Onnea

Teille

Onnea teille jotka pitkititte vain ylä-astettanne 3:lla vuodella.

Sama kun olisi käynyt yläasteen 6:ssa vuodessa,tuplaamalla joka luokan.

Kyllä sen vappuna näkee kuinka "fiksuja" nää valkolakit on.

9

889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea

      Nyt sitten vaan!!! On se varmaan niin hienoa kun ei tiedä mitä ammattia alkaa harjoittaa, tai pikemminkin mitä työtä yo papereilla saa.

    • Nimetön

      Kyllä joku "amis" on taas päässyt vauhtiin.
      Pitkititte peruskoulua 3vuodella, mielestäni menin hyvään jatkokoulutukseen ja tämän jälkeen joku akateeminen koulutus tiedossa. Toisinkuin sinulla siellä ulkona raksalla. Luultavasti olet vain katkera kun itse et ole jaksanut/sinulla ei ollut rahkeita lukioon kun keskiarvo hipoi 6:sta?
      No jotkut menestyvät elämässä. toisilla se on..

      • Tietysti

        Keskiarvo hipoi 5:sta , tarkkaan ottaen 4,8 , eli 1-5 arvostelussa kohtuullisen hyvä.

        En todellakaan tee ulkotöitä , teen sisätöitä , nautin reilua yli 1600e/kk liksaa,töitäkin joutuu tekeen kun jaksaa... koska

        On helpompi laittaa teitä valkolakkeja tekeen mun työt , kun te vasta harjoittelette töitä , ensin minun työpaikallani , ja saatte mitä ? 5-7e tunti ? säälittävää...

        Mutta hei , jokainen valitsee oman tien ja minä otin sen helpomman , josta pääsee suoraan kiinni isoihin rahoihin ja ammattiin , enkä hikoile ensin kolmea vuotta koulussa sitten jatko-opintoihin hikoilemaan toiset 3vuotta taikka jossain tapauksessa lähemmäs 10:tä vuotta.

        Ja aina voin teitä valkolakkeja työllistää kun ette sitten saanutkaan teidän "huippu hienoa ja vaativaa" koulutusta vastaavaa työtä.


      • joopa joo
        Tietysti kirjoitti:

        Keskiarvo hipoi 5:sta , tarkkaan ottaen 4,8 , eli 1-5 arvostelussa kohtuullisen hyvä.

        En todellakaan tee ulkotöitä , teen sisätöitä , nautin reilua yli 1600e/kk liksaa,töitäkin joutuu tekeen kun jaksaa... koska

        On helpompi laittaa teitä valkolakkeja tekeen mun työt , kun te vasta harjoittelette töitä , ensin minun työpaikallani , ja saatte mitä ? 5-7e tunti ? säälittävää...

        Mutta hei , jokainen valitsee oman tien ja minä otin sen helpomman , josta pääsee suoraan kiinni isoihin rahoihin ja ammattiin , enkä hikoile ensin kolmea vuotta koulussa sitten jatko-opintoihin hikoilemaan toiset 3vuotta taikka jossain tapauksessa lähemmäs 10:tä vuotta.

        Ja aina voin teitä valkolakkeja työllistää kun ette sitten saanutkaan teidän "huippu hienoa ja vaativaa" koulutusta vastaavaa työtä.

        Eiköhän laiteta piste tälle nokittelulle. Suomessa tarvitaan tulevaisuudessa paljon "oikean työn" tekijöitä. Ei ole mahdollista, että kaikki tekisivät toimistotyötä, ylpean äidin kaltaiset trollit ovat mielestäni lähinnä mielenvikaisia. Toisaalta kannattaa pitää mielessä, ketkä tätä maailmaa vievät eteenpäin; eivät ammattikoulusta, tai edes ammattikorkeakoulusta valmistuvat. Vain korkea akateeminen koulutus ja siihen liittyvä korkeatasoinen tutkimus takaavat sen, että ihmiskunnalla on odotettavissa jonkilainen tulevaisuus.


    • Fiksu valinta

      Aivan naurettavaa vääntää kättä onko ammatillinen koulutus parempi kuin lukio peruskoulun jälkeen. Meitä on erilaisia ja toisille ammatillinen valitna olisi se huonoin valinta, kun taas toisille ammatillinen valinta on paras. Homma ei ole niin mustavalkoista, että valkolakit on tyhmiä, kun kuluttaa aikaa lukiossa. Moneen ammatiinn se on todella hyvä pohjakoulutus ja kielten osalta olen sanonut kaikille, että jos ette ihan oikeesti tiedä mitä teette ja miksi haluatte niin käykää lukio niin saatte 3 vuotta lisää aikaa miettiä, jos kunnolla sen käytte. Mitään järkeä ei ole käydä lukiota,jos kilpailee tittelsitä ollako kuuden A:n ylioppilas vai saako yhden B:n.
      Yksi hyvä vaihtoehto on myös kaksoistutkinto. Esim. JKL:n AO:ssa keväällä 2005 valmistui n. 67 valkolakkia kaksoistutkinnon kautta,mikä tarkoittaa, että keskisuuressa lukiossa valmistuu sen verran eli 2-3- luokallista. Jos sitten tuntuu, että haluaakin jatkaa yliopistoon niin täydentää lukio-opintoja ja jos taas haluaa jatkaa ammatillisella puolella on ammatti, jolla hakea töitä ja jatkaa sitten vaikka ammattikorkeakoulussa. Kun on sekä ylioppilas, että ammatillisen koulutusken saanut niin ammattikorkeakoulu on hyvä valinta silloin. Pelkällä ylioppilastodituksella AMK:iin tulevat oat hätää kärsimässä käytännön jaksoilla.

    • Kaikki valinnat jollekin hy...

      Miksi haukkua ja mollata toisten valintoja. Mielstäni on hyvä, että on monenlaisia mahdollisuuksia valita tulevaisuuttaan. Ota vain rennosti ja nauti omasta valinnastasi ja muiden nauttia heidän omasta valinnastaan. Kyllä silelä Vappuna näkee erilaisten valintojen tehneitä töppöilijöitä.

    • Nikuchu

      Huhhuh. Toiset ovat kovalla työllä ansainneet lakkinsa, ja sinä alat suoraan mollaamaan, ja samalla kehumaan kuinka "helppoa" sinulla on.
      Naurettavaa, niinkuin joku sanoikin jo.
      Antaa toisten nyt vain nauttia uusista lakeistaan, vaikka sinua se niin ottaakin päähän.
      Mätäne ylpeytesi kera, jos et voi toisille onnea suoda. Kuinka runollista.

    • Ylioppilas vm 81

      Siis kyllä huomaa, kuka täällä on käynyt ammattikoulun ja kuka ei=)
      Opetelkaa se SUOMEN KIELEN OIKEINKIRJOITUS ensin,ennenkuin tulette tänne haukkumaan.
      Voi sissos sentään!

      • Ammattikoulu

        Samat sanat sinulle, vai eikö välilyöntiä muka kuulu laittaa pilkun jälkeen?

        "ensin,ennenkuin tulette tänne haukkumaan."

        Ja "ennen kuin" kuuluu kirjoittaa erikseen eikä yhteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe