Iisakin Ristikot 2024

1/2924 Simbergin LÄMPÖKESKUS on minulle liian vaikea.

Voisiko joku ristikon ratkonut tulla auttamaan https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/iisakin-ristikot-1-2024/?bbp_reply_to=31048&_wpnonce=ceabb68125#new-post

Iisakin Ristikot -lehteä en kyllä ikinä haluaisi ostaa enkä saada keneltäkään lahjaksikaan Simbergin ristikoiden takia, Niustä en saa aina otetta enkä keskenkään haluaisi jättää.

95

1675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Normaalia helpompi Simberg, Huuhaalla ei vain taso riitä vähänkään vaativampiin ristikoihin.

      • Anonyymi

        Kyllä minä yleensä kovikset selätän. Ylivsikeat ovat lastijoista kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä yleensä kovikset selätän. Ylivsikeat ovat lastijoista kiinni.

        Tuo ei ole kirjoittamani, mutta totuuden mukainen. Neljän koplan ja Juha Hyvösen ristikon selätin vaivoin, mutta jotkut Simbergit ovat vaan sellaisia, etten saa niihin otetta.


      • Anonyymi

        Joa nyt v************ sijaan antaisit hyviä vinkkejä.


      • Anonyymi

        On 11444. Iisakin ristikot 1/2024 moni sen kanssa vaikeuksissa. Saat toki v*****lla ylimielisyyksissäsi Sanarosin forumiin kirjoittaneille, Sadulle ja minulle, mutta aika vastenmieliseksi sinä ylimielisyydelläsi itsesi teet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On 11444. Iisakin ristikot 1/2024 moni sen kanssa vaikeuksissa. Saat toki v*****lla ylimielisyyksissäsi Sanarosin forumiin kirjoittaneille, Sadulle ja minulle, mutta aika vastenmieliseksi sinä ylimielisyydelläsi itsesi teet.

        Tuo ei ole minun kirjoittamani.


      • Anonyymi

        Olet sitten montaa muuta Iisakkeja ratkovia taitavampi. Olen n. kolmen vuoden PuPet sokkokryptoja lukuun ottamatta ratkonut. Sanaseppojen lehteä en halua, sillä oletan sen olevan ylivaikea itselleni. Sama taitaa koskea Iisakkia. Myönmän lrhden olevan itselleni ylivaikean. IS-kovikset saavat riittää. Eihän ne tiwtenkään vedä vertoja Sanaseppojen tai Iisakin pahimmille ristikoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sitten montaa muuta Iisakkeja ratkovia taitavampi. Olen n. kolmen vuoden PuPet sokkokryptoja lukuun ottamatta ratkonut. Sanaseppojen lehteä en halua, sillä oletan sen olevan ylivaikea itselleni. Sama taitaa koskea Iisakkia. Myönmän lrhden olevan itselleni ylivaikean. IS-kovikset saavat riittää. Eihän ne tiwtenkään vedä vertoja Sanaseppojen tai Iisakin pahimmille ristikoille.

        Janne Salon ristikot eivät vaikuta ylivoimaisilta. En siis Iisakkia haluasi ostaa tai saada nimen omaisesti Alf Simbergin ristikoiden takia. Ei niistä kaikki lehden ostajat tykkää.

        "5. JoutilasLainaa10.1.2024 klo 15:08
        Minusta Iisakissa vaikeista parhaita ovat Salo ja Skyttä, sekä helpoista Joutsi. Skytän aukeamassa minua tällä kertaa mietityttää vihje "laja-alinen", mutta kaipa se noin kuuluu olla. (s.17 oikealla ylhäällä)
        Simbergit ovat ihan oma lukunsa. Hänen "slangiaan" ei maalainen jummarra ja sitä tehden ne vaatisivat minulta ratketakseen ihan älyttömästi aikaa. Aiemmin tuhersin ne suurella vaivalla täyteen, mutta edellinen ja tämä lehti jäävät Simbergien osalta täyttämättä. Minä en vaan koe niiden ratkonnassa suurta iloa, onnea ja älyämisen riemua, mitkä mielestäni ovat ratkonnan sydän ja sielu. Lähinnä niistä ratkettuaankin on jäänyt jotenkin tuskainen olo. Näin meillä, mutta niin ei tarvitse olla teillä. :)"

        Yksi minulta usein neuvoa kysyvä ei koskaan yritä Simbergejä ratkoa.

        Simbergien ohella Lehdon ristikoista en pitäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Janne Salon ristikot eivät vaikuta ylivoimaisilta. En siis Iisakkia haluasi ostaa tai saada nimen omaisesti Alf Simbergin ristikoiden takia. Ei niistä kaikki lehden ostajat tykkää.

        "5. JoutilasLainaa10.1.2024 klo 15:08
        Minusta Iisakissa vaikeista parhaita ovat Salo ja Skyttä, sekä helpoista Joutsi. Skytän aukeamassa minua tällä kertaa mietityttää vihje "laja-alinen", mutta kaipa se noin kuuluu olla. (s.17 oikealla ylhäällä)
        Simbergit ovat ihan oma lukunsa. Hänen "slangiaan" ei maalainen jummarra ja sitä tehden ne vaatisivat minulta ratketakseen ihan älyttömästi aikaa. Aiemmin tuhersin ne suurella vaivalla täyteen, mutta edellinen ja tämä lehti jäävät Simbergien osalta täyttämättä. Minä en vaan koe niiden ratkonnassa suurta iloa, onnea ja älyämisen riemua, mitkä mielestäni ovat ratkonnan sydän ja sielu. Lähinnä niistä ratkettuaankin on jäänyt jotenkin tuskainen olo. Näin meillä, mutta niin ei tarvitse olla teillä. :)"

        Yksi minulta usein neuvoa kysyvä ei koskaan yritä Simbergejä ratkoa.

        Simbergien ohella Lehdon ristikoista en pitäisi.

        Joutilas muutti mieltään:
        "Vannomatta paras. Pyörsin aiemmassa kommentoinnissani (5.) olevan Simbergin ristikoiden "boikotoinnin". Rupesin ryhtymään ja ratkoin ensin joulukuun Alfit kuukauden erikoista lukuunottamatta. Sen kohdalla nostin kädet pystyyn ja jään odottamaan oikeaa ratkaisua. Ei vaan äly riitä. Sain siitä ratkaistua n. 3/4, keksimättä pääkuvan juonta.
        Sitten pakersin Sanaseppo 4/-23 Simbergin Mietelause laatimuksen, minkä vaikeus on arvioitu kuudella kysymysmerkillä (??????).
        Viimeisenä ratkoin tämän tammikuun lehden Simbergit.
        Muutin hieman tyyliäni ja ratkoin näitä lyhyinä rupeamina yhtämittaisen puurtamisen sijaan. Se tuntui auttavan, kun ei ehtinyt tulla turtumista, eikä tympääntymistä. Lisäksi varmaan auttoi se, että ratkoin pelkästään näitä Simbergin ristikoita, jolloin olin koko ajan Alf-modella. Sen se vaatii ainakin minulta, sillä niin poikkeavia nämä ovat oikeastaan kaikkiin muihin nähden.
        Kyllä nämä ainakin pakottavat miettimään sanojen merkitystä ihan perinpohjaisesti ja monelta kantilta."


      • Anonyymi

        Sadun kanssa oikeaa yläkulmaa käytiin läpi. PUNALEIMAINEN? meni niin kauas, etten tavoittanut. Joukupukin paikkaa ajattelin vain suomeksi.

        Oikea alareuna jäi kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sadun kanssa oikeaa yläkulmaa käytiin läpi. PUNALEIMAINEN? meni niin kauas, etten tavoittanut. Joukupukin paikkaa ajattelin vain suomeksi.

        Oikea alareuna jäi kesken.

        Oikea alanurkka on kesken, muuten on ko Simberg täynnä. Erittäin vaikea on ollut.

        alhaalla vihje Look kaipaa päivitystä?
        mitähän tuokin tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea alanurkka on kesken, muuten on ko Simberg täynnä. Erittäin vaikea on ollut.

        alhaalla vihje Look kaipaa päivitystä?
        mitähän tuokin tarkoittaa?

        Tuo ihmetytti minuakin eniten - mutta kun joku heittäytyi minua kohtaan t'ylimieliseksi mollaajaksi, tuskin tämä ylimielinen mollaaja sinuakaan viitsi auttaa - nsuttii nyt siitä, että on minu, sinua, Satua, erästä nettituttuani, muutamia Sanarisin foorumiin kirjouttajia ja joukkoa muita ratkojia pare,pi ratkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea alanurkka on kesken, muuten on ko Simberg täynnä. Erittäin vaikea on ollut.

        alhaalla vihje Look kaipaa päivitystä?
        mitähän tuokin tarkoittaa?

        Jos sinulla on ongelmia Salon tai Skytän kanssa, niihin on vinkkejä. Niiden ongelmakohdat selvitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulla on ongelmia Salon tai Skytän kanssa, niihin on vinkkejä. Niiden ongelmakohdat selvitin.

        Salo ja Skyttä on ok. Simbergit on molemmat hiukan kesken.


    • Anonyymi

      "Normaalia helpompi Simberg,"

      Eräs varsin taitava nettituttuni ei osannut auttaa LÄMPÖKESKUS-ristikon kanssa. Aiemman Simbergit on selvitetty, kerran kolmistaan, mutta tätä ei edes kolmistaan selvitetty. Tuntuu aika oudolta tuollainen kommentti.

      Miksi pitää olla noi ylimielinen minua ja Satua kohtaan (ja samalla montaa muuta ratkojaa kohtas)? Mikseei voi antaa fiksuja vinkkejä, jos kerran sai ratkottua.

      No nyt joku saa kotonaan nauttia ylimieliyydessään siitä, että on monia ratkojia parempi - kai hän siksi juuri ristikoita ratkookin.

      • Anonyymi

        Vinkkinä nurkkaan Huuhaalle, että avarra ajatustasi, älä kuvittele, että ensimmäisenä tai toisena mieleen tuleva sana tulisi vastaukseksi. Helpot ristikot on erikseen, Simbergeissä pitää vähän laajentaa ajatusta, jos kykenet siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkkinä nurkkaan Huuhaalle, että avarra ajatustasi, älä kuvittele, että ensimmäisenä tai toisena mieleen tuleva sana tulisi vastaukseksi. Helpot ristikot on erikseen, Simbergeissä pitää vähän laajentaa ajatusta, jos kykenet siihen.

