Sontasepon elämän polttopisteet

Anonyymi-ap

Jokainen päivä on uusi seikkailu, tuumii seppo herätessään puoliltapäivin betonikorsussaan. Toiset ihmiset joutuvat tympeinä päivästä toiseen menemään aamulla töihin ja viettämään siellä koko päivän, maksaenkäytännössä puolet päivästään veroja, jotka menevät sontiskassaan tyytyväisten vapaamatkustajien tarpeisiin.

Mutta Seppo on vapaa kuin ravihevonen. Lidlin tuulikaappiin tai alepan takapihalle roskisten viereen on aina mukava lähteä hevostelemaan omalla aikataulullaan.

Vai hakisiko ensin juoksukaljat ABC:lta? Vuokrapäivä lähestyy mutta seppo ei turhia stressaa varallisuusrajoitteisen korsunsa vuokrasta, joka kipuaa jo 650 pirkka-oluen tasolle kuukausittain. Sossu on ennenkin tullut käsi ojossa vastaan.

ilta alkaa lähestymään ja postiluukkujen rämpytys ja karkuun juokseminen on aina mukavaa aktiviteettia ja liikuntaa, josta syystä seppo säilyy huippukunnossa, toisin kuin istumatyöläinen, joka heittää veivinsä massiiviseen sydäninfarktiin jo 50-vuotiaana.

Illan hämärtyessä toisten seppojen kanssa on mukava ruveta istumaan iltaa, esittämään pöydän ääressä penaalin terävimpiä kyniä. Pirkkojen kulutusten tahtiin alkaa seppojen elämänkaari paljastua: joku on kolminkertainen maisteri, joku asiantuntija kirjallisuudessa, joku viettänyt vuosia ulkomailla. Kaikkia seppoja yhdistävä tekijä ylioppiluuden lisäksi on se, että he toki olisivat huippuälykkäinä menestyneet työmaailmassakin, mutta ura ja oravanpyöräelämä eivät kiinnosta. Ilta päättyy joko yhteiseen iloitteluun saastaisten lakanoiden välissä tai nyrkkitappeluun, ja taas on yksi päivä pulkassa seppojen elämän kaaressa.

Asd

10

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei vaan pitää hakea apua päihdesairauteen jos ei itse osaa, huoli -ilmoitus kuka sen huomaan. Sontaseppo on sairas jota ei itse ymmärrä.

• Yleensä he ovat myös nuoruudessaan olleet huippu-urheilijoita

• Anonyymi

Eli vähän niin kuin sinäkin. Kyllä se viina sinullekin alkaa taas kohta maistumaan ja makaatte osastolle vierekkäin Kylmiksen kanssa neuroleptejä turpa täynnä.

• Anonyymi kirjoitti:

Eli vähän niin kuin sinäkin. Kyllä se viina sinullekin alkaa taas kohta maistumaan ja makaatte osastolle vierekkäin Kylmiksen kanssa neuroleptejä turpa täynnä.

Varoittava esimerkki on tehnyt tehtävänsä ja käsittelen alkoholia hyvin varovaisesti. Tietenkin on myös se mahdollisuus että Kylmis raitistuu ja varoittavan esimerkin vaikutus heikkenee eli kansanterveydellisistä syistä on hyvä katkon jälkeen ottaa jatkoa ja kaataa entiseen malliin niin oppi menee perille

• Anonyymi

Huippu-urheilu on myös tosiaan yksi sontiksia yhdistävä tekijä. Joskus nuorena sitä oli alansa ehdoton huippu.

Toinen mielenkiintoinen narratiivi minkä olen havainnut on tarkka-ampujakoulutus. Monet alkavat kuvitella olevansa tai olleensa suomen huippueliittiin kuuluvia tarkka-ampujia tai tarkka-ampujakouluttajia, joillekin heistä edelleenkin tulee työtarjouksia niin kotimaasta kuin Irakista, Afghanistanista kuin Kongostakin. Tie vaikka kylmiksenkin postiluukusta pajahtaa säännöllisin väliajoin krijeitä Leijona Rekryltä.

Minkä vuoksi juuri tämä tarina kiehtoo sontaseppoja? Miksei rannikkojääkäri, lentäjä tai muu erikoismies, vaan nimenomaan tarkka-ampuja?

Asd

• Kylmishän on vanha vessasissi. Kuulemma oli koko armeijan lähinnä vessassa piilossa. Välillä tarkkaili lentokoneita taivaalla ja mies on puolisokea. Ehkä se ei tajunnu että se oli vain vittuilua ja kunhan pysyy vessa vapaana niin ei ole haitoilla

• Anonyymi

Sontasepot ovat usein myös hakeutuneet sairaalan suojiin, jossa on helpompi järjestää puolustus.
      Monesti sontaseppo on valitettavasti peitetehtävissä oleva vakooja jonka paljastuttua tarkka-ampujat ovat läheisillä katoilla, häirintää radioaalloilla ja voice-to-skull tekniikalla. Viimeistään huoneen esineiden leijuessa kattoon tai muuttuvan valuvaksi nesteeksi tietää sontaseppo, että vastassa on ylivoimainen tiedusteluorganisaatio tai maan ulkopuolisen älyn voimat tai demonit saatanan johdolla, jotka ovat tulleet hakemaan sontasepon tuonelaan kidutettavaksi mitä kauheimmin tavoin.
      Sontaseppo soittaa silloin lanssin ja pakenee huolimatta asunnossa ja iholle kiipeävistä hyönteisistä ja rotista uhkaavan musiikin ja helvetin näkymien pauhatessa korvissa.

• Anonyymi

Olen aina ihmetellyt miksi meillä kaikilla sontasepoilla on samat ja yhtenevät näyt delikassa. Kenties meillä onkin yhteinen nimittäjä, koska narratiivi on sama.
      Mitä jos se on totta?
      1hoitsu, sontaseppo nro 1

• Anonyymi

Lisään vielä, että olen sontaseppojen ritarikunnan perustaja ja suojelusenkeli . Sontasepon omatunto kuiskimassa korvaan miten kaikki olisi voinut olla toisin. Tiesittekö, että meistä sontasepoista monet ovat asperger ihmisiä kuten Kylmis.
      1hoitsu

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe