Hinta romahti

Rover 75

Kävin tarjoomassa Rover 75 vaihdossa autoliikkeessä. Vaihdokissa oli hintalapussa 30000e, välirahaa olisin tarvinnut 23000e. Joten kauppa jäi tekemättä. Kuulema jossain Tuulilasissa on ollut juttu, jossa hinnat tippunut muutamassa viikossa 30%!.

13

5868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olli

      Millaista Rover 75:ta tarjosit vaihtoon?

    • derivaatta

      Älä pidä nyt kiirettä sen autosi vaihdossa. Luepa edellinen keskustelu (Rover). Luulisi, että hinnat nousevat kyllä.

    • club

      Minun Rover 75:ttä, jotkut liikkeet eivät olisi ottaneet ollenkaan vaihdossa.Arvo on todella romahtunut maahantuonnin loppumisen ja nyt tämän tehtaan konkurssin vuoksi.

      • Kehä-3 myyjä

        Niin kelle luulet sen kelpaavan? Tänä päivänä kukaan ei osta "erikoisautoa" johon 75 kuuluu, ilman että tutkii asiaa internetistä. Jolloin selviää, automerkin epävarma tulevaisuus. Kysymyksessä kuitenkin aika pieni merkki, jolta puuttuu oikeat(yli 100 000e!)luxus tai urheiluautomallit joten Rover voi oikeasti kadota markkinoilta.

        Tämmöinen 75 joka maksoin vuonna 2004 (loppuvuodesta) vaikka 20000e, käteishinta tällä hetkellä alle 10000e.


      • Kehä 3:n ulkopuolelta
        Kehä-3 myyjä kirjoitti:

        Niin kelle luulet sen kelpaavan? Tänä päivänä kukaan ei osta "erikoisautoa" johon 75 kuuluu, ilman että tutkii asiaa internetistä. Jolloin selviää, automerkin epävarma tulevaisuus. Kysymyksessä kuitenkin aika pieni merkki, jolta puuttuu oikeat(yli 100 000e!)luxus tai urheiluautomallit joten Rover voi oikeasti kadota markkinoilta.

        Tämmöinen 75 joka maksoin vuonna 2004 (loppuvuodesta) vaikka 20000e, käteishinta tällä hetkellä alle 10000e.

        Kateellisten juttuja!! Eihän seiskavitosia ole montaa edes myynnissä, koko maassa parisen kymmentä korkeintaan (ja niistäkin suuri osa ulkomailta tuotuja!).
        Autoja on koko maassa alle 400 eivätkä sen ostaneet lähde herkästi loistavilla ominaisuuksilla ja hienolla ulkonäöllä varustettua autoaan myymään kun kerran ovat sen ostaneet ja erinomaiseksi havainneet. Ei sen mahdollisesta myynnistä saatavalla hinnalla ole väliä. Silloin puhutaankin käyttöarvosta.
        Omani maksoi 270 000 mk uutena ja kyyti on ollut sen mukaista. Itse toki ostin käytettynä reilusti alle puoleen hintaan mutta auto on uuden veroinen. Caterpillar ja Xparts sekä suomalaiset osien maahantuojat vakuuttavat, että osia saa ainakin 10 vuoden ajan. Ja tietenkin sen jälkeenkin, jos ei muuten, niin ulkomailta tilaamalla (kolariautot ja vanhat käytöstä poistuneet jne). Voivathan ne osat olla hieman kalliimpia kuin massatuotantoautojen, mutta mehän puhummekin nyt, kuten kehä-3 myyjäkin
        totesi, "erikoisautosta".
        Nyt juuri kannattaisi ostaa Rover 75, jos se tuntuu itselleen sopivalta autolta, ja se tietenkin ostaa joka uskaltaa ja sellaisen haluaa. Eli turhat pulinat pois. Suosittelen lämpimästi 75:sta.


      • käy
        Kehä 3:n ulkopuolelta kirjoitti:

        Kateellisten juttuja!! Eihän seiskavitosia ole montaa edes myynnissä, koko maassa parisen kymmentä korkeintaan (ja niistäkin suuri osa ulkomailta tuotuja!).
        Autoja on koko maassa alle 400 eivätkä sen ostaneet lähde herkästi loistavilla ominaisuuksilla ja hienolla ulkonäöllä varustettua autoaan myymään kun kerran ovat sen ostaneet ja erinomaiseksi havainneet. Ei sen mahdollisesta myynnistä saatavalla hinnalla ole väliä. Silloin puhutaankin käyttöarvosta.
        Omani maksoi 270 000 mk uutena ja kyyti on ollut sen mukaista. Itse toki ostin käytettynä reilusti alle puoleen hintaan mutta auto on uuden veroinen. Caterpillar ja Xparts sekä suomalaiset osien maahantuojat vakuuttavat, että osia saa ainakin 10 vuoden ajan. Ja tietenkin sen jälkeenkin, jos ei muuten, niin ulkomailta tilaamalla (kolariautot ja vanhat käytöstä poistuneet jne). Voivathan ne osat olla hieman kalliimpia kuin massatuotantoautojen, mutta mehän puhummekin nyt, kuten kehä-3 myyjäkin
        totesi, "erikoisautosta".
        Nyt juuri kannattaisi ostaa Rover 75, jos se tuntuu itselleen sopivalta autolta, ja se tietenkin ostaa joka uskaltaa ja sellaisen haluaa. Eli turhat pulinat pois. Suosittelen lämpimästi 75:sta.

        Samat autot viikosta toiseen myynnissä.
        Jos olet oikeasti semmoista ostamassa, niin halvimmillaan saat 1.8-2.0L 6000e. Hinta on halpa=käyttöarvo, ei muuta!


      • Kehä 3:n ulkopuolelta
        käy kirjoitti:

        Samat autot viikosta toiseen myynnissä.
        Jos olet oikeasti semmoista ostamassa, niin halvimmillaan saat 1.8-2.0L 6000e. Hinta on halpa=käyttöarvo, ei muuta!

        Tätä juuri tarkoitin. Eli jos ymmärtää nyt ostaa ja löytää hyvän yksilön, kannattaa tehdä kaupat. Saa loistoauton edullisesti. Käyttötestit ja muu nettimateriaali kertovat osuvasti auton laadusta. Samat autot (osa näistä Saksasta tai muualta tuotuja eikä historiaa tunneta tarpeeksi) ovat viikosta toiseen myynnissä, koska kaikki muut 75:n omistajat ovat niin tyytyväisiä, että eivät edes harkitse myyntiä.
        75 on auto, jonka uskon kestävän sekä tekniikaltaan että ulkonäkönsä puolesta niin monta vuotta käytössäni, että en laske vaihtoarvoja vaan todellakin käyttöarvoa, ja se on minulle pääasia kun ajan ja autolla liikun. (Ymmärrän kyllä, että jos aikoo nyt ostaa uuden tai uudehkon 75:n tai MG:n ja myy sen parin vuoden kuluttua, kauppa ei ehkä kannata.)


      • yle
        Kehä 3:n ulkopuolelta kirjoitti:

        Tätä juuri tarkoitin. Eli jos ymmärtää nyt ostaa ja löytää hyvän yksilön, kannattaa tehdä kaupat. Saa loistoauton edullisesti. Käyttötestit ja muu nettimateriaali kertovat osuvasti auton laadusta. Samat autot (osa näistä Saksasta tai muualta tuotuja eikä historiaa tunneta tarpeeksi) ovat viikosta toiseen myynnissä, koska kaikki muut 75:n omistajat ovat niin tyytyväisiä, että eivät edes harkitse myyntiä.
        75 on auto, jonka uskon kestävän sekä tekniikaltaan että ulkonäkönsä puolesta niin monta vuotta käytössäni, että en laske vaihtoarvoja vaan todellakin käyttöarvoa, ja se on minulle pääasia kun ajan ja autolla liikun. (Ymmärrän kyllä, että jos aikoo nyt ostaa uuden tai uudehkon 75:n tai MG:n ja myy sen parin vuoden kuluttua, kauppa ei ehkä kannata.)

        Jos osaa ulkomaankieltä, niin Roverin uutisista tällä palstalla on lisää tietoa.

        Nyt tilanne näyttää loogisesti sellaiselta, että SAIC ostaa tarvitsemansa konkurssipesästä ja aloittaa tuotannon Kiinassa. Nanjing Automobile aloittanee Roverin ja MG:n tuotannon Longbridgen tehtailla. Tarkempaa tietoa voi lukea aiemmin mainitulta palstalta. Tämä on kiinalaisten keskinäistä peliä. Molemmat, SAIC ja Nanjing, ovat Kiinan valtion omistamia yrityksiä. Eiköhän silloin yhteistyö ole lähtökohta? SAIC omistaa Roverin aineettomia oikeuksia ja he ovat uhkailleet kaikkia tarjoajia oikeustoimilla, jos tehdään vakavia tarjouksia Longbridgen ulkopuolisen tuotannon aloittamisesta. Laillinen mahdollisuus on aloittaa Rover ja MG tuotanto Longbriden tehtailla, mutta ymmärtääkseni muualla ei. Nyt kiinalaiset pääsevät tätä kautta tavoittelemilleen Euroopan markkinoille. Lisäksi kiinalaiset tulevat sinne opettelemaan laaduntekoa. BMW:n sisäisissä laatuauditoinneissa Roverin tehtailla tehtiin parempaa laatua kuin BMW omilla tehtaillaan omilla malleillaan. Odotellaanpa vähän aikaa, niin uskoisin, että ehkä yllämainittu ratkaisu olisi todennäköinen. Vai miltä tuntuu?

        Minusta tuntuu, että SAIC:n alkuperäinen yhteistyösuunnitelma viime vuonna oli taktikoitua peliä MG Roverin kanssa ja he ajoivat sen sitten konkurssiin, jotta saavat pesästä sen mitä haluavat halvalla. Muiden kädet ovat rajoitetut.

        Edellisen kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä. Ostakaa tallit täyteen nyt Rovereita. Hätäiset myyvät. Itselläni on 75. Sen parempaa hinta-laatusuhdetta saa hakea.


      • ...
        käy kirjoitti:

        Samat autot viikosta toiseen myynnissä.
        Jos olet oikeasti semmoista ostamassa, niin halvimmillaan saat 1.8-2.0L 6000e. Hinta on halpa=käyttöarvo, ei muuta!

        Minua kovasti ihmetyttää, että mistä niin hienon auton kuin Rover 75, saa kuudella tonnilla. Alkaa kiinnostaa. Itse en ole löytänyt netistä kuin pari n. 15 tuhatta maksavaa, yleensä alk. n.18t euroa. Vai onko noissa nykyään reilu kymppitonni tinki varaa? Mutta auto on kyllä tyylikäs!


      • Reino
        Kehä-3 myyjä kirjoitti:

        Niin kelle luulet sen kelpaavan? Tänä päivänä kukaan ei osta "erikoisautoa" johon 75 kuuluu, ilman että tutkii asiaa internetistä. Jolloin selviää, automerkin epävarma tulevaisuus. Kysymyksessä kuitenkin aika pieni merkki, jolta puuttuu oikeat(yli 100 000e!)luxus tai urheiluautomallit joten Rover voi oikeasti kadota markkinoilta.

        Tämmöinen 75 joka maksoin vuonna 2004 (loppuvuodesta) vaikka 20000e, käteishinta tällä hetkellä alle 10000e.

        Niin kelle luulet sen kelpaavan?,itse olen erittäin kiinnostunut autosta ja varsinkin touring on nyt kiikarissa.
        Itselläni on pari kappaletta Nortton Commandoja tallissa(pyöriä)joiden valmistus loppui 1977-1978.
        Ne jotka silloin veikkailivat osien saannin loppuvan ym huomasivat melko nopeasti olevan väärässä.
        Tänä päivänä vaikka pyörän valmistus on loppu niin uuttaa osaa saa ei pelkästään englannista vaan jenkeistä myös jossa on tuotteiden valmistu&tuotekehittelyä jopa uutta pyörää.
        Myös muualla valmistetaan&kehiteellään klassikkoon osia.
        Vaikka pyörä on jo kohta 30v vanha on sillä ajaminen nautinto,mm hyvän väännön ja koneen ja laatikon asennuksesta ns joustavalle pedille-ei tule tärinät tankoon eikä pallille.
        Myös vuden XJ6 Jaguar oottaa tallissa museoitavksi laittoa-osien saaminen edes suomesta ei ole ongelma.
        Yleensä mit Rover 75 olen kuullut on pelkkää plussaa ja eräs Turun MetroAuton myyjä totesi auton olevan tosi helppo myyydä,ainoa miinus on ilmeisesti 1.8 kone-siis 2,5 V6 ja kauppa käy.
        Brittiläistä aristokraattisuutta hienoimmillan-tosi suitsiin ei kaikki ns kansanmiehet sovi,häpäisevät auton mutta heillehän löytyy idäihmeitä ihan kummasti-hienoja pelejä nekin...


    • yle

      Hyvät Roverista kiinnostuneet - Ostakaa nyt kaikki Rover 75:t ja MG:t mitä saatte. Hätäiset myyvät niitä pilkkahintaan. Kaksi kiinalaistehdasta on viimeisellä tarjouskierroksella (jos ei tule mustia hevosia) tosissaan. Todennäköisimmin Roverin (75, MG) valmistus aikeiden mukaan tulee säilymään Longbridgessä. Moottorvalmistus mennee Kiinaan.

      Kiinalaisilla on antaa paljon kehittämispanoksia ja pääomaa. Tämä saattaa tietää merkille uutta tulemista, uusia malleja ja vahvaa viestintää. Jo nykyisen Roverin ostajat tietävät saaneensa upeaa hinnan ja laadun suhdetta ostoksessaan. Nyt on vielä parempi aika. Hätäiset haluavat omistaan eroon. Nyt vain kesäostoksille! Tilanne saattaa olla kaikkien tiedossa jo 1-2 viikon päästä.

      • kusela

        Mikä on tilanne nyt Kiinan / kiinalaisten ja Roverin avioliiton suhteen?

        Noista hinnoista, Land Rover / Rover jne autotalli.com hinnoille nauraa jo koko maailma..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2512
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      299
      2117
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      24
      1900
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1625
    5. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1489
    6. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      42
      1453
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      44
      1376
    8. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1349
    9. En ymmärrä käytöstäsi

      Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1315
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1086
    Aihe