        Minä, Satu ja Marcus olemme kokeilleet vaikka mitä, mutta jos saa yhden toimimaan, kokonaisuus ei toimi.
        "jos kykenet siihen." on ylimielistä piikittelyä meitä kohtaan ja monia muita kohtaan, jotka ovat kulman kanssa vaikeuksissa.

        On kahta tyyppiä ylimielisyyttä. Nyt kyse on toisten ratkojien osaamisen mollaamisesta ja haluttomuudesta auttaa.

        Toinen ykimielisyyden laji on auttaa tarpeettomasti ja kertoa vihjeitä tai ratkaisusanoja (bulkkina) kysymätyä, mikä kohta ratkojalle on vaikea.

        Oletkohan henkilö, joka harrastaa minua kogtaan yhtä tyyppiä ylimielisyyttä ja joitakin kohtaa toista tyyppiä ylimielisyyttä. Kumpukin ylimuelisyyden laji on vastenmielistä tpimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä, Satu ja Marcus olemme kokeilleet vaikka mitä, mutta jos saa yhden toimimaan, kokonaisuus ei toimi.
        "jos kykenet siihen." on ylimielistä piikittelyä meitä kohtaan ja monia muita kohtaan, jotka ovat kulman kanssa vaikeuksissa.

        On kahta tyyppiä ylimielisyyttä. Nyt kyse on toisten ratkojien osaamisen mollaamisesta ja haluttomuudesta auttaa.

        Toinen ykimielisyyden laji on auttaa tarpeettomasti ja kertoa vihjeitä tai ratkaisusanoja (bulkkina) kysymätyä, mikä kohta ratkojalle on vaikea.

        Oletkohan henkilö, joka harrastaa minua kogtaan yhtä tyyppiä ylimielisyyttä ja joitakin kohtaa toista tyyppiä ylimielisyyttä. Kumpukin ylimuelisyyden laji on vastenmielistä tpimintaa.

        Vanhoja Iisakkeja tilaukseen ja kärsivällisesti opettelet Simbergin tyyliä, niin ei tuottaisi tämäkään mitään vaikeuksia. Ai niin, eihän Huuhaa suostu maksamaan ristikoita, vaan pummaa muilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoja Iisakkeja tilaukseen ja kärsivällisesti opettelet Simbergin tyyliä, niin ei tuottaisi tämäkään mitään vaikeuksia. Ai niin, eihän Huuhaa suostu maksamaan ristikoita, vaan pummaa muilta.

        Istan IS:n ristikoita. Iisakkia en osta, mutta yritän auttaa osaamiseni rajoussa. Välillä Simbergit ylittävät osaas'mistadoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Istan IS:n ristikoita. Iisakkia en osta, mutta yritän auttaa osaamiseni rajoussa. Välillä Simbergit ylittävät osaas'mistadoni.

        Monet jättävät Simbergit kokonaan ratkomatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoja Iisakkeja tilaukseen ja kärsivällisesti opettelet Simbergin tyyliä, niin ei tuottaisi tämäkään mitään vaikeuksia. Ai niin, eihän Huuhaa suostu maksamaan ristikoita, vaan pummaa muilta.

        En löhde Simbergejä opettekemaan, mutta toivon, että voisit Satua tai muita, jotka ovat niiden kanssa vaikeuksissa auttaa antamalka spoilereilla vinkjejä. Onko liikaa pyydetty?


    • Anonyymi

      Takalan s. 14 1/100 puuttui kysyjältä piilokirjain. En millään piilokirjaimella löytänyt Googlen avulla vihjeeseen sopivaa ratkaisusanaa.

      • Anonyymi

        tutkippa islannin rahayksikköä niin sieltä se löytyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tutkippa islannin rahayksikköä niin sieltä se löytyy

        Huonoa googlausta minulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tutkippa islannin rahayksikköä niin sieltä se löytyy

        Kiitos avusta.


    • Anonyymi

      Simbergin aukeamaristikosta oikean sivun alareunassa on kuva jossa joku purjevene seilaa. Mikähän siitä tulee?

      • Anonyymi

        Sitä minulla ei ole. Lähetä ristikko. Jos siihen minä tai Satu osaisi auttaa.

        Touseen apua en osaa antaa eikä nyt täälläkään joku ristikon ratkonut halua auttaa - vaan vain halveksii niitä, jotka LÄMPÖKESKUS ristikkoa eivät osaa loppuun asti ratkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minulla ei ole. Lähetä ristikko. Jos siihen minä tai Satu osaisi auttaa.

        Touseen apua en osaa antaa eikä nyt täälläkään joku ristikon ratkonut halua auttaa - vaan vain halveksii niitä, jotka LÄMPÖKESKUS ristikkoa eivät osaa loppuun asti ratkoa.

        Sius ristikon LÄMPÖKESKUS oikeaan alakulmaan en isaa auttaa kun minä eikä kaverini sitä osanneet ratkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sius ristikon LÄMPÖKESKUS oikeaan alakulmaan en isaa auttaa kun minä eikä kaverini sitä osanneet ratkoa.

        Eliittitason ristikoita vain harvat osaavat ratkoa. Ei ole syytä hävetä, jos taito ei riitä. Täytyy vain harjoitella ja yrittää kovemmin. Muiden haukkuminen ylimieliseksi ei auta - nöyryys auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eliittitason ristikoita vain harvat osaavat ratkoa. Ei ole syytä hävetä, jos taito ei riitä. Täytyy vain harjoitella ja yrittää kovemmin. Muiden haukkuminen ylimieliseksi ei auta - nöyryys auttaa.

