Kuinka pian...

ASV

..apu akupunktiosta?
Eli alkaako hoidon tulos vaikuttaa heti vai joutuuko odottelemaan?
Kyselin tuossa aiemmin,onko akusta apua "hormoonihäiriöihin" ja nyt sitten olen kaksi hoitokertaa käynyt ja yksi olisi jäljellä...
Hoito aloitettiin kierron alussa ja nyt puoliväli menossa ja taas "tiputteluvuoto" vaivaa..
Olenko vain hätäinen,vai eikö akupunktio autakkaan minun tapauksessani?
Olisin kiitollinen,jos joku hoitoja antava tai samaan vaivaan hoitoa saanut vastaisi ja kertoisi oman kokemuksensa!!!!!!!!!!
Kiittis =0)

7

1485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perinteisen kiinalaisen lää...

      Akupunktuuri ei ole niin yksinkertainen asia mitä luullaan. Akupunktuuri on virallinen lääketiede monissa kaukoidän maissa. Sen terminologia ja tautien käsitteet ovat erilaiset. Netissä kukaan ei voi antaa ohjeita eri sairauksien hoitamiseen koska siinä kontakti asiakkaaseen puutuu ja diagnosoiti on mahdotonta.
      Mutta yksin kertaisesti sanottuna hoitojen teho perustuu pitkälti oikeaan diagnoosin, jonka voi antaa hyvin koulutettu akupunktuuri hoitaja eikä lääkäri joiden koulutus on vain kaksi viikonloppua, kun taas koulutetun hoitajan vähimmäismäärä on 624 tuntia. Joten siis eri tautien kohdalla ottakaa selvää hoitajan akupunktuuri koulutuksen määrä.

      • ASV

        ..vastauksestasi,joka tosin ei "vastannut" kysymykseeni!
        Henkilö,joka antoi aku-hoitoa mulle, on myös ammatiltaan hieroja,fysioterapeutti ja hoitoina myös vyöhyketerapia sekä akupunktio..
        En kyllä usko,että hän muutaman opiskelutunnin perusteella hoitojaan antaa!
        Yksi mainittava "oire" hoidoista on tullut, elikkäs aineenvaihduntaani se ainakin vilkastutti...


      • Pkl asiantuntija
        ASV kirjoitti:

        ..vastauksestasi,joka tosin ei "vastannut" kysymykseeni!
        Henkilö,joka antoi aku-hoitoa mulle, on myös ammatiltaan hieroja,fysioterapeutti ja hoitoina myös vyöhyketerapia sekä akupunktio..
        En kyllä usko,että hän muutaman opiskelutunnin perusteella hoitojaan antaa!
        Yksi mainittava "oire" hoidoista on tullut, elikkäs aineenvaihduntaani se ainakin vilkastutti...

        Hieman tarkennusta. Hoitoja ei voida ennustaa kuinka monta kertaa joutuu käymään hoidoissa. Mekanismien alettua toimimaan hoidot yleensä lopetetaan. Hoidon vaikutukset on hyvin yksilöllisiä, koska potilaaseen vaikuttaa psyyke, ravinto, elintavat ym johin hoitajan on vaikea vaikuttaa. Hoitaja hoitaa vain hormoni asioissa sisäelinten funktiota. Hoitajasi koulutuksesta en osaa sanoa mitään, mutta itselleni hakeutui kasvohalvaus tapaus jota fysioterapeutti oli hoitanut kahden päivän opinnoilla, Korrektia??? Missä hoitajan hoitomoraali. Vastaavanlaisia esimerkkejä löytyy 20v ajalta jona aikana olen tehnyt hoitotyötä ja koulutusta akupunktuuriin. Mutta vastaukseni sinulle on että gyne asioissa mikäli oikein ton hormoni homman ymmärsin niin hoitovaste on yleensä hyvä. Vielä lisäisin hoidoista. Länsimaiseen lääketieteeseen nojautuvan ja perinteisen kiinalaisen lääketieteen pisto syvyydet on aivan eri planeetalta.


      • ASV
        Pkl asiantuntija kirjoitti:

        Hieman tarkennusta. Hoitoja ei voida ennustaa kuinka monta kertaa joutuu käymään hoidoissa. Mekanismien alettua toimimaan hoidot yleensä lopetetaan. Hoidon vaikutukset on hyvin yksilöllisiä, koska potilaaseen vaikuttaa psyyke, ravinto, elintavat ym johin hoitajan on vaikea vaikuttaa. Hoitaja hoitaa vain hormoni asioissa sisäelinten funktiota. Hoitajasi koulutuksesta en osaa sanoa mitään, mutta itselleni hakeutui kasvohalvaus tapaus jota fysioterapeutti oli hoitanut kahden päivän opinnoilla, Korrektia??? Missä hoitajan hoitomoraali. Vastaavanlaisia esimerkkejä löytyy 20v ajalta jona aikana olen tehnyt hoitotyötä ja koulutusta akupunktuuriin. Mutta vastaukseni sinulle on että gyne asioissa mikäli oikein ton hormoni homman ymmärsin niin hoitovaste on yleensä hyvä. Vielä lisäisin hoidoista. Länsimaiseen lääketieteeseen nojautuvan ja perinteisen kiinalaisen lääketieteen pisto syvyydet on aivan eri planeetalta.

        ..sitten länsimaisessa ja kiinalaisessa akupunktuurissa pistetään?
        Minulle tuo hierojani sanoi laittavansa neulat jos nyt en vallan väärin muista niin 3 1/2 cm syvyyteen,onko sillä merkitystä?
        Itse en kyllä osannut asiaa tiedostaa, kun neulojen laiton jälkeen kysyi,osaanko arvata "tuntemuksen" perusteella,kuinka syvällä neulat ovat?!?
        Sanoi vielä että hyvin löytyivät "jotkut kuopat", oisko ollu "S"-alkavat...
        Juups, kiitos kuitenkin vastauksestasi!!!


      • pkl asiantuntija
        ASV kirjoitti:

        ..sitten länsimaisessa ja kiinalaisessa akupunktuurissa pistetään?
        Minulle tuo hierojani sanoi laittavansa neulat jos nyt en vallan väärin muista niin 3 1/2 cm syvyyteen,onko sillä merkitystä?
        Itse en kyllä osannut asiaa tiedostaa, kun neulojen laiton jälkeen kysyi,osaanko arvata "tuntemuksen" perusteella,kuinka syvällä neulat ovat?!?
        Sanoi vielä että hyvin löytyivät "jotkut kuopat", oisko ollu "S"-alkavat...
        Juups, kiitos kuitenkin vastauksestasi!!!

        ..laitetaan kohteesta riippuen n.1 - 7,5 cm, samoin taudin kroonisuus ja vuodenaika määräävät syvyyden. länsimäisessa tekniikassa käyt. usein nk. ashi-pisteitä, jolloin pistot on vain muutaman millimetrin. Huomaan kuitenkin pistosyvyydestä, että hoitajasi on suht ammattitaitoinen. Ole kärsivällinen, niin uskon neulojen vaikuttavan oireisiisi


      • ASV
        pkl asiantuntija kirjoitti:

        ..laitetaan kohteesta riippuen n.1 - 7,5 cm, samoin taudin kroonisuus ja vuodenaika määräävät syvyyden. länsimäisessa tekniikassa käyt. usein nk. ashi-pisteitä, jolloin pistot on vain muutaman millimetrin. Huomaan kuitenkin pistosyvyydestä, että hoitajasi on suht ammattitaitoinen. Ole kärsivällinen, niin uskon neulojen vaikuttavan oireisiisi

        ..kuulla!
        Antaa ajan nyt sitten näyttä!
        Kiittis =0)


    • ASV

      Nyt sitten se 3x hoitokuuri takana ja tänä aamuna tein positiivisen raskaustestin =0)

      Tiedä oliko apu akusta,mutta viimeisen hoidon sain viime viikolla ja nyt sitten jänskättää ihan vietävästi!!! Ja hieman pelottaakin,kun edellinen raskaus päätyi km 02/04,mutta aika näyttää!!!
      Parasta kuitenkin,että alkoi kesäloma ja saan "selvitellä" ajatuksiani ihan rauhassa,ettei tarvitse työkavereiden ihmetellä "hajamielistä minää" =O)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe