Onkohan se jotain kunnon ruokaa?
Mikä se on tappaiskeitto
5
2737
Vastaukset
- saara.dma
Katsotaanpa meidän kaikkien tiedon aarreaitasta Googlesta ....
Sieltähän löytyi tietoa roppakaupalla: ...keitto verestä, sisäelimistä ..... Hyvää?Meil Iisalmen puolel keitettiin tappaiskeitto lihaliemeen ja verestä ja riusjauhoista tehtiin mykyjä keiton joukkon,myös sisäelimiä laitettiin.SE oli todella hyvvee.
- Trina
muori67 kirjoitti:
Meil Iisalmen puolel keitettiin tappaiskeitto lihaliemeen ja verestä ja riusjauhoista tehtiin mykyjä keiton joukkon,myös sisäelimiä laitettiin.SE oli todella hyvvee.
Me asuimme kaupungissa, mutta joka vuosi Tapanin
päivänä ajoimme hevosella sukulaistaloon tappa-
jaisrokalle.
Minä en oikein pitänyt siitä. Ainoastaa ne myvyt
(veriletut) olivat herkullisia ja niitä sain
syödä mahani täyteen.
Matka sinänsä oli ihana, vällyjen alla. Sen
tunnelman muistaa läpi elämän.
Valitettavasti nykyajan lapset harvemmin saavat
sitä kokea.
- annuli1
Lapsuudestani muistan, kotonanikin oli majoitettuna sodan aikana siirtolaisia.
Heillä oli possu joka teurastettiin ja emäntä keitti tappaiskeittoa ja se valmistettiin eläimen sisälmyksistä. Emäntä antoi maistiaisia ja hyvää oli, kunnes kuulin sen sisältävän aivojakin....- Kymppi
Tunsin kohtalonyhteyttä Annulin kanssa, sillä minunkin kotiini oli majoitettu siirtolaisia sodan aikana. Ystävystyin ikäiseni tytön kanssa, ja jälkeenpäin vuosien ajan he kävivät kylässä meillä, viimeksi joskus abiturienttiaikoinani, kesällä.
Kotoani oli sotaan annettu kaksi minua yli 20 vuotta vanhempaa veljeäni sekä nuori tamma, siskoni olivat lottia ja avustivat kovasti kotirintamalta käsin.
Äitini suri poikiansa, komeita, nuoria, suuret valkoiset hampaat, kun he tulivat lomille, he heittivät minut korkealle ilmaan, olin onnessani.
Ïhmettelen joskus, kun kotiinsa asumaan ottaneita jo muutenkin sodan rasittamia ihmisiä arvostellaan.
Tällaisten arvostelijoiden kannattaisi ottaa vaikka somali-siirtolaisperhe kotiinsa asumaan ja KOKEA itse se, mitä on ottaa "syliinsä" täysin outoa kieltä ("sälkeet, lähtimät" ym) puhuvia outoja tapoja omaavia ihmisiä, kun itsellä samanaikaisesti on hätä pojistaan, töiden paljoudesta, tuntemattomien sotilaiden paketeista... jne. Vaikka olin pieni, muistan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205193Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271595- 1011460
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701409Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3361339- 491328
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk761272Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541055Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50948- 86945