        Simbergin ristikot ovat yleisesti ottaen poikkeuksellisen hankalia. Monet Sanarisin foorumissa ovat sen kokeneet hankalaksi. Parikaan nettituttua eivät niitä edes aloita ja Sadulla on niiden kanssa vaikeuksia.

        Sadulle monä sinulta apua ennen kaikkea pyysin. Kieltäydyt hänen auttamisesta samalla. Ja kun et halua Satua auttaa, samalla kieltäydyt auttamasta muitakaan saman ristikon kanssa painiskelevia koska haluat kiusata minua.

        Edelleenkään en itse ole kiinnostunut opettelemaan Simbergeitä. Ne oletusarvoisdsti vievöt kohtuuttomasti aikaa. Yhden Simbergin IS ei ollut erityisen paha eikä yksi Iisakin Simberg, mutta oletusarvoisesti ne ovat ylityöläitä. Kynnys aloittaa Simbergin ristikko on minulla hyvin korkea.

        Laskisin eliittitason ristikoiksi myös Juha Hyvösen ristikot. Hänen IS:n ristikot olen selvittänyt kuten Neljän koplan, Unski Kivistön, Pitkälän ja Skytän ristikot.

        "Vinkkinä nurkkaan Huuhaalle, että avarra ajatustasi, älä kuvittele, että ensimmäisenä tai toisena mieleen tuleva sana tulisi vastaukseksi. Helpot ristikot on erikseen, Simbergeissä pitää vähän laajentaa ajatusta, jos kykenet siihen."

        Pitkälön ristikouden suhteen pitää toimia juuri niin. Pitkälän metkut kohtuullisen hyvin ymmärrän, mutta Simbergeihin en aina saa otetta.

        LÄMPÖKESKUS alaosssa olen monia näkökulmua kokeillut. Ainut vihje, jossa olen ihan totaalisen pihalla on LOOK KAIPAA PÄIVITYSTÄ? Sen on joku muukin kuin minä tällä foorumilla nostanut esille. Muissa kyse on siitä, että jos saa yhteen kohtaan järkevän ratkaisun, se ei toimi muiden kanssa ts. sopivaa kombinaatiota ei löydy millään.

        Jis nyt vousit suuressa isaavuudessasi antaa vunkin edes vihjeeseen, jista joku muukin kuin minä on kysynyt - vai haluatko kiusata kaikkia kun nyt pääsit minua kiusaamaan.

        Magma hepottaa ratkontaa siinä, että voi tehdä kokeilukerroksia, mutta mikään kokeilukerros ei toiminut.

        "Huuhaalla ei vain taso riitä vähänkään vaativampiin ristikoihin."

        Tuo ei nyt pidä yleisesti ottaen paikkaansa, koska vaativista ristikoista vain Simbergejä on jäänyt kesken. Tuo on ylimielistä solvausta koska se yleistää yhden laatijan kanssa ongelmat muihin laatijoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Simbergin ristikot ovat yleisesti ottaen poikkeuksellisen hankalia. Monet Sanarisin foorumissa ovat sen kokeneet hankalaksi. Parikaan nettituttua eivät niitä edes aloita ja Sadulla on niiden kanssa vaikeuksia.

        Sadulle monä sinulta apua ennen kaikkea pyysin. Kieltäydyt hänen auttamisesta samalla. Ja kun et halua Satua auttaa, samalla kieltäydyt auttamasta muitakaan saman ristikon kanssa painiskelevia koska haluat kiusata minua.

        Edelleenkään en itse ole kiinnostunut opettelemaan Simbergeitä. Ne oletusarvoisdsti vievöt kohtuuttomasti aikaa. Yhden Simbergin IS ei ollut erityisen paha eikä yksi Iisakin Simberg, mutta oletusarvoisesti ne ovat ylityöläitä. Kynnys aloittaa Simbergin ristikko on minulla hyvin korkea.

        Laskisin eliittitason ristikoiksi myös Juha Hyvösen ristikot. Hänen IS:n ristikot olen selvittänyt kuten Neljän koplan, Unski Kivistön, Pitkälän ja Skytän ristikot.

        "Vinkkinä nurkkaan Huuhaalle, että avarra ajatustasi, älä kuvittele, että ensimmäisenä tai toisena mieleen tuleva sana tulisi vastaukseksi. Helpot ristikot on erikseen, Simbergeissä pitää vähän laajentaa ajatusta, jos kykenet siihen."

        Pitkälön ristikouden suhteen pitää toimia juuri niin. Pitkälän metkut kohtuullisen hyvin ymmärrän, mutta Simbergeihin en aina saa otetta.

        LÄMPÖKESKUS alaosssa olen monia näkökulmua kokeillut. Ainut vihje, jossa olen ihan totaalisen pihalla on LOOK KAIPAA PÄIVITYSTÄ? Sen on joku muukin kuin minä tällä foorumilla nostanut esille. Muissa kyse on siitä, että jos saa yhteen kohtaan järkevän ratkaisun, se ei toimi muiden kanssa ts. sopivaa kombinaatiota ei löydy millään.

        Jis nyt vousit suuressa isaavuudessasi antaa vunkin edes vihjeeseen, jista joku muukin kuin minä on kysynyt - vai haluatko kiusata kaikkia kun nyt pääsit minua kiusaamaan.

        Magma hepottaa ratkontaa siinä, että voi tehdä kokeilukerroksia, mutta mikään kokeilukerros ei toiminut.

        "Huuhaalla ei vain taso riitä vähänkään vaativampiin ristikoihin."

        Tuo ei nyt pidä yleisesti ottaen paikkaansa, koska vaativista ristikoista vain Simbergejä on jäänyt kesken. Tuo on ylimielistä solvausta koska se yleistää yhden laatijan kanssa ongelmat muihin laatijoihin.

        En ymmärrä viestiäsi ollenkaan. Vastaustasi edeltävä viesti oli ensimmäinen minulta tähän lankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä viestiäsi ollenkaan. Vastaustasi edeltävä viesti oli ensimmäinen minulta tähän lankaan.

        Kun täällä ollaan anonyymejä, on on mahdoton tietää, onko joku kirjoittanut aiemmin vai ei. Oletin sinun olevan mollaaja, johon viittaan 2024-01-22 08:41:05 ja jossa on sitaatteja amollaajan iemmista kommenteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä viestiäsi ollenkaan. Vastaustasi edeltävä viesti oli ensimmäinen minulta tähän lankaan.

        Ylimielinen asenne sitten sinulkakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eliittitason ristikoita vain harvat osaavat ratkoa. Ei ole syytä hävetä, jos taito ei riitä. Täytyy vain harjoitella ja yrittää kovemmin. Muiden haukkuminen ylimieliseksi ei auta - nöyryys auttaa.

        En nyt tällä foorumilka ymmärtä asennettadi. IS:äön ja PuPeen annetaan ihan tokuttomadti apua vailla pienibtäkäön harkintaa.

        Mutta Iisakkuun sitren pihtaillaan ihan tolkuttomasti.

        Iisakki sentään on vaikein tapaus.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Keksin s. 12 jutut, mutta

        "S. 13 alhaalla vasemmalla sitaateissa heppuja, yksi piilokirjain puuttuu." en.
        Jisko jiku olisi ystövällunen ja tulisi siihen spoilerilla antamaan vinkkiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksin s. 12 jutut, mutta

        "S. 13 alhaalla vasemmalla sitaateissa heppuja, yksi piilokirjain puuttuu." en.
        Jisko jiku olisi ystövällunen ja tulisi siihen spoilerilla antamaan vinkkiä

        Sebpystyssna ei ollutkaan vielä selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sebpystyssna ei ollutkaan vielä selvä.

        Selkisi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selkisi

        Satunnainen lukija hämmentyy tällaisesta sisäpiirin keskustelusta, jossa sanat näyttävät "sanoilta" jos niiltäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keksin s. 12 jutut, mutta

        "S. 13 alhaalla vasemmalla sitaateissa heppuja, yksi piilokirjain puuttuu." en.
        Jisko jiku olisi ystövällunen ja tulisi siihen spoilerilla antamaan vinkkiä

        Sama kohta minullakin auki, nuo heput sitaateissa? ja purjevene seilaa kuvassa. Täällä sitä jo muutkin ihmetelleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kohta minullakin auki, nuo heput sitaateissa? ja purjevene seilaa kuvassa. Täällä sitä jo muutkin ihmetelleet.

        Purjevene löytyy selitys ja olen sen vinkannut niin hyvin kuin ratkaisusanaa paljastamatta voin tehdä.


    • Anonyymi

      Jos Tapiolle ei heti kerrota ratkaisua, se on ylimielisyyttä.

      • Anonyymi

        Muutkin ovat niitä kysellet - olet KAIKKIA kyselijöitä kohtaan ylimielinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutkin ovat niitä kysellet - olet KAIKKIA kyselijöitä kohtaan ylimielinen!

        Minä en ole edes nähnyt tuota ristikkoa. Voitko lopettaa käsittämättömät olettelusi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutkin ovat niitä kysellet - olet KAIKKIA kyselijöitä kohtaan ylimielinen!

        Yhden arvauksen laitoin, mutta sek ei kunnolla toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutkin ovat niitä kysellet - olet KAIKKIA kyselijöitä kohtaan ylimielinen!

        Te Simbergien osaajat kostatte jotenkin nyt kaikille kun haluatte varta vasten piikitellä minulle. Asetuttenyt ihan omaan ylhöiseen itseriittoiseen asemaanne Iisakkien ratkojina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te Simbergien osaajat kostatte jotenkin nyt kaikille kun haluatte varta vasten piikitellä minulle. Asetuttenyt ihan omaan ylhöiseen itseriittoiseen asemaanne Iisakkien ratkojina.

        Täällä kehtaat mesota, vaikket ole ostanut koko lehteä. Edelleen keskivertoSimbergiä helpompi ristikko, jossa ei tarvitse vinkkejä jaella. Mitään apukeinoja ei tuo nurkka tarvitse, vain vähän luovempaa ajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kehtaat mesota, vaikket ole ostanut koko lehteä. Edelleen keskivertoSimbergiä helpompi ristikko, jossa ei tarvitse vinkkejä jaella. Mitään apukeinoja ei tuo nurkka tarvitse, vain vähän luovempaa ajattelua.

