kipeä kohta

päässä

Voisikohan joku auttaa kun huolestuttaa... n. viikon ajan minulla on ollut kipeä/arka kohta päässäni takana oikealla, koskeminen sattuu vähän kuin hiuksista olisi revitty, ja hieman jomottaa muutenkin (muttei koko ajan). Koko oikea puoli päätä on vähän arka, mikä tekee elämisen hieman vaikeaksi, koska esim. nukun yleensä oikealla kyljelläni.

Missä vaiheessa menisitte juttelemaan lääkärille? Hieman huimausta ja niskajäykkyyttä ym. minulla on ollut joskus muutenkin, joten en tiedä johtuvatko tästä.

En haluaisi ravata turhaan lääkärillä, jos menisikin pois itsestään... huolestuttaa vain, kun kuluneen vuoden aikana on ollut jonkin verran "pää-ongelmia"; äkillistä kipua (juuri takana oikealla, tuntuu vähän siltä kuin verisuoni menisi tukkoon tai päästä nipistettäisi hohtimilla... en osaa selittää...) joka kumminkin on mennyt saman päivän aikana pois, ensimmäiset auralliset migreenit (vaikka auraton on ollut jo vuosikausia), muutama äkillinen huimaus jne.

En tiedä onko stressiä/jännitysniskaa tms... aikaisemmin en jaksanut huolestua, mutta nyt kun tämä kipu ei mene pois...

Neuvoja, hyvät ihmiset! Onko kellään kokemusta vastaavasta? Ideoita?

Mitkä ovat esim. aivokasvaimen oireet??

8

23202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Q-

      Hei!

      Ensinnäkin lääkäriin pitää mennä heti, kun mikä tahansa oire häiritsee normaalia elämää. Varsinkin jos se on jatkuvaa. Minä luultavasti jos olisi tuollaisia oireita mennyt jo lääkäriin, sillä sitä vartenhan he siellä ovat ja saavat siitä palkkaa.

      Mutta jokaisella meillähän on omat kipukynnyksemme, joten emme voi mennä sanomaan toiselle varmoja vastauksia. Sen voin sanoa että mikäli käyt lääkärissä, niin luultavasti saat ainakin mielenrauhan asian suhteen. Ja tuo että "josko oireet menisivät vain pois itsestään" tuntuu vähän vastuun siirtelemiseltä tai ihan vain pelolta sitä kohtaan mitä pelkäät sieltä löytyvän. Joten otahan nyt itseäsi niskasta kiinni ja käy siellä lekurilla, niin saadaan asia pois päiväjärjestyksestä. Niin ja tule sitten kertomaan meille miten kävi.

      Aivokasvaimen oireet voivat olla erittäin moninaiset, mutta yleensä siihen kuuluu KOVAA päänsärkyä. Vuorokausirytmin mukaan vaihtelevaa pahoinvointia ja tasapainohäiriöitä. Tosin monet oireista liittyvät suoraan siihen missä päin päätä mahdollinen kasvain on. Luonne saattaa muuttua esim. niin että ennen niin rauhallinen ihminen menettää hermonsa jatkuvasti, tai toisinpäin. Mutta käsittääkseni oireet ovat yleensä hyvin selvästi havaittavissa, joten pienet säryt eivät välttämättä ole mitään kovin pahaa. Nämä ovat ainakin oireita joita minulla on ollut, eli kerron siis kokemuksesta.

      Lisäksi minulla on sellainen käsitys että aivokasvaimet ERITTÄIN harvoin tuntuvat pään ulkopuolelta tunnusteltaessa. Mikäli siellä tuntuu patti, niin veikkaan ennemmin vaikka rasvapattia tai viisauden tiivistymää kun aivokasvainta.

      • alkup.

        Noh, nyt sitten kävin arvauskeskuksessa tämän oudon kipuni kanssa, kun on ollut jo jonkin aikaa eikä ole häipynyt. Mutta mutta... vastaus oli sitä mitä kuvittelinkin: hermopinne, kireät lihakset jne. Tulehduskipulääkkeen sain. Eli tämän takia en käynyt aikaisemmin: tiesin mitä saisin kuulla. Mutta eipä tuollaisesta voi varmasti tietää jos päätä ei kuvata. Eli nyt tiedän ihan yhtä paljon kuin ennenkin...

        Tuosta kystajutusta (alempana); minulla on tosiaan ollut kysta leukaperissä, olisikohan se uusinut ja oireilee nyt tuolla tavalla? Täytyypä käydä hampulääkärillä...


    • tutkia olisiko

      esim. kysta poskiontelossa.
      Minulla oli ja vaivat olivat kertomasi kaltaisia.
      Ihmettelin kovasti paikallista päänsärkyä ja yksittäistä arkaa kohdetta päälaella. Ja voit olla varma, että minäkin kuvittelin vaikka mitä.
      Joka tapauksessa, kun kysta saatiin puhkaistua, niin vaivakin helpotti.
      Minulla itseasiassa vaiva toistui, mutta toisella kerralla muistin nämä samat oireet, joten ongelmaa ei tarvinnut etsiä niin kauan, kuin mitä tapahtui ensimmäisellä kerralla.

    • ja sulla

      on korkeintaan viikko elinaikaa. herää nyt hetkeksi!!!!

    • 3 lapsen mummo

      minulla ennen aivokasvain leikkausta oli pää kipeä,oksentelin.sitten tuli kaatuilemiset ja muisti rupesi pätkiin ,kävelystä tuli tököttävää ennen olin reipas käveliäja näkö rupesi tekeen kiusaa.nyt leikkauksesta on 4 vuotta ja sain muistin,näön takaisin mikä onni.nyt vuosittain kontrollit.neuvoisin sinua heti miten lääkärin juttusille jos pää kipusi ei ole loppunnut.nyt onnistuu kävely hyvin.viime kesä oli ensimmäinen kun pystyin myös pyörällä ajaan hyvää jatkoa sinulle terveisin elämästä kiitollinen 3 lapsen mummo

    • USKO NYT.

      kuka nyt ensinnäkään tulee etsimään lääkärillisä apua jostain P**KE*E*N nettipalstalta?! Järki käteen ja mieti vähä ennenku kysyt että mitä kysyt ja onko oikea paikka kysyä kyseistä asiaa??

      • lumiukko11

        Nettipalstalta olen saanut parempaa tietoa, ohjetta ja tukea kuin terveyskeskuksesta.
        lumiukko


      • Anonyymi
        lumiukko11 kirjoitti:

        Nettipalstalta olen saanut parempaa tietoa, ohjetta ja tukea kuin terveyskeskuksesta.
        lumiukko

        Täällä voi olla kokemusperäistä tietoa. Kun oudot oireet huolestuttvat,
        hakee vertaistukea ja kokemustietoa.
        Eihän täältä kukaan lääkärinohjetta hae.
        Minäkin googlailin aikani mistä voi johtua, että itse kallon luut kipuilevat
        ja ovat arat joistain kohtaa koskettaessa kun sormenpäiillä kiputiloja tunnustelen ja kipu tuntuu vaihtavan paikkaa.
        En usko alkuunkaan, että jännittyneet lihakset on syy..
        Ei kai niistä kallo l u u voi tulla kipeäksi ?
        Koska. ole eläkeläinen, ajattelen onko pään luissani osteoporoosia :)))
        vai mitä hemmettiä ? Olen huolestunut, koska en voi muutenkaan hyvin.
        Sydänvaivoja on umpipussitauti aikana pahana. Syömisestäkään ei tule enää juuri mitään.
        Kuolema taitaa tulla korjaamaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe