Näin kalliin sähkön aikana on hyvä tietää laitteiden sähkönkulutus. Television arvokilpi kertoo tehoksi 160 wattia, mutta englanninkielisestä oppaasta löytyy tieto 90 wattia. Mikä on totuus?
Tehomittaria minulla ei ole, mutta virran mittaaminen onnistuu pihtiamppeerimittarilla käyttäen tiettyjä erikoisjärjestelyitä. Mittari kertoo tosin näennäisvirran, joten oikean tehokertoimen arvointi jää oman harkinnan varaan.
Mielenkiintoista mittauksissa oli se, että HD-television ottama virta on pienempi silloin, kun sen avulla katsotaan SD-digiboksia kuin että pelkkä tv on päällä HD-tilassa. Ilmeisestikin tv:ssä on vähemmän tehoa kuluttava SD-tila, kun siihen on kytketty SD-laite. Ero on noin 30 %.
Television sähkönkulutus
Anonyymi-ap
2
185
Vastaukset
- Anonyymi
Taustavalo taitaa olla se merkittävin kuluttaja televisioissa, joten sähkönkulutus määräytyy kuvan tai siis sen taustavalon kirkkauden mukaan.
Taustavaloon vaikuttaa käyttäjän säädön lisäksi myös kuvamateriaali (kirkautta saadetään paremmissa malleissa jopa vyöhykkeittäin) ja huoneen valaistus (himmeä valaistus -> himmeämpi kuva riittää).
160 W voi hyvin olla maksimikulutus ja 90 W arvaus keskimääräiseksi kulutukseksi.- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18210294
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v3910596- 372391
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362326- 951711
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511270Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?831232Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51155Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?265983- 52956
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36737