Hinta romahti

Rover 75

Kävin tarjoomassa Rover 75 vaihdossa autoliikkeessä. Vaihdokissa oli hintalapussa 30000e, välirahaa olisin tarvinnut 23000e. Joten kauppa jäi tekemättä. Kuulema jossain Tuulilasissa on ollut juttu, jossa hinnat tippunut muutamassa viikossa 30%!.

13

5876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olli

      Millaista Rover 75:ta tarjosit vaihtoon?

    • derivaatta

      Älä pidä nyt kiirettä sen autosi vaihdossa. Luepa edellinen keskustelu (Rover). Luulisi, että hinnat nousevat kyllä.

    • club

      Minun Rover 75:ttä, jotkut liikkeet eivät olisi ottaneet ollenkaan vaihdossa.Arvo on todella romahtunut maahantuonnin loppumisen ja nyt tämän tehtaan konkurssin vuoksi.

      • Kehä-3 myyjä

        Niin kelle luulet sen kelpaavan? Tänä päivänä kukaan ei osta "erikoisautoa" johon 75 kuuluu, ilman että tutkii asiaa internetistä. Jolloin selviää, automerkin epävarma tulevaisuus. Kysymyksessä kuitenkin aika pieni merkki, jolta puuttuu oikeat(yli 100 000e!)luxus tai urheiluautomallit joten Rover voi oikeasti kadota markkinoilta.

        Tämmöinen 75 joka maksoin vuonna 2004 (loppuvuodesta) vaikka 20000e, käteishinta tällä hetkellä alle 10000e.


      • Kehä 3:n ulkopuolelta
        Kehä-3 myyjä kirjoitti:

        Niin kelle luulet sen kelpaavan? Tänä päivänä kukaan ei osta "erikoisautoa" johon 75 kuuluu, ilman että tutkii asiaa internetistä. Jolloin selviää, automerkin epävarma tulevaisuus. Kysymyksessä kuitenkin aika pieni merkki, jolta puuttuu oikeat(yli 100 000e!)luxus tai urheiluautomallit joten Rover voi oikeasti kadota markkinoilta.

        Tämmöinen 75 joka maksoin vuonna 2004 (loppuvuodesta) vaikka 20000e, käteishinta tällä hetkellä alle 10000e.

        Kateellisten juttuja!! Eihän seiskavitosia ole montaa edes myynnissä, koko maassa parisen kymmentä korkeintaan (ja niistäkin suuri osa ulkomailta tuotuja!).
        Autoja on koko maassa alle 400 eivätkä sen ostaneet lähde herkästi loistavilla ominaisuuksilla ja hienolla ulkonäöllä varustettua autoaan myymään kun kerran ovat sen ostaneet ja erinomaiseksi havainneet. Ei sen mahdollisesta myynnistä saatavalla hinnalla ole väliä. Silloin puhutaankin käyttöarvosta.
        Omani maksoi 270 000 mk uutena ja kyyti on ollut sen mukaista. Itse toki ostin käytettynä reilusti alle puoleen hintaan mutta auto on uuden veroinen. Caterpillar ja Xparts sekä suomalaiset osien maahantuojat vakuuttavat, että osia saa ainakin 10 vuoden ajan. Ja tietenkin sen jälkeenkin, jos ei muuten, niin ulkomailta tilaamalla (kolariautot ja vanhat käytöstä poistuneet jne). Voivathan ne osat olla hieman kalliimpia kuin massatuotantoautojen, mutta mehän puhummekin nyt, kuten kehä-3 myyjäkin
        totesi, "erikoisautosta".
        Nyt juuri kannattaisi ostaa Rover 75, jos se tuntuu itselleen sopivalta autolta, ja se tietenkin ostaa joka uskaltaa ja sellaisen haluaa. Eli turhat pulinat pois. Suosittelen lämpimästi 75:sta.


      • käy
        Kehä 3:n ulkopuolelta kirjoitti:

        Kateellisten juttuja!! Eihän seiskavitosia ole montaa edes myynnissä, koko maassa parisen kymmentä korkeintaan (ja niistäkin suuri osa ulkomailta tuotuja!).
        Autoja on koko maassa alle 400 eivätkä sen ostaneet lähde herkästi loistavilla ominaisuuksilla ja hienolla ulkonäöllä varustettua autoaan myymään kun kerran ovat sen ostaneet ja erinomaiseksi havainneet. Ei sen mahdollisesta myynnistä saatavalla hinnalla ole väliä. Silloin puhutaankin käyttöarvosta.
        Omani maksoi 270 000 mk uutena ja kyyti on ollut sen mukaista. Itse toki ostin käytettynä reilusti alle puoleen hintaan mutta auto on uuden veroinen. Caterpillar ja Xparts sekä suomalaiset osien maahantuojat vakuuttavat, että osia saa ainakin 10 vuoden ajan. Ja tietenkin sen jälkeenkin, jos ei muuten, niin ulkomailta tilaamalla (kolariautot ja vanhat käytöstä poistuneet jne). Voivathan ne osat olla hieman kalliimpia kuin massatuotantoautojen, mutta mehän puhummekin nyt, kuten kehä-3 myyjäkin
        totesi, "erikoisautosta".
        Nyt juuri kannattaisi ostaa Rover 75, jos se tuntuu itselleen sopivalta autolta, ja se tietenkin ostaa joka uskaltaa ja sellaisen haluaa. Eli turhat pulinat pois. Suosittelen lämpimästi 75:sta.

        Samat autot viikosta toiseen myynnissä.
        Jos olet oikeasti semmoista ostamassa, niin halvimmillaan saat 1.8-2.0L 6000e. Hinta on halpa=käyttöarvo, ei muuta!


      • Kehä 3:n ulkopuolelta
        käy kirjoitti:

        Samat autot viikosta toiseen myynnissä.
        Jos olet oikeasti semmoista ostamassa, niin halvimmillaan saat 1.8-2.0L 6000e. Hinta on halpa=käyttöarvo, ei muuta!

        Tätä juuri tarkoitin. Eli jos ymmärtää nyt ostaa ja löytää hyvän yksilön, kannattaa tehdä kaupat. Saa loistoauton edullisesti. Käyttötestit ja muu nettimateriaali kertovat osuvasti auton laadusta. Samat autot (osa näistä Saksasta tai muualta tuotuja eikä historiaa tunneta tarpeeksi) ovat viikosta toiseen myynnissä, koska kaikki muut 75:n omistajat ovat niin tyytyväisiä, että eivät edes harkitse myyntiä.
        75 on auto, jonka uskon kestävän sekä tekniikaltaan että ulkonäkönsä puolesta niin monta vuotta käytössäni, että en laske vaihtoarvoja vaan todellakin käyttöarvoa, ja se on minulle pääasia kun ajan ja autolla liikun. (Ymmärrän kyllä, että jos aikoo nyt ostaa uuden tai uudehkon 75:n tai MG:n ja myy sen parin vuoden kuluttua, kauppa ei ehkä kannata.)


      • yle
        Kehä 3:n ulkopuolelta kirjoitti:

        Tätä juuri tarkoitin. Eli jos ymmärtää nyt ostaa ja löytää hyvän yksilön, kannattaa tehdä kaupat. Saa loistoauton edullisesti. Käyttötestit ja muu nettimateriaali kertovat osuvasti auton laadusta. Samat autot (osa näistä Saksasta tai muualta tuotuja eikä historiaa tunneta tarpeeksi) ovat viikosta toiseen myynnissä, koska kaikki muut 75:n omistajat ovat niin tyytyväisiä, että eivät edes harkitse myyntiä.
        75 on auto, jonka uskon kestävän sekä tekniikaltaan että ulkonäkönsä puolesta niin monta vuotta käytössäni, että en laske vaihtoarvoja vaan todellakin käyttöarvoa, ja se on minulle pääasia kun ajan ja autolla liikun. (Ymmärrän kyllä, että jos aikoo nyt ostaa uuden tai uudehkon 75:n tai MG:n ja myy sen parin vuoden kuluttua, kauppa ei ehkä kannata.)

        Jos osaa ulkomaankieltä, niin Roverin uutisista tällä palstalla on lisää tietoa.

        Nyt tilanne näyttää loogisesti sellaiselta, että SAIC ostaa tarvitsemansa konkurssipesästä ja aloittaa tuotannon Kiinassa. Nanjing Automobile aloittanee Roverin ja MG:n tuotannon Longbridgen tehtailla. Tarkempaa tietoa voi lukea aiemmin mainitulta palstalta. Tämä on kiinalaisten keskinäistä peliä. Molemmat, SAIC ja Nanjing, ovat Kiinan valtion omistamia yrityksiä. Eiköhän silloin yhteistyö ole lähtökohta? SAIC omistaa Roverin aineettomia oikeuksia ja he ovat uhkailleet kaikkia tarjoajia oikeustoimilla, jos tehdään vakavia tarjouksia Longbridgen ulkopuolisen tuotannon aloittamisesta. Laillinen mahdollisuus on aloittaa Rover ja MG tuotanto Longbriden tehtailla, mutta ymmärtääkseni muualla ei. Nyt kiinalaiset pääsevät tätä kautta tavoittelemilleen Euroopan markkinoille. Lisäksi kiinalaiset tulevat sinne opettelemaan laaduntekoa. BMW:n sisäisissä laatuauditoinneissa Roverin tehtailla tehtiin parempaa laatua kuin BMW omilla tehtaillaan omilla malleillaan. Odotellaanpa vähän aikaa, niin uskoisin, että ehkä yllämainittu ratkaisu olisi todennäköinen. Vai miltä tuntuu?