        Halusin auttaa Satua tuossa nurkassa. Eräs nettiti'uttunukaan ei osannut auttaa. Hän on usein auttanut, mutta nyt hän luovutti.

        Ristikko on Sanarisin keskustelujen pohjalta minelle muullekin haastava. Olet varsin ylimielinen. Jos sinä koet keskimmäistä helpimmaksi, et voi päätellä, että se olisi samoin muillekin. Olen muutaman Simbergin ratkonut ja ainakin minulle tämä on niitä hankalampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halusin auttaa Satua tuossa nurkassa. Eräs nettiti'uttunukaan ei osannut auttaa. Hän on usein auttanut, mutta nyt hän luovutti.

        Ristikko on Sanarisin keskustelujen pohjalta minelle muullekin haastava. Olet varsin ylimielinen. Jos sinä koet keskimmäistä helpimmaksi, et voi päätellä, että se olisi samoin muillekin. Olen muutaman Simbergin ratkonut ja ainakin minulle tämä on niitä hankalampi.

        Esim. Rune koki vaikeammaksi kuin Simbergin aukeaman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. Rune koki vaikeammaksi kuin Simbergin aukeaman.

        "SirpaLainaa10.1.2024 klo 11:18
        Simbergit minullakin kesken,muuten on lehti täynnä.
        Aukeaman Simbergistä puuttuu pieni osanen kun taas takasivun Simberg ei edes oikein käynnisty."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kehtaat mesota, vaikket ole ostanut koko lehteä. Edelleen keskivertoSimbergiä helpompi ristikko, jossa ei tarvitse vinkkejä jaella. Mitään apukeinoja ei tuo nurkka tarvitse, vain vähän luovempaa ajattelua.

        Yritä nyt ymmärtää, etten minä itseni vuoksi nähin halua apua. Kun joku kysyy, haluan selvittää ongelmat. Jos en itse osaa, kysyn nettitulta apua. Viimeisenä oljenkortena tulin tänne - mutta täällä jotkut osaavat lähinmä vain v*******a.

        Yritin saada Danarisin foorumin kautta Joutilas-nimimerkiltä apua, mutta ei onnistunut sekään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nyt ymmärtää, etten minä itseni vuoksi nähin halua apua. Kun joku kysyy, haluan selvittää ongelmat. Jos en itse osaa, kysyn nettitulta apua. Viimeisenä oljenkortena tulin tänne - mutta täällä jotkut osaavat lähinmä vain v*******a.

        Yritin saada Danarisin foorumin kautta Joutilas-nimimerkiltä apua, mutta ei onnistunut sekään.

        Mjnä en olet teidän Simberg-osaajien lailla ylimuelinen. Itsekin joskus kysyn aouja, mutta teen sen pääosin privaatisti Magman avulla.

        Jelpataan toisiamme - koskee kyllä minuakun, vaikka en minä julkusesti usein mitään kysy, kun joillakin on tarve minua mollata.


    • Anonyymi

      Laitoin Simbergin ukkelivihjeen piilokirjaimeksi U. Te ylimieliset Simberg-osaajat saatte korjata, jos katsotte, että laitoin väärän kirjaimet.

      • Anonyymi

        Ylimielisyyden osoittamisen sijaan toivon minua parempien Simbergin ristkoiden ratkojuem tulevan auttamaan Satua ja muita minulta neuvoa niihin kysyviä.

        Koska omassa intresseussä ei ole tulla Simberg-mestariksi, siihen pyrkijät voisivat auttaa muita. Voisin mielellään kutsua Magmaan ongelmia pohtimaan. Voisin esitellä, mitä olen yrittänyt. Joku vaihtoehto voi olla oikeakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylimielisyyden osoittamisen sijaan toivon minua parempien Simbergin ristkoiden ratkojuem tulevan auttamaan Satua ja muita minulta neuvoa niihin kysyviä.

        Koska omassa intresseussä ei ole tulla Simberg-mestariksi, siihen pyrkijät voisivat auttaa muita. Voisin mielellään kutsua Magmaan ongelmia pohtimaan. Voisin esitellä, mitä olen yrittänyt. Joku vaihtoehto voi olla oikeakin.

        Miksi kukaan haluaisi Magmaa? Oletko outo? Eliittipalstalla en ole kuullut mitään Magmasta. Miksi kirjoitat Magmasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylimielisyyden osoittamisen sijaan toivon minua parempien Simbergin ristkoiden ratkojuem tulevan auttamaan Satua ja muita minulta neuvoa niihin kysyviä.

        Koska omassa intresseussä ei ole tulla Simberg-mestariksi, siihen pyrkijät voisivat auttaa muita. Voisin mielellään kutsua Magmaan ongelmia pohtimaan. Voisin esitellä, mitä olen yrittänyt. Joku vaihtoehto voi olla oikeakin.

        Ei ole mikään häpeä jättää kesken, jos ristikko on liian vaikea omalle tasolle. Palkintoristikoista kuitenkin kyse, joten vinkkejä voin antaa vasta palautusajan päätyttyä, siinä ei ole mitään ylimielisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mikään häpeä jättää kesken, jos ristikko on liian vaikea omalle tasolle. Palkintoristikoista kuitenkin kyse, joten vinkkejä voin antaa vasta palautusajan päätyttyä, siinä ei ole mitään ylimielisyyttä.

