Vahva tunnistus

Anonyymi-ap

Osaako kukaan neuvoa miten pystyy älypuhelimella hoitamaan ns. vahvan tunnistautumisen ja palaamaan siihen sovellukseen, joka sitä tunnistautumista vaati?
KotiPC:llähän homma hoituu kyllä, mutta miten pelkästään puhelimella`?

8

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saman asian kanssa minäkin olen takunnut. Olen tehnyt sen niin, että olen avannut valmiiksi pankin aloitussivun, josta avautuu sitten kirjautumisikkuna. Neiiönäppäimen avulla voi vaihdella ikkunasta toiseen. Näin siis Androidpuhelimessani.

    • Anonyymi

      Esimerkiksi Osuuspankin Mobiiliavainta käyttäen. Kun teet tunnistautumisen Mobiiliavaimella niin sillon tunnistautumiseen käytetään OP:n OP Mobiili -sovellusta. Nordealla jne on omat vastaavat systeemit. Lisäksi on tietenkin myös operaattorien Mobiilivarmenne. Mutta jos oot esimerkiksi OP:n asiakas niin voit käyttää OP:n Mobiiliavainta etkä tarvitse erillistä Mobiilivarmennetta sillon. Makuasia haluatko käyttää pankkisi tunnistautumista vai Mobiilivarmennetta, jälkimmäinen on kuitenkin maksullinen. a

    • Anonyymi

      Välilehtiä vaihtamalla, vähän hankalaa.

      • Anonyymi

        Eipä se sovellusten välillä siirtyminen ole Android -älypuhelimissa mitenkään hankalaa. Ei sillonkaan kun ruudulla on kerrallaan vain yksi sovellus. Lisäksi Android -älypuhelimia ja tabletteja käytettäessä ruudulle voidaan avata myös useampi kuin yksi sovellus samanaikaisesti. Ruudulla voi olla avoinna samanaikaisesti vaikka webbiselain ja vahvaan tunnistautumiseen käytetty mobiilipankkisovellus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä se sovellusten välillä siirtyminen ole Android -älypuhelimissa mitenkään hankalaa. Ei sillonkaan kun ruudulla on kerrallaan vain yksi sovellus. Lisäksi Android -älypuhelimia ja tabletteja käytettäessä ruudulle voidaan avata myös useampi kuin yksi sovellus samanaikaisesti. Ruudulla voi olla avoinna samanaikaisesti vaikka webbiselain ja vahvaan tunnistautumiseen käytetty mobiilipankkisovellus.

        Ok, sinä osaat kysymäni asian. Osaatko neuvoa miten se käytännössä tehdään? Miten niitä sovelluksia voi avata usean samaan ruutuun ja vielä siirtyä yoisesta toiseen sovellukseen? Nimenomaan Android-puheimella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, sinä osaat kysymäni asian. Osaatko neuvoa miten se käytännössä tehdään? Miten niitä sovelluksia voi avata usean samaan ruutuun ja vielä siirtyä yoisesta toiseen sovellukseen? Nimenomaan Android-puheimella.

        Riippuu käytössä olevasta puhelinmallista. Itse en osaa sanoa mitään muista Android -älypuhelimista, mutta tässä on englanninkielinen ohje siihen miten ton voi tehdä Samsungin älypuhelimilla ja tableteilla jollainen itsellänikin on:

        https://www.androidauthority.com/split-screen-samsung-device-3126262/


        Se mitä tossa jutussa ei mainita on se, että sovelluksia voi avata jaetun näytön tilaan myös käyttämällä Samsungin älypuhelimissa olevaa tilat ja rutiinit -ominaisuutta. On mahdollista tehdä automatisointirutiini, joka avaa halutut sovellukset jaetun näytön tilaan.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu käytössä olevasta puhelinmallista. Itse en osaa sanoa mitään muista Android -älypuhelimista, mutta tässä on englanninkielinen ohje siihen miten ton voi tehdä Samsungin älypuhelimilla ja tableteilla jollainen itsellänikin on:

        https://www.androidauthority.com/split-screen-samsung-device-3126262/


        Se mitä tossa jutussa ei mainita on se, että sovelluksia voi avata jaetun näytön tilaan myös käyttämällä Samsungin älypuhelimissa olevaa tilat ja rutiinit -ominaisuutta. On mahdollista tehdä automatisointirutiini, joka avaa halutut sovellukset jaetun näytön tilaan.

        T. miksuh

        Unohdin mainitasen, että kaikkia sovelluksia ei oletuksena ole mahdollista avata jaetun näytön tilaan. Samsungin älypuhelimissa on kuitenkin kokeellinen ominaisuus, joka sallii kaikkien sovellusten avaamisen jaetun näytön tilaan. Kannattaa tosin huomata, että tuolloin jotkin sovellukset ei välttämättä toimi oikein. Eli kokeilemalla selviää toimiiko halutut sovellukset oikein jaetun näytön tilassa vai ei. Ne, jotka on valmiiksi suunniteltu toimimaan jaetun näytön tilassa pitäisi kyllä toimia ihan ok, mutta muiden sovellusten kanssa pitää itse kokeilla toimiiko ne kunnolla kun näyttö on jaettu kahdelle sovellukselle. Edellä mainitsemani kokeellinen ominaisuus löytyy puhelimen asetuksista täältä:

        Asetukset -> Edistykselliset toiminnot -> Kokeilu ->Moni-ikkuna kaikille sovelluksille

        T. miksuh


    • Anonyymi

      Itsellä ainakin nokian kapulassa teen niin, että avaan valmiiksi välilehden, jolla pankin (minulla OP) tunnistus on. Alareunan neliöpainkkeella voi surfata eri sivustojen välillä ja mennä sinne sivulle jossa tunnistusta kysytään, ja kun tunnistusprosessi etenee, siirryn sillä neliöpainiikkeella pankin sivulle. Minulla pankin aloitussivu pitää olla valmiiksi avattuna, muuten homma ei onnistu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe