Geelipoltin talviretkellä

Anonyymi-ap

Moi! Olen siis lukenut noista geelipolttimista, joihin laitetaan polttogeeliä sisään ja sitten turistellaan siinä 40 min. Miten sujuu vaikka esim pihvien (en siis aio retkellä pihvejä paistaa, vaan lähinnä, että miten hyvin kypsyttää ja kuinka nopeasti) ym paistaminen? Ei ehkä se halvin vaihtoehto, mutta jos toimii talvella hyvin niin esim Motonetissa myydään Marinolin polttogeeliä 1l 12,90€. Bensakeittimen ajattelin ostaa sitten kun olen varma, että tulee useampiakin talvireissuja. Mutta näin aluksi, toimiiko talvella miten hyvin? Kuinka kauan kestää veden keittäminen, kun kuitenkin on niin pieni alue, missä tuli palaa? - Talviretkeilyaloittelija

6

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Turistellaan 40 min on mielestäni aika hyvä kiteytys kuten sanoit. Sama homma, kun pelataan tentun kanssa. Eli heikkotehoisen tulen ylläpidossa mielestäni ok tuo geeli kuten tenttukin. Ruoanlaittoa miettien kaasu (jos ei puita käytössä) on kuitenkin paras kannettava vaihtoehto. 2X230 kaasupatruuna ja vajaan 100 gr painoinen poltin tekee melko mittavan retken. Vastaava geelireissu ja äkkiä on tuplapainot.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi! Ongelmahan kaasussa lähinnä on se, että kylmemmissä olosuhteissa (vaikka olisi talvikaasut) sen kanssa joutuu räpläämään, eli ravistelua ja kaasu makuupussiin ja vaatteiden alle kaveriksi😂 Siis, olin miettinyt just tuota, että jos on heikkotehoinen tuo geeli, niin sitten kaasun kanssa. Monitoimikeittimethän on kivoja kun niissä voi keittää kaasulla, spriillä, bensalla ym. niin talvisin bensa, muuten kaasu, mutta tämä on ensimmäinen talvi, kun tätä talviretkeilyä aloittelen, harrastuksen vakiinnuttua ajattelin ostaa bensakeittimen. Sitä ennen vain mietin noita halvempia vaihtoehtoja, joilla voisi sitten koklata miten talviretkeily maistuu. Vielä jos keksit jotain vinkkejä, niin aina kelpaa aloittelijoille😊 -Talviretkeilyaloittelija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Ongelmahan kaasussa lähinnä on se, että kylmemmissä olosuhteissa (vaikka olisi talvikaasut) sen kanssa joutuu räpläämään, eli ravistelua ja kaasu makuupussiin ja vaatteiden alle kaveriksi😂 Siis, olin miettinyt just tuota, että jos on heikkotehoinen tuo geeli, niin sitten kaasun kanssa. Monitoimikeittimethän on kivoja kun niissä voi keittää kaasulla, spriillä, bensalla ym. niin talvisin bensa, muuten kaasu, mutta tämä on ensimmäinen talvi, kun tätä talviretkeilyä aloittelen, harrastuksen vakiinnuttua ajattelin ostaa bensakeittimen. Sitä ennen vain mietin noita halvempia vaihtoehtoja, joilla voisi sitten koklata miten talviretkeily maistuu. Vielä jos keksit jotain vinkkejä, niin aina kelpaa aloittelijoille😊 -Talviretkeilyaloittelija

        Vielä aiempaan lisäten. Olen siis muutaman yön -21 asteessa pihalla yöpynyt ja tehnyt ruoat ulkona, mutta ongelma oli kaasun höyrystyminen sinne kaasuletkuun. Netistä olen löytänyt vinkkejä, että kaasupullo kannattaa kääntää väärinpäin (korkki alaspäin), sitä ei ole vielä tullut kokeiltua. Paino ei sinänsä näin lumiseen aikaan merkitse kauheasti, sillä kuljen ahkion kanssa, mutta tuo lämmitysteho on se arvelluttava juttu tuossa geelissä. Kaipa nyt sillä kaasulla pelaillen pärjätään. Talviretkeilyaloittelija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä aiempaan lisäten. Olen siis muutaman yön -21 asteessa pihalla yöpynyt ja tehnyt ruoat ulkona, mutta ongelma oli kaasun höyrystyminen sinne kaasuletkuun. Netistä olen löytänyt vinkkejä, että kaasupullo kannattaa kääntää väärinpäin (korkki alaspäin), sitä ei ole vielä tullut kokeiltua. Paino ei sinänsä näin lumiseen aikaan merkitse kauheasti, sillä kuljen ahkion kanssa, mutta tuo lämmitysteho on se arvelluttava juttu tuossa geelissä. Kaipa nyt sillä kaasulla pelaillen pärjätään. Talviretkeilyaloittelija

        Esim. Trangian kaasupolttimessa on kaasun syöttöputken lenkki liekissä. Sen tarkoitus on höyrystää neste kaasuksi eli kaasuastia väärinpäin, jolloin kaasu tulee nesteenä paskkasessa ulos.
        Toimii hienosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. Trangian kaasupolttimessa on kaasun syöttöputken lenkki liekissä. Sen tarkoitus on höyrystää neste kaasuksi eli kaasuastia väärinpäin, jolloin kaasu tulee nesteenä paskkasessa ulos.
        Toimii hienosti.

        Kiitos paljon vinkistä! Minulla on eri merkkinen kaasukeitin, jossa taitaa myöskin olla kyseinen syöttöputken lenkki. Aiemmin en edes huomioinut koko asiaa, mutta nyt kommenttisi luettuani rupesin katselemaan kaasukeitintäni, ja siinä se oli! Kyllä, meni ohi silmien niin monet kerrat. *lähtee vanhan kunnon kaasukeittimen kanssa piitkälle talviretkelle* - Talviretkeilijä


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­­­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18210737

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      178
      9404
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      69
      7228
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      60
      3645
    4. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      105
      1428
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1332
    6. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1293
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      21
      1199
    8. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      228
      1188
    9. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      1003
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      931
    Aihe