        Olipa hyvin sanottu. En tajunnut, että joku penää ratkaisuja palkintoristkoihin. Miksi kukaan tekisi niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa hyvin sanottu. En tajunnut, että joku penää ratkaisuja palkintoristkoihin. Miksi kukaan tekisi niin?

        Sivu 14 Jyrki Takala
        Kertoisiko joku ystävällinen kuvasta tulevat pääsanat
        Kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa hyvin sanottu. En tajunnut, että joku penää ratkaisuja palkintoristkoihin. Miksi kukaan tekisi niin?

        Tällähän sivustolla niitä penätään IS:n ja Punaissn Pelikaanin osalta vailla minkäänlaista tolkkua.

        Pyysin muutamaa vinkkiä, mikä on varsin kohtuullista.

        Täällä on näemmä kaksi kategoriaa. IS ja Punainen Pelikaani osalta apua saa penätä tolkuttomasti ja sitä saa tolkuttomasti auttaa.

        Iisakin sihteen taas pihtaillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivu 14 Jyrki Takala
        Kertoisiko joku ystävällinen kuvasta tulevat pääsanat
        Kiitos

        Jaa että tolkuton penäämjnen täällä mrnee jo Iisakin ristikoihinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että tolkuton penäämjnen täällä mrnee jo Iisakin ristikoihinkin.

        Jos ostaa vaijeimman lehden, ei uskoisi, että siitä halutaan älyttömästi auttamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kukaan haluaisi Magmaa? Oletko outo? Eliittipalstalla en ole kuullut mitään Magmasta. Miksi kirjoitat Magmasta?

        Se on erittäin hyvä työkalu ristikoiden kngelmien selvittelyssä. Eliittipalstalla Magman kösittely on kiellettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mikään häpeä jättää kesken, jos ristikko on liian vaikea omalle tasolle. Palkintoristikoista kuitenkin kyse, joten vinkkejä voin antaa vasta palautusajan päätyttyä, siinä ei ole mitään ylimielisyyttä.

        Tuo on Sanarisin foorumin periaate. Ei olla Sanarisin foorumissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mikään häpeä jättää kesken, jos ristikko on liian vaikea omalle tasolle. Palkintoristikoista kuitenkin kyse, joten vinkkejä voin antaa vasta palautusajan päätyttyä, siinä ei ole mitään ylimielisyyttä.

        Kolmiokirja ei ole Ekin tavoin pahpillaan, jos annetaan hieman vinkkejä. Palkintoristikouden ratkaisusanojen kertomisesta sekään ei pidä. Ei Kolmiokirjan ristikoihin ole edes oikein soveltaa Sanarisin foorumin periaatteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mikään häpeä jättää kesken, jos ristikko on liian vaikea omalle tasolle. Palkintoristikoista kuitenkin kyse, joten vinkkejä voin antaa vasta palautusajan päätyttyä, siinä ei ole mitään ylimielisyyttä.

        Miksibylipäätään kirjoitat tänne, jos haluat toimia Sanarisin foorumin periaattein?


    • Anonyymi

      LOOK KAIPAA PÄIVITYSTÄ? täällä on muutkin kysyneet - jospa nyt siihen vinkin saisi.

      • Anonyymi

        Kolo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolo.

        Se on moneen kertaan käynyt mielessä, mutta sopivia risteäviä en ole onnistunut sille saamaan. <on nyt hyvä tietää, että ilmeinen ratkaisusana on sittemkin oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on moneen kertaan käynyt mielessä, mutta sopivia risteäviä en ole onnistunut sille saamaan. <on nyt hyvä tietää, että ilmeinen ratkaisusana on sittemkin oikein.

        Sinä joka ratkaisit tuon kohdan sanalla KOLO niin saitko koko nurkan täyteen?
        Minulla oli siinä jotain sanoja, mutta pyyhin kaikki pois, ja nyt jos laitan KOLO niin tuleepa vaikeita sanoja esim vihjeestä KAMAA.
        Onpas hankala nurkka tämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä joka ratkaisit tuon kohdan sanalla KOLO niin saitko koko nurkan täyteen?
        Minulla oli siinä jotain sanoja, mutta pyyhin kaikki pois, ja nyt jos laitan KOLO niin tuleepa vaikeita sanoja esim vihjeestä KAMAA.
        Onpas hankala nurkka tämä.

        Ongelma on sama. Jos laitan KOLO, mitään järkevää en saa kohtaan KAMAA.

        Vaikka kuinka monta kertaa olen tyhjentänyt kulman, mutta aina ajautunut jumiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma on sama. Jos laitan KOLO, mitään järkevää en saa kohtaan KAMAA.

        Vaikka kuinka monta kertaa olen tyhjentänyt kulman, mutta aina ajautunut jumiin.

        Ei ole kolo oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kolo oikein.

        Samaa mieltä. Sain siihen jotain sanoja kun otin KOLO pois.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mnä kovikset yleensä selvitäm. Tämö on kyllö poikkeis.

        Tuota en kirjoittanut, mutta niin olisin voinut kirjoittaa. Tottahan se on.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mitään nöyryyttämistä, jos ei halua ristikkopummille tehdä ristikkoa valmiiksi. Eri palstoilla vaahtoamiseen käyttämäsi aika on poissa ratkonnasta, laita harmaat aivosolut töihin!

