Joka oikeuttaa alueen jäteyhtiötä tuomaan jäteastian jokaiseen erillistaloon ja saa periä siitä veroluonteisen maksun asukkailta, ilman ukosottoa.
On siinä jätettä tai ei niin tilavuuden mukaan maksut asukkaalle.
Stormosseni Vaasassa on jo voittanut oikeudessa tämän lain mukaan tekemänsä laskutuksen. On mennut kahdesta oikeusasteesta läpi ja nyt korkeimmassa.
Kaikki jäteyhtiöt odottaa ratkaisua asiassa jota Stormosseni ajaa. Jätelautakunnat antaa yksinoikeuden yhdelle yhtiölle joka saa rahastaa alueen asukkaita.
Lii Anderson ja Pekka Haavisto oli tekemässä jätelakia.
8
221
Vastaukset
Historiaa. Ensimmäinen Jätelaki:
Vuoden 1993 jätelaki (1072/1993) tuli voimaan, sen sääti Suomen eduskunta. kuten kaikki lait.
Laske siitä. ja ihmettele kuinka nuorekkaana on Li säilynyt ja kuinka äärettömän tyhmänä sinä olet säilynyt- Anonyymi
Asetuksia voi muuttaa ja oikeudessa menee jokaisen talon maksuvelvollisuus jäteyhtiölle, astian tilavuuden ei kilojen mukaan.
Tule sieltä komerosta jo pois. - Anonyymi
Jäteyhtiö ei määrää maksua kilojen mukaan, vaan pönton tilavuuden. Oli sielä 2 kiloa tai 100 kiloa.
Asuu yksinäinen mumma tai iso perhe,
https://yle.fi/a/74-20054166
Tämä tuli Marinin hallituksen aikana.- Anonyymi
Mä maksan 2 talon maksut yhdestä pöntöstä, johon satunnaisesti saattaa joku ohikulkija viskata jätskipaperin. Kiitos jumalanmies Sipilä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä maksan 2 talon maksut yhdestä pöntöstä, johon satunnaisesti saattaa joku ohikulkija viskata jätskipaperin. Kiitos jumalanmies Sipilä.
No, Vaasan sosdemien johtaman järjestelman tullessa joka paikkaan ei ole enää väliä mihin pönttöön roskat heittää, kun maksaa aina täyden pöntön hinnan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä on sinun roskis jäätelöpaperini on roskiksessa ei nurmikollasi . Pipilä .
- Anonyymi
ainoat erittelyt ovat metalli ja lasi , nuut samaan lootaan !!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682590
- 622552
- 681752
- 241567
- 201490
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381203
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076