        Minusta tuntuu, että SAIC:n alkuperäinen yhteistyösuunnitelma viime vuonna oli taktikoitua peliä MG Roverin kanssa ja he ajoivat sen sitten konkurssiin, jotta saavat pesästä sen mitä haluavat halvalla. Muiden kädet ovat rajoitetut.

        Edellisen kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä. Ostakaa tallit täyteen nyt Rovereita. Hätäiset myyvät. Itselläni on 75. Sen parempaa hinta-laatusuhdetta saa hakea.


      • ...
        käy kirjoitti:

        Samat autot viikosta toiseen myynnissä.
        Jos olet oikeasti semmoista ostamassa, niin halvimmillaan saat 1.8-2.0L 6000e. Hinta on halpa=käyttöarvo, ei muuta!

        Minua kovasti ihmetyttää, että mistä niin hienon auton kuin Rover 75, saa kuudella tonnilla. Alkaa kiinnostaa. Itse en ole löytänyt netistä kuin pari n. 15 tuhatta maksavaa, yleensä alk. n.18t euroa. Vai onko noissa nykyään reilu kymppitonni tinki varaa? Mutta auto on kyllä tyylikäs!


      • Reino
        Kehä-3 myyjä kirjoitti:

        Niin kelle luulet sen kelpaavan? Tänä päivänä kukaan ei osta "erikoisautoa" johon 75 kuuluu, ilman että tutkii asiaa internetistä. Jolloin selviää, automerkin epävarma tulevaisuus. Kysymyksessä kuitenkin aika pieni merkki, jolta puuttuu oikeat(yli 100 000e!)luxus tai urheiluautomallit joten Rover voi oikeasti kadota markkinoilta.

        Tämmöinen 75 joka maksoin vuonna 2004 (loppuvuodesta) vaikka 20000e, käteishinta tällä hetkellä alle 10000e.

        Niin kelle luulet sen kelpaavan?,itse olen erittäin kiinnostunut autosta ja varsinkin touring on nyt kiikarissa.
        Itselläni on pari kappaletta Nortton Commandoja tallissa(pyöriä)joiden valmistus loppui 1977-1978.
        Ne jotka silloin veikkailivat osien saannin loppuvan ym huomasivat melko nopeasti olevan väärässä.
        Tänä päivänä vaikka pyörän valmistus on loppu niin uuttaa osaa saa ei pelkästään englannista vaan jenkeistä myös jossa on tuotteiden valmistu&tuotekehittelyä jopa uutta pyörää.
        Myös muualla valmistetaan&kehiteellään klassikkoon osia.
        Vaikka pyörä on jo kohta 30v vanha on sillä ajaminen nautinto,mm hyvän väännön ja koneen ja laatikon asennuksesta ns joustavalle pedille-ei tule tärinät tankoon eikä pallille.
        Myös vuden XJ6 Jaguar oottaa tallissa museoitavksi laittoa-osien saaminen edes suomesta ei ole ongelma.
        Yleensä mit Rover 75 olen kuullut on pelkkää plussaa ja eräs Turun MetroAuton myyjä totesi auton olevan tosi helppo myyydä,ainoa miinus on ilmeisesti 1.8 kone-siis 2,5 V6 ja kauppa käy.
        Brittiläistä aristokraattisuutta hienoimmillan-tosi suitsiin ei kaikki ns kansanmiehet sovi,häpäisevät auton mutta heillehän löytyy idäihmeitä ihan kummasti-hienoja pelejä nekin...


    • yle

      Hyvät Roverista kiinnostuneet - Ostakaa nyt kaikki Rover 75:t ja MG:t mitä saatte. Hätäiset myyvät niitä pilkkahintaan. Kaksi kiinalaistehdasta on viimeisellä tarjouskierroksella (jos ei tule mustia hevosia) tosissaan. Todennäköisimmin Roverin (75, MG) valmistus aikeiden mukaan tulee säilymään Longbridgessä. Moottorvalmistus mennee Kiinaan.

      Kiinalaisilla on antaa paljon kehittämispanoksia ja pääomaa. Tämä saattaa tietää merkille uutta tulemista, uusia malleja ja vahvaa viestintää. Jo nykyisen Roverin ostajat tietävät saaneensa upeaa hinnan ja laadun suhdetta ostoksessaan. Nyt on vielä parempi aika. Hätäiset haluavat omistaan eroon. Nyt vain kesäostoksille! Tilanne saattaa olla kaikkien tiedossa jo 1-2 viikon päästä.

      • kusela

        Mikä on tilanne nyt Kiinan / kiinalaisten ja Roverin avioliiton suhteen?

        Noista hinnoista, Land Rover / Rover jne autotalli.com hinnoille nauraa jo koko maailma..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      219
      17106
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      169
      12174
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      41
      5960
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      64
      4842
    5. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

      Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      13
      4746
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

      ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      19
      3937
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      84
      3565
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      133
      2987
    9. 239
      1367
    10. Mitä toivot joululahjaksi ja

      mitä antaisit kaivatullesi? 😃
      Ikävä
      85
      1011
    Aihe