        Tapio on kuin pikkulapsi. Kaikki mulle heti tänne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapio on kuin pikkulapsi. Kaikki mulle heti tänne.

        Älä viitsi -tätä on pohdittu paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mitään nöyryyttämistä, jos ei halua ristikkopummille tehdä ristikkoa valmiiksi. Eri palstoilla vaahtoamiseen käyttämäsi aika on poissa ratkonnasta, laita harmaat aivosolut töihin!

        Yritin auttaa Satua ja Marttia. He ovat lehden ostaneet.


      • Sain sen loppuun - ratkobtavirheet haittasivat kovasti.


      • Satu itse tajusi virheitään. Jälleen kerran ongelman syy olu ratkontavirheissä. Niitä on tosi hankala pohtia muuten kuin Magmalla.

        Vain PALIKAT KÄSISSÄÄN alkukirjaimesta jäi epävarmuus.

        Ymmärtän vihjeet. Eivät aivan mahdottomia. Olisi vaan pitänyt tyhjentää ristikkoa enemmän. Joskus osittain ratkottu ristikko on vaijeampu ratkoa lopouun asti kuin tyhjä ristikko.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Satu itse tajusi virheitään. Jälleen kerran ongelman syy olu ratkontavirheissä. Niitä on tosi hankala pohtia muuten kuin Magmalla.

        Vain PALIKAT KÄSISSÄÄN alkukirjaimesta jäi epävarmuus.

        Ymmärtän vihjeet. Eivät aivan mahdottomia. Olisi vaan pitänyt tyhjentää ristikkoa enemmän. Joskus osittain ratkottu ristikko on vaijeampu ratkoa lopouun asti kuin tyhjä ristikko.

        Tapio kulta, lohduta itseäsi ja nettituttujasi sillä, että jo ylihuomenna torstaina ilmestyy helmikuun Iisakki 2/2024 joko tilattuna ja kotiin kannettuna tai kaupasta itse irtonumerona ostettuna. Uusi lehti tuo mukanaan ihan uudet ongelmat. Niiden myötä kaikki vanhat ongelmat unohtuu nopeasti.

        Myös kevätaurinko kirkastuu päivä päivältä mikä osaltaan on omiaan alentamaan ristikko-ongelmien takia kohonneita verenpaineita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapio kulta, lohduta itseäsi ja nettituttujasi sillä, että jo ylihuomenna torstaina ilmestyy helmikuun Iisakki 2/2024 joko tilattuna ja kotiin kannettuna tai kaupasta itse irtonumerona ostettuna. Uusi lehti tuo mukanaan ihan uudet ongelmat. Niiden myötä kaikki vanhat ongelmat unohtuu nopeasti.

        Myös kevätaurinko kirkastuu päivä päivältä mikä osaltaan on omiaan alentamaan ristikko-ongelmien takia kohonneita verenpaineita.

        No saimme sentään sen hiivatin LÄMPÖKESKUS ratkottua. Minulle tosin siinä jäi muutama vihje hämäräksi.

        Kaipaisin omaan kimppaani yhtä Simberg-osaajaa, koska oma kimppa ei kaikista Simbergin ristikousta meinaa selvitä. Nytkin oli lähellä, että olisi jäänyt kesken. Sitkeyttä oli sen verran, että maaliin asti päästiin. Tosin tuliko Simbergit ratkottua aivan oikein, siitä emme mene takuuseen.

        Tiimi-ilmoittautumisia otetaan vastaan osoitteessa https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/muut/ota-yhteytta/


    • Anonyymi

      Yhteen vihjeeseen vinkki - ja 85 kommenttia. Pitäisköhän aloittaa uusi säie.

    • Anonyymi

      Kukaan ei foorumissani keksinyt 2/2024 Kuukauden Auliksen Rankan karttaa 'liittyväön vihjeeseen (piste keskellä Ranskaa) eikä Oilers-logoon järkeviä ratkaisusanoja.

      • Anonyymi

        OOAA = Okotoks Oilers Athletic Association


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OOAA = Okotoks Oilers Athletic Association

        Olipa jotensakin vaikea Googlaustehtävä. Kuvaahan ei voinut käyttää kuvahaussa aouna huonon laadun takia.


      • Anonyymi

        Näemmä löytyy kun vaan googlaa


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Sain töhän apua.


    • Anonyymi

      S. 21 4/2024 alemman pääkuvan alapuolleen joku voisi antas vinkkejä.
      Yläouolessa ihan sairadta sanastoa. Osittain ei kunnon sanoja ollenkaan, mikää on kyllä Lehdolle tyypillistä.

      • Anonyymi

        Sain ratkottua, mutta sanasto on ihan perseestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain ratkottua, mutta sanasto on ihan perseestä.

        Lisöksu tarvitsit arvaikua ja onnea.

        Yläreunan naiset löysin arvaamalla ja onnella. Etsin ensin vasemmanpuoleista naista. Etsin sanalla, joka osoittautuikin oikeanpuoleisen naisen nimeksi. Arvasin sitten vasemman puoleisen naisen nimeä. Eka arvaus osoittautui oikeaksi. Minusta ratkonta saisi olla muuta kuin puhdasta arvailua. Aina arvaukset ei näin hyvin kohdalleen osu. Järjen käyttöä ei arvailussa paljoa tarvita.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2231
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      65
      1873
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1695
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1621
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1594
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      144
      1539
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe