heikentää tai puhelin korvalla vie keskittymisen.

        Siinä sitä jonoa muodostuu ja ohi ei pääse, koska ohituspaikkojen kohdalla löytyy kaasupoljin.

        Possujono on tiivis ilman turvavälejä ja ajelivat tykkäävät ajella omissa maailmoissaan usein vasemmallakin kaistalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tainnut käydä pääkaupunkiseudulla?

        Olen joskus käynyt, tänä vuonna en vielä, viime vuonna muutaman kerran. Ja viikonloppuina kaikki kerrat. En tiedä pääkaupunkiseudun liikenteestä oikeastaan mitään ja siitä en mielestäni kirjoittanut.

        Ei kirjoitukseni siis koskenut pääkaupunkiseudun liikennettä, vaan liikennettä täällä maaseudun valtateillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole tainnut käydä pääkaupunkiseudulla?

        Pääkaupunkiseudulla on omat ruuhkaongelmat, verrattuna moneen muuhun kaupunkiin ja pitäjään.


    • Anonyymi

      Johtuu maanteiden suolaamisesta ja siitä, että autoilijat on opetettu ympärivuorokautisiin kesäkeleihin. Näin ei ollut nuoruudessani, vaan liukkaat kelit antoivat opetuksen kantapään ja ojanpohjan kautta, jonka jälkeen opittiin ajamaan harkitusti ja kelien mukaan.

      • Anonyymi

        On täysin selvä asia, että valtateitä ja muitakin teitä suolataan liian paljon.

        Teiden suolaus on kuitenkin tarpeellista joissakin olosuhteissa, mutta joku järki siinäkin asiassa pitäisi olla. Nyt monesti ei ole.

        Olisi mielenkiintoista tietää, miten ne suolaukset suunnitellaan ja toteutetaan. Siis se harkinta ja päätökset. Kuinka vähillä eväillä vai onko taitoakin jossakin päin siinä asiassa.


      • Anonyymi

        Suolaus haurastuttaa takuulla auton alustaa ja myös auton jarruja.


    • Anonyymi

      Pösilöt kitisee ja valittaa jos joku ajaa 2 - 4 kaistaisella tiellä alle suurimmansallitunnopeuden.... ETTEKÖ OSAA OHITTAA ???

    • Anonyymi

      Vassari voi jäädä kotiin jos ei osaa ajaa tai ajaa Toyotalla joka jo itsessään vaarallinen, Suomessa suurinta liikene vaaraa aiheuttaa nimenomaan alhaiset nopeusrajoitukset, autot kehittyy, samalla Suomessa nopeusrajoitukset laskee, ei ole loogista.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3290
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2043
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1632
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1084
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1033
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      148
      902
    Aihe